Game on.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Vandaag stond in de Telegraaf dat de kattenverjagers in opkomst zijn.
Tevens geven ze aan dat die dingen mogelijk schadelijk zijn:
http://www.telegraaf.nl/b(...)elijk___.html?p=20,3
Nu vraag ik mij enkele dingen af, is het echt schadelijk voor mens en dier of alleen voor de kat?
Mocht het schadelijk zijn, wie is er dan aansprakelijk, diegene die hem in de tuin plaatst of de fabrikant?
Last but not least, zelf heb ik ook last van die kutbeesten in mijn tuin, hetgeen niet de schuld van die beesten is maar van de domme baasjes die wel een huisdier willen maar hem wel naar buiten schopt omdat een kattenbak stinkt.
Ik ben dus op zoek gegaan naar die verjagers en kom verschillende tegen. Wie heeft ervaring met zo'n ding en welke zouden jullie nemen? :
http://www.twenga.nl/dir-Dieren,Katten,Honden-en-kattenverjager
Wel als reactie op, ik citeer:quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik gaf al onderbouwd aan dat jouw mening in dezen niet relevant is.
Het jagen op en het verjagen van vogels in mijn tuin, het schijten in mijn tuin en het krassen maken op mijn auto. Dit had je ook in een van mijn voorgaande posts kunnen lezen.quote:[..]
Welke waarneming van overlast? Die heb ik niet mogen ontdekken...
Kusje op de pijnlijke plek? Nogal ironisch dat jij mij verwijt van om de zaken heendraaien, that's all.quote:[..]
De jij-bak erbij... Waarom ook niet?
Zoals in de vorige post aangegeven ga ik daar niet op reageren in dit topic. Je kan me een PM sturen als je er toch nog over verder wil gaan.quote:[..]
Hoezo "meevallen"?
Geen overlast is 0. Dat valt niet mee, dat is niet betaand. En jij kwam eerst met een beschuldiging. Erg flauw om die te laten staan onder het mom "misschien valt het mee".
[..]
Ze zal toch potdimme in de wei hiernaast komen. Die koeien zullen klagen!
Je uit een beschuldiging zonder de situatie te kennen en rechtvaardigt dat met "ik kan het niet uitsluiten". Nou, ik weet niet of jij met die pedofiel kwam, maar toch: ik kan niet uitsluiten dat jij een pedofiel bent. Zou het in jouw beleving terecht zijn als ik je voor de zekerheid maar even van pedofilie beschuldig? Of begint dan te dagen dat het werkelijk nergens op slaat om iemand zo maar te beschuldigen?
[..]
Ik bepaal zelf wel of ik beschuldigingen (ik zou het overigens geen beschuldiging noemen) intrek. Hoezo 'en dat voor een moderator!', ik ben hier gewoon user in dit forum hoor. Maar je staat vrij aan de motoraters van NWS te vragen of zij denken dat ik met mijn so-called 'beschuldigingen' aan jouw adres te ver ben gegaan. Ze lezen mee. Verder zie ik reactie hierop graag in mijn pm-box daar ik er hier in dit topic niet meer op zal reageren.quote:Ja, wel zo moedig om iemand te beschuldigen, maar het intrekken daarvan, daar ben je te laf voor. En dat voor een moderator!
Dan neem je maar een kat die er wel tegen kan of je koopt een huis met een grote tuin die je kunt afsluiten en anders neem je géén kat. Simpel !quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:24 schreef DS4 het volgende:
Veel katten hebben buitenruimte nodig om zich goed te voelen. Zie de link die door ik meen isdatzo is gegeven.
Tuurlijk, ik ben dan geen jurist maar ik ben niet te beroerd om iets op te zoeken wanneer ik zeg dat het ergens te lezen is.quote:2009 13:05[/url] schreef DS4 het volgende:[/b]
[..]
Is mij ontgaan. Kun je dat herhalen?
Mevrouw was dus bezig om die dingen te laten verbieden. Iets wat al verboden is ga je niet nog eens laten verbieden wel?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
http://www.kattenpraat.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=21&t=21905&p=327748#p321433
21 augustus 2008, gaat dus over een particulier die hem heeft. Mevrouw weet dat en geeft hem blijkbaar niet aan.
Ik heb al lang en breed aangegeven dat de verkoop van die dingen niet verboden is, alleen het gebruik op zodanige wijze dat het anderen (w.o. (huis-)dieren van een ander) schaadt. Dat laatste heb ik inmiddels met wettekst erbij onderbouwd in het kader van dieren (die hebben er iha meer last van).quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Mevrouw was dus bezig om die dingen te laten verbieden. Iets wat al verboden is ga je niet nog eens laten verbieden wel?
Onderzoek gestart, dus niet verboden. Gedateerd op 28 juli 09. Gisteren dus.quote:De Voedsel- en Warenautoriteit is een onderzoek gestart naar een mogelijk schadelijk effect van zogenaamde kattenverjagers.
Heb ik al.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:32 schreef deedeetee het volgende:
of je koopt een huis met een grote tuin
Het gebruik er van is legaal zolang het effect tot jouw tuin beperkt blijft. Dat is 't zelfde principe als je tuin afschermen met schrikdraad tegen katten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb al lang en breed aangegeven dat de verkoop van die dingen niet verboden is, alleen het gebruik op zodanige wijze dat het anderen (w.o. (huis-)dieren van een ander) schaadt. Dat laatste heb ik inmiddels met wettekst erbij onderbouwd in het kader van dieren (die hebben er iha meer last van).
Het is net als met de radardetector. Je mag zo'n ding kopen. Je mag hem thuis op de mantel zetten. Je mag echter niet dat ding in de auto gebruiken als je aan het verkeer deel neemt.
Kortom: je hebt niet aangetoond dat het gebruik van dat ding legaal is, dan wel was.
Het is legaal MITS ze geen overlast veroorzaken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb ik al.
Maar het laten rondlopen van katten is gewoon legaal. Als jij dat anders wil hebben staat het je vrij om jouw volksvertegenwoordiger te vragen om een verbod daarop te regelen. Als dat er is, dan moeten de katten binnen, of op eigen terrein, blijven.
Uh,....dat dus!quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:52 schreef Isdatzo het volgende:
Simpele zoekopdracht levert dit op: http://www.spitsnieuws.nl(...)traumatiseert_k.html
[..]
Onderzoek gestart, dus niet verboden. Gedateerd op 28 juli 09. Gisteren dus.
Dat is onjuist. Dat de VWA inmiddels een onderzoek is gestart (en dan waarschijnlijk om die dingen gewoon uit de handel te krijgen) laat onverlet dat er een rechter is geweest die de overlast heeft aangenomen. Misschien wel omdat het niet betwist is door de wederpartij, of om wat voor reden dan ook. Misschien is er ook wel al lang zo'n onderzoek uit het buitenland waar de rechter zich op heeft gebaseerd.quote:
Ik heb nooit anders beweerd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Isdatzo het volgende:
Het gebruik er van is legaal zolang het effect tot jouw tuin beperkt blijft.
Hey, hier kan DS4 zijn 'verkrachtingen keur ik goed binnen de wet' argument weer van stal halen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is legaal MITS ze geen overlast veroorzaken.
Klopt. En overlast in dezen dient te worden geobjectiveerd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Isdatzo het volgende:
Het is legaal MITS ze geen overlast veroorzaken.
Dat doet koffiedik in mijn tuin strooien om ervoor te zorgen dat katten mijn tuin als onaangenaam ervaren ook. Dus daarmee impliceer jij dat ik niets mag doen dat het verblijven van katten in mijn tuin onaangenaam maakt. Iets dat je me eerst zelf aangeraden hebt. En dat is pertinente onzin.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is onjuist. Dat de VWA inmiddels een onderzoek is gestart (en dan waarschijnlijk om die dingen gewoon uit de handel te krijgen) laat onverlet dat er een rechter is geweest die de overlast heeft aangenomen. Misschien wel omdat het niet betwist is door de wederpartij, of om wat voor reden dan ook. Misschien is er ook wel al lang zo'n onderzoek uit het buitenland waar de rechter zich op heeft gebaseerd.
Hoe dan ook, jouw conclusie volgt niet uit deze feiten.
Daarnaast is het van tweeën één. Ofwel deze apparaatjes werken niet. Of ze werken wel en katten hebben er last van. Dan schaadt het dus hun welzijn als ze daar de hele dag aan blootgesteld worden en dan verwijs ik weer naar de door mij genoemde wetsartikelen.
Dat jij nou zoiets onzinnigs neer zette als : je mag van mij huisdieren afschieten binnen de mogelijkheden die de wet biedt...quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:59 schreef Schanulleke het volgende:
Hey, hier kan DS4 zijn 'verkrachtingen keur ik goed binnen de wet' argument weer van stal halen.![]()
Door wie? Door jou? Door mij? Ik heb geen overlas, mijn buren ook niet, wellicht hun kat maar die vertelt het niet, kortom, niemand last vanquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. En overlast in dezen dient te worden geobjectiveerd.
Overigens worden rondstruinende katten ook regelmatig - geheel legaal - afgeschoten. Maar dat terzijde.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij nou zoiets onzinnigs neer zette als : je mag van mij huisdieren afschieten binnen de mogelijkheden die de wet biedt...
Wederom (dit is nu al de derde keer) pak jij een argument van een ander en wijs je dat aan mij toe. Hou daar eens mee op...quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:01 schreef Isdatzo het volgende:
Dus daarmee impliceer jij dat ik niets mag doen dat het verblijven van katten in mijn tuin onaangenaam maakt. Iets dat je me eerst zelf aangeraden hebt.
Jij weet niet wat objectiveren is kennelijk. Denk er eens over na.quote:
Bij het objectiveren blijf je bij de waarneming en de feiten: Wat kan je zien, horen, voelen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij weet niet wat objectiveren is kennelijk. Denk er eens over na.
Daar ging het niet om. Het ging om iemand die een wapenvergunning had en maar besloot (ik meen) duiven uit de lucht te knallen omdat hij duiven niet zo lief vindt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens worden rondstruinende katten ook regelmatig - geheel legaal - afgeschoten. Maar dat terzijde.
Het is iets anders. De meesten zorgen voor een piep van 2 seconden en gaan af op beweging.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarnaast is het van tweeën één. Ofwel deze apparaatjes werken niet. Of ze werken wel en katten hebben er last van. Dan schaadt het dus hun welzijn als ze daar de hele dag aan blootgesteld worden en dan verwijs ik weer naar de door mij genoemde wetsartikelen.
Euheuh, dat zal allemaal best, maar eerst schreef je:quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wederom (dit is nu al de derde keer) pak jij een argument van een ander en wijs je dat aan mij toe. Hou daar eens mee op...
Voorts heb ik duidelijk aangegeven dat je niets mag doen wat het verblijven van katten BUITEN jouw tuin onaangenaam maakt.
Ik noem heel duidelijk de situatie dat de kat zelfs op eigen terrein (of dat nu binnen of in de eigen tuin is) last heeft van dat ding. Als jij keer op keer daar overheen wil blijven lezen...
Want het kan niet werken zonder dat de kat daar honderden meters verderop, in het huis waar hij thuishoort last van heeft.quote:Daarnaast is het van tweeën één. Ofwel deze apparaatjes werken niet. Of ze werken wel en katten hebben er last van. Dan schaadt het dus hun welzijn als ze daar de hele dag aan blootgesteld worden en dan verwijs ik weer naar de door mij genoemde wetsartikelen.
Het ging om overlast door de kat en niet van de kat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Bij het objectiveren blijf je bij de waarneming en de feiten: Wat kan je zien, horen, voelen?
Dus wie voelt ziet hoort? Niet ik, niet de buren , wellicht de kat?
Ik voldoe ruimschoots aan de urennorm die ik op kantoor heb. Waarom jij je daar zorgen om moet maken is mij niet duidelijk.quote:Overigens, een jurist kost nogal wat per uur, een partner ook, hoe vinden ze dat nou dat jij 2 dagen van je kostbare tijd besteed aan een discussie die je gisteren reeds verloren had?
O, dat zou kunnen. Maar dan nog gaan die dingen geregeld af, want er zullen ook wel vogeltjes komen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:08 schreef Kabolter het volgende:
Het is iets anders. De meesten zorgen voor een piep van 2 seconden en gaan af op beweging.
Ho ho, jij zegt dat ik niet weet wat objectiveren is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het ging om overlast door de kat en niet van de kat.
[..]
Dus ik vraag aan jou wie of wat moet objectiveren?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij weet niet wat objectiveren is kennelijk. Denk er eens over na.
Als je je nou eerst eens zou inlezen voordat je commentaar gaat geven had je kunnen weten dat ze op infrarood werken en maar 2 a 3 seconden een piep geven. Nou nou wat een ramp, en dan ook nog in mijn eigen tuin = eigen terrein. Het bereik van die dingen is vaak maar 7 meter, wederom dus uitsluitend in mijn eigen tuin. Ik had dit ook direct kunnen zeggen maar ik verwacht van een jurist toch dat hij zelf kan zoeken alvorens hij vreemde uitspraken doetquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Luister, ik kan niet beoordelen welke versies er allemaal op de markt zijn en wat ze exact doen.
Waarom zit die kat 100-en meters verderop? De meeste mensen hebben buren op een veel kleinere afstand.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:09 schreef Isdatzo het volgende:
Want het kan niet werken zonder dat de kat daar honderden meters verderop
O nee?quote:En toen had je het over 'overlast'. Dan moet je wel verduidelijken dat die overlast op het terrein van de eigenaar van die kat waargenomen wordt, en dat deed je niet.
Lijkt mij toch duidelijk dat ik de situatie waarbij dat ding alleen op eigen terrein te horen is uit sluit.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:08 schreef DS4 het volgende:
Overigens is het met logisch nadenken wel duidelijk dat die dingen niet mogen als ze te horen zijn bij de buren.
Ik herhaal: kennelijk weet jij niet wat objectiveren is. Immers, het maakt niet uit wie dat doet, daarom is het OBJECTIEF!quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Dus ik vraag aan jou wie of wat moet objectiveren?
Ik lees hier 125 db. Dat draagt verder dan 7 meter, dat is zelfs boven de pijngrens!quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Als je je nou eerst eens zou inlezen voordat je commentaar gaat geven had je kunnen weten dat ze op infrarood werken en maar 2 a 3 seconden een piep geven. Nou nou wat een ramp, en dan ook nog in mijn eigen tuin = eigen terrein. Het bereik van die dingen is vaak maar 7 meter, wederom dus uitsluitend in mijn eigen tuin.
Omdat noch mijn linker, rechter of overburen een kat hebben. Daar het redelijk grote tuinen zijn moet die kat dus een flinke afstand afgelegd hebben om in mijn tuin te komen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zit die kat 100-en meters verderop? De meeste mensen hebben buren op een veel kleinere afstand.
Tough luck voor die kat dan. Dat krijg je er nooit door bij een rechter.quote:Een kat hinderen die op openbaar terrein loopt mag ook niet. Die kat is daar hoe dan ook legaal.
Daarmee impliceer je dat het de kat van de buren is. In 9 van de 10 gevallen is het niet de kat van de buren maar een kat van een onbekende eigenaar. Als mijn buren geen problemen hebben met het feit dat ik mogelijkerwijs ook katten in hun tuin hinder is er geen enkel probleem.quote:[..]
O nee?
[..]
Lijkt mij toch duidelijk dat ik de situatie waarbij dat ding alleen op eigen terrein te horen is uit sluit.
Prima, maar er zal toch openbaar terrein naast jouw kavel liggen...quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:30 schreef Isdatzo het volgende:
Omdat noch mijn linker, rechter of overburen een kat hebben.
Waarom denk jij dat jij een kat mag lastig vallen op de openbare weg?quote:Tough luck voor die kat dan. Dat krijg je er nooit door bij een rechter.
Die kat mag daar zijn. En verder zijn kinderen vaak in staat om dit soort tonen ook te horen. Dat blijkt ook wel, want vergelijkbare apparaten worden ingezet tegen hangjeugd.quote:Niemand heeft er last van, maar het hindert de kat als op de 30 meter straat voor mijn huis loopt. En dáárom zou ik het apparaat uit moeten schakelen. Nou, ik wens je veel succes.
Dat klopt dan weer wel. Maar 125db, zeker een hoge toon, draagt best ver. Dat is een autoalarm (sterker nog, een autoalarm is volgens mij maar 115 db).quote:Als ik mijn buren geen problemen hebben met dat ik mogelijkerwijs ook katten in hun tuin hinder is er geen enkel probleem.
Ja, als dit niet duidelijk genoeg is, dan houdt het op.quote:Dan had je duidelijk moeten vermelden dat ik geen katten mag hinderen op het terrein van de eigenaar van die katten, of van iemand die er problemen mee heeft als ik dat op zijn terrein doe.
Omdat het voorkomen van overlast van die kat op mijn terrein opweegt tegen de overlast die er voor die kat is op het kleine stukje openbare weg.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Prima, maar er zal toch openbaar terrein naast jouw kavel liggen...
[..]
Waarom denk jij dat jij een kat mag lastig vallen op de openbare weg?
Als dat zo is kunnen ze komen klagen en dan zal ik kijken of ik er een geschikte oplossing te vinden is.quote:[..]
Die kat mag daar zijn. En verder zijn kinderen vaak in staat om dit soort tonen ook te horen. Dat blijkt ook wel, want vergelijkbare apparaten worden ingezet tegen hangjeugd.
Een hoge toon draagt juist NIET ver. Het zijn de lage tonen die ver dragen. Maar ik neem aan dat jij als jurist niet veel kaas gegeten hebt van geluidsgolven.quote:[..]
Dat klopt dan weer wel. Maar 125db, zeker een hoge toon, draagt best ver. Dat is een autoalarm (sterker nog, een autoalarm is volgens mij maar 115 db).
NU wel, in eerste instantie niet.quote:[..]
Ja, als dit niet duidelijk genoeg is, dan houdt het op.
Leuke stelling. Ik acht hem niet houdbaar. Zeker niet omdat je ook katten, andere dieren en mensen hindert die daar komen, ongeacht of ze ook in jouw tuin komen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:43 schreef Isdatzo het volgende:
Omdat het voorkomen van overlast van die kat op mijn terrein opweegt tegen de overlast die er voor die kat is op het kleine stukje openbare weg.
Dat ding uitzetten denk ik... Dat helpt wel.quote:Als dat zo is kunnen ze komen klagen en dan zal ik kijken of ik er een geschikte oplossing te vinden is.
Laat ik het zo zeggen: als mijn autoalarm af gaat hoor je dat 100 meter verder nog heel duidelijk.quote:Een hoge toon draagt juist NIET ver. Het zijn de lage tonen die ver dragen. Maar ik neem aan dat jij als jurist niet veel kaas gegeten hebt van geluidsgolven.
Vreemd.quote:NU wel, in eerste instantie niet.
Alstemblaft meneer, heb ik weer iets voor je opgezocht, kun je het echt niet zelf??quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik lees hier 125 db. Dat draagt verder dan 7 meter, dat is zelfs boven de pijngrens!
RB: 2quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Alstemblaft meneer, heb ik weer iets voor je opgezocht, kun je het echt niet zelf??
http://www.shop4home.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=374
En de praktijk:quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Alstemblaft meneer, heb ik weer iets voor je opgezocht, kun je het echt niet zelf??
Dit is pas echt treurig...quote:
Dus je ziet het zelf wel in? Ok, dat is al een begin dan...quote:
Denk dat dat in de praktijk best meevalt, anders staat het ze vrij te klagen en dan zal ik een oplossing zoeken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leuke stelling. Ik acht hem niet houdbaar. Zeker niet omdat je ook katten, andere dieren en mensen hindert die daar komen, ongeacht of ze ook in jouw tuin komen.
Laat mij dan zelf een oplossing zoeken die voor alle partijen bevredigend is, wil je?quote:[..]
Dat ding uitzetten denk ik... Dat helpt wel.
Dat zal, maar een autoalarm zend geluid uit op een toonhoogte van ongeveer 3000 herz, da's iets heel anders dan de 25.000 (schatting) van zo'n kattenverjaagdinges.quote:[..]
Laat ik het zo zeggen: als mijn autoalarm af gaat hoor je dat 100 meter verder nog heel duidelijk.
Neuh.quote:[..]
Vreemd.
Ja ja, feiten tegen meningen, je kan het er mee eens zijn (of niet in jouw geval) maar het is gewoon zo.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus je ziet het zelf wel in? Ok, dat is al een begin dan...
Ik ben weer razend benieuwd naar het alternatief.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:02 schreef Isdatzo het volgende:
Laat mij dan zelf een oplossing zoeken die voor alle partijen bevredigend is, wil je?
We kunnen er over blijven discuzeuren, maar de algemene regel blijft: je mag derden er geen overlast mee geven. Als jouw buren dat ding horen piepen en ze hebben daar een probleem mee, dan zal jij dat ding uit moeten zetten.quote:Dat zal, maar een autoalarm zend geluid uit op een toonhoogte van ongeveer 3000 herz, da's iets heel anders dan de 25.000 (schatting) van zo'n kattenverjaagdinges.
Als ja,....en dat is niet bij al die dingen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben weer razend benieuwd naar het alternatief.
[..]
We kunnen er over blijven discuzeuren, maar de algemene regel blijft: je mag derden er geen overlast mee geven. Als jouw buren dat ding horen piepen en ze hebben daar een probleem mee, dan zal jij dat ding uit moeten zetten.
Klaar.
Leuk, ga maar zoeken. Ik heb zo'n ding niet dus hoef ik ook geen oplossing te zoeken voor de mogelijke overlast die het zou veroorzaken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben weer razend benieuwd naar het alternatief.
Oh, maar katten die overlast veroorzaken in mijn tuin mogen welquote:[..]
We kunnen er over blijven discuzeuren, maar de algemene regel blijft: je mag derden er geen overlast mee geven. Als jouw buren dat ding horen piepen en ze hebben daar een probleem mee, dan zal jij dat ding uit moeten zetten.
quote:Klaar.
De claim van de leverancier is een feit...quote:
Nee, jij roept dat en vervolgens klopt er geen donder van.quote:Tot op heden heb ik al mijn beweringen kunnen aantonen, jij nog geen een
Zegt meneertje 'ik-heb-ooit-iets-gelezen-maar-ik-kan-niet-zeggen-waar-maar-het-is-wel-zo-hooooor'.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, jij roept dat en vervolgens klopt er geen donder van.
Nee, die mensen in de link zijn allemaal door mij opgestookt om te liegen over de werking van dat ding. Dag hoor!quote:
Toon eens aan dat het niet klopt. Vent , ben eerlijk, je wordt aan alle kanten door diverse mensen klemgeluld en je ziet het zelf niet eens. Hoe moet dat toch met jou op het werk, is lastig overleggen zeker?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, jij roept dat en vervolgens klopt er geen donder van.
Nee, ik heb al lang en breed aangegeven dat ik dat niet goed keur. Waarom blijf je net doen alsof je dat niet leest?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
Oh, maar katten die overlast veroorzaken in mijn tuin mogen wel![]()
.
Nee, je mag geen OVERLAST veroorzaken. Hinderen mag in bepaalde mate wel. En ik heb niet één keer gedraaid.quote:Dit vind ik wel een mooie topicwending want nu zijn de zaken omgedraaid en beredeneer ik precies zoals jij deed in deel 1. Vervang 'kattenoverlast' door 'kattenverjaagapparaatdingoverlast'. Toont meteen de hypocrisie van je aan.
Het gaat er om dat je de buurt niet mag hinderen. Niet met kattenverjaagapparaatjes, maar net zo min met katten.
Jij weet natuurlijk van alles wat je ooit hebt gelezen precies waar het staat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
Zegt meneertje 'ik-heb-ooit-iets-gelezen-maar-ik-kan-niet-zeggen-waar-maar-het-is-wel-zo-hooooor'.
Nou, de link staat hierboven. Dat jij die vervolgens als "maar een mening" weg zet en de claim van een verkoper als "feit" bestempelt... Ja, daar kan ik weinig mee. Er om lachen, dat wel. Maar verder niets.quote:
Oh je kent hem? Je weet precies wat hij doet, of roep je lukraak maar WEER eens iets?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij weet natuurlijk van alles wat je ooit hebt gelezen precies waar het staat.
Het scheelt natuurlijk ook als je bijna nooit iets leest...
Poeh, dat duurde lang voordat je een zinnig post in dit draadje plaatste...quote:
Je baas zal wel blij zijn dat je nu eindelijk aan het werk kanquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Poeh, dat duurde lang voordat je een zinnig post in dit draadje plaatste...
Kijk, hij weet ook niet wat partner zijn precies inhoudt...quote:
Was een strikvraag want als je ja had gezegd had ik hier idd op terug gekomen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk, hij weet ook niet wat partner zijn precies inhoudt...
Omdat jij de overlast die ik ervaar niet serieus neemt, dan neem ik de overlast die dat apparaatje zou veroorzaken niet serieusquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ik heb al lang en breed aangegeven dat ik dat niet goed keur. Waarom blijf je net doen alsof je dat niet leest?
hin·der de; m het last hebben van iets; overlastquote:[..]
Nee, je mag geen OVERLAST veroorzaken. Hinderen mag in bepaalde mate wel. En ik heb niet één keer gedraaid.
Wat moet ik ontkennenquote:Ontken het maar weer, daar ben je goed in.
Nee, maar ik presenteer dat dan ook niet zo stellig als de waarheid.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij weet natuurlijk van alles wat je ooit hebt gelezen precies waar het staat.
He, mooie sneer knul.quote:Het scheelt natuurlijk ook als je bijna nooit iets leest...
Even een vraagje. Ik ben dodelijk saai. Oninteressant. Iig voor jou. Waarom vind jij het zo belangrijk wat ik doe buiten dit forum? Al stond ik de hele dag op mijn kop! Ik heb mij nog geen seconde afgevraagd wat jij doet. Is nl. totaal niet van belang.quote:
Ik dat is niet zo. Ik heb er geen oordeel over. Die krassen op jouw auto neem ik overigens wel serieus. Vrij kut, heb ik ook last van. Alleen kon ik niemand anders de schuld geven, het was mijn eigen kat die op schrok toen het alarm plotseling af ging. Dat even terzijde.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:30 schreef Isdatzo het volgende:
Omdat jij de overlast die ik ervaar niet serieus neemt
Begrijp je het echt niet, of zit je te trollen?quote:hin·der de; m het last hebben van iets; overlast
hin·de·ren hinderde, h gehinderd 1 belemmeren, overlast aandoen 2 ergernis veroorzaken
Wie ben ik om dat voor jou te bepalen?quote:Wat moet ik ontkennen?
Iets kan de waarheid zijn zonder dat je het kan bewijzen. Het is echt heel vreemd dat ik, omdat ik niet de bron kan overleggen, net moet doen alsof het niet zeker is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:31 schreef Isdatzo het volgende:
Nee, maar ik presenteer dat dan ook niet zo stellig als de waarheid.
Wie de schoen past... Maar goed, kennelijk heb je toch genoeg gelezen om ook niet alles terug te kunnen vinden. Dan gaat de beschuldiging ook van tafel. Ook al was dit er niet echt een natuurlijk...quote:He, mooie sneer knul.
Nee, waarom ik erop doorga is omdat jij vol trots overal loopt te verkondigen dat je jurist bent maar je verslikt je direct in de 1e discussie . Dat toont aan dat je of liegt of gewoon heel slecht in je vak bent. Ten tweede ben je heel de dag online, hetgeen niet kan als jurist want dan heb je wel wat beters te doen. Hoogstens ben je een rukker die stageloopt ergens , niets meer, veel minder.quote:
Ja dat is makkelijk, zo kom je er natuurlijk niet vanaf, eerst volhouden en verwijzen naar jurisprudentie en nu zeggen dat je het punt allang voorbij bent.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:40 schreef DS4 het volgende:
Bovendien was ik al lang voorbij dat punt. Ik heb aangegeven wanneer het wel en wanneer het niet mag, ik heb daarbij netjes wetsartikelen gevoegd.
Weet niet eens welke kat 't geweest is, laat staan de eigenaar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik dat is niet zo. Ik heb er geen oordeel over. Die krassen op jouw auto neem ik overigens wel serieus. Vrij kut, heb ik ook last van. Alleen kon ik niemand anders de schuld geven, het was mijn eigen kat die op schrok toen het alarm plotseling af ging. Dat even terzijde.
Wat mij betreft dient de eigenaar van die kat jouw schade te vergoeden en de kat ook af te leren om op auto's te liggen. Niet dat dat simpel is...
Hinder is een synoniem voor overlast. En natuurlijk is overlast dan ook een synoniem voor hinder. Betekent precies 't zelfde. Hinder == overlast. Overlast == hinder.quote:[..]
Begrijp je het echt niet, of zit je te trollen?
In deel 1 had je daar anders geen moeite meerquote:[..]
Wie ben ik om dat voor jou te bepalen?
Jij kwam er mee aan hoor.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nee, waarom ik erop doorga is omdat jij vol trots overal loopt te verkondigen dat je jurist bent
Hoe kom je er bij? Omdat ik niet de bron kan geven?quote:maar je verslikt je direct in de 1e discussie .
Als jij denkt dat iedere jurist alle jurisprudentie kan oplepelen ben je niet goed snik.quote:Dat toont aan dat je of liegt of gewoon heel slecht in je vak bent.
Wie zegt dat ik vandaag op de zaak ben? En dan nog, who cares. Als jij mij niet gelooft zal mij dat werkelijk jeuken. Ik bracht het niet in de discussie, dat ben jij.quote:Ten tweede ben je heel de dag online, hetgeen niet kan als jurist want dan heb je wel wat beters te doen.
Ik heb al lang en breed aangegeven dat ik niet ga zoeken. Ook niet als jij daardoor van slag raakt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja dat is makkelijk, zo kom je er natuurlijk niet vanaf, eerst volhouden en verwijzen naar jurisprudentie en nu zeggen dat je het punt allang voorbij bent.
Ik zal het je nog eens uitleggen: het gaat om de mate van.quote:
Katten ook. Alle dieren overigens.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
terwijl honden en kinderen vallen onder de verantwoordelijkheid van het baasje.
Precies. Dus als mijn kattenverjager uiterst effectief de katten uit mijn tuin houdt kan dat zwaarder wegen dan de hinder die de buren daarvan ondervinden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal het je nog eens uitleggen: het gaat om de mate van.
Hij houdt ervan om te draaien zodat hij telkens weer kan doorzagen over niets, lijkt me heerlijk zo'n partnerquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies. Dus als mijn kattenverjager uiterst effectief de katten uit mijn tuin houdt kan dat zwaarder wegen dan de hinder die de buren daarvan ondervinden.
Kan. Eerst zei je nog dat ik het apparaat dan uit moest zeggen, no matter what (niet letterlijk, maar dat was de strekking). In je vorige post was het dat ik in bepaalde mate hinder (overlast, hoe je 't wil noemen) zou kunnen veroorzaken teneinde die katten uit m'n tuin te houden.
Die dienden slechts om de idiotie aan te tonen van het hele 'da's natuur'-argument.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:52 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
welnee joh , die duiven en olifanten van jullie toch ook niet
Iedere procedure kan je winnen en verliezen, maar ik zie het somber in voor deze stelling eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:52 schreef Isdatzo het volgende:
Precies. Dus als mijn kattenverjager uiterst effectief de katten uit mijn tuin houdt kan dat zwaarder wegen dan de hinder die de buren daarvan ondervinden.
Ik begrijp jouw punt nu even niet.quote:Kan. Eerst zei je nog dat ik het apparaat dan uit moest zeggen, no matter what (niet letterlijk, maar dat was de strekking). In je vorige post was het dat ik in bepaalde mate hinder (overlast, hoe je 't wil noemen) zou kunnen veroorzaken teneinde die katten uit m'n tuin te houden.
Zelfs een roze olifant.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:52 schreef eigendeegcookie het volgende:
welnee joh , die duiven en olifanten van jullie toch ook niet
Ik zeg er is niemand in mijn buurt iig die de mogelijke kosten voor hun rekening gaan nemen om dit voor te brengen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iedere procedure kan je winnen en verliezen, maar ik zie het somber in voor deze stelling eerlijk gezegd.
[..]
In de nacht binnen houden, schone kattenbak en de kat goed opvoeden daar gebruik van te maken. Ik noem maar eens wat normale zaken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:58 schreef eigendeegcookie het volgende:
trouwens , ik had immers zojuist een verzoek richting andere kattenvrienden doen uitgaan om eens mee te denken ; m.a.w. ik wil wel mijn verantwoording NEMEN , voordat ik die evt krijg opgelegd.
En nu?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:24 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik zeg er is niemand in mijn buurt iig die de mogelijke kosten voor hun rekening gaan nemen om dit voor te brengen.
Hangt van de situatie af en ik zie genoeg mogelijkheden waarin ik best een kans zou kunnen maken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iedere procedure kan je winnen en verliezen, maar ik zie het somber in voor deze stelling eerlijk gezegd.
Dat betekent dat er geen andere oplossingen zijn? En misschien moeten de mensen die er zogenaamd overlast van ondervinden er maar mee leven? Da's ook 't argument dat de kattenbezitters aandragen.quote:[..]
Ik begrijp jouw punt nu even niet.
Dat van het apparaat uit zetten: simpel, er zit geen volumeknop op voor zover mij bekend, dus is het m.i. aan of uit.
Ik wens je veel succes.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Isdatzo het volgende:
ik zie genoeg mogelijkheden waarin ik best een kans zou kunnen maken.
Ik zie ze niet en jij wil ze niet geven.quote:Dat betekent dat er geen andere oplossingen zijn?
Dat is een argument, maar ik denk dat het objectief gezien weldegelijk als overlast geldt.quote:En misschien moeten de mensen die er zogenaamd overlast van ondervinden er maar mee leven?
Het schijnt niet tegen katten te helpen lees ik, maar doe je best.quote:
Hoeft ook niet, beide. Ik heb zo'n ding niet dus ik hoef ook niet over oplossingen te denken die overlast beperken. Maar ik kan me voorstellen dat je een soort afschermkapje kan maken dat je over 't ding heen plaatst en er voor zorgt dat het geluid niet de kant van de buren op gestuurd wordt. Zie het als een soort lampenkap.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes.
[..]
Ik zie ze niet en jij wil ze niet geven.
In een van je eerdere posts schreef je nog dat een bepaalde mate van overlast als aanvaardbaar beoordeeld kan worden.quote:[..]
Dat is een argument, maar ik denk dat het objectief gezien weldegelijk als overlast geldt.
Voor zover niet duidelijk: ik ben van mening dat deze overlast als niet aanvaardbaar zal worden beoordeeld.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:39 schreef Isdatzo het volgende:
In een van je eerdere posts schreef je nog dat een bepaalde mate van overlast als aanvaardbaar beoordeeld kan worden.
Ja nu is alleen nog het punt of jou mening gelijk staat aan de wetgeving, ik denk het niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor zover niet duidelijk: ik ben van mening dat deze overlast als niet aanvaardbaar zal worden beoordeeld.
Naar welke beoordeling denk jij dat ik verwijs, Einstein?quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja nu is alleen nog het punt of jou mening gelijk staat aan de wetgeving, ik denk het niet.
Jij bent van mening dat iets als niet aanvaardbaar zal worden beoordeeld? Beetje vreemde zinsconstructie maar whatever.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor zover niet duidelijk: ik ben van mening dat deze overlast als niet aanvaardbaar zal worden beoordeeld.
Het gaat niet om wat ik denk, wat jij denkt, wat pietje puk denkt, maar uiteindelijk om het oordeel van de rechter.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:30 schreef Isdatzo het volgende:
Jij bent van mening dat iets als niet aanvaardbaar zal worden beoordeeld? Beetje vreemde zinsconstructie maar whatever.
Op basis van wat ik er over lees en ook op basis van hetgeen ik eerder gelezen heb. Maar je bent nu op de toer dat je het feit dat ik iets denk wenst te betwisten. Hoe ver wil je een discussie doorvoeren?quote:Je hebt die hele kattenverjager nog nooit gehoord en toch heb jij je mening al klaar over de overlast die het eventueel zou kunnen geven.
Nou, ik zie ze niet, maar ik kan niet uitsluiten dat zoiets zou worden aangenomen.quote:Maar het punt is dat er gevallen denkbaar zijn waarin de overlast van dat ding gerechtvaardigd kan zijn. Dat kan je niet ontkennen.
Daarom verwees ik reeds eerder naar de marsmannetjes inzake de jurisprudentie. Hij vind dat het er is , roept dat hard maar kan het niet hard maken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat iets als niet aanvaardbaar zal worden beoordeeld? Beetje vreemde zinsconstructie maar whatever.
Je hebt die hele kattenverjager nog nooit gehoord en toch heb jij je mening al klaar over de overlast die het eventueel zou kunnen geven. Maar het punt is dat er gevallen denkbaar zijn waarin de overlast van dat ding gerechtvaardigd kan zijn. Dat kan je niet ontkennen.
Ja, en jij was van mening dat de rechter een bepaald iets ging besluiten. Je kan niet van mening zijn dat iemand iets gaat besluiten. Je kan vermoeden, je kan waarschijnlijk achten, je kan ergens vanuit gaan, etc. Maar niet van mening zijn dat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat ik denk, wat jij denkt, wat pietje puk denkt, maar uiteindelijk om het oordeel van de rechter.
Wat jij gelezen hebt zijn de mensen die er last van hadden. Misschien zijn dat dezelfde mensen die er een gigantisch probleem van maken als de bovenburen 's nachts naar de wc gaan of de deur sluiten etc. Niet zo snel je oordeel klaar hebben. Daarnaast heb ik al een oplossing gegeven die volgens mij heel best goed zou moeten werken.quote:[..]
Op basis van wat ik er over lees en ook op basis van hetgeen ik eerder gelezen heb. Maar je bent nu op de toer dat je het feit dat ik iets denk wenst te betwisten. Hoe ver wil je een discussie doorvoeren?
Da's ook omdat je ze niet wíl zien natuurlijk.quote:[..]
Nou, ik zie ze niet, maar ik kan niet uitsluiten dat zoiets zou worden aangenomen.
Kattenfobie? Als ik regelmatig katten op schoot heb kan je moeilijk zeggen dat ik een kattenfobie heb. Weet je uberhaupt wat een fobie isquote:Ik begrijp werkelijk niet waar je naartoe wil. Ik heb mijn mening, jij hebt jouw mening. Toen jij mogelijkheden zag dat jouw kattenfobie zwaarder zou wegen dan de overlast van de buren heb ik daar ook niets anders van gemeend dan dat ik het somber in zie.
Je hebt direct je mening klaar. Verder is het gewoon de taak van de katteneigenaar om dat beest binnen te houden en niet van mij om 'm buiten te houden.quote:Maar nu ik een inschatting maak begin je te zeiken dat ik dat ding niet heb gehoord (jij wel dan?) en dat ik mijn mening maar voor me moet houden oid.
De illusie dat ik ook maar iets van waarde aan jouw inschatting hecht,quote:Het is mijn inschatting en als je daar niet tevreden over bent: jammer voor je.
Zie je het voor je tegen een client: 'Dit is hoe ik het zie, je hebt het er maar mee te doen'.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:48 schreef Isdatzo het volgende:
De illusie dat ik ook maar iets van waarde aan jouw inschatting hecht,.
Was jij niet degene die geen foto wilde maken van al die drollen in zijn tuin?quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Hij vind dat het er is , roept dat hard maar kan het niet hard maken.
Of nog grotere zeikerds, mensen die een probleem hebben met een kat in hun tuin!quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:48 schreef Isdatzo het volgende:
Wat jij gelezen hebt zijn de mensen die er last van hadden. Misschien zijn dat dezelfde mensen die er een gigantisch probleem van maken als de bovenburen 's nachts naar de wc gaan of de deur sluiten etc.
Nee.quote:Verder is het gewoon de taak van de katteneigenaar om dat beest binnen te houden
Ik hecht ook geen waarde aan jouw inschattingen, maar je ziet mij daar ook niet over janken.quote:De illusie dat ik ook maar iets van waarde aan jouw inschatting hecht,.
Gaan we weer draaien? Beep me up scottie.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Was jij niet degene die geen foto wilde maken van al die drollen in zijn tuin?
Zit dan niet zo te zeiken!
Het is een leuk topic om door te lezen, boeiend imo, wat enigszins verziektquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zie je het voor je tegen een client: 'Dit is hoe ik het zie, je hebt het er maar mee te doen'.
Jij draait. Jij wilde toen geen moeite doen (het is portdimme 2 minuten en klaar), maar verwijt mij wel dat ik geen moeite deed.quote:
Omdat ik al genoeg heb opgezocht en geplaatst itt niets van jouw kant wat enigzins echt van toepassing was.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij draait. Jij wilde toen geen moeite doen (het is portdimme 2 minuten en klaar), maar verwijt mij wel dat ik geen moeite deed.
Gewoon hypocriet.
Jouw foto voegde letterlijk en figuurlijk geen drol toe.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Omdat ik al genoeg heb opgezocht en geplaatst
Die foto was relevant omdat er A getwijfeld werd aan de strook en B omdat er geen grind zou liggen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jouw foto voegde letterlijk en figuurlijk geen drol toe.
Daarmee had en heb je helemaal niet aangetoond dat het gebruik legaal is. Ik heb dat ook netjes aangegeven, maar jij hebt daar kennelijk overheen gelezen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Daarnaast vergeet je dat ik een link gaf waarin werd aangetoond dat het nog niet illegaal was.
In dit geval gaat het niet om de inhoud maar om het feit dat ik het wel heb opgezocht itt jouw en jij laat dat 'even' weg in je post. Dus dat is een foto en een link tegenover......uh.....niets. (plus het zoeken in jure.nl). Maakt drie tegenover niets. Snap je?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarmee had en heb je helemaal niet aangetoond dat het gebruik legaal is. Ik heb dat ook netjes aangegeven, maar jij hebt daar kennelijk overheen gelezen.
Als het iets was wat ik zo op internet had kunnen vinden had ik dat best gedaan. Ik geef graag bronnen en heb dat hier ook gedaan (b.v. de link aangaande de geluidsoverlast, dus die niets klopt weer eens niet en ook de wettekst zie je voor het gemak over het hoofd).quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Maakt drie tegenover niets. Snap je?
Dat is toch op de man spelen? foei! En daarnaast houd ik wel van katten hoor, zoals ik al eerder zei (lezen) alleen niet van die kutbeesten in mijn tuin. Binnenkatten daar heb je wat aan. Die komen lekker bij je en lopen niet de hele dag andermans tuinen te vervuilen tot het moment daar is dat ze leeg zijn en vervolgens bij oa jou een nieuwe lading komen innemen. Aan die poesjes/katjes heb ik geen hekel, die zijn lief.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:32 schreef DS4 het volgende:
.
En dat toont een beetje jouw karakter en dus verbaast het mij niets dat je ook zeikt over katten. Je zeikt nl. nogal makkelijk.
Over beide gevallen kan jij niet oordelen dus laat ik deze sneer maar voor wat het is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of nog grotere zeikerds, mensen die een probleem hebben met een kat in hun tuin!
Jawel, en al helemaal als deze overlast veroorzaakt. Wat ze in nagenoeg alle gevallen doen.quote:[..]
Nee.
Ah, da's heel mooi. Ik doe dan ook niet aan inschattingen.quote:[..]
Ik hecht ook geen waarde aan jouw inschattingen, maar je ziet mij daar ook niet over janken.
Gisteren zijn door Thieme van de PvvD kamervragen gesteld aangaande de zgn kattenverjagers.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarmee had en heb je helemaal niet aangetoond dat het gebruik legaal is. Ik heb dat ook netjes aangegeven, maar jij hebt daar kennelijk overheen gelezen.
En ik naar mijn "dame" (17 jaar jong inmiddels)quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:40 schreef Tamashii het volgende:
En katten zijn zo lief.
*kijkt smachtend naar de hare*
Ik begrijp het niet helemaal, de kat heeft er , in principe, geen blijvende schade van, geen wonden etc.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:46 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Gisteren zijn door Thieme van de PvvD kamervragen gesteld aangaande de zgn kattenverjagers.
http://parlando.sdu.nl/cg(...)pos=6/V009Z14347.pdf
Snap die Thieme ook niet helemaal.. de beste oplossing is zorgen dat die beesten binnenshuis (of tuin) blijven. Als ze nou eens werk ging maken van het verplicht binnenhouden van die beesten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet helemaal, de kat heeft er , in principe, geen blijvende schade van, geen wonden etc.
Zijn er volgens mevr thieme betere alternatieven om die beesten uit je tuin te krijgen?
Gebakken spons?Stroomdraden? Bedoel maar, dit kattenverjagersding is toch beter dan andere *oplossingen*?
Voor wat ik er over gelezen heb, oa ook bij Tros-radarquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet helemaal, de kat heeft er , in principe, geen blijvende schade van, geen wonden etc.
Zijn er volgens mevr thieme betere alternatieven om die beesten uit je tuin te krijgen?
Gebakken spons?Stroomdraden? Bedoel maar, dit kattenverjagersding is toch beter dan andere *oplossingen*?
De sensor zal idd ook reageren als vreemde mensen of kinderen in je achtertuintje komen maar die hebben er eigenlijk ook niets te zoeken dus waarom zou je je dáár druk over maken ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:08 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Voor wat ik er over gelezen heb, oa ook bij Tros-radar, zijn ook kinderen
en mensen met een goed gehoor het haasje en dat kan uiteraard niet.
Inderdaad zielig voor het katje... zo de dood ingejaagd door zijn baasje.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:23 schreef deedeetee het volgende:
Dit soort ellende kan je kat overkomen als je hem gewoon maar de straat op laat.....
Man schiet kat dood voor insluipen
Arm dier
Arme An en Eefje ... zo de dood ingejaagd door hun ouders.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Inderdaad zielig voor het katje... zo de dood ingejaagd door zijn baasje.
Leuk, hoe kwam je erop om je katten zo te noemen?quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:27 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Arme An en Eefje ... zo de dood ingejaagd door hun ouders.
En als mijn hond of olifant nou in jouw tuin kwam schijtenquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:20 schreef SCH het volgende:
Ja katten piesen nou eenmaal. so what. Al die korte lontjes van mensen die niks beters te doen hebben.
Wij hebben trouwens wel een kattenbak, maar ik kan niet garanderen dat ze het daar altijd op doen. En natuurlijk komen de katten buiten. Gelukkig wel. En ze kunnen ook wel iets verder dan onze eigen tuin. Gelukkig wel. Open grenzen en zo
Zijn er mensen met een olifant dan? Als jouw hond dat komt doen en ik vind het vervelend dan spreek ik je daar op aanquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als mijn hond of olifant nou in jouw tuin kwam schijten.
Ik pis en schijt ook, dat is de natuur,.....doe ik het ook bij jou in de tuin?quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:20 schreef SCH het volgende:
Ja katten piesen nou eenmaal. so what. Al die korte lontjes van mensen die niks beters te doen hebben.
Wij hebben trouwens wel een kattenbak, maar ik kan niet garanderen dat ze het daar altijd op doen. En natuurlijk komen de katten buiten. Gelukkig wel. En ze kunnen ook wel iets verder dan onze eigen tuin. Gelukkig wel. Open grenzen en zo
En dat heb je zeker zelf gezien. Mij lijkt dat het een hond was.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:38 schreef deedeetee het volgende:
Vanochtend had een kat in mijn betegelde tuin op minstens 4 verschillende plaatsen een stuk je poep laten vallen![]()
Is dat ook de * natuur *
Lekker op je nuchtere maag met emmers sop in de weer om je tuin schoon te maken![]()
* deedeetee gaat eens denken over een rol prikkeldraad
Ik ken echt wel het verschil en bovendien is het voor een hond onmogelijk om mijn helemaal omheinde tuin in te komen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:43 schreef Disana het volgende:
[..]
En dat heb je zeker zelf gezien. Mij lijkt dat het een hond was.
Emmers? Nou nou
Je hebt het dus niet gezien, je neemt het aan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ken echt wel het verschil en bovendien is het voor een hond onmogelijk om mijn helemaal omheinde tuin is te komen.
Nou deze deed 't wel en katten doen wel meer rare/vieze dingenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt het dus niet gezien, je neemt het aan.
Een gezonde kat poept niet in delen op tegels.
je kunt als kattenhouder ook gewoon zorgen dat jouw huisdier niet tot last is bij andere mensen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:57 schreef SCH het volgende:
Je kunt het ook gewoon opruimen zonder je er zo druk over te maken natuurlijk. En dan een kopje koffie zetten
Ik kom vanmiddag even langs om bij jou de hele boel onder te schijten, zo rond 5 uur schikt jou? Daarna wel even zonder te zeuren opruimen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:57 schreef SCH het volgende:
Je kunt het ook gewoon opruimen zonder je er zo druk over te maken natuurlijk. En dan een kopje koffie zetten
Daar gaan we weer...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:22 schreef MrData het volgende:
Ik kom vanmiddag even langs om bij jou de hele boel onder te schijten
Leuk? Nee. Om je aan te ergeren? Ja. Wat aan te doen? Ja.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:27 schreef DS4 het volgende:
Leer nu eens gewoon dat in NL meerdere dieren in jouw tuin de behoefte achterlaten, of op jouw auto, enz. Leuk? Nee. Om je aan te ergeren? Zeker niet.
Oh, maar als JOUW kat exact 't zelfde in mijn tuin zou doen moet ik me daar maar niet aan storen en 't gewoon opruimen en een kopje koffie zetten. 't Is natuurlijk mooi meegenomen dat het achterhalen van de eigenaar van een kat lekker lastig is.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn er mensen met een olifant dan? Als jouw hond dat komt doen en ik vind het vervelend dan spreek ik je daar op aan
Daar heb je echt alleen jezelf mee...quote:
Wat dan?quote:Wat aan te doen? Ja.
Kopje koffie zetten lijkt mij inderdaad ook overbodig.quote:
Je zit dus de kat van de buren te mishandelen en dan heten katteneigenaren asociaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Volgens mij loopt de kat van de buren ook tegen de muren op, nou ja, natuurlijk niet mijn probleem
De buurman doet waarschijnlijk 't zelfde door z'n kat los te laten lopen dus ik zie het probleem nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je zit dus de kat van de buren te mishandelen en dan heten katteneigenaren asociaal.
Moge de buurman er achter komen en je eens een fikse draai om de oren verkopen.
Tsja, wie is er asociaal. Degene die toelaat dat die beesten er komen of diegene die er wat aan probeert te doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je zit dus de kat van de buren te mishandelen en dan heten katteneigenaren asociaal.
Moge de buurman er achter komen en je eens een fikse draai om de oren verkopen.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb er geen last meer van sinds ik vorige week zo'n ding heb aangeschaft.
Tevens leuk om te zien dat wanneer hij uitstaat de beestjes rustig mijn tuin in komen, als ik er een zie (s'avonds) dan wacht ik altijd even en zet ik hem weer aan, dan schieten ze weg, schitterend. Zo'n beest weet niet waar hij het zoeken moet. Volgens mij loopt de kat van de buren ook tegen de muren op, nou ja, natuurlijk niet mijn probleem
Degene die de kat van zijn buren over de kling jaagt als deze gewoon in eigen huis zit is asociaal. Als je dat niet begrijpt ben je al ver heen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:44 schreef MrData het volgende:
Tsja, wie is er asociaal. Degene die toelaat dat die beesten er komen of diegene die er wat aan probeert te doen.
En aan de andere kant een stel asocialen die anderen opscheept met de overlast van zijn eigen huisdierenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:48 schreef DS4 het volgende:
Maar de aap is wel uit de mouw. Het is hier kennelijk een verzameling kattenhaters die het wel geinig vind dat de kat van de buren in eigen huis wordt mishandeld.
hahaha,quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Degene die de kat van zijn buren over de kling jaagt als deze gewoon in eigen huis zit is asociaal. Als je dat niet begrijpt ben je al ver heen.
Maar de aap is wel uit de mouw. Het is hier kennelijk een verzameling kattenhaters die het wel geinig vind dat de kat van de buren in eigen huis wordt mishandeld.
Teveel moeite. Pleur gewoon een molotov-cocktail naar binnen, dan leren ze 't misschien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:52 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
hahaha,
ik weet nog een betere grap waarmee je de kat niet mishandeld maar de eigenaar.
koop een pvc pijp met een doorsnede van 15 tot 20 cm en 1,5 meter lang.
leg in het midden van de pijp wat vlees en smeer de hele pijp in met grafietpoeder.
de kat gaat nu door de pijp en zijn hele vacht komt onder het poeder te zitten.
de kat gaat weer naar huis, springt op de bank, bed, baasje, tapijt, etc.
grafietpoeder krijg je er nooit meer uit waardoor je dus die zooi weg kunt gooien.
de kat word niet geschaad
Dat is hoe dan ook minder erg dan dierenmishandeling.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:50 schreef MrData het volgende:
En aan de andere kant een stel asocialen die anderen opscheept met de overlast van zijn eigen huisdieren
nee, je moet de baasjes pakken waar het pijn doet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:54 schreef MrData het volgende:
[..]
Teveel moeite. Pleur gewoon een molotov-cocktail naar binnen, dan leren ze 't misschien.
En irl bibberend als de buurvrouw hem aan spreekt...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:54 schreef MrData het volgende:
Pleur gewoon een molotov-cocktail naar binnen, dan leren ze 't misschien.
Och, een welgemikt schot met een jachtgeweer voelen ze niks van.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is hoe dan ook minder erg dan dierenmishandeling.
Nee, dat vind ik niet. Maar het lijkt me sterk dat mijn kat de hele boel zou onderschijten. Zo'n grote productie heeft ie niet. Als het vervelend wordt, dan spreek je me er op aan en zoeken we een oplossing. Maar ik wil wel graag weten of het echt een probleem is of dat je op zoek bent naar een probleem. Kijk, als het stinkt en vervuilt, dan is dit enorm vervelend en dat kan niet. Als ie wel eens een keertje in je tuin piest, tja, dan moet je daar misschien mee leren leven. Net als ik dat moet met andere dingen die jij mij als buurman weer bezorgt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:22 schreef MrData het volgende:
[..]
Ik kom vanmiddag even langs om bij jou de hele boel onder te schijten, zo rond 5 uur schikt jou? Daarna wel even zonder te zeuren opruimen.
Bijzondere manier van redeneren hebben de katteneigenaren hier af en toe. Alsof het bezitten van een kat een soort recht is waar de rest van de buurt zich maar naar moet schikken.
Ik ben niet zo van de sterke teksten maar als je een van mijn katten iets aan zou doen, dan sta ik niet voor mezelf in.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:56 schreef MrData het volgende:
[..]
Och, een welgemikt schot met een jachtgeweer voelen ze niks van.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de sterke teksten maar als je een van mijn katten iets aan zou doen, dan sta ik niet voor mezelf in.
kattenschijt stinkt ontzettend en als je pech hebt doen ze het in je huis als je een keer een raam hebt openstaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Maar het lijkt me sterk dat mijn kat de hele boel zou onderschijten. Zo'n grote productie heeft ie niet. Als het vervelend wordt, dan spreek je me er op aan en zoeken we een oplossing. Maar ik wil wel graag weten of het echt een probleem is of dat je op zoek bent naar een probleem. Kijk, als het stinkt en vervuilt, dan is dit enorm vervelend en dat kan niet. Als ie wel eens een keertje in je tuin piest, tja, dan moet je daar misschien mee leren leven. Net als ik dat moet met andere dingen die jij mij als buurman weer bezorgt.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de sterke teksten maar als je een van mijn katten iets aan zou doen, dan sta ik niet voor mezelf in.
Nu vind je het ineens anders hequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Degene die de kat van zijn buren over de kling jaagt als deze gewoon in eigen huis zit is asociaal. Als je dat niet begrijpt ben je al ver heen.
Op zich een goede, had ik moeten weten voordat ik geld ging uitgeven aan zo'n ding.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:18 schreef swarleybarney het volgende:
of nog een niet diervriendelijke manier:
waarschuw de katteneigenaren in je buurt dat je in je tuin een kunstwerk neerzet dat potentieel gevaarlijk is voor katten en dat ze die beesten uit je tuin moeten houden.
koop een paar sponzen en bak deze in vleesjus.
maak er vervolgens een beeldje van en plaats die in je tuin.
als er dan katten in je tuin komen en ze eten van je kunstwerk dan is het bingo als ze thuis water drinken.
de gekropen sponzen zetten weer uit en de kat gaat dood.
Meen je dat laatste?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:00 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
kattenschijt stinkt ontzettend en als je pech hebt doen ze het in je huis als je een keer een raam hebt openstaan.
in de zomer hadden wij altijd de ramen open staan en dan kwam dat klotebeest van de buren ook binnen.
springt op het aanrecht, tafel, banken en de kamers.
overal kattenhaar en dan kun je weer schoonmaken en het eten waar die aan heeft gezeten weg donderen.
die kat hebben we dus al een keer zwemles gegeven en een wasknijper op de staart gezet.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:18 schreef swarleybarney het volgende:
of nog een niet diervriendelijke manier:
waarschuw de katteneigenaren in je buurt dat je in je tuin een kunstwerk neerzet dat potentieel gevaarlijk is voor katten en dat ze die beesten uit je tuin moeten houden.
koop een paar sponzen en bak deze in vleesjus.
maak er vervolgens een beeldje van en plaats die in je tuin.
als er dan katten in je tuin komen en ze eten van je kunstwerk dan is het bingo als ze thuis water drinken.
de gekropen sponzen zetten weer uit en de kat gaat dood.
ja, zodat dat beest ons huis zou herinneren als de plek waar die water over zich heen krijgt en iets op zijn staart.quote:
Maar wat heb je gedaan dan, zwemles? Water over de kat heen gegooid?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:43 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
ja, zodat dat beest ons huis zou herinneren als de plek waar die water over zich heen krijgt en iets op zijn staart.
werkte wel, beest was bang voor ons huis
in de vijver gegooid.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar wat heb je gedaan dan, zwemles? Water over de kat heen gegooid?
Tja, dan wil je dus geen oplossing. Als je last hebt van het geschreeuw van de kind van de buren, ga je toch ook het kind niet bestrijden maar met de ouders praten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
Katteneigenaren weten donders goed dat hun katten poepen en pissen in andermans tuin. Dat is een feit. 100.00% zeker. Geen discussie over mogelijk, dus begin ook niet aan zo'n discussie!!!!!!
Je hebt een kat die je buiten loslaat = (IS GELIJK AAN) de kat poept en plast in andermans tuin. Discussie hierover is dus zinloos!
Als je dit weet, niet gelooft, maar weet! Dan moet je hiernaar handelen. Niet zitten zwetsen over de moraal van het bestrijden van deze overlast, maar iets doen (of niet, dat is ook een keuze).
Dus wat dat betreft, er is een kat die door mij geliefde vogels verminkt en soms ook eet, poept in mijn tuin, en dan is er nog de rozenstruik die ineens gele bladeren heeft onderaan de struik... Graag advies over het verdelgen van de kattanplaag in mijn tuin.
Geen gezeik over het aanspreken van de betreffende katteneigenaar (als je die al kent!!!), want daar heb ik simpelweg geen zin in. Het zou zijn/;haar probleem moeten zijn, niet het mijne. Laat de veroorzaker = katteneigenaar, maar moeite doen.
Vaak zijn mensen die last hebben van dieren ook enorme zeikerds die andere problemen hebben. Jij lijkt met iedereen en alles problemen te hebben, zit ook altijd te zeiken op buitenlanders. Misschien moet je gewoon een hobby zoeken dan heb je minder tijd om je overal aan te storen. Het is maar een tipquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:07 schreef deedeetee het volgende:
Mensen die hun katten willens en wetens op straat zetten aanspreken is totaal zinloos, ik heb er ervaring mee. In het beste geval vertellen ze je heel vriendelijk dat ze het helaas noodgedwongen doen omdat de kat niet thuis wil blijven![]()
Kat dwingen thuis te blijven of kat wegdoen is in hun ogen geen optie, ze vinden dat je de overlast gewoon moet accepteren. Je hoort die kattenbezitters hier ook dergelijke onzin uitkramen.
Ze zeggen : zó erg is kattenstront, pis en haren in je tuin en huis toch niet. Is nu eenmaal de natuur dat je met de vuiligheid van andersmans huisdier wordt opgescheept..... toch???
En als praten met de ouders volstrekt zinloos gebleken is? Of als de ouders van dat kind niet te achterhalen zijn?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, dan wil je dus geen oplossing. Als je last hebt van het geschreeuw van de kind van de buren, ga je toch ook het kind niet bestrijden maar met de ouders praten?
Ik ben het voor het eerst in jaren met je eens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Vaak zijn mensen die last hebben van dieren ook enorme zeikerds die andere problemen hebben.
Kattenverjager!!!!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
Katteneigenaren weten donders goed dat hun katten poepen en pissen in andermans tuin. Dat is een feit. 100.00% zeker. Geen discussie over mogelijk, dus begin ook niet aan zo'n discussie!!!!!!
Je hebt een kat die je buiten loslaat = (IS GELIJK AAN) de kat poept en plast in andermans tuin. Discussie hierover is dus zinloos!
Als je dit weet, niet gelooft, maar weet! Dan moet je hiernaar handelen. Niet zitten zwetsen over de moraal van het bestrijden van deze overlast, maar iets doen (of niet, dat is ook een keuze).
Dus wat dat betreft, er is een kat die door mij geliefde vogels verminkt en soms ook eet, poept in mijn tuin, en dan is er nog de rozenstruik die ineens gele bladeren heeft onderaan de struik... Graag advies over het verdelgen van de kattanplaag in mijn tuin.
Geen gezeik over het aanspreken van de betreffende katteneigenaar (als je die al kent!!!), want daar heb ik simpelweg geen zin in. Het zou zijn/;haar probleem moeten zijn, niet het mijne. Laat de veroorzaker = katteneigenaar, maar moeite doen.
Praat geen onzin, dat is niet wat ik zeg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:27 schreef SCH het volgende:
Tja, dan wil je dus geen oplossing. Als je last hebt van het geschreeuw van de kind van de buren, ga je toch ook het kind niet bestrijden maar met de ouders praten?
Vaak zijn kattenbezitters die hun dier gewoon naar buiten schoppen enorme asocialen die wel de lusten maar niet de verantwoordelijkheid voor hun huisdier willen nemen en die zich verder weinig aantrekken van de overlast die door hun toedoen veroorzaakt wordt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Vaak zijn mensen die last hebben van dieren ook enorme zeikerds die andere problemen hebben
Ik roep ook eens wat ...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:28 schreef SCH het volgende:
Vaak zijn mensen die last hebben van dieren ook enorme zeikerds die andere problemen hebben.
Dan ga je de kinderen molesteren???quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als praten met de ouders volstrekt zinloos gebleken is? Of als de ouders van dat kind niet te achterhalen zijn?
Precies.
Denk het niet. Maar hoezo, een kat naar buiten schoppen? Zou je ze binnen willen houden dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vaak zijn kattenbezitters die hun dier gewoon naar buiten schoppen enorme asocialen die wel de lusten maar niet de verantwoordelijkheid voor hun huisdier willen nemen en die zich verder weinig aantrekken van de overlast die door hun toedoen veroorzaakt wordt.
.
Kinderen zijn geen katten, maar dat is uberhaupt niet de discussie.quote:
Dat maak jij er weer van hè.quote:
Och, dat zijn we van SCH gewend.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen katten, maar dat is uberhaupt niet de discussie.
Als je een discussie wilt voeren over ' Katten zijn gelijk aan kinderen ' start dan een nieuw draadje en donder hier alsjeblieft op.
Hier hetzelfde, en dan niet een of twee, neuh 7 katten, die heerlijk over de gedeelde schutting lopen en er vervolgens via mijn ruit eraf en erop springen, vaak met enigzins zo;n geweld dat mijn ramentrillen en toch echt wel dubbele beglazing..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Praat geen onzin, dat is niet wat ik zeg.
Je verdraait het probleem van in mijn tuin poepende katten naar het (eventuele oid??) geschreeuw van buurkinderen, die ik niet heb??? Je bent verdomde ziek in je hoofd als je daar een kloppende vergelijking in ziet.
Ik wil een oplossing voor schijtende katten in mijn tuin. Een oplossing die mij zo min mogelijk moeite kost, omdat dat mijns inziens een probleem moet zijn van de katteneigenaar. Ga er dan geen jengelende kinderen bijhalen, ziek persoon SCH, want dat gaat gewoon niet op.
Nou nou nou, wat een agressie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Praat geen onzin, dat is niet wat ik zeg.
Je verdraait het probleem van in mijn tuin poepende katten naar het (eventuele oid??) geschreeuw van buurkinderen, die ik niet heb??? Je bent verdomde ziek in je hoofd als je daar een kloppende vergelijking in ziet.
Ik wil een oplossing voor schijtende katten in mijn tuin. Een oplossing die mij zo min mogelijk moeite kost, omdat dat mijns inziens een probleem moet zijn van de katteneigenaar. Ga er dan geen jengelende kinderen bijhalen, ziek persoon SCH, want dat gaat gewoon niet op.
Nou honden dan. De hond van onze overburen blaft nogal veel en hard en laat. Doodschieten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen katten, maar dat is uberhaupt niet de discussie.
Als je een discussie wilt voeren over ' Katten zijn gelijk aan kinderen ' start dan een nieuw draadje en donder hier alsjeblieft op.
Juist, van die paupertokkies met crocks aan. (denkt ook zijn zijn burenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vaak zijn kattenbezitters die hun dier gewoon naar buiten schoppen enorme asocialen die wel de lusten maar niet de verantwoordelijkheid voor hun huisdier willen nemen en die zich verder weinig aantrekken van de overlast die door hun toedoen veroorzaakt wordt.
.
ik ben ook een dierenliefhebber maar ik zadel mijn buurt niet op met de lasten van mijn huisdier.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Vaak zijn mensen die last hebben van dieren ook enorme zeikerds die andere problemen hebben. Jij lijkt met iedereen en alles problemen te hebben, zit ook altijd te zeiken op buitenlanders. Misschien moet je gewoon een hobby zoeken dan heb je minder tijd om je overal aan te storen. Het is maar een tip
onze hond mag niet blaffen, alleen als er vreemden op het erf komen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou honden dan. De hond van onze overburen blaft nogal veel en hard en laat. Doodschieten?
Nee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:48 schreef SCH het volgende:
Of het nou een spelend kind of een piesende kat.
Voetballen tegen de ramen, schreeuwen en gillen, perkjes kapot trappen, fietsen die op straat blijven liggen, ballen uit tuinen halen en planten vertrappen, bloemen uit tuinen rukken...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:57 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Nee.
Een spelend kind is niet gelijk aan een piesende (het ging over een piesende en vooral ook schijtende) kat. Als je dat niet begrijpt, dan is er mijns inziens geen verdere discussie mogelijk.
Omdat dit niet in mijn tuin plaats vind.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Voetballen tegen de ramen, schreeuwen en gillen, perkjes kapot trappen, fietsen die op straat blijven liggen, ballen uit tuinen halen en planten vertrappen, bloemen uit tuinen rukken...
Leg jij mij eens uit waarom de ene (over)last het wel is en de andere niet?
Je staat niet toevallig voor een spiegel ? Volgens mij heb je 't over jezelfquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Vaak zijn mensen die last hebben van dieren ook enorme zeikerds die andere problemen hebben. Jij lijkt met iedereen en alles problemen te hebben, zit ook altijd te zeiken op buitenlanders. Misschien moet je gewoon een hobby zoeken dan heb je minder tijd om je overal aan te storen. Het is maar een tip
Lees het nog eens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Omdat dit niet in mijn tuin plaats vind.
Maar blijf vooral katten met kinderen vergelijkjen. Sterker nog, als jij je kind op straat trapt, hem bij een ander in de tuin laat schijten en eten krijg je geheid de kinderbescherming achter je aan. Dus ..........
Mijn hemel, is een kat een kind. Dat is de vraag. Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:09 schreef Disana het volgende:
Leg jij mij eens uit waarom de ene (over)last het wel is en de andere niet?
Gek is dat toch... ik heb helemaal nooit behoefte SCH te bashen en sta in dit topic zelfs helemaal aan zijn kantquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je staat niet toevallig voor een spiegel ? Volgens mij heb je 't over jezelf
Aaangezien het gewoon niet te verdedigen is dat je je kat de straat op stuurt en in de tuinen en huizen van andere mensen loslaat is het logisch dat men met iets * anders * komt aanzetten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mijn hemel, is een kat een kind. Dat is de vraag. Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim.
Komt het niet in je op dat het omgaan met de overlast van een kind heel anders wordt aangepakt dan de overlast door een kat. Oftewel een kat is niet gelijk aan een kind.
Tref je wel eens onbekende kinderen aan die in je border zitten te schijten (NEE, NOOIT!!!)? Kinderen schijten nooit in borders. Katten wel. Die schijten bijna altijd in borders, bij de buren. Vooral als deze borders netjes net zijn aangelegd.
Begin nou niet telkens die vergelijking met kinderen, dat is zoooo onterecht en krom.
Het gaat toch om overlast? De meesten hier klagen om het hardst om die drommen katten die dag en nacht hun tuin komen bezoeken om hem tot de nok toe vol te poepen. Nou, dan ken ik er nog wel een paar: kinderen en honden en muziek en burenruzies en verkeer en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mijn hemel, is een kat een kind. Dat is de vraag. Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim.
Komt het niet in je op dat het omgaan met de overlast van een kind heel anders wordt aangepakt dan de overlast door een kat. Oftewel een kat is niet gelijk aan een kind.
Tref je wel eens onbekende kinderen aan die in je border zitten te schijten (NEE, NOOIT!!!)? Kinderen schijten nooit in borders. Katten wel. Die schijten bijna altijd in borders, bij de buren. Vooral als deze borders netjes net zijn aangelegd.
Begin nou niet telkens die vergelijking met kinderen, dat is zoooo onterecht en krom.
Hoezo * klagen om het klagen *quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Gek is dat toch... ik heb helemaal nooit behoefte SCH te bashen en sta in dit topic zelfs helemaal aan zijn kant
Het is allemaal klagen om het klagen. Een mooie Nederlandse eigenschap
Volgens mij verwar je nu hondenpoep met kattenpoep.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo * klagen om het klagen *
Jij vind dus dat je geen reden tot klagen heb als er op diverse plaatsten in je tuin kattenpoep ligt ?
Je zult het maar niet zien, erin trappen en je huis ermee bevuilen. Lekker als je het in de vloerbedekking loopt.
Mensen die hun katten op straat zetten houden niet van dieren want dan zorgden ze wel beter voor hun veiligheid. Dat zijn gewoon onverantwoorde mensen die het leuk vinden dat hun * vrije * kat anderen overlast bezorgt. Krijgen ze volgens mij een kick van ofsowquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat toch om overlast? De meesten hier klagen om het hardst om die drommen katten die dag en nacht hun tuin komen bezoeken om hem tot de nok toe vol te poepen. Nou, dan ken ik er nog wel een paar: kinderen en honden en muziek en burenruzies en verkeer en ga zo maar door.
Je leeft in dichtbevolkt Nederland waar mensen hun ding doen en van dieren houden.
Komplete onzin kraam jij daar uit!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:33 schreef Disana het volgende:
Het is allemaal klagen om het klagen. Een mooie Nederlandse eigenschap
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mensen die hun katten op straat zetten houden niet van dieren want dan zorgden ze wel beter voor hun veiligheid. Dat zijn gewoon onverantwoorde mensen die het leuk vinden dat hun * vrije * kat anderen overlast bezorgt. Krijgen ze volgens mij een kick van ofsow![]()
En dan schijnheilig jammeren als dat arme dier word doodgereden, vergiftigt of beschoten......
Als je er niets over weet houd dan lekker je kop.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:42 schreef Disana het volgende:
En ja, ik vind het klagen om het klagen. Gewoon oerhollands intolerant gedrag, gewoon omdat het mag.
Dan nog, ik heb geen kinderen in mijn tuin spelen of met fietsen voor mijn deur of met ballen tegen mijn raam.quote:
Nou da's niet slecht, dan hebben je buren tenminste geen last van een blerend kind zoals jij wel ondraaglijk veel last zegt te hebben van katten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Komplete onzin kraam jij daar uit!
Er wordt hier geklaagd om kattendrollen. Drollen bestaande uit dierlijke resten. Vogeltjes, muizen, shie-ba, kitte-kat et cetera. Tering stinkende drollen!!!! Moet jij eens een bloemenborder gaan bijhouden met deze teringvuilighied!! Dom Wicht!
Jij hebt kennelijk geen border en die vol ligt met drollen van katten van de buren. Als je een nieuwe plant wilt planten dan grijp je erin en je ruikt ze al zonder aan de grond te zitten. Het is werkelijk te vies voor woorden. Mijn dochter van 10 maanden wil ik daar echt niet in hebben. Dat wil ik niet mijn probleem laten zijn, maar het probleem van de veroorzaker, namelijk de katteneigenaar. Mijns inziens terecht.
Het komt erop neer dat de veroorzaker van overlast hier iets tegenover kan zetten.
Nee het gaat om KATTENOVERLAST~! als je het over overlast in het algemeen wil hebben open je maar je eigen topic.quote:
Kennelijk hebben mijn buren de fout gemaakt om in een buurt te gaan wonen waar de buurman toevallig niet van katten houdt (in zijn tuin). Maar dat weten ze inmiddels vast wel, hoe komt het toch dat die kat zo vaag tegen de muren oprentquote:Kennelijk heb je de fout gemaakt als aanstaand ouder in een buurt te gaan wonen waar men toevallig meer van katten houdt.
Tja, en zo draaien we in een cirkeltje want iedereen heeft wel ergens last van. Ik vind het leuk dat mensen van dieren houden en heb totaal geen probleem met rommel in de tuin. Maar ik zit er dan ook niet met een verrekijker en een vergrootglas bovenop.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan nog, ik heb geen kinderen in mijn tuin spelen of met fietsen voor mijn deur of met ballen tegen mijn raam.
Ik HAD wel last van die schijtfabrieken die door hun baasje naar buiten worden getrapt.
'JULLIE' draaien inderdaad, 'wij' hebben het over katten en jullie draaien het naar kinderen en andere overlast.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, en zo draaien we in een cirkeltje
Tsja dat jij geen probleem met viezigheid hebt wil niet zeggen dat nette mensen dan maar de viezigheid van anderen moeten accepteren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, en zo draaien we in een cirkeltje want iedereen heeft wel ergens last van. Ik vind het leuk dat mensen van dieren houden en heb totaal geen probleem met rommel in de tuin. Maar ik zit er dan ook niet met een verrekijker en een vergrootglas bovenop.
Een dier binnenhouden is juist vrij absurd vind ik. Juist dierenliefhebbers latenhun beestje ook buiten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:55 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het óók leuk dat mensen van dieren houden maar die mensen zorgen dan ook goed voor dat dier en zetten hem niet op straat.Mensen die dat wel doen zijn geen dierenliefhebbers.....
Dit kan je niet menen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:49 schreef Disana het volgende:
Kennelijk heb je de fout gemaakt als aanstaand ouder in een buurt te gaan wonen waar men toevallig meer van katten houdt.
Wat is het verschil dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:57 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Nee.
Een spelend kind is niet gelijk aan een piesende (het ging over een piesende en vooral ook schijtende) kat. Als je dat niet begrijpt, dan is er mijns inziens geen verdere discussie mogelijk.
En weet je wat het erge is? Ze meent het nog ook,...... bij een ander verwacht je nog een slechte grap maar zij meent het, zoals ik zeg, verknipt door die beesten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:01 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dit kan je niet menen.
Dus als ik je goed begrijp, dan moet ik als aanstaande ouder mijn huis niet *alleen* selecteren op de aanwezigheid van een tuin waar mijn toekomstig kind (inmiddels 10 maanden) in kan spelen, maar ook of de ca. 25 buren (wilde schatting) er geen lossschijtende katten op na houden.
Je bent niet lekker in je hoofd!
[/quote]quote:
Als je vind dat dieren in de vrije natuur thuishoren dan moet je ook consequent zijn en zo'n dier gewoon niet in huis nemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Een dier binnenhouden is juist vrij absurd vind ik. Juist dierenliefhebbers latenhun beestje ook buiten.
Neem je toch een kind, is hetzelfde.....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:03 schreef SCH het volgende:
Wij nemen nu even geen derde meer vanwege buren/huisgenoten.
Jouw kind huilt toch ook wel eens en dat horen de buren dan toch ook?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:01 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dit kan je niet menen.
Dus als ik je goed begrijp, dan moet ik als aanstaande ouder mijn huis niet *alleen* selecteren op de aanwezigheid van een tuin waar mijn toekomstig kind (inmiddels 10 maanden) in kan spelen, maar ook of de ca. 25 buren (wilde schatting) er geen lossschijtende katten op na houden.
Dat zou ook gezeur opleveren inderdaad. Dat is hier ook al gebeurd met anderen. Degene die over de kat zeurde, zeurde ook over het kind (niet ons kind trouwens).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Neem je toch een kind, is hetzelfde.....
Maar waarom laat je je kind dan ook bij de buren in de tuin schijten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou ook gezeur opleveren inderdaad. Dat is hier ook al gebeurd met anderen. Degene die over de kat zeurde, zeurde ook over het kind (niet ons kind trouwens).
Waarom? Katten overleven niet in de vrije natuur. Katten zijn hier gewoon binnen, doen hun behoeftes ook binnen maar ze mogen hier toch ook echt naar buiten en gelukkig hebben de meeste mensen daar helemaal geen moeite mee. Integendeel. Ze hebben hier vele adresjes en van de buren van het kantoor hier naast kregen we zelfs een rouwkaart en de vraag of we een foto hadden van de overleden kat, omdat die zo vaak bij hen kwamquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je vind dat dieren in de vrije natuur thuishoren dan moet je ook consequent zijn en zo'n dier gewoon niet in huis nemen.
Ging niet over schijten maar over het 'lawaai', eigenlijk gewoon over het bestaan. Sommige mensen kunnen helemaal niks hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar waarom laat je je kind dan ook bij de buren in de tuin schijten?
Het gaat toch niet over de straat? Jullie hebben het steeds over tuinen. Er zijn genoeg veilige plekken zelfs in de stad waar katten veilig naar buiten kunnen omdat ze geen groot bereik hebben. In zulke veilige wijken zie je inderdaad vaak veel katten, en hopelijk is iedereen die daar woont dan ook gewoon tolerant.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tsja dat jij geen probleem met viezigheid hebt wil niet zeggen dat nette mensen dan maar de viezigheid van anderen moeten accepteren.![]()
Ik vind het óók leuk dat mensen van dieren houden maar die mensen zorgen dan ook goed voor dat dier en zetten hem niet op straat.Mensen die dat wel doen zijn geen dierenliefhebbers.....
Overlast is overlast toch? Het gaat allemaal om communicatie en daar zijn sommigen van jullie blijkbaar heel slecht in.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Jij kent het verschil niet tussen een kat en een kind? Tja , dan houdt discusseren op niet? Ik bedoel, een stoeptegel zou slimmer reageren.
Of jij bent niet lekker in je hoofd en hebt een domme keuze gemaaktquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:01 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dit kan je niet menen.
Ik opteer dus voor een sticker op je raam: 'HIER WOONT EEN KAT".quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Of jij bent niet lekker in je hoofd en hebt een domme keuze gemaakt
Want inderdaad, ik vind dat je niet in een katrijke buurt moet gaan wonen als je zo'n geweldig probleem met je buren de kattenbezitters hebt. Zoals ik het lees, vijfentwintig buren met katten, heb je een geweldig probleem en sta je daarin alleen
Als ze niet kunnen overleven in de vrije natuur dan kunnen ze dus prima binnen bepaalde grenzen wonen. Ik begrijp ook wel dat zo'n kat het fijn vind om lekker naar buiten te kunnen, maar ik begrijp niet waarom mensen dan niet hun tuin zo afzetten dat ze niet verder weg kunnen komen. Je maakt mij niet wijs dat een kat een territorium van vele vierkante meters nódig heeft. Dat dat een levensbehoefte is.Huis en tuin is meer dan voldoende.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Katten overleven niet in de vrije natuur. Katten zijn hier gewoon binnen, doen hun behoeftes ook binnen maar ze mogen hier toch ook echt naar buiten en gelukkig hebben de meeste mensen daar helemaal geen moeite mee. Integendeel. Ze hebben hier vele adresjes en van de buren van het kantoor hier naast kregen we zelfs een rouwkaart en de vraag of we een foto hadden van de overleden kat, omdat die zo vaak bij hen kwam
Een beetje rondkijken en informeren kan geen kwaad. Als de overlast werkelijk zo gigantisch is, dan waren er bij het bezichtigen vast ook katten en hun drollen in de tuin zichtbaar geweest.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik opteer dus voor een sticker op je raam: 'HIER WOONT EEN KAT".
Hoe weet je dat namelijk vantevoren wanneer je een huis koopt?
Sterker nog, stel je krijgt een huurwoning aangeboden, moet je hem weigeren omdat die schijtfabrieken er zijn. Men ziet je aankomen, krijg je nooit meer een woning.
Nee hoor, ik vind eigen rechter spelen een goede zaak in deze, bij mij helpt het iig erg goed.
Iedereen zo zijn eigen manier.
psiesquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee , dat is de fout die 'jullie' maken, het gaat om KATTENOVERLAST.
Als je geen overlast wilt, moet je niet in een buurt gaan wonen maar ergens op de hei en hopen dat daar geen katten komen maar dan ga je waarschijnlijk weer ergens anders over jankenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik opteer dus voor een sticker op je raam: 'HIER WOONT EEN KAT".
Hoe weet je dat namelijk vantevoren wanneer je een huis koopt?
Sterker nog, stel je krijgt een huurwoning aangeboden, moet je hem weigeren omdat die schijtfabrieken er zijn. Men ziet je aankomen, krijg je nooit meer een woning.
Nee hoor, ik vind eigen rechter spelen een goede zaak in deze, bij mij helpt het iig erg goed.
Iedereen zo zijn eigen manier.
Hier is dat ook wel redelijk geregeld maar ik volg ze niet de hele dag. Ik heb geen idee of ze wel eens ergens piezen. De een lag heel vaak bij mevrouw Van Dijk te slapen, maar die is nu naar het bejaardentehuis. de ander dus op het kantoor hier naast, maar die is dood. Ik heb alleen een tijdje last gehad van 1 huisgenoot - die dus ook over het kind van iemand anders zeurde en over het pianospel van de bovenbuuf en dat er wel eens met de voordeur wordt geslagen enz.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als ze niet kunnen overleven in de vrije natuur dan kunnen ze dus prima binnen bepaalde grenzen wonen. Ik begrijp ook wel dat zo'n kat het fijn vind om lekker naar buiten te kunnen, maar ik begrijp niet waarom mensen dan niet hun tuin zo afzetten dat ze niet verder weg kunnen komen. Je maakt mij niet wijs dat een kat een territorium van vele vierkante meters nódig heeft. Dat dat een levensbehoefte is.Huis en tuin is meer dan voldoende.
Je bent waarschijnlijk een jonge vrouw die misschien ook nog wel eens kinderen wilt. Denk na!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:10 schreef Disana het volgende:
Want inderdaad, ik vind dat je niet in een katrijke buurt moet gaan wonen als je zo'n geweldig probleem met je buren de kattenbezitters hebt. Zoals ik het lees, vijfentwintig buren met katten, heb je een geweldig probleem en sta je daarin alleen
Met een beetje rondkijken vind je absoluut niet het aantal katten dat in je tuin schiijt, piest, vogeld vermoord et cetera.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Een beetje rondkijken en informeren kan geen kwaad. Als de overlast werkelijk zo gigantisch is, dan waren er bij het bezichtigen vast ook katten en hun drollen in de tuin zichtbaar geweest.
Verder vind ik dat jij je enorm opwindt, misschien omdat je het lekker vindt. Maar dat je mensen uitscheldt en dom noemt en het zo persoonlijk maakt vind ik iets minder.
Nee, je kunt er gewoon van uitgaan dat er af en toe een kat in je keurig verzorgde border (...) piest. Net zoals dat er een kind huilt, er af en toe vuil op de stoep ligt, er auto's toeteren etc.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Je bent waarschijnlijk een jonge vrouw die misschien ook nog wel eens kinderen wilt. Denk na!
Uiteraard zijn er omstreeks 25 buren wiens kat in mijn tuin komen. Dat is niet een gegeven, maar een schatting. Weet jij veel van hoeveel precies (10 m - 1000 m) de katten komen om in een keurig verzorgde border te poepen? Zijn het er 25 ?? Dat is niet de discussie!
Het FEIT is dat katten in de tuin van de buren schijten. Daar kan je (bijvoorbeeld op funda) geen rekening mee houden !!! Dat moet je toch met mij eens zijn? Of moet er op funda een categorie komen met katloos/katrijke omgeving? Natuurlijk niet!
Ik vind dat je daar wel degelijk rekening mee kunt houden bij het zoeken naar je volgende woning. Want zoals ik al zei pas je volgens mij niet goed in dat kattenwijkje.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Je bent waarschijnlijk een jonge vrouw die misschien ook nog wel eens kinderen wilt. Denk na!
Uiteraard zijn er omstreeks 25 buren wiens kat in mijn tuin komen. Dat is niet een gegeven, maar een schatting. Weet jij veel van hoeveel precies (10 m - 1000 m) de katten komen om in een keurig verzorgde border te poepen? Zijn het er 25 ?? Dat is niet de discussie!
Het FEIT is dat katten in de tuin van de buren schijten. Daar kan je (bijvoorbeeld op funda) geen rekening mee houden !!! Dat moet je toch met mij eens zijn? Of moet er op funda een categorie komen met katloos/katrijke omgeving? Natuurlijk niet!
Daar ben je dan net 67 voor gewordenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:27 schreef Disana het volgende:
En hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik een jonge vrouw ben die kinderen wil
In dat geval ben je iig. geen liefhebber van de inheemse fauna.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Een dier binnenhouden is juist vrij absurd vind ik. Juist dierenliefhebbers latenhun beestje ook buiten.
Tsja ik vind het gewoon verkeerd om een vergelijking te maken met de overlast die je van mensen kunt hebben. Ik vind dat je als kattenbezitter er gewoon voor moet -en dat ook kúnt- zorgen dat andere mensen geen last van dat dier hebben. We leven tegnwoordig al zó op elkaar gepropt dat er al zat overlast is waar helaas vaak niet veel aan te doen is. Waarom dan niet er voor te zorgen dat er idg géén overlast ontstaat die je gemakkelijk kunt voorkomen ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier is dat ook wel redelijk geregeld maar ik volg ze niet de hele dag. Ik heb geen idee of ze wel eens ergens piezen. De een lag heel vaak bij mevrouw Van Dijk te slapen, maar die is nu naar het bejaardentehuis. de ander dus op het kantoor hier naast, maar die is dood. Ik heb alleen een tijdje last gehad van 1 huisgenoot - die dus ook over het kind van iemand anders zeurde en over het pianospel van de bovenbuuf en dat er wel eens met de voordeur wordt geslagen enz.
Dit dus, kan niet begrijpen wat daar nu zo moeilijk aan is. Je wilt graag een kat, je eigen kat. Gezellig zo'n diertje in huisquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:38 schreef Isdatzo het volgende:
Buiten op eigen terrein = prima. Ben je van mening dat jouw kat op jouw terrein niet gelukkig (genoeg) kan zijn, dan neem je geen kat. Veel simpeler wordt het niet.
Kijk zo'n blerend kind en zo'n vent die maar blijft klussen lijken mij dus ook heel vervelend. Geluidsoverlast is behoorlijk storend, meer dan een drolletje nu en dan in je tuin toch.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tsja ik vind het gewoon verkeerd om een vergelijking te maken met de overlast die je van mensen kunt hebben. Ik vind dat je als kattenbezitter er gewoon voor moet -en dat ook kúnt- zorgen dat andere mensen geen last van dat dier hebben. We leven tegnwoordig al zó op elkaar gepropt dat er al zat overlast is waar helaas vaak niet veel aan te doen is. Waarom dan niet er voor te zorgen dat er idg géén overlast ontstaat die je gemakkelijk kunt voorkomen ?
Het is de vaak zo arrogante gemakzucht van (sommige) katten bezitters die mij ergert. We hebben ook een blaffende Jack Russel hierachter en zijn baasjes krijgt hem vaak gewoon niet stil als die het op zijn heupen heeft. Vervelend maar er word aan gewerkt. Die mensen doen hun best.
En dat is wat bij mij ergernis verwekt, dat katten bezitters niet hun best willen doen maar verwachten dat de ander het maar * accepteert *
Ik moet het blérende kind van hierachter en de al 8 maanden zijn huis verbouwende buur ook al accepteren, kattenpoep in de tuin gaat me te ver. Domweg omdat dat nergens voor nodig is. Dat beest kan prima in de eigen tuin gehouden worden.
Heel bijzonder dat ik de kat van de buren over de kling jagen iets heel anders vind dan de totaal onzinnige overlast die door de bezoekers hier ter plekke wordt verzonden. Nu al komt de kat bij mensen binnen om te schijten. Ja, dat neem ik serieus...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nu vind je het ineens anders heheel voorspelbaar.
Jij hebt je al leren kennen als een dierenbeul. Typisch gedrag voor een zwak kereltje. Net zoiets als op het internet opscheppen over jachtgeweren en schieten. Zielig.quote:Heerlijk, ik hoop trouwens op nog veel meer negatieve berichten, laat je maar kennen
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is gewoon jammer als je je eraan stoort maar katten en honden horen nu eenmaal bij het leven in Nederland.
Wel de lusten maar niet de lasten. En dan onder de noemer 'dat is toch natuur' alles goedpraten want als je er last van hebt stel je je aanquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit dus, kan niet begrijpen wat daar nu zo moeilijk aan is. Je wilt graag een kat, je eigen kat. Gezellig zo'n diertje in huisen dan zet je 'm vervolgens op straat ?????????
Geluidsoverlast is één ding maar kattenpoep in je tuin is IMO erger. Je zult maar zwanger zijn en een ziekte oplopen door zo'n kat en daardoor een gehandicapt kindje krijgen......quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Kijk zo'n blerend kind en zo'n vent die maar blijft klussen lijken mij dus ook heel vervelend. Geluidsoverlast is behoorlijk storend, meer dan een drolletje nu en dan in je tuin toch.
Het is gewoon jammer als je je eraan stoort maar katten en honden horen nu eenmaal bij het leven in Nederland.
Het is een gegeven. Nederlanders houden van katten en honden:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
. En wie ben jij om dat voor mij te bepalen
?
Eh prima hoor, ik regaeer me suf. Welke wil je?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:36 schreef Isdatzo het volgende:
Zeg SCH, ga je nog op mijn posts reageren of lees je daar mooi selectief overheen?
Geef eens voorbeelden van zwangeren die door kattenpoep een ziek kind kregen? Ik heb vele zwangeren gekend die er zonder bezwaar van de huisarts of specialist een of meerdere katten of honden op nahielden. Sterker nog, dieren zijn goed voor het opbouwen van weerstand.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Geluidsoverlast is één ding maar kattenpoep in je tuin is IMO erger. Je zult maar zwanger zijn en een ziekte oplopen door zo'n kat en daardoor een gehandicapt kindje krijgen......![]()
Doe mij dan maar geluidsoverlast. Schreeuwend kind --> tuindeur dicht. Borende buurman ----> boodschappen doen. Bevuilde tuin ? Viezigheid meteen opruimenen tuin schrobben
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je geen overlast wilt, moet je niet in een buurt gaan wonen maar ergens op de hei en hopen dat daar geen katten komen maar dan ga je waarschijnlijk weer ergens anders over janken
Alsof jij dat bepaalt? Ik heb niks met jou te maken hoor maar met de wet en het mag gewoon. Dusquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:38 schreef Isdatzo het volgende:
Buiten op eigen terrein = prima. Ben je van mening dat jouw kat op jouw terrein niet gelukkig (genoeg) kan zijn, dan neem je geen kat. Veel simpeler wordt het niet.
Je zei zeiksnorquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:57 schreef DS4 het volgende:
God, je zal toch maar naast een zeiksnor uit de cat. die hier over katten zeikt wonen... Over overlast gesproken...
Iets zegt mij dat jij niet eens een relatie hebt, laat staan dat je kinderen wil. Jij leeft voor je katten, waar of niet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:27 schreef Disana het volgende:
En hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik een jonge vrouw ben die kinderen wil
Oh maar ik ben het in grote lijnen wel met je eens. Ik vind ook dat kattenmensen moeite moeten doen om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Gebeurt volgens mij ook vaak wel. Maar ik snap niet zo goed waarom de andere dingen minder erg zijn. Ik kies voor katten, een ander voor een kind of een verbouwing. Waarom erger je je aan de 1 meer dan aan de ander, klinkt een beetje als selectieve verontwaaridiging.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tsja ik vind het gewoon verkeerd om een vergelijking te maken met de overlast die je van mensen kunt hebben. Ik vind dat je als kattenbezitter er gewoon voor moet -en dat ook kúnt- zorgen dat andere mensen geen last van dat dier hebben. We leven tegnwoordig al zó op elkaar gepropt dat er al zat overlast is waar helaas vaak niet veel aan te doen is. Waarom dan niet er voor te zorgen dat er idg géén overlast ontstaat die je gemakkelijk kunt voorkomen ?
Het is de vaak zo arrogante gemakzucht van (sommige) katten bezitters die mij ergert. We hebben ook een blaffende Jack Russel hierachter en zijn baasjes krijgt hem vaak gewoon niet stil als die het op zijn heupen heeft. Vervelend maar er word aan gewerkt. Die mensen doen hun best.
En dat is wat bij mij ergernis verwekt, dat katten bezitters niet hun best willen doen maar verwachten dat de ander het maar * accepteert *
Ik moet het blérende kind van hierachter en de al 8 maanden zijn huis verbouwende buur ook al accepteren, kattenpoep in de tuin gaat me te ver. Domweg omdat dat nergens voor nodig is. Dat beest kan prima in de eigen tuin gehouden worden.
Jij bent bij deze uitgenodigd om bij mij langs te komen en kijken wie er een zwak kereltje is, doe ff pm' en ok?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij hebt je al leren kennen als een dierenbeul. Typisch gedrag voor een zwak kereltje. Net zoiets als op het internet opscheppen over jachtgeweren en schieten. Zielig.
Ik heb al twaalf jaar een relatie en kijk een beetje neer op mensen die hun toevlucht nemen tot persoonlijke aanvallen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat jij niet eens een relatie hebt, laat staan dat je kinderen wil. Jij leeft voor je katten, waar of niet?
Je laat je wel kennen zeg. Agressief en intolerant. Volgens mij heeft het niet zoveel met katten te maken. Je wordt sowieso wel ergens boos over.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Jij bent bij deze uitgenodigd om bij mij langs te komen en kijken wie er een zwak kereltje is, doe ff pm' en ok?
Over je laten kennen gesproken...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Jij bent bij deze uitgenodigd om bij mij langs te komen en kijken wie er een zwak kereltje is, doe ff pm' en ok?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb al twaalf jaar een relatie en kijk een beetje neer op mensen die hun toevlucht nemen tot persoonlijke aanvallen.
LOLquote:
Omdat de overlast veroorzaakt door loslopende katten niet hóeft. Je kunt het gemakkelijk voorkomen. Dat het -nog- is toegestaan wil niet zeggen dat het netjes is om te doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh maar ik ben het in grote lijnen wel met je eens. Ik vind ook dat kattenmensen moeite moeten doen om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Gebeurt volgens mij ook vaak wel. Maar ik snap niet zo goed waarom de andere dingen minder erg zijn. Ik kies voor katten, een ander voor een kind of een verbouwing. Waarom erger je je aan de 1 meer dan aan de ander, klinkt een beetje als selectieve verontwaaridiging.
Mijn katten lopen niet op straat maar achter op de binnenplaats en dan kunnen ze wel in andere tuinen komen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat de overlast veroorzaakt door loslopende katten niet hóeft. Je kunt het gemakkelijk voorkomen. Dat het -nog- is toegestaan wil niet zeggen dat het netjes is om te doen.
Vroeger liepen de geiten en de varkens ook los rond in de stad. Dat is ook verboden vanwege de overlast en om hygiënische redenen. Je kat op straat los laten lopen zal volgens mij ook verboden worden in de toekomst.
Een schreeuwend kind of een verbouwing is domweg iets totaal anders. Een kind is een méns dat nog moet leren zich te gedragen en een verbouwing is een noodzakelijk kwaad
Zodra honden verplicht binnen in een "hondenbak" moeten schijten en niet meerquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat de overlast veroorzaakt door loslopende katten niet hóeft. Je kunt het gemakkelijk voorkomen. Dat het -nog- is toegestaan wil niet zeggen dat het netjes is om te doen.
Vroeger liepen de geiten en de varkens ook los rond in de stad. Dat is ook verboden vanwege de overlast en om hygiënische redenen. Je kat op straat los laten lopen zal volgens mij ook verboden worden in de toekomst.
Een schreeuwend kind of een verbouwing is domweg iets totaal anders. Een kind is een méns dat nog moet leren zich te gedragen en een verbouwing is een noodzakelijk kwaad
Egoïstischquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn katten lopen niet op straat maar achter op de binnenplaats en dan kunnen ze wel in andere tuinen komen.
Ik vind een schreeuwend en blerend kind veel erger dan een piesende kat. Moet ik niet in een kinderrijke buurt gaan wonen. Ik woon in de binnenstad, heb je ook last van allerlei dingen, Moet je maar niet in de binnenstad gaan wonen.
Je uitleg van de selectieve verwontwaardiging vind ik eerlijk gezegd nogal egoistisch en nog steeds heel selectief. Op zich prima maar je hebt nou eenmaal te maken met anderen, get over it.
Hij loopt niet op straat. Hij mag van jou helemaal niet naar buiten blijkbaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
EgoïstischWat is er egoïstisch aan kattenpoep in je tuin vies te vinden ?
![]()
Een kat houden en hem dan de straat opsturen dat is egoïstisch. Je hebt dus geen zin om er voor te zorgen dat het dier het thuis naar zijn zin heeft en vind het gemakkelijker om hem eruit te zetten. Kan hij zich bij de buren amuseren...... Hoe noem je dat dan ?
Het blijft maar terugkomen dat kattenbezitters de beestjes buiten zetten(gooien) om er maarquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
EgoïstischWat is er egoïstisch aan kattenpoep in je tuin vies te vinden ?
![]()
Een kat houden en hem dan de straat opsturen dat is egoïstisch. Je hebt dus geen zin om er voor te zorgen dat het dier het thuis naar zijn zin heeft en vind het gemakkelijker om hem eruit te zetten. Kan hij zich bij de buren amuseren...... Hoe noem je dat dan ?
Dat is waar, maar zelfs daar stoor ik me als stadsmens niet zo aan; ik loop er wel omheen. Voor kinderen lijkt het me wel veel viezer als het om grasveldjes gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:12 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Zodra honden verplicht binnen in een "hondenbak" moeten schijten en niet meer
buiten mogen zal ik mijn kat ook binnenhouden.
Die grote hondenhopen midden op de stoep zijn erger dan dat begraven drolletje van een kat.
Ja dat is kennelijk voor de 'sake of argument': als je jezelf wijsmaakt dat de eigenaars niet goed voor de dieren zorgen, mag je je er zelf ook over opwinden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:23 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Het blijft maar terugkomen dat kattenbezitters de beestjes buiten zetten(gooien) om er maar
vanaf te zijn. Dat is niet zo. Katten willen juist zelf naar buiten, al is het maar om een rondje door
de tuin te huppelen.
Jawel hoor, van mij mogen alle katten naar buiten zolang ze maar op het terrein van hun baas blijven zie ik geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij loopt niet op straat. Hij mag van jou helemaal niet naar buiten blijkbaar.
Ik probeer ze ook altijd te vermijden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is waar, maar zelfs daar stoor ik me als stadsmens niet zo aan; ik loop er wel omheen. Voor kinderen lijkt het me wel veel viezer als het om grasveldjes gaat.
Nee het komt wellicht aggressief over maar in dit topic (en het vorige deel) weten de kattenliefhebbers allemaal zo goed te vertellen dat het allemaal wel meevalt , dat het niet zo is etcetc.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Je laat je wel kennen zeg. Agressief en intolerant. Volgens mij heeft het niet zoveel met katten te maken. Je wordt sowieso wel ergens boos over.
Ik snap wel dat je het vies vindt maar ik vind dat je het een beetje overdrijft allemaal. En dan weer heel gemakkelijk doet over geluidsoverlast. Komt een beetje raar over.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jawel hoor, van mij mogen alle katten naar buiten zolang ze maar op het terrein van hun baas blijven zie ik geen enkel probleem.En als jij buren hebt die het best vinden dat jouw katten daar rondwandelen is dat ook prima lijkt me. Zijn mijn zaken niet immers.
Ik begrijp maar niet waarom jij je er zo aan stoort dat ik het vies vind als een kat in mijn tuin poept ?
Dat is een echt Hollands feitquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:29 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik probeer ze ook altijd te vermijden.Meestal lukt het ook, gisteren even niet.
![]()
Voor kinderen is het inderdaad vies. Ze doen er anderzijds wel weerstand mee op en leren
al vroeg dat poep aan de schoen niet fijn is en stinkt.
Mijn hond wil dolgraag lekker vrij over straat rennen en de tuin van de buurman wil ze ook best in. Kanariepietjes willen ook best buiten rondvliegen en ga zo maar door. Natuurlijk vind een kat het best fijn om buiten vrij los te lopen. Dat is het punt niet. Hoeveel katten komen er niet om het leven op straat ? Dat is het punt. Je laat je huisdier toch niet willens en wetens gevaar lopen ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:23 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Het blijft maar terugkomen dat kattenbezitters de beestjes buiten zetten(gooien) om er maar
vanaf te zijn. Dat is niet zo. Katten willen juist zelf naar buiten, al is het maar om een rondje door
de tuin te huppelen.
Kanariepietjes in kooitjes is niets.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn hond wil dolgraag lekker vrij over straat rennen en de tuin van de buurman wil ze ook best in. Kanariepietjes willen ook best buiten rondvliegen en ga zo maar door. Natuurlijk vind een kat het best fijn om buiten vrij los te lopen. Dat is het punt niet. Hoeveel katten komen er niet om het leven op straat ? Dat is het punt. Je laat je huisdier toch niet willens en wetens gevaar lopen ?
Een beetje sadistisch maar als dat helpt kan ik als kattenbezitter daar prima mee leven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:39 schreef PearlySpencer het volgende:
Ook last gehad van een kat uit de buurt, maar een rattenval is de oplossing
[ afbeelding ]
even de tuinslang op de kat en hij komt echt niet meer in je tuin
De een pakt de tuinslang, de ander een dubbelloops, ligt eraan hoe pissed off je bent natuurlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:39 schreef PearlySpencer het volgende:
Ook last gehad van een kat uit de buurt, maar een rattenval is de oplossing
[ afbeelding ]
even de tuinslang op de kat en hij komt echt niet meer in je tuin
Niet iedereen heeft een plek in de stad waar het wel veilig is voor katten. Meestal is dat niet het geval en lopen ze gewoon over straat met alle risico's van dien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Kanariepietjes in kooitjes is niets.
SCH en anderen hebben al verschillende keren aangegeven dat er ook veilige plekken in de stad zijn voor katten. Waarom blijf je volhouden dat iedereen zijn kat op straat zet, daarom niet van hem houdt, en hem daarom aan gevaar blootstelt?
Daar kan ik het wel mee eens zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een plek in de stad waar het wel veilig is voor katten. Meestal is dat niet het geval en lopen ze gewoon over straat met alle risico's van dien.
Als je echt van je kat houdt en hem toch op straat laat lopen wat ben je dan ? : een sukkel.![]()
En hoeveel mensen nemen dan weer een nieuwe kat die óók weer de straat op mag ? Volgens mij weet jij het antwoord wel.
Kattenliefhebbers die dat doen..... dat noem ik ras echte egoïsten
Verklaar je nader ? Wat bedoel je met selectieve boosheid ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar kan ik het wel mee eens zijn.
Maar selectieve boosheid over overlast is ook een teken van egoïsme
Je kiest het een om je aan te ergeren (jouw woord) en doet het andere af als normaal. Daarmee stel je je niet zo sociaal op tegenover mensen die wel van katten houden en mensen die wel last hebben van burengerucht. Jij vindt jouw klacht het meest legitiem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Verklaar je nader ? Wat bedoel je met selectieve boosheid ?
En wat is er egoïstisch aan je te ergeren aan een bevuilde tuin ?
Ik zeg dit :quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kiest het een om je aan te ergeren (jouw woord) en doet het andere af als normaal. Daarmee stel je je niet zo sociaal op tegenover mensen die wel van katten houden en mensen die wel last hebben van burengerucht. Jij vindt jouw klacht het meest legitiem.
Ik zeg niet dat dit lawaai mij niet stoort. Als de buurman voor de zoveelste x de boor in de muur recht achter mijn pc zet ben ik echt niet blij, de deur dicht moeten doen vanwege een hels gekrijs is ook niet echt leuk.quote:Omdat de overlast veroorzaakt door loslopende katten niet hóeft. Je kunt het gemakkelijk voorkomen. Dat het -nog- is toegestaan wil niet zeggen dat het netjes is om te doen.
Als je niet in een hutje op de hei woont krijg je ook katten in je tuin, dus het argument is gelijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:27 schreef deedeetee het volgende:
Het heeft niks met * normaal * te maken maar dit zijn geluiden die je nu eenmaal hoort als je niet in een hutje op de hei woont.
Rustige buurten, okee. Maar aan drukkere wegen is het veel te link. Ik denk dat mensen die niet geschikt wonen het best voor binnenkatten kunnen kiezen, dus ofwel als dusdanig bestempeld door het asiel ofwel vanaf kitten gewennen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:37 schreef SCH het volgende:
Maar zijn jullie dan tegen katten op straat? Geen katten meer in het straatbeeld? Dat ik nooit meer zomaar ergens een poes kan aaien? Wat zou het dan saai worden zeg
Wat je daar zegt (bold) geldt precies zo voor katten in je omgeving. Dus je verontwaardiging en ergernis is wel degelijk selectief.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zeg dit :
[..]
Ik zeg niet dat dit lawaai mij niet stoort. Als de buurman voor de zoveelste x de boor in de muur recht achter mijn pc zet ben ik echt niet blij, de deur dicht moeten doen vanwege een hels gekrijs is ook niet echt leuk.
Het heeft niks met * normaal * te maken maar dit zijn geluiden die je nu eenmaal hoort als je niet in een hutje op de hei woont. Dit topic gaat niet over lawaai, maar over loslopende katten die overlast veroorzaken. Als ik over lawaai wil klagen doe ik dat ergens anders niet hier.
Ik vind katten zelf erg leuk maar heb die van mij nooit buiten rond laten zwerven. Ik vind dat katten gewoon op het terrein van hun eigenaar horen te blijven. Niet omdat het zo in de wet staat maar omdat dat wel zo netjes is om zelf de verantwoording te nemen en het dier een veilig en fijn leven te bieden.
Ik vind ook dat je van het onderwerp probeert weg te glippen. Het gaat hier over kattenoverlast en niet over andere overlast.
Misschien is het toch voor jou te moeilijk om de overlast van loslopende katten te verdedigen ? Moet je daarom proberen om er andere zaken bij te betrekken ?
Dus al ik me erger aan lawaai ben ik niet selectiefquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat je daar zegt (bold) geldt precies zo voor katten in je omgeving. Dus je verontwaardiging en ergernis is wel degelijk selectief.
Deedeetee heeft gesproken, iedereen stil nu.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus al ik me erger aan lawaai ben ik niet selectiefMaar als ik me erger aan kattenpoep ben ik wél selectief ?
Volgens mij snap ik iets niet![]()
En wat heeft lawaai te maken met kattenpoep ? Waarom moet dat er steeds bijgesleept worden ? Kun je je niet tot het onderwerp bepalen ? = * kattenoverlast *
Wat denk je te bereiken door mij te beschuldigen van egoïsme ? Dan veroorzaken loslopende katten opeens géén overlast meer ofzo, want deedeetee is egoïstisch ?![]()
Loslopende katten veroorzaken vaak overlast PUNT UIT !
Kun je hoog of laag springen dat is gewoon een feit. Maakt niet uit wie er klaagt of wat dan ook. Het IS gewoon zo..
Dat zogenaamde kattenliefhebbers zich ergeren aan geklaag over die overlast verandert ook al niks aan de feiten. Maakt alleen duidelijk dat die ook niet de verdraagszaamste zijn.
Pot verwijt ketel ensow
Het is blijkbaar een gegeven dat voor dat soort mensen katten inderdaad overlast veroorzaken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Deedeetee heeft gesproken, iedereen stil nu.
Jij mss wel maar dat is dan omdat je mijn vragen niet kunt/wilt beantwoorden en niet kunt weerleggen dat loslopende katten overlast veroorzaken en dat dit loslopen gevaar voor henzelf oplevert en dus op eigen terrein gehouden moeten worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Deedeetee heeft gesproken, iedereen stil nu.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jij mss wel maar dat is dan omdat je mijn vragen niet kunt/wilt beantwoorden en niet kunt weerleggen dat loslopende katten overlast veroorzaken en dat dit loslopen gevaar voor henzelf oplevert en dus op eigen terrein gehouden moeten worden.
Zo'n beestje komt toch ook wel weer binnen. Anders is het geen huisdier maar een zwerfkat. Ik vind katten in het straatbeeld leuk en gezellig en vindt het gewleidg, zo'n poes die op straat ligt te rollen of lekker op een warme motorkap ligt te soezen. Je mag je er ook best aan ergeren en poep in je tuin is niet fijn. Alleen ging dit topic over vrij heftige manieren om katten te verjagen, en ik had het gevoel dat je daar niet afkeurend tegenover stond. Dan hebben we een groot verschil van mening. Anders niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:22 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben gewoon niet één van die mensen, ik vind katten leuk. Maar wat heb je nu aan een huisdier dat over straat rondzwerft ?
Goed lezen knul, met je: iksegwatikdenk. Ik snap dat katten overlast kunnen veroorzaken en ik vind dat eigenaars daar ook een verantwoordelijkheid in hebben. Ik snap alleen niet dat mensen geweld tegen dieren willen en kunnen toepassen. Een dier in de vijver gooien, wapens gebruiken etc. Dan ben je voor mij een minderwaardig iemand en daar protesteer ik fel tegen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik vind het raar dat sommige mensen het een niet van het ander kunnen scheiden. Ze kunnen niet accepteren dat die katten overlast bezorgen en beginnen dan telkens over wat anders. Vervolgens komt het argument dat wanneer je niet over (kinder)overlast begint je ook niet moet zaniken over katten. Erg vreemd allemaal. Ben wel klaar met die lui.
Het oorspronkelijke doel van dit topic (deel1) was om te vragen naar ervaringen van mensen met een kattenverjager. Nu weet ik het resultaat uit eerste hand en is het oorspronkelijke nut van dit topic niet echt relevant meer.
Prima, je kan ook gewoon yvonne inhuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:47 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Al deze kattenverjagers lijken een bewegingsdetector te hebben. In dat geval zie ik weinig bezwaren.
Die jaagt alles en iedereen weg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Prima, je kan ook gewoon yvonne inhuren natuurlijk.
Het probleem daarmee is dat de ultrasone geluiden ook bij je buren binnendringenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:47 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Al deze kattenverjagers lijken een bewegingsdetector te hebben. In dat geval zie ik weinig bezwaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |