Heb hem op KV veel gezien, maar dat is gewoon typisch Bjorn. Alles geven, ook al loopt het zelf niet. Zou een typische Roda spits zijn, speelt helaas in Nijmegen...quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:47 schreef LeonH het volgende:
En dan die gefrustreerde Belg voorin bij NEC... Constant maar op ploeggenoten aan het zeveren maar zelf niks voor elkaar krijgen
Dat zijn inderdaad wisselingen waar ik ook aan dacht en misschien ook nog wel Delorge voor Sutchuin. maar goed, het zijn allemaal wissels waar je over kunt twisten, het is niet zo dat die spelers die nu reserve staan beduidend beter of minder zijn dan de spelers die op hun positie spelen. Het is sowieso erg positief dat er nu een groep van een stuk of 16/17 spelers staat die de potentie hebben om in de basis te spelen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:47 schreef LeonH het volgende:
En nog iets... Ik zou Vormer voor Linssen er in zitten en Hadouir achter de spitsen, Janssen eruit en Skoubo en Junker samen voorin! Voor de rest stond het echt prima vandaag!
En toch kan zo'n misselijke etterbak best bruikbaar zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:46 schreef Professional het volgende:
Linssen was gisteren totaal niet met voetballen bezig, hij loopt continue maar zijn mannetje te pesten en te irriteren. Goed voorbeeld hiervan was het moment dat de bal paar meter van de 16 van Roda is en Davids de bal eigenlijk niet kan halen. Linssen kan dit wel maar wat doet hij, gaat niet voor de bal maar puur voor de man. Passing was ook niet geweldig gisteren van hem.
Dat rollertje durf ik nog geen schot te noemen!quote:Maar goed, Roda wint weer eens en volgende keer gewoon die kansen afmaken. En niet zoals Van Tornhout opeens van 20 meter beginnen te schieten als er links en recht iemand vrijstaan.
Beweer je nou dat Roda gisteren anti-voetbal speelde?quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:15 schreef BasNijmegen het volgende:
Maar tja NEC speelde daarna nog zo belabberd dat ze zelfs bij Anti voetbal van de tegenstander nog kansen weggaven. Kortom, Roda heeft de drie punten verdiend.
Dat beweert men in Nijmegen inderdaad. Behoorlijk lachwekkend aangezien Roda bleef jagen op de 2-0, zelfs in de slotfase bleef men naar voren voetballen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Beweer je nou dat Roda gisteren anti-voetbal speelde?
Niet gek als je de vooruitgang ten opzichte van het afgelopen horrorseizoen ziet!quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:15 schreef BasNijmegen het volgende:
Grappig om te lezen dat iedereen vertrouwen uit deze wedstrijd pikt.
*Zucht*quote:Beiden teams speelde als een natte krant. Veel te veel overtredingen van beiden kanten, passes die bij beiden teams niet aankwamen. Veel te veel blunders in de 16 (ook weer bij beiden teams). En tja Roda profiteerde het eerste van de zoveelste blunder van NEC en opende de score. Ze sloten het ook weer direct door enorm veel tijd te rekken en de verzorgers overuren te laten draaien op het veld. Maar tja NEC speelde daarna nog zo belabberd dat ze zelfs bij Anti voetbal van de tegenstander nog kansen weggaven. Kortom, Roda heeft de drie punten verdiend.
Gelukkig is het overgrote deel van de Rodafans het daar toch echt met je eens!quote:Maar mag ik even zeggen dat jullie een naar sfeertje hebben.
- Waarom al die blije carnaval/feest liedjes?
- Met z'n allen keihard meezingen en hossen op het lied van Henny Husiman?
- Zingt de uitploeg te hard, dan gaan de boxen boven het uitvak aan, zodat ze overstemd worden?
- Ouders in het kindervak (althans zo leek het) die hun kinderen aanmoedigen om te provoceren en zelf meer aan het provoceren zijn dan naar de wedstrijd te kijken?
Klopt het beeld dat Nederlanders krenterig zijn toch. Poe hey, 50 cent voor een programmaboekje en dat tijdens de recessie!quote:Ik heb het stadion van Roda altijd mooi gevonden (kan NEC een voorbeeld aan nemen). En zo'n reisje onder in limburg vind ik altijd wel wat hebben, maar dankzij jullie publiek ga ik toch (ongeacht de score) met een vreemd gevoel naar huis.
Neem bijvoorbeeld het vrouwtje dat in Roda tenue (vol handtekeningen) programma boekjes stond uit te delen bij de poort voor het uitvak. Ik moet even corrigeren...... uitdelen = verkopen! Jeminee betalen voor een boekje. Het moet niet veel gekker worden. En dat vond ze zelf ook. Ze stond Roda verrot te schelden en ze verwenste Roda om te verliezen, omdat Roda JC maar eens moest voelen, dat je niet alles kan oplossen door middel van acties als betalen voor een boekje.
Ik kan me nog een Roda - NEC herinneren waar het duel dik 15 minuten stillag wegens een blessure bij NEC...quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:45 schreef BasNijmegen het volgende:
Ik beweer inderdaad dat Roda anti-voetbal speelde. En dat elke andere ploeg precies hetzelfde had gedaan. Echter stond ik met verbazing te kijken dat Braamhaar zoveel toe liet. Prima als men kramp of pijn heeft, dan krijg je voordeel van de twijfel. Maar als alle verzorging op het veld wordt gedaan, dan klopt er iets niet. En dan profiteert Roda ervan, en gaat nog een keer liggen om verzorging te krijgen. Erg slim en elke club zou hetzelfde gedaan hebben. Had de scheids goed gefloten, dan was dit niet mogelijk geweest.
Het merendeel van de Rodafans is er gelukkig op tegen. Dat groepje met die megafoon op Oost (naast uitvak) is schijnbaar wel voor.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:35 schreef BasNijmegen het volgende:
Maar wat vinden jullie dat van het feit dat er speakers boven het uitvak hangen, die het gezang van het uitvak kan overstemmen indien nodig? Het is toch de kunst en de uitdaging om als stadion achter je club te gaan staan, ipv via de speakers?
Een mongool die ze per eergisteren het stadion moeten uitjagen!quote:En wie bedient deze speakers?
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik schrok me rot toen ze ineens henny huisman draaiden. Betalen voor programma boekje ook belachelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:15 schreef BasNijmegen het volgende:
...
Maar mag ik even zeggen dat jullie een naar sfeertje hebben.
- Waarom al die blije carnaval/feest liedjes?
- Met z'n allen keihard meezingen en hossen op het lied van Henny Husiman?
- Zingt de uitploeg te hard, dan gaan de boxen boven het uitvak aan, zodat ze overstemd worden?
- Ouders in het kindervak (althans zo leek het) die hun kinderen aanmoedigen om te provoceren en zelf meer aan het provoceren zijn dan naar de wedstrijd te kijken?
Ik heb het stadion van Roda altijd mooi gevonden (kan NEC een voorbeeld aan nemen). En zo'n reisje onder in limburg vind ik altijd wel wat hebben, maar dankzij jullie publiek ga ik toch (ongeacht de score) met een vreemd gevoel naar huis.
Neem bijvoorbeeld het vrouwtje dat in Roda tenue (vol handtekeningen) programma boekjes stond uit te delen bij de poort voor het uitvak. Ik moet even corrigeren...... uitdelen = verkopen! Jeminee betalen voor een boekje. Het moet niet veel gekker worden. En dat vond ze zelf ook. Ze stond Roda verrot te schelden en ze verwenste Roda om te verliezen, omdat Roda JC maar eens moest voelen, dat je niet alles kan oplossen door middel van acties als betalen voor een boekje.
quote:Grauwsluier bij Roda JC lost op
door Roel Wiche
VIJF UIT DRIE Aan degradatie ontsnapte Kerkraadse ploeg klimt zowaar naar subtop na winst op NEC
Een zomersprookje is het nog lang niet, maar de zon is wel door de grauwsluier gebroken die zolang over Roda JC hing.
De ploeg die het vorig seizoen nog dun door de broek liep uit angst voor degradatie, danst na de 1-0 winst op NEC zowaar mee in de subtop van de eredivisie.
Alsof hij water zag branden, zo keek Mads Junker gistermiddag even voor half vijf in de zonovergoten Parkstad-arena. Voor het oog van de fanatiekeWest-tribune gingen al zijn ploegmakkers plots op de grond zitten enWillem Janssen maakte de Deense matchwinnaar duidelijk dat weigeren geen optie was. Ceremoniemeester Pa Modou Kah begon immers aan zijn traditionele serie overwinningskreten en dan kon je maar beter nederig toekijken.
Nee, lachte Junker, niemand had hem van tevoren gewaarschuwd.
En wie had dat ook moeten doen?
,,Ik denk niet dat ze dit vorig seizoen zo vaak hebben meegemaakt.”
Bevrijd van een zware last liep de Roda-spits de catacomben in, na een lome middag in Kerkrade die uiteindelijk toch nog op gang kwam. Junker scoorde niet alleen zijn eerste doelpunt in negen maanden, maar zag ook hoe zijn nieuwe ploeg voorlopig een hoop zorgen armer is. Met vijf punten uit drie wedstrijden staat Roda JC, na het rampseizoen van vorig jaar niet meer dan een degradatiekandidaat, keurig in het linkerrijtje. Het levert de Kerkradenaren een welkome buffer op met het oog op het zware programma: Feyenoord (uit), Vitesse (thuis) en PSV (uit).
Junker: ,,Een slechte start blijft je lang achtervolgen. Roda weet dat nog van vorig jaar en met Vitesse heb ik hetzelfde meegemaakt. Maar laten we realistisch blijven. Met deze ploeg moeten we voorlopig naar beneden kijken, niet naar boven.
We moeten onze punten sprokkelen, dat kan straks van cruciaal belang zijn.”
Ook Harm van Veldhoven moet zich elke dag gelukkiger voelen in Kerkrade. In een interview in de laatste Voetbal International zegt de Roda-coach dat het vorig seizoen zijn ‘kijk op het leven veranderd heeft’. Zo diep heeft alles erin gehakt, niet in het minst door de felle en soms bijtende kritiek van de buitenwacht. Dan moeten dit toch heerlijke weken van revanche zijn, al zal hij die woorden nooit gebruiken.
,,Vorig seizoen hebben we geen enkele normale week gehad.
Nu weet ik waar ik aan toe ben en kan ik bouwen aan een herkenbare ploeg. Een ploeg die misschien minder is, maar wel kan leunen op een sterk collectief.”
De statistieken geven hem voorlopig het gelijk aan zijn zijde. Roda is na drie wedstrijden ongeslagen en hoefde slechts één doelpunt te incasseren, een verdienste van de gerenoveerde defensie waarin het kopsterke Afrikaanse duo Addo- Kah nu het centrum vormt.
Aan de andere kant mag ook kapitein Van Veldhoven zijn ogen niet sluiten voor de verbeterpunten.
Met slechts twee goals is het grote probleem van vorig jaar - weinig scorend vermogen - nog lang niet verdreven. En het spel is nog veel te wisselvallig. Zo duurde het gistermiddag liefst zestig minuten, tot aan het doelpunt van Junker, voordat de ploeg wist te breken met het veel te trage tempo en de onzorgvuldige passing. NEC was in de eerste helft met vlagen de baas op het veld en verzuimde in de 24ste minuut de score te openen toen Marcel de Jong de bal blokte na een bloedstollende scrimmage voor het doel van Bram Castro. Roda stelde daar alleen een trits weinig bemoedigende vrije trappen tegenover, die vooral in de muur smoorden.
Het was symbolisch voor het niveau van de wedstrijd, die voor de rust nooit de harten van de bijna 13.000 toeschouwers konden verwarmen.
Ook in de tweede helft dreigde het duel zich, mede door de brandende zon, in een tergend traag tempo voort te slepen. Totdat de tribunes na een kwartier uit het niets ontploften.
Willem Janssen troefde bij een lange pass Ramon Zomer af, raakte de vuisten van Gabor Babos, waarna de tot dan onzichtbare Mads Junker zijn eerste Roda-goal in het dak van het doel knalde: 1-0.
NEC probeerde vervolgens een offensief te ontketenen, maar de opgeleefde thuisploeg gaf geen krimp meer, waarmee in de Kerkraadse woonkamers het grote zappen naar teletekstpagina 819 kon beginnen.
Eredivisie Roda JC 1
Roda JC 1 NEC 0
60. Junker 1-0. Scheidsrechter: Braamhaar.
Toeschouwers: 12.905. Rode kaart: 90. Wellenberg (NEC) 2x geel.
Gele kaart: Bodor en Djoum (Roda JC), Van Eijden en Zomer (NEC).
Roda JC: Castro; De Fauw, Kah, Addo en De Jong; Djoum, Linssen, Janssen (89. Vormer) en Bodor; Junker (82. Skoubo) en Hadouir (90. Van Tornhout).
NEC: Babos; Wellenberg, Zomer, Van Eijden (82. Pothuizen) en El-Akchaoui; Radomski, Schöne en Davids (68. Kivivu); Fejzullahu, Vleminckx en El Kabir (74. Worm).
Mads Junker maakt zijn eerste Roda-treffer en gaat dat vieren met Bodor. foto Peter Schols
Morten Skoubo maakt zijn eerste speelminuten voor Roda. foto Peter Schols
Het gaat om 50 cent voor iets wat, op de laatste paar jaar na, altijd geld heeft gekost.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Betalen voor programma boekje ook belachelijk.
Dat vond ik niet. De eerste helft ging de wedstrijd gelijk op, NEC had de 0-1 kunnen maken, de 1-0 had net zo goed kunnen vallen, maar gezien het gebrek aan (uitgespeelde) kansen was de 0-0 ruststand logisch en terecht en ik kan dan ook niet zeggen dat de 0-1 slechts een kwestie van tijd leek.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:20 schreef planethugo het volgende:
Dan de wedstrijd. NEC was eerste half uur beter en de 0-1 leek een kwestie van tijd
Nu werden ze af en toe aangezet (meestal als wij zongen). Vorig jaar stonden ze continue aan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:20 schreef planethugo het volgende:
worden de speakers echt serieus aangezet als het uitvak begint te zingen? Das wel érg triest. Zowiezo begin ik steeds minder vertrouwen te krijgen in de commerciele afdeling, op Roel Mertens na dan.
Klopt, maar dat gold voor NEC min of meer ook.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:36 schreef planethugo het volgende:
mwa roda begon slapjes en maakte wat rare foutjes in t begin. Toen was ik al blij met een puntje
Ik dacht dat gister de eerste keer was dat Roda met die onzin begon... Het is de eerste keer dat ik het hoor/lees namelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:38 schreef BasNijmegen het volgende:
[..]
Nu werden ze af en toe aangezet (meestal als wij zongen). Vorig jaar stonden ze continue aan.
Wel fijn dat er minder lawaai van dat scherm naast het uitvak afkomt. Nu alleen hornbach bij een score elders.
heb ik echt nog nooit iets van meegekregen vanaf de overkant maar dat slaat idd nergens opquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:38 schreef BasNijmegen het volgende:
[..]
Nu werden ze af en toe aangezet (meestal als wij zongen). Vorig jaar stonden ze continue aan.
Wel fijn dat er minder lawaai van dat scherm naast het uitvak afkomt. Nu alleen hornbach bij een score elders.
Lijkt me niet dat Hornbach daar blij mee zal zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:27 schreef LeonH het volgende:
Vraag me ook af of ze niet gewoon een simpele ping of iets kunnen laten horen als er tussenstanden getoond worden. Vorig jaar iedere keer die takkeherrie van ScootExtreme, en nu is dat mega irritante ajajippiejippiejeey weer terug van Hornbach...
Sfeerloos kon het zeker niet zijn, aangezien uit die speakers alleen klinkt wat op West word gezongen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:10 schreef venomsnake het volgende:
Echt heel slecht dit.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:10 schreef venomsnake het volgende:
Verdedigend is die driehoek inderdaad uitstekend, voetballend heel wat minder. Het sterke punt van de ploeg (de stabiliteit en het weinig weggeven van kansen) is tegelijkertijd het zwakke punt (het gebrek aan creativiteit). Het is dan ook geen toeval dat het doelsaldo na drie wedstrijden 2-1 is. Ik denk dat we dit seizoen heel wat 0-0, 1-1, 1-0 en 0-1-wedstrijden gaan zien.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:31 schreef iehlaak het volgende:
Ik vind de driehoek Kah-Addo-Linssen wel redelijk briljant trouwens. Als de ene je enkels niet doormidden schopt, dan is het de andere wel. Maar voetballend -Kah passend met links- is het uiteraard zwak.
Omgquote:
kan wel zijn maar dat we geen super aanval vol met creativiteit hebben is allang duidelijk. Maar tot nu toe gaat het naar behoren en als je dan achterin de tent dicht kan houden zonder dat gestuntel van vorig jaar dan ben je al een heel eind.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Verdedigend is die driehoek inderdaad uitstekend, voetballend heel wat minder. Het sterke punt van de ploeg (de stabiliteit en het weinig weggeven van kansen) is tegelijkertijd het zwakke ploeg (het gebrek aan creativiteit). Het is dan ook geen toeval dat het doelsaldo na drie wedstrijden 2-1 is. Ik denk dat we dit seizoen heel wat 0-0, 1-1, 1-0 en 0-1-wedstrijden gaan zien.
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen, het was een constatering en geen kritiekquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:39 schreef planethugo het volgende:
[..]
kan wel zijn maar dat we geen super aanval vol met creativiteit hebben is allang duidelijk. Maar tot nu toe gaat het naar behoren en als je dan achterin de tent dicht kan houden zonder dat gestuntel van vorig jaar dan ben je al een heel eind.
Ik had daar gisteren al een andere oplossing voor bedacht:quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Omg.
Anders ontsla die man/vrouw even die de muziek draait!!
quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:57 schreef Plato1980 het volgende:
O, diegene die bedacht heeft om na afloop een liedje van Henny Huisman te draaien moet dood. Ik meld me hierbij aan als vrijwilliger voor het executiepeloton.
quote:
Dat is ook een oplossing inderdaad..quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik had daar gisteren al een andere oplossing voor bedacht:
[..]
quote:Dieter van Tornhout kan naar Cyprus
Enosis Neon Paralimni heeft zich bij Roda JC gemeld voor Dieter van Tornhout. De 24-jarige spits mag vertrekken uit Kerkrade.
De Cypriotische middenmoter, vorig jaar als tiende geëindigd, is met Roda in onderhandeling over een transfer. Van Tornhout is na het aantrekken van Mads Junker en Morten Skoubo in de pikorde enkele plaatsen gezakt en zou niet negatief tegenover een vertrek staan.
De Belg kwam in de zomer van 2006 over van Sparta. In drie jaar Roda kwam hij tot slechts vier competitietreffers, al miste hij een groot deel van het vorige seizoen wegens een zware knieblessure.
Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
quote:Roda test broertje van Sutchuin
Roda JC heeft de jongere broer van de in de winterstop van Anderlecht overgenomen Arnaud Sutchuin op proef.
De 17-jarige jeugdspeler doorliep zijn opleiding bij Excelsior Moeskroen. Roda besluit deze week of Djoum B in Kerkrade kan blijven. In dat geval gaat hij spelen bij de A-jeugd. Een contract zit er op dit moment nog niet in.
Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |