abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:51:08 #51
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71725198
Ik had dit nieuwe deel nog helemaal niet ontdekt .

Jullie zijn begonnen . En jemig wat gaan jullie gelijk als de brandweer .

Spannende tijd, verbouwen en tegelijk met nieuw bedrijfje bezig. Overuren draaien in je hoofd . Gelukkig past je bad er in de nieuwe situatie ook nog in zonder de hele kap te moeten demonteren!

Is dat trouwens jouw klusboy die daar als een kungfu-held met koevoeten staat te zwaaien?
pi_71725868
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:42 schreef Rallydame het volgende:
Gaat goe-oed !
Ow.. zo'n constructie rondom een centraaldoos zie je wel vaker. Tenminste dat heb ik nu al in meerdere huizen gezien. Bij ons is het ook 2x zo gedaan. Bij ons was de reden dat we de centraaldoos al hadden geplaatst en deze midden in de kamer moest komen ivm de lamp. Als de tengels dan niet helemaal uit komen en hij daar dus niet goed aan vast gemaakt kan worden, dan is het bij ons ook zo gedaan. Zo voorkom je ook dat je je centraaldoos weer los trekt als je elektradraden gaat trekken.
Gisteren nog voor het plafond in de aanbouw een extra latje tegen de centraaldoos gezet zodat ie op z´n plek bleef als we de draden gingen trekken.
Dat is wel logisch.
Alleen zat de centraaldoos hier op een heel andere plek. Dit was gewoon een mooie tengel van de ene naar de andere kant. Met 2 grote blokken er op. We hebben er echt ik denk wel een kwartier naar lopen staren en geprobeerd een (goede) reden te bedenken om het zo te doen..... Helaas, niks kunnen bedenken wat ook maar enigzins logisch kan zijn. Behalve dan dat ze er van af moesten
pi_71725936
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:51 schreef twentemeisje het volgende:
Ik had dit nieuwe deel nog helemaal niet ontdekt .

Jullie zijn begonnen . En jemig wat gaan jullie gelijk als de brandweer .

Spannende tijd, verbouwen en tegelijk met nieuw bedrijfje bezig. Overuren draaien in je hoofd . Gelukkig past je bad er in de nieuwe situatie ook nog in zonder de hele kap te moeten demonteren!

Is dat trouwens jouw klusboy die daar als een kungfu-held met koevoeten staat te zwaaien?
We doen het erg op ons gemakje, volgende week komt de aannemer de boel stutten en buitenwanden inzagen en dan kunnen we (nou ja, want ik moet weer bijna aan het werk ) los, dan kunnen alle muurtjes er uit etc. Morgen of dinsdag wordt de badkamer opgehaald dus dan kan ook daar het plafond er uit.

En dat is inderdaad mijn kluskneus Hij is vooral erg goed in slopen zeg maar
Gelukkig hebben we een hoop handige vriendjes dus hij gaat een hoop leren met deze verbouwing. En hij is niet bang om dingen aan te pakken dus dat gaat vast goedkomen

En hij is natuurlijk errug lief
pi_71725967
Kan je vertellen dat je op het werk kunt uitrusten
Och al doende wordt je handiger hoor!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:01:02 #55
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71742571
Soms is het naar je werk kunnen gaan ook wel eens lekker. Al zou ik er ook wel vaker willen zijn hoor

Niels is erg handig maar heeft ook veel dingen nog nooit eerder gedaan. Die leert hij nu van anderen. Dat gaat goed dus dat gaat bij jouw mannetje ook vast helemaal goed komen.
Het is al heel fijn dat ie het wil leren
pi_71742832
Hop, nu moet de beuk er echt in!

TVP!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71743840
spannend, het slopen is begonnen! ik neem aan dat je een opleiding hebt gedaan tot stylist? Mag ik vragen waar? Het lijkt mij namelijk ook erg leuk (doe nu bouwkunde)
pi_71747571
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:09 schreef Nero22 het volgende:
Hop, nu moet de beuk er echt in!

TVP!
Morgen gaat de badkamer er uit! (kannikniemeerdouche )
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:42 schreef saskia_89 het volgende:
spannend, het slopen is begonnen! ik neem aan dat je een opleiding hebt gedaan tot stylist? Mag ik vragen waar? Het lijkt mij namelijk ook erg leuk (doe nu bouwkunde)
Ik ben nog bezig. Ik doe nu een thuisstudie maar zelfs dat schiet er nog al eens bij in (40 uur werken is best veel, en de laatste tijd met pfeiffer ook niet veel gestudeerd helaas)
pi_71748704
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:26 schreef styliste het volgende:

[..]

Morgen gaat de badkamer er uit! (kannikniemeerdouche )
Je hebt toch wel een vervangende badkamer uitgezocht?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71751568
Oei waar ga je dan douchen of wordt het

pi_71753706
O Shit! Ik wist dat ik iets vergeten was! Gelukkig heb ik laatst een 3-pack deo gekocht

Nee we gaan in het huis van mijn schoonouders douchen. Die zijn nu op vakantie dus we hebben alle rust en ruimte.
Ze zijn wel te laat trouwens, de leute voor de badkamer

De radiatoren hebben we er gister al afgehaald dus vanmorgen douchen zat er helaas ook niet meer in.
Het chemisch toilet is vanmorgen geleverd en staat nu in de schuur naar hubba-bubba te ruiken

We hebben besloten om als straks de badkamer ontmanteld is gelijk de tussenwandjes daar er uit te slopen.
Woensdag komt de aannemer stutten en daarna kunnen de resterende tussenmuren er tussenuit. Er zit boven namelijk nog een dragende balk die ondersteund moet worden. Het is zelfs nog niet helemaal zeker of die ook goed ondersteund word als we de nieuwe wandjes hebben geplaatst dus dat wordt nog even spannend
pi_71761349
Het slopen van de badkamer is in volle gang! Ze slopen echt alles en nemen echt alles mee.
Zelfs de leidingen die wij er toch uit moeten hebben nemen ze mee (ok, ik snap, koper is duur)
Plafond is al gesloopt, dat hoeven wij straks niet meer te doen.

Weet iemand hoe de bovenste sierrand op deze foto wordt genoemd?

Ik heb al allerlei zoektermen gebruikt maar ik kom alleen maar tering dure originelen tegen op MP. Ik zoek eigenljk gewoon een goedkopere replica ofzo...
pi_71768341
http://www.friesewitjes.nl/7randafwerking.htm

deze misschien.

Er worden idd velerlei namen gehanteerd.

Kheb nog een vraagje aan jou:
Was jij het die een goeie veilingsite had?
Kwas hem ergens hier (K&W) tegengekomen en weet niet meer welke het was.

Sukses met alles dat je doet.

[ Bericht 11% gewijzigd door -sabine- op 10-08-2009 19:19:42 ]
pi_71768683
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:14 schreef -sabine- het volgende:
http://www.friesewitjes.nl/7randafwerking.htm

deze misschien.

Er worden idd velerlei namen gehanteerd.

Sukses met alles dat je doet.
zoiets inderdaad...

Ik heb heel veel spullen van Ebay (duitsland) en ik kijk veel op BVA auctions. Is dat wat je bedoeld?

Dank je! is nu tegels aan het slopen in wat ooit de badkamer was...
pi_71768809
Ook geen idee van de naam van die randjes helaas...
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:14 schreef -sabine- het volgende:
Bedoel je http://www.bva-auctions.com/home/index Sabine?
pi_71769796
Ja dames, die was het.
Tjanx......kben er alweer aan het sneupen.

Sukses met de verbouwen.
Kdoe pas over enkele jaren de keuken en de badkamer voor de tweede keer.
pi_71774242
fotoooooos!!!

is bezig geweest met het slopen van de tegels nadat de badkamer leeggehaald was.
Dat ging als een tierelier!!!

als ik m nou goed beetpak:

en met beleid trek:

dan

komtie

vanzelf

los

wat een puinbak:

voor diegene die zich afvraagt waarom er 2 deuropeningen in de voormalige badkamer zitten... we kwamen de oude deuropening achter de tegels tegen...

er zaten tegels op de muur met daarop gipsplaat geplakt en daar weer tegels over...
pi_71774355
Slopen is cool
pi_71774366
Och neeee dan denk je dat je het hebt door de gipds plaat los te trekken en dan kom je weer tegels tegen?
Frusti! maar wel goed bezig
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:16:25 #70
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71777923
Heerlijk, dat gevoel als je ineens zo'n plakkaat tegels beet hebt
Lekkâh slopûh!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:02:06 #71
248562 Rallydame
pi_71780721
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 00:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekkâh slopûh!

Bij ons bij de badkamer ging het net zo snel... hele stukken er tegelijk af.. (bijkeuken daar en tegen was een ander verhaal.. ) Maar jullie gaan goed, jullie gaan snel
Weer een karwei afstrepen van de lijst.
Wat staat er vandaag op het programma?
pi_71782079
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 00:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekkâh slopûh!
Hij had op een gegeven moment een rits van anderhalve tegel en dan van boven naar beneden, roept ie: schat ik heb nou toch een goeie! Ikke kijken, trekt ie aan dat ding, komt het recht op hem af! Hij duikt weg maar ik stond op veilige afstand en zie die rij, in de lucht hangend, zo in 4 stukken breken en recht naar beneden storten!

Schitterend! Was net zo'n gebouw wat ze laten ontploffen...

Vandaag... Niet zo heel veel eigenlijk, we moeten voor morgen in de tuin nog een stukje slopen want dan kan de aannemer het stuk uitzetten waar er afgegraven moet worden voor de fundering.

Dan gaan we naar het huis van mijn schoonouders om lekker te douchen en een paar wasjes te draaien.
Ben wel blij trouwens dat we nog niet heel enthousiast begonnen zijn aan het dak want het regent hier behoorlijk
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:42:13 #73
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71782270
he, die bovenste rand die je wilde weten....

Deze hier, maakt ze zelf, met de hand. Ik heb bij hem een hele lading tegels gehaald.Hij werkt eigelijk voornamelijk met wit, maar volgens mij kan een ander kleurtje best geregeld worden.
Het mooie van zijn werk is dat het dus idd handwerk is. Als je ze nieuw besteld, heb ik ook naar gekeken, dan merk je dat ze tegenwoordig voor die dingen net ff een andere maatvoering hebben...

maar in ieder geval en dus, die link kan ik je echt aanraden... ook qua prijs

je hebt trouwens wel mazzel zeg, dat er achter die tegels een mooie vlakke muur vandaan komt. Dat was hier wel ff anders
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71782560
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:42 schreef klusfoobje het volgende:
he, die bovenste rand die je wilde weten....

Deze hier, maakt ze zelf, met de hand. Ik heb bij hem een hele lading tegels gehaald.Hij werkt eigelijk voornamelijk met wit, maar volgens mij kan een ander kleurtje best geregeld worden.
Het mooie van zijn werk is dat het dus idd handwerk is. Als je ze nieuw besteld, heb ik ook naar gekeken, dan merk je dat ze tegenwoordig voor die dingen net ff een andere maatvoering hebben...

maar in ieder geval en dus, die link kan ik je echt aanraden... ook qua prijs

je hebt trouwens wel mazzel zeg, dat er achter die tegels een mooie vlakke muur vandaan komt. Dat was hier wel ff anders
hey thanks! weet je zo nog wat je er voor kwijt was?

en over die wand... die is nu nog vlak maar het is dubbelsteens (mischien wel 3 dubbel) dus we gaan even kijken of dit zo moet blijven staan. Scheelt namelijk een hoop ruimte
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:03:06 #75
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71782683
denk, kraak, mozes kriebel.... hoeveel was ik er voor kwijt... 5 tot 7,50 per stuk ofzo ? Het gaat iig wel hard met de euro's hoor bij stripjes...

ik heb tegels gehaald voor een hal lambrisering, 120 hoog, en ongeveer 2,50 lang. en dat keer 2 dus.
halverweg zit er zo'n dunne strip in van zwart metaal look( oud en moderne mix ) en bovenaan precies die rand die jij hebt maar dan in wit. Alles bij elkaar was ik nog geen 700 euro kwijt staat me bij. Waarbij ik wel moet melden dat alle strips bij elkaar ongeveer de helft van de kosten waren. Ohja, ik kreeg er nog een emmer lijm bij
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71803714
oeh das nog best prijzig zeg! Hmmm MP dan toch maar even goed in de gaten houden.

De tuin is klaar voor het uitzetten,duurde nog geen uur. Aannemer belde vanavond dat ze een dag later komen omdat hun materiaal gekeurd moest worden en ze nog maar de helft terug hebben, dus morgen op ons gemakje opruimen en misschien nog wat wandjes slopen.
pi_71804795
Hmmm dat wordt een rustige start dus.
Nu ja alles wat jullie zelf doen hoeft hij niet te rekenen
pi_71804885

Is dat GIMAN? Wat licht! Staat wel mooi in je keuken trouwens!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 12 augustus 2009 @ 00:30:31 #79
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71806949
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:36 schreef styliste het volgende:
oeh das nog best prijzig zeg! Hmmm MP dan toch maar even goed in de gaten houden.

De tuin is klaar voor het uitzetten,duurde nog geen uur. Aannemer belde vanavond dat ze een dag later komen omdat hun materiaal gekeurd moest worden en ze nog maar de helft terug hebben, dus morgen op ons gemakje opruimen en misschien nog wat wandjes slopen.
ik wil je niet gek makenhoor, maar voor stripjes ben je die bedragen wel kwijt. Het vervelende is dat het op zich nog wel mee valt, maar als je ene paar meter verder bent ben je met die krengen ook dus ene zak euro's verder.

Wat je nog zou kunnen proberen is " oude bouwmaterialen.nl" die hebben kasten vol met allerlei stripjes en frutsels... staat me iets bij daar van 3,50 per stuk. Probleem is alleen... ze hebben wat er ligt...
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:38:06 #80
248562 Rallydame
pi_71810785
Jammer dat het een dag vertraging heeft. Wel fijn dat jullie toch door kunnen. Dan is het niet zo heel erg.
Of komen jullie nu met de rest van de planning niet meer uit?
pi_71813375
Jullie gaan echt als een tierelier zeg!
Wel relaxt dat die gasten zoveel uit de badkamer hebben gesloopt Scheelt weer werk.
Balen van de aannemer. Maar als de planning voor de rest oke blijft...
Succes met zoeken naar randjes.

Ik ga maar weer verder met verf krabben...
pi_71813614
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:12 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]

Is dat GIMAN? Wat licht! Staat wel mooi in je keuken trouwens!
Jep. Hij is kapot en is al 2 keer voor een kapotte omgeruild helaas. De nieuwe werkbladen zijn nog lichter trouwens, lijkt bijna geen eiken meer als je het mij vraagt. Hij staat heel mooi maar gaat echt vervangen worden door iets compleet anders!
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:30 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

ik wil je niet gek makenhoor, maar voor stripjes ben je die bedragen wel kwijt. Het vervelende is dat het op zich nog wel mee valt, maar als je ene paar meter verder bent ben je met die krengen ook dus ene zak euro's verder.

Wat je nog zou kunnen proberen is " oude bouwmaterialen.nl" die hebben kasten vol met allerlei stripjes en frutsels... staat me iets bij daar van 3,50 per stuk. Probleem is alleen... ze hebben wat er ligt...
ga ik dat ff proberen en anders maar geen randje
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:38 schreef Rallydame het volgende:
Jammer dat het een dag vertraging heeft. Wel fijn dat jullie toch door kunnen. Dan is het niet zo heel erg.
Of komen jullie nu met de rest van de planning niet meer uit?
We hebben tot 25 augustus om alles te slopen. Tijd genoeg als je het mij vraagt.
Vrijdag komt de container dus dan kunnen we opruimen!!
pi_71813684
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:26 schreef Treasa het volgende:
Jullie gaan echt als een tierelier zeg!
Wel relaxt dat die gasten zoveel uit de badkamer hebben gesloopt Scheelt weer werk.
Balen van de aannemer. Maar als de planning voor de rest oke blijft...
Succes met zoeken naar randjes.

Ik ga maar weer verder met verf krabben...
thanks! ze hebben zelfs het toiletblokje meegenomen

jij ook succes!
pi_71815363
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:36 schreef styliste het volgende:

[..]

thanks! ze hebben zelfs het toiletblokje meegenomen

jij ook succes!
Wat? ehh zo'n wc eend ding dus eigenlijk?
pi_71815757
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:29 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat? ehh zo'n wc eend ding dus eigenlijk?
ja zo'n blokje wat je in de pot hangt ja
pi_71815877
Neeeeeee bahhh!
pi_71815996
smèrig he? Ik zag die pot met blokje en al verdwijnen en dacht, dit ga je niet menen! Bovendien hebben ze de (nog smerige) afvoerpijp meegenomen
pi_71816032
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:42 schreef styliste het volgende:

[..]

ja zo'n blokje wat je in de pot hangt ja
echt ernstig... die wilden echt waar voor hun geld dan... brrr

Thanks. Vind het zelf een minder plezierige klus, dat krabben...
Ik was ermee begonnen en dan moet je het op die manier wel afmaken...
pi_71816496
Haha ja behang krabben is niet het meest leuke werk.
No sorry maar snap best dat als je het niet breed hebt veel kunt gebruiken maar zo erg kan het toch niet zijn?

Nou ik ben de bovenverdieping slopen
pi_71816888
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:04 schreef Ml-etje het volgende:
Haha ja behang krabben is niet het meest leuke werk.
No sorry maar snap best dat als je het niet breed hebt veel kunt gebruiken maar zo erg kan het toch niet zijn?

Nou ik ben de bovenverdieping slopen
Het is verf krabben van deurkozijnen...
Behang vind ik lang zo erg niet. Even van die speciale spul erbij en gaan!
Maar verf... en dan die kl*** randjes en die knoesten en dan dat zachte hout... argh!
Heb ook geen geduld voor dit soort werk moet ik bekennen...

Mee eens. Die mensen zijn echt ernstig... Nou ja, scheelt weer slopen

Succes met de bovenverdieping en pas op die planken! (Net je topic bij gelurkt )
pi_71819819
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:00 schreef styliste het volgende:
de muur is gevallen
pi_71819836
quote:
de muur is gevallen
Pics or it didn't happen.
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:35:54 #95
248562 Rallydame
pi_71824151
Ja maar..... ja maar.....
We zijn gewoon nieuwsgierig en willen alles zien
pi_71824770
en daar hebben jullie ook recht op alleen is de accu van mijn camera leeg , als die is opgeladen ga ik de foto's uploaden!
pi_71824981
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:17 schreef Treasa het volgende:

[..]

Het is verf krabben van deurkozijnen...
Behang vind ik lang zo erg niet. Even van die speciale spul erbij en gaan!
Maar verf... en dan die kl*** randjes en die knoesten en dan dat zachte hout... argh!
Heb ook geen geduld voor dit soort werk moet ik bekennen...

Mee eens. Die mensen zijn echt ernstig... Nou ja, scheelt weer slopen

Succes met de bovenverdieping en pas op die planken! (Net je topic bij gelurkt )
erg leuk ja mag ik ook nog gaan doen, om te beginnen met de trap..
Och aan alles komt een eind

Heb er zo'n 3x opgestaan dat heb je als je als een kip zonder kop rondrent.
pi_71824989
quote:
de muur is gevallen
Super!!!
pi_71832534
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:34 schreef styliste het volgende:

[..]

Jep. Hij is kapot en is al 2 keer voor een kapotte omgeruild helaas. De nieuwe werkbladen zijn nog lichter trouwens, lijkt bijna geen eiken meer als je het mij vraagt. Hij staat heel mooi maar gaat echt vervangen worden door iets compleet anders!
Ow das minder. Stom bedrijf!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_71832554
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:57 schreef styliste het volgende:
en daar hebben jullie ook recht op alleen is de accu van mijn camera leeg , als die is opgeladen ga ik de foto's uploaden!
Dat moet ook, anders passen de nieuwe foto's er niet op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')