lijkt me sterk dat de domeinnaam ferrari.com niet van Ferrari zelf is...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:38 schreef Googolplexian het volgende:
Weinig gehuil van Ferrari af, lijkt wel. Het meeste gehuil komt dan ook weer eens van de tribunes en de zijlijnen, bij wijze van.
http://www.ferrari.com/En(...)F1_Indiscretion.aspxquote:Guess who opposed the test with the F60? A team that hasn't won anything for years and yet didn't pass over the opportunity to demonstrate once more a lack of spirit of fair play.
true, truequote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:43 schreef Ared het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat de domeinnaam ferrari.com niet van Ferrari zelf is...
[..]
http://www.ferrari.com/En(...)F1_Indiscretion.aspx
quote:Ecclestone: "We gaan terug naar Canada"
Volgens Bernie Ecclestone is het vrijwel zeker dat er volgend jaar weer een Grand Prix in Canada wordt verreden. De Brit zegt dat er een principe-akkoord is gesloten om vanaf 2010 zeven jaar lang een race in Montreal te houden.
In gesprek met radiozender Radio-Canada noemt Ecclestone het slechts een kwestie van tijd dat er een officiële bevestiging van het nieuws komt. "Hopelijk ergens in de komende weken", vertelde Ecclestone. "In 2010 zullen we terugkeren naar Canada. Ik weet dat iedereen in de wereld van de Formule 1 dol is op deze race."
"We zijn het eens geworden over de financiering. Er ligt een principe-akkoord waarin staat dat er de komende zeven jaar een Grand Prix van Canada wordt gehouden", zei hij verder. Daarmee keert de Canadese Grand Prix na een jaar afwezigheid weer terug op de kalender. De Brit kreeg veel kritiek van de autofabrikanten om het feit dat er dit jaar geen race in Noord-Amerika wordt verreden. Ecclestone ontkent dat de Grand Prix onder druk van de autofabrikanten terugkomt. "We wilden in eerste instantie helemaal niet weg uit Montreal. Maar er waren financiële problemen met de organisator van de race." De race in Montreal zal nu door een andere partij worden georganiseerd. "We hebben een overeenkomst gesloten met de juiste mensen. We willen af van dat getouwtrek zoals we dat in de afgelopen jaren hebben gezien."
quote:Ferrari wilde derde auto voor Schumacher
Ferrari-president Luca di Montezemolo heeft vandaag onthuld dat hij zelfs voor de crash van Felipe Massa in Hongarije, al overwoog om Michael Schumacher terug te laten keren naar zijn team. Di Montezemolo wilde zelfs een derde auto inzetten om de zevenvoudig wereldkampioen terug te laten keren.
Di Montezemolo vertelde tegen het Italiaanse magazine Oggi: "Ik heb al lang nagedacht om een derde auto in te zetten voor Michael." Echter, de kans dat Schumacher daadwerkelijk in een derde auto was teruggekeerd dit seizoen, is erg klein, omdat de reglementen geen derde auto's toestaan.
Di Montezemolo vertelde verder in Oggi dat hij meteen aan Schumacher dacht als vervanger van Massa, toen duidelijk werd dat de Braziliaan de komende races niet zou kunnen rijden. Volgens verschillende berichten zal Schumacher per race nog 1 miljoen euro verdienen en een bonus krijgen van 1 miljoen per overwinning. Zij manager Willi Weber wil dit echter niet bevestigen: "Dat is alle speculatie. We hebben met Ferrari nog helemaal niet over geld gesproken."
Schumacher brengt genoeg geld op, door sponsors etc. De hele formule 1 profiteert van de terug keer van Schumacher.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:34 schreef LeXX het volgende:
[..]![]()
Maar gelukkig mag je dromenIk vraag me overigens wel af waar de kostenbesparing precies in terugkomt, als je een miljoen per race en een derde auto in wilt zetten
Nou ... het is meer dan alleen de spiertjes hoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:19 schreef Giem het volgende:
ja dat was ook al wel oud nieuws en weer zwaar overdreven door de pers.
Hij had gelijk na de test al aangegeven zijn spieren te voelen en dat hij de test nog moest doen. Echt weer oude nieuws opnieuw uitgebracht.
quote:The seven time world champion injured his neck while testing a German Superbike in Spain in February, and Ferrari cautioned last Wednesday that Schumacher's return will only be confirmed after a round of intense training and medical checks.
Schumacher, 40, was hospitalised after the Cartagena fall, and it was 100 days before he returned to the saddle of a racing bike. After his nearly 70 laps in a 2007 Ferrari last Friday, Schumacher said that his "neck pinches a bit".
WTF?!? Is Michael een mens? Sinds wanneer is dat?quote:Kehm added that it was always going to be the case that Schumacher would only race if he was deemed fit enough to do so: "From the very beginning it was made clear Michael would require medical checks. It is normal.
"Michael is fully geared up, and fully on it. He has been for a week now. But he is a human being, and we have to make sure everything is fine."
quote:Todt maakt plannen voor autosport bekend
Jean Todt heeft bekendgemaakt wat hij wil gaan doen als hij in oktober tot president van de internationale automobielfederatie FIA wordt verkozen. Voor de autosport heeft de oud-teambaas van Ferrari vijf speerpunten geformuleerd.
1. Een betere samenwerking met de nationale autosportbonden en een betere begeleiding van autosportbonden in landen waar de autosport in opkomst is. Het idee hierachter is dat de autosport hier uiteindelijk wereldwijd van profiteert.
2. Het aanstellen van sportcommissarissen. Todt wil dat elk wereldkampioenschap een eigen commissaris krijgt. De commissaris krijgt de leiding over de dagelijkse gang van zaken in een wereldkampioenschap en wordt het aanspreekpunt voor commerciële en reglementaire zaken. De commissaris dient verslag uit te brengen aan de World Motor Sport Council. Door sportcommissarissen aan te stellen houdt de FIA-president meer tijd over voor het leiden van de FIA als geheel.
3. Het instellen van een Stewards Review Group en een Disciplinary Panel. De Stewards Review Group zal gaan onderzoeken of de manier waarop de races worden geleid, verder kan worden verbeterd. De Disciplinary Panel zal de bevoegdheid krijgen om overtredingen van de internationale sportcode te onderzoeken en, indien nodig, straffen te adviseren aan de World Motor Sport Council (WMSC). Hierdoor hoeft de WMSC, het belangrijkste bestuursorgaan binnen de FIA, zich niet meer met allerlei incidenten bezig te houden (denk aan de diskwalificatie van Lewis Hamilton wegens het afleggen van een onware verklaring tegenover de wedstrijdleiding) en blijft zij tegelijkertijd de hoogste autoriteit binnen de autosport.
4. Het opzetten van Regional Centres of Excellence. Deze centra moeten zich op regionaal niveau gaan bezighouden met het veiliger, duurzamer en betaalbaarder maken de autosport. Dit zullen zij moeten doen in samenwerking met de internationale autosportfederatie FIA en de nationale autosportbonden.
5. De kosten in de autosport verder terugbrengen. Todt wil dit doen door onder andere duidelijke targets te stellen voor de grote kampioenschappen, minder vaak regels te veranderen en onderdelen te standaardiseren. Ook wil Todt de kosten terugbrengen in de laagste autosportklasses, zodat de nieuwste autosportgeneratie gewend raakt aan kostenefficiënt werken. Ook zal de FIA kijken of zijzelf efficiënter kan opereren en of de bedragen die zij aan de organisatoren berekent, omlaag kunnen.
De verkiezingen voor het FIA-presidentschap zijn in oktober.
His neck pinches a bit......quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... het is meer dan alleen de spiertjes hoor.
Schumi had natuurlijk een ongelukje gehad met de motor. Daarbij had 'ie een nekblessure opgelopen en hij was dus nog aan het revalideren daarvan.
[..]
Nee? Vertel!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:41 schreef Atreidez het volgende:
3 Keer raden wie Todt op het oog heeft als Sportcommissaris van de groep Formule 1
quote:Sauber blames BMW for team rescue failure (CORRECTED)
Racing series F1
Date 2009-08-06
By Motorsport.com/GMM
Team founder Peter Sauber on Thursday pointed the finger squarely at BMW after it emerged that initial efforts to rescue the Hinwil based outfit had failed.
Earlier reports in the German language media said that Sauber, who founded the team in 1993, and current boss Mario Theissen, held talks with BMW executives about performing a Brawn/Honda-style management takeover.
The 65-year-old Swiss is quoted as saying by the Blick newspaper that the demands of the Munich manufacturer BMW, who bought Sauber in late 2005 and will pull out of Formula One at the end of this season, were "simply too high".
Sauber said efforts to build on the initial interest of potential investors will now continue, and "obviously I'm still here to help".
Wie weet zien we Maxie over 10 jaar wel in de F1. Hij is in ieder geval aardig aan de weg aan het timmeren.quote:Jos Verstappen: "Als een raket"
Uitgegeven door Bas Kaligis 7 augustus 2009 08:31 - Print artikel
KERPEN - Op Duitse circuit van Kerpen, waar Michael Schumacher zijn loopbaan begon met karting, werd afgelopen weekeinde de vierde ronde van de Belgian Max Challenge verreden. Max Verstappen liet zijn talent in de Minimax maar weer eens blijken en was het gehele weekeinde onklopbaar. De talentvolle zoon van oud-F1-coureur Jos Verstappen noteerde de snelste kwalificatietijd en was tijdens de drie finales eveneens niet te kloppen. Zowel in de regen als onder droge omstandigheden greep Verstappen junior de overwinning.
"Max ging weer als een raket", zei Jos Verstappen na afloop tegenover RaceXpress.nl. "Door de regenachtige omstandigheden hebben we ons eerst geconcentreerd op het testen. Toen het droog werd, kwam er veel rubber op de baan en ging Max steeds sneller. Iedere keer als we naar een nieuw circuit gaan, heeft hij het trucje direct door. Ook in de regen ging hij als een speer. Dat doet hij gewoon op gevoel en dat doet hij uitstekend. Het weer was zeer wisselend, dat maakte het wel lastig. Het tijdrijden werd op een natte baan verreden, de eerste finale was droog en de volgende weer in de regen. De laatste manche was net voor de buien, want vervolgens bleef het tot de prijsuitreiking nat. Hij heeft op de ene zondag meer geleerd dan op de drie dagen ervoor. Nu gaan we naar Liedolsheim en vervolgens een week testen in Italië, op Sarno en Lonato. Daarna naar de laatste BNL, dus drukke weken."
Bron: www.raceXpress.nl
Ik vind eigenlijk de aanmelding van Stephen Hawking nog het meest bijzonderquote:Schumacher boekt ruimtevlucht
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Michael Schumacher leeft niet met zijn hoofd in de wolken na zijn terugkeer in de Formule 1, maar hij heeft wel een ruimtevaart geboekt. De zevenvoudig wereldkampioen heeft bij de Britse miljardair Richard Branson een plek vastgezet in SpaceShipTwo.
Het geintje kost Schumi zo'n 140.000 euro. Vanaf 2011 zullen steeds zes mensen samen met twee piloten een ruimtevlucht maken van twee uur.
Schumacher verkeert in goed gezelschap. Ook ex-F1-coureur Niki Lauda, Tony Blair (ex-premier van Groot-Brittannië) en natuurkundige Stephen Hawking hebben zich aangemeld voor een ruimtereis. De deelnemers moeten zich allemaal grondig medisch laten testen in de Californische woestijn. Wie niet door de keuring komt, krijgt zijn geld terugbetaald.
quote:Michael Schumacher is to borrow an F2007 and test for two days at Mugello from tomorrow
quote:Schumacher to test F2007 again
By Jonathan Noble Monday, August 10th 2009, 11:02 GMT
Michael Schumacher is to borrow an F2007 from Ferrari's historic Clienti department once again so he can conduct a two-day test at Mugello from tomorrow ahead of his F1 comeback.
With Ferrari's request for a testing exemption to allow Schumacher to drive an F60 having been rejected by Williams, Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso, Schumacher has taken matters into his own hands and decided to get some more F1 experience himself.
Having already conducted one day in the F2007, loaned by the F1 Clienti historic cars division, last month, Schumacher has requested the loan of the car once again so he can conduct two more days of running, on the GP2-spec tyres that the historic cars normally run on. His test will take place on Tuesday and Wednesday.
AUTOSPORT understands that Schumacher is paying for the test himself, which will be overseen by members of the Clienti department and not involve Ferrari F1 team members.
Since confirming he will be making an F1 return, Schumacher has been pushing himself hard to get back to race fitness. He spent time testing karts at Lonato and has been working on his strength and endurance.
Schumacher's progress is being overseen by doctors, who are keeping a close eye on his condition and have been conducting a series of medical tests to ensure he is ready for an F1 return in Valencia.
Hoezo dat?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk de aanmelding van Stephen Hawking nog het meest bijzonder
Idd, gezondheid, ik heb het idee dat hij de krachten die vrijkomen bij zo'n lancering niet aankan, hij is fysiek erg zwak. Als het lukt zou het voor hem een droom zijn die uitkomt lijkt mequote:Op maandag 10 augustus 2009 15:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Hoezo dat?Ik vind het eigenlijke de meest logische
(of bedoel je zijn gezondheid?)
Het is niet echt een raket, meer een vliegtuigquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:58 schreef LeXX het volgende:
[..]
Idd, gezondheid, ik heb het idee dat hij de krachten die vrijkomen bij zo'n lancering niet aankan, hij is fysiek erg zwak. Als het lukt zou het voor hem een droom zijn die uitkomt lijkt me
quote:In December 2007 Virgin Galactic had 200 paid-up applicants on its books for the early flights, and 95% were passing the 6-8 g centrifuge tests
Ik denk dat hij er ook wel vrede mee heeft als hij komt te overlijden tijdens de lancering, vlucht of landing. Liever niet natuurlijk maar ... "what a way to go!"quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:58 schreef LeXX het volgende:
[..]
Idd, gezondheid, ik heb het idee dat hij de krachten die vrijkomen bij zo'n lancering niet aankan, hij is fysiek erg zwak. Als het lukt zou het voor hem een droom zijn die uitkomt lijkt me
Heel jammerquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Michael Schumacher hat sein geplantes Comeback für den Grand Prix von Europa abgesagt: Der Nacken spielt nicht mit
(Motorsport-Total.com) - Nach vielen Tagen der Euphorie bei allen Fans des siebenmaligen Formel-1-Weltmeisters Michael Schumacher folgt nun die große Enttäuschung. Der Kerpener sagt sein geplantes Comeback ab! Gesundheitliche Gründe sprächen gegen einen Einsatz als Ersatzmann für den verletzten Felipe Massa in Valencia.
"Ich habe gestern Abend Ferrari-Präsident Luca di Montezemolo und Teamchef Stefano Domenicali darüber informieren müssen, dass ich nicht für Felipe einspringen kann", heißt es auf Schumachers offizieller Internetseite. "Ich habe absolut alles versucht, dieses Comeback auf Zeit möglich zu machen, aber zu meinem größten Bedauern klappt es nicht. Die Schmerzen im Nacken, die nach dem privaten F1-Tag in Mugello auftraten, haben wir leider nicht in den Griff bekommen - auch wenn wir alles versucht haben, was medizinisch und therapeutisch machbar ist."
WERBUNG
F1-Tickets und Reisen und "Schumi"-Spezialpakete
Ob Reisen oder Tickets zur Formel 1 oder DTM - bei unserem Partner Grand Prix Travel Team finden Sie aktuelle Angebote rund um Reisen mit der gewissen Extra-Portion PS. Beachten Sie auch die aktuellen Schumi-Spezials! Telefon-Hotline: 0700-399 899 00
Jetzt Motorsport-Tickets oder -Reise buchen
Die Gründe liegen offenbar nicht in mangelndem Training: "Die Verletzungsfolgen vom Motorrad-Unfall im Februar, als ich mir Brüche im Bereich Kopf und Hals zugezogen habe, sind leider noch immer zu schwer. Daher kann mein Nacken den extremen Belastungen der Formel 1 nicht standhalten." Schumacher gibt an, dass mehrere Untersuchungen die Problemlage bestätigt hätten. "Weil sich die Probleme im Nacken, die nach dem Tag in Mugello aufgetreten waren, nicht besserten, habe ich mich am Sonntag kurzfristig entschieden, diese eindringliche Untersuchung bereits gestern zu machen."
"Ich bin zutiefst enttäuscht", so Schumacher auf der Website. "Mir tut es wahnsinnig leid für die Jungs bei Ferrari und alle die Fans, die mir die Daumen gedrückt haben. Ich kann nur nochmals sagen, dass ich alles versucht habe, was in meiner Macht stand. Ich wäre gerne für Felipe eingesprungen. Jetzt bleibt mir nur, dem gesamten Team die Daumen für die nächsten Rennen zu drücken." Wer nun anstelle des Rekordweltmeisters den Platz von Massa einnehmen wird, steht zurzeit noch nicht fest.
http://www.motorsport-tot(...)agt_ab_09081101.html
Met dank aan google translate.quote:Michael Schumacher heeft zijn geplande comeback voor de Grand Prix van Europa geannuleerd: De hals speelt niet met
(Motorsport Total.com) - Na vele dagen van euforie voor alle fans van de zeven Formule 1-wereldkampioen Michael Schumacher is nu de grote teleurstelling. De Kerpener zegt haar geplande comeback uit! Medische redenen spreken tegen een man die als een vervanging voor de benadeelde Felipe Massa in Valencia.
"Ik heb gisteravond Ferrari president Luca di Montezemolo en team baas Stefano Domenicali medegedeeld dat ik geen stap kan voor Felipe", zegt Schumacher op de officiële website. "Ik heb geprobeerd alles, dit keer over mogelijke comeback te maken, maar mijn grootste spijt werkt niet. De pijn in de nek, onder de particuliere F1 Dag vond plaats in Mugello, hebben we helaas niet krijgen greep - zelfs als we al geprobeerd, en wat de medische behandeling mogelijk is. "
ADVERTENTIE
F1 tickets en reizen, en "Schumi" Arrangementen
Of het reizen of tickets voor de Formule 1 en DTM - op onze partner Grand Prix Travel Team vindt u de laatste reis gaat rond met een aantal van de extra gedeelte van HP. Zie ook Schumacher's huidige specials! Hotline: 0700-399 899 00
Nu motorsport tickets of reizen reservering
De redenen lijken te liggen niet in een gebrek aan opleiding: "De gevolgen van de schade motor ongeluk in februari, als ik kijk naar breuken in het hoofd en de nek hebben gewekt, zijn helaas nog steeds te zwaar. Daarom, mijn nek is bestand tegen de extreme druk van de Formule 1 niet in het bezit . Schumacher zegt dat verscheidene onderzoeken hebben bevestigd dat het probleem. "Omdat de problemen in de hals, na de datum in Mugello niet had verbeterd, ik snel besloten op zondag, dit rondspoken onderzoek gisteren te maken."
"Ik ben diep teleurgesteld", zegt Schumacher op de website. "Ik vind het verschrikkelijk jammer voor de jongens op Ferrari en alle fans die ik heb vingers gekruist. Ik kan alleen maar herhalen dat ik heb geprobeerd alles wat in mijn macht. Ik zou blij voor Felipe eingesprungen. Nu is er mij, het hele team veel geluk voor de volgende race te druk. " Wie nu in plaats van het wereldrecord van de moordpartijen plaatsvinden, is nog niet bekend.
Tis vast de kift. Spa '91 anyone? (en dan vooral the aftermath)quote:Jordan plaatst vraagtekens bij beslissing Schumacher
11 augustus 2009
Eddie Jordan is sceptisch over het afblazen van de terugkomst van Michael Schumacher in de Formule 1. Volgens de voormalige teambaas zou het goed kunnen dat Schumacher er achter kwam dat hij niet meer zo snel is als vroeger en dus heeft besloten de eer aan zichzelf te houden.
"Ik ben verrast", zei Jordan tegenover de BBC. "Ten eerste was het een verrassing dat hij ging rijden, want ik vond dat een uiterst dappere zet. Maar goed, hij had al snel weer een team om zich heen gevormd en zou vandaag (dinsdag, red.) weer gaan testen. Ik ben vooral verrast omdat hij nog niet zo lang geleden een kartrace reed en alle huidige Formule 1-coureurs versloeg. Ik denk dat er twee redenen voor zijn terugtrekking zijn: ten eerste is zijn de verwondingen aan zijn nek erger dan gedacht en ten tweede is het rijden in een Formule 1-auto zo zwaar, dat hij het gewoon niet aankon."
"Mijn sceptische kant roept gelijk dat hij niet snel genoeg was en zijn reputatie wilde behouden", vervolgde de Ier. "Natuurlijk weet je niet alle feiten, maar dat lijkt me geen ondenkbare situatie. Hij weet zelf het beste hoe goed hij is."
"Hij zou alleen terugkomen als hij races kon winnen, en daar gelooft hij duidelijk niet in."
dat heeft dan meer met de onwetendheid van die vele mensen te makenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:45 schreef kepler het volgende:
Doet nu aan als een beetje een goedkope stunt en heeft zijn reputatie niet echt goed gedaan denk ik (ondanks dat het vast een terechte reden is)... Veel mensen zien hem nu als een lafaard ben ik bang
Tja, ze zijn niet de enige. Blijkbaar denkt Eddie Jordan er hetzelfde over...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat heeft dan meer met de onwetendheid van die vele mensen te maken
quote:Ferrari to confirm Santander at Monza
The likelihood of Fernando Alonso joining Ferrari next season took another step forward today [Tuesday], when it was revealed that the Scuderia expects to confirm the capture of Santander as a principal sponsor at next month's Italian Grand Prix.
The arrival of the Spanish banking giant is expected to go hand-in-hand with that of the double F1 world champion, who would be reunited with a backer that he shared a brief dalliance with at McLaren in 2007. Since then, of course, Alonso has been saddled with largely uncompetitive Renault machinery, heightening suggestions that he would be on his to Maranello at the earliest opportunity.
With Felipe Massa injured and facing an uncertain F1 future, and Kimi Raikkonen having one eye on a long-term switch to rallying, there are potentially two openings at the Scuderia, despite both existing pilots having deals that take them through to the end of 2010. Santander president Emilio Botin, however, remains keen to see Alonso in scarlet next season, unperturbed by the Asturian's petulant year at Woking, and is understood to have agreed terms with Ferrari based on his compatriot's arrival.
Alonso has long been rumoured to have signed to ride the Prancing Horse, with Spanish newspaper Marca repeating claims that a deal may have been struck more than six months ago, with only confidentiality clauses and deference to Renault sponsor ING preventing the silly season from starting earlier than ever before.
Monza has long been a favourite location for Ferrari to make announcements of importance, and would give Alonso - due to be back in the fold should Renault not succeed with its appeal against exclusion from the European GP - a chance to be feted by the tifosi. Renault is hoping that it will be allowed to race in Valencia next weekend, however, preventing Alonso from fulfilling speculation that he might make a surprise switch to Ferrari as replacement for the injured Felipe Massa
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:28 schreef -Jean- het volgende:
Zwaar klote.... Badoer zal zich moeten bewijzen. Tot nu toe heeft hij weinig tot niets gepresteerd in de f1. Hij heeft zelfs nog nooit in de nieuwe bak gereden en 10 jaar geleden zijn laatste f1 wedstrijd.
Ben ik de enige die de oude auto's er 10 keer mooier vind uitzien dan de wagens van dit jaar?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:31 schreef bodylotion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en die oude bak is o zo mooi
neequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:07 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ben ik de enige die de oude auto's er 10 keer mooier vind uitzien dan de wagens van dit jaar?
quote:Third car still a chance for Schumacher
By Jonathan Noble Tuesday, August 11th 2009, 17:04 GMT
A push by Ferrari to allow teams to run three cars in Formula 1 next year could yet allow Michael Schumacher to return to the sport.
That was the firm hint dropped by Ferrari president Luca di Montezemolo on Tuesday night, just hours after Schumacher's F1 comeback was called off for now because of a neck injury.
Di Montezemolo believes that Schumacher has plenty to offer F1 still, even though he is 40-years-old, and he has said he will not ease off in his efforts to get the rules changed so Ferrari can run three cars next year - with Schumacher a possibility to fill for as many races as he wants.
In an interview that will appear in La Stampa on Wednesday, di Montezemolo said that there were clear reasons why Ferrari opted for its former champion rather than a young driver when it came to finding a replacement for Felipe Massa.
"Well we're talking about Michael Schumacher," said di Montezemolo. "He is 40 years old, but he's still from another planet.
"I prefer the champion, even if matured, to the mediocre driver, even if he's young. Our circus needed some great input.
"We're continuing to fight until every team has the right to start with three cars in the next season (and one I'd have handed over to Michael with pleasure). I prefer three McLaren and three Renault to three "whatevers". With BMW gone, there's not much to say but lots to do."
Di Montezemolo said he was 'very disappointed' by the news delivered on Monday night that Schumacher's neck injury from a motorcycle crash had not healed enough to allow him to race in F1, but said there was no point in pushing the German to try to get in the car.
"They found something that still didn't work," said di Montezemolo. "So it's better not to insist. We wouldn't do that at all. He had the small motorcycle accident in February and on the first laps at Mugello he felt that something was wrong. You shouldn't joke with your health."
Di Montezemolo also revealed that Schumacher himself was unhappy about the development that has kept him out of the F1 cockpit for now.
When asked how Schumacher reacted to the news, di Montezemolo said: "What do you think? He answered with such an enthusiasm to my request; the enthusiasm of a boy and not of a retired champion.
"He lost four kilos; same weight as in October 2006 when he raced for the last time in Brazil. You can imagine how he took it."
And di Montezemolo said that Badoer's chances of keeping the race seat beyond the European GP would very much depend on the job he did.
"[We have] faith in Luca Badoer, who's one of us," he said. "Destiny has given him a unique possibility now he has to make the best out of it. We will support him with all we've got."
Iddquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:31 schreef bodylotion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en die oude bak is o zo mooi
Alleen als jij een "Welke auto's kopen en verkopen de F1-coureurs"-topic opentquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:49 schreef Atreidez het volgende:
Zeg jongens, open een nieuw topic met "Wat vind jij de mooiste F1 wagen" aub, please, dankjewel
Dat vind ik ook zeker de mooiste.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:59 schreef Zorro het volgende:
Tss, dit is de mooiste natuurlijk:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Mag ik jullie wijzen op deze site:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:49 schreef Atreidez het volgende:
Zeg jongens, open een nieuw topic met "Wat vind jij de mooiste F1 wagen" aub, please, dankjewel
Daar zitten echt prachtige foto's tussen!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Mag ik jullie wijzen op deze site:
http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=72233
Daar staan een heleboel mooie en ook een heleboel zeldzame foto's op!![]()
Inmiddels ook een boel kruisjes, maar iedereen die de F1 een wamr hart toedraagt kan daar echt wel even zoet mee zijn
Het beroep dient de 15e 17equote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:53 schreef ColtZ40 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Renault @ Valancia?
quote:FIA sets date for Renault appeal hearing
By Edd Straw Thursday, July 30th 2009, 15:41 GMT
The FIA has announced that the International Court of Appeal will hear Renault's appeal against its suspension from the European Grand Prix on August 17.
The hearing will start at 10am in Paris, with the verdict due to be released on the afternoon of August 18.
Renault was punished after race stewards ruled that Fernando Alonso was knowing released from his pitstop without the wheel-nut retaining device securely in place and that Renault failed to take any action to stop the car leaving the pitlane.
They also found that Renault did not inform Alonso of the problem or ask him to stop, leading to his front right wheel falling off exiting Turn 9.
The stewards concluded that Renault had violated Article 3.2 of F1's Sporting Regulations, which insists that "competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race."
Renault was also found to be in violation of Article 23.1, which calls for cars to be released from a pitstop only "when it is safe."
Should Renault's appeal be upheld, it will be allowed to participate in the European Grand Prix on August 23.
inderdaad leuk, jaquote:Op woensdag 12 augustus 2009 07:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Leuk SOHC 1.6 liter straight-4 blokje ook.
hoe kun je die nou niet mooi vindenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:02 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Die Williams vind ik niet zo.
Topics afgelopen winter gemist zeker?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:07 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ben ik de enige die de oude auto's er 10 keer mooier vind uitzien dan de wagens van dit jaar?
Piquetquote:Piquet: "Briatore snapt niks van de Formule 1"
Nelson Piquet is nog niet uitgescholden op Flavio Briatore. De Braziliaan liet vorige week weten ontslagen te zijn door Renault en had het in zijn verklaring vooral gemunt op teambaas Flavio Briatore. Ook nu nog zit er flink wat woede in Piquet en zegt hij dat Briatore 'niets' weet van de sport.
"Hij weet niks van de Formule 1", zei Piquet tegenover het Britse Autosport. "Misschien kon mijn positie hem niks schelen, maar hij had geen flauw idee wat er in het team gebeurde. Als je naar hem luistert op de pitradio is het belachelijk. Soms vroeg hij of we slicks of regenbanden wilden hebben, terwijl het overduidelijk was."
"Iedereen weet dat zijn ego groter is dan wat dan ook. Het gaat allemaal om uiterlijk vertoon. Hij mag dan een goede zakenman zijn, het Formule 1-team kan prima zonder hem. Het enige goede dat hij het team brengt, is een prima omgang met Bernie en de FIA. Afgezien daarvan heeft hij geen idee wat er gebeurt."
"Het is alsof mijn zus adviezen geeft over de auto. Pat Symonds is de man die weet waar hij het over heeft."
Klopt, pas sinds paar weken echt actief op Fok!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Topics afgelopen winter gemist zeker?
Makkelijk lullen achterafquote:Ecclestone zou gestopt zijn als F1 uiteen viel
13 augustus 2009
Als de Formule 1 daadwerkelijk ten onder was gegaan aan de ruzie tussen de FOTA en de FIA, dan had Bernie Ecclestone de handdoek in de ring geworpen. Dat liet de Formule 1-baas optekenen in de Singaporese krant Today.
"Het zou dan weinig zin hebben gehad om te blijven als de boel in elkaar was gezakt, toch?" zei Bernie. "Ik denk niet dat het de moeite waard was geweest om dan alles weer opnieuw op te bouwen. Ik heb genoeg energie om vele, vele andere dingen te doen en dat had ik dan ook gedaan."
Snap die kerel niet hoor. Zoek een opvolger. Hij heeft zoveel geld, en als je echt graag een beetje rond wil lopen en bij de mooie feestjes zijn dan kan dat echt wel. Waarom op die leeftijd nog zoveel energie in je werk stoppen. Ga van je centen genieten en fotomodellen batsen tot je doodgaat.quote:
quote:'Formule 1 op Kyalami is van de baan'
Het Zuid-Afrikaanse circuit van Kyalami kan een Formule 1-race wel vergeten. De plannen voor een terugkeer op de Formule 1-kalender zijn verdwenen, nu de provincie Gauteng, waar het circuit ligt, niet voldaan heeft aan de eisen van de regering.
Kyalami is momenteel de gastheer van onder andere de A1GP en de Superbikes en ook die raceklasses dreigen te verdwijnen. Volgens het persbureau IOL zijn er contracten geschonden en liggen de prioriteiten van de provincie momenteel ergens anders.
De Formule 1 kwam twintig keer naar Kyalami, tussen 1962 en 1993. De laatste race op het circuit werd gewonnen door Alain Prost.
Dat doet hij nu ook wel al volgens mij.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Snap die kerel niet hoor. Zoek een opvolger. Hij heeft zoveel geld, en als je echt graag een beetje rond wil lopen en bij de mooie feestjes zijn dan kan dat echt wel. Waarom op die leeftijd nog zoveel energie in je werk stoppen. Ga van je centen genieten en fotomodellen batsen tot je doodgaat.
Krijg je een keuze, is het volgen Piquet nóg niet goedquote:Soms vroeg hij of we slicks of regenbanden wilden hebben, terwijl het overduidelijk was
Ja hij zal op sommige punten best gelijk kunnen hebben, maar feit is dat hij gewoon (nog) nietquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:59 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Krijg je een keuze, is het volgen Piquet nóg niet goed
Dat lijkt mij van niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:02 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja hij zal op sommige punten best gelijk kunnen hebben, maar feit is dat hij gewoon (nog) niet
genoeg kwaliteit heeft voor de formule 1. Hij heeft gewoon te weinig laten zien. Vraag me af of
hij zonder de naam Piquet tot in F1 zou zijn gekomen.
Ik ben nu ook in Duitsland (Stuttgart, vandaag naar het Porsche museum geweestquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:18 schreef Schunckelstar het volgende:
OT: ik kreeg net een sms van een vriend van mij die vrachtwagenchauffeur is en vaak door duitsland rijd, en er hangen daar dus ferrari-vlaggen halfstok nou schumi niet terugkomt![]()
dat gaat wel erg ver
dat soort mensen willen altijd alleen maar meer...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Snap die kerel niet hoor. Zoek een opvolger. Hij heeft zoveel geld, en als je echt graag een beetje rond wil lopen en bij de mooie feestjes zijn dan kan dat echt wel. Waarom op die leeftijd nog zoveel energie in je werk stoppen. Ga van je centen genieten en fotomodellen batsen tot je doodgaat.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Trouwens... zijn er hier nu nog steeds mensen die me een zeikerd vinden als ik beweer dat Schumachers rentree in de F1 zeker nog niet definitief is?
quote:F1: Grand Prix Canada keert terug
Na wekenlange geruchten over een terugkeer van de Grand Prix van Canada op hert circuit Gilles Villeneuve nabij Montréal, heeft nu de burgermeester van de Canadese stad laten weten dat de kansen voor een terugkeer van de Formule1 op de 2010 kalender heel groot zijn.
De partijen zouden inmiddels tot een vergelijk gekomen zijn en een deal hebben gesloten. Zowel de lokale als landelijke Canadese overheid zal een deel van de financiering van het dure Formule1 circus van Bernie Ecclestone voor zijn rekening nemen, waarmee de race in ere hersteld lijkt te gaan worden.
De Canadese provincie Quebec verloor de Grand Prix nadat er onenigheid met Bernie Ecclestone ontstond over de betaling van een grote som geld die Canada het recht verschaft om een Formule1 Grand Prix te organiseren. De financiële uitbater van F1 besloot dat er dit seizoen geen race op het Noord Amerikaanse continent werd gehouden als niet werd voldaan aan de financiële eisen. Het circuit Gilles Villeneuve en de betrokken overheden gaven niet toe aan de verhoging van de prijs en accepteerden derhalve het verlies van een van de fraaiste races van het seizoen.
Na een jaar afwezigheid zijn de partijen echter tot inkeer gekomen en hebben de gesprekken heropent, wat er nu in resulteert dat de Formule1 in 2010 terug zal keren op het bekende nest in Canada. Het circuit Gilles Villeneuve zal wel een opknapbeurt moeten ondergaan alvorens weer te worden geteisterd door de snelle auto's. De asfaltlaag verkeerde in de laatst verreden editie in 2007 in slechts staat.
quote:Ari Vatanen presenteert beoogd FIA-kabinet
Ari Vatanen heeft de namen bekend gemaakt van de mensen die hem bij gaan staan als de Fin in oktober tot nieuwe voorzitter van de internationale autosportbond FIA wordt verkozen. De Spanjaard Fernando Falco y Fernandez is de beoogd voorzitter van de FIA Senaat, Bernard Tay uit Singapore is genomineerd voor de rol van vice-president mobiliteit en de Duiter Hermann Tomczyk is voorgesteld als vice-president afdeling autosport.
Vatanen over zijn beoogd kabinet: “Deze leden hebben een lange staat van dienst binnen de FIA en in hun thuislanden. Samen kunnen we de veranderingen teweeg brengen die de FIA nodig heeft om de federatie meer transparant, meer efficiënt en meer effectief te maken en het voordeel voor de leden te vergroten. Het is tijd voor verandering en wij kunnen daar voor zorgen.”
quote:Weber over latere comeback Schumacher: “Waarom niet?”
Willi Weber, manager van Michael Schumacher, sluit niet uit dat de zevenvoudig wereldkampioen later dit jaar alsnog terugkeert in de Formule 1.
“Waarom niet? Hij kan nu in rust en zonder druk werken aan zijn herstel. Daarna zien we wel weer”, zei de Duitser tegenover Sport Bild.
Sabine Kehm, woordvoerster van Schumacher, reageerde terughoudend. “Ik denk niet dat Michael snel weer zal racen. Maar hij wil niets volledig uitsluiten.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |