Nadat je voorwiel het wegdek raakt kun je niet motor echt niet ineens in een bocht manouvreren hoor.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:02 schreef AlligatorNL het volgende:
Er is al meerdere keren door de getuige/TS verklaard dat de motorrijder zijn wheelie al had beëindigd toen het ongeluk plaatsvond. Oftewel, de automobilist is zo goed als volledig schuldig (of hij heeft de snelheid van de motor verkeerd ingeschat maar ze zeggen niet voor niets; bij twijfel niet doen) omdat hij een inhaalmanoeuvre maakte terwijl er een tegenligger aankwam. Als het dan een nette getrouwde vader van twee kinderen is geweest, was hij net zo goed schuldig en de motorrijder niet.
Dan moet je van het caliber Valentino Rossi zijn, wil je dat lukken, ik geloof ook niet echt dat de wheelie stopte bij de 50, verdubbel die snelheid maar minstens.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Nadat je voorwiel het wegdek raakt kun je niet motor echt niet ineens in een bocht manouvreren hoor.
Daarbij is dit een industrieterein waar je 50 mag, je gaat mij niet vertellen dat die vent op 50 zat na zijn wheelie.
Het is gewoon een lompe boer die even iets langer na had moeten denken voor hij die wheelie begon.
Als die astra werkelijk aan het inhalen was, is er dus al verkeer op die baan en moet je gewoon normaal doen.
Hij had het ongeluk wellicht kunnen voorkomen, maar dat maakt hem niet direct de veroorzaker van het ongeluk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:41 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hij had het ongeluk kunnen voorkomen door op te letten i.p.v. te patsen. En ja, die andere knakker is ook een sukkel, het zijn gewoon alle 2 sukkels
Als die gast zonder rijbewijs gewoon NIET in z'n auto was gestapt was er ook niks gebeurd. Aanklagen dat petje en nooit weer laten rijden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Nadat je voorwiel het wegdek raakt kun je niet motor echt niet ineens in een bocht manouvreren hoor.
Daarbij is dit een industrieterein waar je 50 mag, je gaat mij niet vertellen dat die vent op 50 zat na zijn wheelie.
Het is gewoon een lompe boer die even iets langer na had moeten denken voor hij die wheelie begon.
Als die astra werkelijk aan het inhalen was, is er dus al verkeer op die baan en moet je gewoon normaal doen.
Als die huisvader in z'n megane station zo'n inhaalmanoevre gemaakt had, ja.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:44 schreef GizartFRL het volgende:
Stel:
De auto was een Megane Station geweest en de bestuurder een huisvader op vakantie met vrouw en kids.
Motorrijder leeft nog, maar de vader overlijdt.
Zou isdatzo dan de motorrijder ook zo verdedigen?
Sommige mensen die in dit topic hebben gepost hebben, hebben een mening tegenover motorrijders, omdat ze zelf geen motor rijden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als die huisvader in z'n megane station zo'n inhaalmanoevre gemaakt had, ja.
Overigens zal het best zo zijn dat die motorrijder te snel reed, en die wheelie was waarschijnlijk op een dom moment. Sure. Maar als die motorrijder zo afgebrand wordt en men zegt dat hij het verdiend had dan wil ik best wat tegengas geven.
Ik rij geen motor, maar stoor me nooit aan hun. Ze hebben 9 v/d 10 keer wel door dat ze de zwakkere schakel in het verkeer zijn. Aan deze tokkiemafkezen erger ik me meer altijd bumperkleven, muziek aso hard aan, piepende bandjes, inhalen wanneer het net (niet) kan etc etc.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:29 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Sommige mensen die in dit topic hebben gepost hebben, hebben een mening tegenover motorrijders, omdat ze zelf geen motor rijden.
Zelf rij ik ook motor, en zowel de motorrijder als de opel-dude pleit ik niet vrij.
Het is allemaal als, als, als.....Het is gebeurd, die gozer haal je er niet meer mee terug.
Natuurlijk is die Astra rijder de grootste pikomhoog.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:29 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Sommige mensen die in dit topic hebben gepost hebben, hebben een mening tegenover motorrijders, omdat ze zelf geen motor rijden.
Zelf rij ik ook motor, en zowel de motorrijder als de opel-dude pleit ik niet vrij.
Het is allemaal als, als, als.....Het is gebeurd, die gozer haal je er niet meer mee terug.
Wheely was al voorbij.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:39 schreef _Led_ het volgende:
Dus als ik het goed begrijp reed de motorrijder op z'n achterwiel,
en dan stel je dat die auto hem kapotgereden heeft ?
Mij dunkt dat hij zichzelf kapotgereden heeft.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:39 schreef _Led_ het volgende:
Had de motorrijder een helm op ?
In het filmpje wordt gezegd van niet.
Dus zonder helm een wheelie maken... Niet bijster slim.
1. Ik rijd zelf ook motor. Als de snelheid MAX. 50 en die van de auto ook, kom je dus op iets afrijden met 100 kmh. dat ontwijk je niet meer. Ongeacht een wheely of niet.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:48 schreef TallMan het volgende:
Overigens nergens genoemd, maar hoe hard reed meneer de motorrijder op dat moment?
Het argument 'de wheelie was over op het moment van het ongeluk' slaat natuurlijk ook helemaal nergens op. Als hij die niet was begonnen was
1. eerder ingrijpen (remmen/uitwijken) mogelijk van de motorrijder zelf.
2. de snelheid van de motorrijder waarschijnlijk lager geweest.
De automobilist had ook mogen kijken en de motorrijder aan zien komen. Maarja, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is de naderingssnelheid van een motor tijdens een wheelie te schatten. De fout is dan, als je het niet zeker weet, dan moet je niet inhalen.
Jij weet bent er dus blijkelijk nog nooit geweest. Die straat (doodlopend) is een gedoogde verzamel plaats voor deze activiteit. Doorgaans wordt er niet snel gereden, nog stunts uitgehaald.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:52 schreef _Michiel_ het volgende:
Alleen al door aanwezig te zijn op zo'n Vogelaar/kansjongeren-hangplek ben je fout bezig. Je weet dat mensen daar zijn om de straat te gebruiken voor dingen die niet mogen, en gevaarlijk zijn.
bij je theorie leer je dat je geen wheelie mag maken..quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:49 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Klopt, op het moment dat je stoer gaat doen, verwacht je een spookrijder, dat leer je bij je theorie.
Durf ik niet te zeggen. Uit eigen ervaring, denk 70 ongeveer. Gezien de afstand vanaf begin punt tot het wiel weer aan de grond.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:56 schreef TallMan het volgende:
Maar was was nou de snelheid van die motor?
Kun je voor de noobs even de straat vermelden, kunnen ze op google maps zelf beoordelen wat ze van die straat vinden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:55 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Jij weet bent er dus blijkelijk nog nooit geweest. Die straat (doodlopend) is een gedoogde verzamel plaats voor deze activiteit. Doorgaans wordt er niet snel gereden, nog stunts uitgehaald.
1. ik rijd ook motor.. als je harder rijdt na een wheelie oid dan is je reactie vermogen echt wel minder dan wanneer je dat niet doet. Dat betekend dus een snellere rem-reactie, daardoor een kortere rem-weg, daardoor een mindere impact, daardoor een grotere overlevingskans.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:54 schreef DeHangui het volgende:
[..]
1. Ik rijd zelf ook motor. Als de snelheid MAX. 50 en die van de auto ook, kom je dus op iets afrijden met 100 kmh. dat ontwijk je niet meer. Ongeacht een wheely of niet.
2. eens.
Een automobilist zonder rijbewijs (met drank op) heeft niets te zoeken op de weg. Die auto had daar dus NOOIT mogen zijn. Bij een inhaal manouvre ben je al helemaal schuldig, lijkt mij.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=junokade&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.935848,8.448486&ie=UTF8&t=h&z=16&iwloc=Aquote:Op maandag 3 augustus 2009 09:59 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Kun je voor de noobs even de straat vermelden, kunnen ze op google maps zelf beoordelen wat ze van die straat vinden.
Op het MF stond trouwens ook een stukje nav het ongeluk, ook hoe enkele forummers die jongen hebben moeten identificeren bij het mortuarium, brrrrrr..........dat lijkt me een dubbele traumatische ervaring.....
Hangt er vanaf, was er een doorgetrokken streep ?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:08 schreef jack4ya het volgende:
Wie er (het meest) foutzat?
Degene die zich op de verkeerde rijbaan bevindt.
Zo moeilijk is dit toch niet, mensen?
Er is al jaren een samenscholingsverbod in Leeuwarden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:55 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Jij weet bent er dus blijkelijk nog nooit geweest. Die straat (doodlopend) is een gedoogde verzamel plaats voor deze activiteit. Doorgaans wordt er niet snel gereden, nog stunts uitgehaald.
quote:
Het is aan aangezezen plek, politie houd regelmatig controle.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:23 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Er is al jaren een samenscholingsverbod in Leeuwarden.
Automeetings zijn daarom dus verboden.
Straf bij deelname aan samenscholing: gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden of geldboete van tweede categorie (minstens ¤370,-, maximaal ¤3700,-).
Ok, dat is misschien een beetje overdrevenMaar mijn punt is gemaakt. Je bent met iets bezig wat niet mag.
bron1
bron2
quote:
Hij is al aangehouden en zit nog vast.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:31 schreef Mikkie het volgende:
Ik mag hopen dat je de naam hebt doorgegeven aan de politie.
Dat kan alleen als er een vergunning is verkregen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:28 schreef DeHangui het volgende:
[..]
Het is aan aangezezen plek, politie houd regelmatig controle.
Inhalen mag idd als het een onderbroken/geen streep is MITS er ruimte is en MITS het overzichtelijk is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, was er een doorgetrokken streep ?
Anders is inhalen niet verboden, en als de andere partij veel te hard reed kan de inschatting daarom verkeerd zijn uitgevallen.
Drank in het spel (als dat al zo zou zijn) is natuurlijk wel uit den boze net zoals zonder rijbewijs rijden, maar dat is een wheelie en te hard rijden ook.
tot het een bekende van je is, respectloze lulquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:38 schreef bleiblei het volgende:
Ach, dit is een mooi staaltje Darwin Award winning.
Twee domme johnny's die allebei hartstikke fout zaten en allebei flink op de blaren mogen gaan zitten.
Al komt de één er wat genadiger van af dan de ander.
Ik kan voor beiden niet echt medelijden/sympathie opwekken.
En dat is het niet. Gelukkig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:40 schreef DeHangui het volgende:
[..]
tot het een bekende van je is, respectloze lul
Ik heb geen vrienden/bekenden die dronken achter het stuur gaan zitten, wheelies maken op een motor, 's avonds naar hangplekken gaan. Vreemd he?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:40 schreef DeHangui het volgende:
[..]
tot het een bekende van je is, respectloze lul
Volgens paint eerder in topic begon de opel met inhalen NA de bocht. Nog niet goed te noemen. Maar ook als het al in de bocht was was een motorrijder die met de genoemde schatting van 70 per uur de bocht in wil daarmee ook fout bezig. Ervan uitgaande dat de motorrijder niet met 70 de bocht in wilde duiken kunnen we dan weer zeggen dat het ongeluk niet in de bocht is gebeurd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:28 schreef IJsblock het volgende:
Ziet er niet uit als een overdreven drukke danwel gevaarlijke straat, de situatie met die bocht die jij beschreef is imo duidelijk, inhalen in een onoverzichtelijke bocht door die Astra was totaal onverantwoord.
Overigens ook apart dan dat van de 100 genoemde getuigen er geen een is die die imbeciel heeft tegengehouden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:40 schreef jack4ya het volgende:
En trouwens? Schuldvraag of niet...
Welke imbeciel vind het goed dat men vlucht na een ongeluk?
Laat staan als het een dodelijk ongeluk betreft?
Ik verbaas me echt dat mensen hier zo makkelijk over denken.![]()
Compleet gebrek aan respect.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |