en het downloaden van een Open Source software, of de foto's van mijn neef die net in Amerika is geweest?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
betalen voor je software, dan heeft Brein geen bestaansrecht meer
Is dat tegenwoordig ook commerciele software?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:29 schreef kawotski het volgende:
[..]
en het downloaden van een Open Source software, of de foto's van mijn neef die net in Amerika is geweest?
Ik bedoel: rechtszaak in Zweden beginnen. Dat is welhaast onhaalbaar, want daar is het toegestaan, maar dat is ook het 'probleem' met internet: het gaat voorbij grenzen zonder dat dat gebeurd...quote:
In het vonnis stonden iets van 8 links met als toevoeging "of andere variaties daarop, alsook de bij die website behorende (tracker)servers en databases"quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:17 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het vonnis toepasselijk is op de mensen achter TPB, niet op TPB zelf. In het vonnis staat ook letterlijk dat TPB niet als een rechtspersoon kan worden gezien. Maar dat maakt ook niet uit, voor de drie jongens van TPB staan er 9 andere op.
Het erge zit hem ook niet in het eventueel niet beschikbaar worden van TPB, maar dat buitenlandse eigenaren van in het buitenland gehoste sites klaarblijkelijk hier veroordeeld kunnen worden tot een boete en wering van een bepaalde groep mensen (Nederlanders). Of nou ja erg, als ik het nu opschrijf klinkt het ronduit belachelijk.
dus waarom moet TPB dan verboden worden voor mij?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig ook commerciele software?
Als je mijn vorige posts leest zie je dat ik dat al eerder aanhaalde.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet te kieskeurig zijn tijdens je quotes he:
[..]
Dus niet uitlenen en dan weer verder branden
De mensen achter TPB zijn toch in Zweden ook al veroordeeld?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik bedoel: rechtszaak in Zweden beginnen. Dat is welhaast onhaalbaar, want daar is het toegestaan, maar dat is ook het 'probleem' met internet: het gaat voorbij grenzen zonder dat dat gebeurd...
In andere discussies bestaat hier vrij veel onduidelijkheid over: je mag namelijk voor eigen gebruik een copie maken, en dat mag een 'illegale' zijn (dus reeds gecopieerd)quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:25 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Neen, 'die CD' slaat op het origineel
Uh ja, ze zetten naast 2 legale dingen erg veel linkjes naar illegale dingen neer. Duh. Dan moeten ze maar zorgen dat al die illegale linkjes van hun site worden gehaald, dan mag je de piratebay weer gebruiken van Brein. En het is niet dat je die legale dingen op geen enkele andere wijze kan verkrijgen, dus het is geen eerste levensbehoefte die ze van je weghalenquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:36 schreef kawotski het volgende:
[..]
dus waarom moet TPB dan verboden worden voor mij?
Heb het niet hier bij de hand, maar ook deze rechtszaak ging niet over het direct aanbieden maar over zijwegen om het maar verboden te krijgen (los van de rechters waarvan wordt gezegd dat die partijdig zouden zijn)quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De mensen achter TPB zijn toch in Zweden ook al veroordeeld?
Eens, maar dat was wederom het punt niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:21 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Kennis nemen van een geding over iets wat in een ander land strafbaar is, niet in hun eigen land dat zij ook niet zijn uitgegaan om die overtreding te begaan? Brein had naar Zweden moeten gaan.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je mijn vorige posts leest zie je dat ik dat al eerder aanhaalde.
Dan snap ik niet dat je er nu weer overheen lult. Het mag dus niet bij commerciele software. Volgens je eigen bron. Dat muziekdragers wel mogen doet er niet toe. Wat ik me afvraag, als piratebay alleen de applicatielinkjes weg zou halen, zou Brein dan nog een poot hebben om op te staan?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:37 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In andere discussies bestaat hier vrij veel onduidelijkheid over: je mag namelijk voor eigen gebruik een copie maken, en dat mag een 'illegale' zijn (dus reeds gecopieerd)
Ik lul er niet overheen, je moet gewoon alle posts lezen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
[..]
Dan snap ik niet dat je er nu weer overheen lult. Het mag dus niet bij commerciele software. Volgens je eigen bron. Dat muziekdragers wel mogen doet er niet toe. Wat ik me afvraag, als piratebay alleen de applicatielinkjes weg zou halen, zou Brein dan nog een poot hebben om op te staan?
Hij verdient wel een ruim belegde boterham voor dat vechten tegen die windmolens ws..quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:53 schreef Farenji het volgende:
Het is bijna aandoenlijk om te zien hoe Timmetje dat niet lijkt te beseffen en doorgaat om tegen windmolens te vechten.
Natuurlijk, want om al die artiesten die ze zeggen te vertegenwoordigen ook per stuk te behandelen, dat kost ze te veel moeite. En met dit soort acties zullen ze zich verdedigen dat 'ze toch bezig zijn met het beschermen van die rechten'...quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:58 schreef Alcatraz het volgende:
[..]
Hij verdient wel een ruim belegde boterham voor dat vechten tegen die windmolens ws..
Precies, en het schept banen. Lijkt wel een beetje een Melkert-baan, iemand aan het werk houden terwijl het eigenlijk zinloos isquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:04 schreef Alcatraz het volgende:
Ja, ik bedoel, die Kuik snapt ws. zelf ook wel dat het vechten tegen de bierkaai is, maar het verdient prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |