Heb je 'm alweer hierover gesproken?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:16 schreef krengetje het volgende:
Dat heeft hij al meerdere keren gezegd..
Maar hoe reageer jij dan daar op? Trek je je terug uit het gesprek en mompel je iets van: 'we hebben het er later nog wel over' of wat? Je hebt het zelf over een broer-zus relatie in de OP: hou je nog wel van hem of ben je gewoon te onzeker om andere stappen te nemen (en dat hij daar ge/misbruik) van maakt? Mijn aanname is dat je nog niet zo veel zult verdienen op je 20e en dat hij er wel vanuit gaat dat je niet zo maar weg zult gaan en redelijk afhankelijk bent van het leventje dat jullie nu leiden. Dat mag natuurlijk geen reden zijn om bij ellkaar te blijven als het niet werkt, maar dat gebeurt toch vaak (bewust of onbewust) en wordt alleen maar erger als er ooit kinderen komen. Ik denk echter dat hij zich niet realiseert dat hij jou wegduwt op deze manier en dat het gauw afgelopen is als je een nieuw iemand zou leren kennen. Natuurlijk is dit niet iets wat je zo tegen hem kan zeggen, want het zou impliceren dat je ' op zoek' bent, maar het zou geen kwaad kunnen als hij weet dat hij je aanwezigheid niet als vanzelfsprekend moet ervaren. Er is meer vis in de zee.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:16 schreef krengetje het volgende:
[..]
Wie heeft dat verzonnen, als het niet meer vanzelf gaat is 'iets' er blijkbaar niet meer.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:38 schreef Copycat het volgende:
Een relatie kost energie en die zal ook hij erin moeten steken.
Ok, dat zei je eerst niet. Toen was het nog een aanname van jou dat hij dat zou zeggen. Maar als hij dat dus wel gezegd heeft, wat doe je daar nog?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:16 schreef krengetje het volgende:
[..]
Ik heb hem al vaker gezegd dat hij zulke dingen niet te vaak moet zeggen omdat ik dan wel eens echt zal opdonderen.. Gelukkig ben ik financieel niet afhankelijk van hem en dat weet hij ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:57 schreef tslh het volgende:
[..]
Maar hoe reageer jij dan daar op? Trek je je terug uit het gesprek en mompel je iets van: 'we hebben het er later nog wel over' of wat? Je hebt het zelf over een broer-zus relatie in de OP: hou je nog wel van hem of ben je gewoon te onzeker om andere stappen te nemen (en dat hij daar ge/misbruik) van maakt? Mijn aanname is dat je nog niet zo veel zult verdienen op je 20e en dat hij er wel vanuit gaat dat je niet zo maar weg zult gaan en redelijk afhankelijk bent van het leventje dat jullie nu leiden. Dat mag natuurlijk geen reden zijn om bij ellkaar te blijven als het niet werkt, maar dat gebeurt toch vaak (bewust of onbewust) en wordt alleen maar erger als er ooit kinderen komen. Ik denk echter dat hij zich niet realiseert dat hij jou wegduwt op deze manier en dat het gauw afgelopen is als je een nieuw iemand zou leren kennen. Natuurlijk is dit niet iets wat je zo tegen hem kan zeggen, want het zou impliceren dat je ' op zoek' bent, maar het zou geen kwaad kunnen als hij weet dat hij je aanwezigheid niet als vanzelfsprekend moet ervaren. Er is meer vis in de zee.
Maar gekwetst worden is geen probleem blijkbaar?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:13 schreef krengetje het volgende:
[..]
Ik heb hem al vaker gezegd dat hij zulke dingen niet te vaak moet zeggen omdat ik dan wel eens echt zal opdonderen.. Gelukkig ben ik financieel niet afhankelijk van hem en dat weet hij ook.
Het probleem met mij is dat ik niemand wil kwetsen, ik ben wat dat betreft echt een zacht eitje.
Zoals Northside al zegt laat je je wel kwetsen door hem: en hij ondervindt geen consequenties. Denk je dat hij het echt meent dat hij er niet mee zou zitten als je weg zou gaan? Of alleen grootspraak omdat hij weet dat je het toch niet zult doen? Misschien moet je een signaal uitsturen: heb je niet familie waar je een tijdje kan terecht kan? Gewoon zeggen: "hey, ik ben niet zeker meer van onze relatie en ga een tijdje bij x wonen om alles voor mezelf op een rijtje te zetten". Dan kunnen er een paar dingen gebeuren: 1. hij schiet in de stress en ziet in dat je het meent en handelt daarnaar. 2. Hij zegt: "mooi, doe dat" en dan weet je ook waar je aan toe bent of 3. hij wordt ook onzeker en weet het allemaal niet echt en dan start er hopelijk een discussie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:13 schreef krengetje het volgende:
[..]
Ik heb hem al vaker gezegd dat hij zulke dingen niet te vaak moet zeggen omdat ik dan wel eens echt zal opdonderen.. Gelukkig ben ik financieel niet afhankelijk van hem en dat weet hij ook.
Het probleem met mij is dat ik niemand wil kwetsen, ik ben wat dat betreft echt een zacht eitje.
Het hoeft niet per se natuurlijk. Maar je kunt je wel afvragen waarom een jongen op zijn 20e gaat samenwonen. Omdat het zo'n wildebras is? Uit avontuurzin? Omdat het een rusteloos type is dat altijd buiten de deur op zoek moet naar prikkels? Die altijd daar wil zijn waar het gebeurt?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:49 schreef Lastpost het volgende:
Dat is wel een mooie zeg, dat samenwonen op jonge leeftijd gelijk staat aan een saai leven.
Als je burgerlijk op de bank naar soaps gaat kijken misschien.
Nog maar 20 en al samenwonenquote:Op maandag 27 juli 2009 13:46 schreef krengetje het volgende:
Ik ben bang dat dit het zoveelste topic wordt over dit onderwerp, maar ik moet mijn verhaal echt even kwijt.
Ik woon nu al zo'n 3 jaar samen met mijn vriend. Beiden een baan, je kent het wel druk druk druk.
De laatste 2/3 maanden heb ik het gevoel dat we meer 'broer en zus' zijn.
Ik begin het nu echt zat te raken. Er is nog zoveel dat ik wil doen (stappen, vakanties enz), terwijl mijn vriend alleen maar lekker burgerlijk op de bank wil hangen. De laatse weken voel ik me er echt @#& onder. Ik ben pas begin 20 en ik heb geen zin om mijn leven op deze manier te leven.
Hij is altijd goed voor mij geweest dus daar ligt het niet aan. Ik wil gewoon meer uit mijn leven halen.
Als ik er met hem over wil praten dan krijg ik altijd van die domme antwoorden; ben moe, geen zin.. enz.
De laatste weken twijfel ik er dan ook steeds vaker aan of ik wel verder met hem wil.. Het maakt het alleen maar lastiger dat we al ruim 3 jaar bij elkaar zijn.
Heeft iemand misschien ideen, tips of adviesen voor me?
Alvast bedankt
Mijn ex was dus het type op de bank blijven zitten en af en toe naar een kringetjesverjaardag. Daarom is het nu ook mijn ex.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se natuurlijk. Maar je kunt je wel afvragen waarom een jongen op zijn 20e gaat samenwonen. Omdat het zo'n wildebras is? Uit avontuurzin? Omdat het een rusteloos type is dat altijd buiten de deur op zoek moet naar prikkels? Die altijd daar wil zijn waar het gebeurt?
Het gros van de jongens die zo jong gaan samenwonen zullen van het type zijn dat het wel best vindt zo met vriendin op de bank. Als je dan zo'n type vindt moet je natuurlijk later niet gek op kijken als hij liever op de bank blijft hangen dan de deur uitgaan.
Ik zal even enkel voor mezelf praten, ik had er absoluut geen behoefte meer aan om nog langer thuis te zitten (nu 24, voorheen wel meerdere malen op mezelf gezeten) bij m'n ouders door alle achterlijke regels en de gedachten die zij hadden en moest gewoon een woning hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se natuurlijk. Maar je kunt je wel afvragen waarom een jongen op zijn 20e gaat samenwonen. Omdat het zo'n wildebras is? Uit avontuurzin? Omdat het een rusteloos type is dat altijd buiten de deur op zoek moet naar prikkels? Die altijd daar wil zijn waar het gebeurt?
Klopt inderdaad, al heb je altijd uitzonderingen die nog net zo graag constant de deur achter hun dicht laten ploffen en dingen gaan doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gros van de jongens die zo jong gaan samenwonen zullen van het type zijn dat het wel best vindt zo met vriendin op de bank. Als je dan zo'n type vindt moet je natuurlijk later niet gek op kijken als hij liever op de bank blijft hangen dan de deur uitgaan.
Er zijn natuurlijk allerlei redenen waarom mensen gaan samenwonen, dat juist niet doen, tijdelijk even samenwonen, een bezemkast betrekken of voornamelijk vanuit hun reistas leven.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:06 schreef Lastpost het volgende:
Ik zal even enkel voor mezelf praten, ik had er absoluut geen behoefte meer aan om nog langer thuis te zitten (nu 24, voorheen wel meerdere malen op mezelf gezeten) bij m'n ouders door alle achterlijke regels en de gedachten die zij hadden en moest gewoon een woning hebben.
Mijn vriendin zat in een vergelijkbare situatie en wilde ook op zichzelf en waarom zou je dan moeilijk doen, ben overigens gelijk al na 6 maanden relatie gaan tekenen en het gaat nu nog steeds prima.
Maar het is echt niet zo dat ik maar suf voor de TV hang en computer en het verder wel prima vind, voor mij is het gewoon een dak boven m'n hoofd en de vrijheid die ik daar niet had en dat wordt er echt niet minder op nu we samenwonen.
Was ook dé reden dat ik nog een extra kamer over wilde hebben in het huis, daar staat de computer, een bankstel en is de mogelijkheid tot gamen, schilderen en nog wat ongein wat ik graag doe en zo kun je je heerlijk afzonderen (al dan niet met vrienden) als je vriendin weer heerlijk burgerlijk familie heeft uitgenodigd.
Maar er zit wel een kern van waarheid in je post, dat kan ik niet ontkennen als ik om me heen kijk.
Klopt inderdaad, al heb je altijd uitzonderingen die nog net zo graag constant de deur achter hun dicht laten ploffen en dingen gaan doen.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:31 schreef Re het volgende:
[..]
reis, neuk en drink ze, de wereld ligt voor je open
Wat een ferme taal voor jouw doen!!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:31 schreef Re het volgende:
[..]
reis, neuk en drink ze, de wereld ligt voor je open
Goede keuze. Sterkte.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op jouw initiatief of zei hij dat je maar moest opdonderen als het je niet beviel?quote:
O ja, dat wil ik eigenlijk ook wel weten!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op jouw initiatief of zei hij dat je maar moest opdonderen als het je niet beviel?
In ieder geval sterkte en geniet van je vrijheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |