quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Post hier al je verhalen over en foto's van je hamsters! Ik was verbaasd dat er nog geen topic voor was, dus opende ik er maar één! Excuus als ik een topic over het hoofd heb gezien
Dus!
Zelf heb ik sinds enkele dagen twee van deze:
[ afbeelding ]
Roborovski dwerghamsters![]()
Ik ben ze nog aan het observeren voor namen en foto's volgen als ze geacclimatiseerd zijn
Voor mensen die eraan denken een hamster in huis te nemen, zelf heb ik hier veel informatie vandaan gehaald:
www.dehamster.nl
Die van mij staan altijd al op de grondquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:06 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom mag een kooi niet op de grond, die van mij stonden altijd op de grond
Die renbal heb ik ook gehad. Bloem was vrij agressief en die durfde ik niet zo met blote handen op te pakken (wat een kutbeest was dat in het begin zeg, niet normaal). Dus loslopen ging lastig want ik kreeg haar dan niet meer te pakken. Hamster zo getraind dat ze uit haar kooi zo in de bal liep, prima. Ik ging de kooi schoonmaken en dan hoorde je op de achtergrond de hamster overal tegenaan beuken. Opeens is het stil. Ik ga kijken, ligt die bal openquote:Op zondag 2 augustus 2009 11:20 schreef Linnie20v het volgende:
@ Maria, de naam Poppe is ontstaan uit het gebrek aan betere namen![]()
![]()
Ik heb trouwens nog een leuk verhaal over Mojshi. We hadden in die tijd een grote renbal en ik liet haar altijd in die bal rennen door de kamer....
Ik kom dus na het omkleden beneden, maak de kamerdeur open en ik zie de bal open liggen, geen Mojshi te bekennen. Aaargh ik alles afzoeken maar niets....toen ben ik maar Mojshi gaan roepen en bij de eerste roep komt dat beest heel fanatiek onder de kast uit rennen en kijkt me aan van JA? u riep mij?Met een stofpluisje in haar snorhaartjes en op de achterpootjes me heel lief aankijkend!!
![]()
En dan maar zeggen dat Hamsters niet reageren op commando
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Phaidra krijgt trouwens mede-naam-bedenk-props voor Thor en Loki
als je intresse hebt moet je het maar laten weten ;-)quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:03 schreef CherryLips het volgende:
Daarom zou ik ook wel twee robbie's willen, ze zijn zo leuk samen. Maar echte kijkhamsters. Ik heb er een keertje eentje geadopteerd, de buren van vrienden van me wilden van hun hamster af. Het zou een dwergje zijn, maar dat bleek een robbie te zijn. Maar hij was al twee, dus koppelen had volgens mij weinig zin. Ik heb hem nog zo'n acht maanden gehad en nog redelijk tam kunnen krijgen, hij at in ieder geval uit m'n hand.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
OMG OMG één van de twee blijkt een vrouwtje![]()
Want ik had vanochtend ineens babies, net als MipsieAaaaah. Op zich heel poepig ende leuk, maar ik wil niet iedere 17 dagen een nestje
![]()
What to dooooo
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:21 schreef motorbloempje het volgende:
*kussiekroel*
wat ga je met de beebies doen?
Vooral de mini duna en de duna fun staan er opquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:02 schreef CherryLips het volgende:
Da's toch gewoon een caviakooi maar dan met een andere bovenkant?
Volgens mij staan er zat op marktplaats, daar komt die van mij ook vandaan, maar die was van het merk gabber.
Met als kanttekening dus wel dat het nagenoeg onmogelijk te zien is of je mannetjes of vrouwtjes hebt, apparently!quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Roborovski's horen wel samen, zoals ik hier ook al wel zag. Dat lijkt me ook nog wel een keer leuk, een tweetal robo's
Ja inderdaad! En dan zit je ineens met de kleintjesquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Met als kanttekening dus wel dat het nagenoeg onmogelijk te zien is of je mannetjes of vrouwtjes hebt, apparently!Maar ze zijn wel heel poepig
![]()
Leuk voor Dean!quote:Maria. Ooh...babyhamsters
![]()
.
Zijn dat hamsters????quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:36 schreef Mipsie het volgende:
ze zijn wel erg schattig die kleintjes
[ afbeelding ]
Hihihi goed plan! Vergeet ook niet dat de meeste hamster rassen solitair zijn, dus als ze alleen moeten zitten is dat ook niet erg (en soms dus zelfs beter). Kost alleen wel veel ruimte als je 5 kooien kwijt moet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Etoile: ik ben idd van plan om babiehamsters zo snel het kan bij mams weg te halen richting een nieuw thuis, (hetzij bij kennissen, hetzij bij de dierenwinkel) en dat zal dus zéker zijn voor ze 4 weken zijn!![]()
Klopt het beestje is compleet verslaafd aan rozijntjes. Echt een leuk beestje, heeft weinig verzorging nodig en laat zich makkelijk oppakken. Ben alleen benieuwd hou oud ie gaat worden... hij is nu 1,5jaarquote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mwehe Skeletor kijkt wel erg "hunter on the prowl'![]()
Kijk eens! Mamster met babies! Ze krijgen haar!
[ afbeelding ]
Wisselt per hamster, die van mij is vrij tam maar ik heb hem ook sinds dag 1 opgepakt iedere dag.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:51 schreef hartje. het volgende:
ooh wat een lieve verhalen allemaal,
ik zit er ook aan de te denken om een hamster te nemen, welke soort zijn de tamste?
Denk dat het makkelijk is om in de winkel even de beestjes vast te houden om te kijken hoe ze reageren. Die van mij was in het begin al redelijk tam, en ik heb hem gewoon iedere dag even uit de kooi gepakt om over mijn handen te laten lopen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef hartje. het volgende:
aaah wat ontzetted schattig met die poes. ooh okee ik heb wel begrepen dat de russische dwerghamster het makkelijks is tenminste om tam te krijgen:P
Snap niet waarom mensen flauw van een hamster worden. Het is echt het perfecte huisdier voor mensen zoals ik.. hij heeft weinig verzorging nodig en ze leven niet zo lang. Dus als je er flauw van bent zit je er maar twee jaar aan vast.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:14 schreef trovey het volgende:
Net 14 dagen geleden een bloedmijteninvasie bij mijn hamsters ontdekt, meteen alles schoongemaakt, andere kooien (kleine reservekooien), hamsters behandeld, omgevingsspray...afijn de portemonee leeggetrokken zeg maar. Gisteren eens even voorzichtig de eerste kooien weer schoongemaakt...geen bloedmijten tot op heden en de hamsters die kale plekjes (en wondjes) hadden krijgen weer haar. Bloedmijten-ik...0-1 en hopelijk einde wedstrijd (alhoewel ik nog wel ga doorbehandelen want die krengen schijnen lang te kunnen overleven en ik neem maar even geen risico). Ik heb alleen maar tweedehandshamsters, beestje van een jaar of ouder die mensen zat zijn en waar ze een goed tehuis voor zoeken en die gratis worden aangeboden, de zogenaamde doorgeefhamster
De meest mensen kopen hamsters voor kleine kinderen zonder zich te realiseren dat het een nachtdier is, oftewel hamster wakker=kind in slaap. Kind verliest de belangstelling en hamster moet weg (dan maakt het echt niet uit of het diertje nu 2 jaar leeft of 10 jaar). Dit is de meest voorkomende reden. Dan heb je ook kinderen die ineens met een hamster in kooi thuis komen aanzetten, gekregen van een onbekende buurman/vrouw die er even vanaf moest, kind na een week belangstelling kwijt, hamster weg. Mensen die zeggen er geen geld meer voor te kunnen vrijmaken (Ja een hamster is loeiduur in onderhoudquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:59 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Snap niet waarom mensen flauw van een hamster worden. Het is echt het perfecte huisdier voor mensen zoals ik.. hij heeft weinig verzorging nodig en ze leven niet zo lang. Dus als je er flauw van bent zit je er maar twee jaar aan vast.
Aan de andere kant wel weer jammer adt ze n iet zo oud worden want het zijn echt grappige beestjes.
Nou, ik vind zelf Syrtjes tammerquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef hartje. het volgende:
aaah wat ontzetted schattig met die poes. ooh okee ik heb wel begrepen dat de russische dwerghamster het makkelijks is tenminste om tam te krijgen:P
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |