abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71500948
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:07 schreef -Elanor- het volgende:
Ach, ik snap wel waarom S.C.Vindicat zo heftig reageert. "Verzuurde spoorknorren" is niet zo aardig, maar vergelijkingen van studentenverenigingen met the people's temple en joden in concentratiekampen vind ik tien keer erger.
Ach, om iemand wellicht z'n/haar eigen zwart-wit denken te laten inzien wil ik best een foute vergelijking maken. Ook wel 2 overigens
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:31:03 #152
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71501227
De paar mensen van Vindicat die ik persoonlijk ken zijn best prima lui. Maar ja...het zijn wel een een beetje van die zachtgekookte eitjes..
Oh really?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:47:48 #153
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_71501715
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:26 schreef motorbloempje het volgende:
en idd.. de kampenvergelijkingen waren ook niet helemaal kosjer.. ( )
Niet helemaal kosjer? Die zijn gewoon walgelijk .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:09:51 #154
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_71502417
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Benie, 'iem jefatoecha chata'iem, 'al tovee'.
quod licet lovi non licet bovi betekend: Wat Jupiter mag, mag een rund nog niet.
Dus als ik iets mag betekend dat nog niet dat jij het ook mag. Leer je in je eerste lessen latijn. (Heb het ook maar 1 jaartje gehad)

en TS: Je moet alsnog zelf kiezen bij elke vereniging zitten dichtgetikte mensen (zoals de heer Vindicat naar mijn gevoel ook is) Zij zullen degenen zijn die heel hard zullen roepen dat je er elke activiteit bij moet zijn. (elke jaarclub avond, elke avond met dispuut, elke vergadering, elke activiteit) Het is aan jouw om te beslissen of je daar mee om kunt/wilt gaan. Dit kan betekenen dat je zelf ook vind dat je er altijd moet zijn en lekker met ze mee doet. Het kan ook betekenen dat je ze lekker laat lullen en je eigen plan trekt en gewoon een keer overslaat wanneer jij daar behoefte aan hebt. De meesten in een vereniging zullen dat echt wel begrijpen en die zijn er ook niet altijd.
pi_71502755
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:51 schreef UltraR het volgende:

[..]

Lekker zwart wit weer.
Alsof er geen andere manieren bestaan om mensen te leren kennen en vrienden te maken. Wat denk je van na een college: "hé jongens, zin om iets leuks te gaan doen?"
De gedachte dat vernederingen vereist zijn om een sociaal netwerk op te bouwen. Wát een bullshit.

Paar jaar geleden startte ik met een bestuurskunde studie. Eerst de introductieweek van Rotterdam en vervolgens een introductie-weekend van de studievereniging.
Ik leerde in een week tijd tientallen nieuwe mensen kennen waarvan ik met een aantal een vriendschapsband heb opgebouwd. Kwamen geen vernederingen aan te pas.
Tja, de band zal vast sterker zijn na een ontgroening.... Ik denk dat de mensen in '40-'45 in de concentratiekampen ook een hele sterke band opbouwden, met de Duitsers als gemeenschappelijke vijand...
Om maar in het zwart wit verhaal te blijven.
Ik geef alleen een even zo zwart wit visie maar dan van de andere kant van het hek. Iedereen hier is behoorlijk anti-corps, dat is niet erg, maar dan doe ik dat ook maar vanaf de andere kant.

Alsof het niet zwart-wit is om een ontgroening te vergelijken met de nazikampen
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:16:21 #156
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_71504351
Een handvol reacties verwijderd, laat deze pagina weer net zo zijn als de eerste
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:47:06 #157
163216 bioloogje
pi_71505174
- we hadden het over lid worden van het corps, niet over het doel van en de psychologie achter nazikampen -

[ Bericht 49% gewijzigd door GlowMouse op 31-07-2009 23:49:16 ]
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:45:05 #158
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71509607
Redelijk topic om zeep geholpen door Fok!knorren en één dichtgetikte Vindicatknor(/troll?)
Geleuter over Nazikampen is onzinnig, net zoals de gemaakte verontwaardiging over deze vergelijking.

TS: kijk gewoon rond bij verschillende clubs en neem een besluit. Als het je niets lijkt ga je weer weg. Als je er de lol wel van in kunt zien ga je door. Volgens mij is dat wel vaker een verstandige "beslissingsstrategie".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:42:16 #159
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71510219
Nou Vindicat-user, je laat je wel kennen zeg! Een discussie win je met argumenten, niet door te gaan lopen schelden en vervolgens met de staart tussen de benen af te druipen... Het is te hopen dat je er geen officiële functie hebt want dan maak je momenteel wel heel slechte PR.

On topic: De heftigheid van de kennismakingstijd speelde bij mij een kleine rol in mijn keus. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de vereniging die me het meest aansprak. Dat was niet het corps (wel overwogen), maar een middelgrote vereniging. Deze heeft een vooral gezellige KMT (veel verplicht maar vrijwel allemaal leuke activiteiten en/of veel bier) en alleen af en toe wat gephoet. Puur geritualiseerd gedrag dat je niet persoonlijk moet opvatten. Maar er waren altijd ook leden die er lacherig over deden of je matsten.

Overigens vind ik zelf het nut van zware KMT's beperkt. Maar zolang het allemaal volgens de wet is, zie ik er weinig problemen in. Er is al jaren discussie over en het wordt elk jaar iets braver. Wat goed is lijkt mij, want er zijn wel echte excessen bij. Maar als je er geen zin in hebt, prima, dan zijn er genoeg alternatieven. Er is een vereniging voor iedereen; in elke serieuze stad kun je kiezen tussen verenigingen zonder KMT, met een gezellige KMT, en met een KMT waar je gephoet wordt. Hoe corporaler het wordt, hoe zwaarder de KMT meestal zal zijn, maar dat lijkt mij geen reden om het niet te doen. Veel belangrijker is hoe de vereniging daarna is, daar heb je nog tijden profijt of last van.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71510744
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:09 schreef bioloogje het volgende:

[..]

quod licet lovi non licet bovi betekend: Wat Jupiter mag, mag een rund nog niet.
Dus als ik iets mag betekend dat nog niet dat jij het ook mag. Leer je in je eerste lessen latijn. (Heb het ook maar 1 jaartje gehad)
Daar hoef je geen Latijn voor gevolgd te hebben. Bovendien kun je het wikipediaën.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:38:05 #161
163216 bioloogje
pi_71511058
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Daar hoef je geen Latijn voor gevolgd te hebben. Bovendien kun je het wikipediaën.
Ok sorry, het leek erop of er nogal wat mensen hier daar nog niet op waren gekomen.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:09:47 #162
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71511754
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:01 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Quod licet Iovi non licet bovi
Ja, Sir Humphrey.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:11:29 #163
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71511787
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:09 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja, Sir Humphrey.
Alhoewel, dat is teveel eer. Sir Humphrey had tenminste nog de eloquentie om dergelijke Speenhoff-rijmelarij te mijden.
pi_71511920
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:38 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ok sorry, het leek erop of er nogal wat mensen hier daar nog niet op waren gekomen.
Nou mag-ie mijn quote gaan wikipediaën. Hij krijgt een biertje van me als dat lukt, hoewel dat op zijn soos waarschijnlijk 12 biertjes worden aangezien het gerucht gaat dat er geen enkele biertjes getapt worden bij Vindicat.

Als we dan toch tov met klassieke talen gaan smijten.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:20:20 #165
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71511977
Ik herken er een klassieke, universele wijsheid in:

Hoed u voor aangeschoten Friese natuurkundigen.
pi_71512001
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:20 schreef Reya het volgende:
Ik herken er een klassieke, universele wijsheid in:

Hoed u voor aangeschoten Friese natuurkundigen.
Vier uur bier uur, 't is nu nog niet eens half 1
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:24:00 #167
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71512052
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Vier uur bier uur, 't is nu nog niet eens half 1
Dat doet niets af aan het waarheidsgehalte van de uitdrukking.
pi_71512099
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

hoewel dat op zijn soos waarschijnlijk 12 biertjes worden aangezien het gerucht gaat dat er geen enkele biertjes getapt worden bij Vindicat.
Dat is bij meer verenigingen zo, je drinkt samen.. Dus haal je minstens 2 drankjes. Prima regel m.i.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_71512110
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:24 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan het waarheidsgehalte van de uitdrukking.
Da's waar, maar om Pilatus in de stijl van dit topic maar aan te halen: quod est veritas?
pi_71512139
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:25 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Dat is bij meer verenigingen zo, je drinkt samen.. Dus haal je minstens 2 drankjes. Prima regel m.i.
Mwah, ik ben niet zo van die opgelegde etiquette of opgelegde sociaaldoenerij. Ik wil ook niet verplicht worden kerstkaarten te moeten sturen naar m'n hele dispuut.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:29:31 #171
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71512170
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mwah, ik ben niet zo van die opgelegde etiquette of opgelegde sociaaldoenerij. Ik wil ook niet verplicht kerstkaarten moeten sturen naar m'n hele dispuut.
Het telefoonverbod is dan wel weer bijzonder doeltreffend.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:29:33 #172
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71512171
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:25 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Inderdaad, zou ook een beetje raar zijn om in je eentje te gaan zuipen of zonder je vrienden naar de kroeg te gaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_71512270
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mwah, ik ben niet zo van die opgelegde etiquette of opgelegde sociaaldoenerij. Ik wil ook niet verplicht worden kerstkaarten te moeten sturen naar m'n hele dispuut.
Je maakt het nu ook wel heel dramatisch. Vind ik sowieso in dit topic veel gebeuren.
Bij lid zijn horen nou eenmaal wat regels, daar kies je met z'n allen voor en daar houd je je met z'n allen aan. Als je het daar niet mee eens bent, prima, word je geen lid. Dat betekent in mijn ogen echter niet dat je dan mensen die hier wél voor kiezen, kunt uitmaken voor laffe mensen zonder ruggengraat o.i.d.

Het is m.i. allemaal veel minder dramatisch dan het door buitenstaanders gemaakt wordt.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_71512285
O. is toch niet corporaal?
Ja doei.
pi_71512306
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:34 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Je maakt het nu ook wel heel dramatisch. Vind ik sowieso in dit topic.
Ben ik helemaal met je eens, natuurlijk overdrijf ik schromelijk.
quote:
Bij lid zijn horen nou eenmaal wat regels, daar kies je met z'n allen voor en daar houd je je met z'n allen aan. Als je het daar niet mee eens bent, prima, word je geen lid. Dat betekent in mijn ogen echter niet dat je dan mensen die hier wél voor kiezen, kunt uitmaken voor laffe mensen zonder ruggengraat o.i.d.
Nee, maar dat doe ik dan toch ook niet? Ik verwonder me er alleen zo nu en dan over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')