abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71647122
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:51 schreef 7keer70 het volgende:
Tot slot, je geeft aan dat je geen ervaring hebt in het ontvangen van een gezicht of stem van God te horen. Dus jij vraagt nooit iets aan God? In de hoop er een antwoord op te krijgen? Of vraag je wel , maar heb je nog geen antwoorden gehad?
Nee, eigenlijk heb ik zelf nog nooit iets concreet gevraagd ... Momenteel zit ik enkel met de vraag wat het doel van mijn leven is, wat mijn eventuele karma is ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_71702761
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:26 schreef 7keer70 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je dit verhaal graag wilt plaatsen. Je zal wel blij geweest zijn! Maar in dit topic doel ik inderdaad toch meer op gezichten, visioenen, dromen van God of de stem van God. Die kunnen uiteraard ook altijd gepaard gaan met genezing.

Verder wil ik met dit topic dus ook niet het wel of niet bestaan van een God bespreken. Just want to hear experiences...

Fijne dag verder!
Als je echt alleen maar over "god" wilt babbelen, waarom ga je dan op een forum posten waar meningen over occulte dingen worden besproken? Naar mijn mening zijn "god" en occultisme geen vriendjes van elkaar. Mensen die het occultisme/spiritisme volgen/bestuderen zijn ook niet welkom in jouw "gelovende" kring, lees je eigen bijbel maar na. Ze moeten gestenigd worden, nietwaar? Wat voor reactie verwacht je eigelijk als je hier komt om reclame voor "god" te maken, en daarbij nog zo brutaal te zijn om om de mensen en onderwerpen waarvoor dit stukje van het forum eigelijk gemaakt is buiten te sluiten? Volgens mij kun je beter je "ervaring" delen met andere "gelovigen" op een forum voor "gelovigen", als je toch enkel interesse hebt in ervaringen met "god"...
Ik weet zeker dat de meeste mensen hier die "goddelijke" getuigenissen al vaak genoeg gehoord hebben op een zondag om 10 uur 'smorgens, van een liefdadig stel die de "toren" even komen presenteren om ons van "ondergang" te redden.
Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!
  zondag 9 augustus 2009 @ 02:06:55 #78
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71723012
Nog maar enkele weken geleden heb ik zoiets ervaren. Ik was op zoek naar een huis en heb weken lang heel internet (Funda e.d.) afgezocht. Denk dat ik er wel zesduizend heb bekeken (ben niet gebonden aan een regio namelijk). Elke keer láát naar bed want eenmaal bezig, blijf je maar doorgaan.

Wilde ik eerst nog vlakbij de Randstad blijven, later zocht ik steeds verder weg (vanwege de prijzen). M'n laatste provincie was Friesland. Weer véél gestruind, gezocht, overwogen, maar zag inmiddels door de bomen het bos niet meer. Ook omdat ik met veel factoren rekening moest houden (bereikbaarheid, voorzieningen etc.). Hels karwei was het.

Op een avond, het was weer laat geworden door het zoeken, ging ik naar bed. Ik lag nog geen 5 of 10 minuten toen ik ineens het adres in mijn hoofd hoorde zeggen van een woning die ik inmiddels aan mijn favorieten had toegevoegd. En op dat moment realiseerde ik me eigenlijk niet wat er gebeurde. Het enige wat ik dacht is: "Ja inderdaad, dat zou een goede zijn."

Ben m'n bed uitgegaan en het dat huis leek me steeds meer een hele serieuze optie.

En inmiddels beschouw ik het huis als een lot uit de loterij. Het voldoet precies aan alle eisen die ik had toen ik aan het zoeken was. En ik heb het inmiddels gekocht.
pi_71780652
Ik denk niet dat dat iets met "god" te maken heeft. Of is "god" nu oppeens ook een zoekmachine die voor zijn klanten de beste koopjes vindt? "Ik heb geen kieskeurig.nl nodig want ik heb de goddelijke zoekmachine!"
Ik denk eerder dat het je onderbewuste was die sprak. Als je zelf al zegt door de bomen het bos niet meer zag, kan het best zijn dat je wat over het hoofd had gezien, waar je onderbewuste je aan herinnerde. Je hebt het dus aan jezelf te danken.
Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:50:48 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71780926
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 08:21 schreef 3geltje het volgende:

[..]

Als je echt alleen maar over "god" wilt babbelen, waarom ga je dan op een forum posten waar meningen over occulte dingen worden besproken? Naar mijn mening zijn "god" en occultisme geen vriendjes van elkaar. Mensen die het occultisme/spiritisme volgen/bestuderen zijn ook niet welkom in jouw "gelovende" kring, lees je eigen bijbel maar na. Ze moeten gestenigd worden, nietwaar? Wat voor reactie verwacht je eigelijk als je hier komt om reclame voor "god" te maken, en daarbij nog zo brutaal te zijn om om de mensen en onderwerpen waarvoor dit stukje van het forum eigelijk gemaakt is buiten te sluiten? Volgens mij kun je beter je "ervaring" delen met andere "gelovigen" op een forum voor "gelovigen", als je toch enkel interesse hebt in ervaringen met "god"...
Ik weet zeker dat de meeste mensen hier die "goddelijke" getuigenissen al vaak genoeg gehoord hebben op een zondag om 10 uur 'smorgens, van een liefdadig stel die de "toren" even komen presenteren om ons van "ondergang" te redden.
Het is een stukje spiritualiteit, een stukje "the truth is out there" en vandaar een welome afwisseling naar mijn idee hier.
The truth was in here.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:17:39 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71781159
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 06:35 schreef 3geltje het volgende:
Je hebt het dus aan jezelf te danken.
Jij vindt dat ik het aan mezelf te danken heb. En dat mag
pi_71805411
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:50 schreef Bastard het volgende:
Het is een stukje spiritualiteit, een stukje "the truth is out there" en vandaar een welome afwisseling naar mijn idee hier.
Ja maar die gasten willen niks anders dan "god" horen, dat vindt ik wel nogal ergelijk. Het is "god" voor en "god" na. Ook hebben ze totaal geen respect voor mensen die in andere dingen geloven dan "god".
Elke keer als iemand wel iets interessants te melden heeft, komen die fantasten weer aan met "Nee het was god!" of "Bekeer je tot god, want het occulte is slecht!"
Zie hier het dwingende toontje waarmee ie probeert om zieltjes te vangen: Quote En liever nog bekeer je tot Jezus Christus, vraag vergeving voor je zonden en vraag Hem de problemen op te lossen, of commandeer het zelf na je bekering. Jezus is de enige die autoriteit heeft over dit soort dingen. Paranormale mensen zijn zelf net zo erg misleid en zullen ook het probleem alleen maar erger maken, op de lange duur. Tijdelijk kan het verlichting brengen maar dat zou alleen zijn om jou mee te trekken in die wereld terwijl je Christus nodig hebt.
Het is gewoon een gluiperd die hier is gekomen om zieltjes te winnen op een hele sneaky manier.
Dat ze nooit iets nieuws of interessant te melden hebben, omdat het alleen maar over "god" gaat, vindt ik niet echt een afwisseling, maar wel superirritant.

Waarom heeft degene waaraan ik m'n bericht gericht heb eigelijk geen fatsoen om zelf te antwoorden?
En zeg nou eens eerlijk, wat kom je tussen al deze "misleidde" mensen doen, is het niet zieltjes winnen?
pi_71807064
Na het hele topic gelezen te hebben kan ik niets anders zeggen dan dat ik het eens ben met 3geltje.

"God"...
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:27:42 #84
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71809738
Zieltjes winnen Iedereen preekt voor eigen parochie
The truth was in here.
pi_71861634
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:31 schreef 3geltje het volgende:

[..]

Ja maar die gasten willen niks anders dan "god" horen, dat vindt ik wel nogal ergelijk. Het is "god" voor en "god" na. Ook hebben ze totaal geen respect voor mensen die in andere dingen geloven dan "god".
Elke keer als iemand wel iets interessants te melden heeft, komen die fantasten weer aan met "Nee het was god!" of "Bekeer je tot god, want het occulte is slecht!"
Zie hier het dwingende toontje waarmee ie probeert om zieltjes te vangen: Quote En liever nog bekeer je tot Jezus Christus, vraag vergeving voor je zonden en vraag Hem de problemen op te lossen, of commandeer het zelf na je bekering. Jezus is de enige die autoriteit heeft over dit soort dingen. Paranormale mensen zijn zelf net zo erg misleid en zullen ook het probleem alleen maar erger maken, op de lange duur. Tijdelijk kan het verlichting brengen maar dat zou alleen zijn om jou mee te trekken in die wereld terwijl je Christus nodig hebt.
Het is gewoon een gluiperd die hier is gekomen om zieltjes te winnen op een hele sneaky manier.
Dat ze nooit iets nieuws of interessant te melden hebben, omdat het alleen maar over "god" gaat, vindt ik niet echt een afwisseling, maar wel superirritant.

Waarom heeft degene waaraan ik m'n bericht gericht heb eigelijk geen fatsoen om zelf te antwoorden?
En zeg nou eens eerlijk, wat kom je tussen al deze "misleidde" mensen doen, is het niet zieltjes winnen?
Je bent enkel in aanraking geweest met de effecten die religie heeft op mensen. Wanneer ga je nu eens religie onbevooroordeeld bekijken?
Mooi voorbeeld is ook het communisme. Werkt 100% op papier, maar met de factor mens erbij loopt het helemaal spaak.
pi_71862862
Elke vreemde ervaring direct toewijzen aan god

Dan ben je echt narrow-minded wat mij betreft

[ Bericht 1% gewijzigd door KoosVogels op 14-08-2009 09:57:58 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_71866072
VOlgens mij heb je van die paddestoelen gegeten. God spreekt tot ons alleen via de heilige Koran en de andere heilige (originele) boeken.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:38:13 #88
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71868465
Als jullie denken dat jullie en God compatibel genoeg zijn om elkaar te verstaan zijn jullie allemaal goed gek
zzz
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:29:32 #89
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71900724
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:27 schreef Bastard het volgende:
Zieltjes winnen Iedereen preekt voor eigen parochie
Niets aan toe te voegen.

En de zogenaamd bijzonder interessante one liners die zijn toegevoegd kan ik niet serieus nemen. Erg makkelijk om ze er tussen te plempen maar echte argumenten of ervaringen zijn het helaas niet.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:03:59 #90
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71901521
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 01:59 schreef GreyWolf het volgende:
VOlgens mij heb je van die paddestoelen gegeten. God spreekt tot ons alleen via de heilige Koran en de andere heilige (originele) boeken.
waar staat dat ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:12:58 #91
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71901719
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:03 schreef Summers het volgende:

[..]

waar staat dat ?
In de Koran bijvoorbeeld
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:49:06 #92
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71902469
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:12 schreef Michielos het volgende:

[..]

In de Koran bijvoorbeeld
In de koran staat vast niet dat god via boeken spreekt , beetje omslachtig . dat doe je dan toch rechtstreeks als god zijnde .
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:52:02 #93
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71902533
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:49 schreef Summers het volgende:

[..]

In de koran staat vast niet dat god via boeken spreekt , beetje omslachtig . dat doe je dan toch rechtstreeks als god zijnde .
Dat doet hij dan ook
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:35:38 #94
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71903358
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:52 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dat doet hij dan ook
en dus hebben we geen boeken nodig voor boodschappen of communicatie met het hogere .
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:36:28 #95
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71903374
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:35 schreef Summers het volgende:

[..]

en dus hebben we geen boeken nodig voor boodschappen of communicatie .
Nou , het is ten eerste een heilig boek. Dus het kan wel
pi_71908080
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:42 schreef 7keer70 het volgende:
In mijn hele leven heb ik eigenlijk één keer een 'gezicht' gezien terwijl ik wakker was. Ik was aan het bidden. Ik zag de datum waarop iets zou gaan gebeuren. Daarbij hoorde ik een soort 'stem' die vertelde wat deze datum betekende...En zo geschiedde dit .

Dit gezicht kwam in feite als een antwoord op een gebed van mij. Ik bad op dat moment tot God, de God van Jezus , dus beschouw ik dat gezicht als een bericht van God/antwoord van God.

VRAAG
Wie van jullie heeft ook weleens een gezicht gehad? Dus dat je iets met je geestesoog zag?
Of heeft iemand een visioen gehad of een droom van God? Of heeft iemand Gods stem gehoord?
En wat heeft dat met je gedaan?

In dit topic doel ik het trouwens niet op enge geestverschijningen. Ik wil graag verhalen horen van mensen die menen dat God tot hen heeft gesproken door dromen, visioenen, gezichten of met hoorbare stem. Deze ervaringen kunnen als functie bijvoorbeeld voorspellend , constructief, bevestigend, waarschuwend, troostend, bemoedigend, richtinggevend en openbarend zijn...

Ik hoor graag andermans ERVARINGEN, ik heb niet zozeer zin of tot doelstelling om in dit topic allerlei vermoeiende discussies te voeren of wel/niet mogelijk, geloof ja/nee, etc...

Gewoon mooie ervaringen van anderen...dat boeit me op dit moment. Ik zal dus niet of weinig ingaan op mensen die allerlei geloofsdiscussies uitlokken. Mijn doel is namelijk niet om anderen te overtuigen in iets, heb wel wat beters te doen. Ik hoor gewoon graag andermans ervaringen, omdat ik weet dat je dit soort dingen niet zomaar aan Jan en Alleman vertelt in het normale leven. Via een forum op internet, durven mensen zich wat meer bloot te geven. Die gelegenheid wil ik hier geven, een verzamelplek voor verhalen over deze ervaringen.

Zie dit topic als een plek voor iedereen om je ervaringen neer te pennen. That's it, niet meer en niet minder...

Ps. Ik wil ook best ervaringen lezen via PM, als je geen zin hebt om je verhaal 'openlijk' op dit forum te zetten.
hoi ik heb altijd bijna mijn hele leven lang dromen gehad die mij bv waarschuwden voor bepaalde dingen. En ze kwamen ook uit maar nu weet ik hoe ik ermee om moet gaan. Ik geloof ook in god en dat wij allemaal god zijn. Maar net zoals jou heb ik niet bewust iets gezien op klaar lichte dag wanneer ik wakker was . Ik voel wel vaak aanwezigheid van mijn Gidsen en aartsengelen. Dromen dat doe doe ik zekers ook ja.
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:56:06 #97
266410 Darkness28
(Don't fear the Reaper)
pi_71935814
Ik geloof in meerdere goden.
En heb vanacht en hele rare droom gehad
...The whole wide world is behind my door
The dancing rat at my bedroom floor...
(Reflexion - Dead Without You)
pi_72119887
@darkness28 Misschien kan je een topic over je droom openen ? Ik ben benieuwd.
pi_72120004
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:54 schreef missundastood het volgende:

[..]

hoi ik heb altijd bijna mijn hele leven lang dromen gehad die mij bv waarschuwden voor bepaalde dingen. En ze kwamen ook uit maar nu weet ik hoe ik ermee om moet gaan. Ik geloof ook in god en dat wij allemaal god zijn. Maar net zoals jou heb ik niet bewust iets gezien op klaar lichte dag wanneer ik wakker was . Ik voel wel vaak aanwezigheid van mijn Gidsen en aartsengelen. Dromen dat doe doe ik zekers ook ja.
Voorspellende dromen dus. Hebben die je behoed voor dingen? Of voorbereid? Zelf heb ik nog nooit een voorspellende droom gehad. Allen dus bij dag, dat 'beeld'. Ik sliep niet, was ook niet bezig om te gaan slapen, gewoon in de middag, klaarlichte dag...
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:54:35 #100
266410 Darkness28
(Don't fear the Reaper)
pi_72291940
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:45 schreef 7keer70 het volgende:
@darkness28 Misschien kan je een topic over je droom openen ? Ik ben benieuwd.
Ik heb hem hier gezet: [TRU] Centraal dromentopic Deel 5

Sorry voor het late antword ben net een week weggeweest
...The whole wide world is behind my door
The dancing rat at my bedroom floor...
(Reflexion - Dead Without You)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')