Jep, heeft het grootst aantal besmettingen in Europa.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:41 schreef jogy het volgende:
Dat is wel een interessant punt misschien. Grijpt het virus nu niet relatief zwaar om zich heen in het VK?
Hm, 'toevallig'quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:46 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Jep, heeft het grootst aantal besmettingen in Europa.
Nee, die zijn het minst kwetsbaar want die hebben in de jaren vijftig al een griepepidemie meegemaakt waarvan ze de antistoffen nog in het lichaam hebben die ook werken tegen de Mexicaanse griep.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:00 schreef Deetch het volgende:
En volgens mij is de groep 65 plussers juist de meest kwetsbare groep:
Een Italiaanse studie toonde aan dat het niet geven van Tamiflu aan vijfenzestigplussers,
de leeftijdsgroep die het minst kwetsbaar is voor de ziekte, de kans op resistentie beperkt.
quote:First Tamiflu-resistant H1N1 case found in Canada
Updated Wed. Jul. 22 2009 2:57 PM ET
CTV.ca News Staff
Canada has recorded its first case of Tamiflu-resistant H1N1 virus, in a Quebec man who had been given the drug to prevent infection.
The 60-year-old man was given the antiviral medication after his son fell ill with the pandemic virus. But he managed to come down with the flu anyway.
He recovered quickly and did not require hospital treatment. There is no evidence he transmitted the resistant virus to anyone else.
Meanwhile, Japan revealed Tuesday it had found a second such case of Tamiflu resistance.
The cases are the fourth and fifth globally since the new H1N1 virus was discovered in April.
Jirina Vlk, spokesperson for the Public Health Agency of Canada, says the Quebec man's case appears to be an isolated one of Tamiflu resistance, adding her agency continues to be vigilant for similar cases.
Vlk said the agency recommends using Tamiflu for treatment only, not for prophylaxis to try to prevent illness.
Infectious disease expert Dr. Neil Rau says there has been evidence that giving Tamiflu to those who have been exposed to the virus can prevent infection. "But the downside to that is exactly what we're seeing here in Quebec," he told CTV News Channel.
"I think this may be a lesson not give people this drug in this fashion."
Dr. Allison McGeer, an influenza expert at Toronto's Mount Sinai University, says using Tamiflu to prevent infection has been seen, on occasion in the past, to give rise to resistant viruses.
"We know that it was going to happen and it's not good news that it's happening," McGeer told The Canadian Press.
She said that given the amount of Tamiflu being used in the world right now, such cases were bound to arise. It remains to be seen whether such cases will arise only sporadically or whether there will be widespread Tamiflu resistance.
Other cases of Tamiflu resistance in H1N1 cases have been reported in Denmark, Japan and Hong Kong.
The newest Japan case was in a person who had been given the antiviral drug after being exposed to the pandemic virus. The person recovered after being successfully treated with Relenza, a second drug in the same class as Tamiflu. It appears there was no further spread of the resistant virus.
Three of the four cases arose in people who had been taking the drug prophylactically. The other was in a San Francisco girl who travelled to Hong Kong and was discovered to be ill there. She hadn't taken the drug ahead of her infection, suggesting the virus that caused her infection was already resistant.
U.S. officials have intensified surveillance for resistant viruses in the San Francisco area but say they have not found other cases.
Flu survivor thought he would die
A Toronto area man who had one of the first cases of H1N1 says the illness put him into intensive care and had him wondering if he was going to survive.
Santini Gale says thought when he first became ill in late April that he had a simple cold.
"At the time that I got it, it was really the early stages of swine flu. So there was no information out there about it," he told Canada AM Wednesday.
He suspected he had bronchitis and went to a walk-in clinic for a prescription for antibiotics. But after seven days of treatment, he was still sick. "If anything, I was even worse," he says.
His symptoms continued to intensify to include dizziness, nausea and intense fever. He developed pain in his chest, crushing headaches and realized he needed to get to hospital.
"It literally immobilized me... this was something where I couldn't get out of bed. I became dehydrated. I hadn't eaten in days. I was sleeping for days on end. It was like my body was completely shutting down," he recounted
The hospital treated him for dehydration, gave him more antibiotics, morphine for the pain, and put him on Tamiflu. After two nights in intensive care, he recovered and was sent home on May 8.
Gale says he has no idea why he developed a severe case of H1N1, but says that while health authorities say the virus causes mostly mild disease, that was certainly not his experience.
"In my case, it was far from mild. It was beyond severe," he said.
With files from The Canadian Press
Ik zette het wat dik aan, ik weet het, maar dat effect heeft dit subforum vaak op mequote:Op woensdag 29 juli 2009 11:59 schreef eleusis het volgende:
Captain_Fabulous, resistentie is niet voorbehouden aan bacteriën maar komt vaak voor bij onnodige of afgebroken behandelingen.
Hey daar ben je weer, internet-held zonder wetenschappelijke onderbouwing.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:56 schreef HugoBaas het volgende:
Eigen schuld, moeten al die bange domme mensen maar geen medicijnen slikken voor een griepje.
Zielig volk dat zich laat bangmaken!
Is goed en groenten heb ik ook niet nodig hoor.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:57 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hey daar ben je weer, internet-held zonder wetenschappelijke onderbouwing.![]()
Mijn uitdaging staat nog steeds, allebei blootgesteld worden aan het virus, jij alleen met je groentes etc. en ik met de medicijnen.
Jij slikt vast een pilletje voor de vitamientjes en mineralenquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:01 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Is goed en groenten heb ik ook niet nodig hoor.
Wat dan wel? Gewoon uitzieken met het risico op symptomen als longontsteking en een grotere bron van besmetting voor je omgeving?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:01 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Is goed en groenten heb ik ook niet nodig hoor.
Ja dat is het plan ja.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat dan wel? Gewoon uitzieken met het risico op symptomen als longontsteking en een grotere bron van besmetting voor je omgeving?
En als je longontsteking ontwikkelt? Wat dan? Dan vlieg je meteen naar het ziekenhuis natuurlijk, want hypocrisie is die critici niet vreemdquote:
Longontsteking is dodelijk zonder behandeling dus ja als iets dodelijk is wil ik er wel antibiotica voor hebben ja.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En als je longontsteking ontwikkelt? Wat dan? Dan vlieg je meteen naar het ziekenhuis natuurlijk, want hypocrisie is die critici niet vreemd
Hou nou eens opquote:Geen zin om ziek te worden van een vaccin.
aan een longonsteking door een virus heb je weinig aan antibiotica denk ikquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:02 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Longontsteking is dodelijk zonder behandeling dus ja als iets dodelijk is wil ik er wel antibiotica voor hebben ja.
Ik doe alleen niet aan preventie. Geen zin om ziek te worden van een vaccin.
Ligt er ook nog aan in welke mate je het hebt, buiten dat antibiotica niks tegen een virus doetquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:15 schreef Re het volgende:
[..]
aan een longonsteking door een virus heb je weinig aan antibiotica denk ik
Polio vaccines and the origin of AIDS: some key writingsquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hou nou eens opJe wordt er niet "ziek" van....waar baseer je dit toch steeds op? Heb je een nieuwe bron?
De eerste bron is slechts een theorie, geen bewezen feit, zoals de schrijver ook zelf aangeeft.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Polio vaccines and the origin of AIDS: some key writings
http://www.uow.edu.au/arts/sts/bmartin/dissent/documents/AIDS/
Polio in Nigeria Traced to Mutating Vaccine
http://www.nytimes.com/2007/10/11/world/africa/11polio.html?_r=1
etc.
Ik ben niet onder de indruk.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De eerste bron is slechts een theorie, geen bewezen feit, zoals de schrijver ook zelf aangeeft.
Je 2e bron toont verder niks kwalijks, in de zin dat dit expres ging. Sterker nog, de info erover staat er gewoon bij en ook de aanpak ervan.
En ja, virussen muteren constant. Eng he
Dat betekent niet dat een vaccin niet meer werkt. Daarom gaan ze in Nigeria ook door, ze hebben alleen nieuwe variant ontdekt, die schijnbaar een deel van het vaccin-virus heeft gepakt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik ben niet onder de indruk.
Als virussen constant muteren, wat heeft het dan voor zin om een vaccin te creëren wat gericht is op een oude strain van het virus?
Zo kan ik ook wel rijk worden met een vaccin zonder dat het helpt.
Wie ik waar bij weg houd heb jij geen ene moer mee te maken. Als ik mijn naasten en mensen die ik liefheb wil waarschuwen voor HPV- en manmade swinefluvaccins, dan is dat mijn soevereine keuze.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet onder de indruk te zijn, als je mensen maar niet weghoudt bij het vaccin.
Nogal wiedes, wie kan die vaccins anders maken?quote:
Ik hoop niet dat je kinderen hebt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wie ik waar bij weg houd heb jij geen ene moer mee te maken. Als ik mijn naasten en mensen die ik liefheb wil waarschuwen voor HPV- en manmade swinefluvaccins, dan is dat mijn soevereine keuze.
Beter denk je niet dat je kan bepalen wat ik wel en niet doe. Professionele poepprater.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wie ik waar bij weg houd heb jij geen ene moer mee te maken. Als ik mijn naasten en mensen die ik liefheb wil waarschuwen voor HPV- en manmade swinefluvaccins, dan is dat mijn soevereine keuze.
Beter denk je niet dat je kan bepalen wat ik wel en niet doe. Professionele poepprater.
Relenza schijnt bij die stammen weer wél te werken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:43 schreef Re het volgende:
Er zijn al gevallen waarbij het virus (of de persoon reageert gewoon niet op het medicijn) resistent is
[..]
quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Relenza schijnt bij die stammen weer wél te werken.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:29 schreef Dragorius het volgende:
De paar gevallen waarbij er Tamiflu-resistentie was, hadden wel baat bij Relenza, stofnaam zanamivir
Je hoopt teveel.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:41 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je kinderen hebt.
hell:
Ik hoop dat je GEEN invloed hebt op de mensen in je directe omgeving.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jjij hoopt fantaseert teveel. Onredelijke ongefundeerde angsten.
quote:Hoe meer mensen deze medicatie verkeerd gebruiken, bijvoorbeelde het nemen van een halve dosis, hoe groter de kans dat de ziekte resistent wordt."
Ik bedoelde te zeggen dat die swineflu in een laboratorium gecreëerd is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:38 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nogal wiedes, wie kan die vaccins anders maken?
Maar goed, dan hoop ik maar dat je omgeving wijs genoeg is om verder te kijken en te denken en ook zelf in te zien wat wel gaat werken en wat niet
Dit gaat weer over de vogelgriep, en is een "could" verhaal. Geen vaststaand iets.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:01 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat die swineflu in een laboratorium gecreëerd is.
http://timesofindia.india(...)icleshow/4230882.cms
En dan kijken wiens nageslacht er meer natuurlijke weerstand heeft tegen H1N1?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:57 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hey daar ben je weer, internet-held zonder wetenschappelijke onderbouwing.![]()
Mijn uitdaging staat nog steeds, allebei blootgesteld worden aan het virus, jij alleen met je groentes etc. en ik met de medicijnen.
Je geeft anti-stoffen niet op die manier " door", anders zou bloedtransfusie met bijv. je vader of moeder die voor 1957 zijn geboren net zo effectief zijn. En waren we allemaal resistent ipv de 55+ers.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:04 schreef boyv het volgende:
[..]
En dan kijken wiens nageslacht er meer natuurlijke weerstand heeft tegen H1N1?
Het is kennelijk ze kennelijk gelukt he.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dit gaat weer over de vogelgriep, en is een "could" verhaal. Geen vaststaand iets.
Nee. En dat is al helemaal niet af te leiden uit dat artikel, als het wel zo zou zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:06 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is kennelijk ze kennelijk gelukt he.
Je "artikel" bevat net zoveel waarheid als de volgende zin:quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:06 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is kennelijk ze kennelijk gelukt he.
Ten eerste is het niet mijn artikel, maar een artikel van een journalist van de Times van India.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:09 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Je "artikel" bevat net zoveel waarheid als de volgende zin:
Salvador is waarschijnlijk achterlijk.
Al die dingen waar mensen nu weer mee komen zijn al ontkracht, net als dit.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:09 schreef Salvad0R het volgende:
Het Secretary of Health and Human Services (HSS) stelt dat farmaceuten niet aangeklaagd mogen worden voor negatieve consequenties van vaccinaties.
Dat is reden genoeg om ze niet te nemen.
Jij draagd het artikel aan. Jij brengt het als een waarheid naar buiten. Dus dan mag je dat artikel ook wel verdedigen, wat je niet kan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ten eerste is het niet mijn artikel, maar een artikel van een journalist van de Times van India.
Ten tweede mag je aannames doen wat je wilt, ik kan je garanderen dat je van koude kermissen thuis komt.
Er moeten wel heel veel gevallen van nare bijwerkingen zijn willen ze het bedrijf wat globaal vaccinaties verkoopt aan overheden, van ons belastinggeld, dood te procederen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:13 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Al die dingen waar mensen nu weer mee komen zijn al ontkracht, net als dit.
Is de normaalste zaak, ook om die mensen die toch een bijwerking krijgen (dat kan altijd) niet zo'n bedrijf dood te laten procederen.
Daarom is er dat vaccinatie-fonds. Heeft altijd al bestaan.
Goed van die farmaceuten dat ze overal een hand in de pap hebben, zum kotsen. Maar goed, vaccinatie is niet verplicht, dus het blijft een eigen keuze.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:09 schreef Salvad0R het volgende:
Het Secretary of Health and Human Services (HSS) stelt dat farmaceuten niet aangeklaagd mogen worden voor negatieve consequenties van vaccinaties.
Dat is reden genoeg om ze niet te nemen.
Zo hee. Goed geconstateerd man. Hoe oud ben je, 17? Het is "Jij daagt", trouwens.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:18 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Jij draagd het artikel aan. Jij brengt het als een waarheid naar buiten. Dus dan mag je dat artikel ook wel verdedigen, wat je niet kan.
Je hebt het spreekwoord verkeerdje komt namelijk van een koude kermis thuis, niet van meerdere kermissen
Daar is al een topic overquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Goed van die farmaceuten dat ze overal een hand in de pap hebben, zum kotsen. Maar goed, vaccinatie is niet verplicht, dus het blijft een eigen keuze.
Denk zelf overigens dat die aanklacht er wel gewoon gaat komen zodra er iemand de pijp uit gaat van een spuit, maar zie het maar te winnen tegen een team van zeer overbetaalde advocaten.
Kosten vaccin liggen op ongeveer 3,75 per ampul. Wat een winstquote:
Jouw mening doet er niet toe.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kosten vaccin liggen op ongeveer 3,75 per ampul. Wat een winst![]()
Artiesten maken ook winst, bijvoorbeeld met "kansloze" (naar mijn mening) hiphop, ook veel geld. Dat is dus geen argument om te zeggen dat iets slecht is.
Jij weet wel erg weinig van de wereld als je posts zo lees, voor een persoon die volwassen denkt te zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zo hee. Goed geconstateerd man. Hoe oud ben je, 17? Het is "Jij daagt", trouwens.
Laat ook maar, wat een troll ben je ookquote:
iedereen zijn mening doet er toe dus kappen met dit soort onzinquote:
Tuurlijk jongen. Als jij maar in je eigen leugens gelooft. Ongelofelijke wanhopige jostie.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Jij weet wel erg weinig van de wereld als je posts zo lees, voor een persoon die volwassen denkt te zijn
Als je kijkt naar Amerika weet je hoe makkelijk het is om een groot bedrijf kapot te procederen. Zeker als je miljarden mensen gaat vaccineren.
En ik zei geen "daagd"
Dat hij zijn mening geeft ben ik helemaal voor. Het doet er alleen niet toe wat hij van hiphop vindt. Vandaar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:35 schreef Re het volgende:
[..]
iedereen zijn mening doet er toe dus kappen met dit soort onzin
dan zeg je dat er toch gewoon bij...quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat hij zijn mening geeft ben ik helemaal voor. Het doet er alleen niet toe wat hij van hiphop vindt. Vandaar.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat hij zijn mening geeft ben ik helemaal voor. Het doet er alleen niet toe wat hij van hiphop vindt. Vandaar.
Ahhh, mag ik nog één keer zeggen dat het ook geen "jij draagd" is?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:42 schreef Re het volgende:
en vanaf hier gaat het gewoon over tamiflu en mogelijke resistentie en verder niet
quote:Widespread Tamiflu resistance sparks new look at pandemic flu drug stockpile
Maart 2009
We've known since January that most of the flu circulating this season is resistant to Tamiflu, an antiviral drug typically used against the infection. What remained a mystery was whether the resistant flu strain made people sicker than forms that respond to the treatment — and why the resistant strain surged this year, a worry for public health officials who stockpiled Tamiflu in the event of a flu pandemic stoked by avian influenza.
A study published today in the Journal of the American Medical Association indicates that Tamiflu-resistant flu does not make people any more or less sick. But researchers say they're still in dark as to why Tamiflu-resistant infections are on the rise. A whopping 98 percent of this year's circulating H1N1 flu strains are immune to Tamiflu, compared with only 12 percent during the 2007-2008 flu season.
"We don’t know what's physically happened to the virus to cause it to transmit more rapidly, but something has and even more so this year," says study author Nila Dharan, a fellow in the Centers for Disease Control and Prevention's (CDC) Epidemic Intelligence Service, which studies major disease outbreaks. Dharan tells ScientificAmerican.com that a spontaneous (natural) genetic mutation – and not overuse of Tamiflu — is to blame. She notes that additional structural changes to the virus (that scientists don’t completely understand) have enhanced the resistant strain's ability to grow and infect people.
The trend is alarming enough that Department of Health and Human Services (HHS) officials have been huddling for the past week to consider whether to adjust the composition of the federal pandemic flu drug stockpile, of which 40 million treatment courses (80 percent) is Tamiflu, says Robin Robinson, director of the Biomedical Advance Research and Development Authority (BARDA), an HHS arm that manages the stockpile.
Right now, the H5N1 subtype of avian flu isn’t resistant to Tamiflu, but the fear is that it could become so if it recombines with the Tamiflu-resistant H1N1 strain, Robinson says. There have been 409 human cases of avian flu, mostly in Asia, and 256 of those patients died since 2003, according to the World Health Organization (WHO). Symptoms include fever, cough, sore throat, muscle aches, eye infections, pneumonia and acute respiratory distress.
"It's cause for concern," Robinson says. "We need to talk seriously about what is in our stockpile and [whether] we need to change it. Right now the pandemic viruses are susceptible to Tamiflu. We want to follow this to make sure that it stays that way."
The CDC previously recommended that doctors give the antiviral drugs Relenza or Rimantidine to seasonal flu patients who do not respond to Tamiflu. Relenza accounts for 10 million treatment courses and Rimantidine for 2.8 million courses in the stockpile, Robinson says. He adds that authorities are set to decide by next month whether to reconfigure the stockpile. Officials also plan to test combination therapies of Tamiflu and Relenza in the U.S. and Asia against seasonal and bird flu.
Engels is niet jouw taal denk ik?quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:13 schreef eleusis het volgende:
Gaat over de seizoensgriep. Die is inderdaad grotendeels resistent tegen Tamiflu het afgelopen jaar.
We hebben de mazzel dat dit momenteel niet het geval is met pandemische H1N1.
vrij vertaald:quote:A whopping 98 percent of this year's circulating H1N1 flu strains are immune to Tamiflu, compared with only 12 percent during the 2007-2008 flu season.
Kan iemand dit verrifieren?quote:98 procent van de rondvliegende H1N1 virussen van dit jaar zijn resistent tegen Tamiflu. Vergelijk dat eens met de 12 procent van het griepseizoen van 2007-2008.
Engels is mijn taal, en onwetendheid is jouw kwaal.quote:
Ja, jij. Kijk daarvoor naar de datum van het artikel. Al zou je de datum niet hebben gezien dan kan je het ook herkennen aan de teksten over H5N1 waar nu niemand het meer over heeft. En uiteraard aan de overal gegeven behandeladviezen en WHO-richtlijnen waarin Tamiflu een belangrijke rol speelt.quote:Kan iemand dit verrifieren?
Ja, er zijn diverse vormen van H1N1. De nummers achter H en N geven de vormen aan van bepaalde proteïnen op de oppervlakte van het virus.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:19 schreef Dartanion het volgende:
of zet ik mijzelf nu te kakken en zijn er bijwijze van spreken 1001 soorten H1N1 waarvan de resistentie tegen Tamiflu onderling weer verschilt
Ik pleit voor homogene naamgeving!!quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:25 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, er zijn diverse vormen van H1N1. De nummers achter H en N geven de vormen aan van bepaalde proteïnen op de oppervlakte van het virus.
Als het gaat over de varkensgriep/pandemische griep zeg ik meestal maar "pandemische H1N1" versus "seizoens H1N1". Overheden hebben elke paar weken een andere term...
Dragorius, petje af voor het in discussie gaan met Lambiekje-volk. Naar mijn mening valt er met zulke mensen, net als met de meeste gelovigen, niet normaal te praten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:13 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Al die dingen waar mensen nu weer mee komen zijn al ontkracht, net als dit.
Is de normaalste zaak, ook om die mensen die toch een bijwerking krijgen (dat kan altijd) niet zo'n bedrijf dood te laten procederen.
Daarom is er dat vaccinatie-fonds. Heeft altijd al bestaan.
Welke persoonlijke bonussen? Wie de meeste vaccins toedient, wint een weekend weg? Dan mag ik hopen dat ze naar rato rekeken, in de randstad maak je anders meer kans dan in het oosten en noorden van Nederland.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:37 schreef Salvad0R het volgende:
Er is niets mis met gezondheidszorg. Er is iets mis met het meer waarde hechten aan persoonlijke bonussen ten opzichte van de gezondheid van de patiënten.
Ik denk dat hij op de producenten mikt die het vaccin maken. Hij is jaloers dat hij geen bo-bo is bij een groot bedrijf en schopt dus tegen alle andere bo-bo's aan.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:39 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Welke persoonlijke bonussen? Wie de meeste vaccins toedient, wint een weekend weg? Dan mag ik hopen dat ze naar rato rekeken, in de randstad maak je anders meer kans dan in het oosten en noorden van Nederland.
Of maakte je geen grapje?
Neuh, verre van dat. Ik heb gezien hoe ze mijn moeder verneukten met medicatie.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:52 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik denk dat hij op de producenten mikt die het vaccin maken. Hij is jaloers dat hij geen bo-bo is bij een groot bedrijf en schopt dus tegen alle andere bo-bo's aan.
thnxquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:42 schreef Re het volgende:
en vanaf hier gaat het gewoon over tamiflu en mogelijke resistentie en verder niet
werkt dat ook nog voor de mensen die al (preventief of niet) Tamiflu hebben geslikt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:17 schreef Dragorius het volgende:
Gelukkig is er nog altijd Relenza, die werkt namelijk nog wel (is ook eerder bewezen bij resistentie tegen Tamiflu). stofnaam = zanamivir.
Goede vraag. Ik weet niet of Relenza inderdaad dan nog gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:20 schreef FANN het volgende:
[..]
werkt dat ook nog voor de mensen die al (preventief of niet) Tamiflu hebben geslikt?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik weet niet of Relenza inderdaad dan nog gebruikt kan worden.Kijken of ik het ergens kan vinden!
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:15 schreef FANN het volgende:
Dat is vooral vervelend voor de makers van een vaccin tegen het virus,
Relenza (Zanamivirquote:Influenza is bij overigens gezonde personen in het algemeen een onschuldige aandoening. Bij patiënten die behoren tot een risicogroep kunnen ten gevolge van influenza belangrijke complicaties optreden. Profylaxe door vaccinatie is en blijft bij deze patiënten dan ook aangewezen.
Oseltamivir is bestemd voor de behandeling en postexpositie-profylaxe van influenza-A en -B infecties. Voor primaire profylaxe van risicopatiënten is vaccinatie aangewezen, voor postexpositie-profylaxe is de effectiviteit van oseltamivir onvoldoende aangetoond vanwege het ontbreken van gegevens over het effect op complicaties. Behandeling geeft een geringe verkorting (ca. 30 uur) van de duur van de symptomen bij patiënten in de totale populatie. Werkzaamheid is onvoldoende aangetoond bij de behandeling van personen die behoren tot de risicogroepen. Het gebruik van oseltamivir voorkomt bij geen van de indicaties complicaties in tegenstelling tot vaccinatie. De Commissie wijst er bovendien op dat influenza en influenza-achtige aandoeningen op klinische gronden moeilijk van elkaar zijn te onderscheiden. Dit kan leiden tot veel onnodig gebruik. De Commissie ziet daarom voor oseltamivir bij influenza geen duidelijke waarde boven symptomatische behandeling.
Zo, wat meer informatie. Profylactisch Tamiflu of Relenza slikken is dus flink overbodig en het is dan ook niet vreemd dat H1N1 er resistentie tegen opbouwt.quote:Influenza is bij overigens gezonde personen in het algemeen een onschuldige aandoening waarbij symptomatische behandeling met een antipyreticum zoals paracetamol meestal voldoende is. Bij patiënten die behoren tot een risicogroep kunnen ten gevolge van influenza belangrijke complicaties optreden. Profylaxe door vaccinatie is en blijft bij deze patiënten dan ook aangewezen.
Zanamivir is bestemd voor de behandeling van influenza-A- en -B infecties. Bij verlichting van de symptomen wordt geringe (ca. 1 dag) tijdwinst geboekt. Zanamivir is onvoldoende onderzocht op zijn werkzaamheid en effectiviteit bij personen die behoren tot de risicogroepen. De Commissie wijst er bovendien op dat influenza en influenza-achtige ziekten op klinische gronden moeilijk van elkaar zijn te onderscheiden. Dit kan leiden tot veel onnodig gebruik.
De Commissie ziet daarom voor zanamivir bij influenza geen duidelijke meerwaarde boven symptomatische behandeling.
Zanamivir is nog niet beoordeeld voor de profylaxe van influenza.
ja dat was ook het eerste wat mij opviel, maar ik dacht, ik zal maar niks zeggen anders kom ik weer zoquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:31 schreef eleusis het volgende:
[..]Het is ook wel vervelend voor de patiënten.
Fail, die informatie gaat over de seizoensgriep. Wanneer pandemische griep rondgaat is de situatie en dus ook het beleid anders.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:53 schreef Luco het volgende:
Zo, wat meer informatie. Profylactisch Tamiflu of Relenza slikken is dus flink overbodig en het is dan ook niet vreemd dat H1N1 er resistentie tegen opbouwt.
Was meer voor de informatie van Tamiflu an sich.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:36 schreef eleusis het volgende:
[..]
Fail, die informatie gaat over de seizoensgriep. Wanneer pandemische griep rondgaat is de situatie en dus ook het beleid anders.
Stukje Bayesiaanse statistiek.
Hier heb je een actueel schema.
Geen enkel geneesmiddel bestaat "an sich" maar het gebruik ervan vindt altijd in een context plaats. Een middel dat in één situatie af te raden is, kan in een ander wel geboden zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:54 schreef Luco het volgende:
Was meer voor de informatie van Tamiflu an sich.
Ik zie het ja, hij is blijkbaar alweer verouderd (was van vorige week). Ik kan geen nieuw diagram vinden, maar hij was hier gelinkt http://www.rivm.nl/cib/th(...)nformatie-artsen.jsp als "Algoritme influenzadiagnostiek voor huisartsen". Er is nu ook genoeg over Tamiflu te vinden waaruit je kunt opmaken dat het op dit moment nuttig is in de praktijk. Maar die richtlijnen veranderen van dag tot dag.quote:Overigens doet jouw bijlage het niet (404 error van de RIVM site)
Ook hier ben ik mij volledig van bewust, goed voorbeeld is Softenon (Thalidomide). Dat wordt op dit moment gebruikt tegen Lepra, terwijl thalidomide 40-50 jaar terug compleet afgeschreven was.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Geen enkel geneesmiddel bestaat "an sich" maar het gebruik ervan vindt altijd in een context plaats. Een middel dat in één situatie af te raden is, kan in een ander wel geboden zijn.
ook effectief tegen huidkanker trouwens, maar dat is off topicquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:18 schreef Luco het volgende:
[..]
Ook hier ben ik mij volledig van bewust, goed voorbeeld is Softenon (Thalidomide). Dat wordt op dit moment gebruikt tegen Lepra, terwijl thalidomide 40-50 jaar terug compleet afgeschreven was.
nou jullie zijn de moderators, verplaats het bericht dan maar naar het topic waar het wél thuis hoort.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:17 schreef Dragorius het volgende:
Even afgezien van het feit dat dit niks met resistentie te maken heeft
Dat was/is al bekend...er zijn altijd bijwerkingen....ze doelen hier vooral op preventief Tamiflu toedienen omdat dat misselijkheid etc. kan veroorzaken.
Voor de risicogroepen is het aan te raden...zwangere vrouwen zou ik liever Relenza voor zien persoonlijk (is iets minder heftig) maar lijkt me een doordacht besluit. Al ben ik nog steeds voor preventief toedienen bij mensen die in direct contact met besmetten staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |