Op de valreep toch wel een beetje, althans.. ben geen jurist maar geloof dat niemand het er nog over heeft gehad dusver, sprak Tot er zojuist nog over en zag ook artikel 31 het eerst.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:31 schreef Dragorius het volgende:
Vorig jaar oktober is het gewijzigd, niet bepaald "op de valreep"![]()
Dit is toch niet zomaar influenza, heeft dezelde samenstelling als een gevaarlijke variant die velen het leven heeft gekost begin vorige eeuw.quote:Maar nogmaals, de wet geldt alleen voor categorie A en influenza valt onder B. Dus ik wacht het nog even af.
Het is naar ik weet een internationale pandemie zolang dit als zodanig via de media word naar buiten gebracht.quote:Ik hou mijn hart vast voor wanneer het griepseizoen begint, hoeveel % van Nederland kan dan besmet zijn, en in hoeverre kan dan onze maatschappij daar effect van ondervinden...
En het is al een pandemie he150+ landen inmiddels?
quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef slackster het volgende:
[..]
Op de valreep toch wel een beetje, althans.. ben geen jurist maar geloof dat niemand het er nog over heeft gehad dusver, sprak Tot er zojuist nog over en zag ook artikel 31 het eerst.
Een jaar later zijn er in ieder geval op bestelling in ene 34 miljoen van die dingen..
In oktober 2008 was ik veel te druk met van alles en nog wat en had ik überhaupt nooit gehoord van gedwongen vaccinaties voor een griep.
Dan zou je dus een of andere site in de gaten gehouden moeten hebben waarop valt te lezen welke nieuwe wetten zijn per wanneer zijn ingevoerd.
Dat doet toch niemand behalve juristen en dergelijke? of bepaalde beroepsgroepen misschien die met die wetten te maken zouden kunnen hebben, die dit specifiek volgen.
Nee, wordt gewoon onder de influenza's geschaard en dus bij B. Stel dat 50% eraan overlijdt, dan zou het naar A opgeschaald kunnen worden. Zie www.rivm.nlquote:Dit is toch niet zomaar influenza, heeft dezelde samenstelling als een gevaarlijke variant die velen het leven heeft gekost begin vorige eeuw.
[..]
Het is naar ik weet een internationale pandemie zolang dit als zodanig via de media word naar buiten gebracht.
Zal daarom dan ook waarschijnlijk ook onder een andere categorie terecht komen als een gemiddeld griepje toch?
Elk virus is "constant" aan het muteren om te proberen het immuunsysteem te omzeilen. Maar mutatie betekent niet resistentie en ook niet dat de structuur dusdanig veranderd dat het vaccin niet meer zal werken. De griepprik ieder jaar is ook voor een "muterend" virus bedoeld en werkt ook.quote:Zover ik weet zou die griep nog kunnen muteren en een ander vorm aan kunnen nemen dan op dit moment bekent is.
Nee dusquote:Dat zou ook kunnen betekenen dat de vaccins die nu al zijn besteld niet meer de optimale samenstelling hebben tegen de tijd dat de noodzakelijkheid van het vaccineren toepassing zou zijn.
Nee, er zijn nu al test bezig waarvoor je je ook kan opgeven, ook in Nederland maar ook veel andere landen. Zoals ieder ander geneesmiddel is dit gewoon nodig/verplicht en beter voorkomen dan genezen toch? Helaas is het produceren van zo'n vaccin ook niet overnight gedaan, en de 34 miljoen bestelde zullen dus gefaseerd geleverd worden. Er wordt nu een risico-analyse gemaakt waarbij per doelgroep een prioriteitenlijst wordt opgesteld. Ga er maar vanuit dat bejaarden en zwangere vrouwen bijvoorbeeld eerst mogen. Meer is binnenkort bekend hieroverquote:B.v. is de vaccin nu al verkrijgbaar? en zouden mensen nu al via de huisarts deze kunnen ontvangen om een mogelijke drukte in de herfst te kunnen voorkomen?
bronquote:Regeling Mexicaanse griep
Artikel 1
Het Mexicaanse influenzavirus (H1N1) wordt aangemerkt als behorende tot groep A, bedoeld in artikel 1, onderdeel e, van de Wet publieke gezondheid.
bronquote:Artikel 31
1. De burgemeester kan een persoon onverwijld ter isolatie in een ziekenhuis doen opnemen, indien:
a. 1° hij gegronde redenen heeft om aan te nemen dat de betrokkene lijdt aan een infectieziekte behorend tot groep A,
2° ten aanzien van de betrokkene de melding ingevolge artikel 22, derde lid, heeft plaatsgevonden, of
3° de betrokkene lijdt aan een infectieziekte behorend tot groep A of B1,
b. ernstig gevaar voor de volksgezondheid bestaat door verspreiding van die infectieziekte,
c. dit gevaar niet op andere wijze effectief kan worden afgewend, en
d. de betrokkene niet tot opneming ter isolatie bereid is.
2. De burgemeester kan een ter isolatie opgenomen persoon door een arts doen onderzoeken indien:
a. ten gevolge van de infectieziekte onmiddellijk gevaar dreigt voor de gezondheid van derden,
b. de aard en de omvang van dit gevaar niet op andere wijze dan door onderzoek kunnen worden vastgesteld,
c. de uitkomst van het onderzoek noodzakelijk is om dit gevaar effectief te kunnen afwenden, en
d. de betrokkene niet bereid is het onderzoek te ondergaan.
3. De burgemeester kan een ter isolatie opgenomen persoon door een arts in het lichaam doen onderzoeken indien aan de voorwaarden, bedoeld in het tweede lid, is voldaan en de rechter daartoe een machtiging heeft verleend.
4. Het onderzoek, bedoeld in het tweede en derde lid, omvat niet meer dan nodig is ter afwending van het gevaar voor derden.
Dank, het is allemaal best paranoia, maar zolang die feiten en de speculaties nog ver uit elkaar liggen is er geen rede voor paniek..quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het gaat niet over verplicht vaccineren maar verplicht in quarantaine. Vaccineren als je al besmet bent heeft geen zin
[..]
Nee, wordt gewoon onder de influenza's geschaard en dus bij B. Stel dat 50% eraan overlijdt, dan zou het naar A opgeschaald kunnen worden. Zie www.rivm.nl
[..]
Elk virus is "constant" aan het muteren om te proberen het immuunsysteem te omzeilen. Maar mutatie betekent niet resistentie en ook niet dat de structuur dusdanig veranderd dat het vaccin niet meer zal werken. De griepprik ieder jaar is ook voor een "muterend" virus bedoeld en werkt ook.
[..]
Nee duszie boven
[..]
Nee, er zijn nu al test bezig waarvoor je je ook kan opgeven, ook in Nederland maar ook veel andere landen. Zoals ieder ander geneesmiddel is dit gewoon nodig/verplicht en beter voorkomen dan genezen toch? Helaas is het produceren van zo'n vaccin ook niet overnight gedaan, en de 34 miljoen bestelde zullen dus gefaseerd geleverd worden. Er wordt nu een risico-analyse gemaakt waarbij per doelgroep een prioriteitenlijst wordt opgesteld. Ga er maar vanuit dat bejaarden en zwangere vrouwen bijvoorbeeld eerst mogen. Meer is binnenkort bekend hierover
Verder complimenten voor een gedegen post
Geen punt, ik snap ook best dat bij veel mensen verdeeldheid kan heersen, maar er is ook gewoon nog niet alles bekendquote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:03 schreef slackster het volgende:
[..]
Dank, het is allemaal best paranoia, maar zolang die feiten en de speculaties nog ver uit elkaar liggen is er geen rede voor paniek..
Jij ook al.. ik loop ook al een paar dagen lekker verkouden te zijn. Koppijn, hoesten/niezen, algemene lamlendigheid... het gebruikelijkequote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Geen punt, ik snap ook best dat bij veel mensen verdeeldheid kan heersen, maar er is ook gewoon nog niet alles bekend
* Dragorius begint wat last van zijn keel en nek te krijgen, en op werk van vriendin is al een bevestigd geval![]()
Gedwongen opname betekent toch, gedwongen medicijnen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:41 schreef Iblis het volgende:
Even wat aanvullingen:
[..]
bron
Dus, Mexicaanse griep is nu groep A. Met betrekking tot artikel 31 van de Wet Publieke Gezondheid:
[..]
bron
Gedwongen vaccinatie staat er dus inderdaad niet bij (en ook niet elders in die wet). Een inwendig onderzoek kan dus alleen nadat de rechter er bevel voor geeft. De wetgeving is vrij 'minimaal'. Iemand mag in quarantaine geplaatst worden en dan onderzocht voor zover nodig om de oorzaak vast te stellen (en niet meer).
Nee, gedwongen onderzoek (indien nodig, maar niet waarschijnlijk bij H1N1) en gedwongen quarantaine, geen gedwongen medicate, dus ook geen gedwongen vaccinatie.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:26 schreef Ticker het volgende:
[..]
Gedwongen opname betekent toch, gedwongen medicijnen?
Of moet ik het niet zien als een infectie ziekte?
Het is gedwongen opname om te onderzoeken of je echt H1N1 hebt (middels een wattenstaafje in neus en keel) en eventueel gedwongen quarantaine (al dan niet thuis). Geen gedwongen opname met gedwongen toevoer van medicijnen, zelfs op medicijnen mag je nee zeggen, zolang je garant staat voor je eigen keuze dan.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:53 schreef Ticker het volgende:
Nee dat kan niet toch.
Ik bedoel je wel gedwongen laten opnemen, maar alleen om in een hoekje dood (lees af te schermen) te laten gaan?
Totaal onlogisch.
Als iemand dat wil. Je hoeft je ook niet te laten bestralen als je kanker hebt en de diagnose dat uitwijst. Natuurlijk, behandeling laat je eerder weer op straat lopen, maar hoeft niet. Ik zou het wel doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:53 schreef Ticker het volgende:
Nee dat kan niet toch.
Ik bedoel je wel gedwongen laten opnemen, maar alleen om in een hoekje dood (lees af te schermen) te laten gaan?
Totaal onlogisch.
Daarom moet de rechter daar over beslissen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
gedwongen inwendig onderzoek vind ik al vrij ver gaan.
recht op lichamelijke integriteit?
En die voorwaarden zijn dus:quote:3. De burgemeester kan een ter isolatie opgenomen persoon door een arts in het lichaam doen onderzoeken indien aan de voorwaarden, bedoeld in het tweede lid, is voldaan en de rechter daartoe een machtiging heeft verleend.
quote:a. ten gevolge van de infectieziekte onmiddellijk gevaar dreigt voor de gezondheid van derden,
b. de aard en de omvang van dit gevaar niet op andere wijze dan door onderzoek kunnen worden vastgesteld,
c. de uitkomst van het onderzoek noodzakelijk is om dit gevaar effectief te kunnen afwenden, en
d. de betrokkene niet bereid is het onderzoek te ondergaan.
Het wattenstaafje gaat niet langs de buitenkant van je neus en keel nee.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
gedwongen inwendig onderzoek vind ik al vrij ver gaan.
recht op lichamelijke integriteit?
Ik dacht dat lichamelijke integriteit één van de mensenrechten was, maar misschien heb ik een verkeerd idee van wat dat precies inhoudt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:08 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daarom moet de rechter daar over beslissen.
[..]
En die voorwaarden zijn dus:
[..]
Een onderzoek is geen behandeling, en dit is ook alleen in uitzonderlijke gevallen. Voor zover mij bekend is het ook nooit nodig geweest.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:18 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Ik dacht dat lichamelijke integriteit één van de mensenrechten was, maar misschien heb ik een verkeerd idee van wat dat precies inhoudt.
Behoudens uitzonderingen die de wet eraan stelt. Nederlandse grondwet staat het volgens mij in.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:18 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Ik dacht dat lichamelijke integriteit één van de mensenrechten was, maar misschien heb ik een verkeerd idee van wat dat precies inhoudt.
Jawel, want dat is een apart onderdeel. Sowieso, als je opgenomen zou worden met symptomen heeft een vaccin geen nut. Behandeling mag je ten allen tijde weigeren, tenzij je in coma ligt dan mag alleen naaste familie het weigeren voor jou.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:28 schreef Ticker het volgende:
Sorry jongens ik geloof niet dat als je gedwongen wordt opgenomen dat je dan zelf mag kiezen of je een vaccine krijgt.
Zelf ook nogal veel in het buitenland geweest daarna terug gekomen, sindsdien is geleidelijk aan een proces dat al enige tijd gaande was met enorm tempo versnelt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Geen punt, ik snap ook best dat bij veel mensen verdeeldheid kan heersen, maar er is ook gewoon nog niet alles bekend
* Dragorius begint wat last van zijn keel en nek te krijgen, en op werk van vriendin is al een bevestigd geval![]()
Hoezo 'ontbrak'quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:02 schreef slackster het volgende:
[..]
Zelf ook nogal veel in het buitenland geweest daarna terug gekomen, sindsdien is geleidelijk aan een proces dat al enige tijd gaande was met enorm tempo versnelt.
Om een lang verhaal kort te maken duidt ik vooral op het onherroepelijke tot stand komen v/d euro, het tot stand komen van een overdreven ambitieus multiculti beleid die meer weg heeft van een buitenlandse bezetting dan het harmonieus samengaan van verschillende culturen.
De regenten politiek van Balkenende en de zijne die wel het meest brave schoothondje voor het Witte Huis wil spelen maar ter compensatie zijn eigen land op 'n uiterst cynische en hardhandige wijze regeert.
Dat er met toenemende mate geen ene moer meer aan is om in NL te wonen vooral concerten waar je vroeger nog met een biertje en wat te roken kon genieten, de sfeer nu nergens meer veel voorstelt dit o.a. wegens de politiestaat sfeer overal waar geen ontkomen meer aan is. De oeverloze regeldrift die zoals het rookverbod ervoor zorgt dat je nu helemaal het gevoel hebt als een klein kind, behalve belasting betalen dan, helemaal niets meer schijnt te mogen.
Dan is misschien nog wel het enige wat er aan ontbrak de ultieme vernedering van het verplicht geïnjecteerd worden met een of ander verdacht goedje, alsof we met een zieke veestapel te maken zouden hebben..
Dan zou de de cirkel pas echt helemaal rond zijn, een laatste genadeschot om een ieder van een lange reeks lijdenswegen te verlossen in dit totaal verziekte, gruwelijk kille, regenachtig en gejaagde, grijs en sombere kikkerlandje van niets..![]()
Geen wonder dat niemand van die dodelijke vaccinatie wakker ligt, er was toch al geen moer meer aan hier dus wat maakt het ook eigenlijk uit?
Dat ben ik met je eens ja. Dat mag wat mij betreft ook zo blijven.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:28 schreef slackster het volgende:
[..]
ontbreekt bedoel je, wee nie, vammij mag t zo blijfe
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens ja. Dat mag wat mij betreft ook zo blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |