Dus jou pauze is ook strikt 30 minuten, je rookt niet en je doet echt NOOIT wat voor jezelf. Toch?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Als ik een kwartier eerder aanwezig moet zijn, dan betalen ze dat kwartier ook maar.
Maar dat zouden ze niet doen, dus ben ik ook niet een kwartier voor aanvang op m'n werk. Simpel.
Ook als dit in je contract staat?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:51 schreef Chain_Reaction het volgende:
Een kwartier eerder je nest uitkomen om vervolgens te gaan zitten browsen met een kop koffie tot 8:00?
De enige verplichting die je hebt is vanaf 8:00 (dat je betaald wordt) je werk te doen.
Wel een Nugget met 1 g, maar toch..quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:30 schreef Babbelzz het volgende:
heb ik t over mc donalds, dient zich een Nuget aan
Hoe lager het salaris, hoe meer werknemers worden onderdrukt is mijn idee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:55 schreef karr-1 het volgende:
Bij de McDonalds moet je al pissen in je eigen tijd, die zijn echt heel erg. Ik ben uit mezelf wel wat eerder op mijn werk aanwezig zodat ik even rustig naar het toilet kan etc en dan relaxed kan beginnen aan de dag.
Maar zolang het niet officieel is vastgelegd kan inderdaad niemand het je verplichten volgens mij.
Ik doe genoeg overwerk. En dat doe ik graag, geen probleem mee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:50 schreef draaijer het volgende:
Dus jou pauze is ook strikt 30 minuten, je rookt niet en je doet echt NOOIT wat voor jezelf. Toch?
Anders mogen ze dat gewoon lekker van je salaris afpakken
Wat is dit voor logica? In mijn contract staat dat mijn werkgever mijn studiekosten vergoedt. Dit zijn ze echter niet wettelijk verplicht. Hoeven ze het dan ook niet te doen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:47 schreef oinkoink12 het volgende:
Ik had een discussie met een collega over het "Kwartier van tevoren aanwezig zijn".
Deze wist te melden dat ondanks dit in je contract staat, dit wettelijk niet verplicht is.
is dit zo, of kletst ie slap uit zijn nek.
(zo ja, is daar bewijs van)
groetjes
oink!
Ik bedoel het meer andersom,quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:28 schreef dddour het volgende:
[..]
Wat is dit voor logica? In mijn contract staat dat mijn werkgever mijn studiekosten vergoedt. Dit zijn ze echter niet wettelijk verplicht. Hoeven ze het dan ook niet te doen?
Dit snap ik allemaal,quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:39 schreef sempron2400 het volgende:
De wet gaat boven datgene wat een werkgever in de arbeidsovereenkomst zet. Anders raakt het einde zoek. Werkgever kan dus de boom in, en bij ontslag sta je in principe in je recht.
Een werkgever kan in een contract ook wel zetten dat je maar 10 vakantiedagen hebt, als 20 het wettelijk minimum is, overtroeft de wet datgene wat in de arbeidsovereenkomst staat.
Nee, er staat nergens dat een werkgever niet in een contract mag zetten dat zijn werknemers 15 minuten voor aanvang op het werk moeten zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:52 schreef oinkoink12 het volgende:
Dit snap ik allemaal,
maar staat dus in de wet ergens dat dit niet mag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:57 schreef Ps2K het volgende:
zeiken over 15minuten
In mijn contract: Reistijd is onbetaaldElke dag op en neer? Dure werknemer ben je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
zeiken over 15minuten
In mijn contract: Reistijd is onbetaaldDat heb ik goed geregeld, normaal ga ik om 09:15 weg en begin om 09:30. Als mijn baas wil dat ik naar een andere vestiging ga gelijk, dan ga ik ook om 09:15 weg. Dan reis ik de tijd die ik normaal doe in mijn tijd, en de rest baas zijn tijd. Netjes geregeld al zeg ik het zelf. En mocht ik onverhoopt om 08:00 ergens moeten zijn, dan is dat ook prima, maar dan kan ik dus eerder weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er onfatsoenlijk aan?quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:59 schreef Ronaldsen het volgende:
Het komt op mij nogal onfatsoenlijk over om altijd op het allerlaatste moment nog op je werkplek binnen te komen, ik ben gemiddeld 10 minuten voor ik begin met werken aanwezig.
Maar dit soort regels liggen echt niet vast, dat komt op mij wel erg krampachtig en geforceerd over.
Dat is meer een persoonlijke mening eigenlijk, ik heb een collega die altijd stipt om 8:30 nog binnen komt hijgen en dan is het intussen wel een kwartier later voor hij eindelijk een keer iets nuttigs gaat doen.quote:
Als ie op tijd is zie ik het probleem niet eerlijk gezegd. Het opstarten van je computer hoort toch ook gewoon bij het werk? Zo niet, dan moet de baas dat lekker gaan doen 's ochtends voor je, zodat je om 08:30 (of welke tijd dan ook) zo kan neerploffen en gelijk vol aan de slag kunt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:02 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat is meer een persoonlijke mening eigenlijk, ik heb een collega die altijd stipt om 8:30 nog binnen komt hijgen en dan is het intussen wel een kwartier later voor hij eindelijk een keer iets nuttigs gaat doen.
Maar goed, verder hangt het ook een beetje van de persoon en situatie af
2x per week AMS - FCOquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Elke dag op en neer? Dure werknemer ben je.
Juffrouw Jannie? Bent u het?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 05:37 schreef geevee het volgende:
Bij mijn vorige werkgever was ik meestal ook zo'n 15 minuten voor tijd aanwezig.
Gebruikte de tijd om de computer aan te zetten en jas uit te trekken en op te hangen.
Daarna computer inloggen en wat programmatjes op te starten terwijl die zich bezig waren om aan te melden even wat koffie halen (ook voor de inmiddels aangekomen collega's) daarna post ophalen en kranten verdelen over de afdeling al dan niet onder een praatje.
Daarna aan werk beginnen
Dat vind ik inderdaad ook apart. Een half uur per dag is toch wel 2,5 uur in de week. Als je fulltime werkt is het zo'n 80 uur per jaar ofzo. Dat is wel even 2 weken onbetaald werken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:26 schreef GForceT1 het volgende:
het probleem met winkels is vaak (tenminste mijn ervaring in telecomwinkel) dat je 15min van te voren aanwezig moet zijn + pas mag gaan poetsen en kassa tellen nadat de deur op slot zit. Dat is ook min. 15 min. De betaling vindt echter plaats op basis van de openingstijden van de winkel. Dat is dus minimaal 30min per dag 'gratis' voor de baas. Als je daar wat van zei (ik was toch part timer, boeit mij het) dan was 'dat overal zo'. En dan was het loon ook nog het minimum of iets er boven
Ik hoef echt niet elke minuut betaald te zien, maar structureel 30min per dag tikt wel aan.
(die verschrikkelijke spelfout wil ik zelfs wel even over het hoofd zien)quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dus jou pauze is ook strikt 30 minuten, je rookt niet en je doet echt NOOIT wat voor jezelf. Toch?
Anders mogen ze dat gewoon lekker van je salaris afpakken
zeiken over 15minuten
In mijn contract: Reistijd is onbetaaldGroetjes aan de Paus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PS: normale mensen zijn altijd wat eerder op hun werk hoor.
n00bs die precies op tijd op hun werk zijn
Alsof dat haasten fijn is.
Rekening houden met opstoppingen in het verkeer doen ze ook niet, dus komen die types regelmatig te laat.
En dan wel poepen en plassen onder werkttijd zeker.
En klokslag einde werktijd al met de jas aan buiten staan
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
Ambtenarenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:57 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Groetjes aan de Paus.
PS: normale mensen zijn altijd wat eerder op hun werk hoor.
n00bs die precies op tijd op hun werk zijn
Alsof dat haasten fijn is.
Rekening houden met opstoppingen in het verkeer doen ze ook niet, dus komen die types regelmatig te laat.
En dan wel poepen en plassen onder werkttijd zeker.
En klokslag einde werktijd al met de jas aan buiten staan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |