Zo is het maar net, in Bulgarije ben je altijd bezig met op je hoede zijn, overdag en 's nachts. Je voelt je gewoon niet vrij.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:12 schreef appelflapj het volgende:
Je kunt het Bulgarije best naar de zin hebben, maar dat ligt vooral aan je eigen eisen en wensen. De mensen zijn heel klantvriendelijk (het overgrote deel althans) en het eten was naar mijn mening best te vreten. De kans is alleen wel groot dat je een paar dagen flink aan de driet bent of simpelweg het idee hebt dat je er kapot gaat, bij ons waren 7 van de 9 personen ziek, waarvan één 4 dagen zijn bed niet uit is geweest en ééntje een week later in het ziekhuis is opgenomen met een zware voedselvergiftiging. Zelf had ik een dag echt het idee dat ik kapot ging, maar een beetje wodka spoelt alles wel doorMij tip: vreet wat je wil, je weet toch niet wat deugd en wat niet. Een portie loperamine doet al veel wonderen, bij iedere drogist te krijgen.
Criminaliteit is iets waar je zeker rekening mee moet houden, dan heb je ook minder kans op rare taferelen. Loop niet alleen over straat, zeker niet dronken. Sla het aanbod van de hoertjes die je benaderen zo snel en duidelijk mogelijk af, reageer niet te veel op bedelende kinderen, ga geen discussies aan met uismijters, spreek vooraf tarieven af met taxichauffeurs, geef ze achteraf hun zin als ze meer geld willen, ookal was het niet de afspraak, ga niet naar de disco's waar veel volk uit de Balkan komt en maak niks kapot op je hotel. Houd je je daar niet aan, kan het best goedkomen, maar kan het ook flink fout lopen. Ik heb vorig jaar genoeg mensen gesproken die zijn beroofd, bedreigd of zelfs achterna gezeten door een taxichauffeur met een mes.
Jullie zullen wel begrijpen dat Bulgarije niet mijn meest favo vakantieland is, ik voel me er gewoon niet vrij te doen wat ik wil zeg maar. Voor het geld hoef je het ook niet te doen, wil je een redelijk hotel en uitgaan in de goede discotheken, ben je niks goedkoper uit dan bijvorobeeld Kroatië, waar ik toch een heel wat betere pet van op heb.

Ben je alleen in Sunny Beach geweest of ook in de rest van het land?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:12 schreef appelflapj het volgende:
Op vakantie wil ik vrij zijn, doen wat ik wil, alleen daarom al ga ik de komende jaren niet meer naar Bulgarije. Later misschien wel, als ik andere dingen doe op vakantie. Bovendien is Bulgarije nog in ontwikkeling, het zal er de komende jaren wel beter worden, al valt er nog een hoop te doen aan criminaliteit en corruptie.

Sunnybeach = een gemaakte kermisquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ben je alleen in Sunny Beach geweest of ook in de rest van het land?

Wat een bangmakerij om niks.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:54 schreef appelflapj het volgende:
Ons is sterk afgeraden op eigen houtje het binnenland in te trekken. Als je er verdwaald en een groep bulgaren dat opmerkt, mag je van groot geluk spreken als ze je oprecht willen helpen, in plaats van je beroven en je achterlaten. Klinkt allemaal wel erg negatief, maar ik geloof ook niet dat je als jongere veel te zoeken hebt in de binnenlanden. Het is een erg arm land en je zult er echt geen vakantiegevoel houden. Doe je het wel, ga dan met een organisatie mee.

Denk dat je beter bang kan maken dan er te luchtig over doenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat een bangmakerij om niks.
Ik ben in verschillende Bulgaarse plaatsen geweest, ook in het binnenland. Wel de iets toeristischere, maar goed. Het is inderdaad nogal een arm land, dus er zijn nog veel vervallen huizen en dat ziet er natuurlijk niet zo mooi uit. Maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Ik ben niet opgelicht, beroofd, lastig gevallen, ziek geworden of wat dan ook.

En ik denk dat jij je nu aanstelt.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:29 schreef Paul het volgende:
[..]
Denk dat je beter bang kan maken dan er te luchtig over doen

je weet niet wat je mist. Als je een leuke én goedkope strand-zee-zon-zuipvakantie wil, is Sunny Beach ideaal.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:45 schreef FlinkeNaam het volgende:
tvp om een mattie te overtuigen dat we hier dus niet heen gaan deze zomer

Je bent zelf een faal, de meeste NLers die ik tegenkwam hadden gezeik gehad. Dusquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:53 schreef afcajos het volgende:
Paul is inderdaad een grote faal in dit topic
Ik heb ook maar 1x wat negatiefs meegemaakt, en dat was toen ik stond te wildplassen op het strand. Er kwam een uitsmijter van een bijgelegen club naar me toe om 10 euro bietsen als boete
Gewoon gegeven, en ik mocht doorlopen.

dan zou het hard moeten gegaan zijn, want toen ik in 2007 terugging (twee jaar later na mijn eerste keer dus) waren de prijzen van de cocktails in die bar nog steeds hetzelfde of misschien ¤ 0,50 gestegen ofzo. En de Fenix bar is echt geen afgelegen, lokale bar ofzo, die ligt pal bij de Lazur en zit vol met Scandinaviers.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:19 schreef appelflapj het volgende:
Bram, hou er wel rekening mee dat de prijzen in Bulgarije in de afgelopen jaren waarschijnlijk al eens over de kop zijn gegaan.

wel hopelijk blijven de NL'ers massaal weg dankzij jouw gezeik, dan worden de prijzen weer goedkoper en hoor je minder Nederlands geblaat, want in 2005 zag je daar nog geen enkele NL'er lopen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:01 schreef Paul het volgende:
[..]
Je bent zelf een faal, de meeste NLers die ik tegenkwam hadden gezeik gehad. Dus

vreemd zeg dat ik dan in verschillende populaire bars na 22u 's avonds spotgoedkoop cocktails dronk (én verdomd goede cocktails) . Maarja, zal wel aan mij liggen, zal ik wel de 'verkeerde' bars opgezocht hebbenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:01 schreef Paul het volgende:
Biertje in de populaire clubs kost idd ongeveer hetzelfde als in NL.
Alleen in lokale dingen of op vreemde tijden kan je er goedkoop zuipen

Ik zelf heb er geen trauma's gehad maar andere NLers wel, we werden alleen omsingeld door hoeren en pooiersquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:40 schreef BramKVO het volgende:
[..]
wel hopelijk blijven de NL'ers massaal weg dankzij jouw gezeik, dan worden de prijzen weer goedkoper en hoor je minder Nederlands geblaat, want in 2005 zag je daar nog geen enkele NL'er lopen.![]()
Vertel nu eens van je trauma paul ?

quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:44 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik zelf heb er geen trauma's gehad maar andere NLers wel, we werden alleen omsingeld door hoeren en pooiers

quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:49 schreef BramKVO het volgende:
Ok Paul, we zijn dan akkoord dat je er problemen kán hebben, maar als je een beetje je verstand gebruikt, zal dat waarsch wel niet.
Jij doet hier precies of de mensen naar de Gazastreek trekken ... Het is hier een topic waar mensen herinneringen kunnen ophalen aan hun reis, info willen over kroegen, disco's, ... Je kan ze wel eens waarschuwen om uit te kijken maar hoe jij bezig bent, is toch écht wel way over the top.
Intussen hebben maten van mij hun reis geboekt naar SB, in hetzelfde hotel waar ik al gezeten heb, heb hen intussen al wat tips gegeven en speel met het idee om ook nog een derde keer terug te gaan voor een weekje

quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:44 schreef Paul het volgende:
Ik zelf heb er geen trauma's gehad maar andere NLers wel, we werden alleen omsingeld door hoeren en pooiers

Ik denk dat je sowieso niet Sunny Beach het hele land moet noemen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:32 schreef montanl het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat de slechte dingen iedere keer verteld worden, en dat daarover doorgedraafd wordt. De slechte dingen blijven het beste bij. 'Sommige mensen' proberen het land de grond in te boren, heb ik het idee.
De goede ervaringen worden niet speciaal belicht, omdat het gewoon goed is gegaan. De mensen blijven naar Sunny Beach gaan, zeg dat niet gewoon iets dat het toch wel een leuk land is om op naar vakantie te gaan?

quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:38 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik denk dat je sowieso niet Sunny Beach het hele land moet noemen.
Sunny Beach is gewoon een kermis, dat kan je geen Bulgarije noemen.

hahahahahaquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Ethanolic het volgende:
Paul heeft niet geneukt in Sunny Beach

quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:26 schreef mr_t88 het volgende:
Voor iedereen die hier anti Paul is:
Ga gewoon en zie het zelf maar! Luister vooral naar de positieve verhalen en vooral niet naar de negatieve! Maar niet na je vakantie komen miepen dat je ziek bent geworden of dat je gepijpt en beroofd bent door een hoer...
Enjoy!

Dankjewelquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:31 schreef Paul het volgende:
Ok het laatste wat ik zeg dan laat ik jullie met rust
Heb je al geboekt: have fun, en pas gewoon goed op jezelf en je vrienden. Je vermaakt je best deze vakantie in de clubs.

eigenlijk heb ik in Chersonissos veel meer vechtpartijen gezien (Ajax tegen Feyenoord-supsquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:36 schreef ukga het volgende:
[..]
Dankjewel
Ik was btw vorige x naar chersinossos. Daar liepen ook al die zigeuners te roven en stelen en er was overal vechtpartijen enzo. Echt veel cultuur was er ook niet

Ik hoop dat de politie daar wat minder soft is dan in Nederland, feesten is geen probleem maar als je het gaat verpesten mogen ze wel goed stevig ingrijpen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:38 schreef BramKVO het volgende:
[..]
eigenlijk heb ik in Chersonissos veel meer vechtpartijen gezien (Ajax tegen Feyenoord-sups) dan in Sunny Beach. En inderdaad, het liep er ook vol van die zigeunerkids op de promenade.

een vriend van mij heeft een zigeuner meisje van 10 tegen een muur geslagen omdat zijn telefoon weg was toen zij hem een bloem wou 'verkopen'. Toen werd snel (door haar broertje?) de telefoon op de grond gegooid.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:49 schreef Paul het volgende:
Stiekem ga ik nog wel wat zeggen hihi
Ik was ook in Chersonissos, maar had daar alleen maar wat zigeunervrouwen gezien idd die op de grond zaten te bedelen en die kids met bloemen. Maar verder had je daar geen last van vond ik.

Je moet veel pinnen in 1 keer en in je kluis gooien, je betaald best veel transactiekosten daaro. Als je geen kluis hebt, doe het dan maar niet, anders jat de schoonmaker hetquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:10 schreef montanl het volgende:
Offtopic ^^![]()
Ontopic \/![]()
Zijn er verder nog dingen in Sunny die handig zijn.
Hoeveel geld moet je meenemen, of kan je daar gewoon pinnen?
Wat zijn goede eet tentjes, zodat je geen troep krijg?
Aanvullingen?
Laat het horen...

Wat de fuckquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:11 schreef Paul het volgende:
[..]
Je moet veel pinnen in 1 keer en in je kluis gooien, je betaald best veel transactiekosten daaro. Als je geen kluis hebt, doe het dan maar niet, anders jat de schoonmaker het

Wat is er, kom ik eens met een goede tipquote:

In de 'Fat Duck' kon je wel goede en immens grote steaks krijgen alleszins.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:10 schreef montanl het volgende:
Offtopic ^^![]()
Ontopic \/![]()
Zijn er verder nog dingen in Sunny die handig zijn.
Hoeveel geld moet je meenemen, of kan je daar gewoon pinnen?
Wat zijn goede eet tentjes, zodat je geen troep krijg?
Aanvullingen?
Laat het horen...

Je hebt net buiten SB inderdaad een leuk openluchtwaterpretpark. Het is niet zo overweldigend als de immens waterparken in Frankrijk of Italie, maar je kunt er je zeker een dagje vermaken !quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:31 schreef montanl het volgende:
Even weer een vraag bombarderen![]()
In Spanje en overal hebben ze waterparadijzen of een banaan waar je op kan
hoe is dat in Sunny Beach geregeld is dat te betalen en is het ook echt leuk om te doen?
Laat maar horen![]()

Ik ben in de zomer(begin augustus) van 2009 in SB geweest met 10 personen. Hotel was prima, een nieuw hotel (net buiten het centrum) wat niet echt druk bezocht was, want het zat denk ik voor nog geen 25% vol. Daardoor hadden we wel het hele zwembad en terras voor ons alleen, op een paar dames uit Groningen na.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:06 schreef montanl het volgende:
Even een Kick!
Zijn er nog mensen met leuke ervaringen
meldt ze hierrr!

Dat dusquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:11 schreef Paul het volgende:
[..]
Je moet veel pinnen in 1 keer en in je kluis gooien, je betaald best veel transactiekosten daaro. Als je geen kluis hebt, doe het dan maar niet, anders jat de schoonmaker het

quote:Op maandag 19 april 2010 10:32 schreef ukga het volgende:
ik heb mijn vakantie gecancelled, wegens reacties van paul.

quote:Op maandag 19 april 2010 10:32 schreef ukga het volgende:

hilarisch én zielig tergelijkertijdquote:Op maandag 19 april 2010 10:32 schreef ukga het volgende:

Ik denk dat hij een verstandige jongeman is en mijn aanbevelingen ten harte heeft genomen. Hierdoor heeft hij een verstandig besluit gemaakt en toen weer veel geld bespaard, welke hij nu kan uitgeven aan een kwaliteitsvolle vakantiequote:Op maandag 19 april 2010 12:31 schreef BramKVO het volgende:
[..]
hilarisch én zielig tergelijkertijdTenzij je het sarcastisch bedoelt, dan is het weer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |