abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71493985
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:
TS, nu het kostenplaatje boven tafel is verneem ik graag van je wat je van Geert verwacht.
Iedereen die geld kost moet het land uit ! Inclusief Wilders zelf natuurlijk !

Wat een walhalla zal dit land zijn. Geen bejaarden meer bij de kassa en in het verkeer, uitvretende gehandicapten zijn verleden tijd, geen krijsende kinderen en opgeschoten pubers op scooters en we hebben nog maar 3 miljoen inwoners !

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2009 16:48:00 ]
pi_71494019
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:39 schreef jkdjjsop het volgende:

Maar hoeveel denk jij dan dat een Tokkie op een bijstandsuitkering de Nederlandse samenleving kost? Even een redelijke schatting graag en waar je die op baseert.
Als ik reken zoals het CPB kennelijk rekent kom ik bij een Tokkie die zijn hele leven in de bijstand bivakkeert toch al snel op ruim ¤ 500.000.

Ps. heb je het rapport al gelezen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71494067
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:42 schreef jkdjjsop het volgende:

Ik heb mijn onderbouwing al gegeven. Daar is Basp1 het niet mee eens. Hij komt met een ander getal aanzetten, zonder onderbouwing. Ik zou graag zijn onderbouwing daarvoor horen, zodat we kunnen bepalen wat het meest aannemelijk klinkt.
Mijn bosbessenjam was de onderbouwing welke verrotte smaak had jij voor die slecht redenatie.

Dat nivilerende effect waar je het over hebt en dat daarom tokkies niets zouden kosten of zelf nog geld onder de streep zouden opleveren klopt voor geen meter.

Of die tokkies nu dat belasting geld krijgen of immigranten het blijft geld kosten. Dan zouden we ze maar volgens jou logica allemaal aan het werk moeten zetten en zou het automagisch geld moeten opbrengen.

Heb je ooit het cpb al laten uitreken hoeveel ambtenaren wel niet kosten, en hoeveel leveren ze op?
pi_71494080
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:
TS, nu het kostenplaatje boven tafel is verneem ik graag van je wat je van Geert verwacht.
Dat hij de immigranten die het meeste kosten (ik vermoed uitkeringstrekkers en/of criminelen) terugstuurt naar het land van herkomst. Dit met het doel de kosten van ¤43.000 per immigrant terug te brengen naar een neutraal of misschien zelfs positief saldo. Want ja, er zijn ook immigranten die de Nederlandse economie geld opleveren, zelfs een enkele immigrant die de economie veel geld oplevert!

Tevens dient men in het vervolg te stoppen met het binnenlaten van nieuwe immigranten. Gemiddeld genomen vormen ze een enorme kostenpost. En aangezien de IND nu al niet in staat lijkt om de rendabelen te scheiden van de onrendabelen en wetgeving daaromtrent ook volledig ontbreekt, lijkt het me beter om de grenzen dan maar helemaal dicht te gooien teneinde nog hogere kosten in de toekomst te voorkomen.
pi_71494109
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als ik reken zoals het CPB kennelijk rekent kom ik bij een Tokkie die zijn hele leven in de bijstand bivakkeert toch al snel op ruim ¤ 500.000.
Dat komt omdat jij niet kunt rekenen en ook al niets van economie snapt. Daar kan ik helaas ook niks aan veranderen. Zeker een alfa-achtergrond?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:54:23 #81
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71494203
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:50 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Dat hij de immigranten die het meeste kosten (ik vermoed uitkeringstrekkers en/of criminelen) terugstuurt naar het land van herkomst.
En hun in Nederland geboren kinderen dan? Nog even los van het feit dat het terugsturen van die mensen alleen kan met hun eigen instemming (EVRM).
quote:
Dit met het doel de kosten van ¤43.000 per immigrant terug te brengen naar een neutraal of misschien zelfs positief saldo. Want ja, er zijn ook immigranten die de Nederlandse economie geld opleveren, zelfs een enkele immigrant die de economie veel geld oplevert!
Er zijn zelfs immigranten met goede diploma's die hier niet worden erkend! Je kunt het zo gek niet verzinnen of het bestaat.
quote:
Tevens dient men in het vervolg te stoppen met het binnenlaten van nieuwe immigranten. Gemiddeld genomen vormen ze een enorme kostenpost. En aangezien de IND nu al niet in staat lijkt om de rendebelen te scheiden van de onrendabelen en wetgeving daaromtrent ook volledig ontbreekt, lijkt het me beter om de grenzen dan maar helemaal dicht te gooien teneinde nog hogere kosten in de toekomst te voorkomen.
En tijdelijke visa? Mensen die hier een jaartje of wat komen werken?
Intelligent, but fucked up.
pi_71494255
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

En hun in Nederland geboren kinderen dan?
Als die onder de streep ook een kostenpost vormen (en dat zal in veel gevallen zo zijn) en bovendien over een dubbele nationaliteit beschikken, dan sturen we die ook terug. Dat lijkt me logisch.

Ik verwacht dat ongeveer 70% van de Marokkanen teruggestuurd gaat worden.
quote:
En tijdelijke visa? Mensen die hier een jaartje of wat komen werken?
Je zegt het eigenlijk zelf al: die werken.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:58:10 #83
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_71494292
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:38 schreef gelly het volgende:
Wat had het de Nederlandse maatschappij gekost, aan gemiste omzet en groeimogelijkheden, als we geen immigranten hadden binnen gelaten ?

Dat lijkt mij iets relevanter om naar te kijken. Het was niet omdat het ons destijds wel een grappig idee leek dat we gasterbeiders naar ons land hebben gehaald. Halen ja.
Dat blijft lastig.
Misschien wel meer outsourcing, robotisering en automatisering.
Zolang het voor ondernemers het goedkoper is om een arbeidskracht erbij te plaatsen dan zijn processen zodanig aan te passen dat het bedrijf efficiënter wordt, zal hij kiezen voor het eerste.

Veel van de industrieën, die nu ook al verdwenen zijn, zouden eerder verdwenen zijn.
Bijvoorbeeld de textiel industrie.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_71494355
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:51 schreef jkdjjsop het volgende:

Dat komt omdat jij niet kunt rekenen en ook al niets van economie snapt. Daar kan ik helaas ook niks aan veranderen. Zeker een alfa-achtergrond?
Nee, onder meer afgestudeerd econoom (en jurist om het volledig te maken).

Maar ik zal de voor jou kennelijk lastige vraag maar beantwoorden: je hebt het rapport niet gelezen en DUS heb je ook geen flauw benul.
pi_71494416
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, onder meer afgestudeerd econoom (en jurist om het volledig te maken).
Neehoor, daar geloof ik niks van. Nuja, dat jurist, dat zou nog kunnen.
quote:
Maar ik zal de voor jou kennelijk lastige vraag maar beantwoorden: je hebt het rapport niet gelezen en DUS heb je ook geen flauw benul.
Volkomen uit de lucht gegrepen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:04:29 #86
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71494434
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:56 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Als die onder de streep ook een kostenpost vormen (en dat zal in veel gevallen zo zijn) en bovendien over een dubbele nationaliteit beschikken, dan sturen we die ook terug. Dat lijkt me logisch.
Dus het EVRM dat schuiven we gewoon terzijde?

Heeft iemand al uitgerekend wat dát ons gaat kosten?
quote:
Ik verwacht dat ongeveer 70% van de Marokkanen teruggestuurd gaat worden.
Ik verwacht niet dat Wilders daar genoeg macht voor naar zich toe kan trekken.
quote:
Je zegt het eigenlijk zelf al: die werken.
En studenten?
Intelligent, but fucked up.
pi_71494702
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:03 schreef jkdjjsop het volgende:

Neehoor, daar geloof ik niks van.
=

Ik kan overigens een onderbouwing geven van het bedrag.

Kosten van uitkering gemiddeld 50 jaar lang tegen 12.000 euro (nettobedrag gemiddeld) = 600.000. Inkomensten in belasting, te weten BTW gemiddeld 8% = 48.000.

Totaal 552.000 euro. Erg ruwe schatting, maar het zal niet ineens maar 43.000 euro zijn.
quote:
Volkomen uit de lucht gegrepen.
Wat, dat jij helemaal niet begrijpt waar die 43.000 euro op ziet? Dat jij het rapport niet hebt gelezen omdat je anders wel had lopen mekkeren over 95.000 euro en 110.000 euro, daar die getallen je beter uit komen. Maar nee... dat doe je niet, dus ken je die getallen ook niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 31-07-2009 18:00:24 ]
pi_71494764
De kosten van de PVV zoals overbodige kamervragen. de beveiliging van Wilders en het gedoe om Fitna moeten daar natuurlijk nog bij worden opgeteld, dat is ook immigratiegerelateerd. Net als het productiviteitsverlies van al die dorpsbewoners die aan het bedenken zijn hoeveel last zij wel niet hebben van de immigranten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:43:09 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_71495254
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:23 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

CPB: Immigrant kost 43.000 euro

Overigens was ik vannacht ook al tot dezelfde conclusie gekomen:
[..]

¤43.000 per immigrant, dat is nog erger dan in ik mijn meest duistere nachtmerries had kunnen dromen. Uiteraard wist de intelligente, oplettende Nederlander allang dat dat hele allochtonenzooitje één grote kosetnpost is die verhaald wordt op de Nederlandse samenleving.

Maar dat het zo erg was, wist denk ik niemand. Behalve diegenen die dit rapport destijds in 2003 al onder ogen hebben gekregen. Maar dat zijn er maar weinig, aangezien de media er destijds voor kozen het in de doofpot te stoppen. Nog een bewijs voor het feit dat de media zo links als Willem van Hanegem zijn.
Niks mis met het openbaar maken van deze resultaten. Enige probleem zijn de kneuzen die hier de verkeerde conclusies uit trekken. (Bij elke willekeurige allochtoon: "Jij bent allochtoon, jij kost 'ons' alleen maar geld").

Daarnaast vraag ik me af hoe men niet westerse allochtonen heeft gedefinieerd.

Los daarvan is het uiteraard wel gevaarlijk om mensen op basis van afkomst in dit soort groepen in te delen. De gemiddelde hoogopgeleide allochtoon heeft in veel gevallen immers weinig te maken met de gemiddelde laagopgeleide allochtoon.

Met betrekking tot autochtonen delen we de populatie normaal gesproken immers ook vaak in in subgroepen (studenten, laagopgeleiden, hoogopgeleiden, etc). Waarom alle niet westerse allochtonen dan als 1 (homogene) groep beschouwen.

[ Bericht 7% gewijzigd door KreKkeR op 31-07-2009 17:49:08 ]
Krekker is de bom!
pi_71495363
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Niks mis met het openbaar maken van deze resultaten. Enige probleem zijn de kneuzen die hier de verkeerde conclusies uit trekken. (Bij elke willekeurige allochtoon: "Jij bent allochtoon, jij kost 'ons' alleen maar geld").
Eensch. We moeten goed in het oog houden dat er ook niet-westerse migranten zijn die onze samenleving wel geld opleveren. Het gaat hier om gemiddelde bedragen.
quote:
Ik ook. Het CBS kennende gebruikt men een definitie die de gevestigde orde het beste uitkomt (lees: die de kosten zoveel mogelijk drukt). Zoals men dat ook bij het begrip "allochtonen" zelf al doet.
pi_71495364
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:24 schreef Plaza het volgende:

[..]

dat krijgt een gemiddelde uitkeringstrekker per jaar

overigens cijfers uit 2003
Ja daaaag dan krijgen ze een uitkering van ong. 3500 p maand.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:55:02 #92
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_71495515
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:48 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Eensch. We moeten goed in het oog houden dat er ook niet-westerse migranten zijn die onze samenleving wel geld opleveren. Het gaat hier om gemiddelde bedragen.
[..]
de PVV groep schreeuwt altijd over het bespreekbaar maken van dit soort dingen en de Groen Links groep schreeuwt altijd dat dit soort uitspraken racistisch zijn (ik generaliseer en chargeer nu even voor het gemak). Dit even los van de mogelijke verborgen agenda's van de groepen. Probleem met dit soort problematiek is dat het vaak emoties aanwakkert bij mensen. Mensen zijn vaak geneigd dit soort uitspraken te gebruiken om hun eigen vooroordelen te bevestigen, om hun eigen mening mbt de problematiek te rechtvaardigen.

Wanneer mensen wat objectiever in dit soort discussies zouden staan zouden we waarschijnlijk ook veel meer uitspraken kunnen doen zonder er meteen een waardeoordeel aan te koppelen en zonder dat er meteen een discussie uitbrak over 'zie je wel, allochtonen zijn slecht' / 'racist, wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen'.

Zelfde verhaal met uitspraken over de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit.
Krekker is de bom!
pi_71495523
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:43 schreef KreKkeR het volgende:

Als je het onderzoek leest zie je dat het vooral om de laaggeschoolden gaat, ongeacht de afkomst. Indien binnengekomen op 25 jarige leeftijd (voor de goede orde: hier geboren is duurder!).

Dat is geen gekke conclusie, want mensen met een laag inkomen dragen sowieso weinig bij. Zowel aan IB (is een schijntje bij WML) als aan BTW (veel geld naar levensonderhoud en weinig luxe). En laaggeschoolden zijn ook nog oververtegenwoordigd in de uitkeringensfeer.

Kortom: het onderzoek is vooral een enorme open deur en houdt GEEN rekening met de opbrengsten die volgen uit extra klanten voor ondernemers. Niet dat dat het verhaal gaat doen kantelen, maar TS zijn claim dat de Tokkie geld uit geeft in NL en daarmee de Tokkie eigenlijk niets kost is in dit verband idioot (wat iedereen met meer dan 1 werkende hersencel al had kunnen bedenken).
pi_71495556
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:48 schreef jkdjjsop het volgende:

Ik ook.
Logisch, want je hebt het onderzoek niet gelezen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:58:05 #95
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_71495577
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je het onderzoek leest zie je dat het vooral om de laaggeschoolden gaat, ongeacht de afkomst. Indien binnengekomen op 25 jarige leeftijd (voor de goede orde: hier geboren is duurder!).

Dat is geen gekke conclusie, want mensen met een laag inkomen dragen sowieso weinig bij. Zowel aan IB (is een schijntje bij WML) als aan BTW (veel geld naar levensonderhoud en weinig luxe). En laaggeschoolden zijn ook nog oververtegenwoordigd in de uitkeringensfeer.

Kortom: het onderzoek is vooral een enorme open deur en houdt GEEN rekening met de opbrengsten die volgen uit extra klanten voor ondernemers. Niet dat dat het verhaal gaat doen kantelen, maar TS zijn claim dat de Tokkie geld uit geeft in NL en daarmee de Tokkie eigenlijk niets kost is in dit verband idioot (wat iedereen met meer dan 1 werkende hersencel al had kunnen bedenken).
Dank voor de toelichting. Denk dat ik zelf pas morgen even rustig kan zitten om het onderzoek door te nemen
Krekker is de bom!
pi_71495622
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:58 schreef KreKkeR het volgende:

Denk dat ik zelf pas morgen even rustig kan zitten om het onderzoek door te nemen
Dat moet ik nog doen hoor, maar gelet op het feit dat TS het onderzoek helemaal niet heeft gelezen is enkele minuten scannen over het onderzoek al voldoende om hem om de oren te slaan.
pi_71495837
Overigens, als je het rapport goed leest, zul je zien dat die ¤43.000 uitgaat van de meest positieve situatie. D.w.z. een niet-westerse immigrant die op z'n 25ste hier binnenkomt.

Voor alle overige niet-westerse immigranten gelden veel hogere kosten, oplopend tot wel ¤110.000. Die ¤43.000 is dus een ondergrens, gemiddeld zullen we waarschijnlijk zo rond de ¤65.000 uitkomen.

Let wel: dat zijn dus de bedragen in 2003. Voor 2009 zullen die vast nog een flink stuk hoger uitpakken.

[ Bericht 13% gewijzigd door jkdjjsop op 31-07-2009 18:19:12 ]
pi_71495983
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja daaaag dan krijgen ze een uitkering van ong. 3500 p maand.
Ik weet niet of dat cijfer klopt, maar het zou best kunnen. Er zijn ook mensen met een WW of WIA uitkering die een salaris van 12.000 of meer hadden.
pi_71496010
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij hebt het rapport duidelijk niet gelezen of in elk geval niet begrepen. Dat het vooral om laaggeschoolden gaat is niet omdat het CPB dat zo kiest, maar omdat niet-westerse immigranten in het algemeen nu eenmaal laaggeschoold zijn. Dat doet dus helemaal niets af aan het gemiddelde bedrag van die ¤43.000 per niet-westerse immigrant.
quote:
Kortom: het onderzoek is vooral een enorme open deur
Natuurlijk is het een open deur. Immers, alle weldenkende, intelligente mensen in Nederland wisten de uitkomst van het onderzoek allang. Toch zijn dergelijke onderzoeken nodig, omdat de meeste mensen in Nederland niet weldenkend noch intelligent zijn en dus een rapportje nodig hebben om hun de flagrante conclusies voor te kauwen.
quote:
houdt GEEN rekening met de opbrengsten die volgen uit extra klanten voor ondernemers.
Ook dat heb je niet goed meegekregen. Daar houdt het rapport weldegelijk rekening mee.
pi_71496323
Zoals we allemaal weten moet geld rollen. Een autochtonen uitkerings trekker is zo erg niet omdat hij het geld in Nederland besteed waardoor het weer terug komt in de economie, en doordat hij meestal zijn geld zo efficient mogelijk besteed worden winkels als Aldi and Lidl in leven gehouden waar op hun beurt de werkende burger weer zijn voordeel mee haalt.

Het grote probleem met niet westerse allochtonen is dat zij geld naar hun thuisland sturen, waardoor miljarden uit de Nederlandse economie verdwijnen, die we vervolgens never nooit meer terug zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')