abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71750724
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:47 schreef qonmann het volgende:
Ze (met name de niet-westerse) kosten zeer veel geld, dat is nu wel duidelijk.
Dat is niet duidelijk, althans niet uit dat rapport van het CPB. Wel blijven een aantal mensen die mantra herhalen, tegen beter weten in. Of misschien hopen ze wel dat het waarheid wordt als ze het vaak genoeg herhalen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:10:09 #282
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_71775915
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is niet duidelijk,
Struisvogel ! Uit alle cijfers blijkt dat niet-westerse allochtonen het heel slecht doen. Dat ontkennen is echt...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:20:35 #283
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71776294
Laat maar, mijn reactie is volledig off topic.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71778631
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:10 schreef Napalm het volgende:

[..]

Struisvogel ! Uit alle cijfers blijkt dat niet-westerse allochtonen het heel slecht doen. Dat ontkennen is echt...
is dit niet al de derde keer dat we daarover twisten?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71789213
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:10 schreef Napalm het volgende:

[..]

Welke cijfers? Show me.
pi_71809102
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Nauwelijks! De baten van hoog- of laagopgeleide immigranten ontlopen elkaar niet erg veel.
Hoezo niet? Een hoogopgeleide brengt toch veel meer belastinggeld in het laatje = inkomsten?

En ongeschoolde immigranten zullen relatief vaker om een uitkering vragen = kosten.
pi_71834703
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 05:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoezo niet? Een hoogopgeleide brengt toch veel meer belastinggeld in het laatje = inkomsten?

En ongeschoolde immigranten zullen relatief vaker om een uitkering vragen = kosten.
Wel de UWV heeft een eigen manier bedacht om immigranten te ontzien om te solliciteren naar een baan, men moet dus bij het invullen van beroep het volgende invoeren: zanger van lichte muziek.
Hoeft de immigrant NOOIT te solliciteren want roept de UWV luid: de immigrant heeft al zoveel aan zijn hoofd.
Alweer een leger werklozen erbij die hun hele? leven een uitkering geniet die word betaald door de overheid, en dat is belastinggeld opgebracht door U en ik.
Alweer tien zetels erbij voor de PVV.
pi_71835105
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:12 schreef Yel het volgende:

[..]

Welke cijfers? Show me.
Dat is wel erg 1990 vind je niet?
pi_71837648
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 05:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nadat ik het rapport doorgesnuffeld had, vond ik het eigenlijk wel logisch.
Stel: een IT'er uit India komt hier wonen en werken en een stucadoor uit Polen lomt hier wonen en werken.
De IT'er concurreert een Nederlandse IT'er eruit, want hij is goedkoper en/of beter. Wel laat hij zijn huis stucen door een Nederlandse klusjesman.
De stucadoor concurreert een Nederlandse stucadoor eruit, want hij is goedkoper en/of beter. Maar de Nederlandse goudkustbewoner huurt hem wel in en is dus goedkoper uit.

Dus een immigrant is nadelig voor mensen op zijn eigen niveau van opleiding, maar gunstig voor mensen op een ander niveau dan het zijne. Voor de hele Nederlandse economie zijn immigranten net een heel klein beetje gunstig.

Overigens is het een misvatting om te denken dat hoogopgeleide of goedbetaalde mensen veel meer belastinginkomsten opleveren dan armere mensen. Ze weten meestal ook heel goed gebruik te maken van allerlei subsidies en regelingen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 01:19:28 #290
262650 kitao
prikplaatje
pi_71837841
Het is heel simpel : je laat mensen binnen op grond van humaniteit (asiel), huwelijk of familiehereniging.
De rest kan ophoepelen wmb , dus ook die slimme Belg.
Indien er geen IT'er te vinden is dan leiden we die maar zelf op aangezien de werkloosheid al aardig in de richting van de 600.000 loopt.

\
megalomaniac
pi_71863980
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 01:19 schreef kitao het volgende:
Het is heel simpel : je laat mensen binnen op grond van humaniteit (asiel), huwelijk of familiehereniging.
De rest kan ophoepelen wmb , dus ook die slimme Belg.
Indien er geen IT'er te vinden is dan leiden we die maar zelf op aangezien de werkloosheid al aardig in de richting van de 600.000 loopt.

\
Erg slim ja, getalenteerde mensen eruit werken en mensen zonder enige kans van slagen warm verwelkomen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:14:58 #292
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71864660
quote:

Ik zie emigratie mogelijkheden volop, zowel binnen de EU als daarbuiten!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:18:30 #293
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71864736
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:44 schreef Kees22 het volgende:
Dus nee: Nederland is niet vol.
Als je de Greater Los Angeles Area neemt, een gebied ter grootte van Zuid Holland en Utrecht samen..... en dat met heel Nederland vergelijkt, dan heb je gelijk. In datzelfde gebied wonen namelijk ook 16 miljoen mensen ongeveer.

Bovendien kunnen we de Markerwaard inpolderen, en dan kunnen we weer een complete stad gaan bouwen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_71864767
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 00:18 schreef maartena het volgende:

[..]
Bovendien kunnen we de Markerwaard inpolderen, en dan kunnen we weer een complete stad gaan bouwen.
Nee dat kan niet, Links zal altijd tegen zijn
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:34:49 #295
262650 kitao
prikplaatje
pi_71865817
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:50 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Erg slim ja, getalenteerde mensen eruit werken en mensen zonder enige kans van slagen warm verwelkomen.
Niet erg slim ja , om mensen als kansloos af te schrijven , die fout hebben al meerdere "hoogwaardigheidsbekleders" gemaakt.
En ik begrijp jouw antwoord niet helemaal : Een asielzoeker is per definitie laaggeschoold , evenals een echtgenoot uit het buitenland en een overkomende dochter of zoon?

Ik weet dat mijn post erg zwart/wit was , maar ik vind wel dat we eerst eens moeten gaan zoeken of we echt geen mensen hebben in onze 'eigen gelederen' voordat we goedkope werkers uit het buitenland binnenhalen.
En mensen alleen binnenlaten op hun nut en niet op het feit of dat ze in andere landen systematisch vervolgd worden is inhumaan en typisch weer een voorbeeld voor het onpersoonlijke kapitalisme.
megalomaniac
pi_71866000
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 00:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zie emigratie mogelijkheden volop, zowel binnen de EU als daarbuiten!

[ afbeelding ]

Zuid Amerika gaat het nog druk krijgen met ons.

[ Bericht 2% gewijzigd door Picchia op 14-08-2009 01:58:42 ]
pi_71866198
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 01:34 schreef kitao het volgende:

[..]

Niet erg slim ja , om mensen als kansloos af te schrijven , die fout hebben al meerdere "hoogwaardigheidsbekleders" gemaakt.
En ik begrijp jouw antwoord niet helemaal : Een asielzoeker is per definitie laaggeschoold , evenals een echtgenoot uit het buitenland en een overkomende dochter of zoon?

Ik weet dat mijn post erg zwart/wit was , maar ik vind wel dat we eerst eens moeten gaan zoeken of we echt geen mensen hebben in onze 'eigen gelederen' voordat we goedkope werkers uit het buitenland binnenhalen.
En mensen alleen binnenlaten op hun nut en niet op het feit of dat ze in andere landen systematisch vervolgd worden is inhumaan en typisch weer een voorbeeld voor het onpersoonlijke kapitalisme.
Natuurlijk moeten personen uit risicogebieden opgevangen worden in een land. En ik ben ook niet per se tegen een humaan asielbeleid. Maar de keuze voor Nederland is gewoon een migratiekeuze, met waarschijnlijk een economisch oogmerk. Het is niet zo dat zij niet in andere gebieden of op hun eigen continent opgevangen kunnen worden. Het is echt een misverstand als men denkt dat bijvoorbeeld in het Afrikaanse continent geen mogelijkheden zijn om een redelijk bestaan op te bouwen. Zo inhumaan is het niet om asielzoekers daarop te wijzen.
pi_71866356
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 01:25 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

In de jaren 60 en 70, toen de gastarbeiders hierheen gehaald werden, heeft er welgeteld 1 overwegend links kabinet de macht gehad. Daar ben je al meerdere keren op gewezen.
Van Agt en Wiegel zijn op immigratiegebied net zo progressief als Groen links nu. Dus je kan het conservatieve CDA van Balkenende nooit vergelijken met het progressieve KVP van Van Agt.

De jaren 60/70 was de tijd van de openbaring en maatschappelijke discussie over de Jodenvervolging. In dat klimaat de economische massa-immigratie begonnen.
pi_71866477
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:06 schreef bendk het volgende:
Immigratie heeft ons land de afgelopen veertig jaar meer dan 200 miljard euro gekost. Dit jaar was er 12,7 miljard euro mee gemoeid. En dat bedrag wordt nog veel hoger.

Ik ben op tijd weg in ieder geval, ga me een beetje werken voor bodemloze putten van linkse hobby meneren en mevrouwen alsmede honderdduizenden achter de geraniums zittende zich rot vervelende mensen met hulpgedrag...

Je zult er toch nog leven wonen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)jarden__.html?p=31,1
Nou én? Vind je het niet leuk ofzo?

Het zijn ook mensen hoor net als jij en ik! Dus?
Leuk joh die cultuurverschillen, nieuwe mensen om ons heen vers bloed etc...kom op does positief enzo
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 02:58:29 #300
262650 kitao
prikplaatje
pi_71866528
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 02:10 schreef Picchia het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten personen uit risicogebieden opgevangen worden in een land. En ik ben ook niet per se tegen een humaan asielbeleid. Maar de keuze voor Nederland is gewoon een migratiekeuze, met waarschijnlijk een economisch oogmerk. Het is niet zo dat zij niet in andere gebieden of op hun eigen continent opgevangen kunnen worden. Het is echt een misverstand als men denkt dat bijvoorbeeld in het Afrikaanse continent geen mogelijkheden zijn om een redelijk bestaan op te bouwen. Zo inhumaan is het niet om asielzoekers daarop te wijzen.
Nee inderdaad , het zou ook een tijdelijke oplossing moeten zijn. Maar bijvoorbeeld homosexuelen terugsturen met de belofte dat het veilig is in hun land terwijl daar nog steeds een oorlog of halve revolutie gaande is klopt ook niet.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')