Ging schijnbaar wat mis met de reactiequote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:53 schreef voorbereid het volgende:
[..]
Server op 12v? Kan dat?
Zend ap is leuk maar dan puur om te ontvangen denk ik.
Welke lampen kan je aanraden?
goed bezig!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:31 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ging schijnbaar wat mis met de reactie
Ik heb een omgebouwde thinclient met een linux distributie erop. Daaraan heb ik diverse harde schijven gekoppeld en al mijn computers kunnen via wireless en LAN toegang krijgen. Er draait een VOIP server op, FTP, Samba en Apache. Daarnaast kan ik er muziek op draaien via mijn versterkertje
op 4 penlitesdoet het 32 uur. Zoiets
[ afbeelding ]
En meer dan genoeg om een feestje te geven.
Ik ben momenteel een goede solar instalatie aan het vinden. Mijn verlichting zijn nu stand alone Solar LED lampjes. Voldoende om de nacht door te komen met goede lichtsterkte.
Gisteren gewandeld achter het huis. Op 5 minuten afstand het volgende.
Honderden fruitbomen die "wild" zijn. Moestuinen die ooit onteigend zijn maar nooit iets op is gebouwd.
- Appelbomen
- Perziken
- Pruimen
- Kersen
- Bramen
- Frambozen
En later seizoen
Walnoten en hazelnoten. Ook Amandelen maar 2 bomen kunnen vinden.
Ook op het stuk land 14 korfen met bijenDie worden door mijn schoonvader beheert maar de grond is inmiddels van ons want ze zijn al te oud ervoor.
Volgende stap.
Water zuivering
Asus eee
als je dat zelf wilt maken, zorg ervoor dat je de zaadjes er heel zorgvuldig uit haalt, die wil je namelijk niet eten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:18 schreef 08091981 het volgende:
over jam gesproken.. iemand ooit rozenbortel jam gehad?? toch maar eens proberen.
die dingen groeien ook overal.
eerst maar eens een klein potje uit de winkel proberen.
Dat lijkt me niet erg praktisch. Hangt natuurlijk af van wat voor een scenario. Bij TEOTWAWKI denk ik meer aan langere periodes autarkisch te zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:13 schreef voorbereid het volgende:
Zijn tip: wegwerp servies van papier.. dit kan je na gebruik gebruiken als aanmaak iets.. of gewoon in de kachel opstoken.
Ik bedenk me ineens dat ik als puber dat water (wat goor was qua smaak) gewoon kookte en dat het dan helemaal ok was.. Ik werkte in de vakanties wel eens op bouwlokaties in duitsland waar ze nog geen normaal water hadden.. iedereen dronk het, smaakte prima.quote:[b]
ik heb het wel eens met mijn buurman besproken.. die wilde sam sam doen en een put slaan met zo'n waterslang die ze de grond in jagen. Kosten vielen mee als ik het me goed herinner.
Is zo'n vasline-watje makkelijk aan te steken?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:13 schreef voorbereid het volgende:
ik las net op een ander forum een stukje over iemand die een week geprobeerd heeft om zonder gas stroom en stromend water te leven.
Wat hem opviel was de hoeveelheid water die je gebruikt voor bijvoorbeeld je servies afspoelen, afwassen en de wc doorspoelen.
Zijn tip: wegwerp servies van papier.. dit kan je na gebruik gebruiken als aanmaak iets.. of gewoon in de kachel opstoken.
Een andere tip die ik tegen kwam mbt aanmaakblokjes:
Gebruik gewoon watten en haal die door een pot vaseline, dit brandt lang.
Bij de action heb je vaseline van een B-merk, euro oid.. dat moet ook prima werken.
Je kan dit voor een trip vantevoren maken en in zo'n groot hersluitbaar zakje doen (die wietzakjes maar dan groter).
niet teveel ineens!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:20 schreef voorbereid het volgende:
Wat ik gisteren ook las was wel iets handigs.
Voedsel wat muggen tegen gaat.
Marmite.. een engels brood beleg.
Handig boekje of PDFje voor eetbare planten (& dan niet uit Afrika, N-Amerika of Australië, maar Europaquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:15 schreef 08091981 het volgende:
<snip>
ook staan er ook een hoop op het oog uitziende eetbare planten bij... eens zoeken naar een mooi boekje hiervoor. Of een mooi pdfje.. :0)
Het sas survival boek staan ook wel wat dingetjes.. dat is zeker een aanrader om aan te schaffen!
Dat is al eens eerder ter sprake gekomen. *quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:47 schreef Exoteria het volgende:
dat is handige informatie!
Zouden jullie in het uiterste geval over gaan tot het eten van mensevlees?
Wanneer kan je dat veilig doen?
geld verliest zijn waarde dan ook...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:02 schreef voorbereid het volgende:
Wat zal er met de hypotheken gebeuren tijdens een teotwawki?
Wordt het een soort niemandsland?
Moet ik extreem rood gaan staan en mijn creditcard helemaal leegtrekken om daar de nog beschikbare dingen van te kopen? Omdat het toch allemaal kapot is?
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:02 schreef voorbereid het volgende:
Wat zal er met de hypotheken gebeuren tijdens een teotwawki?
Wordt het een soort niemandsland?
Moet ik extreem rood gaan staan en mijn creditcard helemaal leegtrekken om daar de nog beschikbare dingen van te kopen? Omdat het toch allemaal kapot is?
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:13 schreef voorbereid het volgende:
geweldig!
ik snap het heel goed, waar ik op doel..
ik heb geen spaargeld oid.. waarom niet het maximum rood gaan staan? creditcard max.. whatever..
die paar tientjes per jaar rente maakt nu ook niet uit.. je kan nu beter voor dat geld je voorraad aanvullen met bijv flesjes water die houdbaar zijn tot 2013.
straks betekent geld misschien helemaal niets meer.. maar dan heb je iig de komende tijd te drinken.
ik bereidt me voor op low profile thuis bivakkeren, mede omdat ik niet de middelen heb om een lap grond ergens in de bergen te regelen voor het geval dat..
ik spoor niet.. maar zo gek is het toch ook niet? :p
Wat dat betreft: Niet doen. Kan altijd nog. Zorg ervoor dat je op z'n minst 2 a 3 'hideouts' hebt, op (totaal) andere locaties. Rekening houdend met b.v. rivieren (bruggen zijn er misschien niet meer, of de halve wereld wil er overheenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:13 schreef voorbereid het volgende:
<snip>
ik bereidt me voor op low profile thuis bivakkeren, mede omdat ik niet de middelen heb om een lap grond ergens in de bergen te regelen voor het geval dat..
Dat zijn je eigen woordenquote:ik spoor niet.. maar zo gek is het toch ook niet? :p
quote:Post-apocalyptic America.
What begins as a con game becomes one man's quest to rebuild civilization by ...
resuming postal service.
alleen als het een lekker wijf isquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:47 schreef Exoteria het volgende:
dat is handige informatie!
Zouden jullie in het uiterste geval over gaan tot het eten van mensevlees?
Wanneer kan je dat veilig doen?
heb het wel eens eerder gezien... maar dan wikkel je het watje ook nog in in een aluminium folie-tje..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:06 schreef huhggh het volgende:
[..]
Is zo'n vasline-watje makkelijk aan te steken?
En weet je ook hoelang zo'n watje blijft branden?
Ik heb hier nog nooit ven gehoord, heb je dit zelf bedacht, want wie komt er nou op vaseline?
De supermarkten zijn al zo goed als leeg geplunderd voordat er al iets gebeurt isquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:57 schreef chauchat het volgende:
je kan toch nog jaren voort met wat je in de verlaten supermarkten vindt? Die blikjes blijven drie jaar goed en het water ook.
Er staat me ook een manier bij om anders te braken dan een vinger in de keel (bij jezelf of een ander);quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:57 schreef R0N1N het volgende:
Forceer overgeven. (vinger in je keel) -of- nog beter, mix houtskool met wat water & drink het (snel) op.
Hiermee forceer je ook het overgeven & houtskool absorbeert (deels) het eventuele gif.
De as van hout (of houtskool) tot pap gemixed met water reduceert de buikpijn.
Dan zijn er nog de groothandels. Kweenie, iedereen gaat er maar vanuit dat een groot deel van de mensen omkomt en dat je dan jezelf moet redden maar dat je wel allerlei wapensquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:19 schreef Saak het volgende:
[..]
De supermarkten zijn al zo goed als leeg geplunderd voordat er al iets gebeurt is
quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:43 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Er staat me ook een manier bij om anders te braken dan een vinger in de keel (bij jezelf of een ander);
pak de keelpijp net onder het strottehoofd en beweeg je hand op en neer
Financiële TEOTWAWKI = Fight Club
óeh! dodelijke ledematen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
wanneer de TEOTWAWKI uitbreekt wil ik best een select gezelschap mijn muay thai kunt bijbrengen... erg effectief!
ja ze zouden dodelijk kunnen zijn... net zoals een hamer .. maar dat is niet het uitgangspuntquote:
wel in teotwawkiquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ja ze zouden dodelijk kunnen zijn... net zoals een hamer .. maar dat is niet het uitgangspunt
quote:
ah, dan gaat het dus niet meer alleen om het doorgeven van de leer.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:58 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dan ben ik eerder op zoek naar vrouwen om mijn legacy door te geven
ehhh het is niet mijn eerste prioriteit... maar ik vind het wel belangrijk... ik zou nu 1 a 2 kids willen... maar dan zeg ik doe maar minimaal 5!quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:01 schreef Exoteria het volgende:
[..]
ah, dan gaat het dus niet meer alleen om het doorgeven van de leer.
Ook het in stand houden van de mensheid... barra geentjes.
@ontopic; in hoeverre zouden jullie bezig zijn met het laten overleven van de mensheid, ook na jouw leven?
Dus het produceren van nazaten?
Inderdaad ! Als er zulke dingen te gebeuren staan, is het tijd voor een nieuwe wereld ... en moeten we idd terug gaan samenwerken en delen ipv wederom met wapens tegenover elkaar te staan ...quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:30 schreef chauchat het volgende:
Dan zijn er nog de groothandels. Kweenie, iedereen gaat er maar vanuit dat een groot deel van de mensen omkomt en dat je dan jezelf moet redden maar dat je wel allerlei wapensmoet hebben om andere mensen van je lijf te houden. Samenwerken lijkt me meer voor de hand liggen. Dat is dan wel niet zoals in de film, maar goed.
Ook niet zoals in New Orleans, helaas. Feit is dat (de meeste) mensen in beesten veranderen onder dergelijke omstandigheden. Ieder voor zich. Ook al zou ik het graag anders zien en ben ik voor samenwerking, dat is de realiteit.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:30 schreef chauchat het volgende:
Dan zijn er nog de groothandels. Kweenie, iedereen gaat er maar vanuit dat een groot deel van de mensen omkomt en dat je dan jezelf moet redden maar dat je wel allerlei wapensmoet hebben om andere mensen van je lijf te houden. Samenwerken lijkt me meer voor de hand liggen. Dat is dan wel niet zoals in de film, maar goed.
Mijn ideaal. Maar dat is wat het is ... een ideaal, een utopiequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:31 schreef UncleScorp het volgende:
Inderdaad ! Als er zulke dingen te gebeuren staan, is het tijd voor een nieuwe wereld ... en moeten we idd terug gaan samenwerken en delen ipv wederom met wapens tegenover elkaar te staan ...
In eerste instantie hou ik mij bezig met het overleven van 1 mens, mijzelf.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:01 schreef Exoteria het volgende:
<snip>
@ontopic; in hoeverre zouden jullie bezig zijn met het laten overleven van de mensheid, ook na jouw leven?
Dus het produceren van nazaten?
quote:2009 12:40[/url] schreef R0N1N het volgende:[/b]
[..]
In eerste instantie hou ik mij bezig met het overleven van 1 mens, mijzelf.
Dan eventueel de mensen direct om mij heen (mocht ik in een groepje zitten.)
Pas als ik in relatieve rust gesetled ben, is er tijd voor nazaten & civilization![]()
Zeker zolang er chaos heerst en je constant op pad bent en op je hoede moet zijn is het voor vrouwen (en het eventuele groepje waarin ze zit) niet 'handig' om zwanger te raken. In de praktijk zal dit echter niet zo makkelijk zijn (Gebrek aan voorbehoedsmiddelen & verhoogt risico op verkrachting).
Zwangerschap is iets anders dan het hebben van kinderen.quote:
ja, ik weet niet... misschien ben ik niet "standaard"?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:37 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Zwangerschap is iets anders dan het hebben van kinderen.![]()
Lastig 'survivalen' met zo'n buik. En dan bevallen ... tussen het puin / in het bos (?)
Wie gaat je verzorgen ?
zolang hij niet te vroeg is geboren en exrta warmte en hulp bij ademhaling nodig heeft, denk ik dat ook dat losloopt.quote:... en die baby ... onder extreme omstandigheden maakt 'ie weinig kans.
quote:Als je in een redelijk grote groep zit, met een redelijk veilig kamp/dorp/gebouw met voedselvoorraden, verplegers etc. ligt de situatie uiteraard weer heel anders.
Maar ben je alleen, samen met je vriend(in) aan het schuilen in het bos o.i.d. kun je de sex maar beter achterwege laten
ik zag 't ja. Weg, weer terug & weer weg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:48 schreef Exoteria het volgende:
oke weird, maar mijn post was even weg
Zo kan het ook jaquote:ja, ik weet niet... misschien ben ik niet "sandaard"?
<lang verhaal>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |