niet echt relevant, maar , ja, ik heb me aangemeld. .quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:34 schreef FANN het volgende:
[..]
heb je je al opgegeven?
Proefkonijnen gezocht voor griepvaccin
Herkenbaar. Ik ben de afgelopen 8 maanden 4 keer op reis geweest naar Engeland en Frankrijk, naar concerten en tennistoernooien geweest en ik ben totaal niet bang voor de griep. Nu ben ik sinds zondag ziek, en heb ik vanmorgen toch even contact gehad met de huisarts. Hij gaat er vooralsnog vanuit dat het 'maar een gewoon' griepje' is. Dat vind ik dan op zich wel weer belangrijk, dat mensen niet door blijven lopen en er zeker van zijn dat het niet 'de' griep is. Je kunt immers tientallen mensen besmetten anders.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:31 schreef firebird80 het volgende:
Aan de ene kant vind ik het wel goed dat er zoveel aandacht aan besteed wordt en dus de ziekte ingedamd kan worden maar de paniek erbij is echt overdreven. Gevolg is dat ik zelf ook beetje zat te zweten (en niet van de koorts..ha..ha) toen ik 2 weken geleden ziek werd. Het was gewoon een simpel griepje maar het ging toch beetje knagen..belachelijk!
Een treurig gegeven dat geldt voor een hoop media uitingen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:33 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar headlines waarin doden worden aangekondigd verkopen kranten en trekken kijkers.
Interessante insteek. Toch vervelend dat deze wetenschapper lands-politieke belangen heeft. Een of andere manier doet mij dat dan toch vaak al weer meteen twijfelen aan de ongekleurdheid van een verhaal (elk verhaal).quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:32 schreef FANN het volgende:
Mexicaanse griep is niet gevaarlijk, de media wel
[ afbeelding ]
"De Mexicaanse griep is waarschijnlijk minder gevaarlijk dan de gebruikelijke seizoensgriep."
Dat zegt de bekende Parijse prof Bernard Debré.
De overheden gaan volgens Debré zelfs niet meer na of het in de nieuwe ziektegevallen echt om H1N1 gaat
en schrijven gewoon paracetamol voor. Perdolan dus, of iets gelijkaardig.
Volgens Debré, professor medische wetenschappen en volksafgevaardigde voor Sarkozy's UMP-partij,
heeft de mobilisatie tegen de pandemie geen ander doel "dan mensen schrik aan te jagen".
"Et Alors?"
In de zondagskrant Journal du Dimanche zegt hij dat het om "een gewoon griepje" gaat.
"Ze verspreidt zich zeer snel. En dan? Het blijft een griepje.
Het gaat hier niet om het ebola- of het marburgvirus."
Debré vindt dat de nationale overheden mee schuld hebben aan de paniekgolf,
omdat ze zijn bezweken voor de politiek overmediatisering van de gebeurtenis.
Nadat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) met dagelijkse berichten en talrijke persconferenties
de paniek al onnodig had aangezwengeld.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)jk-de-media-wel.aspx
en voor de franstalige onder ons..
http://www.lejdd.fr/cmc/s(...)ngereuse_233431.html
Leg uit aub, zowel het falen in dezen, als wat je met 'weer' bedoelt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:17 schreef Re het volgende:
wel zie ik weer een falende overheid,
weer in de zin van het HPV programma.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Leg uit aub, zowel het falen in dezen, als wat je met 'weer' bedoelt.
Ja, daar kun je over redetwisten. Dat is inderdaad niet handig aangepakt, maar ook hier hebben de media de zaak behoorlijk opgeklopt.quote:
Met natuurlijk de telegraaf voorop. Het lijkt wel of ze er blij mee zijnquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:33 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar headlines waarin doden worden aangekondigd verkopen kranten en trekken kijkers.
Misselijkmakend inderdaad, het blijft zonde dat die krant na de oorlog uiteindelijk toch weer mocht verschijnen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:51 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Met natuurlijk de telegraaf voorop:
[ afbeelding ]
Ik heb niet alle symptomenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:23 schreef Honeymooner het volgende:
Waarom gaat hij daar vanuit dan? Heeft hij een test gedaan?
QFT. Die lui van de krant moeten echt eens ophouden. Dat of op de brandstapel...quote:Op maandag 27 juli 2009 20:36 schreef SpecialK het volgende:
Maargoed. De globale paniek moet verder gaan he nu we niet meer onder de indruk zijn "de enge crisis". Stelletje hypejunkies.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:51 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Met natuurlijk de telegraaf voorop. Het lijkt wel of ze er blij mee zijn.
"Eerste NL-griepdode!"
[ afbeelding ]
Echt hè, je zou het bijna willen. Ik vind die mensen die de hele tijd maar roepen dat er niets aan de hand is veel vervelender dan mensen die gewoon realistisch zijn. Kop in het zand stekersquote:
Ja, hier is een verklaring voor. Iemand die ik ken van de ambulance regio Gelderland-Zuid/Oost heeft alleen met de avondvierdaagse in Nijmegen al een aantal mensen moeten vervoeren met het H1N1 virus. Maar hij moet zijn mond houden. Alleen doet hij dat niet omdat hij het gewoon achterbaks vindt om deze informatie achter te houden. Er zijn veel meer gevallen dan jullie weten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En dit vind ik dus frappant!! Ik woon in Ierland, waar maar 4,1 miljoen mensen wonen, en er schijnen hier al 211 gevallen te zijn. Het verspreidt hier dus statistisch gezien 4x zo snel als in Nederland. Dat snap ik echt niet. De bevolkingsdichtheid is hier erg laag, en het is notabene een eiland.
Wat zou hiervoor een verklaring kunnen zijn?
Cijfers! Graag onderverdeeld naar ernst van de ziekte, het aantal doden en hun gezondheidstoestand voordat ze getroffen werden door dit virus.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:06 schreef kL0j00h het volgende:
Er zijn veel meer gevallen dan jullie weten.
Weer wat geleerd. En dat jij dat weet... Arme jijquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:22 schreef eleusis het volgende:
[..]Nee het is droevig. Bij blij is het oranje.
Hoe kun je trouwens 'zeiken dat er niets aan de hand is'quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:00 schreef kL0j00h het volgende:
Dat gezeik van iederen dat er niets aan de hand is.
Nou lees bijvoorbeeld jouw posts eens doorquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hoe kun je trouwens 'zeiken dat er niets aan de hand is'?
Aangezien jij het kennelijk zo goed weet dan kun je deze vraag vast alsnog beantwoorden.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:48 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Nou lees bijvoorbeeld jouw posts eens doorMannetje dat alles denkt te weten
Verder lijkt het me goed als je op een normale manier leert discussiëren in plats van dat je direct om je heen gaat slaanquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Cijfers! Graag onderverdeeld naar ernst van de ziekte, het aantal doden en hun gezondheidstoestand voordat ze getroffen werden door dit virus.
Moet jij nodig zeggen. Wat wil je nou dat ik met grafiekjes en zo kom?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:59 schreef Plato1980 het volgende:
Verder lijkt het me goed als je op een normale manier leert discussiëren in plats van dat je direct om je heen gaat slaan.
Inderdaad, je beweert immers dat er veel meer gevallen zijn dan wij weten en dat moet je hard kunnen maken, want anders val je door de mand.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:04 schreef kL0j00h het volgende:
Wat wil je nou dat ik met grafiekjes en zo kom?![]()
Ik hoef me voor niemand verder te verantwoorden hoor. Doe met de informatie wat je wilt. Ik deel alleen info die ik heb gekregen en wat iemand ermee doet .... zal me worst zijn. Enige wat ik je nog kan vertellen dat het 5 keer is voorgekomen op zijn wagen in een paar dagen tijd en dat het stil gehouden moet worden. Maar dan heb ik het alleen over zijn ambulancedienst.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, je beweert immers dat er veel meer gevallen zijn dan wij weten en dat moet je hard kunnen maken, want anders val je door de mand.
Weet je uberhaupt wel waarom er zoveel doden zijn gevallen toen de Spaanse griep heerste ?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:03 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Echt hè, je zou het bijna willen. Ik vind die mensen die de hele tijd maar roepen dat er niets aan de hand is veel vervelender dan mensen die gewoon realistisch zijn. Kop in het zand stekersHoe naief ben je als je denkt dat er niet weer iets als de Spaanse griep mogelijk zou zijn.
Ah, je roept dus maar wat en gaat af op een gesprekje met één persoon, waarvan je niet eens weet in hoeverre die informatie op waarheid berust, laat staan dat het iets zegt over de situatie in Nederland als geheel. Je valt dus helaas door de mand en toont je een ware paniekzaaier, die van alles roept maar niets kan bewijzen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:14 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Ik hoef me voor niemand verder te verantwoorden hoor. Doe met de informatie wat je wilt. Ik deel alleen info die ik heb gekregen en wat iemand ermee doet .... zal me worst zijn. Enige wat ik je nog kan vertellen dat het 5 keer is voorgekomen op zijn wagen in een paar dagen tijd en dat het stil gehouden moet worden. Maar dan heb ik het alleen over zijn ambulancedienst.
`quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ah, je roept dus maar wat en gaat af op een gesprekje met één persoon, waarvan je niet eens weet in hoeverre die informatie op waarheid berust, laat staan dat het iets zegt over de situatie in Nederland als geheel. Je valt dus helaas door de mand en toont je een ware paniekzaaier, die van alles roept maar niets kan bewijzen.
En weer geen inhoudelijke reactiequote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:21 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
`
![]()
Nogmaals, doe met de informatie wat je wilt. Klaar. Punt. Uithuilen en ga nu de volgende maar lastig vallen.
Als ik echt wil paniekzaaien was ik wel met een ander verhaaltje gekomen knulleke.
Ben je echt zo dom? Of heb je nou niet door dat ik daar helemaal geen zin heb om met oogklep lopers hierover verder te pratenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En weer geen inhoudelijke reactie.
Je deelt iets mee zonder dat je het hard kunt maken en daarmee maak je jezelf belachelijk. Toon dan aan dat ik oogkleppen op heb door met onweerlegbare cijfers te komen. Dat kun je echter niet en dus kan ik niet anders dan concluderen dat jij je laat leiden door een verhaaltje van een ambulancebroeder en daardoor kennelijk in paniek geraakt bent. Jammer.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:23 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom? Of heb je nou niet door dat ik daar helemaal geen zin heb om met oogklep lopers hierover verder te pratenKlaar! Punt! Snap je zeker niet hè. Ik deel iets mee, en klaar. Get over it
Waar beweer ik iets dat ik niet hard kan maken?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:23 schreef kL0j00h het volgende:
Waar zijn jouw inhoudelijk reacties eigenlijk? Is nou ook niet echt van niveau. Beetje naar cijfers en grafieken vragen
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar beweer ik iets dat ik niet hard kan maken?
Ah, je geeft toe dat je je louter baseert op een opmerking van iemand die bij een ambulancedienst werkt en niet over cijfers beschikt die aantonen dat de situatie veel ernstiger is dan wij allemaal denken. Helder, weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:29 schreef kL0j00h het volgende:
Hoe moet ik in godsnaam hardmaken dat ik iets gehoord heb van iemand die op een ambulancedienst werkt![]()
Wat hadden die vervoerde mensen dan?! Waren ze zwak, ziek en misselijk ofzo?!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:06 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Ja, hier is een verklaring voor. Iemand die ik ken van de ambulance regio Gelderland-Zuid/Oost heeft alleen met de avondvierdaagse in Nijmegen al een aantal mensen moeten vervoeren met het H1N1 virus. Maar hij moet zijn mond houden. Alleen doet hij dat niet omdat hij het gewoon achterbaks vindt om deze informatie achter te houden. Er zijn veel meer gevallen dan jullie weten.
Maar blijf gewoon die koppen in het zand steken mensen
Dat er wordt geschat dat er meer mensen ziek zijn dan de officiele nummertjes vertellen is al langer bekend. Bijvoorbeeld door iemand van het CDC:quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Cijfers! Graag onderverdeeld naar ernst van de ziekte, het aantal doden en hun gezondheidstoestand voordat ze getroffen werden door dit virus.
Bron: BBC, 27 juni.quote:"We're saying that there have been at least a million cases of the new H1N1 virus so far this year in the United States," said Anne Schuchat of the CDC.
Natuurlijk, dat is ook logisch, want lang niet iedereen met griepverschijnselen gaat naar de huisarts. Dat wil echter niet zeggen dat de situatie daardoor ernstiger is, eerder integendeel, want dat kan er juist op duiden dat de griep nog minder gevaarlijk is.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:58 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Dat er wordt geschat dat er meer mensen ziek zijn dan de officiele nummertjes vertellen is al langer bekend.
Vanuit het perspectief van een groot aantal doden wel, ja. Vanuit een aantal zieken perspectief.. Meh. We'll see.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat is ook logisch, want lang niet iedereen met griepverschijnselen gaat naar de huisarts. Dat wil echter niet zeggen dat de situatie daardoor ernstiger is, eerder integendeel, want dat kan er juist op duiden dat de griep nog minder gevaarlijk is.
Wat een raar verhaal. Waarom moesten die mensen dan met de ambulance mee. En hoe wisten ze meteen dat ze het virus hebben, dan hoor je toch pas een paar dagen later?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:14 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Ik hoef me voor niemand verder te verantwoorden hoor. Doe met de informatie wat je wilt. Ik deel alleen info die ik heb gekregen en wat iemand ermee doet .... zal me worst zijn. Enige wat ik je nog kan vertellen dat het 5 keer is voorgekomen op zijn wagen in een paar dagen tijd en dat het stil gehouden moet worden. Maar dan heb ik het alleen over zijn ambulancedienst.
Dat weet je niet...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:33 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal. Waarom moesten die mensen dan met de ambulance mee. En hoe wisten ze meteen dat ze het virus hebben, dan hoor je toch pas een paar dagen later?
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:21 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
`
![]()
Nogmaals, doe met de informatie wat je wilt. Klaar. Punt. Uithuilen en ga nu de volgende maar lastig vallen.
Als ik echt wil paniekzaaien was ik wel met een ander verhaaltje gekomen knulleke.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, je wordt hier vaak aangevallen als je kritiek hebt of sceptisch bentquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:14 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Kan ik me ook voorstellen, maar, vanuit de andere kant bekeken: ik wordt lichtelijk depressief van het wantrouwen tegenover vaccins. Het vaccin tegen H1N1 wijkt qua receptuur niet of nauwelijks af van dew reguliere griepvaccins, er is alleen een verandering in de productie van de stukjes dood virus. Omdat de regels voor medicijnen (na drama's als softenon) extreem streng zijn, moet ook in dat geval het vaccin door de molen van een testprogramma; niet omdat het waarschijnlijk is dat er iets niet klopt, maar gewoon om de gezondheidsrisico's op een zo laag ,mogelijk niveau te houden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:11 schreef FANN het volgende:
ik wordt er ook zo onderhand een beetje moe van dat je als je je vraagtekens bij Tamilflu of het vaccins zet
ofdat je dan door sommige mensen behoorlijk wordt aangevallen, omdat iemand ''medicijnen'' aan het studeren is, jah........ so what ?? zou ik bijna zeggen.......
Dus ook als je 't niet krijgt bouw je antistoffen op? Ik neem aan dat toen niet 100% van de bevolking besmet was.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:39 schreef remlof het volgende:
Yep, iedereen die voor 1956 (of '58?) geboren is heeft al een soortgelijke griep meegemaakt en heeft de antistoffen nog.
nee je moet het naatuurlijk wel eerst binnenkrijgen...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dus ook als je 't niet krijgt bouw je antistoffen op? Ik neem aan dat toen niet 100% van de bevolking besmet was.
Maar, ook met een niet-besmettelijke dosis kun je al een immuunreactie starten. Bij de meeste ziektes moet je meer dan 1 bacterie/virus binnenkrijgen om daadwerkelijk ziek te worden. Wanneer je onder die dosis blijft (een micro-infectie) wordt je niet (echt) ziek, maar bouw je wel afweer op (hm.. ongeveer zoals een vaccinatie bedoel je ? Helemaal goed !)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:47 schreef Re het volgende:
[..]
nee je moet het naatuurlijk wel eerst binnenkrijgen...
poll is niet echt nodig maar hier kun je ook wel lezenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:57 schreef bloodymary het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het allemaal weer een beetje was overgewaaid. Gaat dat enten eigenlijk nog door? En dan zou ik wel benieuwd zijn hoeveel mensen dat gaan laten doen. Misschien iets voor een poll hier, ga je je laten enten? (ben er zelf niet zo goed in om die te maken).
Die man is overduidelijk geen viroloogquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:15 schreef Komakie het volgende:
Dus ja het is een griepvirus en het is serieus, maar niet ergens dan een ander virus die al veel vaker zijn voorgekomen. Dat het kan muteren is ook zwaar opgeklopt aangezien er maar bizar weinig redenen zijn waarom het virus in een sterkere vorm terug zou komen. Hij legde dat ook nog uit maar dat begreep ik niet helemaal
In ieder geval zei hij dat het zo goed als nooit voor komt wil zo'n virus in een veel sterkere vorm terug komen
Nee maar ik denk wel dat hij dat hij er meer verstand van heeft dan 99,9% van heel fok! bij elkaarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die man is overduidelijk geen viroloog
Och maar 1 op de 10 Nederlanders heeft een longziekte en is kwetsbaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:15 schreef Komakie het volgende:
Er zijn risicomensen die vaccinatie wel kunnen gebruiken maar dat zijn vooral mensen met longaandoeningen/ziektes en mensen met hartziektes. Het is gewoon zwaar opgeklopt door de media.
Het lijkt me sterk dat je antistoffen aanmaakt vanwege een virus waarmee je lichaam nog nooit in contact is gekomenquote:Op maandag 27 juli 2009 20:37 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Juist ouderen zijn immuun voor de flu
Misschien was de berichtgeving toen ook al zo ziekmakend penetrant.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:37 schreef nielsenmartin het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je antistoffen aanmaakt vanwege een virus waarmee je lichaam nog nooit in contact is gekomen
Gedoe om niks.quote:Verspreiding/inzet alcoholdoekjes ter voorkoming Mexicaanse Griep
Momenteel worden op alle afdelingen en kantoren van <Naam van bedrijf> alcoholhoudende doekjes verspreid onder de leidinggevenden en de secretariaten.
Deze zijn bedoeld voor de bevordering van de persoonlijke hygiëne op de afdeling. Alle medewerkers kunnen van deze alcoholhoudende doekjes gebruik maken voor het afnemen van oppervlaktes waar je met je handen veel aan komt. Bijvoorbeeld werkplek, toetsenbord, muis en de koffiemachine.
De alcoholdoekjes zijn verkrijgbaar bij de leidinggevenden of op de secretariaten. Er wordt dus geen bus op elk bureau geplaatst. Het verzoek is om zuinig om te gaan met deze doekjes, ze zijn namelijk moeilijk leverbaar (net als alle andere attributen Mexicaanse Griep).
Deze maatregel volgt op eerder genomen maatregelen binnen <Naam van bedrijf>. Zo heeft <Naam van schoonmaakbedrijf> inmiddels alle zeepdispensers gevuld met desinfecterende zeep en tref je op de toiletten ook posters aan die aandacht vragen om je handen wat langer te wassen dan normaal.
Elke week zal er bekeken worden welke maatregelen er met het oog op de bedrijfscontinuïteit genomen dienen te worden om de kans op besmetting te verkleinen. Hierover word je tijdig op de hoogte gebracht via <Intranet van bedrijf>.
Er heerste rond 1956 een variant van H1N1 die enige kruisimmuniteit biedt met de huidige variant.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:37 schreef nielsenmartin het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je antistoffen aanmaakt vanwege een virus waarmee je lichaam nog nooit in contact is gekomen
Leuk spel. Heb de hele planeet weten uit te roeien op Madagascar na.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:28 schreef loecje het volgende:
http://www.spele.nl/game/virus/pandemic_2.html
een ziek spelletjequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:28 schreef loecje het volgende:
http://www.spele.nl/game/virus/pandemic_2.html
ze verwachten dat 1 op de 3 de mexicaanse griep krijgt, daar 0.56% van is best veel...quote:Op maandag 27 juli 2009 20:36 schreef SpecialK het volgende:
Je hebt 0,56% kans dat je na besmetting overlijdt. Hoe is dat anders dan normaal griepvirus wat eens in de zoveel tijd rond de herfst op z'n heftigst is en waardoor vooral zeer zwakke net geopereerde mensen van 80 het loodje leggen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |