Ik heb goede ervaring met Rijwielpaleis Bilthoven, maar niet mbt een fiets repareren. Maar ze leveren daar uitstekende service, zal nu wel wat druk zijn ja...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:40 schreef cyclechick het volgende:
Wie weet er eenj goede fietsenmaker die nu nog fietsen repareert (Snel zal wel overvol zitten en alleen eigen fietsen doen?)
Ik heb vandaag 't asfalt en de motorkap van dichtbij mogen aanschouwenhad natuurlijk net geen helm op (ging alleen naar mn werk toe). Was een kruispunt wat onoverzichtelijk was omdat er een bus stond, gelukkig had ik al flink vaart geminderd, maar er kwam dus toch een auto aan en ik kon nergens meer heen, dus voor ik het wist vloog ik over de motorkap heen. wonderbaarlijk genoeg ben ik er met een paar schrammen en schaafwondjes en een beetje hoofdpijn vanaf gekomen
![]()
Maar nu is dus mn fiets kapot, en zoek ik iemand die het gaat fixen. Ik reed op een voorrangsweg, dus de schade wordt volledig betaald door de verzekering van de ander. Dat is dan wel weer fijn.
Gelukkig heb je zelf niet veel schade.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:40 schreef cyclechick het volgende:
Wie weet er eenj goede fietsenmaker die nu nog fietsen repareert (Snel zal wel overvol zitten en alleen eigen fietsen doen?)
Ik heb vandaag 't asfalt en de motorkap van dichtbij mogen aanschouwenhad natuurlijk net geen helm op (ging alleen naar mn werk toe). Was een kruispunt wat onoverzichtelijk was omdat er een bus stond, gelukkig had ik al flink vaart geminderd, maar er kwam dus toch een auto aan en ik kon nergens meer heen, dus voor ik het wist vloog ik over de motorkap heen. wonderbaarlijk genoeg ben ik er met een paar schrammen en schaafwondjes en een beetje hoofdpijn vanaf gekomen
![]()
Maar nu is dus mn fiets kapot, en zoek ik iemand die het gaat fixen. Ik reed op een voorrangsweg, dus de schade wordt volledig betaald door de verzekering van de ander. Dat is dan wel weer fijn.
1. Goed dat je er zo vanaf gekomen bent. Je hoeft maar net ongelukkig te vallen en je hebt zo iets gebroken of erger.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:40 schreef cyclechick het volgende:
![]()
Tnx.. met dank aan mijn lieve vrouwtjequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:51 schreef Tommeke het volgende:
Coole foto's jpjedi!
Ik ben dat vlakke Noord-Nederland nu wel een beetje zat trouwens
haha, ik niet geloof ik. Mijn hartslag was gemiddeld 8 slagen hoger dan normaal op mijn rondje, met de zelfde snelheid. Maar dat komt misschien ook omdat ik na mijn nachtdienst ging fietsen, en voor mijn nachtdienst ook al had gefietst.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:24 schreef TradeMarkie het volgende:
volgens mij ben ik gemaakt om in de hitte te fietsen, vandaag heb ik een rondje van bijna 40 km, dat ik al een paar keer gedaan had, sneller dan ooit gefietst
vanochtend op de gewone fiets, kwam er een fietser van rechts en we hadden echt ruimte zat, maar ik verstijfde helemaal en ging vet hard remmen om te voorkomen dat we botstenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:47 schreef JohnDDD het volgende:
cyclechick ben je niet bang om weer op de fiets te gaan?
ik had al angst toen ik na de eerste keer op mijn racefiets twee keer was gevallen omdat ik was vergeten dat mijn voeten vastzaten
fijn dat je ok bent trouwens
het overgrote deel fiets beter als lekker weer is, maar als de temperaturen ruim boven de 35C komt dan zul je weten of je echt tegen hitte kuntquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:24 schreef TradeMarkie het volgende:
volgens mij ben ik gemaakt om in de hitte te fietsen, vandaag heb ik een rondje van bijna 40 km, dat ik al een paar keer gedaan had, sneller dan ooit gefietst
Dat is het betere werkquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:29 schreef knep het volgende:
Zo weer terug uit het Sauerland.
Twee dagen gefietst, 250 km met 4500 hoogtemeters totaal.
Helemaal kapot gegaan maar het was het waard.
Stevigheid zal er wel genoeg zijn maar toch zou ik gaan voor beugeltjes of iets van slangklemmetjes.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kort en simpel vraagje: mijn racefiets heeft geen gaatjes om een bidonhouder in vast te schroeven. Is het verstandig om die zelf te boren, of verliest mijn frame dan wat van zijn sterkte? Het is gewoon een ouderwets stalen frame.
Tie ripjes kunnen ook handig zijn dan. Alleen met vorst kunnen die knappen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kort en simpel vraagje: mijn racefiets heeft geen gaatjes om een bidonhouder in vast te schroeven. Is het verstandig om die zelf te boren, of verliest mijn frame dan wat van zijn sterkte? Het is gewoon een ouderwets stalen frame.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:03 schreef cyclechick het volgende:mijn fiets is weer thuis! met een leen-wiel, want die was te verbogen om te herstellen, de rest was alleen wat stel-werk en is weer gefixed!
Tieribs heb ik al geprobeerd, dan schiet hij steeds opzij. Zeker met een wat groter bidon dat helemaal vol is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:55 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Tie ripjes kunnen ook handig zijn dan. Alleen met vorst kunnen die knappen.
Misschien een stukje binnenband tussen de houder en je frame doen? Dan heeft die wat meer grip op je frame..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tieribs heb ik al geprobeerd, dan schiet hij steeds opzij. Zeker met een wat groter bidon dat helemaal vol is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |