abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:17:04 #51
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71475635
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:31 schreef Dragorius het volgende:
Vorig jaar oktober is het gewijzigd, niet bepaald "op de valreep"
Op de valreep toch wel een beetje, althans.. ben geen jurist maar geloof dat niemand het er nog over heeft gehad dusver, sprak Tot er zojuist nog over en zag ook artikel 31 het eerst.

Een jaar later zijn er in ieder geval op bestelling in ene 34 miljoen van die dingen..

In oktober 2008 was ik veel te druk met van alles en nog wat en had ik überhaupt nooit gehoord van gedwongen vaccinaties voor een griep.

Dan zou je dus een of andere site in de gaten gehouden moeten hebben waarop valt te lezen welke nieuwe wetten zijn per wanneer zijn ingevoerd.

Dat doet toch niemand behalve juristen en dergelijke? of bepaalde beroepsgroepen misschien die met die wetten te maken zouden kunnen hebben, die dit specifiek volgen.

Zo nu en dan is wel iets op het nieuws maar er zijn jaarlijks veel nieuwe wetten die voor de gemiddelde burger niet allemaal zijn te volgen.
quote:
Maar nogmaals, de wet geldt alleen voor categorie A en influenza valt onder B. Dus ik wacht het nog even af.
Dit is toch niet zomaar influenza, heeft dezelde samenstelling als een gevaarlijke variant die velen het leven heeft gekost begin vorige eeuw.
quote:
Ik hou mijn hart vast voor wanneer het griepseizoen begint, hoeveel % van Nederland kan dan besmet zijn, en in hoeverre kan dan onze maatschappij daar effect van ondervinden...

En het is al een pandemie he 150+ landen inmiddels?
Het is naar ik weet een internationale pandemie zolang dit als zodanig via de media word naar buiten gebracht.

Zal daarom dan ook waarschijnlijk onder een andere categorie terecht komen als een gemiddeld griepje toch?

Zover ik weet zou die griep nog kunnen muteren en een ander vorm aan kunnen nemen dan op dit moment bekent is.

Dat zou ook kunnen betekenen dat de vaccins die nu al zijn besteld niet meer de optimale samenstelling hebben tegen de tijd dat de noodzakelijkheid van het vaccineren toepassing zou zijn.

B.v. is de vaccin nu al verkrijgbaar? en zouden mensen nu al via de huisarts deze kunnen ontvangen om een mogelijke drukte in de herfst te kunnen voorkomen?
pi_71475832
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef slackster het volgende:

[..]

Op de valreep toch wel een beetje, althans.. ben geen jurist maar geloof dat niemand het er nog over heeft gehad dusver, sprak Tot er zojuist nog over en zag ook artikel 31 het eerst.

Een jaar later zijn er in ieder geval op bestelling in ene 34 miljoen van die dingen..

In oktober 2008 was ik veel te druk met van alles en nog wat en had ik überhaupt nooit gehoord van gedwongen vaccinaties voor een griep.

Dan zou je dus een of andere site in de gaten gehouden moeten hebben waarop valt te lezen welke nieuwe wetten zijn per wanneer zijn ingevoerd.

Dat doet toch niemand behalve juristen en dergelijke? of bepaalde beroepsgroepen misschien die met die wetten te maken zouden kunnen hebben, die dit specifiek volgen.

Het gaat niet over verplicht vaccineren maar verplicht in quarantaine. Vaccineren als je al besmet bent heeft geen zin
quote:
Dit is toch niet zomaar influenza, heeft dezelde samenstelling als een gevaarlijke variant die velen het leven heeft gekost begin vorige eeuw.
[..]

Het is naar ik weet een internationale pandemie zolang dit als zodanig via de media word naar buiten gebracht.

Zal daarom dan ook waarschijnlijk ook onder een andere categorie terecht komen als een gemiddeld griepje toch?
Nee, wordt gewoon onder de influenza's geschaard en dus bij B. Stel dat 50% eraan overlijdt, dan zou het naar A opgeschaald kunnen worden. Zie www.rivm.nl
quote:
Zover ik weet zou die griep nog kunnen muteren en een ander vorm aan kunnen nemen dan op dit moment bekent is.
Elk virus is "constant" aan het muteren om te proberen het immuunsysteem te omzeilen. Maar mutatie betekent niet resistentie en ook niet dat de structuur dusdanig veranderd dat het vaccin niet meer zal werken. De griepprik ieder jaar is ook voor een "muterend" virus bedoeld en werkt ook.
quote:
Dat zou ook kunnen betekenen dat de vaccins die nu al zijn besteld niet meer de optimale samenstelling hebben tegen de tijd dat de noodzakelijkheid van het vaccineren toepassing zou zijn.
Nee dus zie boven
quote:
B.v. is de vaccin nu al verkrijgbaar? en zouden mensen nu al via de huisarts deze kunnen ontvangen om een mogelijke drukte in de herfst te kunnen voorkomen?
Nee, er zijn nu al test bezig waarvoor je je ook kan opgeven, ook in Nederland maar ook veel andere landen. Zoals ieder ander geneesmiddel is dit gewoon nodig/verplicht en beter voorkomen dan genezen toch? Helaas is het produceren van zo'n vaccin ook niet overnight gedaan, en de 34 miljoen bestelde zullen dus gefaseerd geleverd worden. Er wordt nu een risico-analyse gemaakt waarbij per doelgroep een prioriteitenlijst wordt opgesteld. Ga er maar vanuit dat bejaarden en zwangere vrouwen bijvoorbeeld eerst mogen. Meer is binnenkort bekend hierover
Verder complimenten voor een gedegen post
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:41:56 #53
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71476427
Even wat aanvullingen:
quote:
Regeling Mexicaanse griep

Artikel 1

Het Mexicaanse influenzavirus (H1N1) wordt aangemerkt als behorende tot groep A, bedoeld in artikel 1, onderdeel e, van de Wet publieke gezondheid.
bron

Dus, Mexicaanse griep is nu groep A. Met betrekking tot artikel 31 van de Wet Publieke Gezondheid:
quote:
Artikel 31

1. De burgemeester kan een persoon onverwijld ter isolatie in een ziekenhuis doen opnemen, indien:
a. 1° hij gegronde redenen heeft om aan te nemen dat de betrokkene lijdt aan een infectieziekte behorend tot groep A,
2° ten aanzien van de betrokkene de melding ingevolge artikel 22, derde lid, heeft plaatsgevonden, of
3° de betrokkene lijdt aan een infectieziekte behorend tot groep A of B1,
b. ernstig gevaar voor de volksgezondheid bestaat door verspreiding van die infectieziekte,
c. dit gevaar niet op andere wijze effectief kan worden afgewend, en
d. de betrokkene niet tot opneming ter isolatie bereid is.

2. De burgemeester kan een ter isolatie opgenomen persoon door een arts doen onderzoeken indien:
a. ten gevolge van de infectieziekte onmiddellijk gevaar dreigt voor de gezondheid van derden,
b. de aard en de omvang van dit gevaar niet op andere wijze dan door onderzoek kunnen worden vastgesteld,
c. de uitkomst van het onderzoek noodzakelijk is om dit gevaar effectief te kunnen afwenden, en
d. de betrokkene niet bereid is het onderzoek te ondergaan.

3. De burgemeester kan een ter isolatie opgenomen persoon door een arts in het lichaam doen onderzoeken indien aan de voorwaarden, bedoeld in het tweede lid, is voldaan en de rechter daartoe een machtiging heeft verleend.

4. Het onderzoek, bedoeld in het tweede en derde lid, omvat niet meer dan nodig is ter afwending van het gevaar voor derden.
bron

Gedwongen vaccinatie staat er dus inderdaad niet bij (en ook niet elders in die wet). Een inwendig onderzoek kan dus alleen nadat de rechter er bevel voor geeft. De wetgeving is vrij 'minimaal'. Iemand mag in quarantaine geplaatst worden en dan onderzocht voor zover nodig om de oorzaak vast te stellen (en niet meer).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:03:23 #54
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71477044
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:23 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het gaat niet over verplicht vaccineren maar verplicht in quarantaine. Vaccineren als je al besmet bent heeft geen zin
[..]

Nee, wordt gewoon onder de influenza's geschaard en dus bij B. Stel dat 50% eraan overlijdt, dan zou het naar A opgeschaald kunnen worden. Zie www.rivm.nl
[..]

Elk virus is "constant" aan het muteren om te proberen het immuunsysteem te omzeilen. Maar mutatie betekent niet resistentie en ook niet dat de structuur dusdanig veranderd dat het vaccin niet meer zal werken. De griepprik ieder jaar is ook voor een "muterend" virus bedoeld en werkt ook.
[..]

Nee dus zie boven
[..]

Nee, er zijn nu al test bezig waarvoor je je ook kan opgeven, ook in Nederland maar ook veel andere landen. Zoals ieder ander geneesmiddel is dit gewoon nodig/verplicht en beter voorkomen dan genezen toch? Helaas is het produceren van zo'n vaccin ook niet overnight gedaan, en de 34 miljoen bestelde zullen dus gefaseerd geleverd worden. Er wordt nu een risico-analyse gemaakt waarbij per doelgroep een prioriteitenlijst wordt opgesteld. Ga er maar vanuit dat bejaarden en zwangere vrouwen bijvoorbeeld eerst mogen. Meer is binnenkort bekend hierover
Verder complimenten voor een gedegen post
Dank, het is allemaal best paranoia, maar zolang die feiten en de speculaties nog ver uit elkaar liggen is er geen rede voor paniek..
pi_71488026
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 00:03 schreef slackster het volgende:

[..]

Dank, het is allemaal best paranoia, maar zolang die feiten en de speculaties nog ver uit elkaar liggen is er geen rede voor paniek..
Geen punt, ik snap ook best dat bij veel mensen verdeeldheid kan heersen, maar er is ook gewoon nog niet alles bekend

* Dragorius begint wat last van zijn keel en nek te krijgen, en op werk van vriendin is al een bevestigd geval
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:42:35 #56
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_71488578
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Geen punt, ik snap ook best dat bij veel mensen verdeeldheid kan heersen, maar er is ook gewoon nog niet alles bekend

* Dragorius begint wat last van zijn keel en nek te krijgen, en op werk van vriendin is al een bevestigd geval
Jij ook al.. ik loop ook al een paar dagen lekker verkouden te zijn. Koppijn, hoesten/niezen, algemene lamlendigheid... het gebruikelijke
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_71498292
Squalene and the Autoimmune System

Gary Matsumoto is a New York-based award-winning investigative journalist. His 2004 book, Vaccine: A Covert Government Experiment That`s Killing Our Soldiers--And Why GI`s Are Only The First Victims, took sharp issue with NIH (National Institute of Health) results and the Pentagon`s denial of Gulf War Syndrome.

Matsumoto wrote: "Other research shows that squalene is the experimental anthrax vaccine ingredient that caused devastating autoimmune diseases and deaths for many Gulf War veterans from the US, UK, and Australia. (Note - French troops in Gulf War I were not vaccinated and none of them came out with Gulf War Syndrome). "Yet it (squalene) continues in use today and for new vaccines development in labs. There`s a `close match between the squalene-induced diseases in animals and those observed in humans injected with this oil"

"The immune system (normally) see(s) and recognizes it as an oil molecule native to the body. Squalene . . . is found throughout the nervous system and the brain. When injected in the body, the immune system attacks it as an enemy to be eliminated. . . . injecting it galvanize(s) the immune system into attacking it, which can produce self-destructive cross reactions against the same molecule in the places where . . . where it is critical to the health of the nervous system. Once self-destruction begins, it doesn`t stop as the body keeps making the molecule that the immune system is trained to attack and destroy."

Do more of your own research and be vigilant without panicking.

geleerde zoveel, Gary Matsumoto is a New York-based award-winning investigative journalist.

Hoe weet je nu wie er gelijk heeft ?
i reserve the right to do as i damnwell please.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:26:05 #58
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71499292
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:41 schreef Iblis het volgende:
Even wat aanvullingen:
[..]

bron

Dus, Mexicaanse griep is nu groep A. Met betrekking tot artikel 31 van de Wet Publieke Gezondheid:
[..]

bron

Gedwongen vaccinatie staat er dus inderdaad niet bij (en ook niet elders in die wet). Een inwendig onderzoek kan dus alleen nadat de rechter er bevel voor geeft. De wetgeving is vrij 'minimaal'. Iemand mag in quarantaine geplaatst worden en dan onderzocht voor zover nodig om de oorzaak vast te stellen (en niet meer).
Gedwongen opname betekent toch, gedwongen medicijnen?
Of moet ik het niet zien als een infectie ziekte?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71499481
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:26 schreef Ticker het volgende:

[..]

Gedwongen opname betekent toch, gedwongen medicijnen?
Of moet ik het niet zien als een infectie ziekte?
Nee, gedwongen onderzoek (indien nodig, maar niet waarschijnlijk bij H1N1) en gedwongen quarantaine, geen gedwongen medicate, dus ook geen gedwongen vaccinatie.
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:53:03 #60
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71500188
Nee dat kan niet toch.
Ik bedoel je wel gedwongen laten opnemen, maar alleen om in een hoekje dood (lees af te schermen) te laten gaan?

Totaal onlogisch.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71500279
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:53 schreef Ticker het volgende:
Nee dat kan niet toch.
Ik bedoel je wel gedwongen laten opnemen, maar alleen om in een hoekje dood (lees af te schermen) te laten gaan?

Totaal onlogisch.
Het is gedwongen opname om te onderzoeken of je echt H1N1 hebt (middels een wattenstaafje in neus en keel) en eventueel gedwongen quarantaine (al dan niet thuis). Geen gedwongen opname met gedwongen toevoer van medicijnen, zelfs op medicijnen mag je nee zeggen, zolang je garant staat voor je eigen keuze dan.
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:57:21 #62
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71500331
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:53 schreef Ticker het volgende:
Nee dat kan niet toch.

Totaal onlogisch.
Als iemand dat wil. Je hoeft je ook niet te laten bestralen als je kanker hebt en de diagnose dat uitwijst. Natuurlijk, behandeling laat je eerder weer op straat lopen, maar hoeft niet. Ik zou het wel doen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71500544
gedwongen inwendig onderzoek vind ik al vrij ver gaan.

recht op lichamelijke integriteit?
I'll be back
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:08:29 #64
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71500636
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

Daarom moet de rechter daar over beslissen.
quote:
3. De burgemeester kan een ter isolatie opgenomen persoon door een arts in het lichaam doen onderzoeken indien aan de voorwaarden, bedoeld in het tweede lid, is voldaan en de rechter daartoe een machtiging heeft verleend.
En die voorwaarden zijn dus:
quote:
a. ten gevolge van de infectieziekte onmiddellijk gevaar dreigt voor de gezondheid van derden,
b. de aard en de omvang van dit gevaar niet op andere wijze dan door onderzoek kunnen worden vastgesteld,
c. de uitkomst van het onderzoek noodzakelijk is om dit gevaar effectief te kunnen afwenden, en
d. de betrokkene niet bereid is het onderzoek te ondergaan.
pi_71500674
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:04 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

Het wattenstaafje gaat niet langs de buitenkant van je neus en keel nee.
Maar verwacht je echt dat dit nodig gaat zijn? Wie zou weigeren, wel naar de dokter gaan maar weigeren dat zoiets wordt afgenomen?
Mr. Prolapse 2009
pi_71500925
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Daarom moet de rechter daar over beslissen.
[..]

En die voorwaarden zijn dus:
[..]

Ik dacht dat lichamelijke integriteit één van de mensenrechten was, maar misschien heb ik een verkeerd idee van wat dat precies inhoudt.
I'll be back
pi_71500968
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:18 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Ik dacht dat lichamelijke integriteit één van de mensenrechten was, maar misschien heb ik een verkeerd idee van wat dat precies inhoudt.
Een onderzoek is geen behandeling, en dit is ook alleen in uitzonderlijke gevallen. Voor zover mij bekend is het ook nooit nodig geweest.
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:20:45 #68
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71500982
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:18 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Behoudens uitzonderingen die de wet eraan stelt. Nederlandse grondwet staat het volgens mij in.

Overigens is het denk ik geen mensenrecht want de VS kent b.v. in bepaalde gevallen gedwongen vaccinatie. Ook omdat het welzijn en de gezondheid van iedereen voor de lichamelijke integriteit van één persoon gaat. Zie Jacabson v. Massachusetts.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:28:43 #69
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71501175
Sorry jongens ik geloof niet dat als je gedwongen wordt opgenomen dat je dan zelf mag kiezen of je een vaccine krijgt.
pi_71501223
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:28 schreef Ticker het volgende:
Sorry jongens ik geloof niet dat als je gedwongen wordt opgenomen dat je dan zelf mag kiezen of je een vaccine krijgt.
Jawel, want dat is een apart onderdeel. Sowieso, als je opgenomen zou worden met symptomen heeft een vaccin geen nut. Behandeling mag je ten allen tijde weigeren, tenzij je in coma ligt dan mag alleen naaste familie het weigeren voor jou.
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:02:28 #71
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71503965
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zelf ook nogal veel in het buitenland geweest daarna terug gekomen, sindsdien is geleidelijk aan een proces dat al enige tijd gaande was met enorm tempo versnelt.

Om een lang verhaal kort te maken duidt ik vooral op het onherroepelijke tot stand komen v/d euro, het tot stand komen van een overdreven ambitieus multiculti beleid die meer weg heeft van een buitenlandse bezetting dan het harmonieus samengaan van verschillende culturen.

De regenten politiek van Balkenende en de zijne die wel het meest brave schoothondje voor het Witte Huis wil spelen maar ter compensatie zijn eigen land op 'n uiterst cynische en hardhandige wijze regeert.

Dat er met toenemende mate geen ene moer meer aan is om in NL te wonen vooral concerten waar je vroeger nog met een biertje en wat te roken kon genieten, de sfeer nu nergens meer veel voorstelt dit o.a. wegens de politiestaat sfeer overal waar geen ontkomen meer aan is. De oeverloze regeldrift die zoals het rookverbod ervoor zorgt dat je nu helemaal het gevoel hebt van een klein kind, omdat je behalve belasting betalen dan, nu helemaal niets meer schijnt te mogen.

Dan is misschien nog wel het enige wat er aan ontbreekt, de ultieme vernedering van het verplicht geïnjecteerd worden met een of ander verdacht goedje, alsof we met een zieke veestapel te maken zouden hebben..

Dan zou de cirkel pas echt helemaal rond zijn, het laatste genadeschot om een ieder van een lange reeks lijdenswegen te verlossen in dit totaal verziekte, gruwelijk kille, regenachtig en gejaagde, grijs en sombere kikkerlandje van niets..

Geen wonder dat niemand van die dodelijke vaccinatie wakker ligt, er was toch al geen moer meer aan hier dus wat maakt het ook eigenlijk uit?

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 31-07-2009 23:59:46 ]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:21:20 #72
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_71504479
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:02 schreef slackster het volgende:

[..]

Zelf ook nogal veel in het buitenland geweest daarna terug gekomen, sindsdien is geleidelijk aan een proces dat al enige tijd gaande was met enorm tempo versnelt.

Om een lang verhaal kort te maken duidt ik vooral op het onherroepelijke tot stand komen v/d euro, het tot stand komen van een overdreven ambitieus multiculti beleid die meer weg heeft van een buitenlandse bezetting dan het harmonieus samengaan van verschillende culturen.

De regenten politiek van Balkenende en de zijne die wel het meest brave schoothondje voor het Witte Huis wil spelen maar ter compensatie zijn eigen land op 'n uiterst cynische en hardhandige wijze regeert.

Dat er met toenemende mate geen ene moer meer aan is om in NL te wonen vooral concerten waar je vroeger nog met een biertje en wat te roken kon genieten, de sfeer nu nergens meer veel voorstelt dit o.a. wegens de politiestaat sfeer overal waar geen ontkomen meer aan is. De oeverloze regeldrift die zoals het rookverbod ervoor zorgt dat je nu helemaal het gevoel hebt als een klein kind, behalve belasting betalen dan, helemaal niets meer schijnt te mogen.

Dan is misschien nog wel het enige wat er aan ontbrak de ultieme vernedering van het verplicht geïnjecteerd worden met een of ander verdacht goedje, alsof we met een zieke veestapel te maken zouden hebben..

Dan zou de de cirkel pas echt helemaal rond zijn, een laatste genadeschot om een ieder van een lange reeks lijdenswegen te verlossen in dit totaal verziekte, gruwelijk kille, regenachtig en gejaagde, grijs en sombere kikkerlandje van niets..

Geen wonder dat niemand van die dodelijke vaccinatie wakker ligt, er was toch al geen moer meer aan hier dus wat maakt het ook eigenlijk uit?

Hoezo 'ontbrak'
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:28:01 #73
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71504642
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoezo 'ontbrak'
ontbreekt bedoel je, wee nie, vammij mag t zo blijfe
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:31:33 #74
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_71504757
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:28 schreef slackster het volgende:

[..]

ontbreekt bedoel je, wee nie, vammij mag t zo blijfe
Dat ben ik met je eens ja. Dat mag wat mij betreft ook zo blijven.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:56:33 #75
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71507510
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens ja. Dat mag wat mij betreft ook zo blijven.

[ Bericht 8% gewijzigd door slackster op 01-08-2009 02:17:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')