abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71496343
@jkdjjsop: Waarom ben je eigenlijk zo blij met dit onderzoek? Elke randmongool wist toch al dat allochtonen meer kosten? En dit soort onderzoeken waren idd al bekend, waarom moest Wilders dan zo nodig een nieuw onderzoek opstellen, met alle bombarie waarmee hij die bracht, van dien?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 18:37:55 #102
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71496466
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:31 schreef SeventhWave het volgende:
Het grote probleem met niet westerse allochtonen is dat zij geld naar hun thuisland sturen, waardoor miljarden uit de Nederlandse economie verdwijnen, die we vervolgens never nooit meer terug zien.
Idd, en daarbij komt nog een keer de fraude die er in dat soort landen met kinderbijslag enzo gepleegd wordt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71496509
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:09 schreef jkdjjsop het volgende:
Overigens, als je het rapport goed leest, zul je zien dat die ¤43.000 uitgaat van de meest positieve situatie. D.w.z. een niet-westerse immigrant die op z'n 25ste hier binnenkomt.

Voor alle overige niet-westerse immigranten gelden veel hogere kosten, oplopend tot wel ¤110.000. Die ¤43.000 is dus een ondergrens,
Geinig, je hebt het onderzoek eindelijk opengeslagen! Eerst een grote waffen, enorme conclusies, andere meningen als "ongeschoolden" wegzetten en vervolgens blijkt dat je niet eens wist waar je over sprak.

Hi-la-risch.
quote:
gemiddeld zullen we waarschijnlijk zo rond de ¤65.000 uitkomen.
En WEER de natte vinger!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71497123
Sowieso kloppen de cijfers niet, het CPB is immers een overheidsorgaan vol linkschmensen. Of nu weer niet ?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:20:16 #105
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_71497486
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:06 schreef gelly het volgende:
Sowieso kloppen de cijfers niet, het CPB is immers een overheidsorgaan vol linkschmensen. Of nu weer niet ?
Uiteraard onzin, maar je hebt wel een sterk punt mbt een deel v/d fok!kers.

Zodra berichten niet stroken met hun mening krijg je inderdaad allerlei 'propaganda' posts. Komt het ze wel uit, dan is de meting uiteraard 100% valide.
Krekker is de bom!
pi_71497696
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:47 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Ja, dat is wel het geval. Lees het rapport maar.

En die extra arbeidskrachten waren in die tijd helemaal niet nodig. Er waren toen werkelozen zat, maar die kregen een dikke uitkering van ome Joop en waren te lui om te werken.
Jij hebt echt geen idee waarover je praat hé ? De werving van gastarbeiders, trouwens tegen de zin van links Nederland, begon in 1956 en wel omdat er onvoldoende arbeidskrachten waren, tot kort daarvoor werden Nederlanders namelijk nog gestimuleerd om te emigreren omdat er niet genoeg werk was. Joop Den Uyl heeft de werving van buitenlanders juist stop gezet, iets van 19 jaar nadat de eerste gastarbeider bij Hoogovens begon.
pleased to meet you
pi_71498018
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:17 schreef jkdjjsop het volgende:

Jij hebt het rapport duidelijk niet gelezen of in elk geval niet begrepen. Dat het vooral om laaggeschoolden gaat is niet omdat het CPB dat zo kiest, maar omdat niet-westerse immigranten in het algemeen nu eenmaal laaggeschoold zijn. Dat doet dus helemaal niets af aan het gemiddelde bedrag van die ¤43.000 per niet-westerse immigrant.
However, it turns out that if the immigrants have the social and economic characteristics
of non-Western residents even this age group carries a negative contribution (of around 43,000
Euros) to public finances.

Misschien moet je zelf eens wat beter lezen.

Op zich heb je geen ongelijk, maar het is het feit dat de niet westerse allochtoon iha laaggeschoold is wat maakt dat ze geld kosten, niet dat ze allochtoon zijn.
quote:
omdat de meeste mensen in Nederland niet weldenkend noch intelligent zijn
Zijn de meeste mensen volgens jou weldenkend, of ben jij in een zin waar je de Nederlandse bevolking als voornamelijk idioten weg wenst te zetten een domme taalfout aan het maken?
quote:
Ook dat heb je niet goed meegekregen. Daar houdt het rapport weldegelijk rekening mee.
a negative contribution (of around 43,000 Euros) to public finances

Beheers je de taak waarin het onderzoek is geschreven wel?
pi_71498059
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:06 schreef gelly het volgende:
Sowieso kloppen de cijfers niet, het CPB is immers een overheidsorgaan vol linkschmensen.
Eensch. In werkelijkheid is die ¤43.000 natuurlijk slechts een hele voorzichtige schatting. Ik zou niet raar opkijken als de werkelijke kosten het viervoudige bedragen. Net als bij de HSL, Betuwe- en Noord-Zuidlijn.
pi_71498069
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:31 schreef SeventhWave het volgende:

Het grote probleem met niet westerse allochtonen is dat zij geld naar hun thuisland sturen, waardoor miljarden uit de Nederlandse economie verdwijnen, die we vervolgens never nooit meer terug zien.
Kom eens met die cijfers en ook met het feit dat hoe langer men hier verblijft, hoe minder het een probleem is.

Ik denk persoonlijk dat MOE-landers meer geld meenemen uit NL. En overigens, Nederlanders die het geld uitgeven in het buitenland zijn er ook. Wat dacht je van vakantie?
pi_71498082
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:37 schreef Martijn_77 het volgende:

en daarbij komt nog een keer de fraude die er in dat soort landen met kinderbijslag enzo gepleegd wordt
Kinderbijslag voor kinderen die niet binnen de EU verblijven moet gewoon worden afgeschaft. Maar dat is een ander verhaal.
pi_71498140
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:44 schreef jkdjjsop het volgende:

Eensch. In werkelijkheid is die ¤43.000 natuurlijk slechts een hele voorzichtige schatting. Ik zou niet raar opkijken als de werkelijke kosten het viervoudige bedragen.
Dus je beroept je op het onderzoek en vervolgens stel je dat de cijfers niet kloppen?
pi_71498189
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:42 schreef DS4 het volgende:
Zijn de meeste mensen volgens jou weldenkend, of ben jij in een zin waar je de Nederlandse bevolking als voornamelijk idioten weg wenst te zetten een domme taalfout aan het maken?
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik jou nog serieus moet nemen. Je beticht me de hele tijd van vanalles, maar kunt werkelijk niets hardmaken. Je lult eigenlijk maar een eind weg.

Nu weer: je beticht me van het maken van een hele domme taalfout, maar er staat geen taalfout in die zin. Waarschijnlijk komt het doordat je niet weet wat het woordje 'noch' betekent, of doordat het woordje 'noch' in de volksmond nogal eens verkeerd gebruikt wordt. Waarschijnlijk ben jij ook zo'n persoon die de foute constructie "als ... zijnde" gebruikt (als jurist zijnde ).
pi_71498271
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus je beroept je op het onderzoek en vervolgens stel je dat de cijfers niet kloppen?
Nee, ik stel dat het onderzoek een aardige stap in de goede richting is, maar dat de werkelijke cijfers waarschijnlijk nog minder rooskleurig zijn dan het onderzoek ons wil laten geloven.
pi_71498289
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:48 schreef jkdjjsop het volgende:

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik jou nog serieus moet nemen. Je beticht me de hele tijd van vanalles, maar kunt werkelijk niets hardmaken. Je lult eigenlijk maar een eind weg.

Nu weer: je beticht me van het maken van een hele domme taalfout, maar er staat geen taalfout in die zin. Waarschijnlijk komt het doordat je niet weet wat het woordje 'noch' betekent, of doordat het woordje 'noch' in de volksmond nogal eens verkeerd gebruikt wordt. Waarschijnlijk ben jij ook zo'n persoon die de foute constructie "als ... zijnde" gebruikt (als jurist zijnde ).
Ik laat het vanwege de hilariteit gewoon in zijn geheel staan.

Jouw zin:

Ik geef je een hint: als iets vlees noch vis is, is het dan vlees of vis, of geen van beide?

Dag hoor!
pi_71498321
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:52 schreef jkdjjsop het volgende:

Nee, ik stel dat het onderzoek een aardige stap in de goede richting is, maar dat de werkelijke cijfers waarschijnlijk nog minder rooskleurig zijn dan het onderzoek ons wil laten geloven.
Je kan niet EN je beroepen op cijfers EN zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn.

Het is sowieso godgeklaagd dat je zonder enige onderbouwing de cijfers in twijfel trekt. Maar goed, kennelijk is dat jouw niveau.
pi_71498336
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:28 schreef moussie het volgende:
Jij hebt echt geen idee waarover je praat hé ? De werving van gastarbeiders, trouwens tegen de zin van links Nederland, begon in 1956 en wel omdat er onvoldoende arbeidskrachten waren, tot kort daarvoor werden Nederlanders namelijk nog gestimuleerd om te emigreren omdat er niet genoeg werk was. Joop Den Uyl heeft de werving van buitenlanders juist stop gezet, iets van 19 jaar nadat de eerste gastarbeider bij Hoogovens begon.
Logisch ook, werkloosheid werkt namelijk. Het houdt de loonkosten laag, en daarmee ook het inkomen van het grootste deel van de bevolking. Arbeidstekort en volledige werkgelegenheid is wel het laatste wat rechts wil. We moeten niet doen alsof er eeuwen fanatiek is geprobeerd om werkloosheid op te lossen, maar dat het toch niet gelukt is. Werkloosheid hoort erbij.

Dus het effect van arbeidsmigratie op de loonkosten en dus de internationale concurrentiepositie zou je eigenlijk ook mee moeten rekenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71498380
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik laat het vanwege de hilariteit gewoon in zijn geheel staan.

Jouw zin:

Ik geef je een hint: als iets vlees noch vis is, is het dan vlees of vis, of geen van beide?

Dag hoor!
Het voorbeeld dat je hier geeft is dus een voorbeeld van fout gebruik van het woordje noch, wat je in uitdrukkingen (vlees noch vis) en bij 'volkse types' nog weleens terugziet.
pi_71498415
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan niet EN je beroepen op cijfers EN zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn.
Jawel hoor, dat kan wel! Je ziet toch dat het kan?
pi_71498521
Er vanuit gaande dat een niet westerse immigrant gewoon een baan heeft en iedere maand 500 euro aan (inkomsten)belasting hebben ze met 86 maanden alles netjes terugbetaald
pi_71498542
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:01 schreef Tahiti het volgende:
Er vanuit gaande dat een niet westerse immigrant gewoon een baan heeft
Kijk, daar ga je al...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')