In een relatie deel je veel, maar je hoeft niet perse alles te delen..
Ik heb zo mijn eigen zaken en mijn vriend ook. Dat zegt niet dat het 'geheimen' zijn, maar gewoon dingen die we wel met elkaar delen als dat nodig is, en anders niet. Wat ik met vrienden of bekenden rondmail hoeft hij gewoon niet te weten, simpelweg omdat hij niets aan die informatie heeft

Ook open ik zijn post niet als hij er niet is, zelfs als hij er wel is niet. We hebben dan allebei ons eigen stapeltje wat we naast elkaar staand open maken en er is verder niets geheims aan, maar het is gewoon een kwestie van 'je eigen ding hebben'.
We hebben een gezamelijke rekening en allebei onze eigen rekening inclusief spaarrekening waar we gewoon onze eigen geld op zetten. Ik weet niet precies wat hij op de spaar heeft, hij ook niet van mij.. Niet omdat het geheim is, maar omdat het niet echt boeit, van mij mag hij het weten en soms roep ik wel eens blij

yay, er staat alweer zoveel op!

Volgend jaar gaan we trouwen en ik gok dat er niets verandert in deze situatie. Als hij het wil weten dan krijgt hij het zo te horen, maar ik hoef niet te 'versmelten' met mijn partner.. je hebt van die mensen die je uitnodigt zo van ' kom je morgen?' en dan nodig je alleen die persoon uit, krijg je terug 'ja, WE komen graag'

ja, flikkert op.. dat doen wij echt niet.. als niet duidelijk is dat beide (partner ook welkom!) uitgenodigd zijn dan vragen we dat even en we zeggen niet zomaar 'ja, WE komen'.
Dat soort zaken dus..
Je moet alles KUNNEN delen in een relatie, maar dat betekent niet dat je alles ook moet delen vervolgens