abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71468021
Ik had een discussie met een collega over het "Kwartier van tevoren aanwezig zijn".
Deze wist te melden dat ondanks dit in je contract staat, dit wettelijk niet verplicht is.

is dit zo, of kletst ie slap uit zijn nek.

(zo ja, is daar bewijs van)
groetjes
oink!
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_71468090
Als ik een kwartier eerder aanwezig moet zijn, dan betalen ze dat kwartier ook maar.
Maar dat zouden ze niet doen, dus ben ik ook niet een kwartier voor aanvang op m'n werk. Simpel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71468131
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Als ik een kwartier eerder aanwezig moet zijn, dan betalen ze dat kwartier ook maar.
Maar dat zouden ze niet doen, dus ben ik ook niet een kwartier voor aanvang op m'n werk. Simpel.
Dus jou pauze is ook strikt 30 minuten, je rookt niet en je doet echt NOOIT wat voor jezelf. Toch?
Anders mogen ze dat gewoon lekker van je salaris afpakken
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:50:34 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_71468141
Als het in je contract staat en je hebt dat met je volle verstand getekend, heb je je er ook aan te houden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_71468156
Persoonlijke meningen interesseren mij niet zoveel. Je bent hiermee akkoord gegaan toen je je contract tekende, als je het bezwaarlijk zou vinden, had je dat toen moeten aangeven.

Maar is hier een wettelijke regel tegen?
pi_71468169
Een kwartier eerder je nest uitkomen om vervolgens te gaan zitten browsen met een kop koffie tot 8:00?

De enige verplichting die je hebt is vanaf 8:00 (dat je betaald wordt) je werk te doen.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71469062
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:51 schreef Chain_Reaction het volgende:
Een kwartier eerder je nest uitkomen om vervolgens te gaan zitten browsen met een kop koffie tot 8:00?

De enige verplichting die je hebt is vanaf 8:00 (dat je betaald wordt) je werk te doen.
Ook als dit in je contract staat?
pi_71469186
Het lijkt me heel moeilijk om om 8u op je werk toe te komen en dan om 8u te beginnen werken. Bij mij zou het alvast niet lukken : goeiendag zeggen tegen de collega's, jas uitdoen, pc opstarten, glas pakken, ...

En zoals hier al gezegd werd: mijn middagpauze duurt niet altijd stipt 45 minuten en af en toe sta ik overdag wel eens te kletsen tegen iemand. De tijd dat ik voor 8u op het werk ben (en vaak zelfs al aan het werk ben) zal ik dus nooit opschrijven Maar dan hoeven ze ook niet te zeuren als ik eens met iets anders bezig ben (hetzelfde trouwens met de tijd na bv 17u (of het zou om meer dan een half uur moeten gaan) ).
pi_71469239
vlgs mij is dat bij sommige bedrijven zo, en ook contractueel vastgelegd? Dit ivm omkleden? ik meen dat mc Donalds ook zulk beleid heeft, zij willen niet dat je met je hamburgerkleding eerst over straat komt fietsen, die willen dat je je eerst netjes gaat omkleden, ja wel in je eigen tijd...
pi_71469248
Bij mij werd het ook verwacht. Maarja ik deed het nooit. Wtf moet ik een kwartier eerder doen? Beetje koffie drinken en slap ouwehoeren met collega's? Ik kan die tijd wel beter besteden.
En ik zat gewoon, toen de werktijd begon, op mijn plek en ging aan de slag, terwijl die figuren die een kwartier lang buiten staan te roken vaak nog even een laatste peukje doen en 10 minuten later beginnen.
pi_71469293
Als er in je contract vermeld staat dat je 15 minuten van te voren aanwezig moet zijn dan heb je je daar gewoon aan te houden.

it is that simple
No Guts, No Glory
pi_71469598
heb ik t over mc donalds, dient zich een Nuget aan
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:55:07 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71470448
Bij de McDonalds moet je al pissen in je eigen tijd, die zijn echt heel erg. Ik ben uit mezelf wel wat eerder op mijn werk aanwezig zodat ik even rustig naar het toilet kan etc en dan relaxed kan beginnen aan de dag.

Maar zolang het niet officieel is vastgelegd kan inderdaad niemand het je verplichten volgens mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71470560
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:30 schreef Babbelzz het volgende:
heb ik t over mc donalds, dient zich een Nuget aan
Wel een Nugget met 1 g, maar toch..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71471523
Ik denk niet dat ze je erom mogen ontslaan als je het niet doet. Het lijkt me dat een werkgever de volledig werktijd moet uitbetalen, en dat het dus niet onder werktijd valt.

Ik ken het wel van bijbaantjes van vroeger. Toen is me dat ook een keer verzocht door de ploegchef, en ik snapte dat ook wel, want hij moest weten dat iedereen er was, je moest de andere ploeg ook naadloos aflossen, dus dan is dat ook een redelijk verzoek. Ik vind het ook normaal dat als je bijvoorbeeld een prikklok hebt, dat je dan pas klokt als je ook echt aan het werk kunt, en uitklokt zodra je niet meer aan het werk bent. Dus dan ben je omgekleed. Als je per uur betaald wordt, dan zijn die uren ook de netto werktijd lijkt me. Daar moet je niet te moeilijk over doen, net als je baas dan niet moeilijk moet doen als je een keer maar net op tijd bent. Je moet ook een beetje meewerken met je werkgever.

Voor de McDonalds geldt dat natuurlijk niet. Dat is gewoon tuig want altijd probeert zijn werknemers een extra dubbeltje uit de zak te schudden. Maar goed, daar ben ik ooit ook al na 2 dagen ontslagen. Als je werkgever gewoon een redelijk verzoek doet wat die werkgever een boel gedoe scheelt dan moet je dat gewoon doen, zeker als het afgesproken is. Als je dat teveel eer vindt moet je een werkgever zoeken voor wie je dat wel wilt doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71471778
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:55 schreef karr-1 het volgende:
Bij de McDonalds moet je al pissen in je eigen tijd, die zijn echt heel erg. Ik ben uit mezelf wel wat eerder op mijn werk aanwezig zodat ik even rustig naar het toilet kan etc en dan relaxed kan beginnen aan de dag.

Maar zolang het niet officieel is vastgelegd kan inderdaad niemand het je verplichten volgens mij.
Hoe lager het salaris, hoe meer werknemers worden onderdrukt is mijn idee.
pi_71472210
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:50 schreef draaijer het volgende:
Dus jou pauze is ook strikt 30 minuten, je rookt niet en je doet echt NOOIT wat voor jezelf. Toch?
Ik doe genoeg overwerk. En dat doe ik graag, geen probleem mee.
Maar als ze mij gaan verplichten om een kwartier voor aanvang aanwezig te zijn, dan ga ik ook stipt de pauzes en de eindtijd aanhouden. Het probleem voor mijn werkgever is dan dat het werk niet af komt.

Gelukkig heb ik een fijne werkgever die dit soort onzindingen nooit zal eisen. 'k Heb sowieso variabele werktijden.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71473770
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:47 schreef oinkoink12 het volgende:
Ik had een discussie met een collega over het "Kwartier van tevoren aanwezig zijn".
Deze wist te melden dat ondanks dit in je contract staat, dit wettelijk niet verplicht is.

is dit zo, of kletst ie slap uit zijn nek.

(zo ja, is daar bewijs van)
groetjes
oink!
Wat is dit voor logica? In mijn contract staat dat mijn werkgever mijn studiekosten vergoedt. Dit zijn ze echter niet wettelijk verplicht. Hoeven ze het dan ook niet te doen?

Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:53:49 #19
46794 Berkery
Fat bastard
pi_71474812
Ik had 't ook een keer, bij een bijbaantje. Altijd om zes uur beginnen, 4 uur werken met een kwartier pauze dus normaal gesproken om kwart over elf klaar. Tot ze op een dag besloten de pauze te schrappen en iedereen verplichtten om kwart voor zes aanwezig te zijn ('dan houden we eerst pauze' ). In mijn geval betekende dat een trein eerder nemen en dus ruim een half uur van te voren aanwezig zijn, en ik heb me er nooit aan gehouden.

Maar goed, hier stond dan ook niks over in mijn arbeidsovereenkomst.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_71475704
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:28 schreef dddour het volgende:

[..]

Wat is dit voor logica? In mijn contract staat dat mijn werkgever mijn studiekosten vergoedt. Dit zijn ze echter niet wettelijk verplicht. Hoeven ze het dan ook niet te doen?

Ik bedoel het meer andersom,

Mijn collega vertelde dat ergens in de wet stond, dat je niet mag eisen dat iemand een kwartier van tevoren aanwezig is onbetaald. Nu lijkt mij, dat als dat zo is. Ondanks dat het in je arbeidsovereenkomst staat, je dan niet onwettig bezig mag zijn.
pi_71476374
De wet gaat boven datgene wat een werkgever in de arbeidsovereenkomst zet. Anders raakt het einde zoek. Werkgever kan dus de boom in, en bij ontslag sta je in principe in je recht.

Een werkgever kan in een contract ook wel zetten dat je maar 10 vakantiedagen hebt, als 20 het wettelijk minimum is, overtroeft de wet datgene wat in de arbeidsovereenkomst staat.
pi_71476757
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:39 schreef sempron2400 het volgende:
De wet gaat boven datgene wat een werkgever in de arbeidsovereenkomst zet. Anders raakt het einde zoek. Werkgever kan dus de boom in, en bij ontslag sta je in principe in je recht.

Een werkgever kan in een contract ook wel zetten dat je maar 10 vakantiedagen hebt, als 20 het wettelijk minimum is, overtroeft de wet datgene wat in de arbeidsovereenkomst staat.
Dit snap ik allemaal,

maar staat dus in de wet ergens dat dit niet mag?
pi_71476870
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:52 schreef oinkoink12 het volgende:
Dit snap ik allemaal,

maar staat dus in de wet ergens dat dit niet mag?
Nee, er staat nergens dat een werkgever niet in een contract mag zetten dat zijn werknemers 15 minuten voor aanvang op het werk moeten zijn.
Of het geldig is en of de werknemers er iets op doen, is een andere zaak.
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:57:33 #24
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71476877
zeiken over 15minuten

In mijn contract: Reistijd is onbetaald
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71476919
Dit vind ik dus van die onzin-eisen van de werkgever. Laat hem lekker opflikkeren. Je werkt het aantal uren wat in je contract staat, voor het salaris wat er staat. Wil de werkgever meer dan past hij het maar lekker aan naar meer uren en meer geld. Jij mag toch ook niet 15 minuten eerder naar huis?

Kijk, als je een leuke baan hebt met leuke collega's en een prima werkgever die niet op elke 5 minuten kijkt is het ook wat anders. Ik werk zelf ook meer dan mijn contract en schrijf alleen serieus overwerk, daarentegen kan ik ook rustig 4 uur eerder naar huis zonder dat dit mij vakantie uren kosten. Dat is geven en nemen. Echter, als de werkgever zich zo strak opstelt, dan zou hij bij mij aan het verkeerde adres zijn. Crisis of geen crisis.
pi_71476924
Het komt op mij nogal onfatsoenlijk over om altijd op het allerlaatste moment nog op je werkplek binnen te komen, ik ben gemiddeld 10 minuten voor ik begin met werken aanwezig.

Maar dit soort regels liggen echt niet vast, dat komt op mij wel erg krampachtig en geforceerd over.
٩๏̯͡๏)۶
pi_71476927
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:57 schreef Ps2K het volgende:
zeiken over 15minuten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elke dag op en neer? Dure werknemer ben je.
pi_71476958
quote:
zeiken over 15minuten

SPOILER
Dat heb ik goed geregeld, normaal ga ik om 09:15 weg en begin om 09:30. Als mijn baas wil dat ik naar een andere vestiging ga gelijk, dan ga ik ook om 09:15 weg. Dan reis ik de tijd die ik normaal doe in mijn tijd, en de rest baas zijn tijd. Netjes geregeld al zeg ik het zelf. En mocht ik onverhoopt om 08:00 ergens moeten zijn, dan is dat ook prima, maar dan kan ik dus eerder weg.
pi_71476972
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:59 schreef Ronaldsen het volgende:
Het komt op mij nogal onfatsoenlijk over om altijd op het allerlaatste moment nog op je werkplek binnen te komen, ik ben gemiddeld 10 minuten voor ik begin met werken aanwezig.

Maar dit soort regels liggen echt niet vast, dat komt op mij wel erg krampachtig en geforceerd over.
Wat is er onfatsoenlijk aan?
pi_71477025
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 00:00 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat is er onfatsoenlijk aan?
Dat is meer een persoonlijke mening eigenlijk, ik heb een collega die altijd stipt om 8:30 nog binnen komt hijgen en dan is het intussen wel een kwartier later voor hij eindelijk een keer iets nuttigs gaat doen.

Maar goed, verder hangt het ook een beetje van de persoon en situatie af
٩๏̯͡๏)۶
pi_71477090
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 00:02 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat is meer een persoonlijke mening eigenlijk, ik heb een collega die altijd stipt om 8:30 nog binnen komt hijgen en dan is het intussen wel een kwartier later voor hij eindelijk een keer iets nuttigs gaat doen.

Maar goed, verder hangt het ook een beetje van de persoon en situatie af
Als ie op tijd is zie ik het probleem niet eerlijk gezegd. Het opstarten van je computer hoort toch ook gewoon bij het werk? Zo niet, dan moet de baas dat lekker gaan doen 's ochtends voor je, zodat je om 08:30 (of welke tijd dan ook) zo kan neerploffen en gelijk vol aan de slag kunt.

Ik heb bij een toko gewerkt (overheid) waar geen geld uitgegeven mocht worden aan de computers (maar wel aan zinloze reisjes en etentjes ) en daar waren serieus mensen 45 tot 60 minuten bezig om ingelogd te komen. Moet je dan maar om 07:30 aan komen zodat je om 08:30 aan de slag kunt?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:06:23 #32
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71477103
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Elke dag op en neer? Dure werknemer ben je.
2x per week AMS - FCO
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 03:47:26 #33
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_71479776
Alle bijbaantjes in een winkel die ik heb gehad die hadden de eis dat je 15 minuten vantevoren op de werkvloer moest zijn... Maar de echte banen (so to speak) hebben - tot nu toe - die eis nooit gehad.
Betreft het hier misschien een baan in een winkel?

Verder ben ik persoonlijk graag iets eerder aanwezig zodat je in alle rust nog een kop koffie kunt inschenken, de toilet bezoeken en wat je nog meer wilt doen - maar de verplichting om 15 minuten eerder aanwezig te zijn vind ik persoonlijk toch wel erg kinderachtig.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 03:55:05 #34
236335 neen
schone schijn
pi_71479795
kwartier eerder weg
het lijkt niet wat het is
pi_71479805
Bij mij vroegen ze het toen ik in een distributiecentrum werkte en de andere keer was in een fabriek, gewoon productiewerk. Ik werkte daar allebei een paar weken toen ze het vroegen en kwam gewoon 2 minuten van tevoren binnen, stond precies op tijd op de werkplek.

Beide keren heb ik gelachen en gezegd dat ik niet van plan ben eerder te komen (ja stoer, ik weet het ). Ze deden wel wat moeilijk, maar toen ik aangaf sowieso altijd op tijd op m'n werkplek te staan. En omdat ze wisten dat ik altijd tot het einde van de werktijd doorging en vaak zelfs overwerkte, in plaats van zoals veel anderen 10 minuten voor het einde even naar de wc te gaan, spullen opruimen etc vonden ze het niet zo erg.

Bij dat distributiecentrum kon ik trouwens niet eens eerder komen. Ik ging meestal met de bus en dan kwam ik 5 minuten voor werktijd aan. Het was dat, of 35 minuten te vroeg en dat werd me iets te veel.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 03:56:53 #36
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_71479807
Ik ben er altijd een half uur van tevoren
pi_71479936
Bij mijn vorige werkgever was ik meestal ook zo'n 15 minuten voor tijd aanwezig.

Gebruikte de tijd om de computer aan te zetten en jas uit te trekken en op te hangen.
Daarna computer inloggen en wat programmatjes op te starten terwijl die zich bezig waren om aan te melden even wat koffie halen (ook voor de inmiddels aangekomen collega's) daarna post ophalen en kranten verdelen over de afdeling al dan niet onder een praatje.

Daarna aan werk beginnen
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_71481606
Op mijn vorige werk was het wel de bedoeling dat als je om 8 uur moest beginnen je ook om 8 uur ingelogd was en klaar zat om telefoontjes te beantwoorden. Dus je had minimaal tijd nodig om je pc te starten enzo.
pi_71481723
het probleem met winkels is vaak (tenminste mijn ervaring in telecomwinkel) dat je 15min van te voren aanwezig moet zijn + pas mag gaan poetsen en kassa tellen nadat de deur op slot zit. Dat is ook min. 15 min. De betaling vindt echter plaats op basis van de openingstijden van de winkel. Dat is dus minimaal 30min per dag 'gratis' voor de baas. Als je daar wat van zei (ik was toch part timer, boeit mij het) dan was 'dat overal zo'. En dan was het loon ook nog het minimum of iets er boven
Ik hoef echt niet elke minuut betaald te zien, maar structureel 30min per dag tikt wel aan.
pi_71481934
GForce: ik heb tijdens mijn studies altijd aan de kassa in een supermarkt gewerkt en ken het fenomeen. Je kan ook gewoon jouw kassa niet tellen als er nog klanten komen En idd, ervoor en erna hoorden er bij. Maar daartegenover stond wel dat we in de voor- en namiddag een kwartier pauze mochten nemen op kosten van de baas. Kwam niet altijd overeen (als je laatste kassa bent, kan je onmogelijk om 19u beginnen tellen als de winkel sluit om 19u) maar vond ik toch een fijne geste
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 09:50:34 #41
9859 crew  Karina
Woman
pi_71482252
Ik ben sowieso altijd een kwartier/10 minuten te vroeg, maar het staat niet in mijn contract.

Als je ergens werkt waar elke dag werk moeten worden overgedragen (portier of zoiets misschien?) kan ik me voorstellen dat je iets eerder aanwezig moet zijn, maar gewoon op kantoor niet lijkt me.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_71485650
Ik ken genoeg contracten in de logistiek waar je stipt optijd moet beginnen en dan is kwartier van te voren aanwezig zijn dus wel min of meer verplicht
I'm not the man you think I am!
pi_71485934
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 05:37 schreef geevee het volgende:
Bij mijn vorige werkgever was ik meestal ook zo'n 15 minuten voor tijd aanwezig.

Gebruikte de tijd om de computer aan te zetten en jas uit te trekken en op te hangen.
Daarna computer inloggen en wat programmatjes op te starten terwijl die zich bezig waren om aan te melden even wat koffie halen (ook voor de inmiddels aangekomen collega's) daarna post ophalen en kranten verdelen over de afdeling al dan niet onder een praatje.

Daarna aan werk beginnen
Juffrouw Jannie? Bent u het?
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_71487400
Ik weet dat wij bij Albert Heijn de "eis" hebben dat je 5 minten van te voren op de werkvloer bent, zeker bijde kassa is belangrijk dat degene die je overneemt niet denkt van, "mijn aflossing komt niet dus ik sluit gewoon" Het komt al vaak voor dat veel part-timers dat niet zijn, het geeft veel verstoring, daarentegen als wij tot "sluit" werken dan sta je tot 22:15 in de planning. Kassa's tellen gebeurd 's morgens,dus hoef je niet zelf te doen enzo. En in princiepe moet je het zo zien als je aflossing er ook 5 min van te voren is is er eigelijk geen probleem,
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_71487539
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:26 schreef GForceT1 het volgende:
het probleem met winkels is vaak (tenminste mijn ervaring in telecomwinkel) dat je 15min van te voren aanwezig moet zijn + pas mag gaan poetsen en kassa tellen nadat de deur op slot zit. Dat is ook min. 15 min. De betaling vindt echter plaats op basis van de openingstijden van de winkel. Dat is dus minimaal 30min per dag 'gratis' voor de baas. Als je daar wat van zei (ik was toch part timer, boeit mij het) dan was 'dat overal zo'. En dan was het loon ook nog het minimum of iets er boven
Ik hoef echt niet elke minuut betaald te zien, maar structureel 30min per dag tikt wel aan.
Dat vind ik inderdaad ook apart. Een half uur per dag is toch wel 2,5 uur in de week. Als je fulltime werkt is het zo'n 80 uur per jaar ofzo. Dat is wel even 2 weken onbetaald werken.

En het gebeurd idd meestal bij van die crapbaantjes. Bedrijven hebben volgens mij zoiets van: Ja we betalen die arme scholieren al zo weinig, kunnen we ze ook nog wel wat verder uitzuigen. En er iets van zeggen doen ze toch niet, want ze zijn al lang blij dat ze werk hebben.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:38:37 #46
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71493800
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

(die verschrikkelijke spelfout wil ik zelfs wel even over het hoofd zien)
Oh really?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:57:07 #47
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71510418
quote:
zeiken over 15minuten

SPOILER
Groetjes aan de Paus.

PS: normale mensen zijn altijd wat eerder op hun werk hoor.
n00bs die precies op tijd op hun werk zijn
Alsof dat haasten fijn is.
Rekening houden met opstoppingen in het verkeer doen ze ook niet, dus komen die types regelmatig te laat.
En dan wel poepen en plassen onder werkttijd zeker.
En klokslag einde werktijd al met de jas aan buiten staan
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_71510748
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:57 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Groetjes aan de Paus.

PS: normale mensen zijn altijd wat eerder op hun werk hoor.
n00bs die precies op tijd op hun werk zijn
Alsof dat haasten fijn is.
Rekening houden met opstoppingen in het verkeer doen ze ook niet, dus komen die types regelmatig te laat.
En dan wel poepen en plassen onder werkttijd zeker.
En klokslag einde werktijd al met de jas aan buiten staan
Ambtenaren
pi_71510781
Ik kom overigens precies aan op de tijd dat ik moet beginnen, maar ik hoef dan verder ook niks voor te bereiden of een pc op te starten ofzo.
Vind het trouwens ook wel een rare regeling, ook bij werk waar dingen worden overgedragen zoals hierboven ergens gezegd wordt. Dat doe je toch ook onder werktijd en niet in je eigen tijd? Zolang mensen op tijd komen is het geen probleem, als het van die lakse bazen zijn wel, maar dan moet je ze daar gewoon op aanspreken ipv het via zo'n regeling proberen op te vangen.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:26:00 #50
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_71510849
Ik ben uit mezelf al altijd wat eerder op het werk. Zodat ik rustig ff een bakkie en een peuk kan doen. Ik heb er echt een hekel aan om meteen na aankomst te moeten beginnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:27:44 #51
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71510878
Geen idee, eigenlijk.
Weet wel dat toen ik werkte bij de BelTel dat ze dat ook wilden. En dat was onbetaald, zo werd erbij vermeld. We morgen het niet noteren als gewerkte tijd.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:12:04 #52
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71511795
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:21 schreef Repeat het volgende:
Ik kom overigens precies aan op de tijd dat ik moet beginnen, maar ik hoef dan verder ook niks voor te bereiden of een pc op te starten ofzo.
Vind het trouwens ook wel een rare regeling, ook bij werk waar dingen worden overgedragen zoals hierboven ergens gezegd wordt. Dat doe je toch ook onder werktijd en niet in je eigen tijd?
Ja maar als degene die je vervangt om 17:00 klaar is, en jij komt pas om 17:00 uur. En dan pas dingen gaat overdragen aan jou, is hij wél in zijn eigen tijd bezig. Fijne collega ben je dan
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_71513369
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:12 schreef B.E.D het volgende:

Ja maar als degene die je vervangt om 17:00 klaar is, en jij komt pas om 17:00 uur. En dan pas dingen gaat overdragen aan jou, is hij wél in zijn eigen tijd bezig. Fijne collega ben je dan

Als een overdracht onderdeel van je werk is, dan moet je werkgever er uiteraard voor zorgen dat er overlap in de ploegen zit (wat overigens ook redelijk gangbaar is afaik).
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:45:51 #54
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_71513871
15 minuten verplicht aanwezig zijn is niet rechtsgeldig, wat ze wel kunnen verlangen is dat je niet altijd op het begintijdstip exact aanwezig bent, maar op de begintijd je computer aanstaat, maar dat is meer een gedragscode dan dat ze dat kunnen afdwingen.
Indien ze echt willen dat je eerder aanwezig bent, moet dat ook worden uitbetaald, net zoals in een supermarkt, kassa's opmaken valt onder je werk, en moet ook gewoon tot werktijd gerekend worden, uiteraard kan dat een keer 5 minuten uitlopen, maar uiteraard niet elke dag 15 minuten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_71519979
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:45 schreef ozzietukker het volgende:
15 minuten verplicht aanwezig zijn is niet rechtsgeldig, wat ze wel kunnen verlangen is dat je niet altijd op het begintijdstip exact aanwezig bent, maar op de begintijd je computer aanstaat, maar dat is meer een gedragscode dan dat ze dat kunnen afdwingen.
Indien ze echt willen dat je eerder aanwezig bent, moet dat ook worden uitbetaald, net zoals in een supermarkt, kassa's opmaken valt onder je werk, en moet ook gewoon tot werktijd gerekend worden, uiteraard kan dat een keer 5 minuten uitlopen, maar uiteraard niet elke dag 15 minuten.
weer zo'n leuke mening, maar waar staat dit dan?
pi_71895266
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:49 schreef oinkoink12 het volgende:

weer zo'n leuke mening, maar waar staat dit dan?
ik ben ook nieuwsgiering, ik werk als nachtportier bij een hotelketen, maar nu sta ik op een plek tijdelijk waar ik 30 minuten (ronde lopen + zalen controleren etc) van te voren aanwezig moet zijn + 10 tot 15 minuten uit loop, ik wil eigenlijk gewoon een half uur van mijn baas er bij (zit hier 3 maanden) maar ik moet dat even tactisch aanpakken! , want deze 45 minuten worden mij te gortig

ik zal zelf ook wel 1 en ander uitzoeken!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:13:02 #57
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_71895449
Goedemorgen allemaal...

Ik heb het even nagekeken en het mag dus niet zomaar. In artikel 628 van het BW staat het volgende:
quote:
- 1. De werknemer behoudt het recht op het naar tijdruimte vastgestelde loon indien hij de overeengekomen arbeid niet heeft verricht door een oorzaak die in redelijkheid voor rekening van de werkgever behoort te komen.
(Er mag alleen afgeweken worden via CAO of OR.) Aangezien de eis door de werkgever wordt gesteld, is het aan de werkgever te wijten.

Het is trouwens ook wel erg simpel gedacht van die werkgevers. Ze mogen eisen dat mensen op tijd op hun werkplek zijn (aangezien daar de arbeid verricht wordt). Ze kunnen echter niet eisen dat mensen een kwartier eerder zijn. Als een werknemer weigert dan is het geen werkweigering aangezien er geen sprake is van 'te verrichten arbeid'.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:24:43 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71895473
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:26 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben uit mezelf al altijd wat eerder op het werk. Zodat ik rustig ff een bakkie en een peuk kan doen. Ik heb er echt een hekel aan om meteen na aankomst te moeten beginnen.
Precies. En ik reis met het OV dus pak altijd een trein eerder heb een hekel aan te laat zijn. Aangezien de NS specialisten zijn in het leveren van wanprestaties.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71897472
Ik ben toch zo blij met mijn werk als ik dit soort topics lees. Als ik om half elf een keer aan kom kakken, is dat ook prima. Of als ik om 3 uur wegga. Als het werk maar afkomt.
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:36 schreef leonieke het volgende:
Maar daartegenover stond wel dat we in de voor- en namiddag een kwartier pauze mochten nemen op kosten van de baas. Kwam niet altijd overeen (als je laatste kassa bent, kan je onmogelijk om 19u beginnen tellen als de winkel sluit om 19u) maar vond ik toch een fijne geste
Koffiepauzes worden toch altijd doorbetaald?
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_71897749
Ik kan me dat ook nog wel herinneren bij diverse werkgevers van de vele bijbaantjes die ik gehad heb. Ik ben daar altijd vrij snel mee klaar geweest. Het is bij mij -OF- om 8:00 beginnen en vanaf 8:00 betaald krijgen -OF- om 7:45 al aanwezig zijn en dat kwartiertje ook betaald krijgen. Simpel.

Om nog maar even te zwijgen over he feit hoe vaak ik werkgevers er wel geen misbruik van zie maken; Dan zit je daar een kwartier te vroeg op je werk te wachten om 'officieel' te beginnen, en word je maar gevraagd om 'alvast' even een en ander te doen omdat je 'toch al daar bent'. Ik ken die grappen wel.
pi_71898006
ik ben altijd 30 min eerder aanwezig. koffie drinken, roken, poepen, ouwehoeren etc
pi_71898059
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:47 schreef tuxepux het volgende:
Ik ben toch zo blij met mijn werk als ik dit soort topics lees. Als ik om half elf een keer aan kom kakken, is dat ook prima. Of als ik om 3 uur wegga. Als het werk maar afkomt.
[..]

Koffiepauzes worden toch altijd doorbetaald?
Nee veel bedrijven is dat niet doorbetaald, vanaf een kwartier hoeft dat namelijk niet ;-)
Bij ons is het BTW wel doorbetaald.
Kassa's opmaken gebeurt 's morgens voor opening.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_71898182
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:16 schreef PietPrak het volgende:
ik ben altijd 30 min eerder aanwezig. koffie drinken, roken, poepen, ouwehoeren etc
Ik ook zo'n beetje. Maar die keuze maak ik zelf ('s morgens gaan zitten wachten om naar je werk te gaan vind ik ook zo'n stomme bezigheid) en ik realiseer me daarbij heel goed dat dat niet betaald is. Maar die keuze maakt een werkgever niet voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')