Rijk en dan lekkerrr golfen met Roderick en Arend Jan, gok ik.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:47 schreef Matthijs- het volgende:
Toch maar even inhoudelijk worden dan.
Wat wil je worden golfjunk?
Gewild gewild.. niet overdrijvenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:30 schreef GR het volgende:
Het imago van de boekhoudstudie dat kleeft aan BE is hopeloos achterhaald. De studie leidt je op tot controller (financieel manager), accountant, analist, bedrijfseconoom bij een bank etc. Het is een van de betere economische studies, samen met accountancy (zie Elsevier studiegids). Daarnaast is een student bedrijfseconomie erg gewild aan de universiteit. Voor BE studenten staan meerdere (verkorte) universitaire opleidingen open, terwijl dat bij CE'ers en MER veelal beperkt is (zie o.a. de RuG-site).
Dan vraag ik mij af wat je onder 'geen theorie' verstaat. BE is juist een van de opleidingen binnen het HEO met de meeste theorie. Ik heb nu al meerdere studieboeken versleten over bedrijfsorganisatie, administratieve organisatie, algemene economie, marketing, belastingrecht, europees recht etcetera. Daarnaast heb je natuurlijk ook 'pure' bedrijfseconomie vakken zoals winstbepalingstelsels, management accounting, financial accounting etc, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch. Het zijn bij tijd en wijlen erg 'droge' vakken, waardoor jij het waarschijnlijk bestempeld als saai, maar inhoudelijk heb je erg veel aan. Het is een uitdaging om alles uiteindelijk te snappen en het grote geheel te zien, wat je uiteindelijk ook erg geliefd maakt op de arbeidsmarkt.quote:Ik heb zelf twee jaar BE gedaan op de HU en moet zeggen dat ik het vreselijk saai. Echt niet normaal. Raad je het heel erg sterk af. Bijna geen theorie en lekker rekenen.
BE is vrij breed eigenlijk, te denken valt aan hoofd-boekhouder, maar ook riskmanager, het bank- en verzekeringswezen etc. Ten opzichte van MER is het meer een "echte" opleiding, je kunt er iets mee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:37 schreef golfjunk het volgende:
3; Bedrijseconomie" : Iemand die kan vertelllen wat BE studenten doen , ,wat kun je er later mee? ,. en kvraag me nu wel een af al bedrijseconomie niet gewoon een boekhoud studie? is![]()
![]()
En waar baseer je dat op? Ik hoor iedereen de wildste cijfers rondstrooien. 50%. Driekwart. Nu zelfs 90%.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:08 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Oh en trouwens, met je P naar de uni kun je beter niet doen, 90% haalt het niet.
90% is erg overdreven. Laten we daarnaast niet vergeten dat de gemiddelde VWO student nou ook weer geen denderend niveau heeft. Ik ben zelden van ze onder de indruk in elk geval, ookal heb ik weliswaar altijd onder mijn eigen niveau gestudeerd tot nu / binnenkort toe (dus misschien is het niet helemaal representatief om mijn eigen niveau met dat van de gemiddelde VWO'er te vergelijken).quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:08 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
BE is vrij breed eigenlijk, te denken valt aan hoofd-boekhouder, maar ook riskmanager, het bank- en verzekeringswezen etc. Ten opzichte van MER is het meer een "echte" opleiding, je kunt er iets mee.
En je krijgt in de eerste 2 jaar inderdaad redelijk wat 'boekhouden' (journaalposten e.d.) maar dat is de hele basis van de bedrijfseconomie. Met die cijfers uit de boekhouding kun je winst bepalen, balansen opstellen, etc. Daaromheen krijg je enorm leuke vakken (vind ik dan) zoals wat marketing, algemene economie, recht, etc.
Oh en trouwens, met je P naar de uni kun je beter niet doen, 90% haalt het niet.
Daarnaast zijn mensen die van HBO naar WO gaan ook veel schaarser dan VWO studenten die naar het WO gaan natuurlijk, de vraag is dus uberhaupt hoeveel je echt aan die cijfers hebt; of het echt iets zegt (en er zal ook nog verschil zitten tussen P en Bachelor doorstromers).quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:08 schreef Pavlovje het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Ik hoor iedereen de wildste cijfers rondstrooien. 50%. Driekwart. Nu zelfs 90%.
Allemaal onzin; de laatste keer dat ik er wat over las, was de uitval onder HBO-P instromers twee tot drie keer zo groot als dat van vwo'ers. Reden tot zorg en om HBO'ers twee keer na te laten denken voordat ze het proberen; maar lang niet de extreme cijfers die iedereen rondstrooit. De meesten halen het dan ook gewoon, en moeten enkel de HBO (en niet eens zozeer HAVO) mentaliteit afleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |