Dat nogal tegen valt helaas.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:25 schreef geevee het volgende:
Dit is een kult film (klassieker) maar t.s. is duidelijke geen liefhebber van dit soort film ,voor degene die dat wel zijn er bestaat een deel 2 hiervan
Ik raad je aan eens wat informatie over de film te lezen op bijvoorbeeld moviemeter.nl en dan nog een keer de film te kijken. Als filmliefhebber moet je deze film natuurlijk gezien hebben, maar ik ken geen enkele filmliefhebber die 2001 slecht vond.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:27 schreef Bonzai. het volgende:
Maquettes die wat rondzweven aan slakkentempo![]()
Als foute jaren '60 cultfilm kan dit misschien wel werken, though...
Oh dus ik ben geen filmliefhebber omdat ik 2001 ASO een kutfilm vind? Altijd t zelfde elitaire gezeikquote:Op zondag 2 augustus 2009 01:31 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik raad je aan eens wat informatie over de film te lezen op bijvoorbeeld moviemeter.nl en dan nog een keer de film te kijken. Als filmliefhebber moet je deze film natuurlijk gezien hebben, maar ik ken geen enkele filmliefhebber die 2001 slecht vond.
Ik ga niet eens een poging doen je te overtuigen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:27 schreef Bonzai. het volgende:
Maquettes die wat rondzweven aan slakkentempo![]()
Als foute jaren '60 cultfilm kan dit misschien wel werken, though...
Wat voor een (soort) films vind jij dan wel pure meesterwerkjes ?quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:33 schreef Stefan het volgende:
[..]
Oh dus ik ben geen filmliefhebber omdat ik 2001 ASO een kutfilm vind? Altijd t zelfde elitaire gezeik
Once Upon a Time in Americaquote:Op zondag 2 augustus 2009 01:35 schreef Seam het volgende:
[..]
Wat voor een (soort) films vind jij dan wel pure meesterwerkjes ?
Dat zijn inderdaad echte meesterwerken, maar wel totaal andere films dan 2001. Veel concreter verhaal in plaats van filosofisch. Misschien is PI een goede instap voor jou in dit soort films. Sterke thriller maar wel met een diepe achterliggende filosofische gedachte.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Once Upon a Time in America
Fight Club
Leon
Shawshank Redemtion
Double Vie de Veronique
Paris Texas
Americaquote:
quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:41 schreef Seam het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad echte meesterwerken, maar wel totaal andere films dan 2001. Veel concreter verhaal in plaats van filosofisch. Misschien is PI een goede instap voor jou in dit soort films. Sterke thriller maar wel met een diepe achterliggende filosofische gedachte.
Oke, dat kan ik wel begrijpen, misschien dat je het ooit nog een keer kan waarderen. Films als Mullholland Dr., Vital en Stalker vind ik juist briljant.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
Pi, niks voor mij. Net als Eraserhead en Videodrome.
Gaat mij te ver, kom er niet in.
Ik hou ook boxoffice als Potter en Con Air, van arthouse als Juno en Little Miss Sunshine en alle Apatowfilms. Ik heb een brede smaak maar kan gewoon niet alles tolereren.
2001 Aso irriteert me op alle fronten.
Verhaallijn van Memento was volgens mij gewoon een aantal niveaus te hoog voor jouquote:Op zondag 2 augustus 2009 01:51 schreef NikkelCobalt het volgende:
Eens. Heb hem uit interesse 3x proberen te kijken. Ben 3x afgehaakt. Het is gewoon te langdradig. Kun je cult noemen maar ik vind het gewoon pulp en ten onrechte tot cult verheven. Net als Memento, dat was ook zo'n kutfilm waar niks in gebeurd. Onderwijl staat hij extreem hoog op IMDB.
Ik ben helemaal geen troll...quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:33 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Ik ga niet eens een poging doen je te overtuigen.
Dat is net zoiets als aan kees kankerkachel uit proberen leggen te legen wat er mooi is aan de creaties van Michelangelo.![]()
[ afbeelding ]
Ik vond STALKER wat zware kost, maar wel erg interessant. Door Solyaris ben ik echter nog niet gekomen. Binnenkort denk ik nog maar eens een poging doen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:54 schreef Seam het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat ik Solyaris misschien nog wel wat sterker vind dan 2001, die film is toch een klein beetje onderschat.
Het idee erachter is vrij simpel. Steeds verder terug in de tijd flashbacks laten zien. Vat jij de verhaallijn maar eens samen. Er gebeurt niks, en er is geen clue waarvan je zegt "ZOOO HEE". Ik maak nog meer mee op een dag. Volgens mij was de film voor jouw een aantal niveaus te hoog omdat je er zo geintimideerd door bent. Geef mij in het genre psychologisch dan maar 12 Monkeys of Fight Club bijvoorbeeld.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:53 schreef Seam het volgende:
[..]
Verhaallijn van Memento was volgens mij gewoon een aantal niveaus te hoog voor jouMemento een film vinden waarin niks gebeurd
Inland Empirequote:Op zondag 2 augustus 2009 01:58 schreef iszinloos het volgende:
Sommige films moet je voor gaan zitten.
Het geduld op brengen voor wat nog komt.
Net als een 3 gangen menu, het kost tijd en tussen de gangen hoort een pauze.
Maar wat je voor geschoteld krijgt is bij de juiste film puur genot.
12 Monkeys en Fight Club moesten het puur hebben vanwege hun plotwending op het einde, qua verhaal. Ik vind het allebei ook geweldige plotwendingen, maar Memento zit gewoon prachtig in elkaar, de twee verhaallijnen die door elkaar heen lopen in tegengestelde richting en pas aan het einde kun je alles aan elkaar knopen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Het idee erachter is vrij simpel. Steeds verder terug in de tijd flashbacks laten zien. Vat jij de verhaallijn maar eens samen. Er gebeurt niks, en er is geen clue waarvan je zegt "ZOOO HEE". Ik maak nog meer mee op een dag. Volgens mij was de film voor jouw een aantal niveaus te hoog omdat je er zo geintimideerd door bent. Geef mij in het genre psychologisch dan maar 12 Monkeys of Fight Club bijvoorbeeld.
Ja, want een verhaal in een film is natuurlijk helemaal niet belangrijk ofzo.quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:00 schreef Bonzai. het volgende:
Elitair gezeik over verhaal begint ook weer
Memento leunt idd zwaar op de gimmick. Door foute interpretaties van zichzelf en een foute cop die hem gebruikt als wraakengel wordt de foute cop uiteindelijk zelf gedood. Vond m zelf wel leuk.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Het idee erachter is vrij simpel. Steeds verder terug in de tijd flashbacks laten zien. .
Daarin verschillen we van mening dan. Het plot had ik namelijk vrij snel in de film door. Ik hoopte alleen dat er nog een mooie twist kwam maar het plot opende zich gewoon zoals ik verwachtte. Daarnaast kreeg ik geen feeling met de karakters.quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:04 schreef Seam het volgende:
[..]
12 Monkeys en Fight Club moesten het puur hebben vanwege hun plotwending op het einde, qua verhaal. Ik vind het allebei ook geweldige plotwendingen, maar Memento zit gewoon prachtig in elkaar, de twee verhaallijnen die door elkaar heen lopen in tegengestelde richting en pas aan het einde kun je alles aan elkaar knopen.
Dat zeg ik niet,maar als ik er een boekwerk bij moet houden om m te begrijpen hoeft t niet voor mij. Ik zie apen die elkaar afmaken, hele klassieke stukken waarin ruimteschepen dansen, een op hol geslagen boordcomputer en een reincarnatiequote:Op zondag 2 augustus 2009 02:06 schreef Jawzz het volgende:
[..]
Ja, want een verhaal in een film is natuurlijk helemaal niet belangrijk ofzo.
Maar kom op je snap toch wel wat er gebeurt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet,maar als ik er een boekwerk bij moet houden om m te begrijpen hoeft t niet voor mij. Ik zie apen die elkaar afmaken, hele klassieke stukken waarin ruimteschepen dansen, een op hol geslagen boordcomputer en een reincarnatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |