abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:31:03 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66896478
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik ben bang dat veel engelstalige boeken uit de states komen en daardoor veel amerikaanse planten en bomensoorten beschrijven.. en daar hebben we hier niets aan
Hier valt het wel mee. Ze hebben het ingedeeld per gebied en geven ook algemene tips om op te letten als je wil testen of het eetbaar is. En het is een boek gemaakt voor het leger, die moeten ook overal ingezet worden .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:36:45 #52
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_66896687
Straks koop je een boek over huttige hollandse planten en dan gaat het over wiet
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:40:48 #53
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66896861
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Hier valt het wel mee. Ze hebben het ingedeeld per gebied en geven ook algemene tips om op te letten als je wil testen of het eetbaar is. En het is een boek gemaakt voor het leger, die moeten ook overal ingezet worden .
oke dan is het wel het bestellen waard

kan ik mooi voor mn verjaardag vragen dit weekend
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_66906733
Leuk onderwerp, een hypothetisch apocalyptisch doemscenario.

Ongeacht het scenario denk ik dat de maatschappij snel in zal storten.
Zodra de eerste mensen op drift raken, m.n. in de grote steden, zal de rest snel volgen waardoor bedrijven niet meer draaien, supermarkten niet meer open
gaan omdat er simpelweg te weinig of geen personeel komt opdagen.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de mensen die werkzaam zijn bij electriciteitsbedrijven,
waterzuiveringsinstallaties etc. Plunderingen en geweld in alle vormen zullen al na 1 week
hevig zijn.

Slechts weinig burgers zullen in hun huizen blijven zonder water en electriciteit.
De voedselvoorraad van de doorsnee burger met een gezin is ook beperkt.

Wat mij opvalt in deze topicserie dat veel mensen de nadruk leggen op survival alsof het, in geval van een
doemscenario, een avontuur, een doel op zich is.

Voor mij is de survival vooralsnog een middel om ergens te geraken waar ik me veilig
zou voelen, wat in mijn geval de Belgische Ardennen zou zijn. Pas later
komt de echte survival.

Verder zou ik investeren in het aanleggen van voedselvoorraden.
Zoals eerder al gezegd door Jogy (?) kun je nu al elke maand 10% extra inkopen doen.
Veel produkten zijn heden tot ruim 2013 geldig. Een kilo gedroogde bonen of spliterwten
kost geen drol en bv blikken tonijn in (olijf)olie zitten vol voedingsstoffen en zijn zeer lang
houdbaar. Brinta en poedermelk idem. Zo kan ik nog wel een hele lijst maken.

2 dingen die je absoluut niet moet vergeten zijn zout en een klamboe.
Tijdens de zomermaanden in de Ardennen (ook in Zweden Barra ) zijn de bossen
vergeven van muggen en je wilt wel enigszins fatsoenlijk kunnen slapen natuurlijk.

Ik heb het idee van voedselvoorraden aanleggen gekregen toen enkele jaren geleden
familie van mij een caravan kocht met een standplaats in de Ardennen.
Omdat er niet zo vaak mensen in de caravan zijn en daardoor steeds het eten
gestolen werd hebben we besloten een voorraad te begraven.

Wij gebruiken de grijze vaatjes waar bij de lokale groenteboer zuurkool in zit.
Deze zijn handelbaar, zeer stevig en het plastic is geschikt voor voedselwaren.
Wij verpakken alles wat we nodig hebben luchtdicht en stoppen het dan in het vaatje.
Daar doen we 2 vuilniszakken omheen en begraven het dan een 1/2 meter diep.
Ook na 6 maanden was de inhoud nog in goede- en zeer belangrijk droge staat.

Deze vaatjes kunnen nadien ook perfect dienen voor de opslag van vers drinkwater.

Verder is kleding ook belangrijk. Zo heb ik bv ook 5 fleece dekens van de Marskramer a 1 euro
per stuk vacuum verpakt waardoor ze zeer weinig ruimte innemen.

Tevens heb ik daar een rol krimpfolie liggen waarmee je in no time onder een boom
een droge schuilplaats kunt maken en tevens wordt het regenwater opgevangen.

Survivalskills heb je uiteindelijk nodig om te overleven. Met een voorraad achter de hand is
het imo eenvoudiger om te kunnen omschakelen en te leren wat het is om in de natuur te leven.
Daarnaast, het moment dat de pleuris uitbreekt hoef ik slecht wat eten en water te pakken
en kan direct op weg.

Tot slot lijkt het mij raadzaam om vooraf een route uit te stippelen naar de uiteindelijke
bestemming. Blijf uit de buurt van de grote steden, daarmee ontloop je de eventuele checkpoints
waar je tegengehouden zou kunnen worden.

A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:06:10 #55
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66906810
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:04 schreef jogy het volgende:
Dat is meer een boek voor culinair gerichte mensen, niet overleving.

http://www.bol.com/nl/p/b(...)001911189/index.html Die is dan handiger. Hoe dan ook zijn er betere boeken te vinden in het Engels.

En ja, ik ben er ook ingetrapt en heb de Nederlandse besteld. Je hebt er niks aan.

En ?
Mag je tijdens het 'overleven' niet smakelijk kokkerellen met je bos- duin & heideplantjes ?
... of wil je voor de rest van je leven als 'bushmaster' verder, en de maaien vers & levend verorberen ?

Toegegeven mijn eerste keus zou het ook niet snel zijn, maar op Nederlandstalig boeken gebied is de keuze zeer beperkt
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:19:06 #56
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66907325
Ben intussen nog wel wat interressante linkjes tegengekomen (nog geen boeken / pdf's helaas) :

Eetbare planten database : http://www.permacultuurnederland.org/planten.php

Er is zelfs een Wiki van: http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Eetbare_plant

Je kan ook op (diverse) cursus / workshop / training : zoals:
http://stb.be/index.php?pagina=cursus&view=20&PHPSESSID=ce2180b3335f14aae04fc61429d3e0a5

Kwam vanmiddag ook dit verhaal over een 'mesolithisch leefproject' tegen, best grappig.
http://www.het-stenen-tijdperk.nl/Downloads/Tamme_jagers.pdf
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:34:12 #57
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66907871
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:04 schreef Clairvaux het volgende:
Leuk onderwerp, een hypothetisch apocalyptisch doemscenario.

Ongeacht het scenario denk ik dat de maatschappij snel in zal storten.
Zodra de eerste mensen op drift raken, m.n. in de grote steden, zal de rest snel volgen waardoor bedrijven niet meer draaien, supermarkten niet meer open
gaan omdat er simpelweg te weinig of geen personeel komt opdagen.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de mensen die werkzaam zijn bij electriciteitsbedrijven,
waterzuiveringsinstallaties etc. Plunderingen en geweld in alle vormen zullen al na 1 week
hevig zijn.

Slechts weinig burgers zullen in hun huizen blijven zonder water en electriciteit.
De voedselvoorraad van de doorsnee burger met een gezin is ook beperkt.

Wat mij opvalt in deze topicserie dat veel mensen de nadruk leggen op survival alsof het, in geval van een

Voor mij is de survival vooralsnog een middel om ergens te geraken waar ik me veilig
komt de echte survival.

Verder zou ik investeren in het aanleggen van voedselvoorraden.
Zoals eerder al gezegd door Jogy (?) kun je nu al elke maand 10% extra inkopen doen.
Veel produkten zijn heden tot ruim 2013 geldig. Een kilo gedroogde bonen of spliterwten
kost geen drol en bv blikken tonijn in (olijf)olie zitten vol voedingsstoffen en zijn zeer lang
houdbaar. Brinta en poedermelk idem. Zo kan ik nog wel een hele lijst maken.

2 dingen die je absoluut niet moet vergeten zijn zout en een klamboe.
Tijdens de zomermaanden in de Ardennen (ook in Zweden Barra ) zijn de bossen
vergeven van muggen en je wilt wel enigszins fatsoenlijk kunnen slapen natuurlijk.

Ik heb het idee van voedselvoorraden aanleggen gekregen toen enkele jaren geleden
familie van mij een caravan kocht met een standplaats in de Ardennen.
Omdat er niet zo vaak mensen in de caravan zijn en daardoor steeds het eten
gestolen werd hebben we besloten een voorraad te begraven.

Wij gebruiken de grijze vaatjes waar bij de lokale groenteboer zuurkool in zit.
Deze zijn handelbaar, zeer stevig en het plastic is geschikt voor voedselwaren.
Wij verpakken alles wat we nodig hebben luchtdicht en stoppen het dan in het vaatje.
Daar doen we 2 vuilniszakken omheen en begraven het dan een 1/2 meter diep.
Ook na 6 maanden was de inhoud nog in goede- en zeer belangrijk droge staat.

Deze vaatjes kunnen nadien ook perfect dienen voor de opslag van vers drinkwater.

Verder is kleding ook belangrijk. Zo heb ik bv ook 5 fleece dekens van de Marskramer a 1 euro
per stuk vacuum verpakt waardoor ze zeer weinig ruimte innemen.

Tevens heb ik daar een rol krimpfolie liggen waarmee je in no time onder een boom
een droge schuilplaats kunt maken en tevens wordt het regenwater opgevangen.

Survivalskills heb je uiteindelijk nodig om te overleven. Met een voorraad achter de hand is
het imo eenvoudiger om te kunnen omschakelen en te leren wat het is om in de natuur te leven.
Daarnaast, het moment dat de pleuris uitbreekt hoef ik slecht wat eten en water te pakken
en kan direct op weg.

Tot slot lijkt het mij raadzaam om vooraf een route uit te stippelen naar de uiteindelijke
bestemming. Blijf uit de buurt van de grote steden, daarmee ontloop je de eventuele checkpoints
waar je tegengehouden zou kunnen worden.

mooi verhaal... je hebt voor een groot gedeelte gelijk hoor.
ik zit hier ook voornamelijk omdat ik survival leuk vind en niet dat ik een TEOTWAWKI verwacht
die klamboe is een super idee!
stay frosty
pi_66908192
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

mooi verhaal... je hebt voor een groot gedeelte gelijk hoor.
ik zit hier ook voornamelijk omdat ik survival leuk vind en niet dat ik een TEOTWAWKI verwacht
die klamboe is een super idee!

Een echte TEOTWAWKI gaat volgens mij ook ieders voorstellingsvermogen te boven.

Het klamboe idee kreeg ik na een weekend vissen in de Ardennen. Ik was letterlijk een
wandelend en slapend warm buffet voor honderden en misschien wel duizenden muggen.
Bij het woord klamboe dacht ik altijd aan de tropen. Nu weet ik beter.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:46:20 #59
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_66908314
Leuke aanvulling Clairvaux

Klamboe idd geen slecht idee;
zo was ik een keer op oefening in het leger, waar wij wacht moesten houden bij een post. In de na-middag/avond kwamen de muggen. Ik vond in mijn voedselpakketje ook wat citroenpoeder. Ikke denken aan de citroenkaars bij mn ouders op tafel en smeerde wat in mn nek ... had ik beter niet kunnen doen.
Volgens mij zat er iets te veel suiker in want niet alleen vonden de muggen me extra lekker bovendien plakte die meuk als de ziekte
Wat je vindt, ...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:26:41 #60
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66910093
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:04 schreef Clairvaux het volgende:
<lang verhaal>
Helemaal eens

Toch pik ik er even wat uit
quote:
Ja. Dat is het ook
'Survival' is altijd al een doel in ieders leven. Ook nu. Bij een doemscenario is survival zo'n beetje het enige doel wat er overblijft, met een grotere urgentie in een totaal chaotische, 'onbekende', gevaarlijke wereld/werkelijkheid. Dat is toch best 'een spannend avontuur'
quote:
komt de echte survival.
Al enig idee hoe & waar je dat gaat doen in de Ardennen ?
Hoe met de eventuele (waarschijnlijke) drukte om te gaan ?

Zelf ben ik daar namelijk nog niet helemaal uit.

Het vergaren en/of verbouwen van voedsel kon nog wel eens moeilijk worden, schouder aan schouder.
pi_66911197
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:26 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Al enig idee hoe & waar je dat gaat doen in de Ardennen ?

Omgeving Marche en Famenne. Vanuit MeF dieper de Ardennen in.
Ik wil de komende jaren daar vaker heengaan o.a. om te gaan vissen.
Heb me de omgeving al een beetje eigen gemaakt. Zo'n 40 km de bossen in heb je
oa grotten die ik in de toekomst wel nader wil gaan bekijken.

Ben van plan, TEOTWAWKI of niet, vaatjes met voedsel te gaan begraven.
Ik heb dan steeds dieper de Ardennen in plaatsen waar ik kan fourageren.
Waar het mij om gaat is dat ik diep de Ardennen in kan gaan
zonder al te veel mee te moeten slepen.

Een vaatje met daarin voldoende voedsel waar een persoon 2 maanden van kan leven
kost maximaal zo'n 50 Euro. Daarin stop ik dan ook wat basic gereedschap en medicijnen.

Mocht dan de echte TEOTWAWKI komen ben ik volgens mij redelijk voorbereid.

dinsdag 10 maart 2009 @ 20:56:01 #62
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66911462
Wat voedsel voorraad betreft kun je eigenlijk nooit genoeg hebben.

Stel je moet ineens zelf voor je eten gaan zorgen, en het bos is kaal ...
Wat kun je doen ?

De kans om succesvol te zijn met jagen is vrij klein. Katten en honden zijn dan nog de beste kans voor een stukje vlees. Afhankelijk van de bevolkingsdichtheid (aantal overlevenden) zullen ook die snel in aantal afnemen

Zelf gewassen verbouwen. ok.

Probleem :
Zaaien doen we (meestal) in het voorjaar, nu heb je geluk, gaat het van de zomer mis ... moet je wachten tot volgend jaar.

Probleem 2:
Voor dat er geoogst kan worden zijn we ook weer zoveel maanden verder.

Probleem 3:
... en dan maar hopen dat 'ie gelukt is ! ( the odds are against you )
Jammer ... volgend jaar beter.

Probleem 4:
Dan is 'ie eindelijk gelukt, komt er een groep zwaar bewapend tuig de boel 'opeisen'.

uhm, tja ...

2 a 3 jaar aan (verstopte !) voorraad zou de nodige opgeblazen buikjes kunnen schelen
maar dat kost al gauw 5 a 7,5 duizend ! Euro ! Zelfs al doe je het 'geleidelijk', dat is wat er uiteindelijk staat/nodig is. Kan niet zeggen dat ik ze niet heb, maar die geef ik binnenkort toch liever aan iets anders uit. Nog afgezien van waar je dat dan gaat opbergen of verstoppen.

Juist door er serieus over na te denken er zo langzamerhand toch wel hier en daar werk van te maken, en de nodige spullen te verzamelen, stuit ik op de nodige 'praktische' bezwaren

Geheel verloren zouden die spullen toch niet zijn, aangezien ik graag door de Ardennen heen hobbel, dus komt altijd wel van pas. Maar het kost wel 'een paar centen'. Niet iedereen heeft zoveel ter beschikking.

Er komt wat meer bij kijken dan alleen wat extra voedsel en een zakje met zaden, om te eten.
pi_66912532
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:56 schreef R0N1N het volgende:

Probleem :

Probleem 2:

Probleem 3:

Probleem 4:

Nog afgezien van waar je dat dan gaat opbergen of verstoppen.

Juist door er serieus over na te denken er zo langzamerhand toch wel hier en daar werk van te maken, en de nodige spullen te verzamelen, stuit ik op de nodige 'praktische' bezwaren

Er komt wat meer bij kijken dan alleen wat extra voedsel en een zakje met zaden, om te eten.

Haha, probleem, bezwaar etc, een nogal negatieve kijk op zaken.
Of ben ik gewoon te positief?

In de eerste plaats hobbel ik ook graag door de Ardennen en het "verstopte" voedsel
en eventueel andere materialen komen mij altijd van pas tijdens de trektochten.
Wat ik nu uitgeef hoef ik bv deze zomer niet meer te kopen.

Het is ideaal om op een vrije week zo in de auto te stappen zonder mezelf zorgen te hoeven
maken of ik niets vergeten ben zodat ik slechts gekleed in mijn kleding zo het bos kan inlopen.
Als ik elke 2 maanden een vaatje zou begraven kost mij dat op jaarbasis zo'n 300 euro.
Ik verwacht dit jaar 3 of 4 keer te gaan dus finacieel is het imo voor iedereen haalbaar.

Er zijn bepaalde plaatsen waar ik nu ook regelmatig stop om vers drinkwater te halen.
In zo'n omgeving zou ik een vaatje begraven.

In het geval van een echte TEOTWAWKI zijn de meeste effecten na 2 jaar wel weg.
Als ik die periode kan overleven op mijn eigen voedsel, buiten wat je eventueel kunt
vangen, jagen of plukken etc, moet het goedkomen.

dinsdag 10 maart 2009 @ 21:18:30 #64
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66912599
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:50 schreef Clairvaux het volgende:
Omgeving Marche en Famenne. Vanuit MeF dieper de Ardennen in.
Ik wil de komende jaren daar vaker heengaan o.a. om te gaan vissen.
Heb me de omgeving al een beetje eigen gemaakt. Zo'n 40 km de bossen in heb je
oa grotten die ik in de toekomst wel nader wil gaan bekijken.

Ben van plan, TEOTWAWKI of niet, vaatjes met voedsel te gaan begraven.
Ik heb dan steeds dieper de Ardennen in plaatsen waar ik kan fourageren.
Waar het mij om gaat is dat ik diep de Ardennen in kan gaan
zonder al te veel mee te moeten slepen.

Een vaatje met daarin voldoende voedsel waar een persoon 2 maanden van kan leven
kost maximaal zo'n 50 Euro. Daarin stop ik dan ook wat basic gereedschap en medicijnen.

Mocht dan de echte TEOTWAWKI komen ben ik volgens mij redelijk voorbereid.

Yep. Ook mijn (basis) idee (nog geen omgeving kom meestal in/rond Malmedie, Osnabruck e.d. Dus ik wil eerst nog wat 'verkennen'. Het is sowieso beter om voorraad (voedsel & spullen) te verstoppen op een 'vlucht' lokatie. Kun je het onderweg ook niet kwijtraken, op wat voor manier dan ook. Je hoeft niet eerst perse naar huis om alles op te halen in geval van acute nood & het gewicht doet er dan ook niet meer toe

Maar ik vrees dat iedereen in zuid & west Nederland & België die kant op gaat vluchten.
Dan is het gauw voorbij met fourageren.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:29:28 #65
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66913095
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:17 schreef Clairvaux het volgende:
Haha, probleem, bezwaar etc, een nogal negatieve kijk op zaken.
Of ben ik gewoon te positief?
<snip>
In het geval van een echte TEOTWAWKI zijn de meeste effecten na 2 jaar wel weg.
Als ik die periode kan overleven op mijn eigen voedsel, buiten wat je eventueel kunt
vangen, jagen of plukken etc, moet het goedkomen.

Ik probeer met het negatieve rekening te houden. Dan zijn de latere 'verassingen' meestal positief
Maarre ... 2 jaar vind ik inderdaad wel behoorlijk positief
pi_66913140
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:18 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Maar ik vrees dat iedereen in zuid & west Nederland & België die kant op gaat vluchten.
Dan is het gauw voorbij met fourageren.

Er zullen veel mensen die kant op gaan, nu struikel je in de zomer al regelmatig over de touristen.
Toch zullen veel mensen ook thuis (moeten) blijven.
De kinderen, ouderen en gehandicapten zullen sowieso thuis blijven en naar de overheid
kijken voor voedsel, water en medicijnen.
Heb meteen de beelden van een willekeurige voedseluitdeling in Afrika voor ogen.
Duizenden mensen die om 1 enkele vrachtwagen met voedsel aan het vechten zijn.

Tja, er zijn op de wereld zoveel kannibalenstammen(geweest?). Die vonden mensenvlees
schijnbaar lekker. Ze kunnen toch niet allemaal ongelijk hebben?!

dinsdag 10 maart 2009 @ 21:46:55 #67
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66913903
Bij een 'financiële' TOETWAWKI, ja dan blijven een hoop mensen thuis het handje ophouden richting overheid.
Bij een mega-ramp scenario zie ik weinig mensen thuis blijven en zullen dat soort kampen juist eerder in de Ardennen en omgeving opduiken.

Ideale 'visvijvers' voor de kannibalen spare-ribs, maar dat is toch niet helemaal mijn 'ideaal'
  woensdag 11 maart 2009 @ 08:47:57 #68
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_66924350
Het eten van de eigen soortgenoten is toch ook biologisch gezien niet handig? Ik denk even aan varkens en koeien en al die ziektes.

Of praat ik nu onzin?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:20:12 #69
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66926800
laten we zeggen dat mensenvlees kan maar dat het niet wijs is

ik denk ook dat het onder ons een van de laatste oplossingen zou zijn.
stel er gaat iemand midden in de winter dood en je hebt zelf nog 3 maden... ja dan zou ik het ook gaan eten!

verder vind ik het begraven van voedsel zowel slim als dom:
voor: het is heel handig omdat je niets mee hoeft te nemen. hierdoor kan je een stuk sneller lopen, meer kilometers afleggen, ze kunnen je niet beroven van je eten.
tegen: stel dat je medicatie in zon koker zit en je hebt het eerder nodig?
stel dat TEOTWAWKI iets met bommen of vuur is .. en het bos staat in de hens of is radioactief besmet.
een groep tuig heeft bovenop je kokers hun kamp gemaakt

dat zijn weer nadelen.
stay frosty
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:22:03 #70
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66926855
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:46 schreef Da_Ripper het volgende:
Leuke aanvulling Clairvaux

Klamboe idd geen slecht idee;
zo was ik een keer op oefening in het leger, waar wij wacht moesten houden bij een post. In de na-middag/avond kwamen de muggen. Ik vond in mijn voedselpakketje ook wat citroenpoeder. Ikke denken aan de citroenkaars bij mn ouders op tafel en smeerde wat in mn nek ... had ik beter niet kunnen doen.
Volgens mij zat er iets te veel suiker in want niet alleen vonden de muggen me extra lekker bovendien plakte die meuk als de ziekte
hmmmm warm lemonade
stay frosty
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:26:11 #71
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_66927001
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
laten we zeggen dat mensenvlees kan maar dat het niet wijs is

ik denk ook dat het onder ons een van de laatste oplossingen zou zijn.
stel er gaat iemand midden in de winter dood en je hebt zelf nog 3 maden... ja dan zou ik het ook gaan eten!
Dan kan je 'm beter laten rotten, heb je méér maden
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:27:06 #72
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66927028
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:26 schreef Elegy het volgende:

[..]

Dan kan je 'm beter laten rotten, heb je méér maden
zonde van al het vlees
ik wou vandaag eigenlijk weer het bos in maar shit... wat een donker grijze wolken
stay frosty
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:32:17 #73
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_66927186
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:27 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

zonde van al het vlees
ik wou vandaag eigenlijk weer het bos in maar shit... wat een donker grijze wolken
Mooiweersurvivalist!
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:41:05 #74
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66927453
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:32 schreef Elegy het volgende:

[..]

Mooiweersurvivalist!
komt omdat ik geen goede survival jas heb.
ik heb wel een hele mooie pallmall winterjas alleen die wil ik niet verneuken in het bos.

en ik ben bear grylls niet...
ja het is heel lastig als je hier door het ijs zou zakken.. weet je wat ik doe het even voor : PLONS
stay frosty
  woensdag 11 maart 2009 @ 11:15:54 #75
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_66928423
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

komt omdat ik geen goede survival jas heb.
ik heb wel een hele mooie pallmall winterjas alleen die wil ik niet verneuken in het bos.

en ik ben bear grylls niet...
ja het is heel lastig als je hier door het ijs zou zakken.. weet je wat ik doe het even voor : PLONS
Een jas maak je toch zelf van een vergeschoten Bambi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')