Guillain Barre komt jaarlijks bij 1 op de 100,000 mensen voor, maar als bijwerking van een vaccinatie is het uiterst zeldzaam.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:51 schreef flores30 het volgende:
Guillain Barre is echt niet zo zeldzaam hoor. Maar goed.
Iets kan gewoon niet goed voelen. Wat ik al zei, dat vaccin zal ik wel nemen.
Verder wordt dit een ja-nee verhaal en heb ik ontzettend weinig behoefte mijn redenen te moeten verdedigen voor iemand.
Het lijkt me logisch dat ik even wil wachten op de testresultaten.
En het vaccin is nog niet verplicht gesteld. Men is er mee bezig.
Er is een wet die zegt dat militairen verplicht kunnen worden zich te laten vaccineren. Er is geen geen wet die verplichte vaccinatie in de zorg mogelijk maakt. De V&VN heeft wel aan de minister geadviseerd om vaccinatie in de zorg te verplichten, maar is er ondertussen ook achter dat niet zal gaan gebeuren.quote:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
bronquote:V&VN heeft ontzettend veel reacties gekregen op haar standpunt dat zorgpersoneel verplicht en als eerste gevaccineerd dient te worden. Het waren zowel positieve als negatieve reacties.
V&VN benadrukt dat zij met de stelling van verplicht vaccineren een advies aan de minister van VWS heeft gegeven.
De beroepsvereniging is op de hoogte van het feit dat dit in Nederland juridisch onmogelijk is, omdat volgens de Nederlandse Grondwet het menselijk lichaam onaantastbaar is. Er bestaat echter wel zoiets als een morele verplichting.
Daarnaast heeft in het geval van een pandemie de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de autoriteit om vaccinaties te verplichten. Alle 194 landen die het WHO-verdrag hebben ondertekend – waaronder Nederland – zijn gebonden aan deze regels. Het besluit is nu aan minister Klink.
Deze griep is niet meer gevaarlijk tot nu toe dan elke andere normale griep. Hoe eerder iedereen het gehad heeft des te eerder zijn we resistent er tegen. Het personeel bewijst juist een goede dienst hier door.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:17 schreef Dartanion het volgende:
Dit is oud nieuws
En het is van de zotte dat ze de prik gaan weigeren. Hiermee brengen ze zichzelf en anderen in gevaar.
Een gedood of verzwakt ziekteverwekkertje, op zijn hoogst heb je een pijnlijke arm of wat last van hoofdpijn als je altijd al gezond bent.quote:Daarbij krijg je bij een enting het griepvirus ingespoten, in de hoop dat je lichaam immuun wordt. Het kan dus ook nog zijn dat je juist van de enting ziek wordt.
Dus jij denkt alleen maar aan jezelf?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:11 schreef Letter het volgende:
Ben zelf verpleegkundige en vind de verplichte enting zwaar overddreven. Ik ben al in geen tien jaar meer ziek geweest, ben behoorlijk immuun voor alle beesten die ronddwalen op afdelingen.
Je krijgt een enting tegen 1 soort griep, de rest kan gewoon nog komen. Daarbij krijg je bij een enting het griepvirus ingespoten, in de hoop dat je lichaam immuun wordt. Het kan dus ook nog zijn dat je juist van de enting ziek wordt.
Daarbij is het verplegend personeel al veel in aanmerking met allerlei virussen en bacterien. Als ik heel vatbaar zou zijn, zou ik vaker ziek zijn. Wat denk je van het noro-virus, MRSA, ga maar door.
Ik vrees dat ik gewoon niet ziek mag zijn. Als ik een ander beroep had kon ik gewoon tien dagen naar bed met griep. Helaas is er nu al niet voldoende verpelgend personeel.
Er zijn hier in de buurt verpleeghuizen die geen zware zorg meer toelaten, ivbm gebrek aan personeel, los van de griep.
Het ziekenhuis waar ik werk is behoorlijk aan de weg aan het timmeren voor verplicht enten, vrees dat het ze niet gaat lukken.
Krijgen verpleegkundigen tijdens hun opleiding wel iets te horen over virologie? Want uit jouw verhaal blijkt niet dat je er heel veel van snapt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:11 schreef Letter het volgende:
Ben zelf verpleegkundige en vind de verplichte enting zwaar overddreven. Ik ben al in geen tien jaar meer ziek geweest, ben behoorlijk immuun voor alle beesten die ronddwalen op afdelingen.
Je krijgt een enting tegen 1 soort griep, de rest kan gewoon nog komen. Daarbij krijg je bij een enting het griepvirus ingespoten, in de hoop dat je lichaam immuun wordt. Het kan dus ook nog zijn dat je juist van de enting ziek wordt.
Daarbij is het verplegend personeel al veel in aanmerking met allerlei virussen en bacterien. Als ik heel vatbaar zou zijn, zou ik vaker ziek zijn. Wat denk je van het noro-virus, MRSA, ga maar door.
Ik vrees dat ik gewoon niet ziek mag zijn. Als ik een ander beroep had kon ik gewoon tien dagen naar bed met griep. Helaas is er nu al niet voldoende verpelgend personeel.
Er zijn hier in de buurt verpleeghuizen die geen zware zorg meer toelaten, ivbm gebrek aan personeel, los van de griep.
Het ziekenhuis waar ik werk is behoorlijk aan de weg aan het timmeren voor verplicht enten, vrees dat het ze niet gaat lukken.
Je kan wel stellen dat die opleiding inderdaad niets voorsteltquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:44 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Krijgen verpleegkundigen tijdens hun opleiding wel iets te horen over virologie? Want uit jouw verhaal blijkt niet dat je er heel veel van snapt.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:08 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Je kan wel stellen dat die opleiding inderdaad niets voorstelt![]()
We leren wel wat hoor, maar de medische kennis is summier en kan veel beter.. Dat zie je idd wel
Als dit gewoon in poll-vorm was zoals op de Frontpage van Fok!, waarbij je zelf kon kiezen om mee te doen of niet, dan valt de betrouwbaarheid van de resultaten meteen in het water.quote:[b]Op vrijdag 31 juli 2009 20:15 schreef
Dit blijkt uit een onderzoek dat Nursing onlangs op haar website hield.
Oh ja hoor, de evil studieboeken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:30 schreef FANN het volgende:
[..]
![]()
Gelukkig maar dat je er zelf nog overal over kunt lezen en niet alléén afhankelijk bent van je studieboeken.
Hokjesdenken in de virologie
http://www.kennislink.nl/publicaties/hokjesdenken-in-de-virologie
Bedankt voor de bevestiging.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:11 schreef Letter het volgende:
*vind Kumar evil*quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:44 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh ja hoor, de evil studieboeken.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:44 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh ja hoor, de evil studieboeken.
wel helemaal quoten hequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:56 schreef FANN het volgende:
[..]
als je een beetje depri wordt van dit forum kun je altijd een beetje prozac nemen..
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20694571/
Fabrikant Prozac hield gegevens achter Eli Lilly wast handen in onschuld
quote:Op 28 januari plaatste BMJ op haar website een rectificatie.Uit nader onderzoek van het medisch tijdschrift blijkt dat de documenten in kwestie gewoon openbaar waren ten tijde van het proces. BMJ biedt daarom Eli Lilly haar welgemeende excuses aan.
quote:
Dat was een bietje uit de context..quote:
ach het was gewoon wéér één van de voorbeelden van een geneesmiddel dat eerst met veel boombariequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:27 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat was een bietje uit de context..
Prozac is sowieso uit de context in dit topic trouwens![]()
Ik ben niet zo bekend met Prozac, daar laat ik me niet over uit. Maar je gebruikt de bekendequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:35 schreef FANN het volgende:
[..]
ach het was gewoon wéér één van de voorbeelden van een geneesmiddel dat eerst met veel boombarie
werd aangeprezen en daarna werden er pas vele bijwekingen en misstanden bekend..
ga maar even googelen.....
ik zet wel een muziekje op dan neem jij een pilletje oké?
http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=1872&Method=infotekst
quote:
Heb je zelf in de hand gehad door te schermen met prozacquote:
Voor mij is dit nieuw nieuws, zit het net pas te lezen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:17 schreef Dartanion het volgende:
Dit is oud nieuws
En het is van de zotte dat ze de prik gaan weigeren. Hiermee brengen ze zichzelf en anderen in gevaar.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:29 schreef Ellatjuh het volgende:
ik werk in een verzorgingshuis en we mogen de inenting niet weigeren als we ze krijgen...
mn leidinggevende zei al dat het anders onze baan kan kosten..
maarja ik wacht het allemaal wel af, vind het zelf onzin maar om er nou zo tegen in te gaan heeft ook geen zin.
ben nooit ziek maargoed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |