Idd, en daarbij komt nog een keer de fraude die er in dat soort landen met kinderbijslag enzo gepleegd wordtquote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:31 schreef SeventhWave het volgende:
Het grote probleem met niet westerse allochtonen is dat zij geld naar hun thuisland sturen, waardoor miljarden uit de Nederlandse economie verdwijnen, die we vervolgens never nooit meer terug zien.
Geinig, je hebt het onderzoek eindelijk opengeslagen! Eerst een grote waffen, enorme conclusies, andere meningen als "ongeschoolden" wegzetten en vervolgens blijkt dat je niet eens wist waar je over sprak.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:09 schreef jkdjjsop het volgende:
Overigens, als je het rapport goed leest, zul je zien dat die ¤43.000 uitgaat van de meest positieve situatie. D.w.z. een niet-westerse immigrant die op z'n 25ste hier binnenkomt.
Voor alle overige niet-westerse immigranten gelden veel hogere kosten, oplopend tot wel ¤110.000. Die ¤43.000 is dus een ondergrens,
En WEER de natte vinger!quote:gemiddeld zullen we waarschijnlijk zo rond de ¤65.000 uitkomen.
Uiteraard onzin, maar je hebt wel een sterk punt mbt een deel v/d fok!kers.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:06 schreef gelly het volgende:
Sowieso kloppen de cijfers niet, het CPB is immers een overheidsorgaan vol linkschmensen. Of nu weer niet ?
Jij hebt echt geen idee waarover je praat hé ? De werving van gastarbeiders, trouwens tegen de zin van links Nederland, begon in 1956 en wel omdat er onvoldoende arbeidskrachten waren, tot kort daarvoor werden Nederlanders namelijk nog gestimuleerd om te emigreren omdat er niet genoeg werk was. Joop Den Uyl heeft de werving van buitenlanders juist stop gezet, iets van 19 jaar nadat de eerste gastarbeider bij Hoogovens begon.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:47 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ja, dat is wel het geval. Lees het rapport maar.
En die extra arbeidskrachten waren in die tijd helemaal niet nodig. Er waren toen werkelozen zat, maar die kregen een dikke uitkering van ome Joop en waren te lui om te werken.
However, it turns out that if the immigrants have the social and economic characteristicsquote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:17 schreef jkdjjsop het volgende:
Jij hebt het rapport duidelijk niet gelezen of in elk geval niet begrepen. Dat het vooral om laaggeschoolden gaat is niet omdat het CPB dat zo kiest, maar omdat niet-westerse immigranten in het algemeen nu eenmaal laaggeschoold zijn. Dat doet dus helemaal niets af aan het gemiddelde bedrag van die ¤43.000 per niet-westerse immigrant.
Zijn de meeste mensen volgens jou weldenkend, of ben jij in een zin waar je de Nederlandse bevolking als voornamelijk idioten weg wenst te zetten een domme taalfout aan het maken?quote:omdat de meeste mensen in Nederland niet weldenkend noch intelligent zijn
a negative contribution (of around 43,000 Euros) to public financesquote:Ook dat heb je niet goed meegekregen. Daar houdt het rapport weldegelijk rekening mee.
Eensch. In werkelijkheid is die ¤43.000 natuurlijk slechts een hele voorzichtige schatting. Ik zou niet raar opkijken als de werkelijke kosten het viervoudige bedragen. Net als bij de HSL, Betuwe- en Noord-Zuidlijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:06 schreef gelly het volgende:
Sowieso kloppen de cijfers niet, het CPB is immers een overheidsorgaan vol linkschmensen.
Kom eens met die cijfers en ook met het feit dat hoe langer men hier verblijft, hoe minder het een probleem is.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:31 schreef SeventhWave het volgende:
Het grote probleem met niet westerse allochtonen is dat zij geld naar hun thuisland sturen, waardoor miljarden uit de Nederlandse economie verdwijnen, die we vervolgens never nooit meer terug zien.
Kinderbijslag voor kinderen die niet binnen de EU verblijven moet gewoon worden afgeschaft. Maar dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:37 schreef Martijn_77 het volgende:
en daarbij komt nog een keer de fraude die er in dat soort landen met kinderbijslag enzo gepleegd wordt
Dus je beroept je op het onderzoek en vervolgens stel je dat de cijfers niet kloppen?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:44 schreef jkdjjsop het volgende:
Eensch. In werkelijkheid is die ¤43.000 natuurlijk slechts een hele voorzichtige schatting. Ik zou niet raar opkijken als de werkelijke kosten het viervoudige bedragen.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik jou nog serieus moet nemen. Je beticht me de hele tijd van vanalles, maar kunt werkelijk niets hardmaken. Je lult eigenlijk maar een eind weg.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:42 schreef DS4 het volgende:
Zijn de meeste mensen volgens jou weldenkend, of ben jij in een zin waar je de Nederlandse bevolking als voornamelijk idioten weg wenst te zetten een domme taalfout aan het maken?
Nee, ik stel dat het onderzoek een aardige stap in de goede richting is, maar dat de werkelijke cijfers waarschijnlijk nog minder rooskleurig zijn dan het onderzoek ons wil laten geloven.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus je beroept je op het onderzoek en vervolgens stel je dat de cijfers niet kloppen?
Ik laat het vanwege de hilariteit gewoon in zijn geheel staan.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:48 schreef jkdjjsop het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik jou nog serieus moet nemen. Je beticht me de hele tijd van vanalles, maar kunt werkelijk niets hardmaken. Je lult eigenlijk maar een eind weg.
Nu weer: je beticht me van het maken van een hele domme taalfout, maar er staat geen taalfout in die zin. Waarschijnlijk komt het doordat je niet weet wat het woordje 'noch' betekent, of doordat het woordje 'noch' in de volksmond nogal eens verkeerd gebruikt wordt. Waarschijnlijk ben jij ook zo'n persoon die de foute constructie "als ... zijnde" gebruikt (als jurist zijnde).
Je kan niet EN je beroepen op cijfers EN zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:52 schreef jkdjjsop het volgende:
Nee, ik stel dat het onderzoek een aardige stap in de goede richting is, maar dat de werkelijke cijfers waarschijnlijk nog minder rooskleurig zijn dan het onderzoek ons wil laten geloven.
Logisch ook, werkloosheid werkt namelijk. Het houdt de loonkosten laag, en daarmee ook het inkomen van het grootste deel van de bevolking. Arbeidstekort en volledige werkgelegenheid is wel het laatste wat rechts wil. We moeten niet doen alsof er eeuwen fanatiek is geprobeerd om werkloosheid op te lossen, maar dat het toch niet gelukt is. Werkloosheid hoort erbij.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:28 schreef moussie het volgende:
Jij hebt echt geen idee waarover je praat hé ? De werving van gastarbeiders, trouwens tegen de zin van links Nederland, begon in 1956 en wel omdat er onvoldoende arbeidskrachten waren, tot kort daarvoor werden Nederlanders namelijk nog gestimuleerd om te emigreren omdat er niet genoeg werk was. Joop Den Uyl heeft de werving van buitenlanders juist stop gezet, iets van 19 jaar nadat de eerste gastarbeider bij Hoogovens begon.
Het voorbeeld dat je hier geeft is dus een voorbeeld van fout gebruik van het woordje noch, wat je in uitdrukkingen (vlees noch vis) en bij 'volkse types' nog weleens terugziet.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik laat het vanwege de hilariteit gewoon in zijn geheel staan.
Jouw zin:
omdat de meeste mensen in Nederland niet weldenkend noch intelligent zijn
Ik geef je een hint: als iets vlees noch vis is, is het dan vlees of vis, of geen van beide?
Dag hoor!
Jawel hoor, dat kan wel! Je ziet toch dat het kan?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan niet EN je beroepen op cijfers EN zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn.
Kijk, daar ga je al...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:01 schreef Tahiti het volgende:
Er vanuit gaande dat een niet westerse immigrant gewoon een baan heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |