abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71523472
ja idd doe het voor de bewoners
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_71524362
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:48 schreef flores30 het volgende:
Oke. Ik neem het vaccin. Op mijn voorwaarden, al eerder in dit topic naar voren gekomen...

In hoeverre ben ik dan eigenlijk minder een gevaar voor patienten, busgenoten, collega's etc?
Ik ben gevaccineerd, maar bevind me nog steeds in publieke ruimten.

En ook in het ziekenhuis: het feit dat ik gevaccineerd ben, houdt geen bezoekers buiten de poort van het ziekenhuis. Familie etc. Of wordt er een algeheel bezoekersverbod ingesteld?

Wat mijn puntje is:

De zin van vaccinatie begrijp ik. Dat heeft het verleden wel uitgewezen.
Maar het is maar een kleine preventieve maatregel. Een virus leeft op oppervlakten 24 uur (correct me if i'm wrong). Gevaccineerd en wel zal er een grote kans bestaan dat een virus op het toetsenbord komt, de telefoon etc.. Heeft dan niets te maken met gebrekkige handhygiene!!!
We moeten sowieso allemaal handjes wassen te komende maanden. En niet zo weinig ook.
Heet heeft ook geen zin om slechts een enkel persoon te vaccineren, het idee is juist door zo veel mogelijk mensen te vaccineren een groepsimmuniteit te creeren. Hygiene is uiteraard ook nog steeds belangrijk.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:19:25 #78
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_71579907
vraagje, kan iemand (zeg verpleegkundige) die is gevaccineerd alsnog andere besmetten? Ik bedoel dat ze dan wel de bacillen op zich heeft en zelf niet ziek word, maar het wel overdraagt aan andere (patiënten)??
It's all a blur!!!
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:39:13 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71580548
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:19 schreef xxjosjex het volgende:
vraagje, kan iemand (zeg verpleegkundige) die is gevaccineerd alsnog andere besmetten? Ik bedoel dat ze dan wel de bacillen op zich heeft en zelf niet ziek word, maar het wel overdraagt aan andere (patiënten)??
het zou zelfs kunnen zijn dat vaccinatie niet 100% helpt, je kan zelf dus nog steeds ziek worden alhoewel met veel minder symptomen, ik neem dan even aan dat je dus nog steeds besmettelijk kan zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:45:33 #80
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_71584670
Natuurlijk ben je zelf nog steeds besmettelijk als je gevaccineerd bent. Ik zie het nut er niet van in. Als mensen te zwak zijn om te vaccineren, en ik ben wel gevaccineerd maar heb het virus bij me,dan wordt die persoon misschien wel ziek en gaat zelfs dood. Ik loop vrolijk verder. Wat heeft de vaccinatie voor zin dan, behalve dat ik er ben om iemand te verzorgen?

Nee,ik zie veel meer nut in voorlichting over handhygiene, over algemene hygiene, over thuisblijven bij griepverschijnselen ipv stoer door te blijven lopen en zo iedereen te besmetten. Ik heb nog nooit de griepprik gehad, ben ook al zeker 12 jaar niet meer ziek geweest door de griep,verkoudheid wel,maar griep,nee.

Waar zijn alle handalcoholdispensers? In supermarkten, wachtkamers ed? Gratis uitdelen van papieren zakdoekjes ed,zodat je een tissue voor je mond kan doen als je niest/hoest en vervolgens je handen desinfecteert?

Om een lang verhaal kort te maken, ik zal zo lang mogelijk tegen houden om een vaccinatie te krijgen.
pi_71584786
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 07:45 schreef scrub_nurse het volgende:
Natuurlijk ben je zelf nog steeds besmettelijk als je gevaccineerd bent.
Dat is niet waar. Het virus kan zich niet repliceren, je bent dus niet besmettelijk. Uitgezonderd uiteraard als je net over je handen bent gehoest door een besmette patiënt en vervolgens aan iemand anders zit, dan kun je het virus van persoon A naar B overdragen. Je kunt echter niet zelf iemand aanhoesten waardoor hij besmet wordt.

Vandaar ook alle aanmoedigingen om zorgpersoneel ook voor de normale influenza te laten vaccineren: je kunt de griep dan immers niet meer overdragen, dat is het hele punt.
  Admin dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:06:26 #82
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_71584798
quote:

Nee,ik zie veel meer nut in voorlichting over handhygiene, over algemene hygiene, over thuisblijven bij griepverschijnselen ipv stoer door te blijven lopen en zo iedereen te besmetten. .

Waar zijn alle handalcoholdispensers? In supermarkten, wachtkamers ed? Gratis uitdelen van papieren zakdoekjes ed,zodat je een tissue voor je mond kan doen als je niest/hoest en vervolgens je handen desinfecteert?
Ik heb wat geknipt in je verhaal, je haalt goede dingen aan namelijk.

Er zijn wat zaken die me verbazen namelijk.
Even kort door de bocht, de volksgezondheid ging er na eeuwen met sprongen op vooruit door het hameren op hygiëne, hygiëne werd een gewoonte en er werd flink op gehamerd.
Voor hele generaties is handen wassen x veel op een dag normaal.
Niesen hoesten en proesten in zakdoekjes was ook normaal.
Wat mij werkelijk verbeijsterd! is het missen ( verloren gegaan, wat waar, wanneer) van gewone basiskennis over hygiëne.
De generatie die de beschikking heeft over uren badderen, en allerhande materiaal daarvoor voorhanden heeft, míst de gewone basishygiëne.
Waar is dat dan in Godsnaam misgegaan?

Het zgn stoer blijven doorlopen is in 50% van de gevallen niet stoer blijven rondlopen, maar komt al tijden van de verstoorde werkgever-op-de-stoel-van-de-arts-zitter-verhouding.
In héél veel gevallen bepaalt de werkgever wel even of je ziek bent of niet, in talloze gevallen word je op je ziekmelding wel 20x gebeld/lastig gevallen, in meerdan de helft van de gevallen lopen er mensen idd nog ziek rond door de "terreur" van de werkgever.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:29:42 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71585044
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:04 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het virus kan zich niet repliceren, je bent dus niet besmettelijk. Uitgezonderd uiteraard als je net over je handen bent gehoest door een besmette patiënt en vervolgens aan iemand anders zit, dan kun je het virus van persoon A naar B overdragen. Je kunt echter niet zelf iemand aanhoesten waardoor hij besmet wordt.

Vandaar ook alle aanmoedigingen om zorgpersoneel ook voor de normale influenza te laten vaccineren: je kunt de griep dan immers niet meer overdragen, dat is het hele punt.
Ik probeer al een tijdje goede bronnen hiervoor te vinden, enige wat ik tegenkom is dat vaccinatie nooit 100% werkt, hoe kun je dan stellig zeggen dat je niet meer besmettelijk bent?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:39:00 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71585128
quote:

Waar zijn alle handalcoholdispensers? In supermarkten, wachtkamers ed?
In azie zie je die inderdaad overal hangen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:00:14 #85
131066 scrub_nurse
pi_71585397
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In azie zie je die inderdaad overal hangen.
precies,ik zie hier niks, ook geen gratis verstrekking van bv die handzeep met alcohol waar je geen water voor nodig hebt, geen enkele stimulatie
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:01:01 #86
131066 scrub_nurse
pi_71585407
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:29 schreef Re het volgende:

[..]

Ik probeer al een tijdje goede bronnen hiervoor te vinden, enige wat ik tegenkom is dat vaccinatie nooit 100% werkt, hoe kun je dan stellig zeggen dat je niet meer besmettelijk bent?
dit vind ik ook een raar verhaal,volgens mij klopt daar niks van,bij mijn weten is vaccinatie puur bescherming voor jezelf, en ja je wordt zelf misschien niet ziek en kunt zo de ziekte niet doorgeven,maar jouw antwoord lijkt me sterk
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:02:36 #87
131066 scrub_nurse
pi_71585429
wacht, re ik ben het dus met jou eens,verkeerd gequote
pi_71586219
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:29 schreef Re het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kun je niet met 100% zekerheid zeggen dat je niet besmettelijk kunt zijn als je succesvol gevaccineerd bent. Maar het is wel zo dat je immuunsysteem dan erg snel kan reageren en elk afzonderlijk virus dat je lichaam binnenkomt aanvalt en vernietigt, en dus wordt elk virus de nek omgedraaid voordat het de kans krijgt zich te verspreiden.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:43:48 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71586278
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:40 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kun je niet met 100% zekerheid zeggen dat je niet besmettelijk kunt zijn als je succesvol gevaccineerd bent. Maar het is wel zo dat je immuunsysteem dan erg snel kan reageren en elk afzonderlijk virus dat je lichaam binnenkomt aanvalt en vernietigt, en dus wordt elk virus de nek omgedraaid voordat het de kans krijgt zich te verspreiden.
maar ik las dus ergens (moet dat weer even opzoeken) dat ze verwachten dat bij de 1ste vaccinatie ronde 40% effectiviteit is en bij de 2de ronde 70%
pi_71586615
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:00 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

precies,ik zie hier niks, ook geen gratis verstrekking van bv die handzeep met alcohol waar je geen water voor nodig hebt, geen enkele stimulatie
Mij is juist verteld dat het virus niet wordt gedood door alcohol en dat het handen-schoon-zonder-water-spul dus eigenlijk ook helemaal niets toevoegd. Wat is dan het nut van dat spul?
bron: man van mijn kamergenote die als arts werkt
pi_71586841
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:43 schreef Re het volgende:

[..]

maar ik las dus ergens (moet dat weer even opzoeken) dat ze verwachten dat bij de 1ste vaccinatie ronde 40% effectiviteit is en bij de 2de ronde 70%
Dat is de effectiviteit van de vaccinatie. De verwachting is dat na twee inentingen het vaccin werkt bij 70% van de geinfecteerden. Grof gezegd, als je bent gevaccineerd, heb je 70% kans op 100% bescherming.
quote:
Het vaccin voor de huidige pandemie is nog in ontwikkeling. Daarom weten we dit nog niet precies. Wel is de effectiviteit van het vaccin tegen het verwante griepvirus bekend. Dit vaccin biedt na 1 vaccinatie bescherming bij 40% van de mensen en meer dan 70% na 2 vaccinaties. Het is te verwachten dat het nieuwe griepvaccin net zo effectief zal zijn. Onderzoeksresultaten van de effectiviteit van het nieuwe vaccin zullen worden gerapporteerd voordat het vaccin wordt ingezet.

bron
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:16:25 #92
131066 scrub_nurse
pi_71586910
als dat spul (sterilium oid) niet zou werken,waarom gebruikt t hele ziekenhuis het dan als handenwas hygiene en als pre/operatieve hygiene?
pi_71586941
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:16 schreef scrub_nurse het volgende:
als dat spul (sterilium oid) niet zou werken,waarom gebruikt t hele ziekenhuis het dan als handenwas hygiene en als pre/operatieve hygiene?
Omdat er niet alleen virussen bestaan, maar ook bacteriëen misschien?
pi_71587109
Ik behoor ook tot die 25%, ook al ben ik over 2 jaar pas verpleegkundige. Maar als stagiaire zul je het ook wel moeten denk ik.
pi_71587135
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:13 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Dat is de effectiviteit van de vaccinatie. De verwachting is dat na twee inentingen het vaccin werkt bij 70% van de geinfecteerden. Grof gezegd, als je bent gevaccineerd, heb je 70% kans op 100% bescherming.
[..]

bron
Inderdaad, dit omdat ieders immuunsysteem toch weer net wat anders zal reageren. Daarom zijn er ook 2 vaccinaties per persoon, dan heb je die 70% dekking. Altijd beter dan 0%.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71587678
quote:
Ik weet iemand die ziek is, moet ik dat ergens aangeven?
Briljant
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71599944
Geweldig al die heisa om een griep. En het mooie is, je hoort niks meer over de kredietcrisis!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:13:34 #98
17061 mvt
blame Canada
pi_71600310
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:01 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

dit vind ik ook een raar verhaal,volgens mij klopt daar niks van,bij mijn weten is vaccinatie puur bescherming voor jezelf, en ja je wordt zelf misschien niet ziek en kunt zo de ziekte niet doorgeven,maar jouw antwoord lijkt me sterk
Vaccinatie is niet alleen puur bescherming van jezelf. Als een virus op een plek komt waar het zich niet kan verspreiden (of maar heel weinig) wegens een gevaccineerde groep zal het bij die persoon blijven en sterven wanneer die persoon beter wordt.

Mooi voorbeeld is Polio. Heeeeeeel af en toe duikt het weer op in NL omdat er iemand in bijvoorbeeld India is geweest en besmet is geraakt. Niets aan de hand verder voor de algemene bevolking. Verspreidingskans is nihil omdat iedereen een DKTP prik heeft gehad als kind.
Tenzij het een geval is in Staphorst (of de Bible Belt in zijn geheel) waar de ouders die inenting weigeren. Dan heeft het virus opeens vrijspel en krijg je een gelocaliseerde uitbraak.
We were to understand there would be pie and punch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')