lijkt me sterk dat de domeinnaam ferrari.com niet van Ferrari zelf is...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:38 schreef Googolplexian het volgende:
Weinig gehuil van Ferrari af, lijkt wel. Het meeste gehuil komt dan ook weer eens van de tribunes en de zijlijnen, bij wijze van.
http://www.ferrari.com/En(...)F1_Indiscretion.aspxquote:Guess who opposed the test with the F60? A team that hasn't won anything for years and yet didn't pass over the opportunity to demonstrate once more a lack of spirit of fair play.
true, truequote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:43 schreef Ared het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat de domeinnaam ferrari.com niet van Ferrari zelf is...
[..]
http://www.ferrari.com/En(...)F1_Indiscretion.aspx
quote:Ecclestone: "We gaan terug naar Canada"
Volgens Bernie Ecclestone is het vrijwel zeker dat er volgend jaar weer een Grand Prix in Canada wordt verreden. De Brit zegt dat er een principe-akkoord is gesloten om vanaf 2010 zeven jaar lang een race in Montreal te houden.
In gesprek met radiozender Radio-Canada noemt Ecclestone het slechts een kwestie van tijd dat er een officiële bevestiging van het nieuws komt. "Hopelijk ergens in de komende weken", vertelde Ecclestone. "In 2010 zullen we terugkeren naar Canada. Ik weet dat iedereen in de wereld van de Formule 1 dol is op deze race."
"We zijn het eens geworden over de financiering. Er ligt een principe-akkoord waarin staat dat er de komende zeven jaar een Grand Prix van Canada wordt gehouden", zei hij verder. Daarmee keert de Canadese Grand Prix na een jaar afwezigheid weer terug op de kalender. De Brit kreeg veel kritiek van de autofabrikanten om het feit dat er dit jaar geen race in Noord-Amerika wordt verreden. Ecclestone ontkent dat de Grand Prix onder druk van de autofabrikanten terugkomt. "We wilden in eerste instantie helemaal niet weg uit Montreal. Maar er waren financiële problemen met de organisator van de race." De race in Montreal zal nu door een andere partij worden georganiseerd. "We hebben een overeenkomst gesloten met de juiste mensen. We willen af van dat getouwtrek zoals we dat in de afgelopen jaren hebben gezien."
quote:Ferrari wilde derde auto voor Schumacher
Ferrari-president Luca di Montezemolo heeft vandaag onthuld dat hij zelfs voor de crash van Felipe Massa in Hongarije, al overwoog om Michael Schumacher terug te laten keren naar zijn team. Di Montezemolo wilde zelfs een derde auto inzetten om de zevenvoudig wereldkampioen terug te laten keren.
Di Montezemolo vertelde tegen het Italiaanse magazine Oggi: "Ik heb al lang nagedacht om een derde auto in te zetten voor Michael." Echter, de kans dat Schumacher daadwerkelijk in een derde auto was teruggekeerd dit seizoen, is erg klein, omdat de reglementen geen derde auto's toestaan.
Di Montezemolo vertelde verder in Oggi dat hij meteen aan Schumacher dacht als vervanger van Massa, toen duidelijk werd dat de Braziliaan de komende races niet zou kunnen rijden. Volgens verschillende berichten zal Schumacher per race nog 1 miljoen euro verdienen en een bonus krijgen van 1 miljoen per overwinning. Zij manager Willi Weber wil dit echter niet bevestigen: "Dat is alle speculatie. We hebben met Ferrari nog helemaal niet over geld gesproken."
Schumacher brengt genoeg geld op, door sponsors etc. De hele formule 1 profiteert van de terug keer van Schumacher.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:34 schreef LeXX het volgende:
[..]![]()
Maar gelukkig mag je dromenIk vraag me overigens wel af waar de kostenbesparing precies in terugkomt, als je een miljoen per race en een derde auto in wilt zetten
Nou ... het is meer dan alleen de spiertjes hoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:19 schreef Giem het volgende:
ja dat was ook al wel oud nieuws en weer zwaar overdreven door de pers.
Hij had gelijk na de test al aangegeven zijn spieren te voelen en dat hij de test nog moest doen. Echt weer oude nieuws opnieuw uitgebracht.
quote:The seven time world champion injured his neck while testing a German Superbike in Spain in February, and Ferrari cautioned last Wednesday that Schumacher's return will only be confirmed after a round of intense training and medical checks.
Schumacher, 40, was hospitalised after the Cartagena fall, and it was 100 days before he returned to the saddle of a racing bike. After his nearly 70 laps in a 2007 Ferrari last Friday, Schumacher said that his "neck pinches a bit".
WTF?!? Is Michael een mens? Sinds wanneer is dat?quote:Kehm added that it was always going to be the case that Schumacher would only race if he was deemed fit enough to do so: "From the very beginning it was made clear Michael would require medical checks. It is normal.
"Michael is fully geared up, and fully on it. He has been for a week now. But he is a human being, and we have to make sure everything is fine."
quote:Todt maakt plannen voor autosport bekend
Jean Todt heeft bekendgemaakt wat hij wil gaan doen als hij in oktober tot president van de internationale automobielfederatie FIA wordt verkozen. Voor de autosport heeft de oud-teambaas van Ferrari vijf speerpunten geformuleerd.
1. Een betere samenwerking met de nationale autosportbonden en een betere begeleiding van autosportbonden in landen waar de autosport in opkomst is. Het idee hierachter is dat de autosport hier uiteindelijk wereldwijd van profiteert.
2. Het aanstellen van sportcommissarissen. Todt wil dat elk wereldkampioenschap een eigen commissaris krijgt. De commissaris krijgt de leiding over de dagelijkse gang van zaken in een wereldkampioenschap en wordt het aanspreekpunt voor commerciële en reglementaire zaken. De commissaris dient verslag uit te brengen aan de World Motor Sport Council. Door sportcommissarissen aan te stellen houdt de FIA-president meer tijd over voor het leiden van de FIA als geheel.
3. Het instellen van een Stewards Review Group en een Disciplinary Panel. De Stewards Review Group zal gaan onderzoeken of de manier waarop de races worden geleid, verder kan worden verbeterd. De Disciplinary Panel zal de bevoegdheid krijgen om overtredingen van de internationale sportcode te onderzoeken en, indien nodig, straffen te adviseren aan de World Motor Sport Council (WMSC). Hierdoor hoeft de WMSC, het belangrijkste bestuursorgaan binnen de FIA, zich niet meer met allerlei incidenten bezig te houden (denk aan de diskwalificatie van Lewis Hamilton wegens het afleggen van een onware verklaring tegenover de wedstrijdleiding) en blijft zij tegelijkertijd de hoogste autoriteit binnen de autosport.
4. Het opzetten van Regional Centres of Excellence. Deze centra moeten zich op regionaal niveau gaan bezighouden met het veiliger, duurzamer en betaalbaarder maken de autosport. Dit zullen zij moeten doen in samenwerking met de internationale autosportfederatie FIA en de nationale autosportbonden.
5. De kosten in de autosport verder terugbrengen. Todt wil dit doen door onder andere duidelijke targets te stellen voor de grote kampioenschappen, minder vaak regels te veranderen en onderdelen te standaardiseren. Ook wil Todt de kosten terugbrengen in de laagste autosportklasses, zodat de nieuwste autosportgeneratie gewend raakt aan kostenefficiënt werken. Ook zal de FIA kijken of zijzelf efficiënter kan opereren en of de bedragen die zij aan de organisatoren berekent, omlaag kunnen.
De verkiezingen voor het FIA-presidentschap zijn in oktober.
His neck pinches a bit......quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... het is meer dan alleen de spiertjes hoor.
Schumi had natuurlijk een ongelukje gehad met de motor. Daarbij had 'ie een nekblessure opgelopen en hij was dus nog aan het revalideren daarvan.
[..]
Nee? Vertel!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:41 schreef Atreidez het volgende:
3 Keer raden wie Todt op het oog heeft als Sportcommissaris van de groep Formule 1
quote:Sauber blames BMW for team rescue failure (CORRECTED)
Racing series F1
Date 2009-08-06
By Motorsport.com/GMM
Team founder Peter Sauber on Thursday pointed the finger squarely at BMW after it emerged that initial efforts to rescue the Hinwil based outfit had failed.
Earlier reports in the German language media said that Sauber, who founded the team in 1993, and current boss Mario Theissen, held talks with BMW executives about performing a Brawn/Honda-style management takeover.
The 65-year-old Swiss is quoted as saying by the Blick newspaper that the demands of the Munich manufacturer BMW, who bought Sauber in late 2005 and will pull out of Formula One at the end of this season, were "simply too high".
Sauber said efforts to build on the initial interest of potential investors will now continue, and "obviously I'm still here to help".
Wie weet zien we Maxie over 10 jaar wel in de F1. Hij is in ieder geval aardig aan de weg aan het timmeren.quote:Jos Verstappen: "Als een raket"
Uitgegeven door Bas Kaligis 7 augustus 2009 08:31 - Print artikel
KERPEN - Op Duitse circuit van Kerpen, waar Michael Schumacher zijn loopbaan begon met karting, werd afgelopen weekeinde de vierde ronde van de Belgian Max Challenge verreden. Max Verstappen liet zijn talent in de Minimax maar weer eens blijken en was het gehele weekeinde onklopbaar. De talentvolle zoon van oud-F1-coureur Jos Verstappen noteerde de snelste kwalificatietijd en was tijdens de drie finales eveneens niet te kloppen. Zowel in de regen als onder droge omstandigheden greep Verstappen junior de overwinning.
"Max ging weer als een raket", zei Jos Verstappen na afloop tegenover RaceXpress.nl. "Door de regenachtige omstandigheden hebben we ons eerst geconcentreerd op het testen. Toen het droog werd, kwam er veel rubber op de baan en ging Max steeds sneller. Iedere keer als we naar een nieuw circuit gaan, heeft hij het trucje direct door. Ook in de regen ging hij als een speer. Dat doet hij gewoon op gevoel en dat doet hij uitstekend. Het weer was zeer wisselend, dat maakte het wel lastig. Het tijdrijden werd op een natte baan verreden, de eerste finale was droog en de volgende weer in de regen. De laatste manche was net voor de buien, want vervolgens bleef het tot de prijsuitreiking nat. Hij heeft op de ene zondag meer geleerd dan op de drie dagen ervoor. Nu gaan we naar Liedolsheim en vervolgens een week testen in Italië, op Sarno en Lonato. Daarna naar de laatste BNL, dus drukke weken."
Bron: www.raceXpress.nl
Ik vind eigenlijk de aanmelding van Stephen Hawking nog het meest bijzonderquote:Schumacher boekt ruimtevlucht
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Michael Schumacher leeft niet met zijn hoofd in de wolken na zijn terugkeer in de Formule 1, maar hij heeft wel een ruimtevaart geboekt. De zevenvoudig wereldkampioen heeft bij de Britse miljardair Richard Branson een plek vastgezet in SpaceShipTwo.
Het geintje kost Schumi zo'n 140.000 euro. Vanaf 2011 zullen steeds zes mensen samen met twee piloten een ruimtevlucht maken van twee uur.
Schumacher verkeert in goed gezelschap. Ook ex-F1-coureur Niki Lauda, Tony Blair (ex-premier van Groot-Brittannië) en natuurkundige Stephen Hawking hebben zich aangemeld voor een ruimtereis. De deelnemers moeten zich allemaal grondig medisch laten testen in de Californische woestijn. Wie niet door de keuring komt, krijgt zijn geld terugbetaald.
quote:Michael Schumacher is to borrow an F2007 and test for two days at Mugello from tomorrow
quote:Schumacher to test F2007 again
By Jonathan Noble Monday, August 10th 2009, 11:02 GMT
Michael Schumacher is to borrow an F2007 from Ferrari's historic Clienti department once again so he can conduct a two-day test at Mugello from tomorrow ahead of his F1 comeback.
With Ferrari's request for a testing exemption to allow Schumacher to drive an F60 having been rejected by Williams, Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso, Schumacher has taken matters into his own hands and decided to get some more F1 experience himself.
Having already conducted one day in the F2007, loaned by the F1 Clienti historic cars division, last month, Schumacher has requested the loan of the car once again so he can conduct two more days of running, on the GP2-spec tyres that the historic cars normally run on. His test will take place on Tuesday and Wednesday.
AUTOSPORT understands that Schumacher is paying for the test himself, which will be overseen by members of the Clienti department and not involve Ferrari F1 team members.
Since confirming he will be making an F1 return, Schumacher has been pushing himself hard to get back to race fitness. He spent time testing karts at Lonato and has been working on his strength and endurance.
Schumacher's progress is being overseen by doctors, who are keeping a close eye on his condition and have been conducting a series of medical tests to ensure he is ready for an F1 return in Valencia.
Hoezo dat?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef LeXX het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk de aanmelding van Stephen Hawking nog het meest bijzonder
Idd, gezondheid, ik heb het idee dat hij de krachten die vrijkomen bij zo'n lancering niet aankan, hij is fysiek erg zwak. Als het lukt zou het voor hem een droom zijn die uitkomt lijkt mequote:Op maandag 10 augustus 2009 15:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Hoezo dat?Ik vind het eigenlijke de meest logische
(of bedoel je zijn gezondheid?)
Het is niet echt een raket, meer een vliegtuigquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:58 schreef LeXX het volgende:
[..]
Idd, gezondheid, ik heb het idee dat hij de krachten die vrijkomen bij zo'n lancering niet aankan, hij is fysiek erg zwak. Als het lukt zou het voor hem een droom zijn die uitkomt lijkt me
quote:In December 2007 Virgin Galactic had 200 paid-up applicants on its books for the early flights, and 95% were passing the 6-8 g centrifuge tests
Ik denk dat hij er ook wel vrede mee heeft als hij komt te overlijden tijdens de lancering, vlucht of landing. Liever niet natuurlijk maar ... "what a way to go!"quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:58 schreef LeXX het volgende:
[..]
Idd, gezondheid, ik heb het idee dat hij de krachten die vrijkomen bij zo'n lancering niet aankan, hij is fysiek erg zwak. Als het lukt zou het voor hem een droom zijn die uitkomt lijkt me
Heel jammerquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Michael Schumacher hat sein geplantes Comeback für den Grand Prix von Europa abgesagt: Der Nacken spielt nicht mit
(Motorsport-Total.com) - Nach vielen Tagen der Euphorie bei allen Fans des siebenmaligen Formel-1-Weltmeisters Michael Schumacher folgt nun die große Enttäuschung. Der Kerpener sagt sein geplantes Comeback ab! Gesundheitliche Gründe sprächen gegen einen Einsatz als Ersatzmann für den verletzten Felipe Massa in Valencia.
"Ich habe gestern Abend Ferrari-Präsident Luca di Montezemolo und Teamchef Stefano Domenicali darüber informieren müssen, dass ich nicht für Felipe einspringen kann", heißt es auf Schumachers offizieller Internetseite. "Ich habe absolut alles versucht, dieses Comeback auf Zeit möglich zu machen, aber zu meinem größten Bedauern klappt es nicht. Die Schmerzen im Nacken, die nach dem privaten F1-Tag in Mugello auftraten, haben wir leider nicht in den Griff bekommen - auch wenn wir alles versucht haben, was medizinisch und therapeutisch machbar ist."
WERBUNG
F1-Tickets und Reisen und "Schumi"-Spezialpakete
Ob Reisen oder Tickets zur Formel 1 oder DTM - bei unserem Partner Grand Prix Travel Team finden Sie aktuelle Angebote rund um Reisen mit der gewissen Extra-Portion PS. Beachten Sie auch die aktuellen Schumi-Spezials! Telefon-Hotline: 0700-399 899 00
Jetzt Motorsport-Tickets oder -Reise buchen
Die Gründe liegen offenbar nicht in mangelndem Training: "Die Verletzungsfolgen vom Motorrad-Unfall im Februar, als ich mir Brüche im Bereich Kopf und Hals zugezogen habe, sind leider noch immer zu schwer. Daher kann mein Nacken den extremen Belastungen der Formel 1 nicht standhalten." Schumacher gibt an, dass mehrere Untersuchungen die Problemlage bestätigt hätten. "Weil sich die Probleme im Nacken, die nach dem Tag in Mugello aufgetreten waren, nicht besserten, habe ich mich am Sonntag kurzfristig entschieden, diese eindringliche Untersuchung bereits gestern zu machen."
"Ich bin zutiefst enttäuscht", so Schumacher auf der Website. "Mir tut es wahnsinnig leid für die Jungs bei Ferrari und alle die Fans, die mir die Daumen gedrückt haben. Ich kann nur nochmals sagen, dass ich alles versucht habe, was in meiner Macht stand. Ich wäre gerne für Felipe eingesprungen. Jetzt bleibt mir nur, dem gesamten Team die Daumen für die nächsten Rennen zu drücken." Wer nun anstelle des Rekordweltmeisters den Platz von Massa einnehmen wird, steht zurzeit noch nicht fest.
http://www.motorsport-tot(...)agt_ab_09081101.html
Met dank aan google translate.quote:Michael Schumacher heeft zijn geplande comeback voor de Grand Prix van Europa geannuleerd: De hals speelt niet met
(Motorsport Total.com) - Na vele dagen van euforie voor alle fans van de zeven Formule 1-wereldkampioen Michael Schumacher is nu de grote teleurstelling. De Kerpener zegt haar geplande comeback uit! Medische redenen spreken tegen een man die als een vervanging voor de benadeelde Felipe Massa in Valencia.
"Ik heb gisteravond Ferrari president Luca di Montezemolo en team baas Stefano Domenicali medegedeeld dat ik geen stap kan voor Felipe", zegt Schumacher op de officiële website. "Ik heb geprobeerd alles, dit keer over mogelijke comeback te maken, maar mijn grootste spijt werkt niet. De pijn in de nek, onder de particuliere F1 Dag vond plaats in Mugello, hebben we helaas niet krijgen greep - zelfs als we al geprobeerd, en wat de medische behandeling mogelijk is. "
ADVERTENTIE
F1 tickets en reizen, en "Schumi" Arrangementen
Of het reizen of tickets voor de Formule 1 en DTM - op onze partner Grand Prix Travel Team vindt u de laatste reis gaat rond met een aantal van de extra gedeelte van HP. Zie ook Schumacher's huidige specials! Hotline: 0700-399 899 00
Nu motorsport tickets of reizen reservering
De redenen lijken te liggen niet in een gebrek aan opleiding: "De gevolgen van de schade motor ongeluk in februari, als ik kijk naar breuken in het hoofd en de nek hebben gewekt, zijn helaas nog steeds te zwaar. Daarom, mijn nek is bestand tegen de extreme druk van de Formule 1 niet in het bezit . Schumacher zegt dat verscheidene onderzoeken hebben bevestigd dat het probleem. "Omdat de problemen in de hals, na de datum in Mugello niet had verbeterd, ik snel besloten op zondag, dit rondspoken onderzoek gisteren te maken."
"Ik ben diep teleurgesteld", zegt Schumacher op de website. "Ik vind het verschrikkelijk jammer voor de jongens op Ferrari en alle fans die ik heb vingers gekruist. Ik kan alleen maar herhalen dat ik heb geprobeerd alles wat in mijn macht. Ik zou blij voor Felipe eingesprungen. Nu is er mij, het hele team veel geluk voor de volgende race te druk. " Wie nu in plaats van het wereldrecord van de moordpartijen plaatsvinden, is nog niet bekend.
Tis vast de kift. Spa '91 anyone? (en dan vooral the aftermath)quote:Jordan plaatst vraagtekens bij beslissing Schumacher
11 augustus 2009
Eddie Jordan is sceptisch over het afblazen van de terugkomst van Michael Schumacher in de Formule 1. Volgens de voormalige teambaas zou het goed kunnen dat Schumacher er achter kwam dat hij niet meer zo snel is als vroeger en dus heeft besloten de eer aan zichzelf te houden.
"Ik ben verrast", zei Jordan tegenover de BBC. "Ten eerste was het een verrassing dat hij ging rijden, want ik vond dat een uiterst dappere zet. Maar goed, hij had al snel weer een team om zich heen gevormd en zou vandaag (dinsdag, red.) weer gaan testen. Ik ben vooral verrast omdat hij nog niet zo lang geleden een kartrace reed en alle huidige Formule 1-coureurs versloeg. Ik denk dat er twee redenen voor zijn terugtrekking zijn: ten eerste is zijn de verwondingen aan zijn nek erger dan gedacht en ten tweede is het rijden in een Formule 1-auto zo zwaar, dat hij het gewoon niet aankon."
"Mijn sceptische kant roept gelijk dat hij niet snel genoeg was en zijn reputatie wilde behouden", vervolgde de Ier. "Natuurlijk weet je niet alle feiten, maar dat lijkt me geen ondenkbare situatie. Hij weet zelf het beste hoe goed hij is."
"Hij zou alleen terugkomen als hij races kon winnen, en daar gelooft hij duidelijk niet in."
dat heeft dan meer met de onwetendheid van die vele mensen te makenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:45 schreef kepler het volgende:
Doet nu aan als een beetje een goedkope stunt en heeft zijn reputatie niet echt goed gedaan denk ik (ondanks dat het vast een terechte reden is)... Veel mensen zien hem nu als een lafaard ben ik bang
Tja, ze zijn niet de enige. Blijkbaar denkt Eddie Jordan er hetzelfde over...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat heeft dan meer met de onwetendheid van die vele mensen te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |