abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72046622
Gefeliciteerd met de behaalde examens!!!
Lijkt me zo heerlijk om het allemaal achter de rug te hebben!

Hebben jullie je rij-instructeur mee genomen?
Ik twijfel nog of ik dat zal doen. Ik denk dat ik me zekerder zal voelen als ik hem niet meeneem. Is niks persoonlijks want ik mag de instructeur heel graag.
pi_72052551
Iemand hier die in Utrecht bekend is?

Als je bij het CBR wegrijdt, de Missisipidreef op en dan in dat gebied met al die autodealers, garages etc. Daar is de maximumsnelheid toch 50 km/h? Dat rij ik daar altijd tijdens rijles, maar nu lees ik op een website dat het daar 30 km/h is.

Weet iemand wat het nu precies is? Volgens mij is het gewoon 50.

Het gaat dus om dit gebied: KLIK
.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 20:39:03 #183
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_72052960
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:34 schreef Zira het volgende:
Gefeliciteerd met de behaalde examens!!!
Lijkt me zo heerlijk om het allemaal achter de rug te hebben!

Hebben jullie je rij-instructeur mee genomen?
Ik twijfel nog of ik dat zal doen. Ik denk dat ik me zekerder zal voelen als ik hem niet meeneem. Is niks persoonlijks want ik mag de instructeur heel graag.
Ik heb mijn rij-instructrice gewoon meegenomen. Leek me wel zo handig voor als het eventueel mis zou gaan en bovendien kon ze lekker met de examinator lullen.
pi_72058895
quote:
Ik heb mijn rij-instructrice gewoon meegenomen. Leek me wel zo handig voor als het eventueel mis zou gaan en bovendien kon ze lekker met de examinator lullen.
Ok, bedankt. Ik neem het mee in mijn beslissing. Ik heb nog ruim 2 weken om de beslissing te nemen. Ik praat heel gemakkelijk tijdens het rijden dus daarvoor hoeft de rij-instructeur iig niet mee!
pi_72064277
Ik ben vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs.
pi_72065092
Gefeliciteeerd!
pi_72065499
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:46 schreef Justinn het volgende:
Ik ben vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs.
Gefeliciteerd,

het lijkt wel rijbewijs regen op fok!,

IK WIL RIJDEN !
JA!
pi_72066432
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:39 schreef Elkafila het volgende:
Leek me wel zo handig voor als het eventueel mis zou gaan

Rij instructeur meenemen geeft de examinator een beeld dat je het niet alleen aandurft, niet verstandig om te doen.
pi_72066695
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:23 schreef willempjewever het volgende:

Rij instructeur meenemen geeft de examinator een beeld dat je het niet alleen aandurft, niet verstandig om te doen.
Zit inderdaad wat in! Ik denk dan ook nu zeker te weten dat ik de rij-instructeur niet meeneem. Ik denk dat ik dan ook meer het gevoel heb dat ik in 'mijn eigen' auto rijd.
pi_72067525
Yeaah!

Eindelijk geslaagd!

Heb iets van 4 keer moeten invoegen op de Zuilense ring in Utrecht, maar er kwam elke keer geen verkeer aan.
.
pi_72068140
Gefeliciteerd allemaal!!!
Wat veel geslaagden inderdaad, super! Geeft mij ook een goed gevoel!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:40:59 #192
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_72068287
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:23 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Juist wel. Meestal kennen de instructeur en de examinator elkaar en gebruiken ze de tijd in de auto om een beetje bij te kleppen.

Bij mij was het overduidelijk dat de examinator dat waardeerde.

Bovendien denk ik niet dat examinatoren het feit dat de instructeur meerijdt laat meespelen in zijn/haar overweging jou te laten slagen. Je moet gewoon goed kunnen autorijden, dan slaag je.
pi_72070172
Net voor het eerst even gereden, in een benzine! mijn god wat een pijniging. Aangrijpingspunt van die benzine wagens is haast niet te vinden, het is echt wennen, alsof ik nog niet eens me rijbewijs heb
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_72073105
Nog een vraagje. Eerder in dit topic werd door iemand gezegd dat de rijlessen duur zijn, maar hoe zit dat dan met het rijexamen? Ik heb voor mijn laatste examen ¤ 235 betaald. Mijn rijlessen kostten op het laatst ¤ 43 per uur. Waarom kost een rijexamen zo veel meer?
pi_72073817
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:49 schreef Justinn het volgende:
Nog een vraagje. Eerder in dit topic werd door iemand gezegd dat de rijlessen duur zijn, maar hoe zit dat dan met het rijexamen? Ik heb voor mijn laatste examen ¤ 235 betaald. Mijn rijlessen kostten op het laatst ¤ 43 per uur. Waarom kost een rijexamen zo veel meer?
ik betaalde 40 euro voor 1 uur lessen en 300 euro voor het examen. Het uur inrijden voor het examen moest ik ook nog betalen (40 euro).

Ik meen dat het CBR 175 euro krijgt, de rest is winst van de rijschool.
pi_72073837
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:00 schreef 3keernix het volgende:
Net voor het eerst even gereden, in een benzine! mijn god wat een pijniging. Aangrijpingspunt van die benzine wagens is haast niet te vinden, het is echt wennen, alsof ik nog niet eens me rijbewijs heb
het went heel snel, je kan alleen (althans niet in mijn auto) wegrijden in zjin 1 vanaf de koppeling. Achteruitrijden is ook heel anders, moet je echt gas geven en dat hoefde bij die lesauto juist niet.
pi_72074004
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:12 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ik betaalde 40 euro voor 1 uur lessen en 300 euro voor het examen. Het uur inrijden voor het examen moest ik ook nog betalen (40 euro).

Dat is echt pleuris duur!

Ik betaalde per les 36 euro, en het examen kosten mij gewoon 175.
Best wel oplichting eigenlijk !
JA!
pi_72075395
Hier in de stad is eigenlijk geen rijschool te vinden die het onder de 40 euro per uur doet. Ik betaalde 43 euro per les (60 min) en 230 euro voor het praktijkexamen.

Is wel een keer veel geld, maar het is wel een eenmalige uitgave. Je gaat er (Hopelijk) heel wat jaren plezier van hebben.
.
pi_72075701
Ik betaal hier in Delft 30 euro per heel uur, 200 euro voor een examen en 190 euro voor een herexamen. Prima te doen dus.
pi_72075816
Bij mij (Nijmegen) kostte het rijexamen 220 euro, de ttt 165 euro, 1 rijles (60 min) 43 euro en 10 lessen 420 euro.

Gelukkig al een half jaar geleden geslaagd
pi_72077852
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:13 schreef willempjewever het volgende:

[..]

het went heel snel, je kan alleen (althans niet in mijn auto) wegrijden in zjin 1 vanaf de koppeling. Achteruitrijden is ook heel anders, moet je echt gas geven en dat hoefde bij die lesauto juist niet.
Ik ga morgen maar even oefenen op een parkplatz, op een gegeef moment had ik het onder de knie maar het is wat je zegt echt gas bijgeven en dat was ik bij de diesel niet gewend
pi_72077945
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:27 schreef Bhuddy het volgende:
Ik betaal hier in Delft 30 euro per heel uur
Ik betaal 46 euro per uur een praktijkexamen kost dan weer 'maar' 175 euro (inclusief eigen verklaring, administratie & reserveringskosten)

Wat ik me trouwens afvraag, wat is het 'nadeel' van een dieselauto? Ofwel, waarom rijdt niet iedereen in een diesel?
pi_72078284
Uitlaatgassen van diesel zijn volgens mij schadelijker voor het milieu.
pi_72084192
Morgen mijn eerste rijles
pi_72084258
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 16:43 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Danke,

Het wel een naar examen, moest langs allemaal uitgaande basisscholen.
1 parkeer en 1 keer opdracht was genoeg.

Ik kan niet wachten tot ik mag rijden, straks even kijken of ik hem al mag aan vragen bij de gemeente.

ps: propranolol help echt !
Gefeliciteerd !!!!
Ik zal ook eens kijken of die propranolol wat voor mij is. Zat gisteren flink te zweten in de auto...
Moet vrijdag in grunning op.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72084893
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 23:41 schreef Flaccid het volgende:
Morgen mijn eerste rijles
Succes! Je zal het enig vinden!
pi_72089760
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:12 schreef willempjewever het volgende:

[..]

CBR krijgt maar 90.80 van de 300 euro wat jij betaald aan de rijschool
jij betaald dus 209.30 aan gebruik vd auto , instructeur (als die meegaat) en administratie kosten...

Herexamen cbr is goedkoper, dacht iets van 70 euro...

staat gewoon op de site van cbr... http://www.cbr.nl/1201.pp

dat jij de les vooraf nog moet betalen vindt ik echt schandalig met zo'n bedrag !
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72090656
Net dus mn eerste rijles gehad, 't is wennen zeg, met die koppeling op laten komen enzo, maar wel leuk.
pi_72105436
Ik ga eens even mijn werkgever bellen voor een leaseauto
JA!
pi_72105603
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:03 schreef Trusten het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, wat is het 'nadeel' van een dieselauto? Ofwel, waarom rijdt niet iedereen in een diesel?
Het is pas vanaf 20.000 km per jaar goedkoper, wegenbelasting is nameljik een stuk hoger (pakweg 700 tot 1200 euro per jaar).
pi_72105628
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:30 schreef Flaccid het volgende:
Net dus mn eerste rijles gehad, 't is wennen zeg, met die koppeling op laten komen enzo, maar wel leuk.
Benzine of Diesel is dan mijn vraag
pi_72105807
Ik les in een diesel, maar ik heb na 10 uur les ook nog wat moeite met het wegrijden. Het gaat langzaam wel beter, maar het blijft soms wat schokkerig. Vandaag weer 2 uurtjes en dan gaan we hard werken aan het bekende "kijken" Daar moet flink wat verbetering inkomen...
pi_72107760
Ook ik had vandaag weer rijles (van 8.00-10.00 uur) en het ging echt heel erg slecht... Als ik vandaag examen had gehad was ik echt op alle onderdelen gezakt. Ik moet er echt heel erg op letten dat ik genoeg slaap, anders ben ik gewoon niet helder genoeg voor een les. De afgelopen nachten heb ik zo goed als niet geslapen. Niet omdat ik zolang aan het feesten was, ik ging netjes op tijd naar bed maar kon gewoon niet slapen.

Vandaag snelweg geoefend en kijken. Ik kijk te veel "omdat het moet" (overigens zie ik wel wat er gebeurt) maar dat is dus niet goed. Normaal pik ik alles wat de instructeur zegt meteen op. In de vorige les was hij zelfs nog helemaal enthousiast over mij, omdat ik alles meteen toepas. Deze keer leek het wel alsof het het éne oor in- en het andere oor uit ging, hoewel dat niet zo is want ik kan het nu wel terug halen. Er blijkt toch een wereld van verschil te zijn tussen weten en daadwerkelijk doen.

Gelukkig heb ik morgen weer rijles (en dan op een beter tijdstip). We gaan morgen weer de snelweg oefenen en daar ben ik heel erg blij mee! Het stomme is dat ik niet vind dat ik onveilig reed, maar ik spiegelde niet op de CBR-manier en ik haalde niet altijd meteen in.

Moeten jullie ook 125km/u rijden op de snelweg? Mijn instructeur zei dat dit moet omdat de examinator anders denkt dat je 115km/u rijdt vanwege de hoek waarin hij zit. Ik vind het prima hoor, maar het verbaasde me een beetje.

O ja, ik heb aan mijn instructeur gevraagd of hij meestal mee gaat met een examen. Hij zei dat hij dit laat afhangen van het humeur van de examinator. Als die heel erg vrolijk is is het beter dat hij niet mee gaat en als de examinator chagrijnig is gaat hij altijd wel mee. Hier kan ik me eigenlijk wel in vinden.

Excuses voor het lange bericht!

[ Bericht 0% gewijzigd door Zira op 24-08-2009 12:09:41 ]
pi_72107968
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:29 schreef Zira het volgende:
Ook ik had vandaag weer rijles (van 8.00-10.00 uur) en het ging echt heel erg slecht... Als ik vandaag examen had gehad was ik echt op alle onderdelen gezakt. Ik moet er echt heel erg op letten dat ik genoeg slaap, anders ben ik gewoon niet helder genoeg voor een les. De afgelopen nachten heb ik zo goe als niet geslapen. Niet omdat ik zolang aan het feesten was, ik ging netjes op tijd naar bed maar kon gewoon niet slapen.

Vandaag snelweg geoefend en kijken. Ik kijk te veel "omdat het moet" (overigens zie ik wel wat er gebeurt) maar dat is dus niet goed. Normaal pik ik alles wat de indtructeur zegt meteen op. In de vorige les was hij zelfs nog helemaal enthousiast over mij, omdat ik alles meteen toepas. Deze keer leek het wel alsof het het éne oor in- en het andere oor uit ging, hoewel dat niet zo is want ik kan het nu wel terug halen. Er blijkt toch een wereld van verschil te zijn tussen weten en daadwerkelijk doen.

Gelukkig heb ik morgen weer rijles (en dan op een beter tijdstip). We gaan morgen weer de snelweg oefenen en daar ben ik heel erg blij mee! Het sto,,e is dat ik niet vind dat ik onveilig reed, maar ik spiegelde niet op de CBR-manier en ik haalde niet altijd meteen in.
Komt wel goed joh Ik had vorige week ook zo'n les, onrustig begin en het ging voor geen meter. Pas in het tweede uur ging het wat beter. En dat kijken heb ik ook; dat zal vanzelf komen. Oefening baart kunst
pi_72108355
ik had vorige week een sjips les...was de eerste les na mijn zakken en voor mijn gevoel ging alles fout. Zat me toch te zweten..
Vanmiddag half 4 tot half 6 weer les..spits rijden...pff die tijd heb ik nog niet gehad dus ben benieuwd. Deze week weer examen brrrr
pi_72108559
Misschien is het ook wel een keer goed zo een slechte les. het laat je iig met beide benen op de grond staan. En voor een volgende les weet je extra goed waar je op moet letten en wat je zwakke punten zijn
pi_72110026
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:29 schreef Zira het volgende:
Moeten jullie ook 125km/u rijden op de snelweg? Mijn instructeur zei dat dit moet omdat de examinator anders denkt dat je 115km/u rijdt vanwege de hoek waarin hij zit. Ik vind het prima hoor, maar het verbaasde me een beetje.
Je moet je aan de regels houden op het examen, 125 is dus te hard. Dat verhaal van die hoek slaat nergens op. Als je een examinator hebt die lastig doet kan je hierop zakken.

Maar waarschijnlijk krijg je geen snelweg op je examen.
pi_72110189
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:19 schreef willempjewever het volgende:

Maar waarschijnlijk krijg je geen snelweg op je examen.
Waarom denk je dat?
pi_72110266
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:27 schreef Zira het volgende:
Waarom denk je dat?
Snelweg is niet zo interessant. Het enige wat een examinator wil zien is dat je kan invoegen. En dat doen ze wel op een 80 km weg die een wat lastige invoegstrook heeft.

Daarnaast kan je meestal niet zo snel van een snelweg af en dat kost teveel tijd.

Ze rijden liever met je in de stad, het kijken is erg belangrijk, dat zien ze zonder die snelweg ook wel. Ik heb hier trouwens in al die jaren dat ik hier kijk nooit iemand gehoord over examen op de snelweg?

Maar wees gerust: de snelweg is echt simpel in vergelijking met in de binnenstad rijden met kids en ouders die naar school gaan, dat is duizend keer lastiger omdat die allemaal door rood rijden, niet uitkijken, zo de weg oversteken etc.
Een snelweg is gewoon invoegen en 120 gaan rjiden en klaar ben je. En bij het invoegen is het iets harder of zachter rijden en er tussen gaan, enige lastige is dat je soms geen ruimte krijgt (maar lesauto's krijgen vaak de ruimte op de snelweg)

[ Bericht 11% gewijzigd door willempjewever op 24-08-2009 13:40:38 ]
pi_72110418
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:30 schreef willempjewever het volgende:
Snelweg is niet zo interessant. Het enige wat een examinator wil zien is dat je kan invoegen. En dat doen ze wel op een 80 km weg die een wat lastige invoegstrook heeft.

Daarnaast kan je meestal niet zo snel van een snelweg af en dat kost teveel tijd.

Ze rijden liever met je in de stad, het kijken is erg belangrijk, dat zien ze zonder die snelweg ook wel. Ik heb hier trouwens in al die jaren dat ik hier kijk nooit iemand gehoord over examen op de snelweg?

Maar wees gerust: de snelweg is echt simpel in vergelijking met in de binnenstad rijden met kids en ouders die naar school gaan, dat is duizend keer lastiger omdat die allemaal door rood rijden, niet uitkijken, zo de weg oversteken etc.

Ja, dat is ook zo.

Toevallig was ik dit weekend met vrienden uit in Utrecht. Die vrienden fietsten echt bij ieder stoplicht door rood, op de onoverzichtelijkste kruispunten. Ik er maar achteraan, want ja, ik ken de weg niet zo goed in Utrecht! Ik woon in Arnhem en ben heel erg blij dat ik daar examen heb en niet in Utrecht
pi_72111489
hallo beste fok!kers welk theorie boek raden jullie aan?
pi_72112573
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:31 schreef fespo het volgende:
Ik kreeg er eentje bij mijn rijopleiding. En een verkeers opelding cdrom is erg makkelijk.
pi_72112600
quote:
Ik had een theorieboek van de ANWB rijopleiding, gewoon via bol.com gekocht. Erg fijn boek vond ik .

Ik zou iig een boek nemen waar ook oefenopgaven bij zitten, dat heeft bij mij goed geholpen tijdens het oefenen.
pi_72112863
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:20 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik zou iig een boek nemen waar ook oefenopgaven bij zitten, dat heeft bij mij goed geholpen tijdens het oefenen.
je kan beter de cd nemen, bij de anwb heb je een bundel van het boek en de cd (de cd is hetzelfde als het oefenvragenboek, dus niet zo dom doen als ik en beide kopen).

de cd is veel beter dan het boek omdat er een tijdslimiet op zit. De cd van vekabest moet je ook nemen, die is beter dan die van de anwb.

totaal dus 2 cd's (je kan als 3e cd die van verjo nemen, maar die vond ik het minst) en als boek die van de anwb.
pi_72115312
quote:
Ik heb zelf "Theorie leren auto" van vekabest... vind ik wel een aanrader.
Daarnaast de cdrom van anwb en vekabest gedownload.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')