inderdaad leuk, jaquote:Op woensdag 12 augustus 2009 07:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Leuk SOHC 1.6 liter straight-4 blokje ook.
hoe kun je die nou niet mooi vindenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:02 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Die Williams vind ik niet zo.
Topics afgelopen winter gemist zeker?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:07 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ben ik de enige die de oude auto's er 10 keer mooier vind uitzien dan de wagens van dit jaar?
Piquetquote:Piquet: "Briatore snapt niks van de Formule 1"
Nelson Piquet is nog niet uitgescholden op Flavio Briatore. De Braziliaan liet vorige week weten ontslagen te zijn door Renault en had het in zijn verklaring vooral gemunt op teambaas Flavio Briatore. Ook nu nog zit er flink wat woede in Piquet en zegt hij dat Briatore 'niets' weet van de sport.
"Hij weet niks van de Formule 1", zei Piquet tegenover het Britse Autosport. "Misschien kon mijn positie hem niks schelen, maar hij had geen flauw idee wat er in het team gebeurde. Als je naar hem luistert op de pitradio is het belachelijk. Soms vroeg hij of we slicks of regenbanden wilden hebben, terwijl het overduidelijk was."
"Iedereen weet dat zijn ego groter is dan wat dan ook. Het gaat allemaal om uiterlijk vertoon. Hij mag dan een goede zakenman zijn, het Formule 1-team kan prima zonder hem. Het enige goede dat hij het team brengt, is een prima omgang met Bernie en de FIA. Afgezien daarvan heeft hij geen idee wat er gebeurt."
"Het is alsof mijn zus adviezen geeft over de auto. Pat Symonds is de man die weet waar hij het over heeft."
Klopt, pas sinds paar weken echt actief op Fok!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Topics afgelopen winter gemist zeker?
Makkelijk lullen achterafquote:Ecclestone zou gestopt zijn als F1 uiteen viel
13 augustus 2009
Als de Formule 1 daadwerkelijk ten onder was gegaan aan de ruzie tussen de FOTA en de FIA, dan had Bernie Ecclestone de handdoek in de ring geworpen. Dat liet de Formule 1-baas optekenen in de Singaporese krant Today.
"Het zou dan weinig zin hebben gehad om te blijven als de boel in elkaar was gezakt, toch?" zei Bernie. "Ik denk niet dat het de moeite waard was geweest om dan alles weer opnieuw op te bouwen. Ik heb genoeg energie om vele, vele andere dingen te doen en dat had ik dan ook gedaan."
Snap die kerel niet hoor. Zoek een opvolger. Hij heeft zoveel geld, en als je echt graag een beetje rond wil lopen en bij de mooie feestjes zijn dan kan dat echt wel. Waarom op die leeftijd nog zoveel energie in je werk stoppen. Ga van je centen genieten en fotomodellen batsen tot je doodgaat.quote:
quote:'Formule 1 op Kyalami is van de baan'
Het Zuid-Afrikaanse circuit van Kyalami kan een Formule 1-race wel vergeten. De plannen voor een terugkeer op de Formule 1-kalender zijn verdwenen, nu de provincie Gauteng, waar het circuit ligt, niet voldaan heeft aan de eisen van de regering.
Kyalami is momenteel de gastheer van onder andere de A1GP en de Superbikes en ook die raceklasses dreigen te verdwijnen. Volgens het persbureau IOL zijn er contracten geschonden en liggen de prioriteiten van de provincie momenteel ergens anders.
De Formule 1 kwam twintig keer naar Kyalami, tussen 1962 en 1993. De laatste race op het circuit werd gewonnen door Alain Prost.
Dat doet hij nu ook wel al volgens mij.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Snap die kerel niet hoor. Zoek een opvolger. Hij heeft zoveel geld, en als je echt graag een beetje rond wil lopen en bij de mooie feestjes zijn dan kan dat echt wel. Waarom op die leeftijd nog zoveel energie in je werk stoppen. Ga van je centen genieten en fotomodellen batsen tot je doodgaat.
Krijg je een keuze, is het volgen Piquet nóg niet goedquote:Soms vroeg hij of we slicks of regenbanden wilden hebben, terwijl het overduidelijk was
Ja hij zal op sommige punten best gelijk kunnen hebben, maar feit is dat hij gewoon (nog) nietquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:59 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Krijg je een keuze, is het volgen Piquet nóg niet goed
Dat lijkt mij van niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:02 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja hij zal op sommige punten best gelijk kunnen hebben, maar feit is dat hij gewoon (nog) niet
genoeg kwaliteit heeft voor de formule 1. Hij heeft gewoon te weinig laten zien. Vraag me af of
hij zonder de naam Piquet tot in F1 zou zijn gekomen.
Ik ben nu ook in Duitsland (Stuttgart, vandaag naar het Porsche museum geweestquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:18 schreef Schunckelstar het volgende:
OT: ik kreeg net een sms van een vriend van mij die vrachtwagenchauffeur is en vaak door duitsland rijd, en er hangen daar dus ferrari-vlaggen halfstok nou schumi niet terugkomt![]()
dat gaat wel erg ver
dat soort mensen willen altijd alleen maar meer...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Snap die kerel niet hoor. Zoek een opvolger. Hij heeft zoveel geld, en als je echt graag een beetje rond wil lopen en bij de mooie feestjes zijn dan kan dat echt wel. Waarom op die leeftijd nog zoveel energie in je werk stoppen. Ga van je centen genieten en fotomodellen batsen tot je doodgaat.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Trouwens... zijn er hier nu nog steeds mensen die me een zeikerd vinden als ik beweer dat Schumachers rentree in de F1 zeker nog niet definitief is?
quote:F1: Grand Prix Canada keert terug
Na wekenlange geruchten over een terugkeer van de Grand Prix van Canada op hert circuit Gilles Villeneuve nabij Montréal, heeft nu de burgermeester van de Canadese stad laten weten dat de kansen voor een terugkeer van de Formule1 op de 2010 kalender heel groot zijn.
De partijen zouden inmiddels tot een vergelijk gekomen zijn en een deal hebben gesloten. Zowel de lokale als landelijke Canadese overheid zal een deel van de financiering van het dure Formule1 circus van Bernie Ecclestone voor zijn rekening nemen, waarmee de race in ere hersteld lijkt te gaan worden.
De Canadese provincie Quebec verloor de Grand Prix nadat er onenigheid met Bernie Ecclestone ontstond over de betaling van een grote som geld die Canada het recht verschaft om een Formule1 Grand Prix te organiseren. De financiële uitbater van F1 besloot dat er dit seizoen geen race op het Noord Amerikaanse continent werd gehouden als niet werd voldaan aan de financiële eisen. Het circuit Gilles Villeneuve en de betrokken overheden gaven niet toe aan de verhoging van de prijs en accepteerden derhalve het verlies van een van de fraaiste races van het seizoen.
Na een jaar afwezigheid zijn de partijen echter tot inkeer gekomen en hebben de gesprekken heropent, wat er nu in resulteert dat de Formule1 in 2010 terug zal keren op het bekende nest in Canada. Het circuit Gilles Villeneuve zal wel een opknapbeurt moeten ondergaan alvorens weer te worden geteisterd door de snelle auto's. De asfaltlaag verkeerde in de laatst verreden editie in 2007 in slechts staat.
quote:Ari Vatanen presenteert beoogd FIA-kabinet
Ari Vatanen heeft de namen bekend gemaakt van de mensen die hem bij gaan staan als de Fin in oktober tot nieuwe voorzitter van de internationale autosportbond FIA wordt verkozen. De Spanjaard Fernando Falco y Fernandez is de beoogd voorzitter van de FIA Senaat, Bernard Tay uit Singapore is genomineerd voor de rol van vice-president mobiliteit en de Duiter Hermann Tomczyk is voorgesteld als vice-president afdeling autosport.
Vatanen over zijn beoogd kabinet: “Deze leden hebben een lange staat van dienst binnen de FIA en in hun thuislanden. Samen kunnen we de veranderingen teweeg brengen die de FIA nodig heeft om de federatie meer transparant, meer efficiënt en meer effectief te maken en het voordeel voor de leden te vergroten. Het is tijd voor verandering en wij kunnen daar voor zorgen.”
quote:Weber over latere comeback Schumacher: “Waarom niet?”
Willi Weber, manager van Michael Schumacher, sluit niet uit dat de zevenvoudig wereldkampioen later dit jaar alsnog terugkeert in de Formule 1.
“Waarom niet? Hij kan nu in rust en zonder druk werken aan zijn herstel. Daarna zien we wel weer”, zei de Duitser tegenover Sport Bild.
Sabine Kehm, woordvoerster van Schumacher, reageerde terughoudend. “Ik denk niet dat Michael snel weer zal racen. Maar hij wil niets volledig uitsluiten.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |