abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71590116
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:53 schreef P.F het volgende:
Ik wil dus gaan roeien na de zomer, maar ik durf nu al niet meer. Ik ben echt een chicken wat betreft nieuwe dingen. Maar ik ga wel want ik moet van mijzelf
Ik denk dat roeien wel goed bij je past, beetje dezelfde typetjes
En verder is het natuurlijk gezond
pi_71590196
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:53 schreef P.F het volgende:
Ik wil dus gaan roeien na de zomer, maar ik durf nu al niet meer. Ik ben echt een chicken wat betreft nieuwe dingen. Maar ik ga wel want ik moet van mijzelf
Teamsport is wel goed denk ik, dan is het moeilijker om niet te gaan als je lekker op de bank hangt.

Over nieuwe dingen gesproken: wat ga je nu aankomend jaar doen qua opleiding of werk?
Ik weet niet of je dat al gezegd had, maar dan heb ik het gemist.
pi_71590218
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Anders stel je je even een keer niet zo aan om allerhande kleine dingetjes en geef je jezelf eens een schop onder de reet.
Amen
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:30:38 #154
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71590234
PF Roeien is goed voor je!! Krijg je een super strak lijf van. Paar vrienden van me deden 't ook en van mollig naar absoluut afgetraind. Wel even een verschil nu.

@ Kwak, ik ben zuur over 't feit dat ik als dropout wo-er wel interessant gevonden wordt, maar als met eer afgestudeerd hbo-er totaal niet. Dat vind ik zuur. Terwijl het om functies gaat die super praktisch zijn en waar toch echt hbo-niveau gevraagd wordt in 't begin. Het blijkt telkens dat er dan men dan toch een wo-er wil omdat: "dat beter staat" en "het kennisniveau van de organisatie verhoogd". Van dat soort crap heb ik mijn buik vol.
Als je dan een wo-er wil, zeg dat dan van te voren, maar loop niet te zoeken naar een hbo-er om die vervolgens af te schepen als je een hogere binnen kunt trekken. Qua werkervaring zit ik prima.

Daarbij kun je 't keren hoe je wil is er gewoon een gigantisch verschil tussen hbo beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs. Zoals al een keertje gezegd. Leuk een bijbaantje als wo-er, maar dat staat vaak niet in juiste relatie met je opleiding. Niet verkeerd bedoeld, maar secretaresse is nu niet bepaald iets waarvoor je een wo opleiding nodig hebt toch Dat je dat dan beter kunt ligt meer aan je persoonlijkheid dan aan je opleiding. Dat laatste is 't belangrijkste, en daar werd vroeger naar gekeken, maar de laatste jaren vind dat dat aspect steeds minder belangrijk wordt.

'n Vriend van me moest voor een functie waar hij voor opgeleid was, waarvoor dus (net als ik) geen wo-opleiding voor bestaat solliciteren rechtstreeks bij 't bedrijf. Werd ie afgewezen wegens het niet hebben van een wo-opleiding. Terwijl de functieomschrijving duidelijk een hbo profiel vraagt. Hij mocht 't nog doen maar dan moest hij een IQ test doen. Nu doet hij exact die functie, bij exact dat bedrijf, maar issie binnen gekomen via een wervingsbedrijf met z'n hbo.

Mijn punt zijnde, is dat het een beetje een diploma geile markt begint te worden, als je maar gestapeld hebt is 't goed. Dat is dus niet zo per definitie voor iedereen.
* zwahiel komt misschien gewoon de verkeerde mensen tegen, de diploma geilers enzo...

Zo maar 's ff eten en de lutsers van de garage bellen, mijn benzine slang vloog me gisteren om de oren heen (die zij nét gemaakt zouden hebben! )
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_71590272
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik denk dat roeien wel goed bij je past, beetje dezelfde typetjes
En verder is het natuurlijk gezond
Wat voor types zijn dat dan ?
De enige teamsport zonder bal en evenwicht. Moet goed komen zou je denken.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:33:50 #156
236335 neen
schone schijn
pi_71590312
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:32 schreef P.F het volgende:

[..]

M'n zus zat ook bij een roeivereniging, hardstikke gezellig daar. Genoeg te drinken. (studentenroeivereniging was dat)
het lijkt niet wat het is
pi_71590317
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:30 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Amen
Ik vraag mij af waar ik dit aan verdiend heb ?!
pi_71590336
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:32 schreef P.F het volgende:

[..]

Beetje kak, veel feesten, erg met uiterlijk bezig
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:40:32 #159
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71590495
ik snap dat je daar zuur over bent zwahiel. maar ik bijf er bij dat je niet kan zeggen dat WO-ers niet kunnen werken of een zelfde functie slechter zouden doen dan een hbo'er als de functie in eerse insatntie een hbo functie is.... mijn voorbeeld van net daargelaten: mijn beste vriendinnetje werkt met haar MA bedrijfskunde bij een bedrijf waar haar functie eigenlijk bedoeld is voor hbo facilitymanagement afgestudeerden. bij aanvang had ze een kleine achterstand, maar in het eerste jaar heeft ze op vrijwel alle punten haar meer "specifiek opgeleide" collega's keihard ingehaald qua productiviteit declarabiliteit etc....

dus ja, ik snap dat in crisistijd bedrijven meer wat jij "diplomageil" noemt zijn... het is zuur, maar het is een kwestie van het beste wat je kunt krijgen binnenhalen - en dat bedoel ik niet neerbuigend naar hbo'ers, echt niet - net als dat mensen met 5 jaar werkervaring voorrang krijgen boven echte starters voor startersfuncties omdat eht risico dan nu eenmaal kleiner is voor het bedrijf...

vervelend is het wel, en niet all bedrijven gaan er handig mee om (zoals met die vriend van jou... die hadden beter gewoon hem meteen aan kunnen nemen)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:43:02 #160
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71590563
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat ligt er echt aan welke roeivereniging! in leiden heb je er 2! de ene is een heel stuk kakkeriger dan de andere (de leukste van de twee is een dwarsdoorsnede van de gemiddelde grote studie, echt van alles wat, en zeker geen kakclub)

en dan scheelt t ook nog of je selectie roeit (dus veel heel veel trainen) of voor de gezelligheid...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:45:44 #161
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71590645
Dat ze niet kunnen werken is niet zo nee, maar dat ze minder praktijk gericht zijn door hun opleiding is wel gewoon zo. Kunnen we niet omheen. Daarom begrijp ik ook niet waarom ze voor echt praktische banen nu ineens wo-ers willen hebben.

Het is een beetje 't zelfde als vroeger met 't kassameisje die ineens havo moest hebben om achter de kassa te zitten bij veel supermarkten zeg maar

Overigens ben ik al een tijdje bezig met een leuke baan, maar ja vakantietijd iedereen is op vakantie nu dus dat ligt even stil.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_71590664
Die waar ik bij is vooral op de OC/medailles gericht. Maar ik heb niet echt een specifieke voorkeur. Het lijkt mij gewoon wel leuk om te sporten met een aantal vaste mensen en aangezien ik altijd als laatste werd gekozen met gym vind ik dat best wel spannend.
pi_71590671
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nee johhhh

Ik heb in Delft gestudeerd, daar had je twee roeiverenigingen: eentje die gerelateerd was aan het corps, en een onafhankelijke. Die van het corps, daar zaten wel wat van de typetjes die jij beschrijft (maar aan de andere kant: roeien is topsport, veel trainen, naast je best zware studie. De dames die in een hoge klasse roeiden, waren kei-serieus!). Maar zeker de onafhankelijke roeivereniging, dat waren dus echt geen tut-meisjes! Meer van die uber-sportievelingen. Dus daar past PF best bij
pi_71590699
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:46 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nee johhhh

Ik heb in Delft gestudeerd, daar had je twee roeiverenigingen: eentje die gerelateerd was aan het corps, en een onafhankelijke. Die van het corps, daar zaten wel wat van de typetjes die jij beschrijft (maar aan de andere kant: roeien is topsport, veel trainen, naast je best zware studie. De dames die in een hoge klasse roeiden, waren kei-serieus!). Maar zeker de onafhankelijke roeivereniging, dat waren dus echt geen tut-meisjes! Meer van die uber-sportievelingen. Dus daar past PF best bij
Dan ben ik jammer genoeg het afgelopen jaar de verkeerde tegen gekomen
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:48:02 #165
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71590700
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:45 schreef zwahiel het volgende:
Dat ze niet kunnen werken is niet zo nee, maar dat ze minder praktijk gericht zijn door hun opleiding is wel gewoon zo. Kunnen we niet omheen. Daarom begrijp ik ook niet waarom ze voor echt praktische banen nu ineens wo-ers willen hebben.

Het is een beetje 't zelfde als vroeger met 't kassameisje die ineens havo moest hebben om achter de kassa te zitten bij veel supermarkten zeg maar

Overigens ben ik al een tijdje bezig met een leuke baan, maar ja vakantietijd iedereen is op vakantie nu dus dat ligt even stil.
wat ik net zei: vaak wordt dat door algemene competenties wel weer ingehaald en dan heb je ineens iemand die én een groptere basis heeft én de praktijkgerichtheid heeft ingehaald...

WO-ers die geen donder van aanleg voor de praktijk lijken te hebben komen er volgens mij ook totaal niet tussen in het bedrijfsleven

wat voor baan ben je mee bezig?
pi_71590773
quote:
Zwahiel, ik heb in mijn werk veel met HBO'ers gewerkt, en ik ben het met je eens dat er in bedrijven plaatsen zijn die 'typisch HBO' zijn, en plaatsen die 'typisch WO' zijn. Maar aan de andere kant: geef bedrijven eens ongelijk dat ze liever WO'ers aannemen! Tegenwoordig voor een HBO-salaris, met de slechte markt. Een WO'er kan meestal in no-time datgene leren wat de HBO'er al kan, andersom is dat niet het geval. En dan is een bedrijf toch niet gek als ze voor hetzelfde geld liever een WO'er hebben?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:54:18 #167
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71590876
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:46 schreef P.F het volgende:
Die waar ik bij is vooral op de OC/medailles gericht. Maar ik heb niet echt een specifieke voorkeur. Het lijkt mij gewoon wel leuk om te sporten met een aantal vaste mensen en aangezien ik altijd als laatste werd gekozen met gym vind ik dat best wel spannend.
ik zou in A'dam niet bij de corps gerelateerde roeivereniging gaan...tenzij je een innerlijk kaksletje hebt (want daar lopen ze wel rond heur...)

wat miss s bedoelt zijn de vereniginge als "Laga"(delft) "nereus" (a dam) "njord" (leiden)
wat cf en ik bedoelen zijn proteus-eretes (delft) skoll (a'dam) asopos (leiden)
pi_71590892
Plus iedereen die WO kan doet toch liever WO?

Tenzij je mode doet oid, dan kan het niet.
  Vis een optie? dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:55:47 #169
70532 loveli
N
pi_71590909
quote:
Weet niet of het nuttig is als ik me ook nog in de discussie meng, maar er is wel meer verschil tussen HBO en WO dan alleen praktijk vs theorie. Wel jammer dat jij de dupe wordt van de voorkeur voor WO-ers, zeker omdat je de capaciteiten blijkbaar wel hebt.
crap in = crap out
pi_71590947
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:54 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik zou in A'dam niet bij de corps gerelateerde roeivereniging gaan...tenzij je een innerlijk kaksletje hebt (want daar lopen ze wel rond heur...)

wat miss s bedoelt zijn de vereniginge als "Laga"(delft) "nereus" (a dam) "njord" (leiden)
Hm..... Ik heb vorig jaar bij Skoll gekeken en die leek mij niet zo heel leuk eigenlijk? En dan heb je Nereus en Okeanos.. Ik ga sowieso nog wel even bij die kennismakingsdagen kijken, maar daar zet iedereen natuurlijk zijn beste beentje voor..

Ik weet eigenlijk niet eens hoe het corps in Adam heet ?!
pi_71590992
Afijn, lijstjestijd.

Gisteren
O: 2 gekookte eitjes, 2 knackebrod
T: klein puntje hazelnoottoffee-chocoladetaart
T: hazelnoten
T: cashewnoten (snaaizin want honger )
D: groentecurry met kikkererwten
T: nog een klein stukje hazelnoottoffee-chocoladetaart bij de koffie
S: anderhalf uur yoga (note to cycle: je ogen dichtdoen tijdens de ploeg-met-gespreide-benen is géén goed idee )
T: wijn, paar handjes chips

Vandaag
O: smoothie yoghurt/blauwe bessen met een scheut perziksiroop
L: restje curry, met 2 gekookte eitjes
T: 2 appels
D: kip met lente-ui, cashews en een zoet sojasausprutje, broccoli, klein beetje rijst
T: laatste stukje hazelnoottoffee-chocoladetaart
S: uur pilates
T: misschien nog wat chips, en amarula ofzo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:01:32 #172
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71591069
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:57 schreef P.F het volgende:

[..]

Hm..... Ik heb vorig jaar bij Skoll gekeken en die leek mij niet zo heel leuk eigenlijk? En dan heb je Nereus en Okeanos.. Ik ga sowieso nog wel even bij die kennismakingsdagen kijken, maar daar zet iedereen natuurlijk zijn beste beentje voor..

Ik weet eigenlijk niet eens hoe het corps in Adam heet ?!
hja, okeanos! die was ik vergeten. die zijn ws. wel leuker dan skoll....

nereus kan ook heel leuk zijn hoor... maa rik krijg alijd een betje jeuk van clubjes die zo op hun historie en band met het corps leunen...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:01:39 #173
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71591072
Via de kroeg kwam ik bij iemand van een stichting die ict in het onderwijs regelt terecht. Ik noem nog even geen namen maar ze zijn de moeder van die club van de goedkope software
Men vroeg daar na een avondje bedienen in de kroeg van hun clubje hoe ik en wat ik zo deed en waarom ik nog in de horeca werkte (is nog steeds leuk!) en na een gesprekje werd me toch gevraagd om mijn cv en zijn de nummers uitgewisseld. Tijdje later zaten ze d'r weer (paar dagen later) maar toen had ik mijn cv nog niet gestuurd, heb ik dus dezelfde toen wel gedaan. Kort daarna begon de vakantie wat men ook al aangegeven had. 't Gaat pas om september, dus na de zomer. Hopelijk wordt dat wat. En anders ga ik weer kijken naar 't onderwijs.

WO-ers voor HBO-er functies sjah, leuk voor de wo-ers maar ik zou persoonlijk gek worden door continue onder je niveau te werken, of het moet wel heel leuk zijn. Of totaal iets anders, zoals ik nu bij de horeca doe. Maar dat moet ik ook niet elke dag doen. Al schijn ik geboren te zijn met een horecasmile.
Vind 't nog steeds opmerkelijk dat bijvoorbeeld voor managementfuncties juist wo-ers gevraagd worden die eigenlijk in veel gevallen helemaal geen managementstijlen of handvaten gehad hebben...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:02:17 #174
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71591093
ohja eten, mn boterhammen zitten al een uur klaar in de rooster... maar even opwarmen...
pi_71591113
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:54 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Maar ik had een studievriendinnetje dat wedstrijden roeide bij Laga, en dat was bepaald geen nuffig tuttebelletje Die sportte 7 dagen in de week, dronk/feestte wel af en toe maar maakte het nooit laat, en studeerde net-niet-nominaal cum laude af. Maar goed, je hebt natuurlijk ook de recreatieve roeiers daar, en dat zijn soms wel een beetje van die typische corpsmiepjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')