Ik zeg: Gent St Pietersquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:56 schreef NikkelCobalt het volgende:
He moet je zien wat ik nog had
[ afbeelding ]
Alleen nooit gepost ;o
Zo'n sleep met die wagens (en containers) staan in Onnenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Di keer was het trouwens een goederenwagon, een Slps om precies te zijn (zo'n ACTS-ding): http://somda.nl/www/forum/7250/
[ afbeelding ]
Niet meer in Groningen in ieder gevalquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij worden ze nog steeds gebruikt voor het vuilvervoer
Dat is knap, aangezien de NS helemaal niets met de infrastructuur te maken heeft.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Wat ik trouwens op Wikipedia lees, is dat Nederland en het VK een uitzondering hebben gekregen om hun afwijkingen van de standaard (84 en 91 cm) mogelijk te maken. In België is er een mengelmoesje van lage en hoge perrons, al weet ik dan niet wat als "hoog" geclassificeerd wordt. Dat zal wel 76 cm zijn, lijkt me?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:15 schreef Socios het volgende:
Vroeger had je mooie perrons van 30 centimeter. ofzo.. Men was laatst bezig om het laatste gedeelte hiervan op station Harlingen helemaal weg te halen...
Dus eigenlijk horen de perrons nog lager te zijn dan nu? Terwijl je bij sommige treinen nu al een halve meter omhoog moet stappen om erin te komen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:11 schreef James1988 het volgende:
Vraagje:
In Nederland is de perronhoogte 84 cm boven de bovenkant van de rails, de Europese standaard is 76 cm. Oudere perrons in Nederland hebben ook nog 76 cm als hoogte.
Vanwaar dat verschil, en waarom is Nederland zo eigenwijs?
Inderdaad. Al weet ik zo 1-2-3 niet over welke treinen je het hebt. Ik gok op ICRm en Koplopers?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk horen de perrons nog lager te zijn dan nu? Terwijl je bij sommige treinen nu al een halve meter omhoog moet stappen om erin te komen?
ICRm en ICK/ICL kwamen als eerste in me op, maar op de SLT's na moet je volgens mij bij elke (NS-)trein wel een stuk omhoog. Een halve meter is natuurlijk wat overdreven, maar vooral bij ICK zag je de omaatjes erg nerveus worden bij het uitstappen.. 'k Heb nooit begrepen waarom de perrons niet gewoon op instaphoogte lagen, maar dat ze eigenlijk nog lager horen te zijn verbaast me nog meerquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inderdaad. Al weet ik zo 1-2-3 niet over welke treinen je het hebt. Ik gok op ICRm en Koplopers?
En toen heeft men de perrons nog met een paar centimeter verhoogd.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:07 schreef James1988 het volgende:
De GTW's zijn speciaal aangepast aan de Nederlandse perronhoogte.
Het was een bug in FF. Bedankt voor de feedback.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:
Tering, is die foto bij jullie ook zo verneukt?
Dat is ook zo in Hengeloquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:00 schreef Novus het volgende:
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Gouda ook voor de RijnGouweLijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:00 schreef Novus het volgende:
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Nee. Normaal gesproken rijden de 13'en uitsluitend met M6 en i11, hoewel er ook getest schijnt te worden met M4. Maar Nooit met M5quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Ingezonden vraag:
DrFlash, heb je in België ook HLE13's gezien met M5-rijtuigen?
Ik keek in het Spoorwegjournaal en daar zag ik daadwerkelijk een HLE13 met een M5-stam.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Normaal gesproken rijden de 13'en uitsluitend met M6 en i11, hoewel er ook getest schijnt te worden met M4. Maar Nooit met M5![]()
Geen mat-overbrenging, reizigersdienst.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan een leegmat-overbrenging geweest zijn, maar in het normale verkeer zou het een hoge uitzondering zijn. Kun je die foto scannen?
Klopt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
is dat in de SJ die nu te koop is? Dan ga ik er morgen ff eentje halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |