Ik weet niet hoeveel er vorig seizoen gemaakt werden, maar nu waren het er "maar" 2500. En die worden echt niet verkocht. Mss 10% daarvan schat ik zo.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:01 schreef Plato1980 het volgende:
De oplage van die programmaboekjes zal nu wel met 90% dalen.
Kan je nu ook weer 24 blikjes Brand bier winnen met het nummer van je boekje? Wat waren die andere prijzen ook alweer? Cadeaubon van de Videotheek op de Heerlerbaan en een horloge kan ik me nog herinneren.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:01 schreef Plato1980 het volgende:
De oplage van die programmaboekjes zal nu wel met 90% dalen.
Een cadeaubon van een juwelier in Kerkrade dacht ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:57 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Kan je nu ook weer 24 blikjes Brand bier winnen met het nummer van je boekje? Wat waren die andere prijzen ook alweer? Cadeaubon van de Videotheek op de Heerlerbaan en een horloge kan ik me nog herinneren.
Dus daar hangt zeker een grote foto van Atteveldt aan de muurquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een cadeaubon van een juwelier in Kerkrade dacht ik.
Of was het een diner bij dat Griekse restaurant in Aken? 'Als u eens echt op zijn Grieks wil kom dan naar de Aphrodite Grill in Aken. Vele Roda JC'ers zijn u voorgegaan'.
"Pal achter Horten"quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Of was het een diner bij dat Griekse restaurant in Aken? 'Als u eens echt op zijn Grieks wil kom dan naar de Aphrodite Grill in Aken. Vele Roda JC'ers zijn u voorgegaan'.
dat zijn van die klassiekers die ik nooit meer vergeet. En dan zo droog uitgesproken door de bezopen stadionspeaker met zijn taalgebrekquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Heb er toevallig net nog gegetenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik kan het Kerkraads niet typen, maar ken die reclame nog volledig uit mijn hoofdquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:19 schreef RD4 het volgende:
Sjuuf es ing bats,,lot miech ens aa dat apparaat. Leef kirchroatsjer voetbalvrung, t weeëd tsiet vuur ee nuj offensief...
En toch prefereer ik good old Hein Krewinkel boven schreeuwlelijk Wim Frijns.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:13 schreef planethugo het volgende:
En dan zo droog uitgesproken door de bezopen stadionspeaker met zijn taalgebrek![]()
de grijze muisquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En toch prefereer ik good old Hein Krewinkel boven schreeuwlelijk Wim Frijns.
op Kaalhei was iedereen zich steeds aan Krewinkel het ergeren omdat hij allerhande dingen fout deed of gewoon onverstaanbaar was maar sinds Frijns is duidelijk dat hij nog niet zo slecht was.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En toch prefereer ik good old Hein Krewinkel boven schreeuwlelijk Wim Frijns.
quote:Armlastig Roda JC is voorlopig even uitgewinkeld
door Bjorn Thimister
GELD Kerkraadse club zet vier spelers in etalage
VOETBAL – Supporters van Roda JC hoeven de komende tijd geen nieuwe aanwinsten in het Parkstad Limburg Stadion te verwachten.
Zolang de Kerkraadse club geen spelers aan andere clubs heeft verkocht, is er geen financiële ruimte voor versterkingen.
Dat zegt Martin van Geel (foto), directeur voetbalzaken in Kerkrade.
Roda JC verkocht aan het einde van het afgelopen seizoen middenvelder Marcel Meeuwis aan het Duitse Borussia Mönchengladbac h en Sekou Cissé aan Feyenoord voor samen vijf miljoen euro. Volgens Van Geel heeft zijn club uit deze transferopbrengsten geen geld kunnen genereren voor aankopen.
,,Die miljoenen zijn naar verschillende schuldeisers gegaan.”
Van de huidige selectie van Roda JC hebben Jeanvion Yulu-Matondo (contract tot 2011), Harry Gommans (tot 2012), Jan Paul Saeijs (2010) en Dieter van Tornhout (2010) inmiddels te horen gekregen dat ze mogen uitkijken naar een andere club. Op dit moment is er echter geen concrete interesse voor dit viertal, van wie Gommans op dit moment nog revalideert van een ernstige knieblessure.
Geruchten als zou Roda JC onder andere verdediger Arnold Kruiswijk van Anderlecht willen huren, kunnen daarom (voorlopig) de prullenbak in. Van Geel: ,,We kunnen op dit moment echt helemaal niks. Die duidelijkheid wil ik verschaffen. Er zal echt iemand verkocht moeten worden, anders gaan we het zeker weten doen met de huidige selectie die we nu al hebben. Een spelersgroep waar we overigens erg tevreden over zijn en waarmee we denken ons op een normale manier te handhaven. De fans zullen moeten beseffen dat we afgelopen seizoen bijna eerstedivisionist waren, het toen al financieel moeilijk hadden en door de KNVB inmiddels in categorie 1 zijn ingedeeld.”
De Roda-directeur benadrukt dat er in het kort geleden in het leven geroepen investeringsfonds geld zit om een transfersom voor een nieuwe speler op te kunnen hoesten. ,,Maar dan nóg zullen wij dan het salaris van die betreffende speler in onze begroting moeten opnemen. Daar hebben we op dit moment het geld niet voor. Misschien dat aan het einde van de transferperiode bijvoorbeeld een topclub zegt dat we een speler gratis mogen huren. Zo inventief blijven we natuurlijk wel”, aldus de technische baas van Roda JC.
Scooby Dooquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Jammer dat Fortuna er al een spits bij heeft. Anders konden we hem daar allicht nog dumpen.
En spreek je het nu uit als skoebo of gewoon skoubo..
Zondag ff testen offie die 'nick' oke vindt.quote:
Enne? Vertel!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:54 schreef iehlaak het volgende:
Hmm...Diadora failliet
If so...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:54 schreef iehlaak het volgende:
Hmm...Diadora failliet
Die titel doet het ergste vermoeden...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:08 schreef LeonH het volgende:
[..]
http://www.voetbalprimeur(...)Twente_failliet.html
Neem dan die Kerkradenaar die in een Amsterdams zwembad Baantjer wilde trekken...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Bedoel je hier? Het is idd wat lullig afgekortquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:13 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Die titel doet het ergste vermoeden...
quote:N.E.C. op jacht naar overwinning in Kerkrade
Wedstrijdselectie: Rein Baart, Gabor Babos, Mitchell Burgzorg, Lorenzo Davids, Rens van Eijden, Youssef El-Akchaoui, Moestafa El Kabir, Erton Fejzullahu, John Goossens, Dominique Kivuvu, Patrick Pothuizen, Arek Radomski, Lasse Schöne, Björn Vleminckx, Rick ten Voorde, Niels Wellenberg, Rutger Worm, Ramon Zomer.
Geblesseerd: Mark Otten, Bas Sibum, Joey Brock, Jhonny van Beukering.
Deze week staat alweer de derde competitieronde op het programma. N.E.C. reist aankomende zondag met veel vertrouwen af naar Limburg, waar de mannen van Dwight Lodeweges op bezoek gaan bij Roda JC. Ondanks het vertrouwen dat de spelers van N.E.C. afgelopen week tegen SC Heerenveen hebben opgebouwd, zullen een aantal spelers toch terugdenken aan het vorige seizoen. N.E.C. ging in het Parkstad Limburg Stadion kansloos onderuit: keeper Gábor Babos werd maar liefst drie keer verschalkt.
Competitiestart
Lodeweges en zijn selectie kunnen terugkijken op een goede competitiestart. In het eerste duel tegen Feyenoord werd er prima gevoetbald, en werd er een aantrekkelijk duel neergezet. Ondanks dat bleef het goede spel onbeloond: Feyenoord won met 2-0. In het tweede duel kwam die beloning wel: in het McDOS Goffertstadion werd SC Heerenveen met 4-1 verslagen met een hoofdrol voor de nieuwe aankopen.
Ook Roda JC kan terugkijken op een redelijke competitiestart. De ploeg van de Belg Harm van Veldhoven kwam tegen de subtoppers SC Heerenveen en FC Groningen net iets te kort, en bleef in beide duels steken op een gelijkspel.
Historie
Op papier heeft N.E.C. gezien de laatste jaren, de beste kansen om het duel naar zich toe te trekken. De laatste vijf jaar pakte N.E.C. vier keer de volle drie punten, waarvan de helft in Kerkrade behaald werd. De overige zes duels resulteerde drie keer in een gelijkspel, en drie keer was de ploeg uit Limburg de gelukkige. Vorig seizoen hield N.E.C. maar één punt over uit beide duels. Gábor Babos kreeg vier doelpunten voor de kiezen: twee van de naar Feyenoord vertrokken Sekou Cissé, én twee van de geboren Nijmegenaar Willem Janssen. Overigens is het succes van N.E.C. pas van de laatste jaren: van de 27 uitduels in Kerkrade werden er slechts vier gewonnen.
Bas Sibum
De selectie van N.E.C. kent slechts één speler die vroeger zijn brood verdiende in Kerkrade. Bas Sibum speelde in twee seizoenen twintig wedstrijden, waarin hij één keer scoorde. Ondanks dat hij weinig aan spelen toekwam bij De Limburgers, verdiende hij een transfer naar N.E.C, waar hij niet meer uit het elftal is weg te denken. Aankomende zondag is hij echter niet aanwezig: de middenvelder is een tijd uitgeschakeld door een slepende heupblessure. De ploeg van Harm van Veldhoven, Roda JC, kent geen enkele speler met een N.E.C. verleden.
Internationaal
Het goede spel van de Belg Björn Vleminckx werd door de Vlaamse bondscoach Frank Vercauteren beloond met een plek in de nationale selectie. De spits zag vanaf de tribune zijn ploeg ten onder gaan tegen Tsjechië. Lasse Schöne maakte zijn debuut in het Deens elftal, en bekroonde dit met een mooi doelpunt. Ook Erton Fejzullahu en Rens van Eijden kwamen in actie voor de beloften van hun land.
Afwezigen
Zondag wil N.E.C. zijn vijftiende duel van de 54 gespeelde duels in de geschiedenis tegen Roda JC winnen. N.E.C. moet naast de middenvelder Bas Sibum ook Mark Otten en Joey Brock missen vanwege knieblessures. Tevens zijn Joël Tshibamba en Saidi Ntibazonkiza er niet bij vanwege disciplinaire redenen. Ook de ziekenboeg van Roda JC zit aardig vol: het vijftal Przemyslaw Tyton, Kris de Wree, Harrie Gommans, Jamaïque Vandamme en Rihairo Meulens zijn er niet bij vanwege blessures.
B.d.J.
Bron: NEC Nijmegen
Kan iemand ze in Nijmegen uitleggen dat Sibum hier bankzitter was (Tioté kreeg de voorkeur) en NEC toen onderaan stond? Als je dat een 'transfer verdienen' noemt...quote:Bas Sibum
De selectie van N.E.C. kent slechts één speler die vroeger zijn brood verdiende in Kerkrade. Bas Sibum speelde in twee seizoenen twintig wedstrijden, waarin hij één keer scoorde. Ondanks dat hij weinig aan spelen toekwam bij De Limburgers, verdiende hij een transfer naar N.E.C, waar hij niet meer uit het elftal is weg te denken.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Strak, netjes, goed voetbal en goeie aanwinsten gezien. Dikverdiende 3punter
Speciale credits hier voor De Jong, misschien wel de beste speler vandaag! Zeer aanvallend aanwezig(zet hem toch linkshalf Harm) aantal goede voorzetten en bovendien zorgde hij er persoonlijk voor dat Wellenberg het veld kon verlaten omdat die De Jong niet kon bijbenen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:18 schreef Schimpie het volgende:
De Fauw begon wel weer zoals vorige week stuntelend maar herstelde zich uitstekend.
Ik zeg het ook al een tijdje. Bodor moet linksback en De Jong op linkshalf. Wat heb ik genoten van die speler. Addo en Kah speelde die belg helemaal uit de wedstrijd. Junker speelde goed. Hadouir was geen topwedstrijd - Ik vond hem vooral lui vandaag - maar toch een redelijke wedstrijd gespeeld. Maar wat kreeg die veel tikken. Ik dacht dat het policy was van de KNVB om daar meer op te letten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:28 schreef Robjuhhh het volgende:
[..]
Speciale credits hier voor De Jong, misschien wel de beste speler vandaag! Zeer aanvallend aanwezig(zet hem toch linkshalf Harm) aantal goede voorzetten en bovendien zorgde hij er persoonlijk voor dat Wellenberg het veld kon verlaten omdat die De Jong niet kon bijbenen.
Volgende week minimaal voor een puntje in Rotterdam!
Of omschakelen naar een 3-5-2 opstelling, Linssen of Vormer met de punt naar achter(ik zie liever Vormer) en dan schuift Bodor een plaatsje op op het middenveld. Met 3 verdedigers kan Roda zeker weten spelen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:42 schreef Plato1980 het volgende:
Bodor is absoluut geen linksback, dan zou je Lachambre linksback moeten zetten, maar ik zou Bodor niet passeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |