quote:Legal immunity set for swine flu vaccine makers
- (AP)
July 17, 2009
ATLANTA — The last time the government embarked on a major vaccine campaign against a new swine flu, thousands filed claims contending they suffered side effects from the shots. This time, the government has already taken steps to head that off.
Vaccine makers and federal officials will be immune from lawsuits that result from any new swine flu vaccine, under a document signed by Secretary of Health and Human Services Kathleen Sebelius, government health officials said Friday.
Since the 1980s, the government has protected vaccine makers against lawsuits over the use of childhood vaccines. Instead, a federal court handles claims and decides who will be paid from a special fund.
The document signed by Sebelius last month grants immunity to those making a swine flu vaccine, under the provisions of a 2006 law for public health emergencies. It allows for a compensation fund, if needed.
The government takes such steps to encourage drug companies to make vaccines, and it's worked. Federal officials have contracted with five manufacturers to make a swine flu vaccine. First identified in April, swine flu has so far caused about 263 deaths, according to numbers released by the Centers for Disease Control and Prevention on Friday.
The CDC said more than 40,000 Americans have had confirmed or probable cases, but those are people who sought health care. It's likely that more than 1 million Americans have been sickened by the flu, many with mild cases.
The virus hits younger people harder that seasonal flu, but so far hasn't been much more deadly than the strains seen every fall and winter. But health officials believe the virus could mutate to a more dangerous form, or at least contribute to a potentially heavier flu season than usual.
"We do expect there to be an increase in influenza this fall," with a bump in cases perhaps beginning earlier than normal, said Dr. Anne Schuchat, director of the CDC's National Center for Immunization and Respiratory Diseases.
On Friday, the Food and Drug Administration approved the regular winter flu vaccine, a final step before shipments to clinics and other vaccination sites could begin.
The last time the government faced a new swine flu virus was in 1976. Cases of swine flu in soldiers at Fort Dix, N.J., including one death, made health officials worried they might be facing a deadly pandemic like the one that killed millions around the world in 1918 and 1919.
Federal officials vaccinated 40 million Americans during a national campaign. A pandemic never materialized, but thousands who got the shots filed injury claims, saying they suffered a paralyzing condition called Guillain-Barre Syndrome or other side effects.
"The government paid out quite a bit of money," said Stephen Sugarman, a law professor who specializes in product liability at the University of California at Berkeley.
Vaccines aren't as profitable as other drugs for manufacturers, and without protection against lawsuits "they're saying, 'Do we need this?'" Sugarman said.
The move to protect makers of a swine flu didn't go over well with Paul Pennock, a prominent New York plaintiffs attorney on medical liability cases. The government will likely call on millions of Americans to get the vaccinations to prevent the disease from spreading, he noted.
"If you're going to ask people to do this for the common good, then let's make sure for the common good that these people will be taken care of if something goes wrong," Pennock said.
Heb je hier een bron van? Tijdens de Spaanse griep vielen de meeste doden toch juist door een overactief immuunsysteem? Lijkt me een beetje tegenstrijdig dan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:52 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Alleen maar meer redenen om geen vaccinatie te nemen toch? De meeste doden in 1918-1919 waren mensen die gevaccineerd waren tegen kinkhoest en daardoor een verzwakt immuunsysteem hadden
Om een bron vragen gaat lastig -- die tijd was niet bekend om z'n verslaggeving. (De Spaanse Griep heet alleen maar zo omdat het eerst daar naar voren kwam in het nieuws.) Dus dan maar een andere vraag: Hoe slaat dit terug op de huidige situatie? Je hebt het hier over een verzwakte weerstand door een vaccin tegen ziekte A, waarvan ziekte B gebruik maakte.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:52 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Alleen maar meer redenen om geen vaccinatie te nemen toch? De meeste doden in 1918-1919 waren mensen die gevaccineerd waren tegen kinkhoest en daardoor een verzwakt immuunsysteem hadden
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccine_courtquote:Vaccine court is the popular term which refers to the Office of Special Masters of the U.S. Court of Federal Claims, which administers a no-fault system for litigating vaccine injury claims. These claims against vaccine manufacturers cannot normally be filed in state or federal civil courts, but instead must be heard in the Court of Claims, sitting without a jury. The program was established by the 1986 National Childhood Vaccine Injury Act (NCVIA), passed by the United States Congress in response to a threat to the vaccine supply due to a 1980s scare over the DPT vaccine. Despite the belief of most public health officials that claims of side effects were unfounded, large jury awards had been given to some plaintiffs, most DPT vaccine makers had ceased production, and officials feared the loss of herd immunity.
Some parents of children with autism spectrum disorders have attributed the disorders' onset to vaccines, often citing the mercury-based preservative thiomersal as the cause, and have demanded compensation from vaccine makers. However, the mainstream medical and scientific communities have consistently found no link between routine childhood vaccines and autism.
Kinkhoestvaccinatie is pas na WO 2, en bijgevolg na de Spaanse Griep ingevoerd. Hoe zou dat zich dan precies tot elkaar verhouden?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:27 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
leuk he als je immuunsysteem overactief wordt als het al verzwakt is door een kinkhoestvaccin. Dat kan je lichaam niet aan met de dood als gevolg
Heb je hier ook een bron van? Of verzin je dit nu ter plekke?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:27 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
leuk he als je immuunsysteem overactief wordt als het al verzwakt is door een kinkhoestvaccin. Dat kan je lichaam niet aan met de dood als gevolg
dit is al op verschillende manieren gedebunked... en bewezen onwaarquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:14 schreef FANN het volgende:
Baxter heeft de exclusieve rechten van het testen op de vaccins.
http://www.wacholland.org/en/node/902
De eerste uitkomsten van het onderzoek worden in december verwacht, wat veel te laat is voor veel landen,
die net als Nederland al in het najaar starten met het vaccineren van de bevolking.
Men wil dus gezonde mensen vaccineren tegen een virus, waarvan de exacte vorm nog niet duidelijk is en
de misschien wel destrastreuze bijwerkingen niet eens onderzocht zijn.
Inmiddels sturen zorgverzekeraars al hun medewerkers naar huis door te handelen volgens het protocol
dat minister Ab Klink heeft uitgevaardigd om naar eigen zeggen de Mexicaanse griep te bestrijden.
Zo heeft zorgverzekeraar Menzis al twee van haar medewerkers uit voorzorg naar huis gestuurd.
Nog opmerkelijker is dat Dr Peter Holden van de British Medical Association’s aangeeft dat de
gezondheids ambtenaren, ondanks het feit dat de varkensgriep geen ernstige ziekte veroorzaakt bij patiënten,
toch erg enthousiast waren om te beginnen met een massale vaccinatiecampagne.
Tevens had Baxter al een jaar voor de uitbraak patent gevraagd op het vaccin.
Voor de meeste mensen lijkt vaccineren bij zichzelf en hun kinderen een goed idee.
Men beschouwt vaccins als veilig en doeltreffend.
Vaccins zouden ons behoren te beschermen tegen gevaarlijke infectieziekten.
Echter wijst de praktijk vaak uit dat het tegendeel het geval is.
De onderstaande baanbrekende documentaire behandelt de gevaren van vaccins en hun directe relatie
met auto-immuunziekte, infecties, allergieën en een sterke toename van de ontwikkelings-en gedragsproblemen
bij kinderen, zoals autisme.
Heb je hier een directe bron voor? Via wacholland krijg ik een YouTube-filmpje dat vol zit met leugens. Ook die website linkt kritiekloos naar aantoonbare foute opvattingen van Jane Burgermeister of Röver, de medisch onderzoeksjournaliste, die vaak een loopje neemt met de waarheid.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:14 schreef FANN het volgende:
ow,,,quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:30 schreef Re het volgende:
[..]
dit is al op verschillende manieren gedebunked... en bewezen onwaar
En Solvay ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Novartis produceert het vaccin ook.
Ja, er is een Telegraph-artikel geloof ik, en er is ook een Poolse krant die het bericht, maar ik kon er niet helemaal achter komen of die het op de Telegraph hadden gebaseerd of andersom. Voor een schandaal leek het aantal berichten me in het Poolse nieuws wel klein (ik had op de plaatsnaam gezocht waar het gebeurd had moeten zijn, ik kan verder geen Pools), maar vond maar één bericht. Ook de Duitse media berichtten niets, en in de blogwereld werd er (zelfs door Poolse blogs) naar de Telegraph gelinkt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:38 schreef FANN het volgende:
en dit? waar of niet waar?
http://www.ekudos.nl/arti(...)ie_tegen_vogelgriep_
Daklozen in Polen dood na experiment met vaccinatie tegen vogelgriep
Drie Poolse artsen en 6 verpleegkundigen worden strafrechtelijk vervolgd nadat een aantal daklozen zijn overleden na testen voor een vaccin tegen het H5N1 vogelgriepvirus. De experimenten werden uitgevoerd met daklozen en arme mensen. De slachtoffers ontvingen 1 tot 2 pond en dachten dat het om een gewoon griepvaccin ging. Vorig jaar overleden 21 mensen in het daklozencentrum, terwijl het er anders gemiddeld jaarlijks 8 zijn.
dat is waarschijnlijk wel waar maar heeft hier natuurlijk niets mee te maken, als je illegaal test ben je fout bezig en zo zie je wat de gevolgen zijn als je je niet aan protocollen houdt die vereist zijn bij studiesquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:38 schreef FANN het volgende:
en dit? waar of niet waar?
http://www.ekudos.nl/arti(...)ie_tegen_vogelgriep_
Daklozen in Polen dood na experiment met vaccinatie tegen vogelgriep
Drie Poolse artsen en 6 verpleegkundigen worden strafrechtelijk vervolgd nadat een aantal daklozen zijn overleden na testen voor een vaccin tegen het H5N1 vogelgriepvirus. De experimenten werden uitgevoerd met daklozen en arme mensen. De slachtoffers ontvingen 1 tot 2 pond en dachten dat het om een gewoon griepvaccin ging. Vorig jaar overleden 21 mensen in het daklozencentrum, terwijl het er anders gemiddeld jaarlijks 8 zijn.
Lord. Ik citeer eventjes het relevante stukje uit het patent, dat gewoon online te bekijken is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:14 schreef FANN het volgende:
Tevens had Baxter al een jaar voor de uitbraak patent gevraagd op het vaccin.
Vertaling van het stukje in italics, to the best of my knowledge. (Spel of stijlfouten mogelijk.)quote:[0056]In further embodiments a vaccine or pharmaceutical composition is provided which comprises one or more viral antigens. Such a pharmaceutical composition can further comprise a pharmaceutical carrier and/or an adjuvant. Such pharmaceutical carriers are for example stabilising salts, emulgators, solubilisers or osmo-regulators, suspending agents, thickening agents, redox components maintaining a physiological redox potential. Pre-ferred adjuvants include aluminium salts, microemulsions, lipid particles, and/or oligonucleotides used to increase the immune response. A further aspect of the present invention is a pharmaceutical composition or preparation as vaccine comprising an antigen. A vaccine can be used e.g. for an injection as a prophylactic means against a virus associated disease. In particular preferred embodiments the composition or vaccine comprises more than one antigen, e.g. 2, 3, 4, 5, 6, 7 or 8, in particular of different virus strains, subtypes or types such as influenza A and influenza B, in particular selected from of one or more of the human H1N1, H2N2, H3N2, H5N1, H7N7, H1N2, H9N2, H7N2, H7N3, H10N7 subtypes, of the pig flu H1N1, H1N2, H3N1 and H3N2 subtypes, of the dog or horse flu H7N7, H3N8 subtypes or of the avian H5N1, H7N2, H1N7, H7N3, H13N6, H5N9, H11N6, H3N8, H9N2, H5N2, H4N8, H10N7, H2N2, H8N4, H14N5, H6N5, H12N5 subtypes.
Voor meer informatie over dit patent, klik hierquote:Een vaccin kan bijvoorbeeld worden gebruikt als een preventieve manier tegen een ziekte die veroorzaakt is door een virus. In specifieke gevallen bestaat het virus uit meerdere antigenen, oftewel 2 t/m 8 antigenen, van, om specifiek te zijn, verschillende soorten virus1, subtypen of typen griepvirussen zoals Influenza A of B, geselecteerd uit, om specifiek te zijn, één of meer van de volgende subtypes van menselijke griepvirussen H1N1, H2N2 [...], van varkensgriepvirussen H1N1, H1N2 [...], van hond of paard griepvirussen H7N7 of H3N8, of van vogelgriepvirussen H5N1, H7N2 [...]
Vertaling:quote:1. A method for the manufacture of a preparation comprising virus antigens comprisinga) inoculation of cells with infectious virus in a fluid,b) propagation of said virus in said cells,c) collecting said propagated virus,d) completely inactivating said collected virus, ande) treating said inactivated virus with detergent,resulting in a preparation comprising viral antigens.
De manier waarop ik dit lees is dat het gaat over de nieuwe technologie waarover al een paar keer eerder in verschillende topics is gesproken. (Technologie die bijvoorbeeld wel al voor polio wordt gebruikt.)quote:Een methode voor het maken van een voorbereidend middel bestaande uit antigenen. Deze methode bestaat uit a): injecteren van cellen met een infectieziekte in een vloeistof; b): voortplanting van de eerdergenoemde ziekte in de eerdergenoemde cellen; c) het collecteren van de voortgeplante ziekte; d) het inactief maken van de gecollecteeerde ziekte en e): het behandelen van de inactieve ziekte met een schoonmaakmiddel1, resulterende in een voorbereidend middel bestaande uit antigenen.
het vreemde is als je erop googeld, krijg je verschillende malen 350 doden te lezenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, er is een Telegraph-artikel geloof ik, en er is ook een Poolse krant die het bericht, maar ik kon er niet helemaal achter komen of die het op de Telegraph hadden gebaseerd of andersom. Voor een schandaal leek het aantal berichten me in het Poolse nieuws wel klein (ik had op de plaatsnaam gezocht waar het gebeurd had moeten zijn, ik kan verder geen Pools), maar vond maar één bericht. Ook de Duitse media berichtten niets, en in de blogwereld werd er (zelfs door Poolse blogs) naar de Telegraph gelinkt.
Echt duidelijk is het me dus niet. Als het waar is, is het schandelijk natuurlijk. Maar ze zijn wel aangeklaagd. En terecht ook, want zulke praktijken kunnen echt niet.
Poolse bericht:
http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=6&NrIssue=1153&NrSection=1&NrArticle=142685&IdTag=38
Ik houd me aanbevolen als iemand meer weet. Ik heb op het moment een beetje twijfels over de kern van de waarheid.
Ja, dat is ook nog zo wat, het gaat als een lopend vuurtje door de ‘conspiracy scene’, daarin kopiëren velen het (redelijk klakkeloos) van elkaar, en soms wordt het nog steeds dramatischer ook. Het kwam ergens in BNW voor het eerst langs, en het kostte al wat moeite om dat Telegraph-artikel te vinden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:53 schreef FANN het volgende:
[..]
het vreemde is als je erop googeld, krijg je verschillende malen 350 doden te leze
maar als je dan op de link klikt kun je dat nergens terugvinden![]()
Overheid peilt belangstelling griepvaccin - Trouw
- 4 maal bezocht - 13:40
350 daklozen in Polen aan de gevolgen van een proef met vogelgriep vaccinaties overleden !!! ''Drie Poolse dokters en zes verpleegsters worden vervolgd ...
www.trouw.nl/.../Overheid_peilt_belangstelling_griepvaccin_.html - Vergelijkbaar
Daar kunnen we in ieder geval wat mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:54 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
-edit- BNW is een straatje verderop
een vaag artikeltje uit 2003 zonder enige verdere bronvermelding, een opinionated piece of work, nothing morequote:Op woensdag 29 juli 2009 00:01 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
GVD Re wat heb jij tegen me vandaag?
Ik wordt gevraagd om wat ondersteunend materiaal en ik zeg dat ik me het fout herinnerde van de kinkhoest dus ik geef wat meer achtergrond ivm de spaanse griep dwaardoor die veroorzaakt werd (door vaccinaties) en dan wordt dat weer verwijdert door jou
http://archives.tcm.ie/ir(...)8/story265526733.asp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |