abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71498989
Een kwart van de verpleegkundigen wil niet gevaccineerd worden tegen de Mexicaanse griep.

Dit blijkt uit een onderzoek dat Nursing onlangs op haar website hield.

De vraag luidde: Wil jij gevaccineerd worden tegen de Mexicaanse griep/ Nieuwe Influenza A (H1N1)?

Ziekenhuizen en andere zorginstellingen moeten voor september plannen klaar hebben waarin moet
staan hoe instellingen hun personeel beschermen tegen het virus en hoe overbelasting van gezond personeel wordt voorkomen.

De minister verwacht dat in de gezondheidszorg meer personeel de Mexicaanse griep zal krijgen dan
gemiddeld omdat zorgverleners meer blootgesteld worden aan het virus. De verwachting is dan ook dat

verpleegkundigen wellicht voorrang krijgen voor het vaccin.
Om de zorgsector goed te laten functioneren is het van belang dat er voorbereidingen worden
getroffen en plannen gemaakt worden.

Ziekenhuizen en andere zorginstellingen moeten deze voor september klaar hebben.
Daarin moet onder andere komen te staan hoe instellingen hun personeel beschermen tegen het virus en
hoe overbelasting van gezond personeel wordt voorkomen.

Als klopt dat een kwart van de verpleegkundigen vaccinatie zullen weigeren,
dan lijkt de zorg te maken te krijgen met een forse tegenslag. In totaal stemden 598 personen.

Het is onbekend of vaccinatie verplicht wordt door werkgevers.

http://griep.blog.nl/scha(...)n-weigert-vaccinatie
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:17:01 #2
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71499026
Dit is oud nieuws

En het is van de zotte dat ze de prik gaan weigeren. Hiermee brengen ze zichzelf en anderen in gevaar.
:-)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 31 juli 2009 @ 20:17:02 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71499027
Je kan wel makkelijk diegene die ziek worden identificeren en eruit werken.
Dus het heeft zo z'n voordelen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71499046
In totaal stemden 598 personen. Nou nou
You dream it, I live it.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:19:58 #5
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71499105
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:17 schreef Meddo het volgende:
En je hoefde geen geregistreerd ziekenhuispersoneel te zijn. Dus zelfs Jan met de Pet kon zijn stem uitbrengen onder de naam verpleegkundige en de volgende dag weer zijn werkzaamheden als automonteur hervatten
pi_71499289
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:17 schreef Meddo het volgende:
Waarvan 150x Lambiekske
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:28:33 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71499380
ongeacht het resultaat lijkt me dat de voorlichting in de ziekenhuizen er redelijk voor zal zorgen dat ziekenhuispersoneel adequaat wordt ingeent
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71499477
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:17 schreef Dartanion het volgende:
Dit is oud nieuws

En het is van de zotte dat ze de prik gaan weigeren. Hiermee brengen ze zichzelf en anderen in gevaar.
Oh ja joh?

Wat voor gevaar brengt het voor jou als iemand anders inenting weigert, terwijl jij ingeënt bent?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:33:45 #9
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71499550
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Oh ja joh?

Wat voor gevaar brengt het voor jou als iemand anders inenting weigert, terwijl jij ingeënt bent?
Prachtige kortzichtigheid

In het ziekenhuis liggen ook mensen die niet ingeënt kunnen worden omdat ze daar te ziek voor zijn. Stel dat die mensen in aanraking komen met zo een snuggere verpleegkundige die denkt geen inenting nodig te hebben?

Dat is slechts één voorbeeld.........
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:34:29 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71499570
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Oh ja joh?

uitval van personeel in ziekenhuizen, verminderde zorg...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71499738
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:17 schreef Dartanion het volgende:
Dit is oud nieuws

Voor jou is dit misschien oud nieuws maar voor andere misschien niet,
en dit bericht is van 30-07-2009 om: 14:06

NU’91: Vaccinatie H1N1 mag niet verplicht worden

Verpleegkundigen mogen niet verplicht worden zich te laten inenten tegen het H1N1-virus. Dit stelt Nu’91. Vaccinatie moet volgens de belangenorganisatie altijd een vrije keus blijven. Dit in tegenstelling van V&VN, die minister Klink juist oproept de vaccinaties verplicht te stellen.

NU’91 pleit voor een goede voorlichtingscampagne, over de voor- en nadelen van vaccinatie en de preventieve maatregelen die genomen kunnen worden. Zo’n campagne is noodzakelijk bij een vrije keuze, vindt de belangenorganisatie. Hierbij wil de organisatie ook zelf een rol spelen, samen met andere belangenorganisaties.

Negatief
Uit peilingen blijkt dat verpleegkundigen negatief staan ten opzichte van inenting. Een kwart tot de helft van hen wil zich niet laten vaccineren. Beroepsvereniging voor verpleegkundigen V&VN is hiervan geschrokken en denk dat veel verpleegkundigen de noodzaak van een vaccinatie onderschatten.

http://www.bijzijn.nl/content/html/237.asp?nb_id=9942
pi_71499804
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:33 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Prachtige kortzichtigheid

In het ziekenhuis liggen ook mensen die niet ingeënt kunnen worden omdat ze daar te ziek voor zijn. Stel dat die mensen in aanraking komen met zo een snuggere verpleegkundige die denkt geen inenting nodig te hebben?

Dat is slechts één voorbeeld.........
Wacht even.. te ziek voor inenting? Wat voor aanslag pleegt zo'n inenting dan op je lichaam?
pi_71499909
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:41 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wacht even.. te ziek voor inenting? Wat voor aanslag pleegt zo'n inenting dan op je lichaam?
Wat dacht je van het feit dat niet zomaar alle medicijnen met elkaar gecombineerd kunnen worden?

Wat dacht je van mensen die een transplantatie hebben ondergaan en medicijnen slikken die het immuun systeem plat leggen om afstoting te voorkomen?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:46:22 #14
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71499961
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:53:35 #15
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_71500205
Verbaast me niks, er zijn ook zat verpleegkundigen die aan Reiki doen
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_71500401
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:41 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

op deze website staat veel informatie

Laatste wijziging op 30-07-2009

http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influenza/faq-algemeen.jsp

Algemene vragen
Hoe wordt Nieuwe Influenza A (H1N1) genoemd in andere (vakantie)landen?
Wat is Nieuwe Influenza A (H1N1)?
Zijn de symptomen van Nieuwe Influenza A (H1N1) dezelfde als bij gewone griep?
Ik heb griep, kan het Nieuwe Influenza A (H1N1) zijn?
Ik weet iemand die ziek is, moet ik dat ergens aangeven?
Wie moet ik op de hoogte brengen van het feit dat mijn kind ziek is?
Hoe weet je of iemand Nieuwe Influenza A (H1N1) heeft?
Als bij een patiënt Nieuwe Influenza A (H1N1) wordt vastgesteld, wat gebeurt er dan?
Is Nieuwe Influenza A (H1N1) te behandelen?
Hoe kan het griepvirus worden overgedragen?
Wat is de incubatietijd van griep?
Wanneer ben je besmettelijk voor anderen?
Zijn er groepen mensen met een verhoogd risico op besmetting?
Lopen mensen die geboren zijn voor 1957 minder risico om besmet te raken omdat zij destijds met de zogenaamde HongKong-griep in aanraking zijn geweest?
Kun je doodgaan aan Nieuwe Influenza A (H1N1)?
In welke landen zijn er patiënten met Nieuwe Influenza A (H1N1)?
Heeft Nieuwe Influenza A (H1N1) iets met Q-koorts te maken?
pi_71500461
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:00 schreef FANN het volgende:

[..]

op deze website staat veel informatie

Laatste wijziging op 30-07-2009

http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influenza/faq-algemeen.jsp

Algemene vragen
Hoe wordt Nieuwe Influenza A (H1N1) genoemd in andere (vakantie)landen?
Wat is Nieuwe Influenza A (H1N1)?
Zijn de symptomen van Nieuwe Influenza A (H1N1) dezelfde als bij gewone griep?
Ik heb griep, kan het Nieuwe Influenza A (H1N1) zijn?
Ik weet iemand die ziek is, moet ik dat ergens aangeven?
Wie moet ik op de hoogte brengen van het feit dat mijn kind ziek is?
Hoe weet je of iemand Nieuwe Influenza A (H1N1) heeft?
Als bij een patiënt Nieuwe Influenza A (H1N1) wordt vastgesteld, wat gebeurt er dan?
Is Nieuwe Influenza A (H1N1) te behandelen?
Hoe kan het griepvirus worden overgedragen?
Wat is de incubatietijd van griep?
Wanneer ben je besmettelijk voor anderen?
Zijn er groepen mensen met een verhoogd risico op besmetting?
Lopen mensen die geboren zijn voor 1957 minder risico om besmet te raken omdat zij destijds met de zogenaamde HongKong-griep in aanraking zijn geweest?
Kun je doodgaan aan Nieuwe Influenza A (H1N1)?
In welke landen zijn er patiënten met Nieuwe Influenza A (H1N1)?
Heeft Nieuwe Influenza A (H1N1) iets met Q-koorts te maken?
Maar je weet toch wel dat de BigPharma het RIVM in hun macht heeft.
pi_71500533
waarom is dit subforum eigenlijk opgericht?

als iedereen het zo goed weet zet dan één mededeling neer op Fok hoe het precies zit

opgelost .. klaar... slotje

pi_71500671
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef FANN het volgende:
waarom is dit subforum eigenlijk opgericht?

als iedereen het zo goed weet zet dan één mededeling neer op Fok hoe het precies zit

opgelost .. klaar... slotje

Een betere vraag zou zijn waarom er tegelijkertijd met dit subforum niet eentje gemaakt is met de titel 'Mexicaanse Griep - BNW edition'.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:13:11 #20
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71500774
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:09 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Een betere vraag zou zijn waarom er tegelijkertijd met dit subforum niet eentje gemaakt is met de titel 'Mexicaanse Griep - BNW edition'.
Omdat ze afgesproken hebben alle BNW waardige topics daar heen te schoppen
pi_71500790
Waarom wel ingeënt moeten/willen worden voor Mexicaanse griep en geen gewone griepspuit verplichten elk jaar?

Gewone griep is net zo "gevaarlijk" voor de zwakkeren in de samenleving dan zijn breed in de pers uitgemeten equivalent.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_71501134
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:13 schreef Eric_Cantona het volgende:
Waarom wel ingeënt moeten/willen worden voor Mexicaanse griep en geen gewone griepspuit verplichten elk jaar?

Gewone griep is net zo "gevaarlijk" voor de zwakkeren in de samenleving dan zijn breed in de pers uitgemeten equivalent.
Ook voor de jaarlijkse seizoensinfluenza wordt gezondheidszorgpersoneel opgeroepen zich te laten vaccineren. Ook daar ligt de vaccinatiegraad zo rond de 60-80%. Inderdaad, qua mortaliteit en morbiditeit verschilt de Mexicaanse griep niet echt van gewone griep, maar wat bijzonder aan de Mexicaanse griep is, is dat de verspreiding veel sneller gaat en dat er veel meer mensen besmet lijken te raken.

Overigens: dit noemen we geen onderzoek, maar een simpele opinipeiling op internet, één van de minst betrouwbare onderzoekstechnieken. En daarnaast zijn verpleegkundingen in veel gevallen geen voor de hand liggende bron als het gaat om geneeskundige informatie. De meeste verpleegkundigen zullen geen of zeer beperkt onderwijs over immuunsystemen of de pathologie van influenza-infecties hebben genoten.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 juli 2009 @ 21:30:44 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71501218
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:27 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ook voor de jaarlijkse seizoensinfluenza wordt gezondheidszorgpersoneel opgeroepen zich te laten vaccineren. Ook daar ligt de vaccinatiegraad zo rond de 60-80%. Inderdaad, qua mortaliteit en morbiditeit verschilt de Mexicaanse griep niet echt van gewone griep, maar wat bijzonder aan de Mexicaanse griep is, is dat de verspreiding veel sneller gaat en dat er veel meer mensen besmet lijken te raken.

Overigens: dit noemen we geen onderzoek, maar een simpele opinipeiling op internet, één van de minst betrouwbare onderzoekstechnieken. En daarnaast zijn verpleegkundingen in veel gevallen geen voor de hand liggende bron als het gaat om geneeskundige informatie. De meeste verpleegkundigen zullen geen of zeer beperkt onderwijs over immuunsystemen of de pathologie van influenza-infecties hebben genoten.
Maar de vraag waar de opwinding over is als niet alle verpleegkundigen zich laten inenten is gerechtvaardigd. Dat gebeurt dus ook met 'gewone' seizoensgriep niet, waar bij feitelijk dezelfde argumenten gelden.
pi_71501281
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar de vraag waar de opwinding over is als niet alle verpleegkundigen zich laten inenten is gerechtvaardigd. Dat gebeurt dus ook met 'gewone' seizoensgriep niet, waar bij feitelijk dezelfde argumenten gelden.
Dat bedoel ik inderdaad. Omdat 't nu ineens Mexicaans is, moet hemel en aarde bewogen worden. En de verspreiding zal inderdaad zeker sneller gaan, maar mijns inziens mag de "gewone" griep dan ook wat meer aandacht krijgen.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_71501342
Ow ja! Eerst is het volgens velen een onschuldig griepje en nu wordt al gesproken over verplichte vaccinatie... Want gut, een zuster mocht het griepvirus bij zich dragen.

Laten we supermarktpersoneel, ICT-ers, transport, ns-personeel etc maar VERPLICHT gaan vaccineren.
Het virus zal zich toch wel verspreiden. Maar ook gevaccineerden kunnen het virus nog steeds via hun handen overdragen. Het virus leeft zo'n 24 uur op oppervlakten, heb ik begrepen.

De WHO heeft gewaarschuwd voor mogelijk ernstige bijwerkingen van het vaccin. Moet ik me daar dan aan blootstellen, als verpleegkundige, of mag ik gewoon even aankijken hoe de testen zullen verlopen. En ergens in november mijn keuze maken?

WTF. In een volgende fase moeten we preventief tamiflu slikken voor zes weken.
En ik vind het prima. Maar er is een grens.

@aangepast omdat het onduidelijk was

[ Bericht 7% gewijzigd door flores30 op 31-07-2009 21:47:22 ]
pi_71501427
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:35 schreef flores30 het volgende:

WTF. Ik word al preventief zes weken aan de tamiflu gezet!!!!!
Zes weken? Waar werk je?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71501499
Waar ik werk doet er niet toe. Ik zit nog niet aan de tamiflu, maar zodra een volgende fase komt binnen het ziekenhuis moet ik, en mijn collega's aan de tamiflu ja.

Detail: het is afdeling infectieziekten.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:41:50 #28
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71501514
Flores, het grote idee achter de zieken verzorgers vaccineren, is dat de zieken verzorgers de zieken kunnen verzorgen als er toch een grote uitbraak is.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:43:17 #29
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71501556
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:41 schreef flores30 het volgende:
Waar ik werk doet er niet toe. Ik zit nog niet aan de tamiflu, maar zodra een volgende fase komt binnen het ziekenhuis moet ik, en mijn collega's aan de tamiflu ja.

Detail: het is afdeling infectieziekten.
Dan mag je je post wel aanpassen. Nu staat er letterlijk in je post dat je sinds 6 weken voor vandaag al tamiflu slikt. Maar nu blijkt dat je tot op heden geen pilletje tamiflu VERPLICHT hebt moeten slikken. Wat al een stuk genuanceerder klinkt
pi_71501557
quote:
Ow ja! Eerst is het volgens velen een onschuldig griepje en nu wordt al gesproken over verplichte vaccinatie... Want gut, een zuster mocht het griepvirus bij zich dragen.

Laten we supermarktpersoneel, ICT-ers, transport, ns-personeel etc maar VERPLICHT gaan vaccineren.
Het virus zal zich toch wel verspreiden. Maar ook gevaccineerden kunnen het virus nog steeds via hun handen overdragen. Het virus leeft zo'n 24 uur op oppervlakten, heb ik begrepen.

De WHO heeft gewaarschuwd voor mogelijk ernstige bijwerkingen van het vaccin. Moet ik me daar dan aan blootstellen, als verpleegkundige, of mag ik gewoon even aankijken hoe de testen zullen verlopen. En ergens in november mijn keuze maken?

WTF. Ik word al preventief zes weken aan de tamiflu gezet!!!!!
Ik zou me meer zorgen maken om de bijwerkingen van zes weken oseltamivir (niet dat dat zo gevaarlijk is, maar wel vervelend) dan die van het vaccin.
pi_71501568
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:41 schreef Dartanion het volgende:
Flores, het grote idee achter de zieken verzorgers vaccineren, is dat de zieken verzorgers de zieken kunnen verzorgen als er toch een grote uitbraak is.
Dat lijkt me een correcte aanname ja.
pi_71501622
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:43 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Dan mag je je post wel aanpassen. Nu staat er letterlijk in je post dat je sinds 6 weken voor vandaag al tamiflu slikt. Maar nu blijkt dat je tot op heden geen pilletje tamiflu VERPLICHT hebt moeten slikken. Wat al een stuk genuanceerder klinkt
Het klopt, zo teruglezend.
Ik bedoelde dat ik die verplichting al ga krijgen. Onduidelijk geformuleerd, maar bij deze recht gezet.
pi_71501787
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:45 schreef flores30 het volgende:

[..]

Het klopt, zo teruglezend.
Ik bedoelde dat ik die verplichting al ga krijgen. Onduidelijk geformuleerd, maar bij deze recht gezet.
Verplichten wordt erg moeilijk hoor. Niet dat ik tegen oseltamivir ben hoor (hoewel ik voor iedereen proxfylaxe wel overdreven vind), maar ik denk niet dat je werkgever je echt kan dwingen die pillen in te nemen.
pi_71501907
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:49 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Verplichten wordt erg moeilijk hoor. Niet dat ik tegen oseltamivir ben hoor (hoewel ik voor iedereen proxfylaxe wel overdreven vind), maar ik denk niet dat je werkgever je echt kan dwingen die pillen in te nemen.
Dat dacht ik dus ook. Maar zowel de viroloog Ab als de Nederlandse verening voor verpleegkundigen en verzorgenden vinden dus wel dat vaccinatie verplicht moet zijn.

Er is nog geen standpunt ingenomen. En zes weken tamiflu? Het lijkt me geen pretje, maar daar snap ik het nut dan wel weer van.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:54:11 #35
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_71501947
Je hebt altijd mensen die dat weigeren, ook de normale griepprik. Zeker in de gezondheidszorg, en zeker ook heel veel mensen die het weigeren om religieuze redenen. En aan de gewone griep gaan ook gewoon mensen dood Dus ja. Doe je niks aan. Het is nog altijd zelfbeschikkingsrecht, je mag zelf bepalen wat je met je lichaam doet. Lijkt me nogal lastig om dat te gaan wijzigen. Het enige wat je kan doen is mensen alsnog goed voor te lichten
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_71501978
quote:
Van mij mag je je eigen keuze maken. Ik lees iets verderop dat je op de afdeling infectieziekten werkt, dus ik kan me voorstellen dat als je inenting weigert dat je dan tijdelijk op een andere afdeling wordt geplaatst. Je werkgever kan je niet verplichten om een inenting te accepteren (ik ga er voor het gemak van uit dat er geen speciale wet is die zorginstelling toestaat hun personeel verplicht te laten inenten).

Het lijkt me ook heel verstandig om de testen af te wachten. Ik ga me in principe wel laten inenten, tenzij natuurlijk uit de testen blijkt dat het vaccin niet werkt of levensgevaarlijk is. Dat eerste acht ik mogelijk, dat tweede lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat het een bestaand vaccin is dat alleen maar op het specifieke virus wordt aangepast.

Maar hoe sta jij daar tegenover? Als je nu zou moeten beslissen over straks, wat zou je dan zeggen, oftwel wat zou je antwoorden in dit onderzoek? En als de testresultaten goed zijn, ga je je dan laten inenten in de herfst?
pi_71502006
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:52 schreef flores30 het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook. Maar zowel de viroloog Ab als de Nederlandse verening voor verpleegkundigen en verzorgenden vinden dus wel dat vaccinatie verplicht moet zijn.
Kunnen ze prima vinden (en is zeker iets voor te zeggen), maar juridisch gezien lijkt het me zeer lastig uitvoerbaar.
quote:
Er is nog geen standpunt ingenomen. En zes weken tamiflu? Het lijkt me geen pretje, maar daar snap ik het nut dan wel weer van.
Dat vind ik bijzonder. Het chronisch slikken van een medicijn teneinde besmetting te voorkomen of tweemaal een vaccin dat levenslange immuniteit tegen dit virus genereert? Lijkt me geen moeilijke keuze.
pi_71502136
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:54 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Van mij mag je je eigen keuze maken. Ik lees iets verderop dat je op de afdeling infectieziekten werkt, dus ik kan me voorstellen dat als je inenting weigert dat je dan tijdelijk op een andere afdeling wordt geplaatst. Je werkgever kan je niet verplichten om een inenting te accepteren (ik ga er voor het gemak van uit dat er geen speciale wet is die zorginstelling toestaat hun personeel verplicht te laten inenten).

Het lijkt me ook heel verstandig om de testen af te wachten. Ik ga me in principe wel laten inenten, tenzij natuurlijk uit de testen blijkt dat het vaccin niet werkt of levensgevaarlijk is. Dat eerste acht ik mogelijk, dat tweede lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat het een bestaand vaccin is dat alleen maar op het specifieke virus wordt aangepast.

Maar hoe sta jij daar tegenover? Als je nu zou moeten beslissen over straks, wat zou je dan zeggen, oftwel wat zou je antwoorden in dit onderzoek? En als de testresultaten goed zijn, ga je je dan laten inenten in de herfst?
Ik zal ageren als die vaccinatie me in augustus verplicht wordt, als voorbeeld. En dan zal ik me hopelijk mogen beroepen op mijn recht op zelfbeschikking. Natuurlijk ben ik voor vaccins!!!

Maar ik wil een degelijk, getest vaccin. En het moet niet zo zijn, dat, omdat ik tot een bepaalde groep behoor, me als proefpersoon hoef laten te gebruiken.

Natuurlijk zal ik mijzelf vaccineren, ook al gaat de dwang dan zwaar in tegen mijn principes. Maar zou graag mijn moment kiezen.
pi_71502227
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:55 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Kunnen ze prima vinden (en is zeker iets voor te zeggen), maar juridisch gezien lijkt het me zeer lastig uitvoerbaar.
[..]

Dat vind ik bijzonder. Het chronisch slikken van een medicijn teneinde besmetting te voorkomen of tweemaal een vaccin dat levenslange immuniteit tegen dit virus genereert? Lijkt me geen moeilijke keuze.
Heb je helemaal gelijk in. Maar op de afdeling waar ik werk komen de mensen met influenza. Ik zou het liefst geen tamiflu slikken, ook omdat ik niet echt begrijp waarom dit nut heeft. Mogelijk voor zes weken, maar preventief antivirale medicatie slikken, ik geloof niet dat dit project al eens eerder uitgevoerd is.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:06:33 #40
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71502326
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:03 schreef flores30 het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Maar op de afdeling waar ik werk komen de mensen met influenza. Ik zou het liefst geen tamiflu slikken, ook omdat ik niet echt begrijp waarom dit nut heeft. Mogelijk voor zes weken, maar preventief antivirale medicatie slikken, ik geloof niet dat dit project al eens eerder uitgevoerd is.
Als je de werking van Tamiflu bijvoorbeeld bekijkt, die zorgt ervoor dat het virus niet tussen de cellen kan reizen.

En is het dragen van bijvoorbeeld een FFP3 mondkapje niet genoeg?
pi_71502328
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:03 schreef flores30 het volgende:

[..]

Inderdaad. Hier in ons UMC wordt er niet aan preventief oseltamivir gedaan, ook niet op de verpleegafdelingen of IC waar de Mexicaanse groep-patiënten liggen. Wel druppelcontactisolatie natuurlijk
pi_71502446
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:06 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Inderdaad. Hier in ons UMC wordt er niet aan preventief oseltamivir gedaan, ook niet op de verpleegafdelingen of IC waar de Mexicaanse groep-patiënten liggen. Wel druppelcontactisolatie natuurlijk
Dan zou je moeten weten dat hetzelfde UMCU een plan 6a/b/c heeft.
De eerste paar patienten worden opgevangen op afdeling infectieziekten en de long.
Als dat niet toereikend is wordt het 6b, het calamiteitenhospitaal.

Al vrij snel dus. En DAT is het moment waarop ook jij aan de tamiflu gaat.
pi_71502818
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:10 schreef flores30 het volgende:

[..]

Dan zou je moeten weten dat hetzelfde UMCU een plan 6a/b/c heeft.
De eerste paar patienten worden opgevangen op afdeling infectieziekten en de long.
Als dat niet toereikend is wordt het 6b, het calamiteitenhospitaal.

Al vrij snel dus. En DAT is het moment waarop ook jij aan de tamiflu gaat.
Er zijn meerdere UMC's, ik werk er bij een die niet gevestigd is in Utrecht .

De situatie bij het UMCU is natuurlijk iets anders omdat daar het calamiteitenhospitaal staat, dat hebben 'wij' niet. Daarnaast werk ik op dit moment niet met patiënten, dus ik krijg sowieso geen oseltamivir.
pi_71502963
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:24 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Er zijn meerdere UMC's, ik werk er bij een die niet gevestigd is in Utrecht .

De situatie bij het UMCU is natuurlijk iets anders omdat daar het calamiteitenhospitaal staat, dat hebben 'wij' niet. Daarnaast werk ik op dit moment niet met patiënten, dus ik krijg sowieso geen oseltamivir.

Oke! Duidelijk. Silly me..
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 31 juli 2009 @ 22:33:25 #45
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_71503082
Mijn zusje is verpleegkundige zal eens vragen of ze het wil ja
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_71503207
Wat wordt door deze verpleegkundigen als reden opgegeven om te weigeren?
En hoe zit het met artsen?
pi_71503298
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:38 schreef OldJeller het volgende:
De belangrijkste reden die ik hoor (en verwacht) is dat ze een relatief nieuw vaccin niet willen 'uitproberen'.

Ik weet dat de normale griepvaccinatie ook lang niet door alle artsen wordt gehaald, ik denk niet dat dat nu anders is.
pi_71503431
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:38 schreef OldJeller het volgende:
Voor mij simpel: een griep kan ik prima overwinnen zonder een, in mijn ogen onvoldoende getest vaccin.
Daarbij, als je de testresultaten leest van een willekeurig griepvaccin, zie je onder de veel/regelmatig voorkomende bijwerkingen een vervolg. De bijwerkingen die gaandeweg ontstaan zijn. Guillain Barre etc. Met name om die neurologische bijwerkingen maak ik me zorgen. Toch wel.

Daarbij heb ik altijd een wat vreemde reactie op vaccins. Heb me vol laten stoppen met HBvaxpro en nog steeds een titer van 0.
Dus nee, ik nam nooit het seizoensvaccin (en heb nooit griep gehad), dus waarom nu ineens gedwongen iets nemen?

Het zal waarschijnlijk moeten, maar ik begrijp nog steeds niet de DWANG.
pi_71503521
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:46 schreef flores30 het volgende:

[..]

Voor mij simpel: een griep kan ik prima overwinnen zonder een, in mijn ogen onvoldoende getest vaccin.
Ja, jij wel, maar je patiënten wellicht niet.
quote:
Daarbij, als je de testresultaten leest van een willekeurig griepvaccin, zie je onder de veel/regelmatig voorkomende bijwerkingen een vervolg. De bijwerkingen die gaandeweg ontstaan zijn. Guillain Barre etc. Met name om die neurologische bijwerkingen maak ik me zorgen. Toch wel.
Guillain-Barré is echt heel erg zeldzaam.
quote:
Daarbij heb ik altijd een wat vreemde reactie op vaccins. Heb me vol laten stoppen met HBvaxpro en nog steeds een titer van 0.
Dus nee, ik nam nooit het seizoensvaccin (en heb nooit griep gehad), dus waarom nu ineens gedwongen iets nemen?

Het zal waarschijnlijk moeten, maar ik begrijp nog steeds niet de DWANG.
Ja, dat lijkt me nog steeds sterk, dat dwingen.
pi_71503618
Guillain Barre is echt niet zo zeldzaam hoor. Maar goed.
Iets kan gewoon niet goed voelen. Wat ik al zei, dat vaccin zal ik wel nemen.

Verder wordt dit een ja-nee verhaal en heb ik ontzettend weinig behoefte mijn redenen te moeten verdedigen voor iemand.

Het lijkt me logisch dat ik even wil wachten op de testresultaten.

En het vaccin is nog niet verplicht gesteld. Men is er mee bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')