abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71422640

In Groot-Brittannië kun je Tamiflu, de medicatie voor Mexicaanse griep, zonder voorschrift krijgen.
Volgens experts maakt dit dat mensen in de toekomst weerloos zullen zijn tegen deze ziekte omdat het virus
resistent wordt.

Overmatig gebruik
In Groot-Brittannië nemen wekelijks duizenden mensen Tamiflu, ze hebben geen voorschrift nodig en kunnen het in stadhuizen,
supermarkten en bibliotheken krijgen.
Vertegenwoordiger van de Britse medische associatie Peter Holden zegt dat het geven van deze medicatie aan mensen met
milde symptomen ervoor kan zorgen dat het virus resistent wordt aan dit medicijn.
"Mensen begrijpen niet dat de overheid waarschuwt voor het overmatig gebruik van antibiotica, maar bij Tamiflu lijken ze deze
maatregel te zijn vergeten.

Alleen mensen met onderliggende gezondheidsproblemen of degenen die het erg te pakken hebben,
hebben deze Tamiflu nodig."

Misbruik
Professor Hugh Pennington: "De massale verspreiding van het medicijn is volgens mij gevaarlijk.
Iedereen weet ondertussen dat overmatig gebruik van antibiotica ziekten resistent maakt.
Ook bij de Mexicaanse griep is dat mogelijk.
Hoe meer mensen deze medicatie verkeerd gebruiken, bijvoorbeelde het nemen van een halve dosis,
hoe groter de kans dat de ziekte resistent wordt."

Neveneffecten
Maar resistentie is niet het enige probleem. "Veel huisartsen krijgen nu mensen over de vloer die met neveneffecten
kampen van Tamiflu. Wat hun werk er nog zwaarder op maakt", aldus Holden. Neveneffecten van Tamiflu zijn misselijkheid,
braken en allergische reacties. Hoewel dit bij de meesten slechts in geringe mate voorkomt, stierf er al één persoon hieraan.

Al te ver
Een Italiaanse studie toonde aan dat het niet geven van Tamiflu aan vijfenzestigplussers,
de leeftijdsgroep die het minst kwetsbaar is voor de ziekte, de kans op resistentie beperkt.
Maar volgens expert Peter Dunnill is het slechts een kwestie van tijd voor de Mexicaanse griep resistent wordt.
"Ik vrees dat we al te ver zijn gegaan met Tamiflu, we kunnen het niet meer voorkomen."

De Britse arts John Oxford steunde de massale verspreiding van het medicijn en zegt dat het even veilig
als een aspirientje is. (ep)

28/07/09 16u08

http://www.hln.be/hln/nl/(...)riep-resistent.dhtml
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:41:36 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71422687
Dat is wel een interessant punt misschien. Grijpt het virus nu niet relatief zwaar om zich heen in het VK?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_71422834
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:41 schreef jogy het volgende:
Dat is wel een interessant punt misschien. Grijpt het virus nu niet relatief zwaar om zich heen in het VK?
Jep, heeft het grootst aantal besmettingen in Europa.
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:47:03 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71422847
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:46 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Jep, heeft het grootst aantal besmettingen in Europa.
Hm, 'toevallig'
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:49:17 #5
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71422914
Prutsers zijn het daar. PRUTSERS.
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:49:29 #6
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71422919
Tamiflu is geen antibioticum. dus zowie al onzinnig om over 'resistentie' te praten. Het middel maakt het moeilijker voor het virus om van cel tot cel te springen. Het kan zijn dat het virus dusdanig muteert dat het in de toekomst niet meer werkt, maar dat is wat andders.
Tamiflu is een hulpmiddel om de verspreiding te beperken TOTDAT er een vaccin is ontwikkeld. En ja, dat vaccin zal tegen een mutatie die over een jaar of wat ongetwijfeld weer zal opduiken, niet helpen. Maar dat gebeurt van nature, ook als je niemand inent muteert het virus vanzelf, dat doen virussen nu eenmaal. Dat is hun ding. Dus het is geen argument tegen vaccineren zodra het beschikbaar is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:59:34 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71423251
Captain_Fabulous, resistentie is niet voorbehouden aan bacteriën maar komt vaak voor bij onnodige of afgebroken behandelingen. Dit wordt veroorzaakt door natuurlijke selectie: wanneer je gevoelige pathogenen (deels) bestrijdt, blijven de resistente over. Een gemuteerd griepvirus kan zo een kans krijgen.

De TT is natuurlijk overtrokken en paniekzaaiend. Verder heeft Tamiflu (een virusremmer) weinig te maken met vaccinaties.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71423295
ik vind het een beetje een onduidelijk verhaal, slecht vertaald imo.

Volgens mij hoort hier het woordje "niet" niet in thuis:
"Mensen begrijpen niet dat de overheid waarschuwt voor het overmatig gebruik van antibiotica, maar bij Tamiflu lijken ze deze maatregel te zijn vergeten.

En volgens mij is de groep 65 plussers juist de meest kwetsbare groep:
Een Italiaanse studie toonde aan dat het niet geven van Tamiflu aan vijfenzestigplussers,
de leeftijdsgroep die het minst kwetsbaar is voor de ziekte, de kans op resistentie beperkt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_71423346
-edit- doe dat lekker via PM dan

[ Bericht 91% gewijzigd door Re op 29-07-2009 12:04:53 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:22:17 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_71423852
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:00 schreef Deetch het volgende:
En volgens mij is de groep 65 plussers juist de meest kwetsbare groep:
Nee, die zijn het minst kwetsbaar want die hebben in de jaren vijftig al een griepepidemie meegemaakt waarvan ze de antistoffen nog in het lichaam hebben die ook werken tegen de Mexicaanse griep.
pi_71423951
Word tamiflu niet voor al die griepepidemieën gebruikt?
Want wij hebben het hier ook in de kast liggen, puur omdat me moeder in veel ziekenhuizen komt en dus een grote kans op besmetting heeft. Maar dat was nog van die vorige griep ofzo.
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:43:52 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71424494
Er zijn al gevallen waarbij het virus (of de persoon reageert gewoon niet op het medicijn) resistent is
quote:
First Tamiflu-resistant H1N1 case found in Canada
Updated Wed. Jul. 22 2009 2:57 PM ET

CTV.ca News Staff

Canada has recorded its first case of Tamiflu-resistant H1N1 virus, in a Quebec man who had been given the drug to prevent infection.

The 60-year-old man was given the antiviral medication after his son fell ill with the pandemic virus. But he managed to come down with the flu anyway.

He recovered quickly and did not require hospital treatment. There is no evidence he transmitted the resistant virus to anyone else.

Meanwhile, Japan revealed Tuesday it had found a second such case of Tamiflu resistance.

The cases are the fourth and fifth globally since the new H1N1 virus was discovered in April.

Jirina Vlk, spokesperson for the Public Health Agency of Canada, says the Quebec man's case appears to be an isolated one of Tamiflu resistance, adding her agency continues to be vigilant for similar cases.

Vlk said the agency recommends using Tamiflu for treatment only, not for prophylaxis to try to prevent illness.

Infectious disease expert Dr. Neil Rau says there has been evidence that giving Tamiflu to those who have been exposed to the virus can prevent infection. "But the downside to that is exactly what we're seeing here in Quebec," he told CTV News Channel.

"I think this may be a lesson not give people this drug in this fashion."

Dr. Allison McGeer, an influenza expert at Toronto's Mount Sinai University, says using Tamiflu to prevent infection has been seen, on occasion in the past, to give rise to resistant viruses.

"We know that it was going to happen and it's not good news that it's happening," McGeer told The Canadian Press.

She said that given the amount of Tamiflu being used in the world right now, such cases were bound to arise. It remains to be seen whether such cases will arise only sporadically or whether there will be widespread Tamiflu resistance.

Other cases of Tamiflu resistance in H1N1 cases have been reported in Denmark, Japan and Hong Kong.

The newest Japan case was in a person who had been given the antiviral drug after being exposed to the pandemic virus. The person recovered after being successfully treated with Relenza, a second drug in the same class as Tamiflu. It appears there was no further spread of the resistant virus.

Three of the four cases arose in people who had been taking the drug prophylactically. The other was in a San Francisco girl who travelled to Hong Kong and was discovered to be ill there. She hadn't taken the drug ahead of her infection, suggesting the virus that caused her infection was already resistant.

U.S. officials have intensified surveillance for resistant viruses in the San Francisco area but say they have not found other cases.

Flu survivor thought he would die

A Toronto area man who had one of the first cases of H1N1 says the illness put him into intensive care and had him wondering if he was going to survive.

Santini Gale says thought when he first became ill in late April that he had a simple cold.

"At the time that I got it, it was really the early stages of swine flu. So there was no information out there about it," he told Canada AM Wednesday.

He suspected he had bronchitis and went to a walk-in clinic for a prescription for antibiotics. But after seven days of treatment, he was still sick. "If anything, I was even worse," he says.

His symptoms continued to intensify to include dizziness, nausea and intense fever. He developed pain in his chest, crushing headaches and realized he needed to get to hospital.

"It literally immobilized me... this was something where I couldn't get out of bed. I became dehydrated. I hadn't eaten in days. I was sleeping for days on end. It was like my body was completely shutting down," he recounted

The hospital treated him for dehydration, gave him more antibiotics, morphine for the pain, and put him on Tamiflu. After two nights in intensive care, he recovered and was sent home on May 8.

Gale says he has no idea why he developed a severe case of H1N1, but says that while health authorities say the virus causes mostly mild disease, that was certainly not his experience.

"In my case, it was far from mild. It was beyond severe," he said.

With files from The Canadian Press
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:53:59 #13
153506 Captain_Fabulous
pi_71424882
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:59 schreef eleusis het volgende:
Captain_Fabulous, resistentie is niet voorbehouden aan bacteriën maar komt vaak voor bij onnodige of afgebroken behandelingen.
Ik zette het wat dik aan, ik weet het, maar dat effect heeft dit subforum vaak op me
Voorzover ik het kan zien help tamiflu om deze griepvirussen minder snel door je lichaam te laten verspreiden, en daarom ben je minder ziek, en dus ook minder lang besmettelijk. Dat het virus een keer zo muteert dat die truc niet meer werkt is natuurlijk ook een soort van resistentie, da snap ik ook wel
Maar een verband leggen tussen Tamiflu, resistentie en de verspreiding in de UK daar gaat het me dun van lopen.
Alternatieve verklaring:
In Nl is het spul alleen via de dokter te krijgen. Alleen als deze denkt dat je de flu hebt, en je wordt uitdrukkelijk gewaarschuwd aan alle kanten dat je binnen moet blijven als je vermoedt dat je de griep hebt, en zeker als je hem hebt.
In de UK is het kennelijk makkelijker te verkrijgen. Daar is ook de economische situatie een stuk grimiger dan hier. Dus heb je alle kans dat zieke mensen Tamiflu krijgen, het slikken en zich wat beter voelen. En dus zo snel mogelijk weer aan het werk gaan ook al zijn ze nog een beetje ziek. Uit angst voor hun baan. Waardoor ze dus vrolijk iedereen om hun heen besmetten.
Dan verspreid de griep zich ook een stuk sneller, tterwijl meer mensen tamiflu slikken. Maar is het medicijn zelf de oorzaak? Nee dus.
pi_71426063
De paar gevallen waarbij er Tamiflu-resistentie was, hadden wel baat bij Relenza, stofnaam zanamivir
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:56:49 #15
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71427094
Eigen schuld, moeten al die bange domme mensen maar geen medicijnen slikken voor een griepje.

Zielig volk dat zich laat bangmaken!
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71427117
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:56 schreef HugoBaas het volgende:
Eigen schuld, moeten al die bange domme mensen maar geen medicijnen slikken voor een griepje.

Zielig volk dat zich laat bangmaken!
Hey daar ben je weer, internet-held zonder wetenschappelijke onderbouwing.
Mijn uitdaging staat nog steeds, allebei blootgesteld worden aan het virus, jij alleen met je groentes etc. en ik met de medicijnen.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:01:44 #17
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71427261
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:57 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Mijn uitdaging staat nog steeds, allebei blootgesteld worden aan het virus, jij alleen met je groentes etc. en ik met de medicijnen.
Is goed en groenten heb ik ook niet nodig hoor.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:04:08 #18
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71427365
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:01 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Jij slikt vast een pilletje voor de vitamientjes en mineralen
:-)
pi_71427429
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:01 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Wat dan wel? Gewoon uitzieken met het risico op symptomen als longontsteking en een grotere bron van besmetting voor je omgeving?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:14:00 #20
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71427770
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:05 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Wat dan wel? Gewoon uitzieken met het risico op symptomen als longontsteking en een grotere bron van besmetting voor je omgeving?
Ja dat is het plan ja.
pi_71429342
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:14 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ja dat is het plan ja.
En als je longontsteking ontwikkelt? Wat dan? Dan vlieg je meteen naar het ziekenhuis natuurlijk, want hypocrisie is die critici niet vreemd
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:02:57 #22
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71429608
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En als je longontsteking ontwikkelt? Wat dan? Dan vlieg je meteen naar het ziekenhuis natuurlijk, want hypocrisie is die critici niet vreemd
Longontsteking is dodelijk zonder behandeling dus ja als iets dodelijk is wil ik er wel antibiotica voor hebben ja.

Ik doe alleen niet aan preventie. Geen zin om ziek te worden van een vaccin.
pi_71429760
quote:
Geen zin om ziek te worden van een vaccin.
Hou nou eens op Je wordt er niet "ziek" van....waar baseer je dit toch steeds op? Heb je een nieuwe bron?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:15:52 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71430058
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:02 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Longontsteking is dodelijk zonder behandeling dus ja als iets dodelijk is wil ik er wel antibiotica voor hebben ja.

Ik doe alleen niet aan preventie. Geen zin om ziek te worden van een vaccin.
aan een longonsteking door een virus heb je weinig aan antibiotica denk ik
pi_71430144
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:15 schreef Re het volgende:

[..]

aan een longonsteking door een virus heb je weinig aan antibiotica denk ik
Ligt er ook nog aan in welke mate je het hebt, buiten dat antibiotica niks tegen een virus doet
Mr. Prolapse 2009
pi_71430265
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:07 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hou nou eens op Je wordt er niet "ziek" van....waar baseer je dit toch steeds op? Heb je een nieuwe bron?
Polio vaccines and the origin of AIDS: some key writings
http://www.uow.edu.au/arts/sts/bmartin/dissent/documents/AIDS/

Polio in Nigeria Traced to Mutating Vaccine
http://www.nytimes.com/2007/10/11/world/africa/11polio.html?_r=1

etc.
pi_71430409
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Polio vaccines and the origin of AIDS: some key writings
http://www.uow.edu.au/arts/sts/bmartin/dissent/documents/AIDS/

Polio in Nigeria Traced to Mutating Vaccine
http://www.nytimes.com/2007/10/11/world/africa/11polio.html?_r=1

etc.
De eerste bron is slechts een theorie, geen bewezen feit, zoals de schrijver ook zelf aangeeft.

Je 2e bron toont verder niks kwalijks, in de zin dat dit expres ging. Sterker nog, de info erover staat er gewoon bij en ook de aanpak ervan.

En ja, virussen muteren constant. Eng he
Mr. Prolapse 2009
pi_71430589
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De eerste bron is slechts een theorie, geen bewezen feit, zoals de schrijver ook zelf aangeeft.

Je 2e bron toont verder niks kwalijks, in de zin dat dit expres ging. Sterker nog, de info erover staat er gewoon bij en ook de aanpak ervan.

En ja, virussen muteren constant. Eng he
Ik ben niet onder de indruk.

Als virussen constant muteren, wat heeft het dan voor zin om een vaccin te creëren wat gericht is op een oude strain van het virus?

Zo kan ik ook wel rijk worden met een vaccin zonder dat het helpt.
pi_71430643
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik ben niet onder de indruk.

Als virussen constant muteren, wat heeft het dan voor zin om een vaccin te creëren wat gericht is op een oude strain van het virus?

Zo kan ik ook wel rijk worden met een vaccin zonder dat het helpt.
Dat betekent niet dat een vaccin niet meer werkt. Daarom gaan ze in Nigeria ook door, ze hebben alleen nieuwe variant ontdekt, die schijnbaar een deel van het vaccin-virus heeft gepakt.

Je hoeft ook niet onder de indruk te zijn, als je mensen maar niet weghoudt bij het vaccin.
Mr. Prolapse 2009
pi_71430801
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet onder de indruk te zijn, als je mensen maar niet weghoudt bij het vaccin.
Wie ik waar bij weg houd heb jij geen ene moer mee te maken. Als ik mijn naasten en mensen die ik liefheb wil waarschuwen voor HPV- en manmade swinefluvaccins, dan is dat mijn soevereine keuze.

Beter denk je niet dat je kan bepalen wat ik wel en niet doe. Professionele poepprater.
pi_71430849
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:37 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

manmade swinefluvaccins
Nogal wiedes, wie kan die vaccins anders maken?
Maar goed, dan hoop ik maar dat je omgeving wijs genoeg is om verder te kijken en te denken en ook zelf in te zien wat wel gaat werken en wat niet
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:41:34 #32
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71430935
quote:

[..]

Wie ik waar bij weg houd heb jij geen ene moer mee te maken. Als ik mijn naasten en mensen die ik liefheb wil waarschuwen voor HPV- en manmade swinefluvaccins, dan is dat mijn soevereine keuze.

Beter denk je niet dat je kan bepalen wat ik wel en niet doe. Professionele poepprater.
Ik hoop niet dat je kinderen hebt.

hell:

Ik hoop dat je GEEN invloed hebt op de mensen in je directe omgeving.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:43:35 #33
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71431010
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Ik haal ook zoveel mogelijk mensen over en mijn ouders gaan al niet gelukkig.
Een goede vriend van me ook niet.
pi_71431030
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:43 schreef Re het volgende:
Er zijn al gevallen waarbij het virus (of de persoon reageert gewoon niet op het medicijn) resistent is
[..]
Relenza schijnt bij die stammen weer wél te werken.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_71431109
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Relenza schijnt bij die stammen weer wél te werken.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:29 schreef Dragorius het volgende:
De paar gevallen waarbij er Tamiflu-resistentie was, hadden wel baat bij Relenza, stofnaam zanamivir

Tot nu toe zijn er ook maar bepertke gevallen van bekend, 3-6 geloof ik.
Mr. Prolapse 2009
pi_71431261
Ow... ik had je post gemist
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_71431398
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:41 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je kinderen hebt.

hell:

Ik hoop dat je GEEN invloed hebt op de mensen in je directe omgeving.
Je hoopt teveel.
pi_71431432
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:56 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jjij hoopt fantaseert teveel. Onredelijke ongefundeerde angsten.
Mr. Prolapse 2009
pi_71431544
quote:
Hoe meer mensen deze medicatie verkeerd gebruiken, bijvoorbeelde het nemen van een halve dosis, hoe groter de kans dat de ziekte resistent wordt."
pi_71431558
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:38 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nogal wiedes, wie kan die vaccins anders maken?
Maar goed, dan hoop ik maar dat je omgeving wijs genoeg is om verder te kijken en te denken en ook zelf in te zien wat wel gaat werken en wat niet
Ik bedoelde te zeggen dat die swineflu in een laboratorium gecreëerd is.

http://timesofindia.india(...)icleshow/4230882.cms
pi_71431597
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik bedoelde te zeggen dat die swineflu in een laboratorium gecreëerd is.

http://timesofindia.india(...)icleshow/4230882.cms
Dit gaat weer over de vogelgriep, en is een "could" verhaal. Geen vaststaand iets.
Mr. Prolapse 2009
pi_71431662
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:57 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En dan kijken wiens nageslacht er meer natuurlijke weerstand heeft tegen H1N1?
pi_71431718
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:04 schreef boyv het volgende:

[..]

En dan kijken wiens nageslacht er meer natuurlijke weerstand heeft tegen H1N1?
Je geeft anti-stoffen niet op die manier " door", anders zou bloedtransfusie met bijv. je vader of moeder die voor 1957 zijn geboren net zo effectief zijn. En waren we allemaal resistent ipv de 55+ers.
Als je het virus overleeft zonder blijvende schade, is het resultaat hetzelfde tov het vaccin. Het vaccin voorkomt echter veel ellende.
Mr. Prolapse 2009
pi_71431742
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dit gaat weer over de vogelgriep, en is een "could" verhaal. Geen vaststaand iets.
Het is kennelijk ze kennelijk gelukt he.
pi_71431775
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:06 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee. En dat is al helemaal niet af te leiden uit dat artikel, als het wel zo zou zijn
Mr. Prolapse 2009
pi_71431805
Het Secretary of Health and Human Services (HSS) stelt dat farmaceuten niet aangeklaagd mogen worden voor negatieve consequenties van vaccinaties.

Dat is reden genoeg om ze niet te nemen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:09:55 #47
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71431815
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:06 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je "artikel" bevat net zoveel waarheid als de volgende zin:

Salvador is waarschijnlijk achterlijk.
pi_71431890
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:09 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Je "artikel" bevat net zoveel waarheid als de volgende zin:

Salvador is waarschijnlijk achterlijk.
Ten eerste is het niet mijn artikel, maar een artikel van een journalist van de Times van India.

Ten tweede mag je aannames doen wat je wilt, ik kan je garanderen dat je van koude kermissen thuis komt.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:13:11 #49
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_71431912
Nuken die gasten, dit laten we toch niet op ons zitten. DAT DIT KAN!
pi_71431932
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:09 schreef Salvad0R het volgende:
Het Secretary of Health and Human Services (HSS) stelt dat farmaceuten niet aangeklaagd mogen worden voor negatieve consequenties van vaccinaties.

Al die dingen waar mensen nu weer mee komen zijn al ontkracht, net als dit.
Is de normaalste zaak, ook om die mensen die toch een bijwerking krijgen (dat kan altijd) niet zo'n bedrijf dood te laten procederen.

Daarom is er dat vaccinatie-fonds. Heeft altijd al bestaan.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:18:55 #51
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71432087
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ten eerste is het niet mijn artikel, maar een artikel van een journalist van de Times van India.

Ten tweede mag je aannames doen wat je wilt, ik kan je garanderen dat je van koude kermissen thuis komt.
Jij draagd het artikel aan. Jij brengt het als een waarheid naar buiten. Dus dan mag je dat artikel ook wel verdedigen, wat je niet kan.

Je hebt het spreekwoord verkeerd je komt namelijk van een koude kermis thuis, niet van meerdere kermissen
pi_71432135
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:13 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Is de normaalste zaak, ook om die mensen die toch een bijwerking krijgen (dat kan altijd) niet zo'n bedrijf dood te laten procederen.

Er moeten wel heel veel gevallen van nare bijwerkingen zijn willen ze het bedrijf wat globaal vaccinaties verkoopt aan overheden, van ons belastinggeld, dood te procederen.

Die mensen maken triljoenen winst.
pi_71432151
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:09 schreef Salvad0R het volgende:

Goed van die farmaceuten dat ze overal een hand in de pap hebben, zum kotsen. Maar goed, vaccinatie is niet verplicht, dus het blijft een eigen keuze.

Denk zelf overigens dat die aanklacht er wel gewoon gaat komen zodra er iemand de pijp uit gaat van een spuit, maar zie het maar te winnen tegen een team van zeer overbetaalde advocaten.
pi_71432159
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:18 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Jij draagd het artikel aan. Jij brengt het als een waarheid naar buiten. Dus dan mag je dat artikel ook wel verdedigen, wat je niet kan.

Je hebt het spreekwoord verkeerd je komt namelijk van een koude kermis thuis, niet van meerdere kermissen
Zo hee. Goed geconstateerd man. Hoe oud ben je, 17? Het is "Jij daagt", trouwens.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:24:11 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71432249
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:20 schreef boyv het volgende:

[..]

Goed van die farmaceuten dat ze overal een hand in de pap hebben, zum kotsen. Maar goed, vaccinatie is niet verplicht, dus het blijft een eigen keuze.

Denk zelf overigens dat die aanklacht er wel gewoon gaat komen zodra er iemand de pijp uit gaat van een spuit, maar zie het maar te winnen tegen een team van zeer overbetaalde advocaten.
Daar is al een topic over

Vaccinmakers vrij van claims - Goed of niet?
pi_71432295
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:20 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Die mensen maken triljoenen winst.
Kosten vaccin liggen op ongeveer 3,75 per ampul. Wat een winst
Artiesten maken ook winst, bijvoorbeeld met "kansloze" (naar mijn mening) hiphop, ook veel geld. Dat is dus geen argument om te zeggen dat iets slecht is.
Mr. Prolapse 2009
pi_71432351
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Kosten vaccin liggen op ongeveer 3,75 per ampul. Wat een winst
Artiesten maken ook winst, bijvoorbeeld met "kansloze" (naar mijn mening) hiphop, ook veel geld. Dat is dus geen argument om te zeggen dat iets slecht is.
Jouw mening doet er niet toe.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:27:44 #58
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71432358
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zo hee. Goed geconstateerd man. Hoe oud ben je, 17? Het is "Jij daagt", trouwens.
Jij weet wel erg weinig van de wereld als je posts zo lees, voor een persoon die volwassen denkt te zijn

Als je kijkt naar Amerika weet je hoe makkelijk het is om een groot bedrijf kapot te procederen. Zeker als je miljarden mensen gaat vaccineren.

En ik zei geen "daagd"
pi_71432568
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Laat ook maar, wat een troll ben je ook
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:35:57 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71432615
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

iedereen zijn mening doet er toe dus kappen met dit soort onzin
pi_71432654
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Jij weet wel erg weinig van de wereld als je posts zo lees, voor een persoon die volwassen denkt te zijn

Als je kijkt naar Amerika weet je hoe makkelijk het is om een groot bedrijf kapot te procederen. Zeker als je miljarden mensen gaat vaccineren.

En ik zei geen "daagd"
Tuurlijk jongen. Als jij maar in je eigen leugens gelooft. Ongelofelijke wanhopige jostie.
pi_71432700
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:35 schreef Re het volgende:

[..]

iedereen zijn mening doet er toe dus kappen met dit soort onzin
Dat hij zijn mening geeft ben ik helemaal voor. Het doet er alleen niet toe wat hij van hiphop vindt. Vandaar.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:39:41 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71432716
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:39 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dat hij zijn mening geeft ben ik helemaal voor. Het doet er alleen niet toe wat hij van hiphop vindt. Vandaar.
dan zeg je dat er toch gewoon bij...
pi_71432727
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:39 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

woensdag 29 juli 2009 @ 16:41:50 #65
153506 Captain_Fabulous
pi_71432777
I'm having so much fun here....
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:42:26 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71432793
en vanaf hier gaat het gewoon over tamiflu en mogelijke resistentie en verder niet
pi_71433409
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:42 schreef Re het volgende:
en vanaf hier gaat het gewoon over tamiflu en mogelijke resistentie en verder niet
Ahhh, mag ik nog één keer zeggen dat het ook geen "jij draagd" is?
pi_71435463
ScientificAmerican.com
quote:
Widespread Tamiflu resistance sparks new look at pandemic flu drug stockpile
Maart 2009

We've known since January that most of the flu circulating this season is resistant to Tamiflu, an antiviral drug typically used against the infection. What remained a mystery was whether the resistant flu strain made people sicker than forms that respond to the treatment — and why the resistant strain surged this year, a worry for public health officials who stockpiled Tamiflu in the event of a flu pandemic stoked by avian influenza.

A study published today in the Journal of the American Medical Association indicates that Tamiflu-resistant flu does not make people any more or less sick. But researchers say they're still in dark as to why Tamiflu-resistant infections are on the rise. A whopping 98 percent of this year's circulating H1N1 flu strains are immune to Tamiflu, compared with only 12 percent during the 2007-2008 flu season.

"We don’t know what's physically happened to the virus to cause it to transmit more rapidly, but something has and even more so this year," says study author Nila Dharan, a fellow in the Centers for Disease Control and Prevention's (CDC) Epidemic Intelligence Service, which studies major disease outbreaks. Dharan tells ScientificAmerican.com that a spontaneous (natural) genetic mutation – and not overuse of Tamiflu — is to blame. She notes that additional structural changes to the virus (that scientists don’t completely understand) have enhanced the resistant strain's ability to grow and infect people.

The trend is alarming enough that Department of Health and Human Services (HHS) officials have been huddling for the past week to consider whether to adjust the composition of the federal pandemic flu drug stockpile, of which 40 million treatment courses (80 percent) is Tamiflu, says Robin Robinson, director of the Biomedical Advance Research and Development Authority (BARDA), an HHS arm that manages the stockpile.

Right now, the H5N1 subtype of avian flu isn’t resistant to Tamiflu, but the fear is that it could become so if it recombines with the Tamiflu-resistant H1N1 strain, Robinson says. There have been 409 human cases of avian flu, mostly in Asia, and 256 of those patients died since 2003, according to the World Health Organization (WHO). Symptoms include fever, cough, sore throat, muscle aches, eye infections, pneumonia and acute respiratory distress.

"It's cause for concern," Robinson says. "We need to talk seriously about what is in our stockpile and [whether] we need to change it. Right now the pandemic viruses are susceptible to Tamiflu. We want to follow this to make sure that it stays that way."

The CDC previously recommended that doctors give the antiviral drugs Relenza or Rimantidine to seasonal flu patients who do not respond to Tamiflu. Relenza accounts for 10 million treatment courses and Rimantidine for 2.8 million courses in the stockpile, Robinson says. He adds that authorities are set to decide by next month whether to reconfigure the stockpile. Officials also plan to test combination therapies of Tamiflu and Relenza in the U.S. and Asia against seasonal and bird flu.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:13:17 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71438557
Gaat over de seizoensgriep. Die is inderdaad grotendeels resistent tegen Tamiflu het afgelopen jaar.

We hebben de mazzel dat dit momenteel niet het geval is met pandemische H1N1.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:19:28 #70
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71438741
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:13 schreef eleusis het volgende:
Gaat over de seizoensgriep. Die is inderdaad grotendeels resistent tegen Tamiflu het afgelopen jaar.

We hebben de mazzel dat dit momenteel niet het geval is met pandemische H1N1.
Engels is niet jouw taal denk ik?
quote:
A whopping 98 percent of this year's circulating H1N1 flu strains are immune to Tamiflu, compared with only 12 percent during the 2007-2008 flu season.
vrij vertaald:
quote:
98 procent van de rondvliegende H1N1 virussen van dit jaar zijn resistent tegen Tamiflu. Vergelijk dat eens met de 12 procent van het griepseizoen van 2007-2008.
Kan iemand dit verrifieren?

of zet ik mijzelf nu te kakken en zijn er bijwijze van spreken 1001 soorten H1N1 waarvan de resistentie tegen Tamiflu onderling weer verschilt
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:21:25 #71
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71438803
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:19 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Engels is niet jouw taal denk ik?
Engels is mijn taal, en onwetendheid is jouw kwaal.

Dit artikel gaat over seasonal H1N1 oftewel de seizoensgriep die heerste voordat de pandemische H1N1 hem verdrong.
quote:
Kan iemand dit verrifieren?
Ja, jij. Kijk daarvoor naar de datum van het artikel. Al zou je de datum niet hebben gezien dan kan je het ook herkennen aan de teksten over H5N1 waar nu niemand het meer over heeft. En uiteraard aan de overal gegeven behandeladviezen en WHO-richtlijnen waarin Tamiflu een belangrijke rol speelt.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:23:16 #72
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71438851
Leuke rijm! En in mijn sub tekst staat al vermeldt dat ik er wel eens naast kon zitten
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:25:55 #73
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71438926
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:19 schreef Dartanion het volgende:
of zet ik mijzelf nu te kakken en zijn er bijwijze van spreken 1001 soorten H1N1 waarvan de resistentie tegen Tamiflu onderling weer verschilt
Ja, er zijn diverse vormen van H1N1. De nummers achter H en N geven de vormen aan van bepaalde proteïnen op de oppervlakte van het virus.

Als het gaat over de varkensgriep/pandemische griep zeg ik meestal maar "pandemische H1N1" versus "seizoens H1N1". Overheden hebben elke paar weken een andere term...
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:30:39 #74
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71439069
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:25 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja, er zijn diverse vormen van H1N1. De nummers achter H en N geven de vormen aan van bepaalde proteïnen op de oppervlakte van het virus.

Als het gaat over de varkensgriep/pandemische griep zeg ik meestal maar "pandemische H1N1" versus "seizoens H1N1". Overheden hebben elke paar weken een andere term...
Ik pleit voor homogene naamgeving!!

Wiki maakt mij ook een stuk wijzer
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:24:17 #75
206679 Laertes
Everybody lies
pi_71453160
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:13 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dragorius, petje af voor het in discussie gaan met Lambiekje-volk. Naar mijn mening valt er met zulke mensen, net als met de meeste gelovigen, niet normaal te praten.
Met de huidige "sue everything'-cultuur is dat alleen maar logisch. Shit, je moet als arts al flink op je tenen lopen tegenwoordig volgens mij. Als mr. X niet beter wordt is het de schuld van DE DOKTER!

Vervolgens maakt iedereen, kritiek of geen kritiek, dankbaar gebruik van de rest van de hele gezondheidszorg. Het gehalte facepalm is er een waar ik u tegen zeg.
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
pi_71453564
Er is niets mis met gezondheidszorg. Er is iets mis met het meer waarde hechten aan persoonlijke bonussen ten opzichte van de gezondheid van de patiënten.
pi_71453626
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:37 schreef Salvad0R het volgende:
Er is niets mis met gezondheidszorg. Er is iets mis met het meer waarde hechten aan persoonlijke bonussen ten opzichte van de gezondheid van de patiënten.
Welke persoonlijke bonussen? Wie de meeste vaccins toedient, wint een weekend weg? Dan mag ik hopen dat ze naar rato rekeken, in de randstad maak je anders meer kans dan in het oosten en noorden van Nederland.

Of maakte je geen grapje?
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:52:39 #78
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71454027
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Welke persoonlijke bonussen? Wie de meeste vaccins toedient, wint een weekend weg? Dan mag ik hopen dat ze naar rato rekeken, in de randstad maak je anders meer kans dan in het oosten en noorden van Nederland.

Of maakte je geen grapje?
Ik denk dat hij op de producenten mikt die het vaccin maken. Hij is jaloers dat hij geen bo-bo is bij een groot bedrijf en schopt dus tegen alle andere bo-bo's aan.
pi_71454893
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:52 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik denk dat hij op de producenten mikt die het vaccin maken. Hij is jaloers dat hij geen bo-bo is bij een groot bedrijf en schopt dus tegen alle andere bo-bo's aan.
Neuh, verre van dat. Ik heb gezien hoe ze mijn moeder verneukten met medicatie.
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:27:11 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71455119
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:42 schreef Re het volgende:
thnx
pi_71596964
di 04 aug 2009, 14:44
Mexicaanse griep muteert

LA JOLLA - Amerikaanse gezondheidsdiensten hebben een mutatie van de Mexicaanse griep
aangetroffen die resistent is voor virusremmer Tamiflu.

Een aantal patiënten op de grens tussen Mexico en de VS, waar het H1N1-virus ook voor het eerst opdook,
reageerde niet op de medicijnen.

Dat meldde de regionale gezondheidsorganisatie PAHO maandagavond laat
Volgens de kenners van PAHO komt de resistentie doordat Tamilflu te veel gebruikt wordt.
„In de VS moet Tamiflu worden voorgeschreven door een arts.

Maar in Mexico en Canada is het vrij verkrijgbaar en wordt het ingenomen bij de eerste nies.

Als het dan echt nodig is, werkt het niet meer”, aldus een woordvoerder van PAHO.

Andere medicijnen zouden nog wel geholpen hebben tegen de Mexicaanse griep.
Het griepvirus staat erom bekend snel te muteren.

Dat is vooral vervelend voor de makers van een vaccin tegen het virus,
omdat de werking daarvan kan verminderen als het virus zich aanpast.

http://www.telegraaf.nl/b(...)muteert__.html?p=3,1
pi_71597032
Gelukkig is er nog altijd Relenza, die werkt namelijk nog wel (is ook eerder bewezen bij resistentie tegen Tamiflu). stofnaam = zanamivir.
Mr. Prolapse 2009
pi_71597155
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:17 schreef Dragorius het volgende:
Gelukkig is er nog altijd Relenza, die werkt namelijk nog wel (is ook eerder bewezen bij resistentie tegen Tamiflu). stofnaam = zanamivir.
werkt dat ook nog voor de mensen die al (preventief of niet) Tamiflu hebben geslikt?
pi_71597238
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:20 schreef FANN het volgende:

[..]

werkt dat ook nog voor de mensen die al (preventief of niet) Tamiflu hebben geslikt?
Goede vraag. Ik weet niet of Relenza inderdaad dan nog gebruikt kan worden. Kijken of ik het ergens kan vinden!
Mr. Prolapse 2009
pi_71597260
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:23 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik weet niet of Relenza inderdaad dan nog gebruikt kan worden. Kijken of ik het ergens kan vinden!
pi_71597350
http://www.griep.info/relenza/

Wat hier gezegd wordt is dat Relenza kan gebruikt worden als het resistent blijkt tegen Tamiflu. Het is echter nog geen eenduidig antwoord... Later meer! (even de apotheek etc. raadplegen).
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:31:30 #87
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71597540
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:15 schreef FANN het volgende:
Dat is vooral vervelend voor de makers van een vaccin tegen het virus,
Het is ook wel vervelend voor de patiënten.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:53:54 #88
164283 Luco
Buongiorno!
pi_71598216
Farmacotherapeutisch Kompas:

Tamiflu (Oseltamivir)
quote:
Influenza is bij overigens gezonde personen in het algemeen een onschuldige aandoening. Bij patiënten die behoren tot een risicogroep kunnen ten gevolge van influenza belangrijke complicaties optreden. Profylaxe door vaccinatie is en blijft bij deze patiënten dan ook aangewezen.
Oseltamivir is bestemd voor de behandeling en postexpositie-profylaxe van influenza-A en -B infecties. Voor primaire profylaxe van risicopatiënten is vaccinatie aangewezen, voor postexpositie-profylaxe is de effectiviteit van oseltamivir onvoldoende aangetoond vanwege het ontbreken van gegevens over het effect op complicaties. Behandeling geeft een geringe verkorting (ca. 30 uur) van de duur van de symptomen bij patiënten in de totale populatie. Werkzaamheid is onvoldoende aangetoond bij de behandeling van personen die behoren tot de risicogroepen. Het gebruik van oseltamivir voorkomt bij geen van de indicaties complicaties in tegenstelling tot vaccinatie. De Commissie wijst er bovendien op dat influenza en influenza-achtige aandoeningen op klinische gronden moeilijk van elkaar zijn te onderscheiden. Dit kan leiden tot veel onnodig gebruik. De Commissie ziet daarom voor oseltamivir bij influenza geen duidelijke waarde boven symptomatische behandeling.
Relenza (Zanamivir
quote:
Influenza is bij overigens gezonde personen in het algemeen een onschuldige aandoening waarbij symptomatische behandeling met een antipyreticum zoals paracetamol meestal voldoende is. Bij patiënten die behoren tot een risicogroep kunnen ten gevolge van influenza belangrijke complicaties optreden. Profylaxe door vaccinatie is en blijft bij deze patiënten dan ook aangewezen.
Zanamivir is bestemd voor de behandeling van influenza-A- en -B infecties. Bij verlichting van de symptomen wordt geringe (ca. 1 dag) tijdwinst geboekt. Zanamivir is onvoldoende onderzocht op zijn werkzaamheid en effectiviteit bij personen die behoren tot de risicogroepen. De Commissie wijst er bovendien op dat influenza en influenza-achtige ziekten op klinische gronden moeilijk van elkaar zijn te onderscheiden. Dit kan leiden tot veel onnodig gebruik.
De Commissie ziet daarom voor zanamivir bij influenza geen duidelijke meerwaarde boven symptomatische behandeling.
Zanamivir is nog niet beoordeeld voor de profylaxe van influenza.
Zo, wat meer informatie. Profylactisch Tamiflu of Relenza slikken is dus flink overbodig en het is dan ook niet vreemd dat H1N1 er resistentie tegen opbouwt.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:58:25 #89
164283 Luco
Buongiorno!
pi_71598339
Daarnaast concludeert het College voor Zorgverzekeringen (CVZ) dat het nemen van paracetamol bij een griepje effectiever is dan het slikken van zanamivir.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_71644781
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:31 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het is ook wel vervelend voor de patiënten.
ja dat was ook het eerste wat mij opviel, maar ik dacht, ik zal maar niks zeggen anders kom ik weer zo
cynisch over..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:36:50 #91
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71645265
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:53 schreef Luco het volgende:
Zo, wat meer informatie. Profylactisch Tamiflu of Relenza slikken is dus flink overbodig en het is dan ook niet vreemd dat H1N1 er resistentie tegen opbouwt.
Fail, die informatie gaat over de seizoensgriep. Wanneer pandemische griep rondgaat is de situatie en dus ook het beleid anders.

Stukje Bayesiaanse statistiek.

Hier heb je een actueel schema.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:54:38 #92
164283 Luco
Buongiorno!
pi_71655531
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:36 schreef eleusis het volgende:

[..]

Fail, die informatie gaat over de seizoensgriep. Wanneer pandemische griep rondgaat is de situatie en dus ook het beleid anders.

Stukje Bayesiaanse statistiek.

Hier heb je een actueel schema.
Was meer voor de informatie van Tamiflu an sich.

Overigens doet jouw bijlage het niet (404 error van de RIVM site)
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:02:15 #93
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71655738
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:54 schreef Luco het volgende:
Was meer voor de informatie van Tamiflu an sich.
Geen enkel geneesmiddel bestaat "an sich" maar het gebruik ervan vindt altijd in een context plaats. Een middel dat in één situatie af te raden is, kan in een ander wel geboden zijn.
quote:
Overigens doet jouw bijlage het niet (404 error van de RIVM site)
Ik zie het ja, hij is blijkbaar alweer verouderd (was van vorige week). Ik kan geen nieuw diagram vinden, maar hij was hier gelinkt http://www.rivm.nl/cib/th(...)nformatie-artsen.jsp als "Algoritme influenzadiagnostiek voor huisartsen". Er is nu ook genoeg over Tamiflu te vinden waaruit je kunt opmaken dat het op dit moment nuttig is in de praktijk. Maar die richtlijnen veranderen van dag tot dag.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:18:03 #94
164283 Luco
Buongiorno!
pi_71656093
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:02 schreef eleusis het volgende:

[..]

Geen enkel geneesmiddel bestaat "an sich" maar het gebruik ervan vindt altijd in een context plaats. Een middel dat in één situatie af te raden is, kan in een ander wel geboden zijn.
Ook hier ben ik mij volledig van bewust, goed voorbeeld is Softenon (Thalidomide). Dat wordt op dit moment gebruikt tegen Lepra, terwijl thalidomide 40-50 jaar terug compleet afgeschreven was.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:19:57 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71656155
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:18 schreef Luco het volgende:

[..]

Ook hier ben ik mij volledig van bewust, goed voorbeeld is Softenon (Thalidomide). Dat wordt op dit moment gebruikt tegen Lepra, terwijl thalidomide 40-50 jaar terug compleet afgeschreven was.
ook effectief tegen huidkanker trouwens, maar dat is off topic
pi_71679788
vr 07 aug 2009, 12:23

BILTHOVEN - Vanaf volgende week krijgt niet iedere Nederlander met de Mexicaanse griep nog automatisch Tamiflu. Alleen risicogroepen en vrouwen die al minimaal zes maanden zwanger zijn, moeten vanaf dan nog dit medicijn nemen. Anderen kunnen hiervoor in overleg met de huisarts kiezen. Baby's jonger dan drie maanden moeten worden opgenomen in het ziekenhuis.

Deskundigen in Nederland hebben hiertoe besloten omdat de werking van het middel niet altijd opweegt tegen de bijwerkingen die het kan hebben. Ook wordt in de meeste gevallen niet meer in een laboratorium onderzocht of iemand de Mexicaanse griep heeft of niet.

http://www.telegraaf.nl/b(...)cogroep__.html?p=2,1
pi_71679885
Even afgezien van het feit dat dit niks met resistentie te maken heeft

Dat was/is al bekend...er zijn altijd bijwerkingen....ze doelen hier vooral op preventief Tamiflu toedienen omdat dat misselijkheid etc. kan veroorzaken.
Voor de risicogroepen is het aan te raden...zwangere vrouwen zou ik liever Relenza voor zien persoonlijk (is iets minder heftig) maar lijkt me een doordacht besluit. Al ben ik nog steeds voor preventief toedienen bij mensen die in direct contact met besmetten staan.
Mr. Prolapse 2009
pi_71680020
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:17 schreef Dragorius het volgende:
Even afgezien van het feit dat dit niks met resistentie te maken heeft

Dat was/is al bekend...er zijn altijd bijwerkingen....ze doelen hier vooral op preventief Tamiflu toedienen omdat dat misselijkheid etc. kan veroorzaken.
Voor de risicogroepen is het aan te raden...zwangere vrouwen zou ik liever Relenza voor zien persoonlijk (is iets minder heftig) maar lijkt me een doordacht besluit. Al ben ik nog steeds voor preventief toedienen bij mensen die in direct contact met besmetten staan.
nou jullie zijn de moderators, verplaats het bericht dan maar naar het topic waar het wél thuis hoort.
Ik kan namelijk niet uit het bericht opmaken of met ''bijwerkingen'' wel of niet resistentie is inbegrepen
of uitgesloten.

Vandaar dat ik het maar hier neer heb gezet.
pi_71680211
ook uit dit bericht kun je niet écht opmaken wat nou de bijwerkingen zijn...

http://www.nrc.nl/binnenl(...)xico_is_gewone_griep

RIVM: virus Mexico is gewone griep
Gepubliceerd: 7 augustus 2009 13:16 | Gewijzigd: 7 augustus 2009 13:23
Door een onzer redacteuren
Bilthoven, 7 aug. De Mexicaanse griep wordt vanaf nu door de autoriteiten als een gewone griep behandeld. Patiënten worden niet meer standaard behandeld met de virusremmer Tamiflu. Dat meldde het RIVM vanochtend.

Gevallen van de Mexicaanse griep hoeven niet meer officieel vastgesteld of gemeld te worden.

Alle Nederlanders krijgen binnenkort een folder thuisgestuurd met informatie over de griep, de standaardbehandeling en diagnosemaatregelen. „We verwachten dat die folder in de week van 17 augustus zal worden verstuurd”, aldus een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid.

De beslissing om grieppatiënten niet meer standaard te behandelen met Tamiflu wordt volgens hoogleraar Jaap van Dissel van het Leids Universitair Medisch Centrum ingegeven door de bijwerkingen van dat middel. Het geven van Tamiflu aan 200 verder gezonde grieppatiënten voorkomt één geval van complicaties, maar tegelijk krijgen dan 20 tot 30 mensen serieuze bijwerkingen. „We moeten 200 grieppatiënten behandelen om complicaties te voorkomen bij één gezonde patiënt zonder verhoogd risico”, zegt Van Dissel. „Het gevolg is dat van die 200 mensen 20 tot 30 mensen serieuze bijwerkingen oplopen terwijl de complicaties meestal goed te behandelen zijn. „Daarom adviseren we alle artsen in Nederland om niet meer standaard Tamiflu voor te schrijven”, aldus Van Dissel.

Uit de gegevens tot nu toe blijkt dat de Mexicaanse griep relatief mild is en wat ziekteverschijnselen betreft veel lijkt op de gewonen griep. Bij 1 tot 3 procent van de patiënten treden complicaties op. Dat betreft dan vaak longontsteking. Bij ongeveer tweederde van die gevallen gaat het om patiënten die tot de traditionele risicogroepen behoren. Zij komen op dit moment al in aanmerking voor de jaarlijkse (winter)griepprik.

De Wereldgezondheidsorganisatie meldde gisteren dat de eerste vaccins tegen de Mexicaanse griep in september beschikbaar zijn.

Volgens Van Dissel komen de risicogroepen ook in aanmerking voor Tamiflu. Dat geldt ook voor mensen met een zeer ernstig ziekteverloop. „Voor dit soort specifieke gevallen is behandeling met Tamiflu nuttig, zeker in een vroeg stadium van de besmetting.” Specifiek voor de Mexicaanse griep is dat mensen tussen de 15 en 50 jaar een hoger risico op besmetting hebben. Ook vrouwen in het derde trimester van hun zwangerschap lopen een extra risico.

Alle Nederlandse ziekenhuizen zijn inmiddels voorbereid op een eventuele grieppandemie, stelt Olof Suttorp van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen. „Alle 84 algemene ziekenhuizen hebben een opvangplan voor een ongewoon hoge toestroom van patiënten. Daarbij gaat het om zowel de personele bezetting als beademingsapparatuur.”

Vandaag in NRC Handelsblad een interview met de directeur-generaal van de RIVM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')