Ja, die vier zwijnen waar je Saddam Hoessein van kon vouwenquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:25 schreef Viajero het volgende:
Dat je grappige plaatjes op het schoolplein op een stencil zag, en als ze goed waren je ze ging kopieeren.
Ik was een behoorlijk luie student in de tijd dat die statiegeldregeling werd aangepast. Ik had nog een grote kast vol lege flessen en ben toen voor een paar tientjes het schip ingegaan...quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:12 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag heb ik weer eens een fles cola gekocht en realiseer me dat het vroeger altijd een feest was om de oude flessen terug naar de winkel te brengen. Op elke fles zat toen een gulden statiegeld waardoor we vaak weer een paar gulden extra te besteden hadden. Tegenwoordig zit er op de meeste flessen nog maar ¤ 0,25,- cent statiegeld. Nu heb ik dus nog een stuk of 5 flessen liggen maar ben gewoon te lui om het naar de winkel te brengen voor zo`n klein bedrag.
alles wordt duurder maar het statiegeld gaat omlaagquote:Op zaterdag 5 september 2009 02:12 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag heb ik weer eens een fles cola gekocht en realiseer me dat het vroeger altijd een feest was om de oude flessen terug naar de winkel te brengen. Op elke fles zat toen een gulden statiegeld waardoor we vaak weer een paar gulden extra te besteden hadden. Tegenwoordig zit er op de meeste flessen nog maar ¤ 0,25,- cent statiegeld. Nu heb ik dus nog een stuk of 5 flessen liggen maar ben gewoon te lui om het naar de winkel te brengen voor zo`n klein bedrag.
En mensen kunnen sinds de invoering van de euro ineens niet meer omgaan met notaties.quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:08 schreef Apotheose het volgende:
[..]
alles wordt duurder maar het statiegeld gaat omlaag
Of vloerbedekking aan de muur.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar dat is nog best voor te stellen tegenwoordig, genoeg retro-liefhebbers.
Nee, dan die begin jaren '80-hype, kurk aan de muur..die zie ik minder snel terugkomen.
Vandaag zouden die telefoonboeken óf gesloopt worden of in brand gestoken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:42 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Met muntjes. En dat er een hele rij telefoonboeken in de telefooncel hingen aan kettinkjes...
Zulke?quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat ik jaren terug broeken met van die enorm wijde pijpen droeg.
Ja, anders kreeg je een boete.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:21 schreef DragonFire het volgende:
- Gehuurde films terug spoelen
Dat kan ik me zelfs niet eens herinneren. En ik ben ... euh... oud.quote:- Vissen zonder vergunning (nu overdrijf ik niet)
Is dat niet meer dan?quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:26 schreef tong80 het volgende:
Chocolade sigaretten voor de kinderen
Ik weet nog dat de eerste keer dat ik lucifers kocht ze zo goedkoop vond. Zo'n pakket met 20 doosjes. Kostte 70ct of zo. Je kon er de halve wereld mee in de fik steken! (Althans, in mijn gedachten dan.) En het kostte niets! Echt heel prettig.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:24 schreef Gummibeer79 het volgende:
Hutten bouwen in het bos en sloten platbranden.
Supermarkten die er geen kwaad in zagen aanstekers te verkopen aan ukkies.
3 of 4 lucifers in een afgebroken pen met het veertje eronder en schieten maar! Urenlang speelplezier!quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik weet nog dat de eerste keer dat ik lucifers kocht ze zo goedkoop vond. Zo'n pakket met 20 doosjes. Kostte 70ct of zo. Je kon er de halve wereld mee in de fik steken! (Althans, in mijn gedachten dan.) En het kostte niets! Echt heel prettig.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nee.
Europarlement verbiedt chocoladesigaretten
Nog gewoon te koop hoor...quote:"Als het Europees Parlement het voor het zeggen zou hebben"
Hehe, tijdens het typen van dat bedrag wist ik dat er iets mis was, maar ik kon er niet opkomen wat dat dan was.quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En mensen kunnen sinds de invoering van de euro ineens niet meer omgaan met notaties.
"¤ 0,25,- cent" is gewoon belachelijk. Dat is namelijk een kwart cent.
Vroeger schreef je toch ook niet "ƒ 0,25,- cent"?
Nee alleen zware shagquote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Die dingen bestaan nogsteeds.
Als ik met de trein ging met mijn broer, gingen we allebei aan zo'n automaat staan klooienquote:Op zondag 6 september 2009 14:13 schreef LintuxCx het volgende:
[..]Waar? Die aanraakschermen zijn ruk, uit die oude automaten kon ik binnen minder dan een minuut een treinkaartje halen. Ze hadden ook veel minder vaak problemen met het lezen van mijn PIN-pas.
Het zijn trouwens geen stationscodes maar gewoon postcodes. Het is echt niet zo moeilijk om die voor de paar plekken waar je heen reist uit je hoofd te kennen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |