Flynn effect is de stijging van het IQ met grofweg 15 punten aan de onderkant van de distributie. Domme mensen zijn dus slimmer geworden, slimme mensen zijn even slim gebleven. Er kunnen een aantal oorzaken voor genoemd worden, maar men denkt aan betere voeding, en de aanpak van analfabetisme. De negers in de VS hebben ook geprofiteerd van het Flynn effect, want het verschil van 15 punten bestaat al sinds de eerste metingen. Maar het is maar net de vraag of de bevolking daadwerkelijk slimmer is geworden, of dat meer mensen de basis vaardigheden hebben die nodig zijn om een IQ test te maken, voornamelijk lezen en rekenen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:23 schreef Mr.K het volgende:
Zijn dat adoptiestudies met tweelingen? Anders worden misschien juist kinderen van genetisch "benadeelde" personen ter adoptie aangeboden. En verder vind ik het Flynn-effect opvallend. Als het IQ stijgt dan ga je je toch afvragen in hoeverre het IQ(g-factor) genetisch bepaald is. En natuurlijk kun je niet alle negers of alle blanken op 1 hoop gooien, zowel de grootste als de kleinste mensen ter wereld(pigmeeën) zijn zwart.
Het verschil is stabiel op 15 punten dus laten we dat getal aanhouden. De implicatie is minder negers in het hoger onderwijs en zodoende dat negers gemiddeld een lager inkomen hebben, zodoende crimineler zijn, meer ongelukken veroorzaken in het verkeer, en tal van andere zaken die correleren met IQ. Dit zegt overigens niet dat een IQ test iemands volledige intelligentie meet, het is mijn inzicht dat IQ vaak ten koste gaat van iemands creativiteit. Hoog begaafde mensen zijn zelden grappig.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:23 schreef Mr.K het volgende:
Maargoed, stel dat het gemiddelde verschil tussen blank en zwart 10 punten is, wat voor implicaties zou dat volgens jou moeten hebben. Maakt het wat uit?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_habilisquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:05 schreef SeventhWave het volgende:
Maar dit zou het verschil tussen rassen niet laten verdwijnen.
wat kleine vragen:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:05 schreef SeventhWave het volgende:
Als rechtse overheid zorg je dat slimme negers meer kinderen krijgen dan domme negers, en dan lost het probleem zich vanzelf op.
Er klopt iets niet. Als de onderkant stijgt, en de meeste negers zitten in de onderkant, dan zou het verschil kleiner moeten worden.quote:Flynn effect is de stijging van het IQ met grofweg 15 punten aan de onderkant van de distributie. Domme mensen zijn dus slimmer geworden, slimme mensen zijn even slim gebleven. Er kunnen een aantal oorzaken voor genoemd worden, maar men denkt aan betere voeding, en de aanpak van analfabetisme. De negers in de VS hebben ook geprofiteerd van het Flynn effect, want het verschil van 15 punten bestaat al sinds de eerste metingen. Maar het is maar net de vraag of de bevolking daadwerkelijk slimmer is geworden, of dat meer mensen de basis vaardigheden hebben die nodig zijn om een IQ test te maken, voornamelijk lezen en rekenen.
Je probeert de bevolking slimmer te krijgen of iig iedereen kansen te bieden. Prima idee, maar dan hebben discussies over blank of zwart toch geen enkel nut. De maatregelen moeten dan voor alle mensen gelden en niet voor 1 ras. In feite worden er 2 constructies verzonnen, IQ en ras. IQ kan een aantal dingen voorspellen, dus daar kan ik inkomen. Maar verschillen tussen rassen zijn op vrijwel alle gebieden kleiner dan verschillen binnen rassen. Dus daar kun je volgens mij gewoon weinig mee.quote:Als rechtse overheid zorg je dat slimme negers meer kinderen krijgen dan domme negers, en dan lost het probleem zich vanzelf op. Als centristische overheid zorg je dat er de optie is voor domme kinderen om naar een vak school te gaan en zodoende nuttige vaardigheden te leren en andere opties om domme mensen te helpen. Als linkse overheid schaf je de vak scholen af en creer je het vmbo, en pomp je onnodig veel geld in een falend systeem.
Maar je kan als overheid ook IQ verhogende dingen promoten, zoals borstvoeding geven en het wekelijks eten van vis. Maar dit zou het verschil tussen rassen niet laten verdwijnen.
Vrij simpel, je schaft de bijstand af, je geeft mensen alleen een uitkering als ze geen kinderen hebben, je steriliseert de domste 5 tot 10% van de bevolking, je geeft de slimste mensen een bonus als ze kinderen krijgen, en zo zijn er nog tal van andere mogelijkheden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:37 schreef attila_de_hun het volgende:
wat kleine vragen:
Hoe gaat een rechtse regering ervoor zorgen dat slimme negers meer kinderen krijgen dan domme negers?
Dat klopt ja, maar er kunnen meer factoren meespelen. Het zou interessant zijn om een studie uit 2008 te zien en of het verschil nog steeds 15 punten is. Door het politieke klimaat is het systematisch testen van IQ niet echt populair.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:00 schreef Mr.K het volgende:
Er klopt iets niet. Als de onderkant stijgt, en de meeste negers zitten in de onderkant, dan zou het verschil kleiner moeten worden.
Stel dat je 100 kinderen laat hardlopen voor geld, 50 negers verdienen zodoende 100 euro, en de blanke kinderen 90 euro. Vervolgens stel je dat het inkomen van invloed is op iemand's hard lopen, dus je corrigeert de hardloop tijden met het inkomen van de kinderen. Het resultaat: Blanke kinderen rennen even snel als zwarte kinderen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:00 schreef Mr.K het volgende:
Een flinke tijd geleden heb ik een onderzoek gelezen waaruit bleek dat verschillen tussen ras wegvielen als je de cijfers controleerde voor voeding, opleiding en sociaal-economische omstandigheden. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik heb de indruk dat er nog niet echt consensus is over dit onderwerp, dus ben sceptisch.
Met ras kan je inderdaad vrij weinig. Het grote probleem met links is dat ze stellen dat de rassen gelijk zijn, en dan willen ze alle verschillen dan op de sociale fiets gaan 'fixen'. Met het huidige klimaat denk ik dat er geen ruimte is voor rechtse oplossingen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:00 schreef Mr.K het volgende:
Je probeert de bevolking slimmer te krijgen of iig iedereen kansen te bieden. Prima idee, maar dan hebben discussies over blank of zwart toch geen enkel nut. De maatregelen moeten dan voor alle mensen gelden en niet voor 1 ras. In feite worden er 2 constructies verzonnen, IQ en ras. IQ kan een aantal dingen voorspellen, dus daar kan ik inkomen. Maar verschillen tussen rassen zijn op vrijwel alle gebieden kleiner dan verschillen binnen rassen. Dus daar kun je volgens mij gewoon weinig mee.
Het gekke is, dat ik jouw rechtse ideeën juist extreem links vind. Ik identificeer rechts juist met economische vrijheid en weinig staatsbemoeienis. Sterilisatie vind ik daar niet echt bij passen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:25 schreef SeventhWave het volgende:
Met ras kan je inderdaad vrij weinig. Het grote probleem met links is dat ze stellen dat de rassen gelijk zijn, en dan willen ze alle verschillen dan op de sociale fiets gaan 'fixen'. Met het huidige klimaat denk ik dat er geen ruimte is voor rechtse oplossingen.
In mijn optiek heb je linkse en rechtse visies, en rechts and links beleid. Mijn denkbeelden zijn redelijk rechts, in de onmaakbaarheid van het individu, dat grote overheiden zuigen, en dat goed en slecht gedefinieerd kunnen worden. Maar de voorbeelden die ik gaf zijn in principe doenlijk met een kleine overheid, doodstraf voor zware criminelen, de meest achterlijke mensen preventief steriliseren, mensen met wenselijke eigenschappen een bonus geven, gratis abortus, alleen een uitkering als je geen kinderen hebt, en zo zijn er een groot aantal kleine ingrepen die de boel kunnen bijsturen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:23 schreef Mr.K het volgende:
Het gekke is, dat ik jouw rechtse ideeën juist extreem links vind. Ik identificeer rechts juist met economische vrijheid en weinig staatsbemoeienis. Sterilisatie vind ik daar niet echt bij passen.
Als je stelt dat domme mensen weinig kansen hebben, en daarom voortplanting wil ontmoedigen, dan bescherm je in feite de (toekomstig) zwakkeren, wat eigenlijk links is. Ook je voorstel om het onderwijs te verbeteren, om domme mensen te helpen, zou je links kunnen noemen, omdat je dan opkomt voor de zwakkeren.
Maar je bent nogal anti-links volgens mij, dus ik vraag me af hoe jij dit ziet, wat je onder links en rechts verstaat.
Eigenlijk vond je eugenetica, rassenleer en het idee van de übermensch ook wel een redelijk idee?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 01:37 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
In mijn optiek heb je linkse en rechtse visies, en rechts and links beleid. Mijn denkbeelden zijn redelijk rechts, in de onmaakbaarheid van het individu, dat grote overheiden zuigen, en dat goed en slecht gedefinieerd kunnen worden. Maar de voorbeelden die ik gaf zijn in principe doenlijk met een kleine overheid, doodstraf voor zware criminelen, de meest achterlijke mensen preventief steriliseren, mensen met wenselijke eigenschappen een bonus geven, gratis abortus, alleen een uitkering als je geen kinderen hebt, en zo zijn er een groot aantal kleine ingrepen die de boel kunnen bijsturen.
Of dit extreem is is een kwestie van perspectief, ik vind de 10 jaar gedwongen scholing van kinderen redelijk extreem, en iemand slechts 6 jaar cel geven voor een moord of 6 maanden voor zware mishandeling vind ik ook extreem. Er is duidelijk een soort van linkse paniek cultuur waar redelijk verstandige rechtse voorstellen zoals de doodstraf als 'vreselijk' worden ervaren.
Jij bent grappig.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:17 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Psychometrie is een belangrijke tak. Zo zal je in de Nederlandse universiteiten niet leren dat Negers in Afrika een gemiddeld IQ tussen de 70 en 80 hebben, en voor onderzoeken in Nederland blijft de subsidie kraan dicht. Als een onderzoeker bij toeval wat subsidie krijgt voor een intelligentie onderzoek mag er niet gesuggereerd worden dat er genetische verbanden kunnen zijn, want dan ben je je baan en subsidie kwijt.
Psychologie is redelijk belangrijk, maar komt in linkse kringen neer op een beetje babbelen over je problemen voor 100 euro per uur, hetgeen door de verzekering betaald wordt, en de linkse wetenschappelijke stempel van goedkeuring heeft.
Economie is ook een sociale wetenschap, de huidige recessie is een goed voorbeeld dat de politiek geen flauw benul heeft over oorzaak en gevolg. Dat de sterkte van de economie een kwestie van 'vertrouwen' is is misschien de leukste linkse uitvinding ooit, blijkbaar kan je met propaganda alleen de economie stimuleren, hetgeen niet verbazing wekkend links goed in de oren klinkt.
Pedagogiek is een belangrijke tak, waar een hoop geherkauw plaats vind. Scholing heeft geen invloed op intelligentie, maar om de een of andere reden denkt de meerderheid van de bevolking dat dit wel zo is, en niemand in de wetenschappelijke kringen die dit durft aan te kaarten, want dan ben je je baan en subsidie kwijt.
De sociaal wetenschappelijke tak van de Nederlandse universiteiten zijn zonder twijfel een links bolwerk, waar linkse pseudo-wetenschap bedreven wordt, gesubsidieerd met belasting geld, waar geen noemenswaardige resultaten of prestaties voor verwacht worden.
Inderdaad, hij zou in BNW niet misstaanquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 07:54 schreef ethiraseth het volgende:
SeventhWave is echt zo full of shit. Hij spuit hier zijn achterlijke ubermensch-ideeen maar raak maar kan echt niks onderbouwen met cijfers van gerespecteerde wetenschappers. Maar dat heeft hij mooi verklaard, want "de linkse academische wereld" werkt onderzoek wat echt werkelijk waar zijn gelijk zal aantonen tegen.
Om zulke ingrijpende maatregelen te nemen als regering zijnde heb je, lijkt me, juist een erg grote overheid nodig. Je zult heel wat repressiemiddelen moeten inzetten, om maar wat te noemen. De vraag is ook maar of je een middenklasse achter je kunt krijgen, die je regime legitimeert.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 01:37 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
In mijn optiek heb je linkse en rechtse visies, en rechts and links beleid. Mijn denkbeelden zijn redelijk rechts, in de onmaakbaarheid van het individu, dat grote overheiden zuigen, en dat goed en slecht gedefinieerd kunnen worden. Maar de voorbeelden die ik gaf zijn in principe doenlijk met een kleine overheid, doodstraf voor zware criminelen, de meest achterlijke mensen preventief steriliseren, mensen met wenselijke eigenschappen een bonus geven, gratis abortus, alleen een uitkering als je geen kinderen hebt, en zo zijn er een groot aantal kleine ingrepen die de boel kunnen bijsturen.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 07:54 schreef ethiraseth het volgende:
SeventhWave is echt zo full of shit. Hij spuit hier zijn achterlijke ubermensch-ideeen maar raak maar kan echt niks onderbouwen met cijfers van gerespecteerde wetenschappers. Maar dat heeft hij mooi verklaard, want "de linkse academische wereld" werkt onderzoek wat echt werkelijk waar zijn gelijk zal aantonen tegen.
Inderdaad, en dan komen futiliteiten als mensenrechten ook nog om de hoek kijken. Ubermenschen hebben het maar zwaarquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Om zulke ingrijpende maatregelen te nemen als regering zijnde heb je, lijkt me, juist een erg grote overheid nodig. Je zult heel wat repressiemiddelen moeten inzetten, om maar wat te noemen. De vraag is ook maar of je een middenklasse achter je kunt krijgen, die je regime legitimeert.
Het komt mij voor als niet realistisch in praktische zin, los nog van allerlei demarcatieproblemen.
Beleid wordt natuurlijk niet allen op landelijke niveau gemaakt. Op dat punt is het wat kortzichtig om enkel de landelijke politiek te beschouwen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:25 schreef RvLaak het volgende:
Wat mij vaak opvalt bij de rechts-georiënteerde mensen, is de slachtofferrol die ze vaak aannemen. Links heeft immers het land verkloot en verraden. Dat, terwijl er maar 12 kabinetten zonder de VVD en 2 kabinetten zonder het CDA (of voorlopers) zijn geweest sinds 1945. Er zijn in totaal 27 kabinetten geweest sindsdien. De VVD, en vooral het CDA, hebben dus de meeste macht gehad en alle zaken beslist, of mee beslist.
Ik zeg alle zaken, aangezien de enige 2 kabinetten zonder het CDA (of voorloper) Paars 1 & 2 waren. En zoals we weten, had de VVD daar een grote rol in.
Maar, laten we maar volhouden dat links de oorzaak van alle ellende is.
Bron: Wikipedia
Wat wil je er dan bijhalen? Duitsland? Amerika? Engeland?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Beleid wordt natuurlijk niet allen op landelijke niveau gemaakt. Op dat punt is het wat kortzichtig om enkel de landelijke politiek te beschouwen.
De provincies en gemeentebesturen, bedoelde ik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat wil je er dan bijhalen? Duitsland? Amerika? Engeland?
Is goed, Duitsland weet ik weinig van af, maar is van oudsher geen sociaal georiënteerd land. Engeland: om Labour nou links te noemen, vind ik wel heel ver gaan. Amerika: daar heb je de keuze uit Rechts en Rechtser.
De rest van de wereld is volledig irrelevant voor de politieke beslissingsvorming van NL. Met een paar incidenten als uitzondering (bijv. de kernproeven op Mururoa door Frankrijk)
Volgen, voor zover ik het weet, doorgaans de landelijke politiek. Mocht dat niet zo zijn, zou ik daar graag cijfers van zien.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De provincies en gemeentebesturen, bedoelde ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |