abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:42:11 #26
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71398409
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:33 schreef Toinski het volgende:
De meningen zijn verdeeld lees ik.

Misschien moeten we beseffen dat de Nederlandse regering dadelijk buitenspel gezet wordt door de WHO.

Zie richtlijnen --->

Vanaf 2007 zijn de WHO International Health Regulations (IHR) ondertekend door 194 landen. Dit betekent dat na de afkondiging van fase 6 -- NU dus -- de WHO daadwerkelijk de macht in handen heeft om in al die landen, ook in Nederland, gedwongen vaccinaties te verordineren. De IHR-ondertekening annuleert de respectieve nationale wettelijke regelingen aangaande de soevereiniteit van het individuele lichaam. WHO International Health Regulations (IHR), http://whqlibdoc.who.int/publications/2008/9789241580410_eng.pdf .

Tevens heeft Nederland deze richtlijn opgenomen in de wet, zie --->

1. In Nederland zijn deze IHR zelfs opgenomen in de Wet Publieke Gezondheid... Staatsblad 2008, http://www.rivm.nl/cib/binaries/WPG%20STB_tcm92-56792.pdf# class= .

Dit document is ook zeer interessant --->
1. De WHO 3-fasen virusstrategie van ‘immuunsysteem uitschakelen / virussen inladen / immuunsysteem voluit aanzetten, met als gevolg een cytokinenstorm’ is uitvoerig gedocumenteerd in de Memoranda 1& 2, Bulletin World Health Organ, 1972;47(2):257-274. http://www.pubmedcentral.nih.gov/tocrender.fcgi?iid%169484

Die verplichting zou er dus best kunnen komen als ik de richtlijnen zo lees, WHO heeft de macht om alle regeringen in de aangesloten 194 landen buitenspel te zetten.
Kun je iets specifieker aanwijzen welke richtlijnen in die documenten het precies mogelijk moeten maken?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71398595
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:20 schreef swarmahoer het volgende:
mensen die zich niet in laten enten maar toch besmet worden met het virus mogen van mij lekker hun eigen ziekenhuiskosten betalen als dit voorkomen had kunnen worden door de prik
Gast...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:51:53 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71398741
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:33 schreef Toinski het volgende:
De meningen zijn verdeeld lees ik.

Misschien moeten we beseffen dat de Nederlandse regering dadelijk buitenspel gezet wordt door de WHO.

Zie richtlijnen --->

Vanaf 2007 zijn de WHO International Health Regulations (IHR) ondertekend door 194 landen. Dit betekent dat na de afkondiging van fase 6 -- NU dus -- de WHO daadwerkelijk de macht in handen heeft om in al die landen, ook in Nederland, gedwongen vaccinaties te verordineren. De IHR-ondertekening annuleert de respectieve nationale wettelijke regelingen aangaande de soevereiniteit van het individuele lichaam. WHO International Health Regulations (IHR), http://whqlibdoc.who.int/publications/2008/9789241580410_eng.pdf .

Tevens heeft Nederland deze richtlijn opgenomen in de wet, zie --->

1. In Nederland zijn deze IHR zelfs opgenomen in de Wet Publieke Gezondheid... Staatsblad 2008, http://www.rivm.nl/cib/binaries/WPG%20STB_tcm92-56792.pdf# class= .

Dit document is ook zeer interessant --->
1. De WHO 3-fasen virusstrategie van ‘immuunsysteem uitschakelen / virussen inladen / immuunsysteem voluit aanzetten, met als gevolg een cytokinenstorm’ is uitvoerig gedocumenteerd in de Memoranda 1& 2, Bulletin World Health Organ, 1972;47(2):257-274. http://www.pubmedcentral.nih.gov/tocrender.fcgi?iid%169484

Die verplichting zou er dus best kunnen komen als ik de richtlijnen zo lees, WHO heeft de macht om alle regeringen in de aangesloten 194 landen buitenspel te zetten.
ik zie veel richtlijnen en wetgeving rond quarentaine, niet over verplichte vaccinatie, en pubmedcentral linkje doet het niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71399618
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:51 schreef Re het volgende:

[..]

ik zie veel richtlijnen en wetgeving rond quarentaine, niet over verplichte vaccinatie, en pubmedcentral linkje doet het niet
Ik weet wel dat er nergens wordt gerept over gewongen vaccinaties, wat nogal logisch is

Het feit dat de WHO onze regering buitenspel kan zetten tijdens een pandemie fase 6 baart mij wel zorgen in ieder geval.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:19:18 #30
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71399669
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:17 schreef Toinski het volgende:
Het feit dat de WHO onze regering buitenspel kan zetten tijdens een pandemie fase 6 baart mij wel zorgen in ieder geval.
Maar waar staat dat nu precies?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71399800
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar waar staat dat nu precies?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71400358
the Constitution of WHO confers upon the World Health Assembly the authority to
adopt regulations “designed to prevent the international spread of disease” which, after adoption by
the Health Assembly, enter into force for all WHO Member States that do not affirmatively opt out of
them within a specified time period.

Dus is Nederland lid van de WHO ?

De WHO kan regelgeving in het leven roepen die bindend is voor de landen die lid zijn.
pi_71400511
Heb je daar ook een bron van de WHO zelf van, zodat ik het in context kan zien.

het vorige document dat je poste ging trouwens vooral internationaal verkeer van goederen en personen enzo. Ik heb het geskimmed op vaccin en kon daar geen bindende regels in vinden.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:43:57 #34
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71400522
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:38 schreef Toinski het volgende:
the Constitution of WHO confers upon the World Health Assembly the authority to
adopt regulations “designed to prevent the international spread of disease” which, after adoption by
the Health Assembly, enter into force for all WHO Member States that do not affirmatively opt out of
them within a specified time period.

Dus is Nederland lid van de WHO ?

De WHO kan regelgeving in het leven roepen die bindend is voor de landen die lid zijn.
Dus is er opt-out of is er opt-out?
pi_71400600
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:43 schreef switchboy het volgende:
Heb je daar ook een bron van de WHO zelf van, zodat ik het in context kan zien.

het vorige document dat je poste ging trouwens vooral internationaal verkeer van goederen en personen enzo. Ik heb het geskimmed op vaccin en kon daar geen bindende regels in vinden.

Het stukje tekst dat ik aanhaal staat in dit PDF document http://whqlibdoc.who.int/publications/2008/9789241580410_eng.pdf
pi_71400604
quote:
mensen die zich niet in laten enten maar toch besmet worden met het virus mogen van mij lekker hun eigen ziekenhuiskosten betalen als dit voorkomen had kunnen worden door de prik
en als straks blijkt dat er meer zieken zijn vanwege de inenting?
wie moet er dan betalen?

pi_71400668
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:43 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dus is er opt-out of is er opt-out?
Nederland heeft geen opt-out gedaan, zie nederlandse regelgeving in de PDF die ik eerder al verstrekt heb. Je kan het ook allemaal eens lezen, voordat je vragen gaat stellen.

Misschien een idee.
pi_71400842
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:21 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, maar in de VS ligt het aantal doden nu al boven de 300. Dus qua schaal is de Mexicaanse griep nu al veel verspreider.
Maar dat is niet zo relevant, het is immers al verspreid onder de mensen die het onder de leden hebben. Een vaccin helpt daar niet tegen. Je moet dus een afweging maken tussen mogelijke toekomstige gevallen en mogelijke bijwerkingen.
pi_71401480
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:48 schreef Toinski het volgende:

[..]

Nederland heeft geen opt-out gedaan, zie nederlandse regelgeving in de PDF die ik eerder al verstrekt heb. Je kan het ook allemaal eens lezen, voordat je vragen gaat stellen.

Misschien een idee.
je hebt het stuk niet goed gelezen. Zodra de IHR aangepast wordt, wat nodig is om vaccinaties verplicht te stellen. Want dat zijn ze nu niet volgens de IHR. Dan kan ieder land ervoor kiezen om hier niet aan mee te doen. opt-out.

Dit document ( http://www.rivm.nl/cib/binaries/WPG%20STB_tcm92-56792.pdf# ) geeft alleen maar aan hoe de huidige IHR in de nederlandse wetgeving verweven zijn.

Een verplichte vaccinatie zou zelfs ongrondwetting zijn. (onaantastbaarheid van het lichaam)
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:22:19 #40
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71401685
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:48 schreef Toinski het volgende:

[..]

Misschien een idee.
Die heb ik (oppervlakkig, want het zijn aardig wat pagina's) gelezen, maar ik kan het niet vinden. Dus als jij het nu eens precies kunt aanwijzen, want jij weet wél dat het erin staat, dan zou je daar mensen denk ik meer plezier mee doen dan ze ruiim 20 pagina's wetteksten en 80 pagina's regelgeving te laten doorlezen…
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:23:34 #41
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71401723
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar dat is niet zo relevant, het is immers al verspreid onder de mensen die het onder de leden hebben. Een vaccin helpt daar niet tegen. Je moet dus een afweging maken tussen mogelijke toekomstige gevallen en mogelijke bijwerkingen.
Jups, maar griep kan heel goed een soort exponentieel karakter hebben in het begin. We zien nu een aardig forse oploop en ramingen zijn dat er flink aantal mensen besmet zal worden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:46:30 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71402314
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:42 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zijn er in de afgelopen 10 jaar zieker geworden van een griep vaccin dan ze van de griep zelf geworden zouden zijn? En hoeveel mensen zijn er in de afgelopen 10 jaar ziek geworden van de griep?
Bij deze vaccins waren de testen iets uitgebreider... Als het huidige vaccin in december volledig getest is, en in september de vaccinaties beginnen, kan je je indenken dat er iets niet klopt.
censuur :O
pi_71402941
quote:
Als je dan ook ff dat oprekt naar mensen die zich vol laten spuiten met bijna niet geteste medicijnen

(voorgaande "nood" griepvacinaties hadden namelijk nog wel eens meer doden op hun geweten dan de desbetreffende griep zelf)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:19:43 #44
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71403068
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:13 schreef Duur het volgende:
Als je dan ook ff dat oprekt naar mensen die zich vol laten spuiten met bijna niet geteste medicijnen

(voorgaande "nood" griepvacinaties hadden namelijk nog wel eens meer doden op hun geweten dan de desbetreffende griep zelf)
Over welke heb je het? De 1976-inenting? Of nog meer, gezien het meervoud?
pi_71403262
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Over welke heb je het? De 1976-inenting? Of nog meer, gezien het meervoud?
o.a. maar ook een aantal meer lokale problemen en andere ziekten.
Vaccineren is imho wel een goede zaak, maar dan graag met goed en vooral goed getest spul, en dan niet alleen voor de korte termijn maar ook voor de lange.

Waar ik zelf erg van gruwel is dat er een behoorlijke groep is die zwangere vrouwen als 1 van de eerste groepen wil doen.. Van het in september komende vaccin is nog niet eens de korte termijn gevolgen bekend, en bij ongeboren kinderen kan zo snel zo enorm veel mis gaan......
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:33:26 #46
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71403427
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:27 schreef Duur het volgende:
o.a. maar ook een aantal meer lokale problemen en andere ziekten.
Zoals? Sorry als ik zeur, maar ik vind het flinke claims.

1976 was inderdaad een fiasco. De verspreiding is daar nooit Fort Dix uit geweest, en de ziekte duurde maar één maand. Nu zitten we echter wel tegen een heel andere schaal van verspreiding aan te kijken, en tegen flink meer doden.
quote:
Vaccineren is imho wel een goede zaak, maar dan graag met goed en vooral goed getest spul, en dan niet alleen voor de korte termijn maar ook voor de lange.
Maar je komt op een gegeven moment wel in een situatie: of inenten, met mogelijke risico's, of niet inenten – met ook mogelijke risico's. En dat is natuurlijk het (duivelse) dilemma. Wat je ook doet, er lopen mensen risico. Het kan heel goed dat er mensen door het vaccin sterven, maar het kan nog veel beter waarschijnlijk dat er mensen door de griep sterven. De niet-inenten optie is niet slachtoffer-vrij.
quote:
Waar ik zelf erg van gruwel is dat er een behoorlijke groep is die zwangere vrouwen als 1 van de eerste groepen wil doen.. Van het in september komende vaccin is nog niet eens de korte termijn gevolgen bekend, en bij ongeboren kinderen kan zo snel zo enorm veel mis gaan......
Ik verwacht eigenlijk ook niet dat dat gaat gebeuren zonder een paar trials. Daarentegen zijn griepvaccins an sich natuurlijk niet nieuw.
pi_71404809
Iblis, ja het is een situatie waarbij doden vallen, of je nu vaccineerd of niet.

vraag 1 daarbij is moet je zoals "gebruikelijk" iedere dode aan de ziekte, hitte, enz. van dat moment toe wijzen, of omdat de mensen te eigenwijs zijn om bij complicaties enzo de arts tijdig te bezoeken
Ik weet niet alles, maar ik begreep dat meer mensen gestorven zijn aan een door de griep als complicatie opgetreden long-ontsteking dan aan de griep zelf.

In gaan enten met een stof waarbij totdan niet veel meer bekent is dat je er niet binnen 24 uur aan overlijd is in mijn beleving ongeveer hetzelfde als een muizenplaag bestrijden met een atoombom... ja de muizen zijn dood, maar verder.... och een beetje nevenschade?
(in dit topic is zelfs al gemeld dat de test uitslagen pas in december ofzo beschikbaar komen)

Nee die griepvaccins zoals we kennen zijn redelijk "tam" maar iets verder uitgedacht, voorbereid en getest voordat ze beschikbaar komen.
Ik zelf heb liever de griep, dan zooi in mijn lichaam,

Maar je hebt gelijk... 't is een keuze tussen kwaden. de keuze tussen misschien de griep krijgen, of voor inenten met potentieel dodelijke gevolgen en misschien de griep krijgen als blijkt dat ie niet werkt.
(want dat is ook niet zeker)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:47:22 #48
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71405554
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:21 schreef Duur het volgende:
vraag 1 daarbij is moet je zoals "gebruikelijk" iedere dode aan de ziekte, hitte, enz. van dat moment toe wijzen, of omdat de mensen te eigenwijs zijn om bij complicaties enzo de arts tijdig te bezoeken
Ik weet niet alles, maar ik begreep dat meer mensen gestorven zijn aan een door de griep als complicatie opgetreden long-ontsteking dan aan de griep zelf.
Ja dat klopt wel. Net zoals er niemand aan AIDS dood gaat, maar als je tegen AIDS zou kunnen vaccineren zou je het wel doen, denk ik. Zeker in Afrika. Griep leidt echter vaak genoeg (indirect) tot de dood.
quote:
In gaan enten met een stof waarbij totdan niet veel meer bekent is dat je er niet binnen 24 uur aan overlijd is in mijn beleving ongeveer hetzelfde als een muizenplaag bestrijden met een atoombom... ja de muizen zijn dood, maar verder.... och een beetje nevenschade?
(in dit topic is zelfs al gemeld dat de test uitslagen pas in december ofzo beschikbaar komen)
Nou, dat is niet helemaal waar. Testen zijn al onderweg, we zullen zien wanneer ze precies klaar zijn. Een medicijn komt niet zomaar op de markt, overheden kunnen wel roepen, we doen dit, we doen dat, er zijn onafhankelijke toezichthouders die het risico moeten afwegen.
quote:

Nee die griepvaccins zoals we kennen zijn redelijk "tam" maar iets verder uitgedacht, voorbereid en getest voordat ze beschikbaar komen.
Ik zelf heb liever de griep, dan zooi in mijn lichaam,
Waarom is zo’n vaccin ‘zooi’, ik snap die opmerking niet. Wat is er nu ‘zooi’ aan? Het is niet alsof we helemaal geen ervaring hebben met influenzavaccins, nogmaals. We ontwikkelen die al langer, ook de hulpstoffen worden al langer ingezet. Dus het is niet radicaal nieuw. Ik zou wel benieuwd zijn welke bijwerkingen je vreest.
quote:
Maar je hebt gelijk... 't is een keuze tussen kwaden. de keuze tussen misschien de griep krijgen, of voor inenten met potentieel dodelijke gevolgen en misschien de griep krijgen als blijkt dat ie niet werkt.
(want dat is ook niet zeker)
Nou, trials met hoe goed het werkt worden dacht ik sowieso afgerond. Om te kijken hoeveel immuunrespons er is.
pi_71406326
Wat is dat toch met die anti-vaccinatie instelling? Hoe kan het dat iets wat eerst niet meer dan een randverschijnsel in Staphorst was nu lijkt uit te groeien tot een ongefundeerde hype waar half Nederland in gelooft?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:22:20 #50
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71406806
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:09 schreef Antaresje het volgende:
Wat is dat toch met die anti-vaccinatie instelling? Hoe kan het dat iets wat eerst niet meer dan een randverschijnsel in Staphorst was nu lijkt uit te groeien tot een ongefundeerde hype waar half Nederland in gelooft?
De achterliggende reden is nogal verschillend. In staphorst weigert men niet omdat men de werking en bijwerking van vaccins niet vertrouwd.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')