Bierie en jonko's voor iedereen, pillen en lijntjes voor de echte G's!quote:Op maandag 27 juli 2009 17:59 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind het zo irritant dat er al enige jaren een tendens is dat een begrafenis een feestje moet zijn. Het past in het idee van tegenwoordig dat alles leuk moet zijn. Volgens mij is een begrafenis iets verdrietigs en niets iets wat je hoort te vieren. Nu heb je ook zo'n reclame, met zo'n vrouw die wil dat eenderde van haar as onder een steen wordt gelegd, een derde over zee moet worden verstrooid en nog een derde ergens anders. Wat een achterlijke egotripperij zeg. Ga gewoon dood en val anderen er niet mee lastig ja.
Ik wil wel een pilsje in je bek gieten als je in je kist ligt hoor.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zou pas een feestje zijn als ik er zelf ook nog aan mee kon doen
Van mijn part schijt je erin! Dat heb ik toch niet meer doorquote:Op maandag 27 juli 2009 18:08 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik wil wel een pilsje in je bek gieten als je in je kist ligt hoor.
Mongolisme is niet besmettelijk hoor.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Het zijn ook altijd kinderloze mensen van net iets meer dan middelbare leeftijd die dit voor zich zien. Ik bedoel, probeer het maar eens aan je kinderen te verkopen: "Mama is dood. Now get down!"
inderdaadquote:Op maandag 27 juli 2009 18:00 schreef Adidah het volgende:
Dat is in sommige culturen al eeuwen normaal hoor.
Waarom niet? Je mag je lichaam wel aan de wetenschap ter beschikking stellen voorzover ik weet?quote:Op maandag 27 juli 2009 18:28 schreef Ridocar het volgende:
Voor mij hoeft niet eens een begrafenis. Laat die studenten anatomie maar in mij snijden. Geen steen, geen gelul, en zeker geen herdenkingsdienst of iets dat daar op lijkt.
Maar dat zal wel niet mogen. Ofzo.
Idd, wat een onzinreclame.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:59 schreef Federer-fan het volgende:
Nu heb je ook zo'n reclame, met zo'n vrouw die wil dat eenderde van haar as onder een steen wordt gelegd, een derde over zee moet worden verstrooid en nog een derde ergens anders. Wat een achterlijke egotripperij zeg. Ga gewoon dood en val anderen er niet mee lastig ja.
Nou, da's ook nie leuk.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:06 schreef Kopbal het volgende:
Als jij dood gaat vier ik toch echt wel feest hoor
Dat wel, maar die herdenkingsdienst die ik helemaal niet wil....quote:Op maandag 27 juli 2009 18:35 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Waarom niet? Je mag je lichaam wel aan de wetenschap ter beschikking stellen voorzover ik weet?
Je bent toch al dood. Wat boeit jou het dan. Al gaan ze m'n lijk ritueel verbranden of binden ze me achter een trekhaak en gaan over de snelweg rijden. Mij zal het niet meer uitmaken, dat is zeker.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat wel, maar die herdenkingsdienst die ik helemaal niet wil....
Precies!quote:Op maandag 27 juli 2009 18:53 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
Idd, wat een onzinreclame.
Kijk, van mensen als Herman Brood of Simon Vinkenoog vind ik het nog oké dat ze een ietwat bijzondere uitvaart krijgen, maar saaie doorzonmutsen moeten gewoon de uitvaart krijgen die ze verdienen: saai onder de grond gestopt worden.
Ga zulke mensen dan ook niet de illusie verkopen dat ze wél een bijzondere uitvaart waard zijn
quote:Op maandag 27 juli 2009 18:57 schreef vipergts het volgende:
Ik had vrijdag net iemand van de begrafenis verzekeraar aan de lijn die vertelde me dat de basis verzekering dus niet genoeg is om het meest simpele te dekken. Hij had als argument dat het niet leuk was voor de nabestaanden als ze moesten betalen bij een begrafenis. Ik heb maar gezegd dat ze op zo'n moment toch niet bij mij komen klagen.
Ja, en betekent dat dan ook dat ik me er niet aan mag ergeren?quote:Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef daftme het volgende:
Is toch ieders zijn keuze? TS is nogal respectloos bezig door het niet te respecteren. Ga jij maar ff dood en nodig alleen die man met de schep uit.
Je bent gelukkig als je dood bent? Wat houdt je tegen.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:56 schreef fullmetal het volgende:
Ik zou het kut vinden als mensen gingen huilen op mijn begravenis. Just be happy, that i am finally happy.
Gelukkig gelooft niemand die ik ken in Ghost Whispererquote:Op maandag 27 juli 2009 19:37 schreef AdBlocker het volgende:
Mensen die serieus in Ghost Whisperer geloven kunnen dat wel schelen.![]()
Jij moet verplicht naar alle begrafenissen? Hoe mensen hun begrafenis willen hebben is gewoon persoonlijk. Natuurlijk is het een verdrietige gebeurtenis, maar als zij er een feestje van willen maken, wie ben jij om dan te zeggen dat dat niet mag?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:59 schreef Federer-fan het volgende:
Ga gewoon dood en val anderen er niet mee lastig ja.
Als je je aan zoiets al ergert ben je wel erg triest.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, en betekent dat dan ook dat ik me er niet aan mag ergeren?
quote:Op maandag 27 juli 2009 19:37 schreef AdBlocker het volgende:
Mensen die serieus in Ghost Whisperer geloven kunnenkan dat wel schelen.![]()
Waar zeg ik dat het niet mag? Jij ergert je nooit aan dingen van andere die persoonlijke keuzes zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:41 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Jij moet verplicht naar alle begrafenissen? Hoe mensen hun begrafenis willen hebben is gewoon persoonlijk. Natuurlijk is het een verdrietige gebeurtenis, maar als zij er een feestje van willen maken, wie ben jij om dan te zeggen dat dat niet mag?
Ja sorry.quote:Val ons niet lastig met je kortzichtige kuttopics.
Zul je er zijn?quote:Maar goed, TS wil duidelijk een grote dramatische emo uitvaart, met gratis scheermesjes bij het verlaten van de kerk.
Natuurlijk wel, maar dan haal ik m'n schouders op en laat ik ze gewoon, hun keuze. En ik open er al helemaal geen topic over.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet mag? Jij ergert je nooit aan dingen van andere die persoonlijke keuzes zijn.
Nee.quote:Zul je er zijn?
Ja, precies. Ik vind het bij die beroemdheden ook wel een cliche hoor. Het is altijd hetzelfde:quote:Op maandag 27 juli 2009 19:42 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Eensch met TS. Ooit begonnen als iets tegendraads, zoals bij bijvoorbeeld de begrafenis van Herman Brood. Toen vond ik het al triest, maar dat het daarna een trend is geworden vind ik nog veel zieliger.
Herdenk de dode op een rustige manier zodat iedereen ook idd kan DENKEN ipv zichzelf te bezatten e.d.
Jammer.quote:
Maar je mag de cake + koffie uiteraard wel bij me thuis laten bezorgen.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Jammer.Maar wel fijn dat je het bijtijds aangeeft.
Over de doden niets dan goeds toch?quote:Op maandag 27 juli 2009 19:49 schreef BobbyB het volgende:
Waar ik me overigens wel aan erger bij begrafenissen is dat hypocriete gewauwel van mensen als in "het was zo'n goede gozer"
Het zieligste eraan vind ik dat tegendraadse/rebelse (hoezo puberaal?quote:Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik vind het bij die beroemdheden ook wel een cliche hoor. Het is altijd hetzelfde:
- Bij die man die toen naar de begraafplaats werd gereden in een roze Rolls Royce (was een ex-crimineel geloof ik). Daarna moest iedereen een flesje whisky opdrinken en in het graf gooien.
- Bij Herman brood was het volgens mij ook iets met alcohol.
- Bij Simon Vinkenoog waren er geloof ik joints.
Wow, wat stoer.
Inderdaad. Als iedereen nou eens tijdens het leven tegen elkaar zei dat ze elkaar zo geweldig vinden, i.p.v. als iemand dood is zou het een veel mooiere wereld zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:49 schreef BobbyB het volgende:
Waar ik me overigens wel aan erger bij begrafenissen is dat hypocriete gewauwel van mensen als in "het was zo'n goede gozer" terwijl ze nog geen goed woord voor zo iemand over hadden toen ie nog in leven was.
Ja, net als mensen die zo 'origineel' zijn om tijdens een parachutesprong een huwelijksaanzoek te doen.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:56 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Het zieligste eraan vind ik dat tegendraadse/rebelse (hoezo puberaal?) en het idee hebben dat ze met een compleet vernieuwend cool concept bezig zijn, terwijl dat niet zo is. En dan zo nonchalant erover doen alsof het iets logisch is. Zo van 'waarom zouden we in godsnaam zo'n 'deprimerende' uitvaart houden voor zo'n levensgenieter???' Daarmee even voorbijgaand aan het feit dat ie zelf zo depressief was dat ie geen uitweg meer zag, in het geval van Brood.
Jij krijgt een goeie fles whisky en een doos sigaren.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar je mag de cake + koffie uiteraard wel bij me thuis laten bezorgen.
quote:Op maandag 27 juli 2009 20:51 schreef bijdehand het volgende:
Ik wil op mijn begrafenis de zee ingeschoten worden dmv een katapult of kanon![]()
Of tegen het huis van iemand die ik niet mag
Waarom dan?quote:Op maandag 27 juli 2009 21:11 schreef Penisbaard het volgende:
Ik wil dat ze mijn as uitstrooien over het gezicht van een willekeurig kind, omdat ik zo van kinderen hield.
Kijk, dat is al een stuk beterquote:Op maandag 27 juli 2009 19:30 schreef AdBlocker het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik sta wel open voor alles. Ik hoorde hoe een begrafenis hier liep voor een Molukse overledene, nou, een heuse feestavond. Niet omdat hij doodging, maar het is gewoon een cultuur daar. Heel bijzonder, die mensen haalden alleen op leuke manier de leuke, mooie herinneringen op. Het is hun manier van verwerken.
Niet van dat saaie ge-blablabla en dan achteraf mieterige plakkie cake en thee d'r bij in een doodstille kamer vol grijze muizen. Het is altijd hetzelfde liedje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |