abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71557094
Deel 3 alweer!
Na een hele tijd voorpret gaat het nu dan echt beginnen! Deze week gaan we slopen, volgende week wordt er gestut, nog meer gesloopt en we slopen ook nog een beetje. Vanaf 24 augustus komt de aannemer alles weer opbouwen en wij verzorgen zelf de afwerking.

Zo was het:

zo gaat het worden:

en zo is het op dit moment:

Wat komt er allemaal in?
hier vind je deel 1: stylistes eerste huisje volledig op zijn kop
hier vind je deel 2: Stylistes huisje volledig op zijn kop deel 2

Foto's van onderdelen zet ik nog wel hier neer, nu ff geen zin in.

en ja echt, in dit topic gaat het dak eraf!
pi_71557461
ik weet waar je woont!
ps
die lui van de badkamer wilde die alleen de meubels en bad en douche of ook nog wat anders in de badkamer?
pi_71557705
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:06 schreef tinny het volgende:
ik weet waar je woont!
ps
die lui van de badkamer wilde die alleen de meubels en bad en douche of ook nog wat anders in de badkamer?
hoe weet je dat? Weet ik dan ook waar jij woont?
Ze wilden de complete badkamer. Wil jij nog iets hebben uit de badkamer?
pi_71557908
Hihi wel een pakkende titel en ik had geeneens door dat ik je werk bezorgde
Die van mij moet in een maandje dan maar vol kan ik in september ook zo'n pakkende titel frabrieken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71557961
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:19 schreef styliste het volgende:

[..]

hoe weet je dat? Weet ik dan ook waar jij woont?
Ze wilden de complete badkamer. Wil jij nog iets hebben uit de badkamer?
Ik heb bij jou om de hoek gewoond/t (voordeur uit, rechts en gelijk weer rechts), in dat straatje staat nu al jaren 1 huis te koop, rechts daarvan (28) heb ik van 2001 t/m 2004 gewoont (saillant detail: toen ben ik daarna 50 meter verhuist, jouw voordeur uit links, en gelijk weer 2 x half links. In die straat op nummer 11 (nummer 14 staat nu te koop) daar heb ik gewoond/t van 2005 t/m 2008)

Lijkt me lastig om tegels mee te verhuizen uit de badkamer! maar nee ik heb niks nodig dank je!
pi_71557973
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:30 schreef Ml-etje het volgende:
Hihi wel een pakkende titel en ik had geeneens door dat ik je werk bezorgde
Die van mij moet in een maandje dan maar vol kan ik in september ook zo'n pakkende titel frabrieken
ik was al bezig toen ik post# 299 neer had gezet. Zal straks ff alle foto's er in zetten. Eerst ff eten en douchen
pi_71558054
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:33 schreef tinny het volgende:

[..]

Ik heb bij jou om de hoek gewoond/t (voordeur uit, rechts en gelijk weer rechts), in dat straatje staat nu al jaren 1 huis te koop, rechts daarvan (28) heb ik van 2001 t/m 2004 gewoont (saillant detail: toen ben ik daarna 50 meter verhuist, jouw voordeur uit links, en gelijk weer 2 x half links. In die straat op nummer 11 (nummer 14 staat nu te koop) daar heb ik gewoond van 2005 t/m 2008)

Lijkt me lastig om tegels mee te verhuizen uit de badkamer!
je bent goed op de hoogte!
ff denken, nr 11.. is dat aan mijn kant of aan de andere kant. Zeg maar weg van 'het amsterdamse plein'

ja als ze ze er uit willen halen, be my guest. Anders tikken wij ze er af hoor
pi_71558139
goed bezig.
Hoeveel heb je er nu voor gekregen en tegels heel eraf krijgen is een klus op zich.
Lukte mij alleen met de minitegels van 10 bij 10 cm.
pi_71558191
750 (had op zich wel meer kunnen zijn maar dan zijn we er maar vanaf he).

Hey, als wij ze er af tikken gaan ze er natuurlijk niet heel af! Als ik sloop dan gaat het KAPOT!
pi_71558569
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:37 schreef styliste het volgende:

[..]

je bent goed op de hoogte!
ff denken, nr 11.. is dat aan mijn kant of aan de andere kant. Zeg maar weg van 'het amsterdamse plein'

ja als ze ze er uit willen halen, be my guest. Anders tikken wij ze er af hoor
dat is aan jou kant, als je de straat in kijkt met je neus naar het centrum aan de linkerkant (middelste huis, witte voordeur)
pi_71558652
Oooh das echt beter!!!

Hahaha ik dacht heel even laat ik het voor de grap eens proberen nou das geen doen.
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 12:22:07 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_71560994
Nu gaat het echt gebeuren!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71563191
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu gaat het echt gebeuren!
we zijn de laminaatvloer er uit aan het halen 'as we speak'
snel verder!
pi_71565700
Succes
pi_71578702
Goed bezig! Ach gossie ben niet zo van die harige honden maar dat is wel heeeeel schattig!
pi_71580365
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:08 schreef styliste het volgende:
laminaat is er uit! * styliste in haar eentje 35m2 gedaan heeft
Bikkelin!

Jullie gaat veel te snel! Ik kan het allemaal niet bij benen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:17:31 #19
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71584919
Goed bezig Styliste
En je hond... hij is zo lief (denk ik dan he... )
pi_71585853
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:48 schreef Ml-etje het volgende:
Goed bezig! Ach gossie ben niet zo van die harige honden maar dat is wel heeeeel schattig!
ik draaide me om en toen lag meneer daar met zijn verzameling!
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:32 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Bikkelin!

Jullie gaat veel te snel! Ik kan het allemaal niet bij benen!
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:17 schreef Rallydame het volgende:
Goed bezig Styliste
En je hond... hij is zo lief (denk ik dan he... )
is echt een schatje. Hij is alleen behoorlijk uit zijn doen nu zijn huis wordt gesloopt...
pi_71600478
vandaag begonnen aan de plafonds!
alleen lijkt het wel alsof die gipsplaten verankert zitten
er zit sowieso meer dan 1 cm stucwerk overheen dus het gips vliegt ons om de oren.
Helaas hebben we niet de hele bovenverdieping kunnen doen. was de stofbrillen vergeten te halen bij de bouwmarkt en kwam er na een flink stuk gips in zijn oog achter dat het inderdaad niet slim is om zo verder te gaan. Dus weer terug naar de bouwmarkt, brillen gehaald en toen waren we het al weer zat.

Morgen weer een dag en het hoeft er pas volgende week uit te zijn dus we hebben tijd zat
pi_71600740
Ow jee das jammer, geen pijn aan je oog verder??
Idd tijd genoeg!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:27:28 #24
248562 Rallydame
pi_71618822
Oei ja dat doet pijn.
Ben benieuwd naar de foto's
pi_71646822
glad vergeten! Foto's.... komen vandaag. het plafond zat iets steviger vast als wij hadden gedacht Heeft flink wat tijd gekost om het er uit te krijgen. Bovendien kwam gister mijn compagnon (ja je leest het goed, * styliste een nieuw bedrijfje opzetten gaat) langs en die was pas weg (samen met zijn vriendin) rond een uur of twaalf s avonds... Toen ben ik als een blok in slaap gevallen want al 3 nachten liggen stuiteren van de ideeën...
pi_71648236
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_71649004
trouwens nog wel een dikke tegenvaller. De tekenaar was vergeten om de schoorsteen te tekenen die boven zit. Om het ding weg te halen moet heel de zolder open, gestut worden extra balken er in... Dat gaat m dus niet worden. Laat dat ding nou midden in de badkamer zitten...daar gaat mn indeling

Nou moet ik dus een nieuwe indeling gaan maken. wish me luck dat mijn bad kan blijven
pi_71649053
Hmm das balen.. maar laat hem dan die nieuwe tekening maken?
pi_71649139
geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. NOOIT meer laat ik hem tekeningen maken. Dit is al het zoveelste wat hij vergeten heeft of geen rekening mee heeft gehouden. Tis goed, de indeling doe ik liever zelf. Dan weet ik tenminste zeker dat het goed gaat..
pi_71649163
Pfff ja het lampje is weer aan..weet het weer
Duim voor je!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:16:58 #32
248562 Rallydame
pi_71649664
Pfff wat balen..
Puzzelen voor een indeling is wel leuk... maar niet als je er al eentje had en het nu weer anders moet
Succes (en toch een beetje plezier)
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:04:56 #34
248562 Rallydame
pi_71651046
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:51 schreef styliste het volgende:
Tis gelukt! mijn bad mag blijven!
Jeeej
Ben benieuwd naar het nieuwe plan

[ Bericht 22% gewijzigd door Rallydame op 06-08-2009 14:06:09 (Typfoutje gemaakt ) ]
pi_71651064
pi_71651182
nou, eigenlijk was het heel simpel we draaien het gewoon om, het bad blijft tegen de lange muur, de douche en de wasbakken wisselen van plek. Dan schuift het bad dus een klein beetje op richting nieuwe slaapkamer en we hebben een nis in de douche.

Ff foto's uploaden van boven...
pi_71652010
zo was het:

(aan de slag!)

zo is het nu:

de gang

daar ligt je plafond....

de rotzak:

waar ook nog eens zo'n 4 cm stuc op zit

op de overige wanden zit ook een dikke laag van zo'n 2 cm:

wel heel fijn dat het plafond een dikke 10 cm omhoog kan, scheelt optisch een heleboel hoogte!
pi_71652934
Waarom halen jullie het er eigenlijk uit?
Of wordt het een grote ruimte?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_71654523
Ai rommeltijd waar is het doggie nu?
pi_71655368
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:16 schreef Oblivion het volgende:
Waarom halen jullie het er eigenlijk uit?
Of wordt het een grote ruimte?
het worden compleet andere ruimtes (tekeningen staan in de OP )
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:16 schreef Ml-etje het volgende:
Ai rommeltijd waar is het doggie nu?
die is nu nog hier, beneden is nog redelijk stofvrij. straks gaat ie naar het huis van mijn schoonouders of een dagje naar vrienden van ons als het nodig is. Bijna iedereen is nu op vakantie en ik vind het zo zielig als ie echt heel de dag alleen is...
pi_71657956
Maar normaal is hij toch ook alleen als jullie beide werken?
Maar bij anderen is datweer anders ook.
pi_71672351
Ik zie nu wat foto's en het eerste wat ik denk:"wat is dat toch eigenlijk allemaal zonde!"
die keuken is redelijk nieuw
badkamer ook
die plafonds boven zagen er ook uit als of ze net droog waren..

ik snap dat het je smaak niet kan zijn maar was het dan niet beter om te gaan verhuizen??
pi_71672617
Met die instelling Tinny kun je hier je lol op, de meeste spullen in dit topic waren nog bruikbaar toen ze vernieuwd werden.
Snap je redernering maar verhuizen om een keuken is nogal lastig lijkt me, een heel nieuw huis levert miss wel een niet leuke buurt/buren op of heeft andere "problemen".
Tevens zijn de spullen die te verkopen waren verkocht..
pi_71674522
Het heeft ook niet met smaak te maken. Ik heb nog nooit een huis gezien met zo'n onpraktische indeling boven. Toen we het kochten waren er bij de vorige bewoners plannen om te gaan verbouwen die ze niet afgemaakt hebben. We wisten dat we het zelf af zouden moeten maken. Als je dan toch gaat verbouwen kan je het maar beter naar je eigen smaak doen en niet naar die van anderen. De keuken ziet er goed uit maar ik verdenk m ervan al heel wat jaartjes mee te gaan. Bovendien heb ik m zelf geschilderd en dan blijf je alle niet zo mooie plekjes zien. En de badkamer... Tja die ziet er schitterend uit maar zit beneden en aan het uiteinde van het huis. Ik ben inmiddels al zo vaak van de trap gevallen als ik snachts moest plassen. En de spullen die er in staan hebben zo veel randjes en richeltjes en knopjes die je moet schoonhouden.... Het is gewoon niet praktisch.
We zijn van plan hier nog heel wat jaartjes te blijven dus dan graag in 1 keer goed.

En vergeet niet dat dingen zoals beschadigingen en zaken die niet goed zijn aangesloten op een foto niet zichtbaar zijn...
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:14:53 #45
248562 Rallydame
pi_71712021
Ook plafond 2 en 3 zijn KAPOET!!!!

Ging als een razende hugo. Om 12 uur begonnen we met het uitruimen van de keuken (kastjes van de wand etc.) afdekken en slopen. Om iets voor 2 waren de plafonds in de keuken en halletje er uit, alles opgeruimd, schoongemaakt en weer ingeruimd...

ingepakt:

zo was het:

HOPPAAAAAAA!

en het halletje:

t ging als een trein! Platen kwamen er zo'n beetje heel af! Wat denken jullie? Zullen we ze hergebruiken?

O ja, Waarom?:

pi_71717170
Hebben jullie nu een lichtkoepel??
Hihi zou bijna denken dat alle plafonds zo zijn..echt van die stapelhoutje-touwtje dingen.
Ging wel goed zo te zien!
pi_71725118
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:55 schreef Ml-etje het volgende:
Hebben jullie nu een lichtkoepel??
Hihi zou bijna denken dat alle plafonds zo zijn..echt van die stapelhoutje-touwtje dingen.
Ging wel goed zo te zien!
en dat scheelt een hele hoop licht. Er komt er ook weer 1 terug straks in de keuken
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:42:55 #50
248562 Rallydame
pi_71725143
Gaat goe-oed !
Ow.. zo'n constructie rondom een centraaldoos zie je wel vaker. Tenminste dat heb ik nu al in meerdere huizen gezien. Bij ons is het ook 2x zo gedaan. Bij ons was de reden dat we de centraaldoos al hadden geplaatst en deze midden in de kamer moest komen ivm de lamp. Als de tengels dan niet helemaal uit komen en hij daar dus niet goed aan vast gemaakt kan worden, dan is het bij ons ook zo gedaan. Zo voorkom je ook dat je je centraaldoos weer los trekt als je elektradraden gaat trekken.
Gisteren nog voor het plafond in de aanbouw een extra latje tegen de centraaldoos gezet zodat ie op z´n plek bleef als we de draden gingen trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')