abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71445976
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:47 schreef Nero22 het volgende:


Het zou geniaal geweest zijn als je er ook daadwerkelijk ging liggen...

Maar ja, dat zal wel niet gebeuren.
Had de slaapzak niet nodig, nadat bedrijfsleider erbij kwam en enig aandringen,kreeg ik een nieuwe.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2009 23:58:51 ]
pi_71446056
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:58 schreef sig000 het volgende:

[..]

Had de slaapzak niet nodig, nadat bedrijfsleider erbij kwam en enig aandringen,kreeg ik een nieuwe.
En die ging ook weer kapot?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71446339
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:01 schreef Nero22 het volgende:

[..]

En die ging ook weer kapot?
Nee die bleef heel.
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:20:36 #244
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71446514
Ik heb ooit in een wat chagrijnige bui hard "HALLO?!?!" in de microfoon van de McDrive geschreeuwd toen het iets te lang duurde.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:36:26 #245
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71446851
De Nettorama is echt een drama als werkplaats.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:40:57 #246
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71446939
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:05 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Verzuim?
Welk verzuim...een stofzuiger die desintegreert waar je bij staat.
Dat is geen verzuim, dat is een wanprodukt, daar hoeven geen civiel rechterlijke procedures aan te pas te komen. dat moet je stante pede vervangen.
Sofort, meteen, subiet en zonder gedonder.
Dat kun je nou allemaal wel vinden, in de ikke-ikke-ikke-maatschappij, maar die meneer van de Blokker had gewoon gelijk en de enige reden dat jij een nieuwe stofzuiger mocht uitzoeken was omdat je een stennismakende josti was.

Die winkel hoef helemaal niet stante pede jou een ander model mee te geven, als je je zo graag op je consumentenrecht wilt beroepen. Jij moet die winkel/leverancier een redelijke termijn/kans gunnen het gebrek te verhelpen. Pas als die winkel/leverancier daarin niet slaagt (binnen de redelijke termijn die het kost) heb jij recht op geld retour of vervangend ander product.

Kwestie van: een tokkie kun je maar beter je winkel uithebben, in plaats van de boel te laten escaleren. Daaraan heb jij je nieuwe stofzuiger te danken, en niet aan jouw recht als consument.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:42:42 #247
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71446970
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, er zijn ook vervelende klanten. Maar ik vond echt dat de Edah het minste van het minste personeel had.
Ik heb zelf bij de Edah gewerkt, personeel was drukker bezig met voetbaltoernooien in het magazijn, roken onder werktijd en meer van dat soort geklooi, als ze een klant moesten helpen waren ze er meestal ook niet. Was wel fijn werken daar omdat het management geen hoge eisen stelden
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Spellchecker donderdag 30 juli 2009 @ 02:52:36 #248
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_71448222
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:42 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik heb zelf bij de Edah gewerkt, personeel was drukker bezig met voetbaltoernooien in het magazijn, roken onder werktijd en meer van dat soort geklooi, als ze een klant moesten helpen waren ze er meestal ook niet. Was wel fijn werken daar omdat het management geen hoge eisen stelden
Triest dat je als management de teugels dus niet kunt laten fieren, omdat zo'n stel onverantwoordelijke josti's er blijkbaar niet fatsoenlijk mee om kan gaan
Tevens -purist.
  donderdag 30 juli 2009 @ 03:15:10 #249
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_71448322
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:42 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik heb zelf bij de Edah gewerkt, personeel was drukker bezig met voetbaltoernooien in het magazijn, roken onder werktijd en meer van dat soort geklooi, als ze een klant moesten helpen waren ze er meestal ook niet. Was wel fijn werken daar omdat het management geen hoge eisen stelden
Misschien dat ze daarom niet meer bestaan
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 03:40:18 #250
137949 Disana
pi_71448405
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:42 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik heb zelf bij de Edah gewerkt, personeel was drukker bezig met voetbaltoernooien in het magazijn, roken onder werktijd en meer van dat soort geklooi, als ze een klant moesten helpen waren ze er meestal ook niet. Was wel fijn werken daar omdat het management geen hoge eisen stelden
Er liep zelden iemand door die winkel geloof ik, dus je verhaal moet wel kloppen. Ik hoop dat je nu beter werk hebt
  donderdag 30 juli 2009 @ 07:13:52 #251
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71448828
ik heb wel eens gedreigd mijn auto door de gevel van de dealer te rijden, ik was een beetje boos toen denk ik

het heeft trouwens wel geholpen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71449295
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 07:13 schreef Klonk het volgende:
ik heb wel eens gedreigd mijn auto door de gevel van de dealer te rijden, ik was een beetje boos toen denk ik

het heeft trouwens wel geholpen
Mooie nieuwe gevel ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:00:05 #253
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71450964
zo´n glazen ding

en mijn probleem was kort daarna opgelost met een bosje bloemen erbij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:13:27 #254
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71451279
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 02:52 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Triest dat je als management de teugels dus niet kunt laten fieren, omdat zo'n stel onverantwoordelijke josti's er blijkbaar niet fatsoenlijk mee om kan gaan
Ik vond het wel prettig maar er waren natuurlijk ook josti's die er niet mee om kunnen gaan. Voorbeeldje door de intercom: "(naam cassiere) kassa bij alsjeblieft!"
Cassiere: "Zucht dat die k*tklanten eens naar de AH gaan ofzo!"

With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:17:14 #255
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71451357
Als ik weet dat ik in mijn recht sta in een winkel kan ik ook best ver gaan, je komt dan geregeld ook verder in 'de onderhandeling' heb ik het idee.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:19:50 #256
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71451407
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 03:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Er liep zelden iemand door die winkel geloof ik, dus je verhaal moet wel kloppen. Ik hoop dat je nu beter werk hebt
Nou Edah ging natuurlijk failliet en ik kan de redenen blijven opnoemen. Ons filiaal werd omgevormd in een Nettorama, ik had er niet echt mijn bedenkingen bij. Mensen die voorheen bij de Edah hadden gewerkt en dus meegenomen werden naar de Nettorama waren die Edah-mentaliteit ("ah komt wel goed") nog veel te gewend.

Toen kwam het management van de Netto(d)rama en die waren dus meer van het typje Auschwitz. Uniform recht, gestreken en brandschoon, iedereen stipt om 10 minuten voor aanvang binnen, sporadische ontslagen die vielen doordat werknemers hun shirtje niet helemaal recht hadden zitten. Aan het roer stond ook de strengste en grootste klootzakmanager die je ooit in je leven zou aantreffen.

Als iemand twee knieen op de grond zette was het al een overtreding en werd je aangesproken, ik paste echt totaal niet in die mentaliteit en werd al snel ontslagen toen de manager dat merkte. Vond ik ook helemaal niet erg
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:25:36 #257
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_71451530
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:20 schreef Allan24 het volgende:
Zelf nooit boos geworden in een winkel, voor zover ik me herinneren kan. Het het wel eens van de andere kant meegemaakt, toen ik zelf bij een klantenservice in een winkel werkte.

Iemand die tegen me begon te schreeuwen omdat 'ie een gemonteerd, overduidelijk gebruikt (maar niet defect) product wilde retourneren zonder bon, terwijl dat inmiddels al lang en breed uit het assortiment genomen was. Nu kon er bij deze winkel vrij veel, maar dit ging toch te ver. Enfin, meneer éiste dat het teruggenomen werd, begon te gooien met termen als 'consumentenrecht' (ruilen/retourneren is geen recht, maar een gunst van de winkelier) en 'Tros Radar' (alsof ik daar bang van word.) Met andere woorden, hij wilde geen 'nee' als antwoord accepteren.

Toen hij was uitgeraasd, letterlijk gevraagd welk deel van 'nee' hij niet begrepen had, en of hij nu echt verwachtte dat ik na zo'n tirade nog überhaupt nog moeite voor hem zou doen. Niet dus.

En dit alles om een product van nog geen 20 euro.
Klanten gaan altijd dreigen met Kassa, Radar en een rechtsbijstand verzekering. Ik zeg altijd dat ze dat vooral moeten doen zodat ze daar ook te horen krijgen dat hij digitale camera met barst in scherm niet onder de garantie valt omdat deze is gevallen van 3 hoog.

Dankzij die consumentenprogramma's denkt iedere tokkie dat je na 3 jaar je TV kapot kan gooien en dan een nieuwe krijgt onder het mom van economische levensduur
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 10:26:55 #258
137949 Disana
pi_71451567
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:19 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nou Edah ging natuurlijk failliet en ik kan de redenen blijven opnoemen. Ons filiaal werd omgevormd in een Nettorama, ik had er niet echt mijn bedenkingen bij. Mensen die voorheen bij de Edah hadden gewerkt en dus meegenomen werden naar de Nettorama waren die Edah-mentaliteit ("ah komt wel goed") nog veel te gewend.

Toen kwam het management van de Netto(d)rama en die waren dus meer van het typje Auschwitz. Uniform recht, gestreken en brandschoon, iedereen stipt om 10 minuten voor aanvang binnen, sporadische ontslagen die vielen doordat werknemers hun shirtje niet helemaal recht hadden zitten. Aan het roer stond ook de strengste en grootste klootzakmanager die je ooit in je leven zou aantreffen.

Als iemand twee knieen op de grond zette was het al een overtreding en werd je aangesproken, ik paste echt totaal niet in die mentaliteit en werd al snel ontslagen toen de manager dat merkte. Vond ik ook helemaal niet erg
Je kwam dus van het ene in het andere uiterste. Heb je nu iets beters?

Toch vraag ik me af hoe ze dat dan bij de Jumbo doen. Het personeel is altijd netjes, vriendelijk en behulpzaam, en ze zien er echt niet uit alsof ze onder de plak zitten zoals jullie bij die Nettorama.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:32:08 #259
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71451692
gaan janken omdat je te lang moet wachten is zo kinderachtig, dat hoort er bij.

En een medewerker aanvallen is meestal ook dom, want die kunnen er vaak niets aan doen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:34:21 #260
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71451754
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Je kwam dus van het ene in het andere uiterste. Heb je nu iets beters?

Toch vraag ik me af hoe ze dat dan bij de Jumbo doen. Het personeel is altijd netjes, vriendelijk en behulpzaam, en ze zien er echt niet uit alsof ze onder de plak zitten zoals jullie bij die Nettorama.
Bij Nettorama zijn het allemaal schichtige vakkenvullertjes die flink onder de duim zitten bij het management die zich constant zorgen maken dat ze niks verkeerd doen. Ik was destijds 19 of zo.

"Hey Kevin! Voor je kijken he!"
"Jessica! Je ziet toch dat die klant staat te zoeken?!?!" (gewoon een klant die nietsvermoedend de winkel door loopt.)

Dat soort ongein.

En ja het waren echt twee extremen, waar er bij de Edah tijd was om eens een praatje te maken met elkaar of eens een geintje uit te halen en het een beetje gezellig te maken was daar bij de Nettorama 0% mogelijkheid toe. Ik werd ontslagen en werk nu full-time dus ik heb die Nettorama niet nodig.

Sindsdien ben ik er ook niet meer geweest, maar als ik terugdenk aan die verlepte kop van die zure bedrijfsleider jeuken mijn handen.

De Jumbo daarentegen is vriendelijk en in mijn ervaring is de AH ook heel goed, alleen werkt bij die AH van ons het halve dorp in die winkel dus ik kom veel bekende gezichten tegen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')