abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games donderdag 6 augustus 2009 @ 13:42:42 #201
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71650430
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Omdat ik een seniele oude Windows beheerder ben die daar gewoon een beter gevoel aan over houdt. .
Ik zit ook hard te twijfelen om gewoon weer een Clean install te doen. Denk gewoon Time Machine Backup Leopard maken van tevoren. Vervolgens leegmaken en Snow Leopard maar installeren. Vervolgens is het een kwestie van de User-map terug slepen. Dat zou alles moeten zijn.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_71650445
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ken het, maar ik onderdruk die neiging....
Dat heb ik al gedaan bij Tiger naar Leopard... maar nu wil ik toch een keer een schone install denk ik. Sowieso op de MacBook want daar draaien bijna geen extra apps op dus daar ben ik met een install gelijk weer klaar...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71650498
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En wat zie je als je bij Systeemvoorkeuren - Opstartschijf kijkt?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:45:22 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_71650513
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:42 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik zit ook hard te twijfelen om gewoon weer een Clean install te doen. Denk gewoon Time Machine Backup Leopard maken van tevoren. Vervolgens leegmaken en Snow Leopard maar installeren. Vervolgens is het een kwestie van de User-map terug slepen. Dat zou alles moeten zijn.
In plaats van je User-map slepen, kun je beter de Mac Migration Assistant draaien en restoren vanaf je Time Machine backup als je Snow Leopard eenmaal hebt geïnstalleerd. Als je ten minste ook al je applicaties en systemwide instellingen weer terug wil.
  Redactie Games donderdag 6 augustus 2009 @ 13:48:52 #205
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71650596
Hey, ontdek nog een nieuwe feature. Of ik heb een jaar onder een steen geleefd. Tracking speed voor je muis kun je nu instellen. Ik vond het al wat langzaam gaan altijd. Dat was eerst heulemaal nie..
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

In plaats van je User-map slepen, kun je beter de Mac Migration Assistant draaien en restoren vanaf je Time Machine backup als je Snow Leopard eenmaal hebt geïnstalleerd. Als je ten minste ook al je applicaties en systemwide instellingen weer terug wil.
Oh, misschien is dat wel een beter idee. Maar ik vraag me af hoeveel applicaties er nog gaan werken onder Snow Leopard. Met Tiger->Leopard, zijn destijds ook wat programma's gesloopt.. al denk ik dat het verschil Leopard->Snow Leopard deze keer kleiner zal zijn.
pi_71650624
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hey, ontdek nog een nieuwe feature. Of ik heb een jaar onder een steen geleefd. Tracking speed voor je muis kun je nu instellen. Ik vond het al wat langzaam gaan altijd. Dat was eerst heulemaal nie..
Dat was een flinke steen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:50:29 #207
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_71650633
In welke versie van OS X kon je dat niet instellen dan?
pi_71650692
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:44 schreef TwyLight het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Erg vreemd. Werkt het daar selecteren van "opstaren van netwerk", en daarna weer "Mac OS X" niet om dat weer je default boot-partitie te maken?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Redactie Games donderdag 6 augustus 2009 @ 13:52:42 #209
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71650698
Zou het Tiger geweest zijn. Ik weet het niet precies meer... Maar het is echt heel lang geleden dat ik daar naar gekeken heb. Ik kon het destijds nergens vinden om dat in te stellen..
pi_71650793
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zou het Tiger geweest zijn. Ik weet het niet precies meer... Maar het is echt heel lang geleden dat ik daar naar gekeken heb. Ik kon het destijds nergens vinden om dat in te stellen..
Wat je nooit kon instellen was acceleratie (die acceleratiecurve werd mn door post-Windows gebruikers vervelend gevonden). Ik heb nooit een versie gezien waarin je snelheid niet kon instellen.
pi_71650920
  Redactie Games donderdag 6 augustus 2009 @ 14:07:15 #212
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71651107
Ik moest toch wel even lachen bij het lezen van dit bericht
quote:
if you're coming from Windows XP, Windows 7 will totally feel like a revelation from the glossy future. If you're coming from Vista, you'll definitely go "Hey, this is much better!" the first time you touch Aero Peek. If you're coming from a Mac, you'll—-hahahahaha.
" "
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:12:27 #213
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_71651246
Wel typisch dat Windows 7 ook in de review van Gizmodo weer veel lof krijgt, maar de benchmarks duidelijk laten zien dat het helemaal niet altijd sneller dan XP of zelfs Vista is.

Hetzelfde zie je bij de review door CNET. Ook daar vinden ze Windows 7 geweldig, terwijl het in de benchmarks geen florissante resultaten toont.
pi_71651316
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik moest toch wel even lachen bij het lezen van dit bericht
[..]

" "
Toch wel een verzameling goede punten als je voorbij de "oooh, shiny" stukjes komt en verder gaat met de "it just works". Dat tweede heeft er voor gezorgd dat ik een Mac heb gekocht, shiny hoeft voor mij niet veel verder dan "uncluttered".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Games donderdag 6 augustus 2009 @ 14:18:46 #215
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71651416
Benchmarks blijken ook niet altijd betrouwbaar. Het is maar net hoe ze het testen en waar mee. Zal me niet verbazen dat we na de final-release andere betere benchmarks te zien krijgen van andere vooraanstaande reviewsites. Maar ze hebben met windows 7 al een beter doel bereikt. Het publiek kijkt er niet zo negatief meer naar als met Vista. Heeft ook met die grote publieke Beta-test te maken (vind ik een goeie zet). Ik zou dat ook liever met Mac OS X gehad hebben (via officiële kanalen dan).

Dat is vanuit marketingsoogpunt al een een hele mijlpaal. Het is voor de meeste al een stuk gebruiksvriendelijker dan Vista (ja voor mij ook). Dan duurt het opstarten misschien maar 10 sec. langer. Als mensen dan toch de keus hebben Vista of Windows 7. Laat ze maar Windows 7 nemen...

Aandachtspunten voor het komend OS van Apple en MS zijn ook compleet verschillend, waar MS kijkt daar optimalisaties voor UI in Windows 7, is Apple heel hard de Core aan het optimaliseren in Snow Leopard. Logisch dan wel dat je beter performance krijgt met je Mac.

Ik denk overigens dat het publiek die van Vista->Windows 7 wel behoorlijk
En Leopard->Snow Leopard gebruikers. Tja ach, het draait weer net een stukje soepeler..

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Noodle op 06-08-2009 14:23:50 ]
  Redactie Games donderdag 6 augustus 2009 @ 14:27:31 #216
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71651658
Overigens zijn ze bij Defensie wel nitwits. Pas geleden via een vriend van me (werkt bij defensie) te horen gekregen dat ze een hele lading computers willen upgraden naar Windows Vista... Ondanks het negatieve advies van de desbetreffende IT. afdeling.
pi_71651731
mja het is niet mogelijk om van xp naar windows 7 te upgraden had ik volgens mij laatst gelezen
  Redactie Games donderdag 6 augustus 2009 @ 14:31:44 #218
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71651792
Andere optie is natuurlijk om al die machines eruit te gooien en te vervangen door nieuwe. Zeker als ze al 3 jaar oud zijn. Ik vrees dat een upgrade naar Vista alleen maar meer gekut gaat opleveren..
pi_71651835
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:12 schreef Tijn het volgende:
Wel typisch dat Windows 7 ook in de review van Gizmodo weer veel lof krijgt, maar de benchmarks duidelijk laten zien dat het helemaal niet altijd sneller dan XP of zelfs Vista is.

Hetzelfde zie je bij de review door CNET. Ook daar vinden ze Windows 7 geweldig, terwijl het in de benchmarks geen florissante resultaten toont.
Ach, ik denk ook niet dat Leopard beter dan Tiger presteert in dat soort benchmarks.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:54:22 #220
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_71652406
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens zijn ze bij Defensie wel nitwits. Pas geleden via een vriend van me (werkt bij defensie) te horen gekregen dat ze een hele lading computers willen upgraden naar Windows Vista... Ondanks het negatieve advies van de desbetreffende IT. afdeling.
Er is waarschijnlijk een "potje" voor, en dat geld moet op gemaakt worden
pi_71652421
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:42 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Voor mij is het voornamelijk een kwestie of ik mijn iPhone settings dan niet kwijtraak... Ik weet waar de apps staan, dus daar kan ik gewoon een backup van maken naar mijn externe HD. Het gaat mij er meer om iTunes dan niet al mijn data opnieuw gaat syncen met als gevolg dat alle appdata gerest wordt naar 0....

Als dat bewaard wordt, doe ik alsnog een cleaninstall. Bij mij is het ook een gevoel uit het Windows tijdperk
pi_71652464
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ach, ik denk ook niet dat Leopard beter dan Tiger presteert in dat soort benchmarks.
Ik vond Tiger (zeker na 10.4.9 geloof ik) echt veeeeeeel sneller aanvoelen dan Leopard.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Games donderdag 6 augustus 2009 @ 15:22:25 #223
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71653094
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:54 schreef Kremers het volgende:

[..]

Voor mij is het voornamelijk een kwestie of ik mijn iPhone settings dan niet kwijtraak... Ik weet waar de apps staan, dus daar kan ik gewoon een backup van maken naar mijn externe HD. Het gaat mij er meer om iTunes dan niet al mijn data opnieuw gaat syncen met als gevolg dat alle appdata gerest wordt naar 0....

Als dat bewaard wordt, doe ik alsnog een cleaninstall. Bij mij is het ook een gevoel uit het Windows tijdperk
De iTunes Library staat gewoon in je Music map. Wat weer in je User-map staat. Dus dat zou volgens mij niet zo'n probleem moeten zijn. Kwestie van terugslepen dus, voordat je iTunes weer start.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Noodle op 06-08-2009 15:29:22 ]
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:27:08 #224
12221 Tijn