abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:27:40 #201
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_71974989
quote:
Van Tornhout naar Cyprus
Dieter van Tornhout

Roda JC en Enosis Neon Paralimni zijn het eens over een overgang van spits Dieter van Tornhout. Dat bevestigt directeur Martin van Geel. De 24-jarige Belg kreeg eerder al te horen dat hij mocht vertrekken bij de Kerkraadse club.

De clubs zijn eruit maar de speler moet zelf nog wel rondkomen met de Cypriotische club. De Belg kwam drie jaar geleden over van Sparta en kampte afgelopen seizoen met een langdurige knieblessure. Met de komst van Mads Junker en Morten Skoubo is Van Tornhout op een zijspoor beland. Enosis Neon Paralimni is een Cypriotische middenmoter en eindigde vorig seizoen op de 10e plaats. Van Tornhout staat positief tegenover een vertrek uit Kerkrade.

Ook Jan-Paul Saeijs, Harry Gommans, Jeanvion Yulu-Matondo en Jamaïque Vandamme mogen vertrekken, maar voor hen hebben zich nog geen clubs bij Roda gemeld.
Bron: l1.nl
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:34:39 #202
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71975146
Mooi. Saeijs mag van mij trouwens wel blijven aangezien we als hij vertrekt eigenlijk geen centrale verdedigers meer achter de hand hebben, al kun je natuurlijk altijd nog schuiven met De Fauw. Afgezien daarvan vind ik Saeijs een prima centrale verdediger, die alleen de pech had dat Atteveld hem ineens als rechtsback ging inzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Plato1980 op 18-08-2009 11:40:05 ]
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_71975257
Mijn gedachten precies over Saeijs. Stel een Addo of Kah zijn geblesseerd of hebben een schorsing, dan kun je een Saeijs nog wel eens hard nodig hebben.

Nu maar hopen dat Van Tornhout ook daadwerkelijk vertrekt, dan is er weer een klein beetje geld. Niet dat daarvoor meteen een nieuwe spelers voor aangekocht kan worden, want hij zal echt niet veel opbrengen.
pi_71978408
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:14 schreef DarkShine het volgende:
Heb geen LD/DDL login meer maar deze stonden gewoon op de frontpage van ze
zal ik t dan maar doen
quote:
Cypriotische club wil Van Tornhout
door Rob Sporken

INTERESSE Spits mag vertrekken uit Kerkrade

VOETBAL – Enosis Neon Paralimni is met Roda JC in onderhandeling over een transfer van Dieter van Tornhout. De 24-jarige spits mag vertrekken uit Kerkrade, waar hij niet kan rekenen op een basisplaats.

De Cypriotische middenmoter, die vorig seizoen eindigde als tiende, meldde zich zondag bij Roda.

Gisteren werd het contact via de mail bevestigd. „De club wil Dieter graag van ons overnemen en ook Dieter zelf staat er positief tegenover”, aldus directeur Martin van Geel. Als er daadwerkelijk sprake is van serieuze interesse lijkt niets een overgang in de weg te zullen staan. Van Tornhout weet dat hij na het aantrekken van Mads Junker en Morten Skoubo in de pikorde enkele plaatsen is gezakt. Bovendien heeft hij te horen gekregen dat voor hem geen toekomst in Kerkrade is weggelegd.

De Belg kwam in de zomer van 2006 over van Sparta. In drie jaar Roda kwam hij tot slechts vier competitietreffers, al miste hij een groot deel van het vorige seizoen wegens een zware knieblessure. Tijdens de winterstop van het seizoen 2007/2008 ketste een overgang naar Fortuna Düsseldorf op het laatste moment af. De Duitsers wilden de aanvaller huren, terwijl Roda alleen geïnteresseerd was in een verkoop.

Roda test momenteel de jongere broer van Arnaud Sutchuin. Om beiden uit elkaar te houden draagt de Roda-middenvelder de voetbalnaam Djoum A en wordt zijn jongere broer ook wel Djoum B genoemd.

De 17-jarige jeugdspeler doorliep zijn opleiding bij Excelsior Moeskroen. „We kijken deze week of hij bij ons blijft”, aldus Van Geel. „Hij is eenzelfde type speler als Arnaud, misschien iets verdedigender ingesteld. Zouden we besluiten met hem verder te gaan, dan gaat hij bij de A-jeugd spelen. Een contract zit er nu nog niet in. Dan moeten we namelijk een opleidingsvergoeding betalen. Voordat we dat doen willen we hem langer aan het werk zien.”
pi_71980693
Wanneer begint de A-competitie eigenlijk weer? Ben benieuwd of ze op het hoogste niveau ook mee kunnen draaien.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:16:24 #206
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_71989294
quote:
Eerste prijs(je) van het seizoen is binnen!

dinsdag, 18 augustus 2009

Afgelopen zaterdag heeft onze zeer gewaardeerde huis DJ Ad van het Gat een respectabele 2e plaats behaald op het open Limburgs kampioenschap frikandellen eten te Hoensbroek. In een uur wist hij niet minder dan 13,4 frikandel te verwerken in zijn gulzige maag! Bij deze dan ook van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat Ad! Indien u hem zelf wenst te feliciteren deze mogelijkheid is er aanstaande zondag een half uur voor de wedstrijd tegen Feyenoord in de KickOff. Ad van het Gat zal hier een foto- en signeersessie houden voor de liefhebbers!
Ghehehe, tegenvallende prestatie van Ad. In de middag kreeg ik nog een uitnodiging of ik ook mee deed, maar had geen zin om te kotsen en had me maar vriendelijk bedankt. Later op de avond kwam ik hem in Heerlen tegen, natuurlijk trots op zijn beker, maar het meest beschamende is toch wel dat hij van een vrouw verloren heeft die misschien net de helft minder Ad was. Ghehehe.

Tevenns is deze prestatie ook te danken aan RD4, die hem zo goed als hij kon gesupporterd heeft . Hij was diegene die ook met Ad het feestje mee aan het vieren was. Over de details kan hij meer vertellen
Forza Roda
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:44:08 #207
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_71992276
Euh correctie Robjuhh! Die dame in kwestie heeft van Ad verloren!
pi_72001271
Dat verhaal hoorde ik ook, Ad zou maar 1 grote hap meer hebben gegeten als de vrouw.
Maar toch, 13,4 frikandellen in een uur! Moeten maar eens flink gaan oefenen!
pi_72003667
gelukkig hebben we de foto's nog
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:52:52 #210
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_72003908
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:16 schreef Robjuhhh het volgende:

[..]

Ghehehe, tegenvallende prestatie van Ad. In de middag kreeg ik nog een uitnodiging of ik ook mee deed, maar had geen zin om te kotsen en had me maar vriendelijk bedankt. Later op de avond kwam ik hem in Heerlen tegen, natuurlijk trots op zijn beker, maar het meest beschamende is toch wel dat hij van een vrouw verloren heeft die misschien net de helft minder Ad was. Ghehehe.

Tevenns is deze prestatie ook te danken aan RD4, die hem zo goed als hij kon gesupporterd heeft . Hij was diegene die ook met Ad het feestje mee aan het vieren was. Over de details kan hij meer vertellen
Was jij niet meer van de scherpe frikandel speciaal?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:53:36 #211
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_72003937
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:43 schreef planethugo het volgende:
gelukkig hebben we de foto's nog
Hij had het hier jaren geleden al over, het is dus eigenlijk een soort droom die uitkomt .
pi_72003996
Hilarisch, vooral die van de wcpot. Hoeveel frikandellen had de winnaar nu op?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:51:29 #213
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_72007249
14 hele, Ad heeft het in de laatste 5 minuten laten lopen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:39:32 #214
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_72008684
quote:
Grieken hebben 'tonnen' over voor Dieter

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_72008853
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:39 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ach volgens iemand op rodajcfans zou hij 200.000 ton opbrengen dus ik kijk nergens meer van op
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:47:52 #216
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_72008904
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Jammer dat Fortuna er al een spits bij heeft. Anders konden we hem daar allicht nog dumpen.

En spreek je het nu uit als skoebo of gewoon skoubo..
Geloof het of niet, maar de uitspraak is echt Skooboe (vraag me niet waarom)
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:53:24 #217
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_72009098
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:45 schreef NoMercy285 het volgende:

[..]

Ach volgens iemand op rodajcfans zou hij 200.000 ton opbrengen dus ik kijk nergens meer van op
Vandaar ook dat sarcasme.
Planning:
-
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:07:48 #218
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_72009498
Zelfs 200.000 euro vind ik voor Dieter een uitstekende opbrengst, als je daar ook nog zijn salaris voor de komende jaren bij optelt hebben we 500.000 euro of zo verdiend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Plato1980 op 19-08-2009 16:13:18 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 16:12:25 #219
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_72012861
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:47 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar de uitspraak is echt Skooboe (vraag me niet waarom)
Nou, 't is iig duidelijk. En Sutchuin heet voortaan dus Djoum... (spreek uit als Djoem)
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_72014536
quote:
Van Tornhout in de wachtkamer
door onze verslaggever

TRANSFER Clubs bereiken akkoord

VOETBAL – Roda JC en Enosis Neon Paralimni hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Dieter van Tornhout. Of het tot een overgang komt ligt aan de speler zelf. „Ik heb nog niet met de club gesproken en wacht gewoon af”, aldus Van Tornhout. „Meer valt er op dit moment niet over te zeggen.” De speler zal naar verwachting deze week naar Cyprus reizen om met de club te onderhandelen.

Huub Narinx en Roda JC gaan per 1 september definitief uit elkaar.

Het vertrek van de algemeen directeur komt niet als een verrassing.

verrassing.

Narinx zat al sinds begin april thuis, nadat hij tijdens het fusieproces in conflict was geraakt met de Raad van Commissarissen van de club.

Het was de afgelopen periode duidelijk dat de directeur, die 3,5 jaar voor Roda werkte, niet meer terug zou keren op zijn post. Het was alleen nog wachten op het moment waarop beide partijen overeenstemming bereikten over de contractontbinding. Martin van Geel heeft de taken van Narinx overgenomen en fungeert nu als directeur (met algemene én technische zaken in zijn portefeuille). Er zal dan ook geen vervanger voor Narinx worden aangetrokken.
pi_72037370
quote:
Sekou Cissé aast op weddenschap
door Rob Sporken

DUEL ‘Als Kah gaat schoppen, heeft hij me niet gewoon kunnen stoppen’

Uitgerekend in het meest rampzalige eredivisieseizoen van Roda JC plaatste Sekou Cissé zichzelf na een opmerkelijke eindspurt in de etalage. De beloning van zijn ijzersterke optredens in de laatste maanden van het seizoen kwam in de vorm van de zo vurig gewenste transfer naar Feyenoord.

Sekou Cissé schudt komende zondag voor de aftrap van Feyenoord-Roda JC de handen van een groot aantal spelers met wie hij een jaar lang een onaangename reis maakte door de hel. Ervan uitgaande natuurlijk dat de Ivoriaanse spierbundel fit genoeg is om te starten. Tegen Heracles viel hij afgelopen zondag na een half uur geblesseerd uit na een trap tegen zijn knie. Later die dag floepte een sms’je binnen van Pa-Modou Kah. Zijn voormalige ploeggenoot van Roda informeerde, met het oog op het onderlinge duel, naar de ernst van de blessure. „Het is niet ernstig, ik kan zondag gewoon spelen”, aldus Cissé. „Ik denk dat Pa bang voor me is. Hij heeft al geroepen me te gaan schoppen.

Een goed teken, want als hij me gaat schoppen betekent het dat hij me niet gewoon kan afstoppen.

Het motiveert me alleen maar.”

Het vooruitzicht op het treffen tegen zijn oude club maakt bij de 24-jarige aanvaller speciale gevoelens los. Niet alleen omdat hij vijf seizoenen acteerde in Kerkrade, ook vanwege een weddenschap die hij heeft afgesloten met Kah en Arnaud Arnaud Sutchuin. Over de inzet wil hij niets kwijt, maar het is duidelijk dat de Roda-spelers Cissé iets schuldig zijn als Feyenoord er zondag in slaagt revanche te nemen voor de nederlaag op de slotdag van de vorige competitie (2-3). In die gedenkwaardige wedstrijd was Cissé onhoudbaar en ontsnapte Roda op het laatste moment aan directe degradatie om zich vervolgens via een nog absurder verlopen nacompetitie alsnog veilig te spelen. De Afrikaanse smaakmaker miste de gedenkwaardige finale in Leeuwarden, omdat hij zich toen had moeten melden bij de nationale ploeg. „Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Roda het bij Cambuur zou redden. Als je het toch in zo’n duel moet doen zonder zeven basisspelers…” Terwijl de Roda-selectie feestend de zomerstop instapte, groeide de onduidelijkheid over Cissé’s toekomst.

Zichzelf noemende zaakwaarnemers/spelersmakelaars/ raadgevers/vrienden slingerden tal van berichten richting de media die stilaan repten van een soap.

Dat de pijlsnelle en oersterke Ivoriaan Roda zou gaan verlaten was zeker, de vraag was alleen wie zijn nieuwe werkgever zou worden. De ene keer sloeg de weegschaal door richting Twente, dan weer naar Feyenoord. „Het was best lastig. Ik zat in Ivoorkust en hoorde wat er allemaal gezegd en geschreven werd. Sommigen mensen gaven aan mijn manager te zijn, terwijl dat niet het geval was. Daardoor kreeg je een stroom aan geruchten.

Ik heb geprobeerd me daarvan af te sluiten en heb nooit getwijfeld dat het goed zou komen. Ik had veel contact met trainer Mario Been en hoorde uit eerste bron hoe het ervoor stond.”

En dus werd het toch Feyenoord, zijn eerste keuze. In Rotterdam is Cissé in een andere wereld beland.

Feyenoord is in alles enkele maatjes groter dan Roda JC. „Elke club heeft ambities. Bij Roda was dat altijd een plek bij de eerste negen, hier moet je meedoen om het kampioenschap.

Dat merk je aan alles.”

Na een compleet mislukt jaar eist Het Legioen prestaties waarmee de hondstrouwe fans zich op maandagmorgen weer met goed fatsoen op het werk kunnen vertonen. De druk om een herhaling van het afgelopen seizoen te voorkomen, moet dan ook groot zijn. „Als je door een grotere druk het beste uit jezelf kunt halen, is dat geen probleem.

Maar die extra druk mag er niet voor zorgen dat je bang wordt om een bal goed te raken. Ik kan daar wel mee omgaan.” Die opmerking strookt niet met de kritiek die Cissé een aantal maanden geleden uitte na afloop van een wedstrijd in Kerkrade. Hij liet weten geen begrip te hebben voor de negatieve reacties van het publiek. Het gefluit zou invloed hebben op zijn spel.

En nu moet hij de show zien te stelen in een vaak kolkende Kuip, waar de fanatieke aanhangers in mindere tijden echt niet doodstil op hun stoeltje blijven zitten. „Wat ik bedoelde te zeggen was dat de supporters van Roda zich destijds te snel tegen de eigen ploeg keerden. Als het niet draait, heb je als team net de steun van de fans nodig. Nu durfden sommige jongens helemaal niets meer en kwamen ze in een neerwaartse spiraal.

Bij Feyenoord staan de supporters in eerste instantie echt achter het team. Al zul je ook hier ongetwijfeld gefluit horen als het een paar keer mis gaat.”

Zondag hoopt hij verschoond te blijven van negatieve reacties van de eigen achterban. Als het aan Cissé ligt moet Roda eraan geloven. „We gaan die wedstrijd winnen.”

En het persoonlijke duel tussen hemzelf en vriend Kah. ,,Ook dat ga ik winnen…”

Sekou Cissé: ‘We gaan zondag winnen’. foto Carla Vos
  donderdag 20 augustus 2009 @ 14:50:17 #222
154193 TheYoung1
pi_72040769
En dan zit 'ie zondag op de bank.......
Mijn centen staan op een gelijkspel iig
Patat, dat is het!!
pi_72040911
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:50 schreef TheYoung1 het volgende:
En dan zit 'ie zondag op de bank.......
Mijn centen staan op een gelijkspel iig
Ongeslagen blijven zou mooi zijn. Een beetje de wedstrijd vermoorden in een volle kuip lijkt me prachtig.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  donderdag 20 augustus 2009 @ 14:55:50 #224
154193 TheYoung1
pi_72040999
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:53 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Ongeslagen blijven zou mooi zijn. Een beetje de wedstrijd vermoorden in een volle kuip lijkt me prachtig.
Als dat 2 keer achter elkaar lukt hè.....
Daar hebben ze nóg een kater van de laatste ontmoeting
Patat, dat is het!!
pi_72063428
2 keer winnen in een jaar tijd zal misschien een beetje teveel van het goede zijn, maar het zou zomaar kunnen!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:39:22 #226
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_72068258
Een puntje stelen en (als hij speelt) Kevin Hofland bont en blauw schoppen en ik ben meer dan tevreden.
pi_72068288
laat Hofland maar spelen, die zal bij de eerste de beste fout toch wel uitgefloten worden
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:46:52 #228
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_72068401
Ik hoop ook absoluut dat hij meedoet, zeker als hij net zo dom en opgefokt speelt als vorig seizoen, maar ik verwacht het niet.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:22:53 #229
154193 TheYoung1
pi_72076911
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:50 schreef Professional het volgende:
2 keer winnen in een jaar tijd zal misschien een beetje teveel van het goede zijn, maar het zou zomaar kunnen!
Wanneer is de thuiswedstrijd tegen Feyenoord? Anders zou het zomaar zelfs 3 x kunnen worden
Patat, dat is het!!
pi_72090582
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:22 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Wanneer is de thuiswedstrijd tegen Feyenoord? Anders zou het zomaar zelfs 3 x kunnen worden
op de één of andere manier lukt het thuis tegen feyenoord altijd een stuk minder dan tegen psv of ajax. Meestal krijgen wij de betere kansen maar dan maakte van Hooijdonk of Charisteas of een andere spits die al tijden niet gescoord had de beslissende goal...

Maar morgen even niet
pi_72101204
Godver 1-0 Cissé 4'
  zondag 23 augustus 2009 @ 17:03:58 #232
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_72101646
Waarom Linssen de voorkeur boven Vormer krijgt is me een raadsel.
En Janssen verliest werkelijk elke bal.
pi_72104008
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 17:03 schreef Schimpie het volgende:
Waarom Linssen de voorkeur boven Vormer krijgt is me een raadsel.
En Janssen verliest werkelijk elke bal.
  • Vormer is inderdaad een klasse beter dan Linssen. Waarom hij niet speelt is voor veel mensen een raadsel.
  • Janssen heeft het balgevoel van een gloeilamp, maar hij zorgt wel voor diepgang. Ik weet niet of Roda veel beter gaat spelen als je Hadouir hier neer gaat zetten.
  • Bij de eerste goal ging de Fauw kansloos in de fout. Eigenlijk had je de wedstrijd na 5 minuten al verloren.
  • Ondanks dat we met 4-0 verloren, speelden we helemaal niet zo slecht.
  • Als Castro iets slimmer was, dan bleef hij na de corner vlak voor de 2-0, geblesseerd op de grond liggen. Geen enkele scheidsrechter laat dit doorspelen.
  • "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
    pi_72104694
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 07:51 schreef iehlaak het volgende:

[..]

• Als Castro iets slimmer was, dan bleef hij na de corner vlak voor de 2-0, geblesseerd op de grond liggen. Geen enkele scheidsrechter laat dit doorspelen.
  • Dat wil niet zeggen dat hij bij de rebound of de man met bal de grond inboren of blijven staan en niet zoveels zovaak de bal compleet missen! Dit is echt al de zoveelste keer dat dit gebeurd. Je vraagt je echt soms af of hij bang is om de lucht in te springen en naar alles te slaan wat voor hem komt.

Nu gewoon herpakken en vrijdag Vitesse verslaan.
      maandag 24 augustus 2009 @ 10:10:00 #235
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_72105893
    Winst in de Kuip was vorig seizoen belangrijker dan dit seizoen. Zal wel een deal zijn geweest, wij wonnen vorig jaar hun dit jaar.

Castro kwam trouwens niet goed uit, maar wat voor vrijheid kreeg men ook om te koppen
    Planning:
    -
      maandag 24 augustus 2009 @ 11:06:30 #236
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_72107146
    Roda heeft de 2e helft niet slecht gevoetbald, paar goeie kansen gezien en ook nog een wereldredding van Van Dijk.
      maandag 24 augustus 2009 @ 11:33:10 #237
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_72107845
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 09:00 schreef Professional het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat hij bij de rebound of de man met bal de grond inboren of blijven staan en niet zoveels zovaak de bal compleet missen! Dit is echt al de zoveelste keer dat dit gebeurd. Je vraagt je echt soms af of hij bang is om de lucht in te springen en naar alles te slaan wat voor hem komt.

Nu gewoon herpakken en vrijdag Vitesse verslaan.
    Vergeet ook vooral de 3-0 en 4-0 niet waar hij gewoon veeeeeel te ver voor zijn doel staat! Nu weet ik ook wel dat het een klasse is van De Guzman, maar dan nog...
    De goal van Tomasson moet hij of als een beest uitkomen en die bal hebben, of gewoon op de lijn blijven staan. Ook vond ik dat ie nogal een vrije kopkans kreeg...

Anyway... ingecalculeerde nederlaag dus zo "erg vind ik het allemaal niet"
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_72107958
    Van Dijk deed het erg goed idd. Begin was veel te slap maar opzich waren we nieteens zo slecht. Zeker 2de heflt werd er goed gecombineerd en kwamen er ook redelijk wat kansen. Paar lakse momenten en je staat met rust 3-0 achter. Erg geflatteerd maarja, een ingecalculeerde nederlaag.

Castro was idd weer een paar keer net een oud wijf met handschoenen aan, daar zit ook totaal geen verbetering in
      maandag 24 augustus 2009 @ 11:55:53 #239
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_72108388
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 11:37 schreef planethugo het volgende:
    Castro was idd weer een paar keer net een oud wijf met handschoenen aan, daar zit ook totaal geen verbetering in
    Niet enkel Castro, hoe kan iemand randje 5 zoveel vrijheid krijgen? Daar moet verdomme al iemand in de nek van die Tomasson hangen!
    Planning:
    -
    pi_72111551
    quote:
    Van Tornhout gaat gratis naar Cyprus

Roda JC laat Dieter van Tornhout transfervrij vertrekken naar Enosis Neon Paralimni.

De 24-jarige Belg bereikte zaterdag overeenstemming met de Cypriotische club over een contract van ייn jaar met een optie op een tweede seizoen. Roda wilde graag af van de spits, maar verwachtte geen koper te vinden die een transfersom zou willen betalen. De spits was drie jaar actief in Kerkrade.

ENP-coach Cedomir Janevski was in het verleden ook werkzaam voor Club Brugge en kent Van Tornhout uit die periode.
    quote:
    Weerzien is bitter voor Roda
    door Rob Sporken

SLAP Kerkraadse ploeg na belabberde eerste helft op kansloze achterstand

VOETBAL – Op de plek waar Roda JC op 10 mei één van de belangrijkste overwinningen uit zijn clubgeschiedenis boekte, kreeg de Kerkraadse ploeg gisteren een gevoelige dreun op de neus. Feyenoord revancheerde zich voor de pijnlijke thuisnederlaag op de slotdag van de vorige competitie (2-3) door de Limburgers ditmaal met een 4-0 nederlaag én een berg huiswerk terug te sturen naar Kerkrade.

Wie na Roda’s hoopgevende competitiestart begon te dromen van een seizoen zonder zorgen, zal ruw wakker zijn geschud. Niet dat een nederlaag bij Feyenoord meteen moet leiden tot paniek en onrust, verre van dat. Maar het is wel duidelijk dat dit Roda elke week alles moet geven om een minder hectisch jaar te beleven. In Rotterdam ging aanvankelijk zo’n beetje alles mis wat mis kon gaan. Veel te slap in de persoonlijke duels, veel te slordig in de passing, veel te gebrekkig in de onderlinge communicatie.

Tel daarbij een vroege achterstand met een dubieuze hoofdrol voor scheidsrechter Tom van Sichem en de oorzaak voor de kansloze missie is snel gevonden. ,,Je merkte dat de frustratie over de 1-0 diep zat”, aldus trainer Harm van Veldhoven.

,,Het was daarna veel te onrustig, waardoor we geen moment in ons spel kwamen. Als het dan bij rust 3-0 staat, bestaat het gevaar dat je een blamage tegemoet gaat. Maar in de eerste 25 minuten van de tweede helft waren wij de betere partij. Alleen moet je dan wel de mogelijkheden die je krijgt pakken.

Zoals Feyenoord het eerder ook deed.”

De vraag is hoe groot de rol van Feyenoord was bij de tijdelijke wederopstanding van Roda. Wie, na 45 minuten gas te hebben gegeven in een braadpan, is uitgelopen naar 3-0 hoeft natuurlijk niet meer zo nodig. ,,Toch hadden we er het liefste nog een paar ingeschopt”, aldus Feyenoord-coach Mario Been.

,,Maar Roda ging vrijuit spelen en wij liepen verder terug. In die fase had de 3-1 kunnen vallen.” Zo ver kwam het niet, waarna Jonathan de Guzman met zijn tweede parel van de middag vlak voor tijd de eindstand bepaalde op 4-0.

Daarmee kreeg het weerzien met het stadion waar de mannen van Van Veldhoven drieëneeenhalve maand als helden van het veld stapten een bittere smaak. Een nederlaag in De Kuip wordt doorgaans ingecalculeerd, maar het gaat in dit soort situaties vooral om de manier waarop een ploeg zich naar de slachtbank laat leiden. Leek Roda in de eerste drie duels (met slechts één tegentreffer) de zaakjes organisatorisch aardig voor elkaar te hebben, gisteren regeerde in de openingsfase de chaos.

Na vier minuten was het al bingo.

Van Sichem zag als één van de weinigen in het stadion een overtreding van Jon Dahl Tomasson op Eric Addo over het hoofd. Sekou Cissé schudde op kracht en snelheid Davy de Fauw van zich af, gleed soepel langs keeper Bram Castro en schoof de bal in het lege doel: 1-0. Daarmee verliep ook Roda’s rendez-vous met zijn voormalige aanvaller uiterst vervelend.

De gasten kwamen er vervolgens ruim twintig minuten niet aan te pas en liepen soms dolend over het veld. De eerste serieuze doelpoging (een schot van Anouar Hadouir) viel pas na ruim een half uur te noteren. De Brabander kreeg kort daarna de beste kans, toen hij vrij voor doelman Rob van Dijk opdook.

Een fluitsignaal uit het publiek zorgde ervoor dat Hadouir, die dacht terug te worden gefloten voor buitenspel, de bal uiterst ongeïnspireerd naast werkte. Op dat moment had Tomasson de stand al naar 2-0 gekopt, een minuut na Hadouirs misser bepaalde De Guzman met een prachtige uithaal de ruststand op 3-0.

Roda kwam beduidend beter uit het kleedlokaal en kreeg in een tijdsbestek van drie minuten evenzoveel kansen op de aansluitingstreffer.

De grootste was voor Mads Junker, die een voorzet van Hadouir voor een leeg doel naast schoof. Feyenoord schrok wakker, herstelde het evenwicht en had vaker dan eens de 4-0 op zijn schoen.

Alleen De Guzman wist de bal voor de tweede keer buiten bereik van Castro in de bovenhoek te krullen.

,,Ik denk dat 4-0 een te zware uitslag is, maar de cijfers liegen niet”, aldus Van Veldhoven. ,,De oogjes zullen weer open zijn gegaan, want we moeten na onze start niet denken dat het allemaal vanzelf goed komt.”

Eredivisie Feyenoord 4

Feyenoord 4 Roda JC 0

4. Cissé 1-0, 33. Tomasson 2-0, 39. De Guzman 3-0, 87. De Guzman 4-0.

Scheidsrechter: Van Sichem. Toeschouwers: 45.000. Gele kaart: Kah, Castro, De Jong (Roda JC).

Feyenoord: Van Dijk; Fernandez, Vlaar, Bahia en Van Bronckhorst; El Ahmadi (59. Bruins), De Guzman en Fer; Slory, Tomasson (65. Biseswar) en Cissé (75. Makaay).

Roda JC: Castro; De Fauw, Addo, Kah en De Jong; Sutchuin, Linssen (77. Delorge), Janssen en Bodor (68. Vormer); Hadouir en Junker (61. Skoubo).

Roda-keeper Bram Castro ruimt op in zijn strafschopgebied. foto ANP
      woensdag 26 augustus 2009 @ 14:24:57 #241
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_72170924
    Doen er nog lui mee aan de Fok!sport Voetbalmanager?

Subleague: Roda JC
    Wachtwoord: nooitdegraderen
    Planning:
    -
      woensdag 26 augustus 2009 @ 16:12:09 #242
    60704 LeonH
    pi_72174232
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 14:24 schreef DarkShine het volgende:
    Doen er nog lui mee aan de Fok!sport Voetbalmanager?

Subleague: Roda JC
    Wachtwoord: nooitdegraderen
    Ingeschreven! Ben blij dat er dit jaar weer een manager is. Vind dit toch 1 van de leukste die er is

Helaas vrijdag niet aanwezig sinds lange tijd (meen Roda - NEC vorig seizoen)...
    M'n neef gaat trouwen dus daar de hele dag aanwezig. We zijn nog in onderhandeling om een kastje mee te nemen met Eredivisie Live en ergens op een tv aan te sluiten in de feestzaal
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_72181714
    Ook maar even aangemeld. Standaardteam, zal wel niet veel worden.
      woensdag 26 augustus 2009 @ 21:37:16 #244
    154193 TheYoung1
    pi_72183820
    Hihi, heb alleen maar Roda-spelers ingezet....
    Patat, dat is het!!
    pi_72184148
    Als je daarmee wint ben je een goeie.
      woensdag 26 augustus 2009 @ 22:20:58 #246
    154193 TheYoung1
    pi_72185060
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 21:49 schreef Professional het volgende:
    Als je daarmee wint ben je een goeie.
    En wij met zn allen gelukkig!!
    Patat, dat is het!!
      donderdag 27 augustus 2009 @ 17:51:41 #247
    154193 TheYoung1
    pi_72206866
    Ik heb in de wandelgangen vernomen dat er nog géén elftal-foto's zijn. Vanwege het feit dat er nog wat gaat veranderen aan de selectie.......Naar het schijnt..
    Patat, dat is het!!
      donderdag 27 augustus 2009 @ 17:57:37 #248
    60704 LeonH
    pi_72207020
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 17:51 schreef TheYoung1 het volgende:
    Vanwege het feit dat .......Naar het schijnt..
    Wat is het nou?

En je weet dan vast wel een naam te noemen of niet dan? Robben kan het niet zijn... Die gaat naar Bayern München
      donderdag 27 augustus 2009 @ 18:12:53 #249
    154193 TheYoung1
    pi_72207484
    Feit is dat dat de reden is dat er nog geen foto's zijn. Namen heb ik helaas niet gehoord.
    Patat, dat is het!!
    pi_72217141
    tja dat was al bekend toen men de vorige elftalfoto, heel vroeg in de voorbereiding, maakte dat er nog een 2de shoot zou komen.

Volendam wil Sarpong huren, die wil ik ook wel erbij hebben
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')