Doe dan niet mee in een discussie.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Hoe iets op jou overkomt is niet echt iets wat belangrijk is voor andere mensen in TRU .
Voor het geval je het nog niet doorhad , jij kan alleen maar alles belachelijk maken
en vind alles onzin .
Probeer iemand te vinden die wel zin heeft in je belachelijk makerij en je WEL serieus neemt .
Ik niet , en dat is mijn mening , de rest staat vast te trappelen om je te woord te staan .
het begon ermee dat jij je ergerde aan dat ik zoveel ervaringen had en zoveel herkende in andere ervaringen , dat is dus echt niet mijn probleem maar puur die van jou .quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Doe dan niet mee in een discussie.
Ik was met erodome aan het praten, jij komt ertussen, maar op het moment dat je het intellectueel niet meer trekt ga je lopen trollen, om vervolgens weer onwaarheden over mij te roepen.
Hou dan de eer aan jezelf en blijf er gewoon buiten, of leer eens normaal discussieren.
Erodome en ik verschillen vaak ook van mening, toch kunnen we prima discussieren zonder hysterisch gedrag.
In FB heb je antwoord : [TRU-FB] Waar wij met positieve energie strooien :)quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:50 schreef Summers het volgende:
[..]
het begon ermee dat jij je ergerde aan dat ik zoveel ervaringen had en zoveel herkende in andere ervaringen , dat is dus echt niet mijn probleem maar puur die van jou .
hysterisch ga je vervolgens op proberen te dringen dat ik dan maar aan een psychische aandoening lijd , en dat noem jij normaal discussieren ? als het aan mij ligt ga je toch met iemand praten die je wel serieus neemt ?
Ik denk dat onbewust cold reading gebruiken wel kan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vraag me af of Robbert bewust gebruik maakt van cold en hot reading e.d. of dat hij er oprecht in gelooft dat hij deze gaven heeft en ze onbewust toepast. Zou dat überhaupt kunnen? Onbewust dit soort technieken gebruiken?
Hey! Iemand die wel zijn pilletjes genomen heeft!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:52 schreef aiemkoel het volgende:
Ik denk dat RvdB helemaal niets kan.
De dingen die hij 'doet' zijn zo makkelijk als fake aan te tonen, dat je dan net zo goed kunt denken dat ik paranormaal bezig ben.
tsja... Jomanda daar noem je ook iemandquote:Ik krijg kriebels dat zulke mensen gewoon de aandacht krijgen die ze vragen. Net als Jomanda en die mediageile Johan Vlemmix. Die mensen zijn gewoon niet goed in hun hoofd en worden door 'followers' alleen maar gesterkt in hun waanideeën.
quote:"Ja maar hij heeft een foto van een geest gemaakt"....sure...het bestaan of niet van geesten is nog niet eens aangetoond, maar meneer heeft al een foto...Ik heb wel betere nepfoto's en filmpjes gezien dan die amateurhandel van hem.
"Ja maar hij heeft graancirkels ontdekt"...sure...alleen bij hem in de buurt, en toevallig is het er ook nog een die je zo zelf zou kunnen maken met een plankje en wat touw.
Enz.enz...
Laat eerst maar eens aangetoond worden DAT er meer is tussen hemel en aarde, voordat ik zo'n fantast op z'n blauwe ogen geloof...samen met al z'n aanhangers!
Dat zeg ikquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:48 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Hey! Iemand die wel zijn pilletjes genomen heeft!
.....hij praat namelijk ONtopic.![]()
[..]
tsja... Jomanda daar noem je ook iemand
Eerlijk gezegd zou ik niet wéten of zij nou wel of niet iets kan op dit gebied, want haar houding en de hele show die ze er van maakt spreken mij niet aan.
Dat maakt dat ik mij niet in haar wil verdiepen.
Er zullen ongetwijfeld een heleboel mensen onder de indruk zijn,
zoals vroeger (zeker op het platteland) de mensen onder de indruk waren van "leerkrachten". "Die weten alles, je trekt niets dat zij zeggen in twijfel", ze genoten aanzien in die contreien.
Op dezelfde manier zal er ook een groep mensen bijna (of letterlijk) op hun knietjes gaan voor Jomanda.
Toch neemt dat niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat er wél meer is dan wat wij tot nu toe aangenomen hebben dat mensen kunnen.
[..]
Misschien was dat de hele RvdB opzet wel?
Hij komt nogal ontwapenend over met al zijn "gebreken" , maar wel zijn blauwe ogen
Daar kan je een mooi commercieel spectakel van maken.
En eerlijk gezegd ben ik er nog niet van overtuigd of RvdB of de "client" nou het slachtoffer is.
Beetje zweverige discussie aan het worden. En dat bedoel ik op een niet goede manier.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:06 schreef Flammie het volgende:
ik volg het ook niet tbh
Ik vind het aan de ene kant altijd heel jammer maar aan de andere kant ook weer zwaar typerend. Er is een normale discussie, dan komen er op een gegeven moment vragen en dan krijg je zoiets...
Voor iemand die pretendeert veel waarde te hechten aan degelijk onderzoek, geschoolde mensen en een hoog IQ doe je er anders aardig lang over voordat je de offtopic discussie staakt. En vervolgens doe je het pas op het moment dat jij voor jouw gevoel je zegje gedaan hebt?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
In FB heb je antwoord : [TRU-FB] Waar wij met positieve energie strooien :)
Kunnen we hier weer on-topic verder.
misschien had je de post boven LED niet gelezen:quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:07 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Beetje zweverige discussie aan het worden. En dat bedoel ik op een niet goede manier.
[..]
Voor iemand die pretendeert veel waarde te hechten aan degelijk onderzoek, geschoolde mensen en een hoog IQ doe je er anders aardig lang over voordat je de offtopic discussie staakt. En vervolgens doe je het pas op het moment dat jij voor jouw gevoel je zegje gedaan hebt?
volkomen normaal dusquote:Bastard
Papa de familias [ Moderator ] woensdag 5 augustus 2009 @ 15:50 (#129)
Ok.. voor de derde keer, back on track anders word ik ook vervelend.
Maar je bent gelijk weer bezig te debunken ipv objectief te ervaren, wat bij deze oefening even van groot belang is.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
eehm ja? Met een citroen wel te verstaan.
Ik citeer tevens:
[..]
Verklaring:
[..]
Ik heb een simpele titel gekozen , namelijk NLP voor Dummies. misschien dat het zo ook duidelijk voor de lezer hier is. Wat er dus gebeurd is dat als je aan iets denkt, je hersenen hoe dan ook in actie komen. Als ik aan het woordje banaan denk en ik stel me voor dat ik hem voel, de schil eraf neem e.d., komen mijn hersenen in actie. Daarom heb je ook soms dat als je honger hebt en je denkt aan een frikadel, je de smaak van de frikadel ook al proeft enz. Dit heeft niks met "de andere werkelijkheid" te maken, maar louter met de manier waarop je hersenen informatie ontvangen en verzenden.
Je debunked het wel, nu nog, ik zeg niet dat het wat bijzonders is namelijk, dat maak jij ervan en dat maak tdat je het wil aantonen wat hier gewoon niet aan de orde is, dan snap je niet wat er gezegd wordt blijkbaar.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:12 schreef Michielos het volgende:
Nee , ik wil alleen aantonen dat het niks bijzonders is.
Ik ervaar dit aan de lopende band hoor, bv. als een knappe meid voorbij loopt enz
Het is niet zo dat omdat ik een sceptische kijk heb, ik geen gevoelens heb of niet dit soort dingen kan ervaren. Ik ervaar precies hetzelfde, ik heb er enkel een ietwat logischere verklaring voor.
Misschien helpt het om te weten dat ik in mijn vrije tijd veel met kunst doe, iets waar je toch ook een beetje gevoel enz. voor moet hebben.
Nogmaals, ik debunk het niet. Ik erken de ervaring.
Ok , wat valt er dan te debunken? Ik stel dat het hetzelfde is dan wat jij zegt dat het is. Er wordt dus niks debunked.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Je debunked het wel, nu nog, ik zeg niet dat het wat bijzonders is namelijk, dat maak jij ervan en dat maak tdat je het wil aantonen wat hier gewoon niet aan de orde is, dan snap je niet wat er gezegd wordt blijkbaar.
Dat je het zo verschrikkelijk nodig vindt dat te onderstrepen vooral, dat je verschrikkelijk voorbij gaat aan de essentie en enkel en alleen richt op dat onderstrepen, daarom zei ik dat je zelfs nu alleen nog maar bezig bent met debunken....quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ok , wat valt er dan te debunken? Ik stel dat het hetzelfde is dan wat jij zegt dat het is. Er wordt dus niks debunked.
Leg de essentie nog eens keer uitquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat je het zo verschrikkelijk nodig vindt dat te onderstrepen vooral, dat je verschrikkelijk voorbij gaat aan de essentie en enkel en alleen richt op dat onderstrepen, daarom zei ik dat je zelfs nu alleen nog maar bezig bent met debunken....
Begrijp je de essentie wel eigenlijk, misschien leg ik het verkeerd uit ofzo...
Morgen zal ik dat doen, nu is minder verstandigquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:50 schreef Michielos het volgende:
[..]
Leg de essentie nog eens keer uit
Dank !
Ik zie dat eigenlijk heel andersquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:28 schreef Manono het volgende:
ik geloof wel dat mensen dingen kunnen aanvoelen en ook dat deze man het dit keer bij het juiste eind had
ik geloof alleen niet dat dat je dat op productieniveau ten alle tijde en voor iedereen consistent kunt volhouden, aangezien elke geest iets subjectiefs is en ook je eigen energie onderhevig is aan schommelingen
mensen als char en vd broeke zullen heus wel een aantal keer spot-on zijn, maar ik denk dat ze dat lang niet bij iedereen en in die frequentie kunnen, dus de rest van de tijd zal er best worden gesjoemeld - voor de kijkcijfers
wat probeerde hij eigenlijk te laten zien met die mudman? moest dat een soort geest voorstellen ofzo?quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:14 schreef Waldkorn het volgende:
*checkt postgeschiedenis
Zo te zien ben je al best bekend met deze posts. Ik vind deze persoonlijk een hele mooie: http://www.skepsis.nl/mudman.html
En je dan nog afvragen of het toch niet echt zou kunnen zijn...![]()
driewerf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |