abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71598631
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat de dollar een bodem vindt tussen de 1,44 en 1,48, meet heel misschien een uitschietertje naar 1,50. Iedereen is zo bearish over de dollar, dat ik denk dat de dollar dit najaar mogelijk flink kan aansterken (mits de dollar niet helemaal valt door die voorspelde "monetaire ineenstorting") .
Inderdaad, zo zie ik het ook. Maar als de dollar valt, zal dat ook toch gevolg hebben dat de dollar sterker word in waarde door vele schulden in dollars die razendsnel worden afgehandeld dan. Op langere termijn is de dollar opweg naar de 1.00-1.10 zone.
pi_71598747
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:08 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Inderdaad, zo zie ik het ook. Maar als de dollar valt, zal dat ook toch gevolg hebben dat de dollar sterker word in waarde door vele schulden in dollars die razendsnel worden afgehandeld dan. Op langere termijn is de dollar opweg naar de 1.00-1.10 zone.
Dan valt niet de dollar, maar de schuldenberg. Als de dollar-schuldenberg defaults, dan sterkt de dollar enorm aan, kan zeker weer 1 op 1 gaan met de euro. Maar niet als iedereen dollar-assets gaat dumpen. Dan gaat de dollar crashen.

En we moeten niet denken dat de euro sterk is. Weliswaar heeft de eurozone geen groot handelstekort, en is het monetaire beleid iets beter, maar politiek gezien misschien wat onstabieler, en Europese banken zitten in veel diepere shit dan Amerikaanse banken (meer leverage, meer slechte kredieten). Ik ben op geen enkele valuta (inclusief goud) echt bullish.
pi_71599247
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:12 schreef pberends vanalles
Misschien iets voor jou: http://en.wikipedia.org/wiki/Atlas_Shrugged

('t boek dan, niet de wiki, all time nr. 2 in de states, na de bijbel)
pi_71600404
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:08 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nee, als de dollar eenmaal gevallen is, dan keert deze nooit meer terug naar de 1.00-1.10 zone. Dan is het gewoon over en uit met de dollar. Als dan de schuldenberg is opgelost, zal er waarschijnlijk een nieuwe munt komen, die wel weer redelijk stabiel kan zijn.
pi_71600483
Stijgende wig op S&P te zien, waarschijnlijk laatste stijging dit voor de komende dagen. Correctie van ongeveer 5-8% is nu te verwachten.
pi_71601470
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:30 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Misschien iets voor jou: http://en.wikipedia.org/wiki/Atlas_Shrugged

('t boek dan, niet de wiki, all time nr. 2 in de states, na de bijbel)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ayn_Rand
quote:
Het Objectivisme

Behalve romancier is zij ook grondlegger van het Objectivisme. Samen met Nathaniel Branden, zijn vrouw Barbara, en anderen, waaronder Alan Greenspan en Leonard Peikoff, richtte zij de Objectivistische Beweging op.
Ah, Alan Greenspan. Nee, echt een kapitalist die Rand.
pi_71603552
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:21 schreef Vandergeld het volgende:
Stijgende wig op S&P te zien, waarschijnlijk laatste stijging dit voor de komende dagen. Correctie van ongeveer 5-8% is nu te verwachten.
Hij lijkt tot uitvoering te worden gebracht.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:43:39 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71604784
Vooralsnog staan de fondsen die ik verkocht heb iig al lager.

Je ziet dat de meer volatiele, speculatieve fondsen (die ik veel had, en deels nog heb) het vandaag collectief slechter doen. Let op, fondsen als RD, Ahold, Akzo krijgen nu een duwtje en houden de index nog goed.
The End Times are wild
pi_71604941
http://www.rtl.nl/compone(...)s_hans.avi_plain.xml
14:00 Obligatiebeleggers niet zo positief over economie

Hans de Geus laat zien dat hij een opperbeer is . En leert de niet altijd snuggere Ronald Koopman een lesje monetaire economie.
pi_71604964
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:43 schreef LXIV het volgende:
Vooralsnog staan de fondsen die ik verkocht heb iig al lager.

Je ziet dat de meer volatiele, speculatieve fondsen (die ik veel had, en deels nog heb) het vandaag collectief slechter doen. Let op, fondsen als RD, Ahold, Akzo krijgen nu een duwtje en houden de index nog goed.
Aandelen ING, Randstad en Mittal zijn gewoon opties op de AEX .
pi_71605182
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:47 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)s_hans.avi_plain.xml
14:00 Obligatiebeleggers niet zo positief over economie

Hans de Geus laat zien dat hij een opperbeer is . En leert de niet altijd snuggere Ronald Koopman een lesje monetaire economie.
Mooi stukje van Hans de Geus inderdaad.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:55:34 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71605210
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Aandelen ING, Randstad en Mittal zijn gewoon opties op de AEX .
Nou, zo wil ik het niet zeggen. Maar ik heb een deel van de porto verkocht, dus winst genomen in feite, omdat ik geloof dat het me zal lukken om bijv. Aegon op een koers van 4,50 of lager weer op te pakken. En als je dat denkt dan moet je verkopen op 5,50. Zo simpel is dat.

Een ralley moet ook snelheid behouden. Anders werkt hij niet.

Maar we zullen wel zien. Daalt het, dan koop ik mijn aandeeltjes weer terug voor minder geld. Stijgt het toch door dan maak ik nog altijd goede winst, alleen wat minder dan wanneer ik 140% long gebleven was.
The End Times are wild
pi_71605451
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, zo wil ik het niet zeggen. Maar ik heb een deel van de porto verkocht, dus winst genomen in feite, omdat ik geloof dat het me zal lukken om bijv. Aegon op een koers van 4,50 of lager weer op te pakken. En als je dat denkt dan moet je verkopen op 5,50. Zo simpel is dat.

Een ralley moet ook snelheid behouden. Anders werkt hij niet.

Maar we zullen wel zien. Daalt het, dan koop ik mijn aandeeltjes weer terug voor minder geld. Stijgt het toch door dan maak ik nog altijd goede winst, alleen wat minder dan wanneer ik 140% long gebleven was.
De kracht lijkt ook wel een beetje uit de rally. Misschien even wat kracht verzamelen om nog een keertje te stijgen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:08:53 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71605587
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:03 schreef pberends het volgende:

[..]

De kracht lijkt ook wel een beetje uit de rally. Misschien even wat kracht verzamelen om nog een keertje te stijgen.
Stijgen is ook goed. Dan verdien ik geld. Dalen is ook goed. Dan stap ik goedkoper weer in.
The End Times are wild
pi_71606873
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Stijgen is ook goed. Dan verdien ik geld. Dalen is ook goed. Dan stap ik goedkoper weer in.
Ja, we weten allemaal wel dat je een goede trader bent.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:25:56 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71608241
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, we weten allemaal wel dat je een goede trader bent.
Dat is geen traden maar gewoon risicospreiding. Met hoop op de goede trade.

Ik hoop trouwens wel dat RD de 20 ofzo nog aantikt. Dan kan ik mijn molentje afbouwen en beginnen met een volgende.
The End Times are wild
pi_71608300
RDS doet raar... ze hadden het dividend toch niet verlaagd?

Wat is gewoon niet snap is dat Randstad zo stijgt, terwijl die nauwelijks meer dividend betalen. Koop dan RDS.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:29:27 #195
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71608355
Ik ben tegenwoordig nauwelijks meer met de beurs bezig en meer met vakanties.
Check mijn vakantievideo, gisteren opgenomen!

[ Bericht 7% gewijzigd door SeLang op 04-08-2009 23:41:42 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71608357
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:27 schreef pberends het volgende:
RDS doet raar... ze hadden het dividend toch niet verlaagd?

Wat is gewoon niet snap is dat Randstad zo stijgt, terwijl die nauwelijks meer dividend betalen. Koop dan RDS.
Gewoon extreem afgestraft vorig jaar, net als TomTom, Aegon, ING en AM. Zullen ook des te harder weer dalen als de beurs onder de 200 gaat volgend jaar ongeveer...
pi_71608522
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:29 schreef SeLang het volgende:
Ik ben tegenwoordig nauwelijks meer met de beurs bezig en meer met vakanties.
Check mijn vakantievideo, gisteren opgenomen!

.

Wil je een tumor oplopen ofzo?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:34:09 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71608545
RDS is juist een van de minst volatiele fondsen, dankzij de kaspositie en het hoge dividend. Maar als de hele beurs daalt dan gaat RDS vanzelf mee. Er zijn dan mensen die switchen van RDS naar een ander fonds omdat ze hopen bij een herstel daar meer winst mee te maken.
The End Times are wild
pi_71608770
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:34 schreef LXIV het volgende:
RDS is juist een van de minst volatiele fondsen, dankzij de kaspositie en het hoge dividend. Maar als de hele beurs daalt dan gaat RDS vanzelf mee. Er zijn dan mensen die switchen van RDS naar een ander fonds omdat ze hopen bij een herstel daar meer winst mee te maken.
RDS is gewoon de olietanker van de AEX.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:42:03 #200
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_71608964
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:34 schreef LXIV het volgende:
Ik heb ook altijd 1/2 tot 2/3 in shell gehad. Voor weinig gekocht dus krijg dan iets van 7% dividend.

Kun je dividend belasting trouwens terugvragen? Ik heb verder geen inkomsten alleen 90 euro per maand aan stufi.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')