abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71379051
Hallo mensen,

Ja..zucht..
Ik wil dit tóch even onder de aandacht brengen omdat ik dit van groot belang acht.
Zegt het voort zou ik zeggen...Als we niets doen..tja..vul maar in dan.
Ik hoef hier geen discussie over te voeren, de bedoeling is om de bel te luiden zodat je alert wordt.
Indien intresse, de mogelijkheid bestaat om een petitie te tekenen.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=541787&r=1&tbl_archief=&

http://www.eliant.nl/?action=behaviour&actionid=215&language=uk

Thunderhart
  Licht Ontvlambaar maandag 27 juli 2009 @ 22:20:28 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71379186
Misschien kun je ipv met linkjes te strooien even uitleggen waar je het over hebt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 27 juli 2009 @ 22:28:01 #3
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_71379447
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:20 schreef Sjeen het volgende:
Misschien kun je ipv met linkjes te strooien even uitleggen waar je het over hebt...
het feit dat binnenkort veel gezonde voedingssupplementen verboden worden maar giftige stoffen die nu al op de verboden lijst staan opeens weer toegestaan worden
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_71379483
Nou..als je dat linkje aanklikt en dan gaat lezen wordt je alles uit de doeken gedaan..maar goed, in het kort.

Als we niet in verweer komen dan kunnen ze vanaf 31 december dít jaar 2009 dus , jou en mij en iedereen op grote schaal volpompen met het grootste gif dat er is. ...Voor geld...meer niet.
Er zijn dan geen grenzen meer, en vooral geen etiketten meer waarop je kan lezen wat je koopt.
Ze leggen ons een gifstrop om de nek waar je op zn minst behoorlijk akelig van wordt.
Groeihormonen in melk, de zwaarste pesticiden in je dagelijkse groentes noem maar op.
Tis maar dat je het weet...

Thunderhart
  maandag 27 juli 2009 @ 22:34:39 #5
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71379671
Genetisch gemanipuleerde voedingswaren!!!!!!!!

FTW
  maandag 27 juli 2009 @ 22:39:10 #6
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_71379824
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:34 schreef TheThirdMark het volgende:
Genetisch gemanipuleerde voedingswaren!!!!!!!!

FTW
Alles is tegenwoordig toegestaan bij de NWO om depopulatie te bewerkstelligen.
Giftig voedsel, virussen, nep terroristische aanslagen en ga zo maar door. Ze moeten toch op de een of andere manier voor elkaar krijgen dat de wereldbevolking nog maar tussen de 100 tot 500 miljoen mensen telt
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_71380027
hier lees je voor het gemak zeker maar even overheen?

Beperkingen/verbod op voedingsupplementen

Op de 28e bijeenkomst van de Codex commissie (in 2005) is de Guidelines for vitamin and mineral food supplements ofwel de Richtlijnen voor vitaminen en mineralen als voedingssupplementen vastgesteld.

Ondanks het feit dat de Codex Alimentarius geen wettelijke status heeft en niets nieuws toevoegt aan de al bestaande EU wetgeving op dit gebied (EU-richtlijn voor voedingssupplementen), was de drie pagina's tekst van deze richtlijn aanleiding tot onrust bij bepaalde gebruikers en producenten van voedingssupplementen en bij sommige pleitbezorgers van orthomoleculaire geneeskunde, vanwege wat zij noemen "rigoureuze beperkingen op het gebruik van vitaminen en mineralen als voedingssupplementen in dieetvoeding". Er gaan e-mails en andere berichten rond waarin gesteld wordt dat door de Codex voedingssupplementen vanaf 31 december 2009 verboden zullen worden. Deze berichten zijn niet juist. De tekst van de Codex Alimentarius heeft niet tot doel om voedingssupplementen te verbieden.

bron
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 27 juli 2009 @ 22:51:43 #8
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_71380225
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:28 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:

[..]

het feit dat binnenkort veel gezonde voedingssupplementen verboden worden maar giftige stoffen die nu al op de verboden lijst staan opeens weer toegestaan worden
Dat ligt maar net aan wat je als 'feit' ziet... Naar mijn mening is dit voornamelijk paranoide geneuzel.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 27 juli 2009 @ 22:53:42 #9
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71380286
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:39 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:

[..]

Giftig voedsel, virussen, nep terroristische aanslagen en ga zo maar door. Ze moeten toch op de een of andere manier voor elkaar krijgen dat de wereldbevolking nog maar tussen de 100 tot 500 miljoen mensen telt
ik zeg niet dat niks er van waar is.
Maar depopulatie geloof ik gewoonweg niet in
Zwangerschap en geboorte wordt gepromoot bij het leven.
Als ze willen depopuleren moeten ze de kinderbijslag opschorten en iedereen steriliseren.
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_71381264
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:45 schreef bas-beest het volgende:
hier lees je voor het gemak zeker maar even overheen?

Beperkingen/verbod op voedingsupplementen

Op de 28e bijeenkomst van de Codex commissie (in 2005) is de Guidelines for vitamin and mineral food supplements ofwel de Richtlijnen voor vitaminen en mineralen als voedingssupplementen vastgesteld.

Ondanks het feit dat de Codex Alimentarius geen wettelijke status heeft en niets nieuws toevoegt aan de al bestaande EU wetgeving op dit gebied (EU-richtlijn voor voedingssupplementen), was de drie pagina's tekst van deze richtlijn aanleiding tot onrust bij bepaalde gebruikers en producenten van voedingssupplementen en bij sommige pleitbezorgers van orthomoleculaire geneeskunde, vanwege wat zij noemen "rigoureuze beperkingen op het gebruik van vitaminen en mineralen als voedingssupplementen in dieetvoeding". Er gaan e-mails en andere berichten rond waarin gesteld wordt dat door de Codex voedingssupplementen vanaf 31 december 2009 verboden zullen worden. Deze berichten zijn niet juist. De tekst van de Codex Alimentarius heeft niet tot doel om voedingssupplementen te verbieden.

bron
Bron is wikipedia.

Heb je niet iets trouwers aan de originele bron?
pi_71381349
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:16 schreef thunderhart het volgende:
Hallo mensen,

Ja..zucht..
Ik wil dit tóch even onder de aandacht brengen omdat ik dit van groot belang acht.
Zegt het voort zou ik zeggen...Als we niets doen..tja..vul maar in dan.
Ik hoef hier geen discussie over te voeren, de bedoeling is om de bel te luiden zodat je alert wordt.
Indien intresse, de mogelijkheid bestaat om een petitie te tekenen.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=541787&r=1&tbl_archief=&

http://www.eliant.nl/?action=behaviour&actionid=215&language=uk

Thunderhart
Wat gek dat je nog geen supplementenfabrikant hierover hoort
Die gaan als eerste op hun achterbenen staan als hun handeltjes gestopt worden...
En ja, als er wat zou zijn zou je ze nu echt wel horen...
pi_71381900
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bron is wikipedia.

Heb je niet iets trouwers aan de originele bron?
ach ja, het staat op Wikipedia, dus het is per definitie onbetrouwbaar...
Hoe zit dat dan met de 'bronnen' uit de OP? Zijn die wel betrouwbaar omdat ze in jouw of TS z'n straatje passen?

Onderstaand is een link naar de PDF met de officiële regels m.b.t. de 'Guidelines for Vitamin and Mineral Food Supplements'

http://www.codexalimentar(...)s/10206/cxg_055e.pdf

of is dat ook nog niet trouw genoeg? Oh nee, dat is van de instantie zelf, dus gekleurd...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_71383002
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat gek dat je nog geen supplementenfabrikant hierover hoort
Die gaan als eerste op hun achterbenen staan als hun handeltjes gestopt worden...
En ja, als er wat zou zijn zou je ze nu echt wel horen...
Patiënten hoor je er echter wel over...

Ik heb toevallig een opnamestoornis van een paar vitamientjes. In het verleden, kreeg ik zonder probleem tientallen ampullen injectievloeistof (hydroxocobalamine) mee op recept. Dit jaar echter, krijg ik nog maar 2 ampullen injectievloeistof mee, per bezoek aan de apotheek.

Voor mijn dochter, die aan de zelfde opnamestoornis lijdt, heb ik zelfs een hevige strijd moeten voeren, tot in de rechtbank aan toe... enkel en alleen voor suppletie van 2 vitamientjes.

En het is nog niet eens 31 december 2009...

Overigens leveren die voedingssupplementen ook geen bal op. Het kost amper iets. Een ampul Hydroxocobalamine waar een patiënt die lijdt aan Pernicieuze Anemie eens per 2 maanden in onderhoudsdosering mee behandeld moet worden kost:volgens het overzicht van het Farmacotherpeutisch Kompas ¤ 2,00 per ampul... per 2 maanden! (Via internet kun je diezelfde ampullen bestellen voor slechts ¤ 0,30 per stuk).

Piep maar eens bij de huisarts dat je je een beetje depri voelt, en er wordt zomaar pardoes een recept uitgeschreven voor Seroxat, wat neerkomt op zo'n ¤ 60,00 per 2 maanden.

Ik hoef vast niet uit te leggen waarom niemand een helse strijd hoeft te voeren voor een duur medicament, maar zich in alle bochten moet wringen wanneer het juist om een supergoedkoop supplement gaat?

[ Bericht 13% gewijzigd door Banjerkanjer op 28-07-2009 00:55:21 ]
pi_71383557
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:46 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Onderstaand is een link naar de PDF met de officiële regels m.b.t. de 'Guidelines for Vitamin and Mineral Food Supplements'

http://www.codexalimentar(...)s/10206/cxg_055e.pdf

of is dat ook nog niet trouw genoeg?
Op zoiets doelde ik ja. Dankjewel.
pi_71385279
Wellicht interessant in dit kader is de recentelijke overname van De Ruiter Seeds door Monsanto, u allen wel bekend..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_71385598
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:26 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Patiënten hoor je er echter wel over...

Ik heb toevallig een opnamestoornis van een paar vitamientjes. In het verleden, kreeg ik zonder probleem tientallen ampullen injectievloeistof (hydroxocobalamine) mee op recept. Dit jaar echter, krijg ik nog maar 2 ampullen injectievloeistof mee, per bezoek aan de apotheek.

Voor mijn dochter, die aan de zelfde opnamestoornis lijdt, heb ik zelfs een hevige strijd moeten voeren, tot in de rechtbank aan toe... enkel en alleen voor suppletie van 2 vitamientjes.

En het is nog niet eens 31 december 2009...

Overigens leveren die voedingssupplementen ook geen bal op. Het kost amper iets. Een ampul Hydroxocobalamine waar een patiënt die lijdt aan Pernicieuze Anemie eens per 2 maanden in onderhoudsdosering mee behandeld moet worden kost:volgens het overzicht van het Farmacotherpeutisch Kompas ¤ 2,00 per ampul... per 2 maanden! (Via internet kun je diezelfde ampullen bestellen voor slechts ¤ 0,30 per stuk).

Piep maar eens bij de huisarts dat je je een beetje depri voelt, en er wordt zomaar pardoes een recept uitgeschreven voor Seroxat, wat neerkomt op zo'n ¤ 60,00 per 2 maanden.

Ik hoef vast niet uit te leggen waarom niemand een helse strijd hoeft te voeren voor een duur medicament, maar zich in alle bochten moet wringen wanneer het juist om een supergoedkoop supplement gaat?

Vreemd verhaal... Zeker als er Pernicieuze Anemie in het spel is, dan gaat dat gewoon op doktersrecept toch? Wat was de verklaring dat je minder ampullen kreeg? En, even tussen haakjes, de B12 injecties vallen natuurlijk niet onder de codex op deze manier he, valt nu onder "geneesmiddel" in deze vorm

Dat van die Seroxat is niet waar, heeft o.a. ook met de voorgeschiedenis te maken en andere zaken.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71387130
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Vreemd verhaal... Zeker als er Pernicieuze Anemie in het spel is, dan gaat dat gewoon op doktersrecept toch? Wat was de verklaring dat je minder ampullen kreeg? En, even tussen haakjes, de B12 injecties vallen natuurlijk niet onder de codex op deze manier he, valt nu onder "geneesmiddel" in deze vorm

Dat van die Seroxat is niet waar, heeft o.a. ook met de voorgeschiedenis te maken en andere zaken.
Pernicieuze Anemie kan tevens behandeld worden met Dibencozide (een mix van 1500 mcg vitamine B12 en 5 mg foliumzuur). In de vorm van een pilletje heet het echter weer een voedingssupplement en valt het direct onder de Codex Alimentarius. Dibencozide "slikt" mijn dochter op voorschrift, maar wordt niet vergoed en er wordt ook geen recept voor uitgeschreven. Wat op zich typisch is, want enkel 5 mg foliumzuur kun je weer niet vrij verkrijgen maar alleen op doktersrecept (ik injecteer namelijk vitamine b12, en slik daarnaast apart 5 mg foliumzuur).

De apotheek kon geen verklaring geven voor de wijziging in het aantal mee te geven ampullen. Het was gewoon een wijziging in beleid. Punt.

En jawel, een veel voorkomende klacht bij Pernicieuze Anemie is een gevoel van depressie. Niet verwonderlijk dus, dat ik eerst pardoes aan de Seroxat geslingerd werd, voor er (geruime tijd later) eindelijk eens gekeken werd of er misschien niet toch een lichamelijk oorzaak voor mij klachten was Ook niet verwonderlijk dat met de juiste behandeling van de werkelijke oorzaak van mijn klachten, ook die depressieve gevoelens als sneeuw voor de zon verdwenen.
pi_71387244
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Pernicieuze Anemie kan tevens behandeld worden met Dibencozide (een mix van 1500 mcg vitamine B12 en 5 mg foliumzuur). In de vorm van een pilletje heet het echter weer een voedingssupplement en valt het direct onder de Codex Alimentarius. Dibencozide "slikt" mijn dochter op voorschrift, maar wordt niet vergoed en er wordt ook geen recept voor uitgeschreven. Wat op zich typisch is, want enkel 5 mg foliumzuur kun je weer niet vrij verkrijgen maar alleen op doktersrecept (ik injecteer namelijk vitamine b12, en slik daarnaast apart 5 mg foliumzuur).

De apotheek kon geen verklaring geven voor de wijziging in het aantal mee te geven ampullen. Het was gewoon een wijziging in beleid. Punt.
Bleh, dat is dan wel zuur. Ik moet ook zeggen dat er bepaalde "stappen" zijn genomen hieromtrent die op zijn minst opmerkelijk zijn, maar goed, dat heb je helaas in elke tak van "sport". Toch blijft het shit.
quote:
En jawel, een veel voorkomende klacht bij Pernicieuze Anemie is een gevoel van depressie. Niet verwonderlijk dus, dat ik eerst pardoes aan de Seroxat geslingerd werd, voor er (geruime tijd later) eindelijk eens gekeken werd of er misschien niet toch een lichamelijk oorzaak voor mij klachten was Ook niet verwonderlijk dat met de juiste behandeling van de werkelijke oorzaak van mijn klachten, ook die depressieve gevoelens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Hm...je huisarts die niet helemaal wakker/up-to-date was dus inderdaad. Mijn ervaring (en dat is op basis van studie) is dat de meesten terughoudend zijn met uitschrijven van anti-depressiva. Alleen al vanwege mogelijke bijwerkingen en het feit dat het in veel gevallen alleen symptoombestrijding is. Jammer dat je zo'n ervaring hebt gehad.
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:40:11 #19
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_71391893
Ik werk als productontwikkelaar in de Food en heb de memo dat vitamines en mineralen niet meer mogen, nog steeds niet ontvangen
I follow you......but not on Twitter
pi_71391964
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:40 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Ik werk als productontwikkelaar in de Food en heb de memo dat vitamines en mineralen niet meer mogen, nog steeds niet ontvangen
En dat ook dus, oh nee, wacht, jij bent natuurlijk niet "de elite" dus die krijg je niet te zien....
Mr. Prolapse 2009
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 juli 2009 @ 14:03:05 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71394677
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:40 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Ik verkoop voedingssupplementen en we hebben ook nog geen melding gekregen dat we per 2010 onze zaak mogen sluiten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:03:55 #22
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_71397090
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:42 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En dat ook dus, oh nee, wacht, jij bent natuurlijk niet "de elite" dus die krijg je niet te zien....

maar..maar...maar...ik ben verantwoordelijk voor de ingrediënten en recepturen onze producten
I follow you......but not on Twitter
pi_71397456
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:03 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

maar..maar...maar...ik ben verantwoordelijk voor de ingrediënten en recepturen onze producten
Dat laten ze je denken

On-topic: Niemand heeft er verder (in die sector) wat over gehoord. Lijkt me dat die daar toch van op de hoogte zouden zijn, die verboden.
Mr. Prolapse 2009
pi_71405035
Voor zover ik het goed heb begrepen, worden voedingssupplementen ook niet verboden onder de Codex Alimentarius, maar wordt de dosering per adh drastisch teruggeschroefd.

Correct me if I'm wrong.
pi_71406053
Codex topic #351.

Ach laat maar ff lopen, misschien komt er nog wat interessants uit!
pi_71407542
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
Voor zover ik het goed heb begrepen, worden voedingssupplementen ook niet verboden onder de Codex Alimentarius, maar wordt de dosering per adh drastisch teruggeschroefd.

Correct me if I'm wrong.
Dat zou sowieso vreemd zijn voor iets 'onschuldigs' (ben geen kenner) als voeddingssupplementen..

en aan de andere kant lijkt er meer en meer ruimte te worden gegeven aan ggo/gmo (genetische manipulatie )..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:38:43 #27
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_71411468
Weer een hoop herrie om niets.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_71426034
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:43 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Dat zou sowieso vreemd zijn voor iets 'onschuldigs' (ben geen kenner) als voeddingssupplementen..

en aan de andere kant lijkt er meer en meer ruimte te worden gegeven aan ggo/gmo (genetische manipulatie )..

In de Europese Unie zijn voedingssupplementen die vitaminen en mineralen bevatten al sinds 2002 onderworpen aan een Europese Richtlijn[3]. In tegenstelling tot de Codex Alimentarius betreft dit wel wetgeving die nageleefd moet worden en die los van de Codex Alimentarius tot stand is gekomen. De Richtlijn omvat onder meer een positieve lijst van vitaminen- en mineraalverbindingen die in voedingssupplementen gebruikt mogen worden omdat de veiligheid ervan ondubbelzinnig is vastgesteld. Het ligt in de bedoeling de richtlijn uit te breiden met andere nutriënten die in voedingssupplementen voorkomen. Ook worden er binnenkort maximale doseringen vastgesteld voor vitaminen en mineralen in voedingssupplementen.

En juist die laatste zin, daar gaat het dus om. Het bijstellen van die maximale doseringen per adh, gaat drastisch omlaag. Dat betekent dat je nog altijd je vitamine c tabletjes kunt kopen, alleen zit er dan (bijvoorbeeld) geen 1000 mcg vitamine C meer in dat tabletje, maar slechts 100 mcg.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Alimentarius
pi_71426114
Ik denk dat dat nog wel mee zal vallen. Het zal er volgens mij vooral om gaan dat je geen 500% van de ADH aan vitamine A of zo meer kunt krijgen, wat moet voorkomen dat je je gezondheid schaadt met overdoseringen.
pi_71426126
Goh, die depopulatie gaat er dus blijkbaar toch niet komen.
pi_71426148
Wat ook verstandig is, want de algemene misvatting is dat je "niet genoeg vitaminen binnen kan krijgen" terwijl ook dat juist schadelijk is. Teveel is nooit goed
Mr. Prolapse 2009
pi_71426316
In deze maatschappij schijnt het sowieso veel makkelijker te zijn om een overdosis aan vitamines binnen te krijgen dan een tekort er aan krijgen. Vitamine C wordt vaak als ehhh...antioxidant of zo?....aan voedsel toegevoegd, beta-caroteen (vorm van vitamine A die pigmentvorming in de huid mogelijk maakt met het zonnen, en wat goed tegen nachtblindheid is) is vaak een kleurstof, met name in sinas enz.
pi_71426444
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:29 schreef thunderhart het volgende:
Nou..als je dat linkje aanklikt en dan gaat lezen wordt je alles uit de doeken gedaan..maar goed, in het kort.

Als we niet in verweer komen dan kunnen ze vanaf 31 december dít jaar 2009 dus , jou en mij en iedereen op grote schaal volpompen met het grootste gif dat er is. ...Voor geld...meer niet.
Er zijn dan geen grenzen meer, en vooral geen etiketten meer waarop je kan lezen wat je koopt.
Ze leggen ons een gifstrop om de nek waar je op zn minst behoorlijk akelig van wordt.
Groeihormonen in melk, de zwaarste pesticiden in je dagelijkse groentes noem maar op.
Tis maar dat je het weet...

Thunderhart
De codex zoals hij nu is, is niet meer dan een nieuwe kapstok waaraan de bestaande regels aan opgehangen worden, evt voorzien van een update. En veel van die updates zijn strengere regels mbt het gebruik van diverse soorten additieven en bestrijdingsmiddelen etc, en dus iets goeds in mijn ogen. Welk gif bedoel jij precies dan?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71426591
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:31 schreef Dragorius het volgende:
Wat ook verstandig is, want de algemene misvatting is dat je "niet genoeg vitaminen binnen kan krijgen" terwijl ook dat juist schadelijk is. Teveel is nooit goed
Dat wisselt nogal hoor, per vitamine/mineraal. Dat heeft voornamelijk te maken met hoe verschillende vitamines en mineralen worden opgenomen, en op welke plek in het lichaam. Foliumzuur bijvoorbeeld, kent nauwelijks opslag in het lichaam. Vitamine B6 daarentegen wordt wel in het lichaam opgenomen en een teveel daaraan kan uiteindelijk leiden tot zenuwaandoeningen. Voor vitamine B12 en vitamine C geldt heel simpel dat ieder overschot via de urine het lichaam weer verlaat. Terwijl ijzer zich weer enorm kan opstapelen... enz.

Maar net zoals een teveel van sommige vitaminen en mineralen tot klachten kunnen leiden, zo kunnen tekorten daarin dat evengoed.

Voor veel mensen is dit allemaal niet zo'n probleem. Maar er is een grote groep mensen bij wie de opname van vitamines en mineralen is verstoord (dat zijn vooral ouderen en chronisch zieken). Die groep mensen is afhankelijk van hooggedoseerde suppletie. En juist deze groep mensen kan nadelige gevolgen ondervinden van deze richtlijn in de Codex Alimentarius.

[ Bericht 1% gewijzigd door Banjerkanjer op 29-07-2009 15:24:36 ]
pi_71426974
Ja, het wordt echt tijd om terug te keren naar zelfstandige voedselverbouwing in je achtertuin .

Geen grap .
pi_71427064
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:53 schreef Salvad0R het volgende:
Ja, het wordt echt tijd om terug te keren naar zelfstandige voedselverbouwing in je achtertuin .

Geen grap .
Ja, want vroegah gingen mensen niet dood aan vitaminetekorten. Scheurbuik is een hoax.
pi_71427957
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want vroegah gingen mensen niet dood aan vitaminetekorten. Scheurbuik is een hoax.
Scheurbuik kwam vooral voor bij zeelieden die maandenlang geen verse groenten e.d. voorhanden hadden.
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:22:10 #38
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71428080
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:39 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:

[..]

En groot gelijk hebben ze !
Overbevolking is als mensheid ons grootste probleem, en deze manier is een stuk eerlijker dan om gewoon even 2 miljard mensen te selecteren en een nekschot te geven.

Chemtrails & Codex Alimentarius FTW !
zzz
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:23:12 #39
31101 _Led_
pi_71428128
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:31 schreef Dragorius het volgende:
Dat hangt er vanaf over welke vitamine je het hebt.
Sommige plas je net zo hard weer uit bij een teveel, anderen zijn slecht voor je.
zzz
pi_71429896
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:53 schreef Salvad0R het volgende:

Geen grap .
Dan moet je wel weten of je vinex huis niet toevallig op een gifbelt is gebouwd.. Gelukkig wil het bedrijf waar ik voor werk dit graag uit komen zoeken.. (uiteraard betaald, we zijn geen liefdadigheidsinstelling)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71430627
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan moet je wel weten of je vinex huis niet toevallig op een gifbelt is gebouwd.. Gelukkig wil het bedrijf waar ik voor werk dit graag uit komen zoeken.. (uiteraard betaald, we zijn geen liefdadigheidsinstelling)
Goede zaak.

Er zijn plannen in de maak om groentetuinen te verbieden, om dit tegen te gaan moeten er gewoon zoveel mogelijk worden gebouwd.
pi_71430659
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Scheurbuik kwam vooral voor bij zeelieden die maandenlang geen verse groenten e.d. voorhanden hadden.
Ja, precies. En tegenwoordig bestaat dat niet meer, ook niet meer bij zeelieden. Heel apart.
pi_71430671
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Er zijn plannen in de maak om groentetuinen te verbieden, om dit tegen te gaan moeten er gewoon zoveel mogelijk worden gebouwd.
Wie zegt dat?
Mr. Prolapse 2009
pi_71430717
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

waar haal je die onzin nou weer vandaan? Geef er dan gelijk eens een betrouwbare bron bij...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:35:35 #45
31101 _Led_
pi_71430734
Plannen om groentetuinen te verbieden
zzz
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:44:14 #46
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71431034
Het wordt steeds erger

Plannen om groentetuinen/ volkstuinen te verbieden
Een user die zijn bedrijf promoot om mensen tegen forse betaling hun grond te laten "checken"

Gaan users straks ook hun zelf gemaakte DVD's promoten? (die tegen betaling aangeschaft kunnen worden)
:-)
pi_71431302
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
the grape vine.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:59:55 #48
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_71431520
rare tijden indeed..

fluor in drinkwater, aspartaam(rattengif), MSG..allemaal prima..
maar vitamines...laten we die bronnen van verderf eindelijk eens aanpakken!!
stelletje imbecielen!
Huig
pi_71431556
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

the grape vine.
Jammer.

Het hàd potentie kunnen hebben je opmerking. Met dit "argument" doe je het weer teniet...
Mr. Prolapse 2009
pi_71431752
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:05 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat jij wil joh. Prutser .
Prutser? Je roept dat "ze" groentetuinen gaan verbieden, en je zegt alleen maar "ja dat heb ik gehoord".
Dat is toch niet zinnig? Als je nou inderdaad een bron erbji had, zodat iedereen mee kan lezen, dan had je een punt gemaakt.
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')