Ja, da's ook zoiets, ik lees al jaren jouw verhalen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:58 schreef Summers het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een verklaring gehoord
waarvan ik dacht : "OMG, DAT beschrijft precies wat ik ervaar , Dat beschrijft precies wat ik voel , dat beschrijft precies het verloop van de ervaring , DAT is het , ik herken mezelf helemaal "
Bij de bovennatuurlijke verklaring heb ik dat tot nu toe wel .
dat is wat jij hoort maar ja , je hebt het niet onderzocht dus al je conclusies zuig je feitelijk ook maar uit je duim met nog minder informatie " ik heb van horen zeggen "quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja.
Als ik zeg dat jij een fout maakt door andere mogelijkheden niet open te houden wil dat niet zeggen dat ik daardoor opeens niet openminded zou zijn.
Snap je dat, of moet ik het nader uitleggen ?
Jij zegt elke keer weer dat je iets ervaren hebt, en daarom weet wat het is, en wat de oorzaak is.
("Ik zie iets, dus het is een geest, want mijn hersenen werken, DUH")
Net zomin als jouw mening als feit aangenomen kan worden , ik zeg ook niet dat je het als feit aan moet nemen , ik zeg dat dat mijn uitgangspunt is , wat jouw mening is moet je lekker zelf weten , jij moet ermee leven en niet ik .quote:maar aangezien we weten dat het in genoeg andere gevallen (die net zo zeker van zichzelf zijn) gebeurt kunnen we jouw mening niet als feit aannemen,
En dat stoort je ? misschien kan je even een lijst opstellen op welk gebied ik wel en op welk gebied ik geen herkenning mag hebben als ik ervaringen hoor van andere mensenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja, da's ook zoiets, ik lees al jaren jouw verhalen.
En zodra iemand iets paranormaals roept kom jij erin met een verhaal over hoe jij dat ook meegemaakt hebt - of het nou over geesten, god, dingen zien of horen, roep het maar gaat.
Jij hebt nog nooit een verklaring gehoort die daarbij aansluit, ik heb wel wat dingen gelezen met precies die symptomen.
Zo kijken we beide verschillend naar dezelfde enorme stapel ongelooflijke verhalen van 1 persoon.
Als jij denkt dat er weinig bekend is over hersenaandoeningen met ongebreidelde fantasie, visuele en autitieve hallucinaties en meer van dien tot gevolg raad ik je aan eens een beetje meer onderzoek te doen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:18 schreef Summers het volgende:
[..]
dat is wat jij hoort maar ja , je hebt het niet onderzocht dus al je conclusies zuig je feitelijk ook maar uit je duim met nog minder informatie " ik heb van horen zeggen "
Prima, dan zijn we het daar over eens.quote:Net zomin als jouw mening als feit aangenomen kan worden , ik zeg ook niet dat je het als feit aan moet nemen , ik zeg dat dat mijn uitgangspunt is , wat jouw mening is moet je lekker zelf weten , jij moet ermee leven en niet ik .
Ja, da's inderdaad die kerel. En nu gaat het erover of hij:quote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:26 schreef Dragorius het volgende:
Where's the party at?
Niet hier iig
Is dit niet diezelfde kerel die zich verkeerd had "ingelezen" voor een reading en dus met foute info kwam?
Joh, als jij wilt roepen dat je Elvis dagelijks tegenkomt ga je je gang maar.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:41 schreef Summers het volgende:
[..]
En dat stoort je ? misschien kan je even een lijst opstellen op welk gebied ik wel en op welk gebied ik geen herkenning mag hebben als ik ervaringen hoor van andere mensen
Waarom zou ik daarover klagen ?quote:Misschien kan het opgenomen worden in de regels zodat niemand dat meer doet in TRU met bovennatuurlijke ervaringen
Anders loop je even naar je schepper en ga je daar klagen dat jouw ervaringen en perceptie op de realiteit teveel afwijkt van zoveel andere mensen
Heb je het weleens gedaan dan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat doen je hersenen hoor. Als ik aan een citroen denk, kan ik de citroen proeven, ruiken, voelen e.d. Dat heeft niks met " de andere wereld " te maken, maar is net zo echt voor LED en mij als voor jou en Summers.
Hersenen geven altijd signalen af, ook als je het je inbeeldt.
eehm ja? Met een citroen wel te verstaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb je het weleens gedaan dan?
Zo nee, ik kan het je aanraden, het is op zn minst zeer interresant.
Verklaring:quote:Ga eens na hoe je denkt om te ervaren hoe dit proces in de praktijk verloopt. Stel je voor dat het een warme zomerdag is. Aan het einde van de dag kom je thuis en sta je op een gegeven moment in de keuken met een citroen die j euit de ijskast hebt gepakt. Je kijkt naar de citroen in je hand. Je ziet de gele schil., je voelt hoe koud de zuidvrucht in je hand aanvoelt. Je brengt de citroen naar je neus en je ruikt. Mmmmmmm. Je knijpt zachtjes in de citroen en je voelt zijn gewicht in je hand. Pak nu een nmes en snijd de citroen doormidden. Knijp de twee helften uit in een beker, hoor het sap druppelen en merk op dat de geur nu sterker is. Neem een teugje en houd het sap een paar momenten op je tong.
Ik heb een simpele titel gekozen , namelijk NLP voor Dummies. misschien dat het zo ook duidelijk voor de lezer hier is. Wat er dus gebeurd is dat als je aan iets denkt, je hersenen hoe dan ook in actie komen. Als ik aan het woordje banaan denk en ik stel me voor dat ik hem voel, de schil eraf neem e.d., komen mijn hersenen in actie. Daarom heb je ook soms dat als je honger hebt en je denkt aan een frikadel, je de smaak van de frikadel ook al proeft enz. Dit heeft niks met "de andere werkelijkheid" te maken, maar louter met de manier waarop je hersenen informatie ontvangen en verzenden.quote:Woorden. Simpele woorden beschikken over de kracht om je speekselklieren aan het werk te zetten. Zodra je het woordje citroen hoort (of er aan denkt!) , komen je hersenen al in actie. De woorden die je las, deelden je hersenen mee dat je een citroen in je handen had .
Ik heb nergens last van en ben hartstikke gelukkig met al mijn ervaringenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als jij denkt dat er weinig bekend is over hersenaandoeningen met ongebreidelde fantasie, visuele en autitieve hallucinaties en meer van dien tot gevolg raad ik je aan eens een beetje meer onderzoek te doen.
Daar hadden we het toch over - onderzoek ?
[..]
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:59 schreef Summers het volgende:
[..]
mocht je toch nog last houden dan raad ik je huisarts aan
Dan nog zijn er tig andere mogelijkheden. Dat LED er eentje van noemt is geen reden om die zo te ontkrachtigen (en zelfs dat kun je niet weten...slechts jij bent van mening dat je geen psychiatrische aandoening hebt en dit kan ook wel zo zijn maar hoe sluiten we het uit? en what about de andere meningen?).quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb nergens last van en ben hartstikke gelukkig met al mijn ervaringenjij hebt blijkbaar ergens last van
dat is niet mijn probleem hoor .
Ik hoop dat je er uitkomt met jezelf
Ik heb nergens last van hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb nergens last van en ben hartstikke gelukkig met al mijn ervaringenjij hebt blijkbaar ergens last van
dat is niet mijn probleem hoor .
Ik hoop dat je er uitkomt met jezelf
Dus vandaag denken jullie dat jullie psychiaters zijn en psychische aandoeningen op een forum kunnen uitsluiten , interessant zeg , ik ben benieuwd wat jullie morgen denken te zijnquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dan nog zijn er tig andere mogelijkheden. Dat LED er eentje van noemt is geen reden om die zo te ontkrachtigen (en zelfs dat kun je niet weten...slechts jij bent van mening dat je geen psychiatrische aandoening hebt en dit kan ook wel zo zijn maar hoe sluiten we het uit? en what about de andere meningen?).
Geef eens gewoon , ter ere van de discussie, antwoord op de vragen die ik stelde. Ik zit vol met vragen eigenlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:14 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus vandaag denken jullie dat jullie psychiaters zijn en psychische aandoeningen op een forum kunnen uitsluiten , interessant zeg , ik ben benieuwd wat jullie morgen denken te zijn![]()
Dezelfde mening hebben heeft niks te maken met Folie-a-Deux.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:14 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus vandaag denken jullie dat jullie psychiaters zijn en psychische aandoeningen op een forum kunnen uitsluiten , interessant zeg , ik ben benieuwd wat jullie morgen denken te zijn![]()
klinkt toch een beetje als folie a deux
jullie hebben geen eer of fatsoen , zoek het lekker zelf uit want jullie neem ik niet serieus en vraag het aan iemand anders met ervaringen , die komen er genoeg in TRU .quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:17 schreef Michielos het volgende:
[..]
Geef eens gewoon , ter ere van de discussie, antwoord op de vragen die ik stelde. Ik zit vol met vragen eigenlijk.
a) Waarom sluit jij alle andere manieren uit?
b) Welk onderzoek heb je hiernaar gepleegd?
c) Waarom kan het niks anders zijn dan iets esoterisch?
Waar gaat dit geneuzel nou weer over ?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:14 schreef Summers het volgende:
[..]
klinkt toch een beetje als folie a deux
Ik ook niet.. paar oneliners, paar vragen, dingen die ik al 200x voorbij heb zien komen.quote:
Het komt op mij over als een soort zelfbeschermingsmechanisme.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:06 schreef Flammie het volgende:
ik volg het ook niet tbh
Ik vind het aan de ene kant altijd heel jammer maar aan de andere kant ook weer zwaar typerend. Er is een normale discussie, dan komen er op een gegeven moment vragen en dan krijg je zoiets...
Hoe iets op jou overkomt is niet echt iets wat belangrijk is voor andere mensen in TRU .quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:09 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het komt op mij over als een soort zelfbeschermingsmechanisme.
Er worden vragen gesteld die ik niet wil of kan beantwoorden ==► hysterisch gedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |