abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71577037
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

Volgens mij suggereert de term kosten in dit verband dat de baten al afgetrokken zijn van de kosten en dat het saldo negatief is...
Nee, dan heb je het over resultaat en als je het rapport even leest zie je dat het gaat om de kosten voor de overheid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71577053
Onzin!

Nederlanders vermoorden hun kinderen en partner als ze schulden hebben.. Zie recente krantenartikelen.
Klinkt best stom he? Zo laat jij het klinken, maar dan andersom.

Ieder volk heeft wel een percentage debielen..

Btw, waarom ken ik geen verkrachters, moordenaars, mishandelaars?
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:04:29 #143
262650 kitao
prikplaatje
pi_71577079
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:55 schreef Yel het volgende:
Ik ben ZO vaak gediscrimineerd en ik heb nooit begrepen waarom.. Shitgevoel Maar strijden tegen rascisme is lastig.. Mensen zijn zo onwetend en staan niet open voor nieuwe dingen en andermans mening. Het zit erin gestampt en je krijgt het niet weg.. Helaas!
Ja hoor , de grootste rascisten hebben ze al eerder het land uitgetrapt.
megalomaniac
pi_71577083
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dan heb je het over resultaat en als je het rapport even leest zie je dat het gaat om de kosten voor de overheid.
En wat zijn de kosten van die aso tokkies dan.. Waarom onderzoeken ze dat nou niet eens?
pi_71577107
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:04 schreef kitao het volgende:

[..]

Ja hoor , de grootste rascisten hebben ze al eerder het land uitgetrapt.
Wie, wat, waar?
pi_71577384
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Okee, dat nam ik even aan, dus het is maar een half onderzoek?
I´m back.
pi_71577401
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:04 schreef Yel het volgende:

En wat zijn de kosten van die aso tokkies dan.. Waarom onderzoeken ze dat nou niet eens?
In het vorige draadje hierover kwam ik tot ruim 500.000 euro, uitgaande van het hele leven in de uitkering.

Het is vrij simpel: mensen met een lage opleiding kosten geld. De reden is dat ze laagbetaald zijn (meestal dan) en daarom weinig belasting betalen (nauwelijks IB en ook redelijk weinig BTW). Daarnaast is de werkloosheid hoger dan gemiddeld.

Kortom: het is niet het allochtoon zijn, maar het lager opgeleid zijn. En allochtonen zijn nu eenmaal vaak lager opgeleid. Waarbij aangetekend dat met het toenemen van de generaties dat gelijk trekt met de autochtone bevolking. De PVV pest natuurlijk die hoger opgeleiden wel weg, maar dat terzijde...

ps. Limburg heeft ook meer dan gemiddeld lager opgeleiden, dus ook Limburgers kosten geld. ;-)
pi_71577435
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:03 schreef Yel het volgende:
Onzin!

Nederlanders vermoorden hun kinderen en partner als ze schulden hebben.. Zie recente krantenartikelen.
Klinkt best stom he? Zo laat jij het klinken, maar dan andersom.

Ieder volk heeft wel een percentage debielen..

Btw, waarom ken ik geen verkrachters, moordenaars, mishandelaars?
Die gezinsdrama's zijn volgens iig 1 user idd het gevolg van de linkse politiek.
I´m back.
pi_71577439
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef Ryan3 het volgende:

Okee, dat nam ik even aan, dus het is maar een half onderzoek?
Het onderzoekt exact wat men wil onderzoeken. De kosten (wel meer dan dat overigens, maar niet zo zeer de baten).
pi_71577527
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die gezinsdrama's zijn volgens iig 1 user idd het gevolg van de linkse politiek.
Oh ajb zeg..... Argumenten, want dit vind ik best lachwekkend
pi_71577663
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

In het vorige draadje hierover kwam ik tot ruim 500.000 euro, uitgaande van het hele leven in de uitkering.

Het is vrij simpel: mensen met een lage opleiding kosten geld. De reden is dat ze laagbetaald zijn (meestal dan) en daarom weinig belasting betalen (nauwelijks IB en ook redelijk weinig BTW). Daarnaast is de werkloosheid hoger dan gemiddeld.

Kortom: het is niet het allochtoon zijn, maar het lager opgeleid zijn. En allochtonen zijn nu eenmaal vaak lager opgeleid. Waarbij aangetekend dat met het toenemen van de generaties dat gelijk trekt met de autochtone bevolking. De PVV pest natuurlijk die hoger opgeleiden wel weg, maar dat terzijde...

ps. Limburg heeft ook meer dan gemiddeld lager opgeleiden, dus ook Limburgers kosten geld. ;-)
Hoeveel tokkies leven er in NL dan. Hoeveel laagopgeleide allochtonen hebben we dan precies in NL. En wie vallen er onder allochtonen? Hebben we het dan ook over de Westerse allochtonen of gaan we voor het gemak uit van Turken, Surinamers etc?

Kicken we de Limburgers er ook uit? Geld besparen nu het nog kan!
pi_71577699
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:16 schreef Yel het volgende:

[..]

Oh ajb zeg..... Argumenten, want dit vind ik best lachwekkend
Die heb ik nooit gekregen, maar ligt wrs in de richting van dat linkse politiek de traditionele gezinswaarden ondermijnt en via enkele omwegen leidt dit dan tot de welbekende gezinsdrama's.
Door de linkse politiek is het Westen iig decadent, slap en week geworden.
I´m back.
pi_71577731
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het onderzoekt exact wat men wil onderzoeken. De kosten (wel meer dan dat overigens, maar niet zo zeer de baten).
Ja, maar iedereen weet dat je dan de baten moet verrekenen met de kosten, lijkt me.
I´m back.
pi_71577886
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:19 schreef Yel het volgende:

Hoeveel tokkies leven er in NL dan. Hoeveel laagopgeleide allochtonen hebben we dan precies in NL. En wie vallen er onder allochtonen? Hebben we het dan ook over de Westerse allochtonen of gaan we voor het gemak uit van Turken, Surinamers etc?
Een hoop vragen.

Ik heb maar één antwoord eigenlijk: "let it slide".
quote:
Kicken we de Limburgers er ook uit? Geld besparen nu het nog kan!
Alleen Wilders. Gewoon om een voorbeeld te stellen.
pi_71577899
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:21 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, maar iedereen weet dat je dan de baten moet verrekenen met de kosten, lijkt me.
Niet per sé.
pi_71578015
DS4, de baten van de overheid, namelijk belastinginkomsten, zijn er wel verrekent. Daarom kwamen ze ook tot de conclusie dat men op deze voet niet met migranten de vergrijzing kon bestrijden. En daarnaast komt het rendement van migranten (effect op het BNP) hoofdzakelijk ten goede aan de migranten zelf. Dat staat er iig wel in, maar dat zei ik al op pagina 1.

Je kan draaien wat je wilt, maar na elke nuance blijft het eindresultaat gewoon negatief.
pi_71578356
Ik vind het overigens wel leuk dat weer de vergelijking met tokkies gemaakt wordt. Ik bepleit dan ook om de influx aan tokkies zo spoedig mogelijk te stoppen.
pi_71578581
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:30 schreef Picchia het volgende:
DS4, de baten van de overheid, namelijk belastinginkomsten, zijn er wel verrekent.
Dat klopt. Daar verwijs ik zelfs uitdrukkelijk naar door het te hebben over lage IB en BTW inkomsten ten aanzien van lagere inkomens.
quote:
Daarom kwamen ze ook tot de conclusie dat men op deze voet niet met migranten de vergrijzing kon bestrijden.
Wat ik naïef vind. Je hebt als bejaarde met 4 ton op de bank niets aan al dat geld als er geen handjes zijn om voor die 4 ton jouw verzorging op zich te nemen...
quote:
En daarnaast komt het rendement van migranten (effect op het BNP) hoofdzakelijk ten goede aan de migranten zelf. Dat staat er iig wel in, maar dat zei ik al op pagina 1.
Als ik mij niet vergis staat dat het BNP weliswaar stijgt, maar dat deze stijging gewoon het inkomen is van die groep.
quote:
Je kan draaien wat je wilt, maar na elke nuance blijft het eindresultaat gewoon negatief.
Ik draai helemaal niet. Ik zie exact wat er wordt geconcludeerd en ik wist dat al lang. De vraag is echter of het iets is waar we wat aan moeten doen, immers... die herverdeling van welvaart (van de hogere inkomensklasse naar de lagere inkomensklasse en dat hangt weer gewoon samen met opleiding) is iets wat BEWUST wordt gedaan. Dus NATUURLIJK gaat er belastinggeld bij...

Je kan echter niet alles in geld uitdrukken. Dan verwijs ik maar weer naar die handjes aan het bed. Er is wel een belangrijke conclusie die ook in het rapport staat (zij het in andere bewoordingen): hoe minder de autochtone bevolking bereid is om de laagbetaalde banen (zoals de handjes aan het bed) op te pakken, hoe meer laagopgeleide immigranten we hier naartoe moeten halen.

Kortom: als je "rijker" wil worden als land moet je de arbeidsparticipatie van je bevolking omhoog brengen.
pi_71578746
Klopt. Als duurdere mankrachten kunnen ze wel dienen. Maar dan nog lijkt het me handiger om het migratiebeleid toe te spitsen op die groepen die wij wensen, zoals verpleegkundigen, in plaats van te hopen dat de migranten of hun kinderen toevallig die richting op gaan.

Op deze manier is het net een soort loterij. Je investeert in een ticket. En met een beetje geluk hebben we nieuwe verpleegkundigen erbij. Maar de kans is minstens even groot dat zij een andere richting kiezen, waar het rendement wel in geld wordt uitgedrukt.
pi_71578880
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:49 schreef Picchia het volgende:
Maar dan nog lijkt het me handiger om het migratiebeleid toe te spitsen op die groepen die wij wensen, zoals verpleegkundigen, in plaats van te hopen dat de migranten of hun kinderen toevallig die richting op gaan.
Nou ja, we laten nu toch ook niet zo maar iedereen toe? Ok, daar kun je op aanscherpen, maar ook deels niet. Denk aan de Polen. Die kun je inmiddels niet meer tegenhouden. Wat je wel kan doen is zorgen dat ze meer af gaan dragen over hun inkomen. Maar dat zou ook consequenties hebben voor de kosten van arbeid... Tenzij je slimmer gaat worden als overheid!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')