Ik ga morgen maar even oefenen op een parkplatz, op een gegeef moment had ik het onder de knie maar het is wat je zegt echt gas bijgeven en dat was ik bij de diesel niet gewendquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:13 schreef willempjewever het volgende:
[..]
het went heel snel, je kan alleen (althans niet in mijn auto) wegrijden in zjin 1 vanaf de koppeling. Achteruitrijden is ook heel anders, moet je echt gas geven en dat hoefde bij die lesauto juist niet.
Ik betaal 46 euro per uurquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:27 schreef Bhuddy het volgende:
Ik betaal hier in Delft 30 euro per heel uur
Gefeliciteerd !!!!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:43 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Danke,
Het wel een naar examen, moest langs allemaal uitgaande basisscholen.
1 parkeer en 1 keer opdracht was genoeg.
Ik kan niet wachten tot ik mag rijden, straks even kijken of ik hem al mag aan vragen bij de gemeente.![]()
![]()
![]()
ps: propranolol help echt !
Succes! Je zal het enig vinden!quote:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:12 schreef willempjewever het volgende:
[..]
ik betaalde 40 euro voor 1 uur lessen en 300 euro voor het examen. Het uur inrijden voor het examen moest ik ook nog betalen (40 euro).
Ik meen dat het CBR 175 euro krijgt, de rest is winst van de rijschool.
Het is pas vanaf 20.000 km per jaar goedkoper, wegenbelasting is nameljik een stuk hoger (pakweg 700 tot 1200 euro per jaar).quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:03 schreef Trusten het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, wat is het 'nadeel' van een dieselauto? Ofwel, waarom rijdt niet iedereen in een diesel?
Benzine of Diesel is dan mijn vraagquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:30 schreef Flaccid het volgende:
Net dus mn eerste rijles gehad, 't is wennen zeg, met die koppeling op laten komen enzo, maar wel leuk.
Komt wel goed johquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:29 schreef Zira het volgende:
Ook ik had vandaag weer rijles (van 8.00-10.00 uur) en het ging echt heel erg slecht... Als ik vandaag examen had gehad was ik echt op alle onderdelen gezakt. Ik moet er echt heel erg op letten dat ik genoeg slaap, anders ben ik gewoon niet helder genoeg voor een les. De afgelopen nachten heb ik zo goe als niet geslapen. Niet omdat ik zolang aan het feesten was, ik ging netjes op tijd naar bed maar kon gewoon niet slapen.
Vandaag snelweg geoefend en kijken. Ik kijk te veel "omdat het moet" (overigens zie ik wel wat er gebeurt) maar dat is dus niet goed. Normaal pik ik alles wat de indtructeur zegt meteen op. In de vorige les was hij zelfs nog helemaal enthousiast over mij, omdat ik alles meteen toepas. Deze keer leek het wel alsof het het éne oor in- en het andere oor uit ging, hoewel dat niet zo is want ik kan het nu wel terug halen. Er blijkt toch een wereld van verschil te zijn tussen weten en daadwerkelijk doen.
Gelukkig heb ik morgen weer rijles (en dan op een beter tijdstip). We gaan morgen weer de snelweg oefenen en daar ben ik heel erg blij mee! Het sto,,e is dat ik niet vind dat ik onveilig reed, maar ik spiegelde niet op de CBR-manier en ik haalde niet altijd meteen in.
Je moet je aan de regels houden op het examen, 125 is dus te hard. Dat verhaal van die hoek slaat nergens op. Als je een examinator hebt die lastig doet kan je hierop zakken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:29 schreef Zira het volgende:
Moeten jullie ook 125km/u rijden op de snelweg? Mijn instructeur zei dat dit moet omdat de examinator anders denkt dat je 115km/u rijdt vanwege de hoek waarin hij zit. Ik vind het prima hoor, maar het verbaasde me een beetje.
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:19 schreef willempjewever het volgende:
Maar waarschijnlijk krijg je geen snelweg op je examen.
Snelweg is niet zo interessant. Het enige wat een examinator wil zien is dat je kan invoegen. En dat doen ze wel op een 80 km weg die een wat lastige invoegstrook heeft.quote:
quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:30 schreef willempjewever het volgende:
Snelweg is niet zo interessant. Het enige wat een examinator wil zien is dat je kan invoegen. En dat doen ze wel op een 80 km weg die een wat lastige invoegstrook heeft.
Daarnaast kan je meestal niet zo snel van een snelweg af en dat kost teveel tijd.
Ze rijden liever met je in de stad, het kijken is erg belangrijk, dat zien ze zonder die snelweg ook wel. Ik heb hier trouwens in al die jaren dat ik hier kijk nooit iemand gehoord over examen op de snelweg?
Maar wees gerust: de snelweg is echt simpel in vergelijking met in de binnenstad rijden met kids en ouders die naar school gaan, dat is duizend keer lastiger omdat die allemaal door rood rijden, niet uitkijken, zo de weg oversteken etc.
Ik kreeg er eentje bij mijn rijopleiding. En een verkeers opelding cdrom is erg makkelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:31 schreef fespo het volgende:
hallo beste fok!kers welk theorie boek raden jullie aan?
Ik had een theorieboek van de ANWB rijopleiding, gewoon via bol.com gekocht. Erg fijn boek vond ikquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:31 schreef fespo het volgende:
hallo beste fok!kers welk theorie boek raden jullie aan?
je kan beter de cd nemen, bij de anwb heb je een bundel van het boek en de cd (de cd is hetzelfde als het oefenvragenboek, dus niet zo dom doen als ik en beide kopen).quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:20 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik zou iig een boek nemen waar ook oefenopgaven bij zitten, dat heeft bij mij goed geholpen tijdens het oefenen.
Ik heb zelf "Theorie leren auto" van vekabest... vind ik wel een aanrader.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:31 schreef fespo het volgende:
hallo beste fok!kers welk theorie boek raden jullie aan?
Same here...quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:52 schreef Counterattack het volgende:
Ik heb zelf "Theorie leren auto" van vekabest... vind ik wel een aanrader.
Daarnaast de cdrom van anwb en vekabest gedownload.
Dat dacht ik vandaag ook, maar dat was ook niet goed omdat ik eerst de koppeling helemaal op moest laten komen voor ik gas bij gaf. Ik vind het doseren ook nog moeilijk. Soms gaat het een hele les goed en dan ineens wil het niet meer. Volgens mij is dat ook heel erg afhankelijk van je stemming, wat eigenlijk niet zou moeten, maarja.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:46 schreef CasB het volgende:
Als je bang bent om je motor af te laten slaan moet je gewoon meer gas bijgeven. Dat was mijn probleem altijd, dat ik te weinig gas gaf.
propanolol, wonderspul.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:58 schreef singlemetkids het volgende:
hoi
zal straks ff kijken op de andere pc hoe die site heet waar ik oefende.. Ken meer mensen die die gingen gebruiken nadat ze gezakt waren en waren daarna wel geslaagd. Kwestie van veel oefenen denk ik.
Heb net de assistente van de huisarts gebeld voor die propanolol tabletten. Ze zei, ik overleg met de huisarts maar ga er maar vanuit dat er vanmiddag wat voor je klaar ligt. Volgens haar wordt het veeeeel gebruikt bij examens en rij examens.
Heb al vaker beta blokkers gebruikt, maar dan voor mijn toch al te snelle hartslag (heb hoge hartslag en wordt elke 2-3 jr gecontroleerd met heftige scans voor mijn hart (is echt BAH onderzoek)
Dus verwacht hier ook geen problemen mee.
Heb een paar lessen in een 107 gehad, kleine auto, maar ach, je betaald niet veel bij en parkeren is wel makkelijk. Jammer dat je geen 207 kan krijgen, die rijden erg lekker en zijn wat ruimer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:03 schreef Rensjebree het volgende:
Volgende week krijg ik mijn leaseauto. (peugeot 107, Beter iets dan niets)
kan wel een 207 krijgen, maar dan is de bijtelling hoger.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Heb een paar lessen in een 107 gehad, kleine auto, maar ach, je betaald niet veel bij en parkeren is wel makkelijk. Jammer dat je geen 207 kan krijgen, die rijden erg lekker en zijn wat ruimer.
Er zijn meen ik 2 methodes die mogen. Volgens mij heb je dat wel redelijk snel door als je er even op let een les of 2. En straks doe je gewoon wat je fijn vind, bij mij verschilt het per keer eigenlijk (en hoe moe ik ben na een dag werken).quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:30 schreef Zira het volgende:
Volgens de rij-instructeur die ik nu heb kunnen ze je daarop laten zakken (ik dacht eigenlijk ergens gelezen te hebben dat de doorgeefmethode vooral handiger is maar niet verplicht). Nou ja, even hard aan trekken nog.
Dat kun je doen. Kost 600 euro extra. Daarvoor kun je 5 keer herkansen incl steeds 2 dagen les. Ik heb de gok genomen om dat niet te doen. Dan zou ik bij 1 herkansing nog goedkoper uitzijn. Daarna zou het dus een duurdere grap gaan kosten. Maar daar ga ik nu maar even niet vanuit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:20 schreef fespo het volgende:
is dat zoiets dat je een deel van de kostenterug krijgt als je slaagt. zoiets heb ik namelijk eens gehoord dacht ik.
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaarquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:54 schreef willempjewever het volgende:
En vanmiddag liet ik per ongeluk het stuur los op de rotonde, niet erg handig om te doen, met een snelle reactie auto weer rechtgetrokken (ik reed ook met 40 over de rotonde).
ik wel, die van vekabest. Voor een tientje excl verzendkosten is hij voor jou.quote:Iemand die nog een theorieboek te koop heeft staan?
Welke is dat? deze?:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:24 schreef Plasterk het volgende:
[..]
ik wel, die van vekabest. Voor een tientje excl verzendkosten is hij voor jou.
Zat niet op te lettenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:39 schreef TwyLight het volgende:
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |