abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:07:26 #101
163650 Greys
pi_71581335
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:38 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk nou wat ik in een ander topic tegenkwam. Als ik al een kind zou willen, dan wil ik er zo éen.
Jij las in SEX!

allemaal, ik lees jullie nog steeds regelmatig hoor!
Nu naar bedje
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:08:04 #102
236335 neen
schone schijn
pi_71581352
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:07 schreef P.F het volgende:
Ik kwam hem ergens tegen en vond hem zo lelijk dat ik hem wel op moest slaan.
Beide foto's staan op pagina 1 bij google afbeeldingen "ugly baby"
het lijkt niet wat het is
pi_71581408
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Jij las in SEX!

allemaal, ik lees jullie nog steeds regelmatig hoor!
Nu naar bedje
Nietus!!

pi_71581966
Ik heb nog 10 dagen om bikiniproof te worden, nou ja eigenlijk 9. O noes!!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:33:01 #105
236335 neen
schone schijn
pi_71582056
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:29 schreef P.F het volgende:
Je kan ook een badpak kopen
pi_71582085
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:29 schreef P.F het volgende:
Dat kan best. Iedere dag buikspieroefeningen, konttraining en gezond eten en je komt een heel eind!!
pi_71582161
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:33 schreef neen het volgende:

[..]

Je kan ook een badpak kopen
[ afbeelding ]
sexy
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_71582165
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat kan best. Iedere dag buikspieroefeningen, konttraining en gezond eten en je komt een heel eind!!
Srsly? Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven, maar vlak daarna ben ik ook weer jarig dus dat is ook een goed streven.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:38:42 #109
236335 neen
schone schijn
pi_71582193
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:36 schreef Californium het volgende:

[..]

sexy
idd
pi_71582210
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:36 schreef P.F het volgende:

[..]

Srsly? Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven, maar vlak daarna ben ik ook weer jarig dus dat is ook een goed streven.
Echt! Tegen iemand die 10 kilo teveel weegt zou ik dat niet zeggen en misschien dat je geen 6pack kan bewerkstelligen in 9 dagen, maar je kan wel echt resultaat zien. (Dan moet je wel serieus bezig gaan hè en niet halfslachtig 20 situps doen of zo)
pi_71582220
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:38 schreef neen het volgende:

[..]

idd
jij vind dat wel lekker jah?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:41:30 #112
236335 neen
schone schijn
pi_71582259
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:39 schreef Californium het volgende:

[..]

jij vind dat wel lekker jah?
Dacht ik wel ja!
pi_71582272
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Echt! Tegen iemand die 10 kilo teveel weegt zou ik dat niet zeggen en misschien dat je geen 6pack kan bewerkstelligen in 9 dagen, maar je kan wel echt resultaat zien. (Dan moet je wel serieus bezig gaan hè en niet halfslachtig 20 situps doen of zo)
Als jij het zegt, dan geloof ik dat natuurlijk! Maar ik dacht dat je pas na een maandje sporten echt resultaat zou zien

Dan ga ik maar eens slapen, want van slapen word je ook dun.
pi_71582426
Maar helaas niet strak.. Hm.. Dan zet ik de wekker maar vroeg om voor de hitte nog iets te kunnen doen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:54:37 #115
236335 neen
schone schijn
pi_71582517
Ik zet de wekker ook vroeg maar ga erwaarschijnlijk laat uit! Tot dan! Tot de nachste mal!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 04:21:57 #116
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71584285
How how dames, ik bedoelde niet dat elke WO-er geen praktijk ervaring heeft! Maar bedrijven tegenwoordig willen 'de beste van de beste' en daarmee schakelen ze automatisch HBO-ers uit. Dat klinkt wat wrang, maar helaas is het wel zo.

Vrienden van me zitten in de HR en die zeggen 't zelf ook, voor functies waar ze eigenlijk het liefst een hbo-er vanwege meer praktijkervaring willen hebben worden ze door bovenstaande lagen gedwongen om wo-ers aan te nemen, puur omdat dat beter staat. Dat die meer theoretisch onderbouwd zijn ipv praktisch wat vaak in commerciële functies nodig is, boeit niet meer. Het gaat erom dat 't een wo-er is.

Ik heb 't zelf meerdere malen aan den lijve ondervonden. Als ik zeg dat ik een hbo-er ben met perfecte punten heeft men geen interesse, maar laat ik vallen dat ik een master doe op wo-niveau dan is men ineens een en al oor. En dan heb ik 't over traineeships als over banen. Een hbo-er moet ineens belachelijke assesments doen terwijl die wo-er gewoon leuk binnen wandelt.

Het spijt me maar na een tijdje te zoeken op de arbeidsmarkt is dat toch de situatie. En daarmee wil ik niet de wo-ers benadelen, helemaal niet. Maar een ding is zeker, hbo is veel meer praktijkgericht dan wo. Dat is nu juist het grote verschil (en ik heb ze beiden gedaan ) Veel managers leven nog met een plank voor hun hoofd en worden blind gestaard door cijfertjes, terwijl andere dingen er ook toe doen. 't Feit dat iemand juist extra-curriculaire dingen gedaan heeft spreekt net zozeer voor een hbo-er als voor een wo-er. En juist dat verschil wordt nu extra uitvergroot doordat wo-ers op een soort voetstuk geplaatst worden. Beetje het mavo / havo verhaal van vroeger is nu exact weer aan de hand.

En nogmaals ik roep 't niet alleen, maar ik hoor 't ook van vrienden van me in 't bedrijfsleven en mensen die ik ken die coachingsbureau's runnen. Zelfs uitzend- en wervingsbureau's geven 't ruiterlijk toe. Men wil momenteel gewoon meer wo-ers. Helaas maar waar. Daar ben ik niet bepaald bitter om hoor, want mijn kunstje leer je op de uni niet. Dat is puur een hbo opleiding
Ik heb trouwens digitale communicatie gedaan, da's dus geen ict opleiding zoals de meeste mensen automatisch denken, maar puur communicatief. En daarna ben ik begonnen aan mijn master communicatiewetenschappen mediacultuur, en die heb ik niet afgemaakt.

ontopique: vanavond een diepvries pizza op en hij smaakte lang niet zo lekker als ik gehoopt had eigenlijk...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_71584492
Crap, ik heb me verslapen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:34:41 #118
331 Merel
Be here now.
pi_71584609
Goeiemorgen!
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:16 schreef de_boswachter het volgende:

Nee gewoon van die Mediterraanse
Is er trouwens een fijne site (NL) waarop je kan bijhouden wat je eet, mag hebben etc?
Tijd om er weer eens wat kgs af te krijgen nl...
http://www.caloriechecker.nl/

Verder vind ik (als WO'er) dat Zwahiel best gelijk heeft wat betreft het verschil tussen HBO en WO als het gaat om de nadruk op parktijk of theorie tijdens de opleiding. HBO'ers worden nou eenmaal meer opgeleid voor de praktijk dan WO'ers. Dat is het hele punt van het verschil tussen Hoger Beroeps Onderswijs en Wetenschappelijk Onderwijs

En Cycle heeft zich verslapen maar wel tijd om te fokken!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:36:36 #119
331 Merel
Be here now.
pi_71584624
Ik heb me trouwens netjes aan m'n lijstje van gisteren houden en bij het avondeten zelfs twee minipistoletjes met philadelphia light toegevoegd omdat dat van CF moest voor de calorieën Vandaag zal het een vergelijkbaar lijstje worden, met brood met gebakken eieren als avondeten
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71584630
oh ja... werken

ik werd wakker met crap-haar, dus toch maar ff douchen...

word vandaag ingewerkt heb ik echt geen zin in, super slecht geslapen

Zal wel aan mij liggen, maar contact met beste vriend is sinds aanvaring met zijn vriendin echt minimaal, geforceerd en zelfs op mn onzin-sms van gisteren geen antwoord
Zit echt in m'n piepzak hierover..
Ja doei.
pi_71584635
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 07:36 schreef Merel het volgende:
Ik heb me trouwens netjes aan m'n lijstje van gisteren houden en bij het avondeten zelfs twee minipistoletjes met philadelphia light toegevoegd omdat dat van CF moest voor de calorieën Vandaag zal het een vergelijkbaar lijstje worden, met brood met gebakken eieren als avondeten
Heb je die Philadelphia Light met paprika en andere kruiden? die is echt
Ja doei.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:31:57 #122
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71585066
.

Kilootje erbij gegeten deze week. En dat valt nog mee als je bedenkt wat ik allemaal gegeten heb deze week. Pizza, Mac, spareribs, veel alcohol, chips, chocola... De koelkast is leeg, dus ik ga even douchen en dan even naar Appie.

Veel plezier op vakantie, Tink!
Niet meer actief op Fok!
pi_71585278
Goedemorgen allen.

Moblo, misschien moet je er nog eens een verzoenend mailtje tegenaan gooien?
Excuses aanbieden aan het meisje in kwestie omdat je onbedoeld verkeerd over bent gekomen ofzo?

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: omelet met champignons
T: salade van tomaat, mozarella en olijven
L: halfvolle yoghurt met lijnzaad
T: paprikasalade met turkse kaas
D: onbekend gegratineerde witlof met vegading

Planning voor vandaag:
O: salade van witlof en ei
T: salade van tomaat, mozarella en olijven
L: halfvolle yoghurt met lijnzaad
T: soepuitzak asperge
D: onbekend
pi_71585288
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:52 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Goedemorgen allen.

Moblo, misschien moet je er nog eens een verzoenend mailtje tegenaan gooien?
Excuses aanbieden aan het meisje in kwestie omdat je onbedoeld verkeerd over bent gekomen ofzo?
reeds gedaan, ze gelooft 't niet en ik ga niet smeken
Ja doei.
pi_71585292
Oh, gaat Tink toch op vakantie?

Veel plezier!

[ Bericht 0% gewijzigd door vergeetmewelletje op 04-08-2009 08:57:08 (typo) ]
pi_71585304
nu echt?
Ja doei.
pi_71585336
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:53 schreef motorbloempje het volgende:
reeds gedaan, ze gelooft 't niet en ik ga niet smeken
Tsja, als ze het niet gelooft houdt het op natuurlijk.
Misschien gewoon een simpel mailtje sturen waarin je haar een fijn verblijf in het buitenland wenst?

Ze gaat heel binnenkort al weg toch? Kan goed zijn dat ze daarom veel tijd samen willen doorbrengen en je beste vriend nu gewoon even wat minder tijd voor jou heeft.
pi_71585398
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:56 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Tsja, als ze het niet gelooft houdt het op natuurlijk.
Misschien gewoon een simpel mailtje sturen waarin je haar een fijn verblijf in het buitenland wenst?

Ze gaat heel binnenkort al weg toch? Kan goed zijn dat ze daarom veel tijd samen willen doorbrengen en je beste vriend nu gewoon even wat minder tijd voor jou heeft.
dat heb ik al lang gezegd tegen beide. We gaan alshet goed is donderdag wat samen doen.. eindelijk weer... heb hem een maand al niet gezien
Ja doei.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:03:18 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71585447
Ja ik ga nu toch op vakantie. 4 dagen BE. Veel plezier hier!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71585449
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:00 schreef motorbloempje het volgende:
We gaan alshet goed is donderdag wat samen doen.. eindelijk weer... heb hem een maand al niet gezien
Oh, maar dat is toch wel positief. Gaan jullie wat leuks doen?
pi_71585489
uit eten en wat drinken..

maar een maand hij woont in dezelfde stad
en hij is m'n getuige

vroeger zag ik hem heel vaak en dat vond ik erg leuk en gezellig.
Dat hij nu een vriendin heeft en minder tijd voor mij dat weet ik en dat vind ik eigenlijk alleen maar leuk voor hem, maar een maand vind ik wel een beetje veel en dat vind ik echt jammer.. en de laatste dagen is 't contact voor mijn gevoel wat stroef en van een kant, op msn bijvoorbeeld... misschien zie ik spoken, maar ik ben gewoon bang dat de ruzie met haar ook onze relatie verstoort
Ja doei.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:51:14 #132
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71586400
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 04:21 schreef zwahiel het volgende:
How how dames, ik bedoelde niet dat elke WO-er geen praktijk ervaring heeft!

[knipje lang verhaal]

hmmm misschien moet je het dan iets anders brengen dan "die kúnnen helemaal niet werken"

ik snap je frustratie hoor, maar troost je met de gedachte dat een shitload aan net afgestudeerde WO-ers ook niet aan banen komen momenteel. Omdat ze veral mensen met 5 jaar werkervaring zoeken en die momenteel ook kunnen krijgen. In mijn vrendenkring zijn ook zat mensen die hebben moeten vechten voor traineeships, en als WO-er kom je ook niet zomaar overal binnenwandelen zonder assesment ofzo. Ik vind je toon nog steeds een beetje zuur...

Eneh, ook al hebben WO'ers een meer onderzoeksgerichte en minder praktische opleiding gehad: er zijn er zat die uit eigen beweging stages doen tijdens hun studie. Bovendien: wie zegt dat een WO'er er niet goed in kan zijn om mét extra opgeleide bagage zelf snel de omschakeling naar de praktijk te maken?

Ikwas ook niet praktisch was opgeleid als secretaresse, maar in mijn bijbaantje deed ik mijn werk veel sneller en beter dan mijn collega's die een secretaresse opleiding haden gedaan: puur omdat ik meer georganiseerd was, beter overzicht kon houden, beter verbanden kon zien was ik veel sneller en kon ik het werk van mijn praktisch opgeleide collega's in de helft van de tijd kon doen... toen ik wegging is er ook iemand voor twee keer mijn uren aangenomen (die deed nog 1 extra taak: notuleren)

edit: ik bedoel dus niet dat hbo'ers minder "goed" zijn, dit voorbeeld gaat ook niet over een hbo'er, maar wel dat iemand met een minder praktische achtergrond best wel genoeg in huis kan hebben om dat zich toch snel eigen te maken.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:53:16 #133
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71586435
oh en goeiemorgen. ik heb vreselijke spierpijn van in de tuin werken gisteren...oh my...
pi_71586515
Goedemorgen!

Even snel een lijstje, dan ga ik lekker mijn boek (Het lot van de familie Meijer - Charles Lewinsky, aanrader!) uitlezen in de zon op het balkon.

Lijstje voor vandaag:
O: vanilleyoghurt met cruesli
L: drie boterhammen met filet americain of leverworst (als er nog l.w. is dan neem ik dat )
T: mandarijntje
D: nasi

Gisteravond als T nog een grapefruit genomen, vanavond misschien een paprika.
pi_71586874
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:51 schreef kwakveense het volgende:

[..]
[verhaal]
mee eens
Ja doei.
pi_71587383

ik ben moehoehoe
pi_71587396
Goedemorgen!

Ik heb weer 2 topics gemist in een paar dagen. Dat is toch al een tijdje niet meer voorgekomen!

Moblo, ik denk dat je iedereen even de tijd moet gunnen om tot bedaren te komen. Vriend en vriendin zijn waarschijnlijk toch al gestrest wegens haar vertrek, misschien dat ze over een paar weken weer wat beter voor rede vatbaar zijn. Maar het blijft natuurlijk heel erg kut, zo'n misverstand.

En de arbeidsmarkt... Pff... Ik ben ook naarstig op zoek naar een leuke baan voor erbij (max 20 uur) of iets voor na december (32-40 uur). Maar het is echt lastig! Ik ben dan wel WO-geschoold, maar er zijn niet veel vacatures in mijn vakgebied (dat wist ik natuurlijk van tevoren, maar nu is het wel heel erg) en er is natuurlijk veel concurrentie. Dus ik kan me voorstellen dat het voor HBO'ers nu ook lastiger is om aan werk te komen.

Ik denk trouwens dat ik niet die andere master nog ga doen. Ik zie te veel op tegen nog 2 jaar studeren, ook omdat ik nu al zou moeten beslissen ivm dat vak dat ik nog moet volgen om toegelaten te kunnen worden. Ik had gehoopt dat ik nog tot april zou hebben om een beslissing te nemen (en verder te zoeken naar werk) maar dat zit er dus niet in. En mijn voorkeur ligt nog steeds bij werken, als dat mogelijk is. En noem me naief, maar eigenlijk vind ik ook dat 1 mastertitel voldoende zou moeten zijn om geschikt werk te vinden. Eigenlijk van de zotten dat je pas kans maakt op een goede baan bij 2 voltooide studies...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_71587857
Lijstje van gister:
O: 2 crackers met nutella
T: bakje bloedsinaasappelkwark
L: zachtgekookt eitje en salade van tomaat/komkommer/paprika/mais met dressing van mayo/melk
T: activiayoghurtje
D: pasta carbonara
T: bakje chips

Vandaag:
O: vanillekwark met muesli
T: kwart galiameloen
L: 2 boterhammen met gekookte worst
T: reepjes paprika
T: activiayoghurtje
D: auberginesoep (met turks brood?)
T: ??
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_71587893
O: 2 glazen water, 2 crackers old amsterdam kaas met extra light boter
T: 2 koppen thee zonder suiker

Zo, nu de rest van de dag nog gezond volhouden.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:02:08 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71587940
Mijn moeder smste net om te vragen of ik zin heb om thuis te komen. Nee, niet echt . Ik ga eind van de week wel .

Lijstje:

O: twee boterhammen met smeerworst + glas melk
T: nada
L: yoghurt met frambozen
T: ijsje
T: appel
D: weet nog niet
Niet meer actief op Fok!
pi_71587957
Lijstje van gister
O: 3 crackers pindakaas
T: handje(s) snoepjes, 2 glazen sap
L: tortilla chips met zelfgemaakte guacemole
T: 2 liter frisdrank
D: normaal avond eten (peultjes, courgette, aubergine/mozzie/tomaar dinges, salade, beetje pasta, halve lamsburger, 1 minivega burger) + mini magnum
T: 3 glazen sap

Sloeg weer eens nergens op ! En volgens mij ben ik nog een taartje vergeten of dat was eergister. Ik drink vandaag alleen maar koffie/thee/water en geen frisdrank of sap.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:06:15 #142
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71588036
ohja, eten

brunch - twee geroosterde volkoren boterhammen met coburger rauwe ham
s- alle teringzooi van gisteren opruimen...
t- ?? even boodschappen doen zo... beetje kip halen
d- restje kipsaté in de grillpan doen, bak rauwkost
toetje- ik ga mijn goddelijke toetje van gisteren vanavond herhalen bij een andere groep mensen: chocolate pudding (op zn engels, gestoomde cake) met vanille ijs, aardbeien en slagroom.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:48:10 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_71589114
O: biogarde met muesli, bambu
S: Spinning 3 kwartier, spiertraining en half uur lopen
T: 3 plakken volkoren ontbijtkoek
L: 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas en komkommer
D: BBQ bij mijn ouders
stormy waters...
sailin'
pi_71589161
Lijstjes

O: 3 rijstwafels pindakaas
T: -
L: 2 kampioentjes met philadelphia paprikaspullie en slankie smeerkaas
T: druifjes
D: groentenrisotto
Ja doei.
pi_71589250
Ik wil dus gaan roeien na de zomer, maar ik durf nu al niet meer. Ik ben echt een chicken wat betreft nieuwe dingen. Maar ik ga wel want ik moet van mijzelf
pi_71589300
Morning (nog net)
Weegschaal was weer een stuk aardiger en dat terwijl ik ongesteld ben
Vandaag mijn kamer opruimen (wat een zooi) dus ook weer wat vet verbranden
pi_71589325
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:02 schreef Viking84 het volgende:
Mijn moeder smste net om te vragen of ik zin heb om thuis te komen. Nee, niet echt . Ik ga eind van de week wel .

Lijstje:

O: twee boterhammen met smeerworst + glas melk
T: nada
L: yoghurt met frambozen
T: ijsje
T: appel
D: weet nog niet
veel succes en plezier bij je ouders
Ja doei.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:58:21 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71589389
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:53 schreef P.F het volgende:
Ik wil dus gaan roeien na de zomer, maar ik durf nu al niet meer. Ik ben echt een chicken wat betreft nieuwe dingen. Maar ik ga wel want ik moet van mijzelf
Anders stel je je even een keer niet zo aan om allerhande kleine dingetjes en geef je jezelf eens een schop onder de reet.

En nu ben ik weg. Fijne dag allen .
Niet meer actief op Fok!
pi_71589483
Hier heb ik even geen antwoord op.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:25:01 #150
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71590069
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Anders stel je je even een keer niet zo aan om allerhande kleine dingetjes en geef je jezelf eens een schop onder de reet.

En nu ben ik weg. Fijne dag allen .
miauw...

waar komt dat nou ineens weer vandaan....
pi_71590116
quote:
Ik denk dat roeien wel goed bij je past, beetje dezelfde typetjes
En verder is het natuurlijk gezond
pi_71590196
quote:
Teamsport is wel goed denk ik, dan is het moeilijker om niet te gaan als je lekker op de bank hangt.

Over nieuwe dingen gesproken: wat ga je nu aankomend jaar doen qua opleiding of werk?
Ik weet niet of je dat al gezegd had, maar dan heb ik het gemist.
pi_71590218
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Amen
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:30:38 #154
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71590234
PF Roeien is goed voor je!! Krijg je een super strak lijf van. Paar vrienden van me deden 't ook en van mollig naar absoluut afgetraind. Wel even een verschil nu.

@ Kwak, ik ben zuur over 't feit dat ik als dropout wo-er wel interessant gevonden wordt, maar als met eer afgestudeerd hbo-er totaal niet. Dat vind ik zuur. Terwijl het om functies gaat die super praktisch zijn en waar toch echt hbo-niveau gevraagd wordt in 't begin. Het blijkt telkens dat er dan men dan toch een wo-er wil omdat: "dat beter staat" en "het kennisniveau van de organisatie verhoogd". Van dat soort crap heb ik mijn buik vol.
Als je dan een wo-er wil, zeg dat dan van te voren, maar loop niet te zoeken naar een hbo-er om die vervolgens af te schepen als je een hogere binnen kunt trekken. Qua werkervaring zit ik prima.

Daarbij kun je 't keren hoe je wil is er gewoon een gigantisch verschil tussen hbo beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs. Zoals al een keertje gezegd. Leuk een bijbaantje als wo-er, maar dat staat vaak niet in juiste relatie met je opleiding. Niet verkeerd bedoeld, maar secretaresse is nu niet bepaald iets waarvoor je een wo opleiding nodig hebt toch Dat je dat dan beter kunt ligt meer aan je persoonlijkheid dan aan je opleiding. Dat laatste is 't belangrijkste, en daar werd vroeger naar gekeken, maar de laatste jaren vind dat dat aspect steeds minder belangrijk wordt.

'n Vriend van me moest voor een functie waar hij voor opgeleid was, waarvoor dus (net als ik) geen wo-opleiding voor bestaat solliciteren rechtstreeks bij 't bedrijf. Werd ie afgewezen wegens het niet hebben van een wo-opleiding. Terwijl de functieomschrijving duidelijk een hbo profiel vraagt. Hij mocht 't nog doen maar dan moest hij een IQ test doen. Nu doet hij exact die functie, bij exact dat bedrijf, maar issie binnen gekomen via een wervingsbedrijf met z'n hbo.

Mijn punt zijnde, is dat het een beetje een diploma geile markt begint te worden, als je maar gestapeld hebt is 't goed. Dat is dus niet zo per definitie voor iedereen.
* zwahiel komt misschien gewoon de verkeerde mensen tegen, de diploma geilers enzo...

Zo maar 's ff eten en de lutsers van de garage bellen, mijn benzine slang vloog me gisteren om de oren heen (die zij nét gemaakt zouden hebben! )
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_71590272
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik denk dat roeien wel goed bij je past, beetje dezelfde typetjes
En verder is het natuurlijk gezond
Wat voor types zijn dat dan ?
De enige teamsport zonder bal en evenwicht. Moet goed komen zou je denken.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:33:50 #156
236335 neen
schone schijn
pi_71590312
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:32 schreef P.F het volgende:

[..]

M'n zus zat ook bij een roeivereniging, hardstikke gezellig daar. Genoeg te drinken. (studentenroeivereniging was dat)
pi_71590317
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:30 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Amen
Ik vraag mij af waar ik dit aan verdiend heb ?!
pi_71590336
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:32 schreef P.F het volgende:

[..]

Beetje kak, veel feesten, erg met uiterlijk bezig
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:40:32 #159
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71590495
ik snap dat je daar zuur over bent zwahiel. maar ik bijf er bij dat je niet kan zeggen dat WO-ers niet kunnen werken of een zelfde functie slechter zouden doen dan een hbo'er als de functie in eerse insatntie een hbo functie is.... mijn voorbeeld van net daargelaten: mijn beste vriendinnetje werkt met haar MA bedrijfskunde bij een bedrijf waar haar functie eigenlijk bedoeld is voor hbo facilitymanagement afgestudeerden. bij aanvang had ze een kleine achterstand, maar in het eerste jaar heeft ze op vrijwel alle punten haar meer "specifiek opgeleide" collega's keihard ingehaald qua productiviteit declarabiliteit etc....

dus ja, ik snap dat in crisistijd bedrijven meer wat jij "diplomageil" noemt zijn... het is zuur, maar het is een kwestie van het beste wat je kunt krijgen binnenhalen - en dat bedoel ik niet neerbuigend naar hbo'ers, echt niet - net als dat mensen met 5 jaar werkervaring voorrang krijgen boven echte starters voor startersfuncties omdat eht risico dan nu eenmaal kleiner is voor het bedrijf...

vervelend is het wel, en niet all bedrijven gaan er handig mee om (zoals met die vriend van jou... die hadden beter gewoon hem meteen aan kunnen nemen)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:43:02 #160
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71590563
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat ligt er echt aan welke roeivereniging! in leiden heb je er 2! de ene is een heel stuk kakkeriger dan de andere (de leukste van de twee is een dwarsdoorsnede van de gemiddelde grote studie, echt van alles wat, en zeker geen kakclub)

en dan scheelt t ook nog of je selectie roeit (dus veel heel veel trainen) of voor de gezelligheid...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:45:44 #161
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71590645
Dat ze niet kunnen werken is niet zo nee, maar dat ze minder praktijk gericht zijn door hun opleiding is wel gewoon zo. Kunnen we niet omheen. Daarom begrijp ik ook niet waarom ze voor echt praktische banen nu ineens wo-ers willen hebben.

Het is een beetje 't zelfde als vroeger met 't kassameisje die ineens havo moest hebben om achter de kassa te zitten bij veel supermarkten zeg maar

Overigens ben ik al een tijdje bezig met een leuke baan, maar ja vakantietijd iedereen is op vakantie nu dus dat ligt even stil.
pi_71590664
Die waar ik bij is vooral op de OC/medailles gericht. Maar ik heb niet echt een specifieke voorkeur. Het lijkt mij gewoon wel leuk om te sporten met een aantal vaste mensen en aangezien ik altijd als laatste werd gekozen met gym vind ik dat best wel spannend.
pi_71590671
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nee johhhh

Ik heb in Delft gestudeerd, daar had je twee roeiverenigingen: eentje die gerelateerd was aan het corps, en een onafhankelijke. Die van het corps, daar zaten wel wat van de typetjes die jij beschrijft (maar aan de andere kant: roeien is topsport, veel trainen, naast je best zware studie. De dames die in een hoge klasse roeiden, waren kei-serieus!). Maar zeker de onafhankelijke roeivereniging, dat waren dus echt geen tut-meisjes! Meer van die uber-sportievelingen. Dus daar past PF best bij
pi_71590699
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:46 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nee johhhh

Ik heb in Delft gestudeerd, daar had je twee roeiverenigingen: eentje die gerelateerd was aan het corps, en een onafhankelijke. Die van het corps, daar zaten wel wat van de typetjes die jij beschrijft (maar aan de andere kant: roeien is topsport, veel trainen, naast je best zware studie. De dames die in een hoge klasse roeiden, waren kei-serieus!). Maar zeker de onafhankelijke roeivereniging, dat waren dus echt geen tut-meisjes! Meer van die uber-sportievelingen. Dus daar past PF best bij
Dan ben ik jammer genoeg het afgelopen jaar de verkeerde tegen gekomen
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:48:02 #165
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71590700
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:45 schreef zwahiel het volgende:
Dat ze niet kunnen werken is niet zo nee, maar dat ze minder praktijk gericht zijn door hun opleiding is wel gewoon zo. Kunnen we niet omheen. Daarom begrijp ik ook niet waarom ze voor echt praktische banen nu ineens wo-ers willen hebben.

Het is een beetje 't zelfde als vroeger met 't kassameisje die ineens havo moest hebben om achter de kassa te zitten bij veel supermarkten zeg maar

Overigens ben ik al een tijdje bezig met een leuke baan, maar ja vakantietijd iedereen is op vakantie nu dus dat ligt even stil.
wat ik net zei: vaak wordt dat door algemene competenties wel weer ingehaald en dan heb je ineens iemand die én een groptere basis heeft én de praktijkgerichtheid heeft ingehaald...

WO-ers die geen donder van aanleg voor de praktijk lijken te hebben komen er volgens mij ook totaal niet tussen in het bedrijfsleven

wat voor baan ben je mee bezig?
pi_71590773
quote:
Zwahiel, ik heb in mijn werk veel met HBO'ers gewerkt, en ik ben het met je eens dat er in bedrijven plaatsen zijn die 'typisch HBO' zijn, en plaatsen die 'typisch WO' zijn. Maar aan de andere kant: geef bedrijven eens ongelijk dat ze liever WO'ers aannemen! Tegenwoordig voor een HBO-salaris, met de slechte markt. Een WO'er kan meestal in no-time datgene leren wat de HBO'er al kan, andersom is dat niet het geval. En dan is een bedrijf toch niet gek als ze voor hetzelfde geld liever een WO'er hebben?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:54:18 #167
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71590876
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:46 schreef P.F het volgende:
Die waar ik bij is vooral op de OC/medailles gericht. Maar ik heb niet echt een specifieke voorkeur. Het lijkt mij gewoon wel leuk om te sporten met een aantal vaste mensen en aangezien ik altijd als laatste werd gekozen met gym vind ik dat best wel spannend.
ik zou in A'dam niet bij de corps gerelateerde roeivereniging gaan...tenzij je een innerlijk kaksletje hebt (want daar lopen ze wel rond heur...)

wat miss s bedoelt zijn de vereniginge als "Laga"(delft) "nereus" (a dam) "njord" (leiden)
wat cf en ik bedoelen zijn proteus-eretes (delft) skoll (a'dam) asopos (leiden)
pi_71590892
Plus iedereen die WO kan doet toch liever WO?

Tenzij je mode doet oid, dan kan het niet.
  Vis een optie? dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:55:47 #169
70532 loveli
N
pi_71590909
quote:
Weet niet of het nuttig is als ik me ook nog in de discussie meng, maar er is wel meer verschil tussen HBO en WO dan alleen praktijk vs theorie. Wel jammer dat jij de dupe wordt van de voorkeur voor WO-ers, zeker omdat je de capaciteiten blijkbaar wel hebt.
crap in = crap out
pi_71590947
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:54 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik zou in A'dam niet bij de corps gerelateerde roeivereniging gaan...tenzij je een innerlijk kaksletje hebt (want daar lopen ze wel rond heur...)

wat miss s bedoelt zijn de vereniginge als "Laga"(delft) "nereus" (a dam) "njord" (leiden)
Hm..... Ik heb vorig jaar bij Skoll gekeken en die leek mij niet zo heel leuk eigenlijk? En dan heb je Nereus en Okeanos.. Ik ga sowieso nog wel even bij die kennismakingsdagen kijken, maar daar zet iedereen natuurlijk zijn beste beentje voor..

Ik weet eigenlijk niet eens hoe het corps in Adam heet ?!
pi_71590992
Afijn, lijstjestijd.

Gisteren
O: 2 gekookte eitjes, 2 knackebrod
T: klein puntje hazelnoottoffee-chocoladetaart
T: hazelnoten
T: cashewnoten (snaaizin want honger )
D: groentecurry met kikkererwten
T: nog een klein stukje hazelnoottoffee-chocoladetaart bij de koffie
S: anderhalf uur yoga (note to cycle: je ogen dichtdoen tijdens de ploeg-met-gespreide-benen is géén goed idee )
T: wijn, paar handjes chips

Vandaag
O: smoothie yoghurt/blauwe bessen met een scheut perziksiroop
L: restje curry, met 2 gekookte eitjes
T: 2 appels
D: kip met lente-ui, cashews en een zoet sojasausprutje, broccoli, klein beetje rijst
T: laatste stukje hazelnoottoffee-chocoladetaart
S: uur pilates
T: misschien nog wat chips, en amarula ofzo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:01:32 #172
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71591069
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:57 schreef P.F het volgende:

[..]

Hm..... Ik heb vorig jaar bij Skoll gekeken en die leek mij niet zo heel leuk eigenlijk? En dan heb je Nereus en Okeanos.. Ik ga sowieso nog wel even bij die kennismakingsdagen kijken, maar daar zet iedereen natuurlijk zijn beste beentje voor..

Ik weet eigenlijk niet eens hoe het corps in Adam heet ?!
hja, okeanos! die was ik vergeten. die zijn ws. wel leuker dan skoll....

nereus kan ook heel leuk zijn hoor... maa rik krijg alijd een betje jeuk van clubjes die zo op hun historie en band met het corps leunen...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:01:39 #173
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71591072
Via de kroeg kwam ik bij iemand van een stichting die ict in het onderwijs regelt terecht. Ik noem nog even geen namen maar ze zijn de moeder van die club van de goedkope software
Men vroeg daar na een avondje bedienen in de kroeg van hun clubje hoe ik en wat ik zo deed en waarom ik nog in de horeca werkte (is nog steeds leuk!) en na een gesprekje werd me toch gevraagd om mijn cv en zijn de nummers uitgewisseld. Tijdje later zaten ze d'r weer (paar dagen later) maar toen had ik mijn cv nog niet gestuurd, heb ik dus dezelfde toen wel gedaan. Kort daarna begon de vakantie wat men ook al aangegeven had. 't Gaat pas om september, dus na de zomer. Hopelijk wordt dat wat. En anders ga ik weer kijken naar 't onderwijs.

WO-ers voor HBO-er functies sjah, leuk voor de wo-ers maar ik zou persoonlijk gek worden door continue onder je niveau te werken, of het moet wel heel leuk zijn. Of totaal iets anders, zoals ik nu bij de horeca doe. Maar dat moet ik ook niet elke dag doen. Al schijn ik geboren te zijn met een horecasmile.
Vind 't nog steeds opmerkelijk dat bijvoorbeeld voor managementfuncties juist wo-ers gevraagd worden die eigenlijk in veel gevallen helemaal geen managementstijlen of handvaten gehad hebben...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:02:17 #174
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71591093
ohja eten, mn boterhammen zitten al een uur klaar in de rooster... maar even opwarmen...
pi_71591113
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:54 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Maar ik had een studievriendinnetje dat wedstrijden roeide bij Laga, en dat was bepaald geen nuffig tuttebelletje Die sportte 7 dagen in de week, dronk/feestte wel af en toe maar maakte het nooit laat, en studeerde net-niet-nominaal cum laude af. Maar goed, je hebt natuurlijk ook de recreatieve roeiers daar, en dat zijn soms wel een beetje van die typische corpsmiepjes
pi_71591165
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zwahiel, ik heb in mijn werk veel met HBO'ers gewerkt, en ik ben het met je eens dat er in bedrijven plaatsen zijn die 'typisch HBO' zijn, en plaatsen die 'typisch WO' zijn. Maar aan de andere kant: geef bedrijven eens ongelijk dat ze liever WO'ers aannemen! Tegenwoordig voor een HBO-salaris, met de slechte markt. Een WO'er kan meestal in no-time datgene leren wat de HBO'er al kan, andersom is dat niet het geval. En dan is een bedrijf toch niet gek als ze voor hetzelfde geld liever een WO'er hebben?

Wilde ik ook al zeggen.

Het is jammer voor jou, maarja, als een bedrijf vraagt om iemand met minimaal HBO-niveau, is het logisch dat ze bij gelijke geschiktheid iemand met WO-niveau aannemen..
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:04:34 #177
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71591167
Kwak! Die zullen wel zwart zijn nu!
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:54 schreef P.F het volgende:
Plus iedereen die WO kan doet toch liever WO?

Tenzij je mode doet oid, dan kan het niet.
Ik heb WO gedaan en ik vond 't niks. Kon qua niveau prima mee, totaal geen probleem. Maar het theoretische stond me tegen. Bij Communicatiewetenschappen hadden we behalve wat veldonderzoeken echt verder niks praktisch. Alleen maar lezen lezen, paper schrijven, lezen lezen, tentamen. Ja en mijn opleiding bestaat ook niet in wo, dus mijn hbo opleiding.
(overigens stond die mening van me over hbo en wo al vóór ik wo ging doen hoor )

Van de MAVO naar 't WO
pi_71591182
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dan ben ik jammer genoeg het afgelopen jaar de verkeerde tegen gekomen
Phocas is idd wel een beetje kak en wannabe corps
Ja doei.
pi_71591194
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:01 schreef zwahiel het volgende:
WO-ers voor HBO-er functies sjah, leuk voor de wo-ers maar ik zou persoonlijk gek worden door continue onder je niveau te werken, of het moet wel heel leuk zijn. Of totaal iets anders, zoals ik nu bij de horeca doe. Maar dat moet ik ook niet elke dag doen. Al schijn ik geboren te zijn met een horecasmile.
Vind 't nog steeds opmerkelijk dat bijvoorbeeld voor managementfuncties juist wo-ers gevraagd worden die eigenlijk in veel gevallen helemaal geen managementstijlen of handvaten gehad hebben...
Maar ja, een baan is een baan. Ook voor een WO'er En managementstijlen, kom op zeg, daar doe je twee trainingen voor en voor de rest heb je 't of heb je het niet. Zéker in een startersfunctie.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:05:32 #180
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71591198
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar ik had een studievriendinnetje dat wedstrijden roeide bij Laga, en dat was bepaald geen nuffig tuttebelletje Die sportte 7 dagen in de week, dronk/feestte wel af en toe maar maakte het nooit laat, en studeerde net-niet-nominaal cum laude af. Maar goed, je hebt natuurlijk ook de recreatieve roeiers daar, en dat zijn soms wel een beetje van die typische corpsmiepjes
ja dat heb je bij njord ook: jaap schouten is de grote jongen daar (lichtgewicht want skiffeur, dat wel) die wk's en worldcups enz. wint.
er zitten heel serieuze roeiers, hele aardige mensen, en dan een clubje mislukte corpsleden die maar bij een sub zijn gegaan omdat clubje nul geen voldoening gaf...

ik vind de algemene verenigingen vaak wat breder en leuker...
pi_71591200
Lijstje:

O: Brinta
L: gekookt eitje, 2 geroosterde volkoren boterhammen met appelstroop
T: gepureerd-fruitijsje
T: bakje kwark, banaan
S: uurtje sportschool
D: spaghetti carbonara
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_71591201
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

eensch
Ja doei.
pi_71591249
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:05 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ja dat heb je bij njord ook: jaap schouten is de grote jongen daar (lichtgewicht want skiffeur, dat wel) die wk's en worldcups enz. wint.
er zitten heel serieuze roeiers, hele aardige mensen, en dan een clubje mislukte corpsleden die maar bij een sub zijn gegaan omdat clubje nul geen voldoening gaf...

ik vind de algemene verenigingen vaak wat breder en leuker...
Hier volg ik je even niet meer.
pi_71591291
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:07 schreef P.F het volgende:

[..]

Bij het samenstellen van jaarclubjes bij corpora blijven er altijd wat mensen over die niemand erbij wil, die vormen dan maar hun eiegen jaarclubje: clubje nul
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:08:56 #185
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71591293
Ben 't ook wel met je eens CF, baan is een baan, en als je meer kunt krijgen voor minder snap ik.
Maar adverteer daar dan mee, misleid niet zo.

En sorry maar voor fatsoenlijke managementskills zijn twee cursussen ook als starter echt niet voldoende. Heb d'r zelf ook een aantal cursussen voor gehad maar die cursussen legde 't stuk voor stuk af tegen mijn opleiding.

* zwahiel gaat zo maar 's worstelen met een kronkelende 'net gemaakt door de garage' benzine slang van mijn auto
pi_71591363
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Phocas is idd wel een beetje kak en wannabe corps
Dat dus
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:12:25 #187
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71591397
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:07 schreef P.F het volgende:

[..]

serieuze roeirers: de dames en heren die de helft van t jaar een vroeg slapen, geen alcohol, 6 dagen per week keihard trainen regime hebben

de aardge mensen: een dwarsdoorsnee van deze aardbol, die roeien voor de leuk en de sport

d mislukte corpsballen die clubje 0 geen voldoening vonden geven en maar bij een sub zijn gegaan:
je hebt bij de corpora (inofficiele of officiele) rangordes in de jaarclubs. clubje 1 doet er toe, dat zijn de mensen met geld, met zegelringen, met pappies in hoge functies, met opa's in oud besturen, high potentials vanuit de wieg, de toekomstige bestuurders van de vereniging, en directueren van morgen. clubje 0 zijn alle clubjes die "er niet toe doen" en die wel lid zijn maar niet in de geile commissies komen, niet in eht bestuur, neit de jiste mensen kennen om iets te zijn op de club. sommige van die mensen gaan dan buiten de sociëteit de corpsbal uithangen (das makkelijker tussen de burgers/paupers/knorren) bijvoorbeeld bij een subvereniging van het corps (soms een oud-subvereniging die nu onafhankelijk is) zoals een zangkoor, een tennisclub, een rugbyclub of een roeiclub.
pi_71591399
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:08 schreef zwahiel het volgende:
Ben 't ook wel met je eens CF, baan is een baan, en als je meer kunt krijgen voor minder snap ik.
Maar adverteer daar dan mee, misleid niet zo.

En sorry maar voor fatsoenlijke managementskills zijn twee cursussen ook als starter echt niet voldoende. Heb d'r zelf ook een aantal cursussen voor gehad maar die cursussen legde 't stuk voor stuk af tegen mijn opleiding.

* zwahiel gaat zo maar 's worstelen met een kronkelende 'net gemaakt door de garage' benzine slang van mijn auto
Ik vind het sowieso erg interessant dat je aanneemt dat je als starter (zeker met deze markt) in een managementfunctie komt En dat je blijkbaar denkt dat WO'ers diezelfde cursussen niet kunnen volgen. In Delft werden die cursussen gegeven als keuzevakken. Leuk, maar niet teveel punten waard.

Kijk, ik snap dat je gefrustreerd wordt van de markt op het moment, maar als ik ergens knetter-kriegel van word, is het van HBO'ers die oprecht denken dat ze beter zijn opgeleid dan WO'ers. Want dat is zeer zelden het geval.
pi_71591403
maar ach... er zitten ook leuke vriendelijke mensen bij.. studiegenoot zat er bij en nou ja.. niet mijn beste vriend ofzo, maar hij was heel gedreven en vriendelijk enzo! Maar gewoon niet mijn type mens zeg maar..
Ja doei.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:13:59 #190
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71591444
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Bij het samenstellen van jaarclubjes bij corpora blijven er altijd wat mensen over die niemand erbij wil, die vormen dan maar hun eiegen jaarclubje: clubje nul
in sommige kringen vinden ze alles beneden clubje 3 al clubje 0 dus meer dan de overblijvertjes zijn het dan ook de mensen die "niet het juiste soort geld"niet de "juiste historie" of "de juiste kennissen" hebben...

die hele informele rangorde bij t corps vind ik veel erger dan de openbare pikorde en de ontgroeningen enzo....
pi_71591460
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:34 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waar ik dit aan verdiend heb ?!
Ga het je proberen vanavond uit te leggen, zit nu op mijn werk
pi_71591475
Ik begrijp hier echt niets van

Ik wil gewoon af en toe roeien. Klaar.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:16:18 #193
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71591509
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:14 schreef P.F het volgende:

ga nou maar gewoon kijken, en waar je t leuk vindt daar ga je heen. image van een club doet er uiteindelijk niet toe....
pi_71591529
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:13 schreef kwakveense het volgende:

[..]

in sommige kringen vinden ze alles beneden clubje 3 al clubje 0 dus meer dan de overblijvertjes zijn het dan ook de mensen die "niet het juiste soort geld"niet de "juiste historie" of "de juiste kennissen" hebben...

die hele informele rangorde bij t corps vind ik veel erger dan de openbare pikorde en de ontgroeningen enzo....
Het zal in Leiden allicht een stuk erger zijn dan in Delft; de vereniging is namelijk ook lang niet zo oud (toch?).
pi_71591530
Lijstjes

O/L: 2 aardappelpannenkoekjes met een toefje kwark en een kiwi gold in plakjes erop
en een beschuitje met pindakaas
T: gekookt eitje denk ik
T: nog een kiwi
D: laatste beetje van mijn ovenschotel
T: appeltje
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:17:59 #196
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71591556
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:12 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso erg interessant dat je aanneemt dat je als starter (zeker met deze markt) in een managementfunctie komt En dat je blijkbaar denkt dat WO'ers diezelfde cursussen niet kunnen volgen. In Delft werden die cursussen gegeven als keuzevakken. Leuk, maar niet teveel punten waard.

Kijk, ik snap dat je gefrustreerd wordt van de markt op het moment, maar als ik ergens knetter-kriegel van word, is het van HBO'ers die oprecht denken dat ze beter zijn opgeleid dan WO'ers. Want dat is zeer zelden het geval.
how how, ik ben zeker niet beter opgeleid dan een wo-er. Dat hoor je mij niet zeggen. Dat ben ik helemaal niet.
Enige waar ik wel tegenop box is dat wo-ers in mijn omgeving automatisch aannemen dat zij beter zijn, en daar kan ik dan weer niet goed tegen. En dat bedrijven dat nu overnemen. Iedereen is anders en de bagage die die persoon meeneemt is vaak belangrijker en waardevoller als dat diploma.

En ik wil ook helemaal niet in een management functie als starter. Maar de cursussen die jij krijgt binnen een bedrijf zijn wel even wat anders dan de keuzevakken op school
ColdFeet
pi_71591571
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:14 schreef P.F het volgende:

Blijf je wel in Amsterdam studeren?

Roeien, als je het leuk vindt, is wel de ultieme sport voor een full body workout Hoewel, je kunt er 'vleugeltjes' van krijgen, natuurlijk.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:20:57 #198
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71591637
ehm, dit was het HM topic toch...
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:22:21 #199
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71591673
nope
pi_71591679
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:17 schreef zwahiel het volgende:

[..]

how how, ik ben zeker niet beter opgeleid dan een wo-er. Dat hoor je mij niet zeggen. Dat ben ik helemaal niet.
Enige waar ik wel tegenop box is dat wo-ers in mijn omgeving automatisch aannemen dat zij beter zijn, en daar kan ik dan weer niet goed tegen. En dat bedrijven dat nu overnemen. Iedereen is anders en de bagage die die persoon meeneemt is vaak belangrijker en waardevoller als dat diploma.

En ik wil ook helemaal niet in een management functie als starter. Maar de cursussen die jij krijgt binnen een bedrijf zijn wel even wat anders dan de keuzevakken op school
ColdFeet

Beter is een relatief begrip Ik denk dat er meer manieren zijn om je te ontwikkelen dan alleen een studie, op welk niveau ook.
Ik zit sowieso in een beroeps-tak waarbij je altijd met MBO'ers, HBO'ers en WO'ers moet werken. En dat vind ik ook leuk! Ik heb voor mijn onderzoek veel informatie nodig van 'de jongens van de werkvloer', en ik heb echt vreselijk veel plezier in de samenwerking! Vooral omdat veel van die mensen een gezonde aversie hebben tegen wetenschappers (en terecht!).

Afijn, is het geen optie om die studie alsnog af te maken, maar dan gewoon ergens in NL?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')